Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Mares Stefan's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


Mares Stefan's Content

There have been 502 items by Mares Stefan (Search limited from 12-January 08)



Sort by                Order  

#245369 Monografie constructii

Postat de Mares Stefan on 22 October 2011 - 05:42 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postarearamonaspa, la 22 October 2011 - 11:15 AM, a spus:

Deci dacă fac 332-712 la valoare prețului efectiv de cost, adică suma rulajului debitor al conturilor de cheltuieli( materiale+ manopera) este ok?
Da, este OK.



#245365 Monografie constructii

Postat de Mares Stefan on 22 October 2011 - 10:57 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postarearamonaspa, la 22 October 2011 - 10:33 AM, a spus:

Frumoasă pledoarie, dar nu știu de ce răspunsul meu este dezarmant.Am răspuns că am cunoștințe de legislație pentru că am primit referințe legislative, dar pe mine practica mă omoară. Am vrut doar păreri conrete pentru că toți avem aceelași bagaj de cunoștințe,după cum bine ai admis.

Pledoaria mea este justificată și probabil, cred eu, și oportună, zic eu, pentru că eu am ținut și țin să răspund la întrebările puse. Având timp. Și disponibilitate. Acceptând dialogul.
Că răspunsul meu uneori este prea stufos, ori poate dezlânat, admit, dar eu încerc să formulez un răspuns ...așteptat ... inteligibil și pentru un cititor neavizat, deci din care să rezulte un răspuns valabil și pentru cel care a pus întrebarea, dar și un răspuns din care orice cititor să-și poată da seama despre ce vorbim!
Alții, în schimb cunosc, au la îndemână, și caută, selectează și postează textele de lege potrivite, prevederile legale aplicabile ! Și care texte chiar conțin, implicit sau explicit răspunsurile așteptate.
Chiar și un volum mult mai mare de informații, și lasă să se poată identifica sursa, arătând explicit respectiv "unde scrie", că deh, unii înțeleg răspunsul, dar dacă nu spui și unde scrie, atunci ...nu dau doi bani pe logica, elocvența sau raționamentul răspunsului dat!
Dictat uneori și de bunul simț!
Iar alteori doar de necesitatea de a face să înțelegem că legea ... așa prevede.
Fără nici o logică!
Sau totuși ?
Pentru unii direct vizați ?
Poate.
Deci...



#245362 Monografie constructii

Postat de Mares Stefan on 22 October 2011 - 10:01 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postarearamonaspa, la 22 October 2011 - 08:50 AM, a spus:

Mulțumesc pentru raspunsuri și timpul acordat.
Am făcut precizările pentru că găsisem diferite păreri și vroiam să fiu sigură.
Da conform OMFP 3055/2009 „contravaloarea lucrărilor nerecepționate de beneficiar până la sfârșitul perioadei se evidențiază la cost, în contul 332 “Servicii în curs de execuție”, pe seama contului 712 “Venituri aferente costurilor serviciilor în curs de execuție””.

Răspunsul dvs. este dezarmant. Eu unul chiar cu plăcere v-am oferit răspunsurile mele. Dar ... mi-a venit o idee ... cu privire la cum ar trebui să fie abordate răspunsurile la întrebările puse. Deci pe de o parte, chiar aici pe site-ul conta, ori chiar în cadrul topicelor de pe Forum să fie postate și accesibile ACTELE NORMATIVE care reglementează domeniile despre care întrebați și posibilele răspunsuri, asd literm, confom legii. Ar fi de o utilitate de neprețuit dacă administratorii ori moderatorii ar facilita creerea acestei BAZE DE DATE LEGISLATIVE specializate pe teme de FISCALITATE, CONTABILITATE, SOCIETĂȚI COMERCIALE, RESURSE UMAME ș.a.m.d.
Adică cum s-antîmplat la acest topic, normal ar fi fost ca persoana care ne-a pus intrebarea să fi știut că la capitolul legislație găsește și legea contabilității, dar și OMFP nr.3055/2009 în întregime, atașat, posibil chiar și de descărcat, deci "luat acasă" și de citit în tihnă. Pe urmă dacă ceva totuși ar fi rămas neînțeleasă, și nici Norme ori Ghiduri de aplicare, explicative nu se găsesc, se poate pune întrebarea. Iar cei dispuși să le citească , să vă și dea răspunsul lor, după cum au priceput dumnealor chestiunea respectivă!
Astfel multe deziluzii ori critici mai mult sau mai puțin întemeiate semănate mai ales fără voie, cred, ar fi prevenite.Și pe acest Forum.
Nu de alta dar unii sunt "tobă de carte" și pur și simplu, neavînd altceva mai bun de făcut, ne citesc și se enervează că ... vorbărie lungă ... pe când dumnealor, din 2-3 mișcări caută, selectează și postează în extras textul de lege, considerat potrivit.De regulă fără probleme: punct ochit, punct lovit. Dar dacă interlocuitorul nu știe ce-i aia țintă, ori pușcă, ori ce-nseamnă să ai carușe cu alice , ori cu gloanțe ?! Dacă are un calculator și un soft de contabilitate potrivit de a face înregistrări contabile , cu mitraliera, dar fără să-ți și dai seama cu ce. în ce ori pentru ce ai tras. Sau ... de aici încolo, ce fac ?! Ce trebuie să fac ?!
Adică dacă e de bal, păi, bal să fie. Dacă vrem să ajutăm, atunci să ajutăm. Dar și să admitem că nu tioți vin cu aceeași bagaj de cunoștințe și nu toți pricep dintrun subiect și predicat... ce au de consumat ?!De priceput ?! Unii trezindu-se cu-n pahar pe jumătate gol, sunt în stare să-l lase acolo neconsumat, pentru că nu știu cine ce a băut din pahar! Alții văzând paharul pe jumătate plin , gustă, consumă, și ne solicită să le umplem paharul din nou. Iarăși și iarăși.
Cum o fi? De bine? De rău? Judecați dvs.



#245359 Monografie constructii

Postat de Mares Stefan on 21 October 2011 - 11:51 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareaLexiroxi, la 21 October 2011 - 09:59 PM, a spus:

Conform Ordinului 3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene :
Venituri din prestarea de servicii
259. - (1) Veniturile din prestari de servicii se inregistreaza in contabilitate pe masura efectuarii acestora. Prestarea de servicii cuprinde inclusiv executarea de lucrari si orice alte operatiuni care nu pot fi considerate livrari de bunuri.
(2) Stadiul de executie al lucrarii se determina pe baza de situatii de lucrari care insotesc facturile, procese-verbale de receptie sau alte documente care atesta stadiul realizarii si receptia serviciilor prestate.
(3) In cazul lucrarilor de constructii, recunoasterea veniturilor se face pe baza actului de receptie semnat de beneficiar, prin care se certifica faptul ca executantul si-a indeplinit obligatiile in conformitate cu prevederile contractului si ale documentatiei de executie.
(4) Contravaloarea lucrarilor nereceptionate de beneficiar pana la sfarsitul perioadei se evidentiaza la cost, in contul 332 "Servicii in curs de executie", pe seama contului 712 “Venituri aferente costurilor serviciilor in curs de executie”.
163. - Valoarea produselor si serviciilor in curs de executie se determina prin inventarierea productiei neterminate la sfarsitul perioadei, prin metode tehnice de constatare a gradului de finalizare sau a stadiului de efectuare a operatiilor tehnologice si evaluarea acesteia la costurile de productie.

Evaluarea la inventar a serviciilor in curs de executie se efectueaza la valoarea pe care societatea o estimeaza ca se va realiza.
In efectuarea evaluarii la costurile de productie, prevederile privind costul de productie se gasesc la pct. 52 din ordin
52.
(3) Costul stocurilor unui prestator de servicii cuprinde manopera si alte cheltuieli legate de personalul direct angajat in furnizarea serviciilor, inclusive personalul insarcinat cu supravegherea, precum si regiile corespunzatoare.


Mulțumesc pentru rectificare.
Adică de când cu UE sau cu 3055/2009 avem și 332 și 712!
Pentru acuratețe!
Chiar m-am lăsat dus cu valul.
Din enunțul speței!

Dar văd că mai trebuie să facem precizarea că există diferență și între DEVIZ și SITUAȚIILE DE LUCRĂRI.
Fie preliminare ori definitive!
Adică la întocmirea devizelor folosim prețuri de deviz convenite, acceptate de clienți.
Dar la SITUAȚIILE DE LUCRĂRI EXECUTATE putem folosi fie prețurile de deviz , fie prețurile efective de preț de cost.
Adică cele de achiziție efective(după caz medii ponderate) ale materialelor și transporturilor, respectiv ... estimativ ... cel de calcul al manoperei directe de achitat sub forma salariilor, cu toate acareturile menționate sau incluse!
Dar cand vrem să ne bazăm pe informațiile noastre atunci avem cifrele exacte de preț de cost, în 641 și 645, nu ?
Deci...



