Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Geta L's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Geta L's Content

There have been 27 items by Geta L (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#244508 AJUSTARE TVA IN PROCEDURA DE INSOLVENTA

Postat de Geta L on 15 September 2011 - 02:21 PM in Arhiva

Buna ziua,
In evidenta unei societati comerciale care a facut cerere de intrare in insolventa in scopul reorganizarii judiciare, se regasesc o serie de obligatii de plata catre furnizori pentru care nu s-au depus cereri de inscriere la masa credala. In acest caz se pune problema tratamentului fiscal al acestor datorii. Odata ce s-a inchis tabloul definitiv al creantelor, furnizorii in cauza nu mai pot pretinde incasarea lor. In acest caz normal ar fi sa se ajusteze baza de impozitare deoarece la momentul inregistrarii facturilor s-a utilizat dreptul de a deduce. Totusi art 138 lit d din CF face trimitere doar la situatii de faliment (ceea ce nu este cazul) iar ca moment este data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii. In acelasi timp vad necesara inregistrarea anularii acestor obligatii de plata ceea ce, dupa caz, functie de exercitiul financiar la care se refera, inseamna diminuarea cheltuielii sau inregistrarea prin contul 117. Si totusi dpdv al art 138 CF nu este asa. Ca sa nu mai spun de faptul ca este posibila respingerea unor creante chirografare prin programul de reorganizare judiciara si astfel apar intrebari cu privire la regimul fiscal al acestor obligatii de plata respinse. Ce parere aveti?



#233407 Ordonanta Guvernului nr. 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valu...

Postat de Geta L on 22 November 2010 - 12:46 PM in Arhiva

As dori sa-mi confirmati daca urmatoarea interpretare a pct 3, lit. a din Normele metodologice ale OG 15/1996, aprobate prin HG 2185/2004, este corecta:
- in situatia in care contul curent al unui agent economic este blocat iar acesta are plati urgente de efectuat, mai mari de 5000 lei, catre alt agent economic (plati de care depinde asigurarea continuitatii activitatii), acestea se pot efectua prin depunere de numerar direct in contul furnizorului in cauza;
- in acest fel, plata efectuata poate fi mai mare de 5000 lei (deci neplafonata), singura conditie de respectat fiind legalitatea documentelor justificative;
Multumesc!



#227076 Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de Geta L on 18 June 2010 - 04:55 PM in Impozitare - TVA

View PostOtilia Alupei, on Jun 18 2010, 11:28 AM, said:

unde ai cautat, Geta L ?? exista deja un topic la capitolul de TVA, acolo ii e locul de altfel ! in el ai si raspunsul la intrebarea ta, dat de gabriela si de nopris.

topice unite !

Ceva nu a functionat cum trebuie sau poate am gresit undeva! Scuze si multumesc pentru atentionare!



#227027 Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de Geta L on 17 June 2010 - 06:04 PM in Impozitare - TVA

Buna seara! Am dat o cautare pentru informatii referitoare la Registrul operatorilor intracomunitari. Stie cineva daca, la nivelul structurilor ANAF din teritoriu este operationala procedura de inscriere in acest Registru? Se discuta tot mai mult despre 1 iulie ca data de intrare in vigoare a acestui Registru. Procedura, la nivel de proiect, presupune depunerea unei declaratii 095 (care nici macar nu figureaza pe site ANAF) si a cazierului judiciar pentru toti administratorii si asociatii. Cum aceste caziere judiciare nu se scot chiar de pe o zi pe alta (mai ales pentru cei care nu locuiesc in localitatea unde s-au nascut) procedura de inscriere nu pare a fi prea rapida. 1 iulie nu este prea departe si cine ar vrea sa faca o AIC taman pe 1 iulie ar putea avea ceva probleme. Daca cineva are mai multe informatii poate ni le ofera si noua. Cu multumiri !



