Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
carolina3's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


carolina3's Content

There have been 344 items by carolina3 (Search limited from 15-December 07)



Sort by                Order  

#279423 Ord. 4/2017 - contributii la CIM-uri cu norma partiala

Postat de carolina3 on 26 July 2017 - 02:28 PM in SALARII

Se modifica art. 140 care este despre CAS. "Art.140: Baza de calcul a contributiei de asigurari sociale datorate de angajatori sau persoane asimilate acestora, prevazute la art. 136 lit.c)".
Nu se spune nimic despre CASS.



#278891 cod EUID - L.152/2015

Postat de carolina3 on 06 June 2017 - 12:24 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Multumesc.



#278825 cod EUID - L.152/2015

Postat de carolina3 on 29 May 2017 - 01:45 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

"6.După articolul 12 (din L.26/1990) se introduce un nou articol, articolul 121, cu următorul cuprins:
Art. 121
Pentru identificare, inclusiv în comunicarea dintre registrele comerțului din statele membre prin sistemul de interconectare, persoanele fizice și juridice înregistrate în registrul comerțului vor avea și un identificator unic la nivel european (EUID), care include elementul de identificare al României, elementul de identificare al registrului național, numărul persoanei din registrul respectiv și, dacă este necesar, alte elemente pentru a evita erorile de identificare. Structura identificatorului unic la nivel european (EUID) se aprobă prin ordin al ministrului justiției."
Termen: 07.07.2017
Stie cineva care este procedura pentru respectarea acestor prevederi?



#278793 Nelamuriri Declaratia 010

Postat de carolina3 on 25 May 2017 - 11:01 AM in Arhiva

Comunicat de presa ANAF
https://static.anaf....52_cp%20542.pdf



#278645 Nelamuriri Declaratia 010

Postat de carolina3 on 15 May 2017 - 04:14 PM in Arhiva

Oare in 15 zile de la data de 10.05.2017 trebuie sa depunem D010 si sa declaram firma care ne tine contabilitatea?
Aceasta se poate numi "modificare ulterioara inregistrarii fiscale"?



#277913 Achizitie cereale de la persoane fizice - procedura legala, documente necesare

Postat de carolina3 on 13 March 2017 - 11:21 AM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Totusi in D394 la cap.D apare explicit rubrica "Nr. Borderouri de achizitie". Se refera la alt tip de achizitii sau cei care au facut D394 nu stiau ca nu se mai utilizeaza borderourile?



#277669 deductibilitate pensii si asig.facultative

Postat de carolina3 on 17 February 2017 - 12:56 PM in Impozitare - PROFIT

Multumesc.



#277645 deductibilitate pensii si asig.facultative

Postat de carolina3 on 15 February 2017 - 04:46 PM in Impozitare - PROFIT

Multumesc pentru raspuns. In art. 78 este vorba de impozitul de salarii si precizeaza deductibilitatile pentru contributiile la pensii si asig.sanatate voluntare platite de salariati.
Eu am vrut sa intreb daca exista limitare la contrib. de pensii si asig.sanatate voluntare platitie de firma pentru salariati.



#277635 deductibilitate pensii si asig.facultative

Postat de carolina3 on 15 February 2017 - 11:09 AM in Impozitare - PROFIT

In L.571/2003 erau prevazute, la art.21 lit. j si k, limitele de deductibilitate pentru pensiile facutative si asig.voluntare de sanatate suportate de firma.

In L.227/2015 nu mai sunt aceste limite. Se prevede doar - la art.25:
(2)Cheltuielile cu salariile și cele asimilate salariilor astfel cum sunt definite potrivit titlului IV sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal, cu excepția celor reglementate la alin. (3) și (4).
Asta inseamna ca valoarea anuala deductibila a pensiilor si asigurarilor facultative suportate de firma este nelimitata?



#276871 noutati fiscale 2017 !

Postat de carolina3 on 03 January 2017 - 03:58 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

DIn Ordinul 3695/2016 art.2 "(1)Formularele prevăzute la art. 1 alin. (1) şi (2) se utilizează pentru declararea veniturilor realizate începând cu 1 ianuarie 2016 şi definitivarea impozitului anual." si din ANEXA 4 partea a 2a
am inteles ca nu se mai declara impozitul pe salarii in D205 incepand cu salariile anului 2016. Nu am observat unde scrie ca se aplica pentru salariile anului 2017.



#276823 dividende

Postat de carolina3 on 27 December 2016 - 11:33 AM in ALTE PROBLEME CONTABILE

La un curs din luna decembrie doamna Georgeta Petre, fost director in M.F.P., a spus ca data realizarii venitului din dividende este data platii acestora.
Daca dividendele se vor plati efectiv in 2017 (chiar daca au fost repartizate in 2016 si s-a platit impozitul pe dividende) se va datora pentru ele contributia pentru sanatate de 5,5%.
Nu este admisa nici formula contabila 457=455 (care a fost propusa in discutii). Doar plata efectiva a dividendelor.



