Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
foxyexp's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


foxyexp's Content

There have been 57 items by foxyexp (Search limited from 14-December 07)



Sort by                Order  

#250870 scutire TVA - bilete de intrare loc de joaca copii

Postat de foxyexp on 07 November 2012 - 09:23 AM in Arhiva

Locul de joaca pentru copii in opinia mea este o prestare de servicii catre populatie iar mai corect, sumele incasate trebuiau marcate pe casa de marcat si eliberat bon fiscal. Nu cred ca a fost corect sa considerati aceasta activitate ca si scutita de tva.



#250127 PFA -prestarii servicii contabile Cod CAEN 6920

Postat de foxyexp on 05 September 2012 - 12:50 PM in Legislatie specifica PFA

din cate stiu eu, situatiile financiare le poti semna in una din calitati:
- persoana fizica autorizata membra cecar ( expert contabil )
-persoana juridica membra cecar
-director economic sau contabil sef, calitate dobandita doar in urma unui contract de munca pe aceasta functie
- alta persoana imputernicita potrivit legii de catre administrator, cu studii economice superioare

cfm. art.10 alin 3 din legea contabilitatii, conducerea contabilitatii pe baza de contract de prestari servicii se poate face doar cu persoane fizice sau juridice membre cecar, deci daca semnezi bilantul ca persoana imputernicita de administrator, o poti face tot pe baza unui contract de munca si nu pe baza unui contract de prestari servicii.

nu poti sa iti faci firma cu cod caen 6920 decat daca esti expert contabil sau contabil autorizat ( intreaba la registrul comertului) iar pentru a practica meseria in mod liberal, ai nevoie doar de carnetul de la cecar cu calitatea de expert contabil si cei de la finante te vor inregistra.

cei de la registrul comertului nu fac acte de PFA pe cod caen 6920 ( din cate stiu eu ).



#244786 decl. 390 / topic 2012

Postat de foxyexp on 27 September 2011 - 03:15 PM in Arhiva

si eu am urmatoarea situatie : import marfa din china, cu vama in austria; declaratia vamala se intocmeste de un declarant vamal din austria si se calculeaza doar drepturi vamale; drepturile vamale sunt facturate catre firma din romania, impreuna cu transportul extracomunitar si intracomunitar de o firma din ungaria.

nu stiu care cod de tva in trec in d390 : cel al declarantului vamal din austria sau cel al firmei din ungaria care imi factureaza drepturile vamale.

la ce curs calculez valoarea marfii pentru a declara operatiunea in d390: cursul de la data facturii sau cursul de la data importului.



#231540 laborator foto

Postat de foxyexp on 24 September 2010 - 11:54 AM in PRODUCTIE

parerea mea este ca poti merge pe sistemul de prestare de servicii : imprimarea fotografiilor facute de client este o prestare de serviciu care implica consum de materiale ; materialele necesare la achizitie le contabilizezi pe cont de stocuri, la momentul in care se vor folosi se face un bon de consum pentru lucrarea facuta; la comanda pe care o da clientu pe formular de comanda, de ex. printare foto 15'*13" tu poti sa stii cata hartie se consuma ( inclusiv pierderile) si faci un bon de consum iar solutiile le treci pe consum cand efectiv le pui in tavite.
succes.



#228979 storno partial factura din 2009

Postat de foxyexp on 28 July 2010 - 09:59 AM in Arhiva

factura se emite la o data curenta, cu cota tva de 19% fiind vorba de o stornare a unei operatiuni din anul precedent. insa, trebuie sa existe o anumita documentatie din care sa rezulte ca lucrarea nu a fost executat in parametrii ceruti si clientul o refuza pe motiv ca nu este corespunzatoare.

la facturarea lucrarii trebuia sa existe un proces verbal de receptie a lucrarii semnat de client pentru ca lucrarile sa fie acceptate si sa poata fi facturate de catre furnizor; in acel proces verbal se face referire la calitatea necorespunzatoare si se refuza o parte din lucrari? ce alte documente s-au intocmit din 2009 si pana in prezent din care sa rezulte ca lucrarile nu au fost executate corect?
daca nu, mare atentie, multi vor sa storneze facturi neincasate daor sa-si mai reduca din TVA.



