- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Geta L's Content
Geta L's Content
There have been 27 items by Geta L (Search limited from 25-November 07)
By content type
See this member's
#244508 AJUSTARE TVA IN PROCEDURA DE INSOLVENTA
Postat de Geta L on 15 September 2011 - 02:21 PM in Arhiva
In evidenta unei societati comerciale care a facut cerere de intrare in insolventa in scopul reorganizarii judiciare, se regasesc o serie de obligatii de plata catre furnizori pentru care nu s-au depus cereri de inscriere la masa credala. In acest caz se pune problema tratamentului fiscal al acestor datorii. Odata ce s-a inchis tabloul definitiv al creantelor, furnizorii in cauza nu mai pot pretinde incasarea lor. In acest caz normal ar fi sa se ajusteze baza de impozitare deoarece la momentul inregistrarii facturilor s-a utilizat dreptul de a deduce. Totusi art 138 lit d din CF face trimitere doar la situatii de faliment (ceea ce nu este cazul) iar ca moment este data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii. In acelasi timp vad necesara inregistrarea anularii acestor obligatii de plata ceea ce, dupa caz, functie de exercitiul financiar la care se refera, inseamna diminuarea cheltuielii sau inregistrarea prin contul 117. Si totusi dpdv al art 138 CF nu este asa. Ca sa nu mai spun de faptul ca este posibila respingerea unor creante chirografare prin programul de reorganizare judiciara si astfel apar intrebari cu privire la regimul fiscal al acestor obligatii de plata respinse. Ce parere aveti?
#233407 Ordonanta Guvernului nr. 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valu...
Postat de Geta L on 22 November 2010 - 12:46 PM in Arhiva
- in situatia in care contul curent al unui agent economic este blocat iar acesta are plati urgente de efectuat, mai mari de 5000 lei, catre alt agent economic (plati de care depinde asigurarea continuitatii activitatii), acestea se pot efectua prin depunere de numerar direct in contul furnizorului in cauza;
- in acest fel, plata efectuata poate fi mai mare de 5000 lei (deci neplafonata), singura conditie de respectat fiind legalitatea documentelor justificative;
Multumesc!
#227076 Registrul operatorilor intracomunitari
Postat de Geta L on 18 June 2010 - 04:55 PM in Impozitare - TVA
Otilia Alupei, on Jun 18 2010, 11:28 AM, said:
topice unite !
Ceva nu a functionat cum trebuie sau poate am gresit undeva! Scuze si multumesc pentru atentionare!
#227027 Registrul operatorilor intracomunitari
Postat de Geta L on 17 June 2010 - 06:04 PM in Impozitare - TVA
#209859 MO 550 /07.08.2009
Postat de Geta L on 28 August 2009 - 08:37 PM in Arhiva
#209794 MO 550 /07.08.2009
Postat de Geta L on 28 August 2009 - 10:00 AM in Arhiva
#209745 MO 550 /07.08.2009
Postat de Geta L on 27 August 2009 - 02:03 PM in Arhiva
#204760 Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile
Postat de Geta L on 18 June 2009 - 11:42 AM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)
#203299 Decont TVA
Postat de Geta L on 03 June 2009 - 07:18 AM in Arhiva
In proiectul actului normativ, in anexa nr 1 (instructiunile pentru D 092)scrie:
"Depunerea cu întârziere a declarației de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale în condițiile art.1561 alin.(62) din Codul fiscal, respectiv peste termenul de maximum 5 zile lucrătoare de la finele lunii în care a intervenit exigibilitatea achiziției intracomunitare, constituie contravenție potrivit art.219 alin.(1) lit.a) din Codul de procedură fiscală și se sancționează potrivit prevederilor legale în vigoare."
Inteleg de aici ca 010 nu poate inlocui 092.
#203112 Decont TVA
Postat de Geta L on 01 June 2009 - 01:21 PM in Arhiva
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/trans...a2_29052009.pdf
Este anexa la proiectul actului normativ dar nu cred sa se schimbe. Ar putea fi o problema in legatura cu primirea sa la Directiile de Finante daca nu a aparut inca in monitorul oficial si nu a fost distribuita de la centru. Numai ca, in acest caz, cum vom respecta termenul de 05.06.2009?