#245358 Impozitul pe proprietate al SAR, frate geaman cu "Forfetarul"

Postat de Mares Stefan on 21 October 2011 - 11:31 PM in Arhiva

Vezi postareaMares Stefan, la 21 October 2011 - 10:36 PM, a spus:

Vezi postareaconta_ro, la 18 August 2011 - 07:51 AM, a spus:

Nevoiti sa faca fata unei crize pentru care nu erau in niciun fel pregatiti, decidentii din fruntea tarii au gasit modalitati ritualice de a propune si impune solutii de moment. Din 2009 incoace, principala bataie de cap a guvernantilor este cresterea incasarilor la bugetul de stat, asa ca una dintre formulele magice la care purcede executivul este gasirea "miliardului", o veritabila iarba a fiarelor capabila sa rupa deficitele bugetare si sa descuie pungile antreprenorilor.

Articol de : Ruxandra Hurezean

Citeste tot articolul

Readuc în atenția dvs o temă care pare răcită dar dacă tocmai Societatea Academică Română s-a găsit să facă asemenea propuneri, sincer mă crucesc: Asta-i intelectualitatea noastră ?! Și dacă s-ar fi vrut chiar un brainstorming , atât ar fi rezultat ?!
Păi, averile ca și clădiri, terenuri ori mijloace de transport SUNT DEJA IMPOZITATE.(sub forma impozitului sau taxei pe teren,a impozitului pe clădiri si ale taxelor pentru mijloacele de transport).
Că sunt mici aceste impozite ?
Poate.
Pot fi majorate!
Dar să nu uităam ca toate acestea sunt IMOBILIZĂRI CORPORALE!
Adică bani cheltuiți, plătiți la data achiziției!
În cazul celor cumpărate în rate, încă sunt în curs de achitare.
În cazul celor cumpărate din credite bancare, sunt achitate aparent din creditul primit, dar creditul trebuie rambursat și mai trebuie plătite și dobânzile și comisioanele datorate, nu ?!
Iar aceste bunuri , zice-se AVERI trebuie exploatate, utilizate, întreținute, și după caz, reparate, modernizate și nu în ultimul rând chiar și asigurate.
Deci ...e nevoie, este vorba de bani, bani, bani, lichidități necesare.
Și pe vremuri de criză, aceste lichidități se-mputineaza mai ales datorită efectului de domino din cauza celor care se văd nevoiți "să arunce prosopul"!
Adică să-și ceară propriul lor faliment!
Pentru a se pune cât de cât la adapost față de pretențiile creditorilor!
Și de aici încolo și miliardarii uită să-și mai cumpere 2-3 duzini de șosete sau de pantofi de marcă!
Adică așa zisă taxa pe luxul afișat, pe averile acumulate în zone rezidențiale, este sinonimă cu taxa forfetară!
Toți s-ar fofila de la plata ei!
Găsind căile și portițele potrivite.
Poate chiar si legale!
Lșsate cu bună știință!
Pentru uzul acoliților politici!
Dar ...cred ca situația averilor afișate de rromi, este relevantă!
Pentru oricine.
Le au.
Dar VENITURI IOC.
Că dumnealor mai au ceva aur ?!
Este drept.
Au.
Și statul, fiscul, exact poate doar și numai acest element, mijloc "de lichiditate" imediată a avut in vedere!
Pentru care a considerat oportune executările silite potrivite!
Că executarea silită prin scoaterea la licitație a acestor averi ... este o himeră!
Cine credeți ca ar avea curajul să se afișeze drept cumparator pentru aceste palate ?!
Sau chiar pentru mașinile rromilor ?!
Dar nu să combat neapărat ideile SAR-ului am avut de gând.

Ci să relev că dacă se vor INCASĂRI LA BUGET, și solutii pertinente si roditoare în vremuri de criză, atunci sunt câteva soluții, NU LIBERALE NEAPARAT, și nici POPULARE, desigur, dar corecte, transparente si aplicabile IMEDIAT de la adoptarea lor.

Și anume cum ar fi:

a)Asupra tuturor veniturilor supuse impozitului pe venit să se prevadă obligativitatea ca să fie impuse prin stopaj la sursă de către plătitorii acestor venituri.
Spre exemplu plata drepturilor salariale să fie permisă, admisă numai în măsura în care toate obligațiile legate de acestea sunt nu numai calculate și dupa caz reținute, ci și virate la bugetul consolidat al statului.
Deci și impozitul pe salarii, și CAS-ul datorat de angajator ori/și reținut de la angajați, respectiv la fel în cazul CASSănătate și FAȘomaj.
La fel să fie impuse prin stopaj la sursă de către plătitori și celelalte venituri supuse impozitului venit (cum ar fi veniturile din activități independente, din cedare folosinței bunurilor, adică și din chirii, sau în cazul veniturilor din investiții - dividendele, dobânzile, transferurile de titluri de valoare și schimbul de valută- ori din pensii sau/și din activități agricole, respectiv din premii și din jocuri de noroc, sau din transferul proprietăților imobiliare).
Toate impozitele reținute prin stopaj la sursă să fie considerate AVANSURI, în contul datoriilor reale, regularizarea urmând să se realizeze după depunerea DECLARAȚIILOR FISCALE 200, 205 etc.

b)Să fie impuse prin stopaj la sursă de plătitor toate plățile făcute furnizorilor ori creditorilor, cu o cota de 16%, zic eu, care sumă să fie considerată AVANS în contul Taxei pe valoarea adăugată de plată,ori altor impozite și taxe datorate bugetului statului, și care avansuri să fie regularizate tot în baza declarațiilor fiscale ori deconturilor întocmite și depuse.
În cazul în care plătitorii sunt persoane fizice și plătesc în contul persoanelor juridice, din sumele încasate obligatoriu să fie depusă la bancă și virată la buget același AVANS de 16% .

c) Să fie interzise TOATE PLAȚILE CU CASH, numerar, între persoanele juridice!
Adică pentru că excepția intărește regula, toate plățile ce depășesc suma de 100 lei!
Chiar și-n cazul carburanților.
Pentru că toate persoanele juridice ce vor să se alimenteze cu carburanți de la pompă, pot plăti fie O DATĂ PE LUNĂ , fie dar nu neapărat și-n avans, conform unui contract, respectiv utilizând cardurile bancare.
In cazul plăților/încasărilor prin carduri, încasatorii ar fi obligați să încaseze și aceea cotă de 16% ca impozit în avans ce ar fi achitat deci încasator în numele plătitorilor, încasatorii fiind obligați și să le vireze în numele acestora la buget!

Fiind un Forum , mă opresc aici!
Dar poate totuși reușesc să plantez ideea simplă că dacă prin bănci se fac operațiuni de încasări și plăți de sute de miliarde de lei zilnic, atunci din acestea chiar se pot directiona circa 16-20 % direct la bugetul consolidat al țării!

Și că dacă vrem ca piața neagră să fie stăvilită, și nici grâul să nu mai fie cumpărat cu cash,numerar, achitat la marginea tarlalei, și nici să nu încurajăm întreținând posibilitățile de a ne plăti toți coruptii, atunci VALIJOARELE CU BANI, cunoscute inclusiv de președintele țării,sau de diverși politicieni ori doritorii de diverse influențe cumpărate, deci aceste valijoare ar trebui să dispară din uzanțele noastre cotidiene și să devină doar amintiri în coșmarurile despre "vremurile bune" și despre "când și cum am făcut primul milion" ale unora cum ar fi alde Becali et comp.!

Am reeditat cum am putut și eu!
Mai am ceva lipsuri.
Sau nu mi se permite chiar ce mi-ar folosi!



#245356 Impozitul pe proprietate al SAR, frate geaman cu "Forfetarul"

Postat de Mares Stefan on 21 October 2011 - 10:36 PM in Arhiva

Vezi postareaconta_ro, la 18 August 2011 - 07:51 AM, a spus:

Nevoiti sa faca fata unei crize pentru care nu erau in niciun fel pregatiti, decidentii din fruntea tarii au gasit modalitati ritualice de a propune si impune solutii de moment. Din 2009 incoace, principala bataie de cap a guvernantilor este cresterea incasarilor la bugetul de stat, asa ca una dintre formulele magice la care purcede executivul este gasirea "miliardului", o veritabila iarba a fiarelor capabila sa rupa deficitele bugetare si sa descuie pungile antreprenorilor.