#209859 MO 550 /07.08.2009

Postat de Geta L on 28 August 2009 - 08:37 PM in Arhiva

Am unele rezerve referitoare la posibilitatea de a utiliza o singura semnatura electronica pentru mai multe firme. Efectul produs prin aplicarea semnaturii electronice este asimilat semnaturii olografe si stampilei (daca e cazul) aplicate unui document in forma fizica. Toate declaratiile fiscale se semneaza de catre reprezentantul de drept sau imputernicit al societatii. Atata timp cat aceste declaratii reprezinta titluri de creanta imi este greu sa cred ca semnarea lor va fi lasata numai in sarcina contabilului (si ma refer strict la firme mici care au un singur contabil). In acelasi timp, daca tinem cont ca semnatura electronica va putea fi aplicata si pe alte tipuri de documente (contracte, corespondenta de afaceri, etc.) nu mai vad unde este rolul patronului. Unul hotaraste si celalalt executa si semneaza? Nu cred ca este corect.



#209794 MO 550 /07.08.2009

Postat de Geta L on 28 August 2009 - 10:00 AM in Arhiva

Nu avem semnatura electronica. Certificatul de care dispunem ne permite doar autentificarea in sistem in vederea transmiterii datelor. Asa cum am precizat il utilizam doar pentru depunerea declaratiilor fiscale la DGAMC Bucuresti. Declaratiile nominale (cas, cass si somaj) se depun local. Certificatul nu este valabil pentru transmiterea locala. Cel putin deocamdata.



#209789 MO 550 /07.08.2009

Postat de Geta L on 28 August 2009 - 07:05 AM in Arhiva

Nici vorba de eliberare gratis! Am platit taxa! In postarea mea anterioara am vrut doar sa subliniez ca metoda este moderna si eficienta.



#209745 MO 550 /07.08.2009

Postat de Geta L on 27 August 2009 - 02:03 PM in Arhiva

Pot sa va spun ca depun online D 100+101+102+300+390 catre DGAMC Bucuresti inca din anul 2005 si totul a functionat perfect. E foarte adevarat ca sistemul a fost obligatoriu si nu optional. Fiind mare contribuabil si la o distanta considerabila de Bucuresti ar fi fost un calvar sa facem lunar un asemenea drum. Ca sa nu mai spun ca nici nu ar fi fost economicos. Noua ni s-a eliberat un certificat digital pe care l-am instalat si la orice transmitere ne autentificam prin intermediul sau. Declaratiile primesc automat un numar de inregistrare si intr-un interval de timp scurt (cateva minute sau maxim o ora) un mesaj de validare a declaratiei. In cazul in care declaratia contine date eronate sub aspectul nerespectarii unor eventuale corelatii sau al inscrierii gresite in alte rubrici, se primeste o atentionare de invalidare. Daca se va aplica acelasi sistem va asigur ca este accesibil si extrem de comod. Dispare astfel o forma de tocat timpul pe la cozi.



#204760 Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile

Postat de Geta L on 18 June 2009 - 11:42 AM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

Stimati colegi, am o intrebare cu privire la continutul minimal de informatii din formularul de chitanta. In instructiunile privind formularul "Chitanta (cod 14-4-1)" aflate la pag 56 din monitorul oficial 870 bis/2008, la punctul 5, exista urmatoarea formulare:" - numele si prenumele persoanei fizice care depune sume si ce reprezinta acestea sau, dupa caz, denumirea unitatii, codul de identificare fiscala, numarul de inregistrare la oficiul registrul comertului, sediul (localitate, str., numar), judetul persoanei juridice". Din aceasta formulare eu inteleg ca pe chitanta trebuie inserate informatii cu privire la platitor, aceleasi cu cele obligatorii pentru emitentul chitantei. Se pare ca acest aspect nu a fost sesizat de vreme ce nici una din chitantele care mi-au trecut prin fata ochilor incepand cu 1 ian 2009 nu au continut CIF si nr RC pentru platitor (doar adresa si nr facturii achitate). Stiti ceva mai mult cu privire la acest aspect? Am inteles ca sunt controale ale GF cu privire la modul de completare a chitantelor.