#274785 D394 - topic 2016

Postat de carolina3 on 27 June 2016 - 12:13 PM in Arhiva

Am primit raspuns de la ANAF in 14 zile calendaristice.
In cadrul intrebarii mele am citat explicit punctele 10 si 11 de la cap. E si F din Ord.1105/2016 si am cerut lamuriri referitoare la completarea lor.
In raspuns scrie: "Referitor la completarea formularului 394 va rugam sa tineti cont de prevederile OPANAF 1105/2015".



#274531 D394 - topic 2016

Postat de carolina3 on 03 June 2016 - 01:43 PM in Arhiva

Multumesc.
Am sunat la ANAF si mi-a spus sa scriu pe mail intrebarea.
Am scris. Astept raspunsul.



#274521 D394 - topic 2016

Postat de carolina3 on 03 June 2016 - 09:15 AM in Arhiva

Multumesc pentru raspuns. Am citit si eu aceste instructiuni. Nu am inteles care sunt cazurile cuprinse la lit.E si F pct.10-12.

E. Rezumat declaraţie privind operaţiunile desfăşurate cu persoane impozabile nestabilite în România care sunt stabilite în alt stat membru, neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România
10. numărul total al facturilor primite pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pentru care se aplică taxarea inversă;
11. valoarea totală a bazei impozabile aferentă achiziţiilor de bunuri şi servicii pentru care se aplică taxarea inversă şi valoarea totală a TVA aferentă acestora, defalcate pe cote de TVA;
12. se vor declara numai operaţiunile derulate pe teritoriul naţional care nu se înscriu în declaraţia recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare (formular 390).

F. Rezumat declaraţie privind operaţiunile desfăşurate cu persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene
10. numărul total al facturilor primite pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pentru care se aplică taxarea inversă;
11. valoarea totală a bazei impozabile aferentă achiziţiilor de bunuri şi servicii pentru care se aplică taxarea inversă şi valoarea totală a TVA aferentă acestora, defalcate pe cote de TVA;
12. nu vor fi declarate operaţiunile de import de bunuri (inclusiv în cazul persoanei impozabile pentru care s-a acordat certificat de amânare de la plata în vamă a TVA).



#274491 D394 - topic 2016

Postat de carolina3 on 01 June 2016 - 01:37 PM in Arhiva

Tot nu m-am lamurit cu cap. E si F. randul "Achizitii ... cu taxare inversa ©".
Ce articole din C.F. se aplica aici?



#274487 Documente bilant - raport AGA, raport gestiune, note explicative, altele afer...

Postat de carolina3 on 31 May 2016 - 03:48 PM in Bilanturi

La societatile aflate in reorganizare judiciara NU este necesara hotararea A.G.A. referitoare la aprobarea bilantului?
Daca da, in ce lege este scrisa aceasta exceptie?
Am intalnit de curand aceasta situatie.



#272977 D394 - topic 2016

Postat de carolina3 on 02 March 2016 - 10:33 AM in Arhiva

F. Rezumat declaratie privind operatiunile desfasurate cu persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene
La randul 3 "Achizitii de bunuri si servicii pentru care se aplica taxarea inversa ©" despre ce cazuri este vorba?



#251250 TVA la incasare !

Postat de carolina3 on 04 December 2012 - 12:02 PM in Arhiva

Raspunsul la problema numerarului incasat ulterior facturii: in suportul de curs pentru “Sesiunea de informare publică a contribuabililor pe tema aplicării sistemului TVA la încasare organizată de Ministerul Finanţelor Publice şi de direcţiile generale ale finanţelor publice din ANAF în cadrul a două zile de “porti deschise”":
EXEMPLU
•În cazul încasării în numerar a contravalorii facturii, furnizorul/ prestatorul care este obligat la aplicarea sistemului TVA la încasare, exclude de la aplicarea sistemului TVA la încasare acele sume dintr-o factură care sunt încasate în numerar până în ziua emiterii facturii, inclusiv, de la beneficiari persoane juridice, persoane fizice înregistrate în scopuri de TVA, persoane fizice autorizate, liber profesionişti şi asocieri fără personalitate juridică.
•Societatea A, care aplică sistemul TVA la încasare, livrează piese de schimb în valoare de 1000 lei către societatea B în data de 12 martie 2013. Factura în valoarea de 1000 lei plus 240 lei TVA, este emisă în data de 12 martie, dată până la care societatea A a încasat deja 500 lei în numerar de la societatea B.
•Pe factura emisă, societatea A va menţiona separat valoarea care a fost încasată în numerar şi a TVA aferentă, respectiv 403 lei plus 97 lei TVA pentru care se aplică regimul normal de exigibilitate, şi separat diferenţa de 597 lei plus 143 lei TVA în dreptul căreia se înscrie menţiunea „TVA la încasare”.
•Dacă în data de 20 aprilie 2013 societatea B va face o altă plată în numerar de 300 lei, la societatea A exigibilitatea TVA aferente acestei sume încasate în numerar, respectiv 58 lei, intervine la data de 20 aprilie 2013.
•La societatea B exigibilitatea taxei aferente acestei plăţi intervine de asemenea în data de 20 aprilie 2013, respectiv B va deduce TVA în sumă de 58 lei in decontul lunii aprilie 2013.