Articol de : Ruxandra Hurezean

Citeste tot articolul

Readuc in atentia dvs o tema care pare racita dar daca tocmai Societatea Academica Romana s-a gasit sa faca asemenea propuneri, sincer ma crucesc: Asta-i intelectualitatea noastra ?! Si daca s-ar fi vrut chiar un brainstorming , atat ar fi rezultat ?!
Pai, averile ca si cladiri, terenuri ori mijloace de transport SUNT DEJA IMPOZITATE.(sub forma impozitului sau taxei pe teren,a impozizului pe cladiri si ale taxelor pentru mijloacele de transport).
Ca sunt mici aceste impozite ?
Poate.
Dar sa nu uitam ca toate acestea sunt IMOBILIZARI CORPORALE!
Adica bani cheltuiti, platiti la data achizitiei! In cazul celor cumparate in rate, inca sunt in curs de achitare. In cazul celor cumparate din credite bancare, sunt achitate aparent din creditul primit,dar creditul trebuie rambursat si mai trebuie platite si dobanzile si comisioanele datorate, nu ?! Iar aceste bunuri , zice-se AVERI trebuie exploatate, utilizate, intretinute,si dupa caz, reparate, modernizate si nu in ultimul rand chiar si asigurate. Deci ...
bani, bani, lichidati necesare. Si pe vremuri de criza, aceste lichiditati se-mputineaza mai ales datorita efectului de domino din cauza celor care se vad nevoiti sa arunce prosopul! Cer propriul lor faliment! Pentru a se pune cat de cat la adapost fata de pretentiile creditorilor! Si de aici incolo si miliardarii uita sa-si mai cumpere 2-3 diyini de sosete sau de pantofi de marca!
Adica asa zisa taxa pe luxul afisat, pe averile acumulate in zone rezidentiale, este sinonima cu taxa forfetara! Toti s-ar fofila de la plata ei! Gasind caile potrivite. Poate chiar si legale! Dar ...cred ca situatia averilor afisate de romi, este relevanta! Pentru oricine. Le au. Dar VENITURI IOC. Ca dumnealor mai au ceva aur. Este drept. Si statul, fiscul, exact poate doar si numai acest element, mijloc "de lichidatate" imediata a avut in vedere! Pentru care a considerat executarile silite potrivite! Ca executarea silita prin scoaterea la licitatie a acestor averi ... este o himera!
Dar nu sa combat neaparat ideile SAR-ului am avut de gand.
Ci sa relev ca daca se vor INCASARI LA BUGET, solutii pertinente si roditoare in vremuri de criza, atunci sunt cateva solutii, NU LIBERALE NEAPARAT, dar corecte, transparente si aplicabile IMEDIAT de la adoptarea lor.
Si anume cum ar fi:
a)Asupra tuturor veniturilor supuse impozitului pe venit sa fie impuse prin stopaj la sursa de catre platitorii acestor venituri, deci spre exemplu plata drepturilor salariale sa fie permisa, admisa numai in masura in care toate obligatiile legate de acestea sunt nu numai calculate si dupa caz retinute, ci si virate la bugetul consolidat al statului.
Deci si impozitul pe salarii, si CAS datorat de angajator ori /si retinut de la angajati, respectiv la fel in cazul CASSanatate si FASomaj.
La fel sa fie impuse prin stopaj la sursa de catre platitori si celalte venituri supuse impozitului venit (veniturile din activitati independente, din cedare folosintei bunurilor , adica si din chirii, sau in cazul veniturilor din investitii -dividende, dobanzi, transferuri de titluri de valoare si schimbul de valuta- ori din pensii sau/si din activitati agricole, respectiv din premii si din jocuri de noroc, sau din transferul proprietatilor imobiliare).
Toate impozitele retinute prin stopaj la sursa sa fie considerate AVANSURI, in contul datoriilor reale, regularizarea urmand sa se realizeze dupa depunerea DECLARATIILOR FISCALE 200, 205 etc.
b)Sa fie impuse prin stopaj la sursa de platitor toate platile facute furnizorilor ori creditorilor, cu o cota de 16%,care sa fie considerata AVANS in contul Taxei pe valoarea adaugata de plata,ori altor impozite si taxe datorate bugetului statului, si care avansuri sa fie regularizate tot in baza declaratiilor fiscale ori deconturilor depuse. In cazul in care platitorii sunt persoane fizice si platesc in contul persoanelor juridice, din sumele incasate obligatoriu sa fie depusa la banca si virata la buget acelasi AVANS de 16% .
c) Sa fie interzise TOATE PLATILE CU CASH, numerar, intre persoanele juridice! adica pentru ca exceptia intareste regula, toate platile ce depasesc suma de 100 lei! Chiar si-n cazul carburantilor. Pentru ca toate persoanele juridice ce vor sa se alimenteze cu carburanti de la pompa, pot plati ODATA PE LUNA fie dar nu neaparta si-n avans, conform unui contract, respectiv utilizand carduri bancare. In cazul platilor/incasarilor prin carduri, incasatorii ar fi obligati sa incaseze acea cota de a6% de impozit in avans de achitat de platitor si sa le vireze in numele acestora la buget!

Fiind un Forum , ma opresc aici! Dar poate totusi reusesc sa plantez ideea simpla ca daca prin banci se fac operatiuni de incasari si plati de sutedemiliarde de lei zilnic, atunci din acestea chiar se pot directiona 16-20 direct la bugetul consolidat al tarii!
Si ca daca vrem ca piata neagra sa fie stavilita, nici graul sa numai fie cumparat cu cash, achitat la marginea tarlalei, si nici sa nu incurajam intretinand posibilitatile de a ne plati toti coruptii, atunci VALIJOARELE CU BANI cunoscute inclusiv de presedintele tarii ar trebui sa dispara din uyantele noastre cotidiene si sa devina doar amintiri in cosmarurile despre "vremurile bune" si ale "cand si cumam facut primul milion" ale unora cum ar fi alde Becali et comp.!



#245353 Monografie constructii

Postat de Mares Stefan on 21 October 2011 - 09:20 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postarearamonaspa, la 21 October 2011 - 05:18 PM, a spus:

vă rog ajutați-mă (că am albit)!!!!!
am preluat (și rău am făcut) la începutul lui septembrie o firmă de construcții - CAEN 4120 - nou înființată.Practic face lucrării de amenajări.
În cursul lunii are 4 contracte în derulare la care am câte un deviz ( manopera și materialele)
1. a achiziționat materiale 3028 - 401
2. le-am dat în consum pe toate 6028 -3028 conform materialelor din deviz
3. pentru fiecare contract am câte o factură de avans (încasată) 4111-419 ( procedura cu retur avans la finalul lucrării o știu)

Și de aici.........coșmarul!!!!!!!!! Trebuie să închid luna.
Eu m-am gândit că trebuie să înregistrez 332-711 dar la ce valoare? La începutul lunii știu că trebuie să repun 711-332.
Am făcut bine?și ce înregistări ar trebui să mai fac?

Da .
Ați făcut bine. 332 = 711 valoarea la cost de producție a lucrărilor în curs de execuție, executate, adică egală cu suma rulajului debitor al conturilor de cheltuieli.
Mai aveți de făcut închiderea lunară 121 = %6xx și %7xx(inclusiv 711) = 121 , vi se-nchid toate conturile de venituri și cheltuieli prin 121.



#245340 A inceput numaratoarea de capete. Despre ce s-ar putea afla, si de ce sa afla...