#203676 declaratie cf. Legii 12/1990 republicata in 2009

Postat de Geta L on 06 June 2009 - 08:28 AM in Arhiva

Vezi postareaFlorin_76, la Jun 5 2009, 11:59 PM, a spus:

Oare asta e ROMANIA ? :biggrin:
Din pacate, da! In ultimele zile imi vine in minte, tot mai des, expresia: "TRAIM IN ROMANIA SI ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL!"



#203299 Decont TVA

Postat de Geta L on 03 June 2009 - 07:18 AM in Arhiva

Se pare ca a aparut "mult dorita" declaratie 092 in ordinul ANAF 1165/29.05.2009, publicat in monitorul oficial 371/02.06.2009. Din pacate, nu reusesc sa gasesc textul ordinului. Cred ca este important de vazut daca se precizeaza ca declaratia trebuie insotita de o copie de pe factura de AIC. Nu vad de ce solicita aceasta copie atata timp cat formularul contine formularea " ......declar ca datele inscrise in acest formular sunt corecte si complete". Vreau sa cred ca era doar o solutie pentru cazul in care se declara schimbarea perioadei fiscale prin 010. Iar acum nu pot sa nu-mi pun intrebarea daca cei care au declarat prin 010 mai depun sau nu si 092. As spune ca da, altminteri se poate considera ca nu s-a respectat ordinul 1165.

In proiectul actului normativ, in anexa nr 1 (instructiunile pentru D 092)scrie:
"Depunerea cu întârziere a declarației de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale în condițiile art.1561 alin.(62) din Codul fiscal, respectiv peste termenul de maximum 5 zile lucrătoare de la finele lunii în care a intervenit exigibilitatea achiziției intracomunitare, constituie contravenție potrivit art.219 alin.(1) lit.a) din Codul de procedură fiscală și se sancționează potrivit prevederilor legale în vigoare."
Inteleg de aici ca 010 nu poate inlocui 092.



#203112 Decont TVA

Postat de Geta L on 01 June 2009 - 01:21 PM in Arhiva

Am gasit declaratia 092 aici
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/trans...a2_29052009.pdf
Este anexa la proiectul actului normativ dar nu cred sa se schimbe. Ar putea fi o problema in legatura cu primirea sa la Directiile de Finante daca nu a aparut inca in monitorul oficial si nu a fost distribuita de la centru. Numai ca, in acest caz, cum vom respecta termenul de 05.06.2009?



#202907 Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile

Postat de Geta L on 29 May 2009 - 09:57 AM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

Fisier atasat  0870bis_1_.pdf   1.66MB   906 downloads



#202759 declaratie cf. Legii 12/1990 republicata in 2009

Postat de Geta L on 27 May 2009 - 05:38 PM in Arhiva

Informatiile sunt pretioase numai ca legiuitorul ar trebui sa revizuiasca anexa 1. Sa speram ca, asa cum ne-a informat tyna, se va renunta la aceasta buclucasa litera f din art 1. Multumesc!



#202685 declaratie cf. Legii 12/1990 republicata in 2009

Postat de Geta L on 27 May 2009 - 10:51 AM in Arhiva

Am vazut monitorul la urmatoarea adresa: http://www.dreptonline.ro/monitorul_oficia...id_monitor=6290
Sper din tot sufletul sa nu fie o informatie eronata.