#202907 Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile
Postat de Geta L on 29 May 2009 - 09:57 AM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)
#202685 declaratie cf. Legii 12/1990 republicata in 2009
Postat de Geta L on 27 May 2009 - 10:51 AM in Arhiva
Sper din tot sufletul sa nu fie o informatie eronata.
#202638 declaratie cf. Legii 12/1990 republicata in 2009
Postat de Geta L on 26 May 2009 - 06:45 PM in Arhiva
#200960 ORDONANTA 34 / 2009
Postat de Geta L on 07 May 2009 - 09:21 AM in Arhiva
ETIC, la May 6 2009, 02:15 PM, a spus:
Ce am inteles eu :
APRILIE = se face ACHI
- F010 = TVA lunar = 05.05.2009
- D300 = TVA aprilie = 25.05.2009 si in continuare D300 lunar
MAI = se face ACHI
- F010 = TVA lunar = 05.06.2009
- D300 = TVA aprilie + mai = 25.07.2009
- D300 = TVA iunie = 25.07.2009 si in continuare D300 lunar
Practic inteleg ca se depun 2 D300 in aceasta situatie.
IUNIE = se face ACHi
- F010 = TVA lunar = 05.07.2009
- D300 = TVA aprilie + mai + iunie = 25.07.2009 si apoi D300 lunar
La fel pentru urmatoarele trimestre.
A inteles cineva altfel?
#198879 plata premiului anual prevazut in contractul de performanta
Postat de Geta L on 08 April 2009 - 06:43 PM in Arhiva
- Intr-o societate comerciala cu capital de stat, cu actionar unic consiliul local, directorul general a fost numit prin HCL, dupa care i s-a incheiat contract individual de munca. Ulterior, in urma unui concurs organizat de administratia publica locala, s-a incheiat contract de performanta in temeiul OUG 79/2001. Partile semnatare ale contractului de performanta (anexa la contractul individual de munca) au fost reprez. AGA si directorul general. Contractul contine dreptul DG de a primi un premiu anual de 12 salarii in conditiile indeplinirii criteriilor de performanta. OUG 79/2008 reglementeaza in art. 9 incetarea contractelor de performanta incheiate in baza OUG 79/2001. Dupa intrarea in vigoare a OUG 79/2008 si pana la finele anului 2008, partile semnatare ale contractului de performanta nu au facut nici un demers suplimentar in vederea incheierii valabilitatii contractului si inlocuirea sa cu un contract de mandat, motiv pentru care DG a fost retribuit in intervalul iulie-dec 2008 conform contractului individual de munca. In consecinta se impun clarificate urmatoarele aspecte:
- se poate acorda DG, dupa aprobarea bilantului, premiul anual prevazut in contractul de performanta si la ce nivel (tinand cont de art 9 din OUG 79/2008)?
- in ce masura se angajeaza responsabilitatea persoanelor semnatare ale ordonantarii la plata a premiului anual daca operatiunea are la baza hotararea AGA?
In aceasta problema, punctul meu de vedere este ca se pot acorda doar 6 din cele 12 salarii, corespunzatoare perioadei din anul 2008, pana la intrarea in vigoare a OUG 79/2008 care contine prevederea de incetare. In acelasi timp consider ca nu este angajata responsabilitatea persoanelor semnatare ale ordonantarii la plata daca se respecta hotararea AGA si modalitatea de calcul a obligatiilor bugetare aferente sumei acordate.
Considerati corect punctul meu de vedere?
#191412 declararea si plata imopzitului pe profit pt trim IV 2008
Postat de Geta L on 17 January 2009 - 11:56 AM in Arhiva
Am incercat sa completez o declaratie 101 din care rezulta ca suma impozitului declarat in 2008 prin declaratia 100 a fost mai mare decat cel real datorat dupa inchiderea exercitiului anual si prin urmare apare diferenta inregistrata la rd 49. In declaratia 100 ptr trim IV nu am completat nimic la impozit profit si in consecinta, decl 101 trebuie depusa pana la 15.02.2009 si trebuie sa contina bifarea optiunii de pe prima pagina. Numai ca la intocmirea decl 101 ma confrunt cu imposibilitatea modificarii in program a termenului de scadenta de pe pagina a 2 a, operatiune de care este conditionata optiunea de finalizare pana la 15.02.2009, de pe prima pagina. Constat ca aceasta e posibila numai daca nu exista suma de recuperat inscrisa la rd 49 in decl 101. In aceste conditii imi pun urmatoarea intrebare:- daca nu bifez optiunea din prima pagina si totusi depun decl 101 pana pe 15.02.2009, poate fi considerata "cu erori" sau mi se poate imputa ca nu am completat nimic la impozit pe profit in decl 100? Daca programul nu-mi permite sa setez data de 15.02.2009 decat in cazul in care nu am nimic de recuperat de la buget atunci inseamna ca ma obliga sa declar in decl 100 (si sa si platesc!!!!!) suma datorata de pe trim 3 care a fost mult mai mare decat cea de pe trim 4. Credeti ca-mi scapa ceva?