Postat de Mares Stefan on 21 October 2011 - 01:00 PM in Arhiva

Rezultatele recensământului "acestuia" cât de utile și binevenite or fi pentru "o campanie electorală a la carte" ?!
"Un asemenea studiu demografic e baza pentru o strategie" ... electorală ?!
Așa o fi ?!
Sau numai ar putea fi?!
În orice țară datele statistice - reale - se dovedesc nu doar utile, ci și strict necesare pentru elaborarea unoe strategii adecvate în domeniul vieții social-economice și culturale. Din acest punct de vedere recensământul este o acțiune justă, utilă și chiar și ... scadentă. După zece ani.
Să nu uităm că recensământe se fac și-n alte țări, chiar și limitrofe. Și acolo or fi făcute pentru a fi utile organizatorilor campaniilor electorale ?!
N-aș crede!
Dar mai poți ști ?!
Dar revenind pe meleagurile noastre autohtone, eu dacă ar fi să comentăm d.p.d.v. al studiului pieții, a marketingului creativ, nu m-am mirat că mărul "mușcat" a devenit un simbol care pentru toți cei care vor să guste ceva bun, garantat! Cum s-a și dovedit produsul la care mărefer! dar mă mir că tineretul activ al țării deja privește recensământul actual ca o simplă "bază de date" pentru a deturna rezultatele alegerilor ce vor să fie și să aibă loc chiar în anul de grație 2012!
Când rezultatele recensământului nu vor fi editate încă sub formă tipărită printre coperți groase, de carte, dar vor figura pe harddiskuri și după caz, chiar pe niște stickuri distribuite electoral,celor interesați să ne "ciuruiască", din nou!
Este drept, m-am convins că vor fi recenzați și românii noștrii trăitori sau cerșetori prin Paris sau Londra, dar oricum și dumnealor au drept de vot, nu ?
Iar dacă în decembrie 2009 la Paris la ambasada păstorită de cine trebuia să se afle acolo chiar atunci, concetățenii noștri au votat întrun ritm de douăsute sau chiar treisute de persoane-ntr-un minut, desigur în marea lor majoritate exacr pe actualul nostru președinte, atunci doar nu vreți să mă faceți să pricep că în 2012 toți vii de peste 18 ani vor figura exact unde au fost recenzați și vor vota după necesitate, unii explicit, voit, iar alții neglijenți, că așa ar conveni altora.
Care și știu pe cine trebuie să și voteze cei rămași acasă ?!
Și atunci procentul de participare la vot chiar care va fi ?!
99,89% ?!
Păi nu ar fi mai bine să întroducem VOTUL UNIVERSAL și OBLIGATORIU ???
Doar așa ca fiecare dintre noi să știe că este obligat să se exprime.
Să voteze.
Cum or vrea.



#245301 Om bogat, om sarac. De unde vin unii si altii

Postat de Mares Stefan on 20 October 2011 - 11:20 AM in Arhiva

Ar fi multe de spus, și poate puține ... de reținut.
Dar ceea ce a dat actualitatea temei este una ce nu este abordată chiar cum ar merita.
Adică unul Bian a ajuns politic cine a ajuns, și a făcut ceea ce a învățat ori a știut deja să facă, este, una !
Iar tema îmbogățiților întrun destul de puțini, pe seama sărăcirii celor mulți, fiind, este în capitalism , chintesența societății. Deci cu totul altceva.
Dar revenind la alde Bian, de ce nu priviți cazul respectiv prin prisma șefului nu-n firma sa proprie, ci la o instituție de stat sau oricum finanțată de alții, și care primind un post important din partea susținătorilor săi politici ca să fie de folos șomerilor țării, a înțeles că în primul rând trebuie să creeze o infrastructură, cu sute sau mii de angajați-salariați, subordonați lui, odată scăpați de spectrul șomajului, vor fi, culmea, și retribuiți, cu-n salar nemeritat de mare.
Iată tristul adevăr ce explică și a făcut posibil ca cei în cauză, care cotizau, să considere "acceptabil" să cotizeze lunar șefilor lor ierarhici!
Mai ales că din argumente populiste - egalitariste salariile acestora au fost în ochii publicului teșite.
Reduse poate chiar la jumătate!
Lor pe față.
Cu știința noastră a tuturor.
Și atunci, ce și-au zis, transformând puțin zicala sadică "Eu te-am făcut, eu te omor!" în sensul că "Eu te-am angajat, fără să ai de lucru pentru cât te plătesc, deci eu te mulg, ca să-ți dai seama cât îți cuvine pe just temei, pentru cât muncești!
Ei , vedeți , unii au zis cândva de niște standarde de costuri, de niște reguli ori regulamente, state de funcțiuni și o salarizare ... juste, echitabile, manageriate la lumina zilei.Dar...
Sau ... vin alegerile! Afișele costă! Cine să le plătească!
P.S. Aici a fost întrun fel a la vamă!În alte părți chiar nu se dijmuiesc lunar salariile, ci sunt ... cumpărate posturile! Cu zeci de mii de euro! Pentru a primi un salar de nici 1000 euro pe lună!



#245297 Privind inapoi cu ipocrizie. Rosia Montana si insula Ada Kaleh

Postat de Mares Stefan on 20 October 2011 - 10:31 AM in Arhiva

Pardon. Nici chiar așa!
Ada Kaleh este una, Roșia Montana este alta.
Totalmente spețe diferite.
Chiar dacă amândouă sunt legate de peisajele noastre autohtone.
Deci Ada Kaleh, a fost o insulă care nu mai este.
Dacă cumva se va seca printro nenorocire zona, vor apare din apa Dunării vestigiile unei insule la care s-a renunțat pentru a produce energie electrică ieftină și potrivit unei soluții VERDE!
De protejare a mediului. În rest.
Pe termen lung INVESTITIA nu prezintă nici un pericol.
Dimpotrivă este BENEFICĂ.
Fructificabilă și azi!
Și dacă vreți char decenii ori secole de aici încolo.

Cât despre ROȘIA MONTANA, mai există.
Deja este o zonă afectată, aridă.
Dar care poate să mai fie recuperată de natură!
Și să redevină ce a fost înainte!
Peste secole!
În schimb INVESTIȚIA PROPUSĂ este tot una CU CIANURI!
Ceea ce dacă Doamne ferește-ne, s-ar întâmpla o nenorocire - a la Baia Mare, prin 2000 sau 2001 -, atunci nu doar zona aridă, otrăvită deja sau de acum înainte cu cianuri a Roșiei Montana ar fi afectată, ci regiuni întregi , pe sute de km în aval, până-n Tisa și poate chiar și biosfera Dunării.
Că după cum ni se spune concentrația cianurilor este una infimă, susținută ca acceptabilă, este ceva convenabil, dar ... care sunt garanțiile oferite de INVESTITOR că haldele cu cianuri puține, iazurile otrăvite puțin, în urma unor precipitații cum la sute de ani odată se-ntâmplă, nu se vor putea nicicând revărsa și OTRĂVI tot ce găsesc în calea lor!
Suntem în 2011.
Putem, dacă vrem, să mutăm munții din loc!
Și putem realiza reîmpădurirea lor în 20-30 de ani!
Deci, nu numai să dăm de lucru oamenilor din zona respectivă, dar putem și să recuperăm peisajele naturale existente , dacă vreți ... pentru OMENIRE.
Cu condiția ca zonele afectate de această investiție să nu mai ascundă, deci să nu conțină niște bombe "cu ceas", care-și pot produce efectele nefaste în viitor, cândva, dacă stihiile naturii potrivnice voinței umamne, s-ar dovedi și de nestăpânit!
Adică exact ceea ce NU GARANTEAZĂ INVESTITORUL!
Adică zice că ba da, doar că FORȚA MAJORĂ, CALAMITĂȚILE NATURALE, absolvă pe oricine de răspunderea ce le-a reveni pentru DISTRUGERI.
Doar că una este un cutremur, o alunecare de teren, distrugerea unui drum ori autostrăzi, fie și schimbarea peisajului natural, și cu totul altceva acceptarea ca și consecințele unui asemenea eveniment să mai fie supralicitate și de OTRĂVIREA ÎNTREGII ZONE AFECTATE.
Pe secole!
Distrugând chiar rezervele de apa potabilă atât de necesară nouă, tuturor și care devine din ce în ce mai scump.
Beneficiile pe termen scurt, fie și ale oamenilor care și-ar găsi de lucru, fie și ale statului prin redevențele și impozitele și taxele generate suplimentar, pentru "a umple" trezoreria fără fund al statului, fie și ale investitorilor îmbogățiți și mai mult în urma și-n baza transformării Roșiei Montana, întro vestigie geologică golită de metale prețioase, sunt pe de parte mult mai mici decât DAUNELE, cu efecte pe secole, ce ar putea fi provocate întregii zone social-economice și naturale afectate de CIANURILE plasate și azvârlite în natură printrun accident - calamitate naturală.



#245263 reangajare sau doar mentinere in functie pensionari Legea 329/2009

Postat de Mares Stefan on 18 October 2011 - 09:37 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Conform preverilor legale invocate chiar de dvs. rezultă că la data pensionării specificat in DECIZIA CJP a unui salariat,conform legii, CIM-ul acestuia este REZILIAT.
Reangajarea acestuia pe perioadă determinată este posibilă doar cu respectarea legii inclusiv privind posibilitatea cumulării pensiei cu salariul.
Din prevederile legale rezultă de facto că , de regulă, noul angajat va fi oricine altcineva decât proaspătul nostru pensionar. Dacă totuși , atunci ... o fi membrul important al vreunui partid ?! Poate.