#202638 declaratie cf. Legii 12/1990 republicata in 2009

Postat de Geta L on 26 May 2009 - 06:45 PM in Arhiva

In MO nr 291/05.05.2009 este republicata legea 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite. Republicarea acestei legi este cel putin ciudata cu atat mai mult cu cat, in mediile de afaceri circula un zvon ca acest act normativ va sta la baza unor controale ale Garzii financiare. Problema este ca apare o obligatie de declarare, de catre operatorii economici la organele fiscale, inainte de aplicare, a adaosurilor comerciale si a celor de comision (art 1, litera f). Probabil imi scapa ceva pentru ca nu reusesc sa stabilesc care din noianul de declaratii, obligatoriu de depus in anul 2009, respecta aceasta obligatie dintr-o lege de acum 19 ani. Multumesc cu anticipatie colegilor care m-ar putea ajuta sa ma lamuresc.



#200960 ORDONANTA 34 / 2009

Postat de Geta L on 07 May 2009 - 09:21 AM in Arhiva

Vezi postareaETIC, la May 6 2009, 02:15 PM, a spus:

Privitor la firmele care fac ACHI si au ca perioada fiscala la TVA trimestrul.
Ce am inteles eu :
APRILIE = se face ACHI
- F010 = TVA lunar = 05.05.2009
- D300 = TVA aprilie = 25.05.2009 si in continuare D300 lunar
MAI = se face ACHI
- F010 = TVA lunar = 05.06.2009
- D300 = TVA aprilie + mai = 25.07.2009
- D300 = TVA iunie = 25.07.2009 si in continuare D300 lunar
Practic inteleg ca se depun 2 D300 in aceasta situatie.
IUNIE = se face ACHi
- F010 = TVA lunar = 05.07.2009
- D300 = TVA aprilie + mai + iunie = 25.07.2009 si apoi D300 lunar
La fel pentru urmatoarele trimestre.
A inteles cineva altfel?
In situatia firmelor care efectueaza AIC si au avut perioada fiscala trimestriala, analiza incadrarii in noile prevederi se va face incepand cu 01.05.2009 (data intrarii in vigoare a acestor prevederi). Daca in luna mai 2009 au efectuat AIC, au obligatia sa declare in primele 5 zile lucratoare din luna iunie, prin D 010, modificarea perioadei fiscale. AIC efectuat in aprilie (daca exista) si AIC efectuat in luna mai vor face obiectul D 300 depus pana la data de 25.06.2009, urmand ca incepand cu luna iunie sa se depuna D 300 lunar. Implicit se modifica si data scadentei TVA de plata aferent acestor doua luni (aprilie si mai 2009). Nu este obligatorie modificarea perioadei fiscale din motive de AIC efectuat in luna aprilie deoarece aprilie nu se afla sub incidenta noilor modificari legislative.



#198879 plata premiului anual prevazut in contractul de performanta

Postat de Geta L on 08 April 2009 - 06:43 PM in Arhiva

Buna ziua! Va rog sa ma ajutati cu un punct de vedere intr-o problema ale carei date sunt urmatoarele:
- Intr-o societate comerciala cu capital de stat, cu actionar unic consiliul local, directorul general a fost numit prin HCL, dupa care i s-a incheiat contract individual de munca. Ulterior, in urma unui concurs organizat de administratia publica locala, s-a incheiat contract de performanta in temeiul OUG 79/2001. Partile semnatare ale contractului de performanta (anexa la contractul individual de munca) au fost reprez. AGA si directorul general. Contractul contine dreptul DG de a primi un premiu anual de 12 salarii in conditiile indeplinirii criteriilor de performanta. OUG 79/2008 reglementeaza in art. 9 incetarea contractelor de performanta incheiate in baza OUG 79/2001. Dupa intrarea in vigoare a OUG 79/2008 si pana la finele anului 2008, partile semnatare ale contractului de performanta nu au facut nici un demers suplimentar in vederea incheierii valabilitatii contractului si inlocuirea sa cu un contract de mandat, motiv pentru care DG a fost retribuit in intervalul iulie-dec 2008 conform contractului individual de munca. In consecinta se impun clarificate urmatoarele aspecte:
- se poate acorda DG, dupa aprobarea bilantului, premiul anual prevazut in contractul de performanta si la ce nivel (tinand cont de art 9 din OUG 79/2008)?
- in ce masura se angajeaza responsabilitatea persoanelor semnatare ale ordonantarii la plata a premiului anual daca operatiunea are la baza hotararea AGA?
In aceasta problema, punctul meu de vedere este ca se pot acorda doar 6 din cele 12 salarii, corespunzatoare perioadei din anul 2008, pana la intrarea in vigoare a OUG 79/2008 care contine prevederea de incetare. In acelasi timp consider ca nu este angajata responsabilitatea persoanelor semnatare ale ordonantarii la plata daca se respecta hotararea AGA si modalitatea de calcul a obligatiilor bugetare aferente sumei acordate.
Considerati corect punctul meu de vedere?



