Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GEORGE NEAGU's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


GEORGE NEAGU's Content

There have been 268 items by GEORGE NEAGU (Search limited from 02-January 08)



Sort by                Order  

#229978 contab firmei de consultanta

Postat de GEORGE NEAGU on 18 August 2010 - 11:24 AM in Arhiva

Vezi postareabmihai, la Aug 18 2010, 10:13 AM, a spus:

Vezi postareateofilia, la Aug 18 2010, 10:04 AM, a spus:

vrei sa spui societate comerciala cu obiect de activitate consultanta? da-ne amanunte ca sa ne dam seama ce vrei, altfel nu te putem ajuta.
da o sc cu obiect de activitate consultanta in vederea obtinerii de fonduri europene (pt a ajuta clientii sa castige proiecte )
Contabilitatea e la fel ca la orice societate comerciala.



#231799 Societate fara angajati

Postat de GEORGE NEAGU on 04 October 2010 - 05:44 PM in Arhiva

Vezi postareachristina, la Oct 1 2010, 08:42 PM, a spus:

Buna seara,

In cazul in care pana in sept 2010 o societate a avut angajati, iar acum in oct nu mai are nici un angajat, ce trebuie depus la somaj, sanatate, cas si itm in acest sens pt ca din oct nu voi mai depune declaratii si nu vreau sa am probleme.

Multumesc
Depuneti la finante declaratia 010 pentru scoaterea din evidenta a tuturor impozitelor legate de salarii si ramane impozitul pe profit si tva pentru care depuneti declaratiile la trimestru.Formularul il luati de la ei.
La sanatate nu depuneti nimic special ci completati in setul de declaratii pentru luna septembrie si pe cea de iesire din evidenta a salariatilor.Daca nu mai aveti surse de venit trebuie sa va faceti contract cu directia de sanatate daca ramaneti asociat in firma.
La directia muncii depuneti o comunicare prin care le spuneti ca firma dumneavoastra nu mai are salariati de la 1 octombrie. Atentie: o depuneti spre sfarsitul lunii, dupa ce ati depus la ei toate declaratiile, statul, revisalul si dupa ce ati si platit impozitele pentru septembrie. Altfel nu va primesc hartia pentru ca practic nu va pot scoate din evidenta curenta. Daca nu mai aveti surse de venit trebuie sa va faceti contract cu casa de pensii daca ramaneti asociat in firma.
La somaj nimica.
Succes.



#231933 ANTET FACTURA ( CUPARATOR )

Postat de GEORGE NEAGU on 09 October 2010 - 07:39 AM in Arhiva

Vezi postareaATAPELEA, la Oct 6 2010, 12:15 PM, a spus:

Va salut si sper sa fi postat acolo unde trebuie (am cautat problema asta pe net si forum si nu prea am gasit un raspuns)

Amanunte
Sunte o firma de prestari servicii (instalatii gaze) si facem lucrari de gaze si proiectarea acestora. Inainte de a face lucrarea se face un proiect (dosar tehnic) care est avizat de furnizorul de gaze iar in baza proiectului tehnic se face executia lucrarii receptionata de furnizorul de gaze.
Proiectul si executia lucrarii se face unui client persoana fizica care in prealabil a depus o cere la furnizorul de gaze (cerere insotita de un act de proprietate prin care sa dovedeasca ca este proprietarul loctiei unde se baga gaze) care ia emis un accept in sistemul de gaze pe numele lui.

Problema
Dupa executai lucrarii i se face o SITUATIE DE PLATA si FACTURA si BON, pentru lucrarea executata.
Individul are spatiul inchiriat (CONTRACT INCHIRIERE) unei firme care vrea sa isi deduca costul lucrarii (realitatea este ca firma vrea acea lucrare si ia o si plateste) si incepe tambalau :lnr (1):
Imi cere ca in antetul facturii la cumparator sa scriu asa: ION ION / S.C. XXX S.R.L. sau ION ION PRIN S.C. XXX S.R.L.
Mentionez ca:
-proiect tehnic intocmit pe numele lu ION ION
-dosar tehnic de lucrare facut pe numele lui ION ION
-receptie tehnica pe numele lui ION ION

-situatie de plata ------ vrea sa scriu ION ION / S.C. XXX S.R.L. sau ION ION PRIN S.C. XXX S.R.L.
-factura fiscala -------- vrea sa scriu ION ION / S.C. XXX S.R.L. sau ION ION PRIN S.C. XXX S.R.L.