#245262 bonuri fiscale emise neinregistrate

Postat de Mares Stefan on 18 October 2011 - 08:42 PM in Arhiva

Vezi postareanopris, la 18 October 2011 - 12:51 PM, a spus:

Rapoartele Z neintroduse la timp se introduc atunci cand au fost descoperite. Daca se poate, se introduc la o luna cat mai in fata, dar nu la o luna pentru care s-a raportat deja impozitul pe profit sau TVA.
Așa este.
Doar că fiind vorba de inventariere, și mai ales de o constatare a comisiei de inventariere cum că lipsa în gestiune , nu e lipsă, ci doar o "banală" eroare de descărcare a gestiunii prin neînregistrarea Rapoartelor Z, atunci pentru că de fapt aceste Rapoarte Z omise a fi contabilizate sunt DATATE, rezultă că
a) ori se uzează de data lor, și automat s-ar putea că firma va fi ori este pusă în stare potențială de contravenient atât în privința veniturilor luate în calcul la calcularea impozitului pe profit, cât și în privința TVA colectată , respectiv TVA de plată datorată pe lunile în cauză ,
b) ori se ia de bun DATA PROCESULUI VERBAL DE VALORIFICARE A REZULTATELOR INVENTARIERII, în baza căreia se vor face înregistrările contabile luând de bun data întocmirii și aprobării acestui raport.
Sau cumva greșesc eu și asemenea reguli nu mai sunt ... valabile ?!



#245258 Un economist angajat la o intreprindere poate fi cenzor la o filiala a intrep...

Postat de Mares Stefan on 18 October 2011 - 03:05 PM in INFORMATII DIVERSE

Referitor la experți contabili și cenzori, de regulă nici expertul contabil, nici cenzorul nu poate fi salariatul firmei în cauză. Adică orice expert este expert pentru alții, nicidecum pentru angajatorul său ! Cu excepția cazurilor în care angajatorul său este de fapt o societate de contabilitate sau de expertiză contabilă înscrisă și la CECCAR! Dar cenzorul unei filiale, poate fi salariat la firmă-mamă. Cu excepția cazurilor când de fapt ar avea și niște atribuții de coordonare efectivă a filialei. Că atunci intervine incompatibilitate. Nu poate fi ...propriul cenzor!
La Comisiile de părinți, cum de regulă, comisiile de cenzori este indicat să aibă 3 membri, dintre care unul, EC sau ec sau cel puțin contabil, adică de profesie, și care și știe ce înseamnă a fi cenzor! Ceilalți îl vor supraveghea și păzi să muncească ... corect! Pentru toți!



#245256 neclaritati TVA la facturi curs(training) in UE

Postat de Mares Stefan on 18 October 2011 - 01:29 PM in Arhiva

Luând în considerare că și după Codul fiscal al României, art.141 alin.(1)lit. f) "activitatea de învățământ ..., formarea profesională a adulților , precum și prestăr de servicii și livrările de bunuri strâns legate de aceste activități , efectuate de ... entități autorizate" sunt OPERAȚIUNI SCUTITE de taxă, , de ce nu puteți crede că, la fel și-n Anglia sunt scutite. Deci nu se facturează cu TVA.
Asupra celeilalte variante cu formatorul din AUSTRIA, deci intracomunitar, dar cu sejur "all inclusiv" la Dubai, extracomunitar nu țin să mă pronunț, dar cred că tot e o operțiune neutră d.p.d.v. TVA.



#245243 Estimare Bilant

Postat de Mares Stefan on 18 October 2011 - 09:11 AM in Arhiva

Vezi postareabujuu, la 15 August 2011 - 08:32 AM, a spus:

Salutare,
Am de completat un bilant simplificat pe 5 ani si m-am impotmolit la o chestie:
Am urmatoarea situatie
An1 | An2 | An3 | An4 | An5
V.PROFIT SAU PIERDERE REPORTATE
SOLD C- PROFIT
SOLD D-PIERDERE
VI.PROFITUL SAU PIERDEREA EXERCITIULUI FINANCIAR
SOLD C-PROFIT 10 | 20 | 24 | 23 | 22
SOLD D-PIERDERE
REPARTIZAREA PROFITULUI


Cum se completeaza la postul de profit si pierdere reportata sau repartizarea profitului daca eu de ex an de an vreau sa reportez profitul?
Multumesc

Cred ca răspunsul meu o fi, este deja, tardiv pentru cine ne-a-ntrebat.
Dar pentru a lega si bilantul de (cunoștințele de) contabilitate, și pentru a putea intelege cum devine profitul/pierderea realizată, rezultat reportat, sau daca e profit atunci cum devine chiar si profit repartizat, reamintesc celora care si-au pierdut o pagină din notițele lor la acest curs , că:
Rezultatul realizat fie profit, fie pierdere, poate fi reportată, înregistrată potrivit formulei 121 = 117 cu valoarea profitului reportat, sau 117 = 121 cu valoarea pierderilor reportate.
Profitul realizat poate fi repartizat conform legii și hotărârii AGA,
a) la rezultate reportate, fie negative, adică cu-n sold debitor, pentru a acoperi pierderile din exercițiile precedente, fie pozitive, cu-n sold creditor, dacă acționarii/asociații deocamdată nu vor să le repartizeze pe alte destinații legale . De inregistrat fie 121=117, fie 117=121
b) la rezervele pe care actionarii, asociatii doresc sa le constituie , eventual si pentru a le putea incorpora in capitalul social, subscris si varsat, deci destinat majorării capitalului.DE inregistrat 121 (117) = 106)
c) la dividende de distribuit, ceea ce inseamna ca sunt extrase din categoria capitalurilor proprii, și transferate în sfera decontărilor, obligațiilor de plată asumate față de acționari ori asociați.De înregistrat 121 = 457

Deci dacă-i vorba de completarea unei situații pe ultimile 5 exerciții, trebuie să preluați din bilanțul anului respectiv cu 5 ani în urmă eventualele solduri de REZULTATE REPORTATE,dacă-i creditor semnifică PROFIT, dacă-i debitor, semnifică PIERDERI, respectiv și soldul REZULTATELOR CURENTE ale exercițiului nerepartizate.
Sau dacă au fost deja repartizate atunci le evidențiați și valoarea acestora.
Luând bilanțul pe exercițiul cu 4, cu 3 și cu 2 ani în urmă, respectiv pe ultimul exercițiul încheiat, veți constata că datele, valorile se modifică an de an după un algoritm aritmetic corespunzător înregistrărilor și rezultatelor din exercițiul în cauză.
Cu o singură mențiune , de repartizat se pot repartiza doar profiturile reflectate fie ca rezultatele reportate rămase în sold creditor, fie rezultatele curente pozitive -profituri - dar și acestea numai după acoperirea pierderilor din anii precedenți reportate și evidențiate ca sold debitor la contul 117.De acoperit. Compensat.



#245240 Problema productie

Postat de Mares Stefan on 17 October 2011 - 10:33 PM in PRODUCTIE

Vezi postarearamonaspa, la 17 October 2011 - 08:50 PM, a spus:

Multumesc pentru timpul acordat
M-amm gandit la pret de consum pentru ca in acest caz suntem"acoperiti" de definitia "....la cel mai mic cost...".Daca am tine evidenta la pret de vanzare, normele ne obliga sa facem NC 348=711(urmat de NC 711=348 in momentul vanzarii), pretul de vanzare fiind un caz particular al Pretului Prestabilit/Standard (desi din moment ce am mai multe preturi de vanzare...nu prea mai este Standard!!).Si daca intregistrez la pret de vanzare nu obtin profit prea mare (denaturat)? Intreb, chiar nu stiu, nu am simulat varianta asta inca.
Din punct de vedere "academic" sau mai corect spus teoretic, are importanta sa stim care sunt preturile de cost ce se pot determina si chiar folosi in contabilitate, dar d.p.d.v. contabil, contabilitatea de gestiune rezolva in mod corect si fara a semana confuzii problema aceasta. D.p.d.v. contabil contul 711 poate fi folosit, cum am zis, iar prin inchiderea conturilor de veniturii si de cheltuieli (7xx=121, respectiv 121=6xx), acestea se transfera in contul 121, si daca veniturile > cheltuielie , atunci rezulta profit, in caz contrar, pierderi.
Despre TEORIE este bine s-o intelegem, s-o stim, si sa ne foloseasca ... la argumentarea de ce , cand, pentru ce facem.
Dar practic IMPORTANT este REZULTATUL.
Si sa nu ne complicam existenta.
Munca.
PRACTICA.
Bine-nteles cu totul altfel se pune problema intrun SRL de productie unde exista date contabile si tehnico-operative istorice pe cel putin 2-3 ani retroactiv , deci exista deja si o evidenta clara, pertinenta a pretului de cost REALIZAT, si printr-o analiza critica se poate stabili pretul de cost normat.
Si altfel, daca dvs. acum vreti sa reorganizati conducerea evidentei contabila pentru a fi ... mai clara... d.p.d.v. al costurilor, dar de care inca nimeni nu s-a interesat.
Ia incercati sa introduceti o contabilitate de costuri bazata pe evidentierea ABATERILOR de la costurile standard, si s-o valorificati prin TABLOUL DE BORD al managerului responsabil pentru acele abateri !
Credeti ca vi se va multumi ?!



