Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
lupoaica's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


lupoaica's Content

There have been 135 items by lupoaica (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#214581 Fiscalitate din 2010

Postat de lupoaica on 27 November 2009 - 12:06 PM in Arhiva

Nu-i adevarat ca va fi la microintreprinderi aceeasi cota ca in 2009. Se va aplica 16% asupra tuturor veniturilor daca ramanem microintreprinderi...



#205805 contabila greseste?

Postat de lupoaica on 30 June 2009 - 11:11 AM in Arhiva

Se pare ca unora le arde de prostii! Dna Angela e unul dintre acestia! Fraieri suntem noi , cei care raspundem. Doamna, n-aveti ce face?! Ca dupa cum am vazut din mesajele anterioare , sunteti tot contabila!



#201316 stop postari noutati legislative

Postat de lupoaica on 11 May 2009 - 11:43 AM in Arhiva

PACAT! Poate dnul Alex se va razgandi. Oricum multumesc pt postarile de pana acum. Multumesc Septimiu si Otilia (si nu mai pune totul la suflet, ca nu merita). Eu va apreciez pe amandoi!



#197888 legislatie bonuri fiscale

Postat de lupoaica on 27 March 2009 - 04:21 PM in Arhiva

Avem asa :
1. HOTĂRÂRE nr. 105 din 18 februarie 2009 privind abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară și contabilă și a normelor metodologice privind întocmirea și utilizarea acestora, publicata la 20.02.2009

2. HG 831/1997 - nu mai e in vigoare , de la 20.02.2009

3.ORDIN nr. 1714 din 14 noiembrie 2005 privind aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară și contabilă și a normelor metodologice privind întocmirea și utilizarea acestora, care avea urmatorul continut , pentru speta noastra :

(2)Bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale vor fi folosite începând cu data de 1 ianuarie 2006 numai ca documente de înregistrare a plăților în Registrul de casă. Fac excepție de la această regulă, în sensul că stau la baza înregistrărilor în contabilitate a cheltuielilor, următoarele documente:

a)bonul fiscal emis conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările ulterioare, utilizat pentru justificarea taxei pe valoarea adăugată aferente carburanților auto achiziționați în vederea desfășurării activității, dacă este ștampilat și are înscrise denumirea cumpărătorului și numărul de înmatriculare al autovehiculului;

Coroborat cu pct 46 norme cod fiscal :

(2) Pentru carburanții auto achiziționați, deducerea taxei poate fi justificată cu bonurile fiscale emise conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 64/2002, republicată, cu modificările ulterioare, dacă sunt ștampilate și au înscrise denumirea cumpărătorului și numărul de înmatriculare a autovehiculului.

---- pentru combustibili , e OK !

b)bonul fiscal emis de aparatul de marcat fiscal utilizat în activitatea de taximetrie, în conformitate cu prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, cu modificările și completările ulterioare;

c)bonul fiscal emis conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările ulterioare, însoțit de documentul care atestă plata prin cârdurile bancare ale societăților comerciale;

d)bonul fiscal emis conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările ulterioare, a cărui valoare totală este de până la suma de 100 lei (RON) inclusiv, dacă este ștampilat și are înscrise denumirea cumpărătorului, codul unic de înregistrare al acestuia sau codul numeric, în cazul persoanelor fizice care desfășoară activități independente.

Fac o paranteza si spun ca in practica s-a extins precizarea de mai sus , privitoare la decontarea bonurilor si la societati comerciale .

Intrebari :
1. Daca HG 831 e abrogat, inseamna ca ordinul 1714 este sau nu este valabil ?
2. Daca se abroga o hotarire de guvern , inseamna ca toate ordinele si normele metodologice care o reglementau , ramin sau nu valabile ?
3. Daca ordinul 1714 e abrogat , ce se intimpla cu bonurile fiscale mai mici de 100 lei ? Inseamna ca trebuie facturi pentru orice , mai putin combustibili , altminteri e cheltuiala nedeductibila ?


