Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
carolina3's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 14

Salt la continut


carolina3's Content

There have been 344 items by carolina3 (Search limited from 09-December 07)



Sort by                Order  

#57105 reprezentant fiscal

Postat de carolina3 on 22 December 2005 - 02:37 PM in Arhiva

Multumesc foarte mult.



#57088 reprezentant fiscal

Postat de carolina3 on 22 December 2005 - 11:27 AM in Arhiva

Am si eu 2 intrebari pe aceasta tema.
O firma americana a desemnat ca reprezentant fiscal pentru derularea unui grant o firma romaneasca.
La randul ei firma romaneasca vrea sa incheie un contract cu o firma de contabilitate, tot romaneasca, pentru a delega catre aceasta calitatea de reprezentant fiscal pentru firma americana.

1. Firmele de contabilitate pot fi reprezentanti fiscali ?
2. Un reprezentant fiscal poate delega aceasta calitate catre alta firma ?



#56440 Concediu crestere copil 2 ani nelamuriri!

Postat de carolina3 on 16 December 2005 - 05:24 PM in Arhiva

Comunicat pe site-ul cnpas.org



Începand cu data de 1 ianuarie 2006, indemnizatia pentru cresterea copilului în varsta de pana la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap urmeaza a se acorda de catre directiile teritoriale de munca, solidaritate sociala si familie, în baza prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei în vederea cresterii copilului, publicata în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.1008 din 14 noiembrie 2005.

Cu aceeasi data, înceteaza plata indemnizatiei pentru cresterea copilului efectuata în conditiile Legii nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
Pentru indemnizatiile care se cuvin cu începere de la data de 1 ianuarie 2006, înceteaza obligatia angajatorilor, respectiv a caselor teritoriale de pensii si agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca, de a stabili/achita astfel de drepturi.

Prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.148/2005 sunt aplicabile si persoanelor care, la data de 31 decembrie 2005 se afla în plata sau li se cuvine indemnizatia pentru cresterea copilului reglementata de Legea nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pentru a sprijini activitatea directiilor de munca, solidaritate sociala si familie si pentru a exista continuitate în plata drepturilor deja stabilite, angajatorii, platitori ai indemnizatiei pentru cresterea copilului stabilita conform dispozitiilor Legii nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, vor proceda la urmatoarele:

1. Odata cu declaratia nominala lunara, ce urmeaza a fi depusa pana pe data de 25 decembrie a.c., vor depune la casa teritoriala de pensii fisierele cuprinzand datele de identificare a persoanelor aflate în plata indemnizatiei pentru cresterea copilului, inclusiv a celor care au înregistrat cerere dar pentru care dreptul nu a fost înca stabilit. Datele sunt solicitate într-un format unic care poate fi descarcat de pe acest site sau poate fi solicitat la ghiseele caselor judetene de pensii. Pentru a veni în sprijinul angajatorilor, CNPAS pune la dispozitie si un program informatic pentru culegerea acestor date.


2. Angajatorii vor depune la directiile de munca, solidaritate sociala si familie judetene, respectiv la directia de munca, solidaritate sociala si familie a municipiului Bucuresti, din raza de domiciliu a beneficiarilor, dosarele aferente indemnizatiilor pentru cresterea copilului aflate în plata, inclusiv a celor care au înregistrat cerere dar pentru care dreptul nu a fost înca stabilit.
Dosarele vor contine, în principal, urmatoarele documente în copie, certificate pentru conformitate cu originalul:
a.cererea de acordare a drepturilor înregistrata la angajator;
b.certificatul de nastere al copilului si, dupa caz, livretul de familie;
c.buletinul ( cartea de identitate);
d.certificatul privind încadrarea copilului într-o categorie de persoane cu handicap, dupa caz;
e.adeverinta, eliberata de angajatori, din care sa reiasa îndeplinirea conditiilor de stagiu de cotizare cerute de Legea nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, situatia deschiderii dreptului la indemnizatia pentru cresterea copilului si a duratei acordarii acesteia. Modelul adeverintei poate fi descarcat de pe acest site sau poate fi solicitat la ghiseele caselor judetene de pensii