#245239 care sunt inregistrarile contabile?

Postat de Mares Stefan on 17 October 2011 - 09:21 PM in Arhiva

Deci:
1. Plata factura stampila = 50 lei Pe baza facturii si chitantei ori bonului fiscal, inregistrati plata 401 = 5311 50 lei, respectiv obligatia 303 = 401 50 lei , si trecere pe cheltuieli 603 = 303 50 lei, Deschiderea contului 8039 cuun debit de 50 lei
2. Incasare factura intermedieri in comertul cu produse diverse = 4000 lei 5311=4111 4000 lei
Sold final la sfarsitul zilei 12.09.2011 = 3950 lei
3. Bon fiscal - Plata combustibil = 100 lei Se inregistreaza 6022 = 5311 100 lei
Sold final 13.09.2011 = 3850 lei
4. Bf - Plata rechizite-imprimanta = 50 lei Se inregistreaza 6028 =5311 50 lei
5. Bf - Plata combustibil = 100 lei se inregistreaza 6022 = 5311 100 lei
Sold final 15.09.2011 = 3700 lei
6. Incasare factura intermedieri in comertul cu produse diverse = 4000 lei Se inregistreaza 5311=4111 4000 lei
Sold final 20.09.2011 = 7700 lei
7. Bf - Plata xerox = 200 lei Se inregistreaza 628=5311 200 lei
8. Ridicare numerar banca = 500 lei Se inregistreaza 5311=581 500 lei si prin concomitent prin Jurnalul de banca 581 = 5121 500 lei
Doar ca pe extras veti vedea ca aveti si un sold initial din ce sa ridicati numerarul, si care disponibil este acoperitor si pentru comisionul perceput de banca , de inregistrat 627=5121.
Sold final 25.09.2011 = 8000 lei
9. Plata salarii sept. = 1000 lei Sa inregistreaza pe baza statelor de plata 421 = 5311 1000 lei
Sold final la sfarsitul lunii in caserie 7000 lei

Cat despre banuielilor dvs. interesant ar fi sa stim daca vreti sa conduceti contabilitatea manual, intocmind cu creionul chimic Note contabile, Jurnale de inregistrare si fise de cont, respectiv balanta contabila
"Banuiesc ca de aici urmeaza completarea registrului jurnal".
Presupun ca aveti un program de inregistrari contabile, conducere evidenta pe calculator, caz in care, doar datele de inregistrat trebuie introduse(nr si data, respectiv felul documentului primar, simbol cont debitor , simbol cont creditor si-n dretul fiecarui cont SUMA de inregistrat in cont. Iar calculatorul ...pune totul unde trebuie, aduna, scade, si stabileste solduri initiale si finale, respectiv rulaje in luna si total sume debitoare ori creditoare. Adica ceea ce veti gasi in BALANTA CONTABILA rezultata.

"Ma puteti ajuta sa completez registrul jurnal la simbol conturi si sume"
Deja v-am ajutat.

"Iar dupa completarea registrului jurnal ce mai urmeaza?"
Pai preluarea inregistrarilor din Jurnal in fisele sah, sau in fisele de cont.
Iar din fise in balanta ,a sodurilor initiale, a rulajelor precedente fie debitoare sau/si creditoare,respectiv a rulajelor curente debitoare si creditoare,si a sumelor totale debitoare si creditoare,si/n final stabilirea sau doar si numai transcrierea soldului final,fie debitor, fie creditor deja calculat, determinat prin fisa de cont.
Cu placere.
P.S. Cum vi se pare ? Contabilitatea!



#245233 cum inregistrez

Postat de Mares Stefan on 17 October 2011 - 06:58 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Eu v-am inteles. Si NO COMMENT!
Dar parca intrebarea initiala se referea la un registru de casa tinuta in SAGA ,program care "scuipa" si Jurnalul de casa, adica si inregistrarile contabile de preluat direct de contabil.
Sau ma-nsel eu ?
Sau cumva-n SAGA "contabilul" face, tine si Registrul de casa ?
Dar ce mai conteaza ? Conteaza ca firma are cash. De cheltuit!
Cat despre DECONTURI, ca se fac sau nu, eu am constatat ca fiscul a anulat o sumedenie de inregistrari pentru ca nu a luat in considerare DOCUMENTELE JUSTIFICATIVE prezentate. Dar mai rar am auzit ca ar fi gasit DECONTURI, de anulat. Eventual a respins ca NEDEDUCTIBILE anumite cheltuieli facute in interes personal ori le-a transformat in VENITURI.Din imputatii.



#245230 Problema productie

Postat de Mares Stefan on 17 October 2011 - 06:13 PM in PRODUCTIE

Este corect cum vreti sa faceti. Dar eu as prefera ca produsele finite sa fie preluate in magazie si sa fie inregistrate (345=711) chiar la pret de vanzare , iar la livrare, facturare , concomitent cu 4111 = 701 , sa faceti descarcarea gestiunii de produse finite 711=345 tot la pret de vanzare.
De ce ?
Pai pretul de vanzare sigur este definit, aprobat, cunoscut de toti cei implicati , pe cand prin "pretul de consum" sincer sub aceasta expresie eu as fi inteles cu totul altceva! Cu alt regim de stabilire si aprobare.



#245229 cum inregistrez

Postat de Mares Stefan on 17 October 2011 - 05:48 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Dvs. ziceti "De exemplu a luat din casierie bani pentru mancare , pentru a-si plati unele utilitati , etc.Si eu tin registru de casa pe SAGA iar acolo tin evidenta tuturor banilor aflati in casierie: ce intra cu provenienta lor ,ce iese, destinatia lor , si nu stiu unde sa trec banii."

Dar p-acolo pe la dvs. la "ce iese, destinatia lor" nu aveti specificat prin program ca trebuie sa debitati spre exemplu un cont 542 "Avansuri de trezorerie", ori altul 461 "Debitori", sau poate si 4551 "Actionari/asociati - conturi curente.
Nu de alta dar in functie de priceperea dvs. oricare puteti folosi, doar sa va asigurati ca pe DISPOZITIA DE PLATA CATRE CASERIE, seful dvs. a semnat nu numai pe fata pentru dispunerea platii, ci si pe verso, pentru primirea sumei.
Iar daca cumva cand se-ntoarce va pune pe masa facturi, chitante ori doar si numai bonuri fiscale, atunci inseamna ca se asteapta ca dvs. sa-i intocmiti DECONTUL DE CHELTUIELI, si daca cumva i-a ramas ceva maruntis prin buzunar, sa-i spuneti ca-l poate restitui! Doar asa ca sa nu ramana DEBITOR.Societatii.