Iata si lista altor acte , care erau emise in baza hg 831, si care vor avea acelasi "regim "- respectiv nu mai produc efecte :
la data 01-Jan-2006 actul a fost reglementat de Ordinul 1714/2005 )
(la data 11-Aug-2005 actul a fost reglementat de Ordinul 1082/2005 )
(la data 13-Jun-2005 actul a fost reglementat de Ordinul 693/2005 )
(la data 02-Jun-2004 actul a fost reglementat de Ordinul 743/2004 )
(la data 13-Jan-2004 actul a fost reglementat de Ordinul 1849/2003 )
(la data 14-Aug-2003 actul a fost reglementat de Ordinul 1077/2003 )
(la data 12-Apr-2003 actul a fost reglementat de Ordinul 475/2003 )
(la data 28-Jan-2003 actul a fost reglementat de Ordinul 29/2003 )
(la data 01-Jan-1999 actul a fost reglementat de Ordinul 2055/1998 )

sursa avocatnet



#196331 INTRASTAT

Postat de lupoaica on 09 March 2009 - 05:07 PM in Arhiva

Si pe mine tot ei m-au sunat ca n-am depus-o si le-am depus cu intarziere ... deocamdata n-am patit nimic!



#196205 sunt patron, la conta ma pricep "oleaca"

Postat de lupoaica on 07 March 2009 - 09:44 AM in Arhiva

:frusty: SUPER ! Sa stea linistit domnul, ca unii dintre noi mai stim si sa instalam soft-uri (nici eu nu l-as plati pt asta). Oricum cert e ca domnul chiar crede ca poate sa faca asta! Stiu pt ca am intalnit asa ceva (tot din IT) si s-a blocat la registrul de casa :biggrin: . Eu ma intreb cum de ai atata timp Eugen pt a da replici tuturor! Oricum, mi-e drag sa-ti citesc postarile! Subiectul asta chiar m-a amuzat!



#196165 INVESTIGATIE PE PIATA SERVICIILOR EFECTUATE DE EXPERTI SI CONTABILI AUTORIZATI

Postat de lupoaica on 06 March 2009 - 06:46 PM in Arhiva

:frusty: de acord cu varsator!



#195389 tarife CECCAR conf. noului Regulament

Postat de lupoaica on 27 February 2009 - 06:43 PM in Arhiva

Bravo pt deschiderea acestui subiect. Si eu am aceeasi nelamurire, mai ales ca nu prea e cazul sa majorez tarifele intr-o perioada in care peste tot vanzarile au scazut. Daca are cineva curajul sa scrie la ceccar sa intrebe... ca eu n-am!
Si in legatura cu asta (referitor la reduceri), unde caut si eu cati locuitori are o localitate?! Probabil la Primarie, insa cum as putea sa justific ceccar-ului?! Ca doar nu cer in scris de la Primarii (asta n-as mai fi avut de facut!). Dar poate stiti voi vre-un site, ceva!
Oricum, cred ca tarifele sunt doar orientative! Cand va face ceccar-ul ceva cu toti cei care se dau experti, sau cand o sa vad si eu ceva initiative din partea lor in interesul nostru, atunci sa indrazneasca sa se impuna! Deocamdata oricum platesc foarte mult catre ei, fata de ce mi se ofera! Muncesc mult pt banii pe care-i iau!
Se pare ca nici macar baza lor de date nu e pusa la punct. Zicea o doamna ca e expert din 2006 si nici acum nu apare pe site-ul ceccar. Aiurea!



#195381 deplasare interna

Postat de lupoaica on 27 February 2009 - 05:33 PM in Arhiva

Citeaza

Karol Carmen:
daca patronul unui SRL platitor de impozit pe profit este si administrator si plimeste diurna aceasta se considera venit si trebuie impozitat

Vezi postareaa.d.n., la Nov 11 2008, 02:28 PM, a spus:

Codul Fiscal
Art.21. (2) Sunt cheltuieli efectuate în scopul realizării de venituri și:
e) cheltuielile de transport și cazare în țară și în străinătate, efectuate de către salariați și administratori, precum și pentru alte persoane fizice asimilate acestora, stabilite prin norme; [...]
Norme metodologice
27. Calitatea de administrator rezultă din actul constitutiv al contribuabilului sau contractul de administrare/mandat. În sensul art. 21 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal, persoanele fizice asimilate salariaților cuprind și:
a) directorii care își desfășoară activitatea în baza contractului de mandat, potrivit legii;
b) persoanele fizice rezidente și/sau nerezidente detașate, potrivit legii, în situația în care contribuabilul suportă drepturile legale cuvenite acestora
"daca patronul unui SRL platitor de impozit pe profit este si administrator si plimeste diurna aceasta se considera venit si trebuie impozitat "
Puteti sa-mi spuneti de unde reiese acest lucru? Eu am gasit doar articolul pe care l-am postat.
Mie mi se pare destul de clar ce a scris a.d.n. ! Nu se impoziteaza diurna (in limita de 32.5 ron/zi) primita de administratori (chiar daca nu sunt salariati)!