#56417 P.F.A SI ANGAJAT

Postat de carolina3 on 16 December 2005 - 04:06 PM in Arhiva

A mai fost pe forum acest raspuns de la Casa de sanatate

CRISTINA CALINOIU <eugen.clot@casmb.ro> Aug 30

Platiti contributia de asigurari de sanatate si pentru veniturile realizate din activitati independente. Daca venitul din activitati autorizate este unica sursa de venit, nu poate fi declarat la o valoare mai mica decat cea a salariului minim brut pe economie. Daca nu este singura sursa de venit, atunci se admite ca valoarea declarata sa fie sub salariul minim brut pe economie.
Cristina Calinoiu
Sef Birou Relatii Publice



#55962 contributie sanatate aferenta zilelor de CM

Postat de carolina3 on 14 December 2005 - 01:33 PM in Arhiva

Normele au data de 04.11.2005 si Ordonanta 158 - 17.11.2005.
Normele nu se refera la Ordonanta, ci la O.150/2002.



#55939 contributie sanatate aferenta zilelor de CM

Postat de carolina3 on 14 December 2005 - 12:45 PM in Arhiva

Unde scrie in Norme ca se aplica incepand cu 01.01.2006 ?



#55924 Declaratii buget stat

Postat de carolina3 on 14 December 2005 - 12:10 PM in Arhiva

O. 1521/2005
Cap.V
.......
(5)În situatia în care contribuabilul a utilizat mai multe cai de transmitere a declaratiei fiscale, va fi înregistrata prima declaratie depusa, conform legii: Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat (formular 100) sau Ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), dupa caz. Orice corectie ulterioara a unei sume declarate se face prin depunerea unei declaratii fiscale rectificative, în conditiile legii.



#55673 Norme Contrib.Asig.Soc.de Sanatate

Postat de carolina3 on 13 December 2005 - 12:39 PM in Arhiva

Raspuns de la CASMB la nenumaratele intrebari referitoare la cele 2 acte normative.

Adaugat: 13.12.2005 - 12:22 pm

Deoarece exista inadverdente intre O 221 si OG nr. 158 privind contributia de sanatate pentru indemnizatii din concediu medical,
am solicitat precizari la emitentul acestor acte normative.
Cristina Calinoiu
Sef Birou Relatii Publice CASMB
_________________
Cristian CLOT - IT CASMB
Administrator site
www.casmb.ro



#55513 Diurna pt deplasari

Postat de carolina3 on 12 December 2005 - 04:50 PM in Arhiva

CODUL FISCAL
CAPITOLUL III: Venituri din salarii
Art. 56: Definirea veniturilor din salarii
(2)ÃŽn vederea impunerii, sunt asimilate salariilor:

,i)sumele acordate de personale juridice fara scop patrimonial si de alte entitati neplatitoare de impozit pe profit, peste limita de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizatia primita pe perioada delegarii si detasarii în alta localitate, în tara si în strainatate, în interesul serviciului, pentru salariatii din institutiile publice;



#55438 Registru de casa?

Postat de carolina3 on 12 December 2005 - 11:01 AM in Arhiva

Acesta este un raspuns primit in 1999 de la M.F. referitor la registrul de casa.

"M.F.
Directia generala legislatie contabila
Nr. 370.443/31.03.1999

Registrul de casa se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul, in conditiile in care completarea si listarea acestuia se face zilnic.

Director general Sef serviciu
Maria Manolescu Gheorghe Satmari"



#55038 Legea contractelor comerciale

Postat de carolina3 on 09 December 2005 - 12:34 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Incearca: Codul comercial / M.O. 133 din 1997, actualizat cu L99/1999 si OUG 138/2000



#54791 urgent declaratii noi 100 si 300

Postat de carolina3 on 08 December 2005 - 10:45 AM in Arhiva

Programul de raportari are modificate numai O.P.-urile, nu si formularele declaratiilor 100 si 300.
Programul de O.P-uri aparuse deja in 06.12.2005.