#245196 Spatiul Schengen: o metafora a acceptarii

Postat de Mares Stefan on 14 October 2011 - 11:24 PM in Arhiva

Pai, asta e.
Cand vine vorba de Schengen, noi gasim ca desi indeplinim conditiile tehnice, totusi ne meritam soarta doar si pentru ca prin aeroporturi concetatenii nostrii beti ori doar iluminati sunt recunoscuti de la o posta.
Ori doar si pentru ca vara la Costinesti nu puteam si inca nu putem face baie lasand geanta pe tarm nesupravegheata.
Sau pentru ca ne mai ducem si pe pedichiuriste careia nu-i putem oferi un bacsis care sa ne faca incantati de cat de bogati ori marinimosi suntem ori doar ne-am putea permite sa ne prezentam ca am fi, si sa mai si ramanem uimiti de gestul neasteptat al pedichiuristei de a ne da si bon fiscal si restul inapoi! Doar si pentru ca, uita, pedichiurista noastra din sau de Bucuresti stie cat sa pretinda si sa primeasca pentru prestatiile ei si nu mai coboara la nivelul batjocoritor al bacsisului pe care candva ne permiteam sau ne mai permitem sa le oferim, injurandu-le printre dinti!
Numai ca dupa parerea mea, Europa, nu ne tine datori si la distanta doar pentru aceste scapari. Europa ne tine departe pentru ca printre noi cersetorii din Paris isi pot construi palate si, culmea, mai sunt si abonati si la ajutoare sociale,si acolo, si aici in Romania.
Ca, deh, nu au venituri.
Declarate.
Din care motiv nu platesc nici impozite sau/si taxe nici pe cladiri, nici pe terenuri, si uneoari nici pe mijloacele de transport. Ca nu sunt ale lor!
Adica ori nu au considerat potrivit sa le declare , adica sa declare ceva ce au, numai si pentru ca recunosc chiar dumnealor ca le-au dobandit fara nici o aprobare sau autorizatie.
Sau ce sa mai vorbim de apucaturile lor "normale" de a se simti ca acasa , acolo unde nu sunt! Cum s-a-ntamplat in Finlanda sau in Anglia.
Faptul ca noi nu am reusit sa le integram aceste etnii o fi si chiar este adevarat. Doar ca altii au reusit aceasta performanta in anii 50 sau 60. Adica cam de multisor, dar nu chiar asa de mult ca sa nu-si aduca aminte , despre ceea ce acum spun, bogdaproste, am scapat!De mult. Doar ca daca nici Schengenul nu-i va opri si-i retine in Romania, atunci chiar ca isi vor retrai cu adevarat ... amintirile.
Si mai este o mica diferenta. Noi aici in Romasnia inca nu am reusit nici sa deslusim rostul fustelor largi, imbrobodite in zeci de meandre si/sau buzunare formate din captuseli!
Si ne uitam mirati de ce ni se prezinta ca integistrari cu camerele video amplasate in majoritatea localurilor , buticurilor, magazinelor JEFUITE in vazul lumii de grupuri organizate, grupuri care pe de alta parte revendica noua, tuturor, sa nu fie discriminate!
A le tolera are drept rezultat mentalitatea mamei analfabete cu 4-5 copii, care intrebata fiind de ce nu-si lasa copii la scoala, raspunde: Eu-i las. ei nu vor sa mearga. Dar ce vor ajunge fara scoala ? Cum ce ? Pai nici eu nu am umblat la scoala! Si ... ne zambeste, complice...
Asa ca... eu cred ca pentru aceste realitati inca nu avem ce cauta in Europa.
Desi suntem. De fapt.
P.s. Cat despre moldoveni de peste Prut nu am ce zice, din moment ce PUTEREA considera ca i-a bagat chiar in Europa. Doar pentru ca au primit pasapoarte romane!



#245190 Romania, incotro ??

Postat de Mares Stefan on 14 October 2011 - 06:06 PM in Arhiva

Vezi postareaeugen ursache, la 22 October 2010 - 01:08 PM, a spus:

Noi nu suntem in stare sa dam o prognoza pe 3 zile si vrem prognoze pe 30 de ani? Vise...
Macar sa visam frumos!
Peste 30 de ani, pe vremea asta, ne vom cheltui pensiile normale pe plaja, in judetul Spania sau Italia din Statele Unite ale Europei, ca e mai ieftina viata decat in Ro, UE fiind intr-un trend de dezvoltare fara precedent, gen "tigrii asiatici" de azi. De muncit, vor munci emigrantii din Africa si Asia pentru noi.

Azi, maine se-mplinesc un an de cand v-ati exprimat despre o posibila prognoza pentru si-n cazul Romaniei. Cu sau fara prognoza, fata de care sa ne raportam, o noutate in octombrie 2011 ar fi ca ministrul finantelor publice Ialomiteanu nu a reusit sa scoata pe piata nici o varianta incipienta a bugetului consolidat al Romaniei pe 2012.
Dar -nota bene- pensiile inca se pot plati si platesc. Se platesc chiar si celelalte ajutoare sociale diminuate ori nu.
Insa reducerea cu cu 20% a bugetarilor , fie ca sunt sau nu si functionari publici , nu prea a avut loc.
Restructurarile - zice-se ca ar fi in curs.
Dar nimic din ce ar putea fi considerat strigator la cer inca nu s-a intamplat. Cu exceptia faptului ca parca desi politistii inca sunt aproape cu totii, totusi parca deja ar asculta de alti stapani! Cu bani. In sanatate mai sunt si medici care semneaza condica, sunt si care-si onoreaza si statutul lor cu brio si pentru bani foarte putini, dar sunt si care sunt de garda ... ca sa doarma! Si se mai constata ca statul are bani, face investitii si-n sanatate, dar ... fructificarea, utilizarea se realizeaza doar in folosul celor care ...platesc! Ca daca ar astepta dupa posibilitatile de decontare asumate de CNAS, bolnavii de azi ar trebui sa fie programati ... chiar peste 20-30 de ani! Si cu toate acestea foarte putini bolnavi au fugit pana-n Austria sa se trateze. La Debretin se duc altii, mai multi, ... programati. Asteptati. Consultati si tratati. Despre invatamant ori armata sau administratie cred ca altii s-ar putea exprima mult mai pertinent si la obiect. Ca pentru mine tot ce se aude nu suna a bine, dar nici ca undeva, cineva ar fi ramas neplatit. De luni de zile. Chiar si furnizorii lor si-au primit banii. Eventual cu o intarziere de vreo 90 sau 120 de zile.
In alta ordine de idei a fost aprobat si noul Cod al muncii. Pe placul angajatorilor. Zice-se. Dar uita ca dupa 3-4 luni nu a adus nimic ce ar putea fi remarcat ca iesit din comun. Adica nici concedieri neanuntate, nici alte inconveniente strigatoare la cer. Si drept consecinta nici sindicatele nu au reusit sa - si faca numerele de revendicari scontate, pur si simplu pentru ca s-au dovedit ... rasuflate! Dar daca in 2009, casa de amanet a fost o curiozitate, acum parca oamenii chiar ca-si duc bijuteriile sa le amaneteze, sperand ca peste 3 luni ... va fi mai bine! Dar chiar va fi ? Mai bine ?
Despre banci nu merita sa discutam! Ei au provocat tot ce au patit. Nascocind creditul cu buletinul. Si nesocotind salariile oficiale atestate prin dovezi si adeverinte.Atunci la data acordarii creditelor respective. Si au considerat ca veniturile dovedite prin cash flowul rezultat de pe card, adica realizate probabil pe piata neagra ori gri ... nu vor dispare. Deci cei care puteau plati-rambursa timp de vreun an sau chiar timp de 2-3 ani o rata lunara de 200-300 euro ori franci elevetiei, ca sa nu vorbim de cei care s-au angajat si la o rata de 500-600 euro ori franci elvetieni, din pacate nu mai au aceeasi situatie si capacitate de plata. Dar cu toate restantele, guvernul roman inca nu s-a simtit obligat sa ia masurile luate spre exemplu de guvernul maghiar! Ceea ce denota ca la noi, situatia inca este ... suportabila. Si de bancile creditoare, si de clientii lor debitori!
Iar la nivel macro, imprumutul luat de la FMI si de la UE, in proportie semnificativa a ajuns la BNR! Majorand rezervele acesteia ca si cum asta ar fi fost o necesitate primordiala. A fost. Ca statul sa poata pe urma, chiar a doua zi sa se-mprumute de pe piata bancara autohtona! Dar si bancile trebuie sa mai traiasca! Si daca nu mai dau credite cu buletinul, nu ? De atunci cumpara bonuri de trezorerie! Crediteaza statul.
Dar perspectivele noastre sunt promitatoare. Cum si-n 2009 am reusit sa amanam criza, asa se va intampla si-n 2012, nu ? Sau gresesc eu ? Ca pe urma urmeaza 2013 sau 2014 ? Poate. Dar si prezidentialele!



#245180 cerere de practica / mentor / indrumator

Postat de Mares Stefan on 14 October 2011 - 09:58 AM in Practica in domeniul contabil

Vezi postareaLacris, la 12 October 2011 - 12:38 PM, a spus:

Buna ziua,

Sunt noua pe acest forum.Sunt din Iasi, am 38 de ani si am si eu aceeasi problema: vreau sa invat cat mai mult in domeniu contabilitatii, sa lucrez chiar si dupa program (serviciu) sau acasa. In prezent lucrez la o firma, contabilitate primara. Am absolvit postliceala econimic nr.1, anul trecut am terminat si FEAA (profil contabilitate si informatica de gestiune), la ID.Nu sunt prea curajoasa sa incep singura sa fac contabilitate pt firme.
Sunt dispusa sa ajut pe cineva la lucru, cu actele doar sa mai experimentez, eventual sa colaboram.
Astept propuneri si raspunsuri.
Multumesc pentru timpul acordat, va urez tuturor o zi buna si spor la lucru!!