#195003 DIURNA

Postat de lupoaica on 23 February 2009 - 05:34 PM in Arhiva

Diurna maxima deductibila e de 35ex2.5, adica 87.50 Euro. Dar vezi ca au alt tip de ordin de deplasare si nu uita ca treb s-o calculezi de la granita Romaniei , adica de ex pleaca de la societate la ora 7.00 si ajunge la vama la 19.00 (iei in calcul incepand cu ora 19.00). Doar la avioane e considerata ora de plecare. Sa ai stampila din Franta pe ordinul de deplasare.



#194974 cheltuiala salariala sau cheltuiala nedeductibila?

Postat de lupoaica on 23 February 2009 - 02:03 PM in Arhiva

Regimul fiscal al cheltuielilor cu indemnizatia de delegare si detasare, transportul si cazarea
din -TaxEditor/despre SRL-SA Nicio adnotare


Conform art. 21 alin. (3) lit. b) din Codul Fiscal (in vigoare de la 1 ianuarie 2007), suma cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare acordata salariatilor pentru deplasari in România si in strainatate, este deductibila in limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutiile publice. Se observa, fata de reglementarea anterioara a acestui aspect, ca deductibilitatea nu mai este conditionata de obtinerea de profit de catre agentul economic in cauza. Reperul in calcularea cuantumului diurnei - suma stabilita pentru institutiile publice - este intarit si de Contractul colectiv de munca unic la nivel national pe anii 2007-2010, care la art. 45 lit. b) prevede ca nivelul diurnei salariatilor trimisi in delegatie in tara sau in strainatate „este cel stabilit prin actele normative ce se aplica la institutiile publice“.

Problematica indemnizatiei de delegare si detasare pentru personalul autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate este reglementata de HG nr. 1.860/2006, care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007. Conform acestui act normativ, indemnizatia zilnica este stabilita la 13 lei pentru persoanele aflate in delegare sau detasare intr-o localitate situata la o distanta mai mare de 5 km de localitatea in care isi au locul permanent de munca. Suma de 13 lei se acorda indiferent de functia pe care o indeplineste persoana aflata in delegare sau detasare si indiferent de autoritatea sau institutia publica in care isi are locul de munca. Numarul zilelor calendaristice in care o persoana se afla in delegare sau detasare se socoteste de la data si ora plecarii pâna la data si ora inapoierii mijlocului de transport din si in localitatea unde isi are locul permanent de munca, considerându-se fiecare 24 ore câte o zi de delegare sau detasare. Pentru delegarea cu o durata de o singura zi, precum si pentru ultima zi, in cazul delegarii de mai multe zile, indemnizatia se acorda numai daca durata delegarii este de cel putin 12 ore.

Reperul pentru determinarea deductibilitatii in cazul diurnei in valuta il reprezinta Anexa nr. 1 din HG nr. 518/1995 privind unele drepturi si obligatii ale personalului român trimis in strainatate (modif. de HG 953/2005).
Diurna in valuta se diferentiaza pe doua categorii de cheltuieli si se acorda la nivelul prevazut pentru fiecare tara in care are loc deplasarea.
Hotarârea mai sus mentionata prevede la cap. II, art. 7 pct. 2, ca „perioada pentru care se acorda diurna in valuta se determina in functie de mijlocul de transport folosit, avânduse in vedere:
a) momentul decolarii avionului, la plecarea in strainatate, si momentul aterizarii avionului, la sosirea in tara, si de pe aeroporturile care constituie puncte de trecere a frontierei de stat a României;
b) momentul trecerii cu trenul sau cu mijloace auto prin punctele de trecere a frontierei sau de stat a României, atât la plecarea in strainatate, cât si la inapoierea in tara“.

De remarcat si faptul ca pentru fractiunile de timp care nu insumeaza 24 de ore, diurna se acorda astfel: 50% pâna la 12 ore si 100% pentru perioada care depaseste 12 ore.