#251183 TVA la incasare !

Postat de carolina3 on 28 November 2012 - 10:42 AM in Arhiva

Pe site-ul unei firme de contabilitate este publicata o versiune comentata a ghidului TVA la incasare.
Acolo am gasit urmatorul exemplu:

În aprilie 2013, entitatea X a emis o factură de 3.000 lei, plus TVA 24%. Având în vedere că furnizorul şi beneficiarul au
convenit ca decontarea să se facă în numerar in iunie 2013, entitatea X nu a mai scris pe factura emisă menţiunea „TVA la încasare”.

Eu nu am gasit in legislatie exprimarea "au convenit". Este corect exemplul lor ?



#251016 TVA la incasare !

Postat de carolina3 on 16 November 2012 - 06:02 PM in Arhiva

Nu am inteles ce se intampla daca o factura emisa in ianuarie 2013 (cu TVA la incasare, decont TVA lunar) este incasata in numerar in martie 2013. Clientul are contul blocat si numerarul este singura solutie. Nu vrea sa se complice cu depunerea banilor in contul meu bancar.
Care este luna exigibilitatii TVA aferente acestei facturi ?



#250261 Angajat-Neasigurat

Postat de carolina3 on 19 September 2012 - 02:25 PM in CONTRACTE INDIVIDUALE DE MUNCA

PS: angajatorul a venit cu solutia de a mi se incheia contractul azi si a doua zi sa incepem unul nou.

Contractul pe durata determinata a fost inchis pe 30.04 si ai semnat un alt contract pe durata nedeterminata incepand cu 01.05 ?
Daca da, atunci verifica D112 pe luna mai daca esti inregistrat in ea cu data angajarii 01.05.



#250123 contributiile sociale datorate de persoane fizice autorizate, întreprinderi i...

Postat de carolina3 on 04 September 2012 - 12:54 PM in Arhiva

Ordonanta 15/2012
4.La articolul 52 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:

"b) venituri din activităţi desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor civile încheiate potrivit Codului civil, precum şi a contractelor de agent. Fac excepţie veniturile din activităţi desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor civile încheiate potrivit Codului civil obţinute de contribuabilii care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere şi sunt înregistraţi fiscal potrivit legislaţiei în materie;"

Codul Fiscal

Art. 52: Reţinerea la sursă a impozitului reprezentând plăţi anticipate pentru unele venituri din activităţi independente
(1)Pentru următoarele venituri, plătitorii persoane juridice sau alte entităţi care au obligaţia de a conduce evidenţă contabilă au obligaţia de a calcula, de a reţine şi de a vira impozit prin reţinere la sursă, reprezentând plăţi anticipate, din veniturile plătite:
a)venituri din drepturi de proprietate intelectuală;
b)venituri din activităţi desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor civile încheiate potrivit Codului civil, precum şi a contractelor de agent. Fac excepţie veniturile din activităţi desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor civile încheiate potrivit Codului civil obţinute de contribuabilii care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere şi sunt înregistraţi fiscal potrivit legislaţiei în materie;
(la data 01-sep-2012 Art. 52, alin. (1), litera B. din titlul III, capitolul II modificat de Art. I, punctul 4. din Ordonanta 15/2012 )
c)venituri din activitatea de expertiză contabilă şi tehnică, judiciară şi extrajudiciară;
d)venitul obţinut de o persoană fizică dintr-o asociere cu o persoană juridică contribuabil, potrivit titlului IV1, care nu generează o persoană juridică.



#242587 punct de lucru (sediu secundar)

Postat de carolina3 on 24 June 2011 - 01:26 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Vezi postareadanL, la 17 June 2011 - 04:10 PM, a spus:

ORDIN nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008

Multumesc



#242401 punct de lucru (sediu secundar)

Postat de carolina3 on 17 June 2011 - 12:50 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Buna,
In Legea 82/1911, art. 5 alin.(2)scrie:
"2)Prin excepție de la prevederile alin. (1) se pot stabili, în mod justificat, prin ordin al ministrului economiei și finanțelor, registrele de contabilitate și documentele justificative care se păstrează timp de 5 ani."
Nu reusesc sa gasesc acest ordin al M.F. Am nevoie de numarul si data ordinului.
Multumesc.



#242088 declaratia 112 / 2011

Postat de carolina3 on 07 June 2011 - 12:45 PM in Arhiva

Vezi postareanicosalarii, la 06 June 2011 - 06:35 PM, a spus:

Ceea ce am descoperit, si nu stiam este ca din 01.iulie.2011 media veniturilor pe ultimele 6 luni la concedii medicale se plafoneaza la 6 x 12 x SALMINIM si nu la 6 x 5 x SALMEDIU ca pana acum.

Eu stiam ca se plafoneaza la 12*sal.mimin ?




Cometa SQL