ESTE LEGAL ASA CEVA ???
POT SA FAC ASA CEVA ???
EU PE CINE TREC IN CONTABILITATE LA CLIENT ??? : PE ION ION (CU C.N.P.-UL LUI) SAU PE S.C. XXX S.R.L. (CU CUI-UL EI)
DAR LA PLATITOR ???

Daca asa nu se poate (este ilegal) cu se poate face pana la urma ca acea lucrare facuta in casa lu ION ION sa o suporte fima chiriasa (ia beneficiaza de acea investitie)

Va multumesc anticipat.
Toata documentatia trebuia facuta pe numele firmei care e proprietara spatiului.Firma trebuia sa fi depus o cere la furnizorul de gaze (cerere insotita de un act de proprietate prin care sa dovedeasca ca este proprietarul loctiei unde se baga gaze).Poate ca trebuia sa ai si tu, ca executant al lucrarii, o discutie initiala si un accept din partea firmei ca proprietar si atunci ti-ar fi spus ei direct si despre treaba cu decontarea.



#232683 srl fara activitate

Postat de GEORGE NEAGU on 03 November 2010 - 09:24 PM in Arhiva

Vezi postareagabriela berciu, la Nov 3 2010, 10:17 AM, a spus:

buna ziua,

tin contabilitatea la o firma care nu mai are miscari din luna septembrie.
sunt 2 angajati
platitoare de tva
depun declaratiile lunar 100, 102 state de plata, cas, somaj, etc si trimestrial 300
srl-ul este pe pierdere de la inceputul anului si mai are de recuperat bani de la clienti.
am fost intrebata cum ar fi mai bine sa inchidem firma sau sa mearga in continuare asa pe pierdere pana la recuperarea creantelor?
si care sunt implicatiile?
va rog frumos, daca are cineva o parere sau un cadru legislativ referitor si ma poate ajuta.............

mii de multumiri.
:thumbup:
Pana la recuperarea creantelor, daca nu mai are desfasurare de activitate conform act costitutiv, poate renunta la salariati ramanand sa se depuna declaratia 100 pentru impozitul pe profit si declaratia 300 pentru TVA, ambele la trimestru.



#238943 Dividende

Postat de GEORGE NEAGU on 02 March 2011 - 11:09 AM in Arhiva

Vezi postareaANAKINA, la Mar 2 2011, 10:28 AM, a spus:

Bună ziua. Am o întrebare privind modul în care asociatul unic poate ridica banii din bancă încasați de societate . Societatea este înființată în decembrie 2010 . Întrebarea asociatului este cum se poate folosi de bani în mod legal având în vedere că am citit că nu se poate lua avans din dividende . Dacă se pot ridica din bancă aș vrea să știu care sunt înregistrările contabile , pot folosi contul 461? Și dacă se declară impozitul pe dividende în declarația 100 ?? :thumbup: Vă mulțumesc anticipat ! Sper că am postat corect .
Banii incasati de societate e una si treaba cu dividendele e alta. Ca sa ajungi la ridicarea dividendelor din contul bancar mai intai trebuie bilantul facut, sa vezi daca rezultatul exercitiului e pozitiv. Sa se hotarasca asociatul unic prin proces verbal atasat la bilant daca repartizeaza sau nu dividende si apoi poate ridica aceste dividende. Impozitul se plateste pana pe 25 a lunii urmatoare celei in care au fost platite. Si apare in declaratia 100. Daca respecti acesti pasi nu se poate vorbi ca ridici dividende in avans.



#239419 Dividende

Postat de GEORGE NEAGU on 16 March 2011 - 02:22 PM in Arhiva

Situatiile financiare pentru inchiderea anului 2010, inclusiv hotararea de repartizare a dividendelor raman asa. La fel nici dispozitia de masuri privind incadrarea sumelor respective ca dividende nu poate fi nici modificata si nici neglijata. Solutia ar fi sa faci un stat rectificativ pentru plata dividendelor ce ii revin asociatului in culpa prin care firma recupereaza de la acesta suma platita in plus si necuvenita. In declaratia 100 sa nu uiti sa platesti impozitul pe dividende.