#163893 factura proforma tichete de masa
Postat de Geta L on 24 February 2008 - 09:06 PM in Arhiva
danirus, la Feb 23 2008, 08:52 PM, a spus:
Pot sa-mi inregistrez chelt cu tichetele de masa in baza facturii proforma pentru ca cheltuiala sa fie aferenta lunii ianuarie?
Imi puteti spune ce inregistrari ar trebui sa fac?
Multumesc
1. -legea prevede obligativitatea achizitiei acestora in ultima decada a lunii precedente pentru luna in curs;
2. -tichetele au intrat efectiv in societate odata cu factura fiscala (1 febr) si nu cu factura proforma;
3. -cheltuiala este reprezentata de valoarea nominala a tichetelor de masa distribuite efectiv salariatilor;
Chiar daca nu stiu sa existe o sanctiune, in lege, pentru achizitia in cursul lunii, exista totusi mentiunea obligatiei salariatului de a utiliza maxim 2 tichete de masa pe zi. Ca sa poti aloca cheltuiala ca fiind aferenta lunii ianuarie, consider ca trebuie sa inregistrezi, de fapt, obligatia angajatorului de a distribui aceste tichete in luna ianuarie, urmand ca distributia sa se realizeze in februarie. Pentru inregistrarea obligatiei angajatorului vei avea nevoie de un document justificativ.
#163637 CAS LA TICHETELE DE MASA
Postat de Geta L on 22 February 2008 - 12:41 PM in Arhiva
radu80, la Feb 21 2008, 09:48 PM, a spus:
Daca se refera la cei 2% din fondul de salarii atunci pentru cei care se incadreaza in aceste cheltuieli nu se calculeaza , retine si vireaza CAS iar daca se depaseste si se acorda din alte fonduri se aplica 9.5% respectiv 19.5 % la angajat respectiv angajator?
Limita cheltuielilor sociale deductibile fiscal = Fond salarii (consumat) * 2 %, cu conditia ca cheltuiala respectiva sa faca parte din categoria celor care au ca sursa de finantare fondul de actiuni sociale de 2%.
Supun atentiei urmatorul caz:
Fond salarii consumat = 5.000 lei
Limita maxima permisibila pentru chelt sociale = 100 lei (5.000 * 2%)
Societatea are 2 angajati carora le acorda cate o prema de 150 lei (eventual cu ocazia Pastelui, care nu este departe!), deci 2 * 150 = 300 lei
Angajatul: - nu plateste impozit pentru ca se incadreaza in limita de 150 lei prevazuta de CF;
- plateste CAS pentru diferenta de 100 lei (care nu se mai suporta din fondul de cheltuieli sociale ci din fondul de salarii);
Angajatorul: = - se inregistreaza cu cheltuieli nedeductibile fiscal de 200 lei ca urmare a depasirii limitei de 2%;
- plateste CAS ptr diferenta de 200 lei care nu se incadreaza in limita de deductibilitate;
Consider ca in aceasta situatie angajatul este dezavantajat deoarece, desi se incadreaza in limita neimpozabila de 150 lei, totusi din cauza sursei de finantare a sumei acordate, este pus in situatia sa plateasca suplimentar la bugetul de sigurari sociale.
Concluzia este ca atat limita de 2% (pentru PJ) cat si cea de 150 lei (pentru PF) sunt accesibile, dpdv fiscal numai in cazul societatilor mari, cu un numar considerabil de angajati si cu o grila de salarii al caror nivel este situat mult peste salariul minim garantat in plata.
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Geta L's Content
- Regulament