#191631 declararea si plata imopzitului pe profit pt trim IV 2008

Postat de Geta L on 19 January 2009 - 06:09 PM in Arhiva

Multumesc pentru ajutor!



#191509 declararea si plata imopzitului pe profit pt trim IV 2008

Postat de Geta L on 18 January 2009 - 06:57 PM in Arhiva

Problema se pastreaza si in versiunea din 16.01.2009. Nu-mi ramane decat sa sper ca se vor sesiza si cei din finante si o vor remedia in timp util.



#191416 declararea si plata imopzitului pe profit pt trim IV 2008

Postat de Geta L on 17 January 2009 - 01:18 PM in Arhiva

Din pacate, problema sesizata a aparut in programul pentru 2009, in care se intocmeste decl 101 pentru 2008.



#191412 declararea si plata imopzitului pe profit pt trim IV 2008

Postat de Geta L on 17 January 2009 - 11:56 AM in Arhiva

Buna ziua,
Am incercat sa completez o declaratie 101 din care rezulta ca suma impozitului declarat in 2008 prin declaratia 100 a fost mai mare decat cel real datorat dupa inchiderea exercitiului anual si prin urmare apare diferenta inregistrata la rd 49. In declaratia 100 ptr trim IV nu am completat nimic la impozit profit si in consecinta, decl 101 trebuie depusa pana la 15.02.2009 si trebuie sa contina bifarea optiunii de pe prima pagina. Numai ca la intocmirea decl 101 ma confrunt cu imposibilitatea modificarii in program a termenului de scadenta de pe pagina a 2 a, operatiune de care este conditionata optiunea de finalizare pana la 15.02.2009, de pe prima pagina. Constat ca aceasta e posibila numai daca nu exista suma de recuperat inscrisa la rd 49 in decl 101. In aceste conditii imi pun urmatoarea intrebare:- daca nu bifez optiunea din prima pagina si totusi depun decl 101 pana pe 15.02.2009, poate fi considerata "cu erori" sau mi se poate imputa ca nu am completat nimic la impozit pe profit in decl 100? Daca programul nu-mi permite sa setez data de 15.02.2009 decat in cazul in care nu am nimic de recuperat de la buget atunci inseamna ca ma obliga sa declar in decl 100 (si sa si platesc!!!!!) suma datorata de pe trim 3 care a fost mult mai mare decat cea de pe trim 4. Credeti ca-mi scapa ceva?



#164649 CAS LA TICHETELE DE MASA

Postat de Geta L on 01 March 2008 - 09:58 PM in Arhiva

Vezi postareadanae, la Feb 29 2008, 05:08 AM, a spus:

Geta, parca in CF scrie ca 150 este pt copii minori si nu pt angajat!
Da, asa este! Am gandit una si am scris altceva! Scuze! De atatea modificari, rectificari si precizari.......... :tongue:



#163893 factura proforma tichete de masa

Postat de Geta L on 24 February 2008 - 09:06 PM in Arhiva

Vezi postareadanirus, la Feb 23 2008, 08:52 PM, a spus:

in 31 ianuarie am facut comanda la tichetele de masa aferente lunii ianuarie si am primit o factura proforma aferenta. In 1 februarie a fost emisa factura fiscala aferenta comenzii mele.