#239451 Dividende

Postat de GEORGE NEAGU on 17 March 2011 - 10:00 AM in Arhiva

1.Valoarea care reprezinta impozitul pe dividende de 16% platit asociatilor, persoane fizice, in anul curent pentru anul precedent, se trece in declaratia 100 care se depune pana pe 25 a lunii urmatoare celei in care s-a facut plata dividendelor. Tot pana la acea data se face si plata. Firma va mai completa si va depune pana la 30 iunie a anului curent pentru anul precedent, declaratia 205- declaratie informativa privind impozitul retinut pe veniturile cu regim de retinere la sursa.
Inregistrarile contabile realizate in luna in care s-a intrunit AGA:
a) repartizare profit pe destinatia stabilita prin hotararea AGA 117 = 457
b) inregistrare retinere impozit pe dividende de 16% catre persoanele fizice-asociati 457 = 446
c) plata impozit catre bugetul de stat 446 = 5121(prin banca)sau5311(prin casa la caseria de la finante)
d) plata dividendelor nete catre asociati 457 = 5121(prin banca in cont personal sau cont de card)sau5311(prin casa)

2. da



#239454 Dividende

Postat de GEORGE NEAGU on 17 March 2011 - 10:40 AM in Arhiva

Trebuie sa faci regularizarea acum, cu prima ocazie cand vei depune declaratia 300 in caz ca firma e platitoare de tva, pentru acele doua facturi.



#239855 Dividende

Postat de GEORGE NEAGU on 29 March 2011 - 02:39 PM in Arhiva

Daca exercitiul financiar 2010 a fost cu profit, dupa ce se constituie rezerva legala(daca nu a fost constituita in anii precedenti) prin hotarare a adunarii generale a asociatilor sau asociatului unic se hotaraste repartizarea dividendelor. Nu e fizat prin legislatie un anumit procent. Aveti chiar si solutia sa nu repartizati in acest an dividende si sa le lasati pentru a fi repartizate in exercitiile bugetare urmatoare, varianta folosita pentru acoperirea cheltuielilor firmei daca previzionati ca situatia economica viitore va fi rea.
Dupa aprobarea bilantului si depunerea lui la finante se pot plati dividendele daca asa o fost hotarat prin stat de plata daca se dau numerar sau in contul bancar curent sau de card al asociatilor sau asociatului unic. Din suma de plata se retine impozitul pe dividende de 16% care se plateste pana pe 25 a lunii urmatoare celei in care s-a facut plata. Impozitul pe dividende se declara in declaratia 100 depusa tot pana pe 25 a lunii urmatoare celei in care s-a facut plata. Se mai depune pana pe 30 iunie si declaratia 205.



#239857 prestari servicii- agricultura

Postat de GEORGE NEAGU on 29 March 2011 - 03:00 PM in Arhiva

Si trebuie sa scoti si TVA-ul daca firma e platitoare. Si decontul de tva. Mai greu e sa rezolvi situatia pentru exercitiile bugetare anterioare, daca 'gresala' asta vine mai de mult.



#239907 Dividende

Postat de GEORGE NEAGU on 30 March 2011 - 11:13 AM in Arhiva

Nu e necesar pentru ca el e asigurat automat prin faptul ca are contract individual de munca.



#240225 bilant la 31.12.2010

Postat de GEORGE NEAGU on 08 April 2011 - 02:30 PM in Arhiva

Nu confunda cele dou aspecte. Faptul ca firma a terminat exercitiul financiar 2009 cu profit dar asociatii in AGA nu au dorit sa faca repartizarea lui e una iar faptul ca firma a terminat exercitiul financiar 2010 cu pierdere si vrea sa acopere aceasta pierdere numai din profiturile exercitiilor financiare viitoare e alta. Deci pierderea din 2010 nu poate fi acoperita cu profitul din anul precedent 2009. De obicei se evita sa se faca repartizarea profitului daca se constata ca nu sunt lichiditati nu pentru ca anul viitor nu va fi profit. Acel profit din 2009 poate fi repartizat, daca se doreste, in AGA din 2010 dar nu pe motivul analizat de tine.



#240353 Dividende

Postat de GEORGE NEAGU on 13 April 2011 - 08:22 AM in Arhiva

Termenul de virare a impozitului este pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care se face plata dividendelor. In cazul dividendelor distribuite, dar care nu au fost platite asociatilor pentru ca firma nu are lichiditati sau asociatii nu si-au manifestat intentia, pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare, impozitul pe dividende se plateste pana la data de 25 ianuarie a anului urmator. La aceleasi termene se trece valoarea in declaratia 100. Pana pe 30 iunie se depune si declaratia 205.



#240505 Durata concediu fara plata

Postat de GEORGE NEAGU on 18 April 2011 - 01:54 PM in Arhiva

Concediul fără plată reprezintă o cauză de suspendare a contractului individual de muncă convenită de părți, deoarece nu există posibilitatea de a se ajunge la suspendare decât în măsura în care salariatul și angajatorul său sunt de acord ca, pe o anumită perioadă de timp, să suspende unul față de celălalt prestațiile reciproce pe care le datorează. Se poate „ajunge „ la concediu fără plată „forțat” în situații deosebite, dar în limita a 15 zile pe an calendaristic. Vedeti ce spune si contractul colectiv de muncă unic la nivel național.