Trebuie remarcat ca nu sunt supuse unui plafon de deductibilitate cheltuielile de transport si cazare (art. 21 alin. (1) lit. e) suportate de angajatori pentru salariatii aflati in delegatie in tara sau strainatate. Astfel, societatile din sectorul privat nu sunt legate din punct de vedere fiscal de tarifele de deplasare ori cazare acordate prin HG nr. 1.860/2006 si/sau HG nr. 518/1995.

Din punct de vedere al angajatilor, sumele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport si cazare, respectiv indemnizatiile de deplasare primite pe perioada delegarii/detasarii in alta localitate, nu sunt incluse in veniturile salariale (art. 55 alin. (4) lit. g) ale acestora si nu sunt impozabile, in sensul impozitului pe venit reglementat de Codul Fiscal.

Neimpozitarea indemnizatiilor de delegare/detasare acordate salariatilor se mentine si in cazul in care angajatorul depaseste limita a de 2,5 ori indemnizatia acordata salariatilor din institutiile publice.

Trebuie avut in vedere si faptul ca, in conditiile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, contributia de asigurari sociale nu se datoreaza asupra sumelor reprezentând diurnele de delegare/detasare acordate angajatilor, indiferent de cuantum.

De asemenea, Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale exclude din fondul de salarii la care se raporteaza plata contributiei diurnele de deplasare/delegare. in ce priveste constituirea fondului de salarii asupra caruia se calculeaza contributia angajatorului pentru asigurari sociale de sanatate, somaj, concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate, fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, nu exista dispozitii normative exprese care sa excluda diurnele de delegare/deplasare.

Cu totul alta este situatia societatilor fara scop patrimonial (asociatiile si fundatiile constituite in baza OG nr. 26/2000), respectiv a societatilor neplatitoare de impozit pe profit. in acest caz, nivelul indemnizatiilor de delegare/detasare acordate salariatilor nu produce efecte in privinta impozitarii veniturilor acestor entitati, ca atare rationamentul introducerii unor limitari trebuie cautat in alta parte.

Fara plafonarea acestui gen de cheltuiala, probabil s-ar fi ajuns la situatia paradoxala in care veniturile angajatilor societatilor fara scop patrimonial ori ai celor neplatitoare de impozit pe profit ar fi fost compuse dintr-o indemnizatie de delegare substantiala, la care s-ar fi adaugat un mic salariu de baza.

Insa limitarile exista si au menirea de a transfera restrictiile de natura fiscala de la angajator asupra angajatilor. Sumele acordate cu titlu de indemnizatie delegare/detasare salariatilor societatilor fara scop patrimonial ori ai celor neplatitoare de impozit nu intra in baza de impozitare a veniturilor salariale ale acestora, pâna la limita a 2,5 ori indemnizatia acordata salariatilor din institutiile publice. Problema se iveste atunci când salariatii beneficiaza din partea angajatorilor de indemnizatii de delegare/detasare peste nivelul (art. 55 alin. (2) lit. i) coroborat cu alin. 4) a 2,5 ori indemnizatia acordata salariatilor institutiilor publice, deoarece diferenta primita peste acest plafon se cumuleaza cu veniturile salariale din luna in care se plateste indemnizatia si se impoziteaza cu 16%.

De asemenea, in situatia salariatilor societatilor fara scop patrimonial ori ai celor neplatitoare de impozit care beneficiaza de indemnizatie de delegare/detasare peste nivelul de 2,5 ori indemnizatia acordata salariatilor institutiilor publice, se naste o a doua problema legata de plata contributiei individuale pentru asigurarile sociale de sanatate in conditiile Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii.

Astfel, contributia lunara a salariatului se stabileste sub forma unei cote de 6,5% care se aplica asupra veniturilor din salarii ce se supun impozitului pe venit.
Rezulta ca venitul excedentar acordat acestor categorii de angajati va fi diminuat nu numai prin impozitul pe venit, ci si prin CASS individuala. in privinta celorlalte contributii sociale se aplica aceleasi reguli ca si in cazul salariatilor unitatilor platitoare de impozit pe profit.