#54580 problema calcul salariu

Postat de carolina3 on 07 December 2005 - 01:38 PM in Arhiva

Daca in luna noiembrie a mai lucrat in alt loc de munca - deducerea s-a calculat integral acolo.



#53643 concediile ºi indemnizaþiile de asigurãri sociale de sãn

Postat de carolina3 on 30 November 2005 - 04:20 PM in Arhiva

Este vorba de contribuþii de asigurãri sociale, deci se scade aceasta noua contributie din 22%.



#52909 contabilizare bonuri fiscal

Postat de carolina3 on 25 November 2005 - 01:29 PM in Arhiva

ORDIN nr. 1714 din 14 noiembrie 2005 privind aplicarea prevederilor Hotarârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind întocmirea si utilizarea acestora
În temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotarârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 1 alin. (4) din Hotarârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind întocmirea si utilizarea acestora,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1
(1)Începând cu data de 1 ianuarie 2006 se abroga prevederile art. 1 si ale art. 2 alin. (1) din Ordinul ministrului finantelor nr. 903/2000 privind modificarea modelelor si normelor de întocmire si utilizare a unor formulare si introducerea de noi formulare în activitatea financiara si contabila, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 371 din 10 august 2000.
(2)Bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale vor fi folosite începând cu data de 1 ianuarie 2006 numai ca documente de înregistrare a platilor în Registrul de casa. Fac exceptie bonurile fiscale emise conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, utilizate pentru justificarea taxei pe valoarea adaugata, aferenta carburantilor auto achizitionati în vederea desfasurarii activitatii si pentru înregistrarea în contabilitate a cheltuielilor cu aceste achizitii, daca sunt stampilate si au înscrise denumirea cumparatorului si numarul de înmatriculare al autovehiculului.
(3)Pentru înregistrarea în contabilitate a cheltuielilor, agentii economici vor solicita furnizorilor de bunuri sau de servicii sa emita factura fiscala în conformitate cu prevederile art. 155 alin. (9) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, factura, alte documente specifice aprobate prin ordine ale ministrului finantelor publice, emise în baza Hotarârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind întocmirea si utilizarea acestora, factura fiscala pentru material lemnos sau bonul de vânzare fiscala, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 427/2004 pentru aprobarea Normelor privind circulatia materialelor lemnoase si controlul circulatiei acestora si al instalatiilor de transformat lemn rotund, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz.
Art. 2
Persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, pot insera în cuprinsul formularelor Factura cod 14-4-10/aA si Factura fiscala cod 14-4-1 O/A, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 831/1997, elemente suplimentare pe care acestea le considera necesare, cu conditia respectarii continutului de informatii prevazute de Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si de alte acte normative în vigoare.
Art. 3
În conditiile în care plata bunurilor sau serviciilor prestate se efectueaza în numerar ori prin card bancar, concomitent cu emiterea facturii fiscale sau a facturii, nu este obligatorie completarea elementelor privind codul IBAN si banca de la rubrica "Cumparator".
Art. 4
(1)Prevederile art. 3 alin. (2) din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 29/2003 privind aplicarea prevederilor Hotarârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind întocmirea si utilizarea acestora, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica numai în conditiile în care persoana care emite factura fiscala efectueaza si livrarea bunurilor din gestiunea furnizorului.