#243175 contract sponsorizare / mecenat

Postat de GEORGE NEAGU on 19 July 2011 - 08:02 AM in Arhiva

Vezi postareaavdia, la 17 June 2011 - 03:20 PM, a spus:

Buna ziua,
Pot face cate un contract de sponsorizare in fiecare luna?
In acest caz cum calculez suma?
Sau e mai bine la 3 luni?

Multumesc anticipat!
Puteti sa faceti contracte de sponsorizare si lunar si chiar mai multe pe luna. Trebuie sa aveti grija ca pe total perioada, de la inceputul anului pana la acel moment, sa se verifice acele doua condii adica maxim 3 la mie din cifra de afaceri dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat catre stat. Mai trebuie sa luati in calcul si evolutia firmei in lunile ramase pana la finele exercitiului financiar, pentru a nu va trezi ca depasiti acele conditii la final(in declaratia 101) si pe diferenta va trebui sa platiti impozit(diferenta nu mai e deductibila).



#244549 contract sponsorizare / mecenat

Postat de GEORGE NEAGU on 17 September 2011 - 03:51 PM in Arhiva

Vezi postareaGEORGE NEAGU, la 19 July 2011 - 08:02 AM, a spus:

Vezi postareaavdia, la 17 June 2011 - 03:20 PM, a spus:

Buna ziua,
Pot face cate un contract de sponsorizare in fiecare luna?
In acest caz cum calculez suma?
Sau e mai bine la 3 luni?

Multumesc anticipat!
Puteti sa faceti contracte de sponsorizare si lunar si chiar mai multe pe luna. Trebuie sa aveti grija ca pe total perioada, de la inceputul anului pana la acel moment, sa se verifice acele doua condii adica maxim 3 la mie din cifra de afaceri dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat catre stat. Mai trebuie sa luati in calcul si evolutia firmei in lunile ramase pana la finele exercitiului financiar, pentru a nu va trezi ca depasiti acele conditii la final(in declaratia 101) si pe diferenta va trebui sa platiti impozit(diferenta nu mai e deductibila).


Vezi postarealullaby, la 18 August 2011 - 12:22 PM, a spus:

Este o limita in ceea ce priveste sponsorizarea? Ma refer ca suma sau valoare si nu in sensul de 3 la mie din Ca sau 20% din imp pe prof, adica pot sa dau sponsorizare tot profitul ?
Da. E limitarea de care spuneam adica maxim 3 la mie din cifra de afaceri dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat catre stat.



#245941 inregistrare capital social,cotizatii la o asociatie

Postat de GEORGE NEAGU on 13 November 2011 - 01:32 PM in ONG

Vezi postareaJohn2008, la 10 November 2011 - 01:59 PM, a spus:

Dar ce note contabile se fac in contabilitatea ONG-ului la depunerea capitalului de catre membrii fondatori ?

Aporturi
- Aportul în natură şi în numerar la
constituirea patrimoniului social ----------------------- --------------
% = 101
205, 208, 211, 212
213, 214, 231, 233, 301,
302, 303, 361, 381,
512, 531



#246894 inregistrare capital social,cotizatii la o asociatie

Postat de GEORGE NEAGU on 05 January 2012 - 09:34 AM in ONG

Vezi postareaDan I., la 06 December 2011 - 11:10 PM, a spus:

Buna seara,

Va rog sa ma ajutati cu un sfat tot ptr. o asociatie non-profit, cu membrii persoane juridice.

Pana acum asociatia a emis facturi ptr. incasarea cotizatiilor lunare de la membri, facturi cu TVA zero.
Din ce am citit pe conta.ro am inteles ca era suficienta emiterea unei chitante...
Dar in cazul incasarii prin banca, membrul cotizant avea ca document justificativ OP-ul/extrasul de cont?

Ma intreb totusi cum au inregistrat in contabilitate membrii aceste facturi? sau fiscul nu-i interesat de acest aspect?

Ce inregistrari contabile face asociatia la incasarea unei cotizatii prin banca?
Cum se inregistreaza in contabilitate asociatiei obligatia membrilor privind plata lunara a cotizatiei?

Merci.

Dan
E suficienta chitanta, fara factura. La fel , daca membrul asociatiei plateste prin banca, el se inregistreaza cu ordinul de plata.