Daca ne referim la TVA, potrivit pct. 46 al alin. (3) din Normele metodologice emise in sprijinul art. 146 Codul Fiscal, „facturile sau alte documente legale emise pe numele salariatilor unei persoane impozabile aflati in deplasare in interesul serviciului, pentru transport sau cazarea in hoteluri sau alte unitati similare, sunt aceleasi documente prevazute la alin. (1) pentru deducerea taxei pe valoarea adaugata, insotite de decontul de deplasare. Aceleasi prevederi se aplica si in cazul personalului pus la dispozitie de o alta persoana impozabila sau pentru administratorii unei societati comerciale“. Prin urmare, taxa pe valoarea adaugata consemnata in documentele anexate la decontul de cheltuieli pentru deplasare este deductibila, chiar daca documentele respective au fost emise pe numele angajatului, administratorului sau persoanei puse la dispozitie (detasata) de o alta persoana.

sursa: text extras din articol publicat in Curierul Fiscal februarie 2008

Articole/acte pe aceeasi tema:

OMEF 2025/2008 - Deducerea cheltuielilor cu economisirea pentru locuinte si restituirea cheltuielilor cu bursele private

FINAND: Impozitarea si alte obligatii privind indemnizatia lunara a asociatului unic


sursa: http://codfiscal.net/regim-fiscal-al-chelt...tul-si-cazarea/



#194966 cheltuiala salariala sau cheltuiala nedeductibila?

Postat de lupoaica on 23 February 2009 - 01:41 PM in Arhiva

Administratorului poti sa-i dai diurna DEDUCTIBILA in limita legala (13x2,5=32,5 lei). Ce depaseste aceasta suma este nedeductibil si nu reprezinta venit de natura salariala (eu am analitic la 625 pt nedeductibil).



#194965 noi coduri CAEN=schimbare certificate inmatriculare?

Postat de lupoaica on 23 February 2009 - 01:37 PM in Arhiva

Eu am auzit de 600 de lei :frusty:



#194611 decizie red la oblig de plata accesorii

Postat de lupoaica on 18 February 2009 - 06:00 PM in Arhiva

In 6581 nedeductibile, bineinteles, insa in momentul platii trebuia sa le inreg asa, respectiv in 2008. Poti sa corectezi daca n-ai depus inca 101.



#194577 care ar fi tarifele / salariu ...?

Postat de lupoaica on 18 February 2009 - 02:10 PM in Important in meseria de contabil

500 ron e pretul corect. Gandeste-te ca are de facut 4 drumuri LUNAR numai pt salarii: pensii, somaj, itm (cu stat si comision) si sanatate.
Nu compari preturile din provincie cu ce e in Bucuresti. Pana la urma pretul ti-l face piata. Eu sunt de parere ca un contabil care face totul ca la carte, nu poate sa ia putin. Cand pretul este mic, ceva nu e in regula. Am intalnit n cazuri in care nu le-a depus declaratiile. Chiar acu o saptamana imi zicea cineva ca nu i-a depus contabilul declaratiile la pensii din 2002 pana anul asta. L-am intrebat cat il platea si mi-a zis ca 150 ron/luna. La cat i-a dat, atata primit! Asa ca fiti cu bagare de seama, sa faceti contracte de pres serv financiar-contabile.



#193232 club sportiv

Postat de lupoaica on 04 February 2009 - 04:54 PM in ONG

Eu le-as baga in 604 ... mi se pare corect cum s-a procedat.
As vrea sa va intreb si eu ce particularitati sunt la un club sportiv sau la o organizatie nonprofit, ma refer la declaratii. Singurul lucru pe care il stiu este ca in cazul in care obtine profit la sfarsitul anului, trebuie impozitat. In rest ce declaratii sunt? Se depune decl 100 (cu 0 la imp pe profit), respectiv 102 (daca are angajati)? Se face contabilitatea la fel ca la o societate? In cazul in care imi va raspunde cineva, va multumesc anticipat!



#191981 PFA - servicii contabilitate

Postat de lupoaica on 22 January 2009 - 12:12 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Mie mi s-a cerut cazier fiscal si pe firma si pe pers fizica :frusty: (CECCAR Buc)



#190604 Agenda lunii ianuarie 2009

Postat de lupoaica on 08 January 2009 - 04:16 PM in Arhiva

Referitor la
- Decl 392 25.02.09
- decl 101 pt firmele ce nu finalizeaza pana la 15.02.09 termenul e 15.04.09
asa este!



#190580 Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile

Postat de lupoaica on 08 January 2009 - 02:51 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

Bravo tie! Nu mai platesti cotizatii. Eu stiam ca nu se mai poate de 2 ani asa ceva...