(2)În cazul în care la data livrarii bunurilor este întocmit formularul Aviz de însotire a marfii cod 14-3-6A, urmând ca în termenul prevazut de lege sa fie emisa factura fiscala, datele de identificare a persoanei care livreaza marfa si datele privind expeditia se completeaza numai pe avizul de însotire a marfii.
Art. 5
(1)Începând cu data de 1 ianuarie 2006, formularele cu regim special prevazute în anexa care face parte integranta din prezentul ordin nu se vor mai tipari, înseria si numerota în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (5) din Hotarârea Guvernului nr. 831/1997.
(2)Persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, neplatitoare de TVA, vor emite la solicitarea clientului formularul Factura cod 14-14-10/aA.
(3)La solicitarea beneficiarului de bunuri livrate sau de servicii prestate, prevazute la art. 155 alin. (9) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele impozabile înregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata vor emite Factura fiscala cod 14-4-1 O/A.
Art. 6
Ordinul ministrului finantelor nr. 1.177/1998 privind aplicarea prevederilor art. 1 alin. (4) si (10) paragraful 2 din Hotarârea Guvernului nr. 831/1997, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 223 din 18 iunie 1998, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1.Alineatul (5) al articolului 2 se abroga;
2.Partea introductiva a articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
În situatia în care agentii economici, utilizatori ai tehnicii de calcul pentru completarea formularelor cu regim special, au în dotare imprimante tip LASER, cu jet de cerneala sau imprimanta rapida cu banda de caractere, si care nu se încadreaza în prevederile art. 2, pot proceda astfel:"
Art. 7
Ordinul ministrului finantelor nr. 2.055/1998 privind aplicarea corespunzatoare a Hotarârii Guvernului nr. 831/1997, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 442 din 20 noiembrie 1998, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1.La articolul 2 alineatul (1), dupa litera f) se introduce o noua litera, litera g), cu urmatorul cuprins:
"g) însotirea marfurilor pe timpul transportului cu mijloace auto, când distribuirea marfurilor se face la mai multe sedii sau puncte de lucru ale unui agent economic."
2.La articolul 2, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) În conditiile în care pe avizul de însotire a marfii este înscrisa mentiunea "Urmeaza factura", nu este obligatorie completarea datelor privind "Pretul unitar" si "Valoare", acestea fiind elemente care se regasesc în mod obligatoriu pe factura. În aceasta situatie, pe avizul de însotire a marfii se vor introduce alte informatii, care sa conduca la identificarea produselor, respectiv codul produsului, greutate, volum sau alte elemente similare."
3.Alineatul (1) al articolului 3 se abroga.
4.Alineatul (4) al articolului 3 se abroga.
Art. 8
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 29/2003 privind aplicarea prevederilor Hotarârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind întocmirea si utilizarea acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 48 din 28 ianuarie 2003, se modifica dupa cum urmeaza:
1.Litera g) a articolului 1) se abroga.
Art. 9
Directia de reglementari contabile, directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A. vor lua masuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 10
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-
Ministrul finantelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu


ANEXA:
Nr.crt.
Denumire formular
Cod formular
Act normativ de aprobare

1.
Nota de plata numerar ospatar
11-4-6
O.M.F. nr. 593/1998

2.
Nota de plata virament ospatar
11-4-6/a
O.M.F. nr. 593/1998

3.
Nota de plata numerar hotel
27-3-14
O.M.F. nr. 593/1998

4.
Nota de plata virament hotel
27-3-14/a
O.M.F. nr. 593/1998

5.
Nota de plata hotel/BILL
27-3-14/b
O.M.F. nr.1487/1998

6.
Nota de plata hotel
INTER 27-3-14
O.M.F. nr. 1910/1998

7.
Nota de plata hotel
LIDO 27-3-14
O.M.F. nr. 1910/1998

8.
Nota de plata ospatar
INTER 11-4-6
O.M.F. nr. 1910/1998

9.
Nota de plata ospatar
LIDO 11-4-6
O.M.F. nr. 1910/1998

10.
Borderou de încasari - vânzari
14-50-51
O.M.F. nr. 970/1998

11.
Bon de marcaj
14-50-52
O.M.F. nr. 970/1998

12.
Nota de predare restituire
14-50-56
O.M.F. nr. 970/1998

13.
Bon de comanda- Chitanta (foto)
6-8-23
O.M.F. nr. 593/1998

14.
Bon de comanda - Chitanta (prelucrare- piei)
6-8-25
O.M.F. nr. 593/1998

15.
Bon de comanda - Chitanta (curatatorie- spalatorie)
14-4-1/d
O.M.F. nr. 593/1998

16.
Bon de comanda- Chitanta (service auto)
AUTO 14-4-11
O.M.F. nr. 970/1998

17.
Bon de comanda- Chitanta (îmbracaminte - tricotaje)
6-8-12
O.M.F. nr. 970/1998

18.
Chitanta ( quinttung, attestation, receipt)
27-2-36
O.M.F. nr. 593/1998

19.
Bilet de odihna - tratament
14-50-55
O.M.F. nr. 970/1998

20.
Bilet de excursie interna (bianco)
14-50-54
O.M.F. nr. 970/1998

21.
Bilet de excursie externa
14-50-53
O.M.F. nr. 970/1998

22.
Chitanta (închirieri obiecte)
14-4-1/m
O.M.F. nr. 593/1998


Publicat în Monitorul Oficial cu numarul 1042 din data de 23 noiembrie 2005



#52573 arhiva

Postat de carolina3 on 23 November 2005 - 01:09 PM in Arhiva

State de salarii si bilanturi - 50 ani
Restul - 10 ani



#52559 inregistrare gresita!

Postat de carolina3 on 23 November 2005 - 12:17 PM in Arhiva

Pentru inregistrarea in 471 este nevoie de receptia serviciilor -P.V., etc.



#52362 inregistrare contab.6,5%ASS afer.C.Medical

Postat de carolina3 on 22 November 2005 - 11:57 AM in Arhiva

IESIRE A.N.O.F.M.
Nr.2542/03.08.2004

In atenþia doamnei

Referitor la adresa dumneavoastrã trasmisã la Agenþia Naþionalã pentru Ocuparea Forþei de Muncã, înregistratã la Direcþia Juridicã ºi Metodologie cu nr. 3531/22.06.2004, vã comunicãm urmãtoarele:

În Monitorul Oficial nr. 558 din 23 iunie 2004 a fost publicatã H.G. nr. 934/2004 pentru modificarea ºi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru ºomaj ºi stimularea ocupãrii forþei de muncã, aprobate prin H.G. nr. 174/2002.

Articolul 27 din Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru ºomaj ºi stimularea ocupãrii forþei de muncã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, prevede cã “Angajatorii au obligaþia de a reþine ºi de a vira lunar contribuþia individualã la bugetul asigurãrilor pentru ºomaj, în cotã de 1%, aplicatã asupra salariului de baza lunar brut, pentru asiguraþii prevãzuþi la art. 19 lit. a)-d) sau, dupã caz, pentru asiguraþii prevãzuþi la art. 19 lit. e), asupra veniturilor brute lunare realizate.”
Potrivit completãrilor aduse legii de mai sus prin Legea nr.107/2004, prevederile menþionate nu se aplicã pe perioada în care raporturile de muncã sau de serviciu ale persoanelor asigurate obligatoriu, prin efectul legii, prevãzute la art.19, sunt suspendate potrivit legii, cu excepþia perioadei de incapacitate temporarã de muncã, dacã aceasta nu depãºeºte 30 de zile.
Având în vedere prevederile legale menþionate, pentru a nu se reþine ºi vira contribuþia individualã la bugetul asigurãrilor pentru ºomaj, în cotã de 1%, perioada de incapacitate temporarã de muncã mai mare de 30 de zile trebuie sã fie neîntreruptã.
Cu stimã,


DIRECTOR GENERAL EXECUTIV


Eugen PREDA



#47012 OMF 94/2001

Postat de carolina3 on 26 October 2005 - 03:56 PM in Arhiva

Chiar vom aplica cu totii de la 01.01.2006 reglementarile contabile conforme cu directivele europene ?
Adica omf 94/2001 ?




Cometa SQL