#246895 asociatie non profit

Postat de GEORGE NEAGU on 05 January 2012 - 09:39 AM in ONG

Vezi postareajolinar, la 30 December 2011 - 10:21 PM, a spus:

buna seara,

am de inregistrat o factura emisa de un ong catre alt ong prestare servicii.
in contabilitatea ong-urilor nu gasesc contul 4111.
stie cineva ce conturi se folosesc?

va multumesc
Ong-ul care a prestat serviciul inregistreaza factura in contul de clienti 411. Acest serviciu e considerat activitate economica pentru respectivul ong. Daca doriti sa detaliati contul sintetic 411, faceti mai multe analitice 411.1, 411.2 care sa poarte numele distinct al fiecarui client. In acest caz atentie cum inchideti cand veti incasa acele facturi prin casa sau prin banca, sa inchideti fiecare cont analitic in parte.



#246896 ONG - Contabilitate

Postat de GEORGE NEAGU on 05 January 2012 - 09:57 AM in ONG

Vezi postareaDan I., la 01 January 2012 - 11:23 PM, a spus:

Vezi postareajolinar, la 30 December 2011 - 10:27 PM, a spus:

Am de inregistrat o factura emisa de un ong catre alt ong prestare servicii.
in contabilitatea ong-urilor nu gasesc contul 4111.
stie cineva ce conturi se folosesc?
Daca un ONG presteaza servicii si le si factureaza, nu inseamna ca are o activitate economica?
Pe cale de consecinta, rezulta ca va trebui sa tina evidenta acestei activitati, pe langa cea specifica ONG, no-profit.

Parerea mea.

Have fun!
Da. E corect rationamentul. Activitatea economica poate fi curenta sau ocazionala. Completati inregistrarile contabile si respectiv balanta. Depuneti si declaratia 101. Nu uitati ca la inceput de luna ianuarie sa faceti inventarul la 31 decembrie 2011.



#246897 personal ONG

Postat de GEORGE NEAGU on 05 January 2012 - 10:00 AM in ONG

Vezi postareaconstantin petruta, la 03 May 2011 - 10:30 AM, a spus:

Un ONG poate angaja un consultant pentru intocmirea unui proiect de obtinere fonduri nerambursabile? Sub ce forma - contract de colaborarea, contract de munca pe durata nedeterminata?
Multumesc
Puteti sa colaborati cu un consultant pe baza de contract de prestari servicii pe dreptul civil pentru care veti primi factura de la el pentru serviciile prestate.



#248369 Voluntariat ONG

Postat de GEORGE NEAGU on 05 March 2012 - 06:57 PM in ONG

Vezi postareaenya71, la 23 February 2012 - 12:55 AM, a spus:

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea dilema: un ONG prin care ajuta copii defavorizati. Momentan incaseza donatii de la diverse persoane fizice si juridice prin deplasarea cu chitantierul fie la domiciliu PF fie la sediul PJ. Cativa colegi de facultate s-a oferit sa ajute la strangere de fonduri pentru un copil bolnav. Pentru aceasta activitate nu doresc sa fie angajati si nici vreo recompensa materiala. Totusi nu pot sa-i trimit pe strada sa colecteze donatii de la cetateni fara o forma legala in ONG. M-am gandit sa le fac contract de voluntariat. E legal? Ce obligatii de inregistrare/fiscala am pentru acest contract? Ma puteti ajuta cu un model de contract de voluntariat?
Va multumesc!
Faceti contracte de voluntariat si legitimatii la fiecare persoana. Contractul de voluntariat se face in dublu exemplar, unul la voluntar si altul la sediul asociatiei. Nu mai trebuie sa-l depuneti sau sa-l declarati nicaieri. Legea nr. 195/2001- Legea voluntariatului
Model de contract la adresa http://www.contabili...acte&Itemid=183



#248386 cum obtinem lista donatorilor pentru cei 2% de la finate

Postat de GEORGE NEAGU on 06 March 2012 - 11:28 AM in ONG

Vezi postareah.andy, la 03 February 2012 - 03:44 PM, a spus:

Eu nu am reusit sa obtin
Motivul invocat a fost secretul fiscal
Nu se poate obtine aceasta lista.



#248411 asociatie de parinti - impozitare activitate "after school"

Postat de GEORGE NEAGU on 07 March 2012 - 02:37 PM in ONG

Puteti posta aici pe forum intrebarile iar din raspunsurile pe care le dau cei care au experienta in domeniu, mai invata si altii.



#248669 Cine poate directiona cei 2 la suta?

Postat de GEORGE NEAGU on 30 March 2012 - 09:23 PM in Arhiva

Doar salariatii pe formularul 230 si cei ce platesc impozit pe venit pe declaratia 200.




Cometa SQL