Pot sa-mi inregistrez chelt cu tichetele de masa in baza facturii proforma pentru ca cheltuiala sa fie aferenta lunii ianuarie?

Imi puteti spune ce inregistrari ar trebui sa fac?

Multumesc
Consider ca trebuie sa tii cont de urmatoarele aspecte:
1. -legea prevede obligativitatea achizitiei acestora in ultima decada a lunii precedente pentru luna in curs;
2. -tichetele au intrat efectiv in societate odata cu factura fiscala (1 febr) si nu cu factura proforma;
3. -cheltuiala este reprezentata de valoarea nominala a tichetelor de masa distribuite efectiv salariatilor;
Chiar daca nu stiu sa existe o sanctiune, in lege, pentru achizitia in cursul lunii, exista totusi mentiunea obligatiei salariatului de a utiliza maxim 2 tichete de masa pe zi. Ca sa poti aloca cheltuiala ca fiind aferenta lunii ianuarie, consider ca trebuie sa inregistrezi, de fapt, obligatia angajatorului de a distribui aceste tichete in luna ianuarie, urmand ca distributia sa se realizeze in februarie. Pentru inregistrarea obligatiei angajatorului vei avea nevoie de un document justificativ.



#163637 CAS LA TICHETELE DE MASA

Postat de Geta L on 22 February 2008 - 12:41 PM in Arhiva

Vezi postarearadu80, la Feb 21 2008, 09:48 PM, a spus:

As dori sa aflu cum se calculeaza limita cheltuielilor deductibile fiscal pt. ajutoarele materiale acordate?
Daca se refera la cei 2% din fondul de salarii atunci pentru cei care se incadreaza in aceste cheltuieli nu se calculeaza , retine si vireaza CAS iar daca se depaseste si se acorda din alte fonduri se aplica 9.5% respectiv 19.5 % la angajat respectiv angajator?
Limita cheltuielilor sociale prevazute in BVC = Fond salarii prevazut in BVC * 2 %
Limita cheltuielilor sociale deductibile fiscal = Fond salarii (consumat) * 2 %, cu conditia ca cheltuiala respectiva sa faca parte din categoria celor care au ca sursa de finantare fondul de actiuni sociale de 2%.
Supun atentiei urmatorul caz:
Fond salarii consumat = 5.000 lei
Limita maxima permisibila pentru chelt sociale = 100 lei (5.000 * 2%)
Societatea are 2 angajati carora le acorda cate o prema de 150 lei (eventual cu ocazia Pastelui, care nu este departe!), deci 2 * 150 = 300 lei
Angajatul: - nu plateste impozit pentru ca se incadreaza in limita de 150 lei prevazuta de CF;
- plateste CAS pentru diferenta de 100 lei (care nu se mai suporta din fondul de cheltuieli sociale ci din fondul de salarii);
Angajatorul: = - se inregistreaza cu cheltuieli nedeductibile fiscal de 200 lei ca urmare a depasirii limitei de 2%;
- plateste CAS ptr diferenta de 200 lei care nu se incadreaza in limita de deductibilitate;
Consider ca in aceasta situatie angajatul este dezavantajat deoarece, desi se incadreaza in limita neimpozabila de 150 lei, totusi din cauza sursei de finantare a sumei acordate, este pus in situatia sa plateasca suplimentar la bugetul de sigurari sociale.
Concluzia este ca atat limita de 2% (pentru PJ) cat si cea de 150 lei (pentru PF) sunt accesibile, dpdv fiscal numai in cazul societatilor mari, cu un numar considerabil de angajati si cu o grila de salarii al caror nivel este situat mult peste salariul minim garantat in plata.




Cometa SQL