Luind in considerare ca-n ID deja v-ati facut stagiatura cu brio, cred ca si practica scontata, necesara deprinderii curajului de a lucra independent, ca PFA ati putea efectua poate tot aici, ca-ntrun fel ar fi tot un fel de ID, nu ?
Dar daca deja lucrati "la o firma , contabilitate primara", atunci ori daca e o firma de contabilitate, atunci aveti de fapt unde sa va faceti practica, ori daca e o oarecare alta firma, la care dvs. faceti contabilitatea primara, atunci deja aveti "mortul no-name, pe masa, gata de disecat" in scopuri "pedagocice daca nu chiar stiintifice. Inca.".
Adica, vad (presupun) ca stiti deja ce este o contabilitate primara, si doar vreti, doriti sa aflati cum e cea secundara ori fie si tertiara, incununata in final cu-n bilant sau/si chiar cu forma unei Situatii financiare anuale, bun de auditat si certificat, respectiv de depus la organele in drept, inclusiv pentru a-l face public. Nu, nu in intregime, ca ar fi prea costisitor, dar sub forma unui extras reglementat de MFP.
Dar sa ne lamurim, in contabilitate, experimente nu exista! Oricare contabil conduce o evidenta oarecare contabila. Adica este o meserie, profesie factuala. Si nu pe-ncercate!Ori stii, ori nu stii! Iar daca deja stii ce nu stii, in marterie de contabilitate, ori in domeniul financiar contabil sau chiar in subsecventa sa fiscala, atunci ... esti pe drumul cel bun. Esti deja vaccinata! Iti cunosti limitele. Si punand intrebarile pe care le consideri oportune, vei pricepe, cu siguranta si raspunsurile, putand trece mai departe, la o noua intrebare. Diferita de prima.
Deci in concluzie, daca nu va gasiti un tutor ori mentor,cu care sa conlucrati direct si nu prin net sau emailuri, atunci incercati sa va gasiti un client care are curajul sa va incredinteze conducerea contabilitatii firmei sale, si-n prima faza sa va convingeti ce anume, cum si cand a facut predecesorul dvs. in ale contabilitatii. Nelamuririle si intrebarile dvs. ni le puteti impartasi si, cu siguranta se va gasi cineva, care sa va si raspunda. Competent. La obiect. Dar si explicativ, pentru ca respondentul nu are cum sa stie in ce masura stapaniti domeniul respectiv . Nu, nu practic. Ci doar si numai teoretic. Ca iata ziceti ca pana la 38 de ani ati absolvit multe forme de invatamant, ultima fiind chiar o facultate, FEAA din Iasi, nu? Si totusi , uita ca, constat eu ca ati rapit poate tuturor profesorilor dvs. dar profesorilor de contabilitate si de finante, cu siguranta, satisfactia de a putea spune cu sufletul ori constiinta impacata, ca iata un absolvent de al lor chiar ajuns licentiat, poate dovedi ca a si priceput ce s-au straduit sa-l invete atatia amari de ani! Pentru a-i conferi competentele necesare , dar si suficiente pentru a se numi CONTABIL!



#245175 capital social - diverse aspecte

Postat de Mares Stefan on 13 October 2011 - 09:31 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Incep cu a doua nedumerire a dvs.
Deci cedentul, adica persoana care cesioneaza cesionarului un brevet de inventie desigur incheie un act juridic din care rezulta conditiile reale, legale, juridice si financiare ale cesiunii.
Cesiunea de regula este irevocabila (nu se mai poate reveni, decat daca cesionarul nu respecta conditiile impuse de cedent) si este ori cu titlu gratuit (echivalent cu o donatie) sau oneros, adica contra unui pret sau unei redevente care trebuie platit de cesionar cedentului in anumite conditii si/sau in functie de anumiti parametrii. Etc.etc.etc.
Actul de cesiune de regula se-ncheie in prezenta unui notar public, care stie exact ce, de ce si cum trebuie sa cuprinda acel act si in functie de intelegerea concreta intervenita intre cedent si cesionar apriori.
Ca si obligatii financiare cedentul - persoana fizica ar putea avea eventual obligatia de a incasa eventualele drepturi banesti stipulate in actul de cesiune, cu titlu de pret sau drept redevente. Respectiv daca are incasari, deci venituri acestea trebuie si declarate la fisc.
Referitor la prima dvs. nedumerire eu am inteles ca un inventator- autor - posesor - proprietar de brevet, care deci detine legal acel brevet si toate drepturile legate de folosirea brevetului, este sau vrea sa fie si actionar la o oarecare societate pe actiuni, dar in loc sa-si cumpere un numar de actiuni, doreste sa subscrie ca aport in natura brevetul sau, deci propune de fapt o majorare de capital corespunzator valorii brevetului adus drept aport in natura la capital si dumnealui sa detina un numar de actiuni in valoare egala cu valoarea brevetului, iar structura actionariatului sa fie schimbata in mod coresopunzator. Din cele prezentate rezulta ca
1. Brevetul trebuie sa aiba o valoare certa, recunoscuta ca un pret just de piata, stabilita de un evaluator autorizat, si insusita, acceptata de catre adunarea generala a actionarilor convocata pentru majorarea capitalului social cu valoarea brevetului
2.Majorarea capitalului social a unei societati pe actiuni este de competenta adunarii generale extraordinare a actionarilor care trebuie sa fie convocata si desfasurata , conform legii, cu publicitatea prevazuta de lege ori/si de actele constitutive ale societatii si ale carei adunari generale, de la convocator si pana hotararile luate pentru majorarea capitalului trebuie sa fie depuse la ORC si asteptat inclusiv termenul in care se pot depune contestatii si doar in conditiile legii, dupa ce hotararea luata de AGA devine definitiva si executorie, se va recunoaste majorarea capitalului social si recunoasterea noului actionar care si-a oferit brevetul drept aport in natura la capitalul social al societatii pe actiun in cauza.
Referitor la ce obligatii fiscale ar avea detinatorul de brevet care-si aduce brevetul detinut drept aport in natura la capitalul social, nu cred ca gresesc cand spun : NICIUNA. Aportul in natura la capital este de fapt o cesiune speciala, pentru ca cedentul este persoana care subscrie acel aport in natura, care la pretul just al pietii se considera, implicit si varsat, iar cedentul devine-n consecinta chiar actionar al societatii in cauza fiind detinator al unui numar de actiuni corespunzator valorii juste de piata a brevetului.



#245165 Dreptul / obligatia de semnatura

Postat de Mares Stefan on 13 October 2011 - 12:12 PM in Important in meseria de contabil

Buna si dvs.
Daca ar fi sa ma refer la procedura birocratica, atunci v-as raspunde ca la data incheierii unui CIM sau a unui contract de prestari servicii ca o persoana fizica autorizata, atunci la CIM trebuia sa aveti atasata fisa postului, unde pe langa sarcini, lucrari si atributii de realizat, trebuia sa aveti specificate si competentele conferite, adica ce , pentru ce , in ce calitate, cand aveti voie sau obligatia sa semnati.In cazul contractului de prestari servicii, la fel trebuie sa fie specificat ce aveti dreptul si obligatia sa faceti si in ce calitate sa semnati.
Dar ... practic va-ntereseaza - si va spun - ca in calitate de contabil cu un colegiu absolvit aveti dreptul dar si obligatia de a semna toate lucrarile contabile pe care intocmiti.
Deci daca faceti Note contabile atunci pe acestea le semnati pentru intocmit.
Daca redactati ... printati documente de la fise de cont pana la balanta contabila, pe toate le semnati pentru intocmit.
In schimb daca intocmiti ORDINE DE PLATA ori Bilete la ordin ;i altele asemenea, pentru operatiuni de plati fara numerar din conturile bancare, atunci pe acestea le prezentati spre semnare persoanelor autorizate, cu drept de semnatura "la banca" , adica persoanelor care au specimen de semnatura depus la banca respectiva.
Daca vi s-au trasat sarcini privind caseria firmei, atunci dispozitiile de plata/incasare catre casierie le puteti semna, de asemenea, pentru intocmit.
Despre bilant, vad ca deja cunoasteti regulile.
Sa nu uit, sau mai corect dvs. sa nu uitati sa semnati si statul de plata daca ridicati salariul in numerar de la caserie, adica daca nu vi se vireaza drepturile cuvenite pe cardul (contul)dvs. bancar.




Cometa SQL