#190577 Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile

Postat de lupoaica on 08 January 2009 - 02:41 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

pe ce caen?



#190575 Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile

Postat de lupoaica on 08 January 2009 - 02:33 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

Se putea odata... Acum nu se mai poate! Sigur ai infiintat firma de ceva vreme, nu-i asa Septimiu?! Cam de ... minim 2 ani ai aceasta firma, nu?! Oricum, eu cred ca esti in regula! Atata timp cat la Registru ti-a acceptat, esti ok! Eu sunt scarbita de ceccar...



#190558 Agenda lunii ianuarie 2009

Postat de lupoaica on 08 January 2009 - 12:45 PM in Arhiva

Sunt cam zapacita perioada asta si m-am gandit sa ma confrunt si cu voi in legatura cu DOCUMENTELE CE TREBUIE INTOCMITE SI DEPUSE (fara cele la salarii) :
- Declaratia 010 (30.01.09)
- Declaratia privind cifra de afaceri (30.01.09)
- Declaratia 100 (25.01.09)
- Declaratia 300 (25.01.09)
- Declaratia 390 (25.01.09)
- Declaratia 392 (25.01.09)
- Declaratia 394 (25.01.09)
- Declaratie inactiviate ( 15.02.09 )
- Bilant
- Declaratia 101 (pt inactivitate, pana pe 15.02.09, pt restul pana la data bilantului)
- Declaratia 205
- Declaratia de venit la ceccar impreuna cu adev medicala eliberata de psihholog sau psihiatru si cazier judiciar(30.01.09)
- Declarație cu privire la veniturile realizate la ccf (30.01.09)
Pe ultimele le-am specificat ca eu le uitasem... Astept adaugari. Multumesc!



#190415 Inchidere An 2008

Postat de lupoaica on 06 January 2009 - 11:00 PM in Arhiva

Nici eu n-auzisem de declaratia asta cu pro-rata, dar acu m-am lamurit. Pt cine mai era ca mine:
"Art. 147. - (1) Persoana impozabila care realizeaza sau urmeaza sa realizeze atat operatiuni care dau drept de deducere, cat si operatiuni care nu dau drept de deducere este denumita in continuare persoana impozabila cu regim mixt. Persoana care realizeaza atat operatiuni pentru care nu are calitatea de persoana impozabila, in conformitate cu prevederile art. 127, cat si operatiuni pentru care are calitatea de persoana impozabila este denumita persoana partial impozabila.
(2) Dreptul de deducere a taxei deductibile aferente achizitiilor efectuate de catre o persoana impozabila cu regim mixt se determina conform prezentului articol. Persoana partial impozabila nu are drept de deducere pentru achizitiile destinate activitatii pentru care nu are calitatea de persoana impozabila. Daca persoana partial impozabila desfasoara activitati in calitate de persoana impozabila, din care rezulta atat operatiuni cu drept de deducere, cat si operatiuni fara drept de deducere, este considerata persoana impozabila mixta pentru respectivele activitati si aplica prevederile prezentului articol. In conditiile stabilite prin norme, persoana partial impozabila poate solicita aplicarea unei pro-rata speciale in situatia in care nu poate tine evidente separate pentru activitatea desfasurata in calitate de persoana impozabila si pentru activitatea pentru care nu are calitatea de persoana impozabila''
Multumim doiny! Spor la treaba tuturor!



#189751 Dividende

Postat de lupoaica on 18 December 2008 - 04:58 PM in Arhiva

Dumneavoastra nu folositi un limbaj corespunzator, nu noi!
Cred ca ceea ce vreti sa spuneti este ca la sf anului 2007 ati avut un PROFIT in suma de 14 mld, din care 7 mld i-ati repartizat pe dividende, iar celelalte 7 mld la ALTE REZERVE (nu investititii), conform hotararii AGA (un exemplar il aveti si dumneavoastra).
Raspunsul (daca e cum am scris mai sus) este ca se poate face o Hotarare AGA si puteti distribui si celelalte 7 mld de la ALTE REZERVE la dividende. Contabila dumneavoastra va va lamuri mai bine, cu siguranta.



#189692 Dividende

Postat de lupoaica on 17 December 2008 - 05:30 PM in Arhiva

Eu nu asa inteleg. Eu inteleg ca se prinde in declaratia de la decembrie, insa treb virat pana la 31.12.08




Cometa SQL