#219283 impozitul minim

Postat de foxyexp on 16 February 2010 - 12:28 PM in Arhiva

se pare ca nimeni nu este foarte lamurit cu decl.101

eu am urmatoarea situatie:
trim.1 pierdere deci 691=441 0 lei
trim.2 profit impozabil cumulat de la inceputul anului 2460 pentru care am calculat 691 = 441 394 lei si declarat ca atare in decl.101 ( impozit minim 367 lei)
trim.3 profit impozabil cumulat de la inceputul anului 1908 pentru care inregistrez 691=441 550 lei si declar impozit minim pe declaratia 100
la trim 4 nu am depus decl.100 ca sa definitivez pana la 25.02, pentru ca societatea isi suspenda activitatea incepand cu 16.11.2009, deci pentru trim. 4 impozitul minim este de 275 lei si am facut inregistrarea 691=441 275 lei ( in balanta)

deci pe 101 am:
venituri totale 8117
cheltuieli totale 8135
pierdere -18
impozit profit inregistrat in balanta 1219 lei ( 0+394+550+275)
profit impozabil 1201 lei
impozit profit 192 lei ( rd. 44 )

apoi am:
rd.1 = 192
rd.3 = 394
rd.5 = 550
rd.9 = 275
rd.11 = 275
rd.12 = 202
rd.13.1 = 73

deci as avea un impozit pe profit datorat final de 73 lei.

ce nu am inteles este ce corectii trebuie sa fac la balanta?
deci eu am un impozit pe profit final de 192 lei;
din normele de aplicare ale CF, am inteles ca datorez cel putin un impozit minim anual de 0+367+550+275 = 1192 in cazul meu pt. ca imi suspend activitatea incepand cu 16.11.2009

in balanta am inregistrat in anul 2009 691 = 441 0+394+550+275 = 1219 iar impozitul minim anual datorat ar fi de 1192, corectia pe care ar trebui sa o fac ar fi de 691 = 441 1192-1219 = -27 lei

decl.101 imi da un impozit final de plata de 73 lei, in conditiile in care eu consider ca as avea un impozit final de plata de 248 lei ( 1219-1192) si sa inregistrez 691 = 441 -27 ca sa am un rulaj final la 691 de 1192 lei.

la metodologie am fost sa cer lamuriri, dar singura explicatie a fost:"asa calculeaza programul".



#213264 Transfer utilaje si instaltii intre 2 firme

Postat de foxyexp on 03 November 2009 - 11:55 AM in Arhiva

sa ai grija ca daca utilajele formeaza o hala cu o activitate de sine statatoare nu se face factura, se face transfer de activa ( vezi cod fiscal sau intreaba la metodologie finante)



#210019 factura storno

Postat de foxyexp on 01 September 2009 - 03:18 PM in Arhiva

firma care primeste banii nu ar trebui sa taie chitanta? dispozitia de plata o folosesc doar cand clientul este persoana fizica ( in cazul vanzarilor cu amanuntul)



#210016 ajustare tva

Postat de foxyexp on 01 September 2009 - 03:01 PM in Arhiva

in ce sens ajustarea tva? ajustarea carui tva?
plus ca nu spui daca contractul este in derulare sau nu, daca exista polita de asigurare casco cu prevederi legate de dauna totala sau nu.

eu am avut un caz la un contract de leasing in derulare, cand dupa 8 luni masina a vut dauna totala; firma de leasing si-a primit despagubirea de la societatea de asigurare, contarctul de leasing s-a reziliat, iar mie mi-a facturat epava la 1 leu + tva.



#210015 TVA taxare inversa

Postat de foxyexp on 01 September 2009 - 02:56 PM in Arhiva

achizitia cu taxare inversa se trece la rd. 10 baza + tva-ul ( pentru ca ai inregistrarea pe 4427) si o cuprinzi la rd. 18 ( pentru ca ai inregistrarea pe 4426 ).
de ex.
daca ai total achizitii 10.000 + 1900 din care ai o factura cu taxare inversa de 100+19 vei avea

4426 = 401 1881 lei, tva aferent achizitiilor obisnuite
4426 = 4427 19 lei, tva aferent operatiunii de taxare inversa

deci completezi la rd 10 : 100 (baza) + 19( tva) si la rd. 18 10.000(baza)+1900 (tva) iar decontul iti va da TVA de recuperat 1881 lei.



#210013 Deducere TVA aferenta achizitii autovehicule in leasing

Postat de foxyexp on 01 September 2009 - 02:44 PM in Arhiva

legat de PFA platitor de tva, asemeni unei societati comerciale, are obligatia de a respecta prevederile titlului VI din codul fiscal, iar legat de deductibilitatea cheltuielilor, la titlul III, art.48, alin.7 litera l, mentioneaza nedeductibilitatea chetuielii cu combustibilul.

legat de cumpararea ATV-ului, in primul rand ar trebui sa ne spui daca acest mijloc fix are legatura cu obiectul principal de activitate al firmei, pentru ca daca firma face comert cu blanuri, nu vad de ce si-a cumparat un ATV pe firma; respectiv, daca s-a cumparat atv-ul pentru placerea administratorului sau a asociatilor, se poate considera ca distribuire de dividende catre acestia.

daca atv-ul s-a cumparat pentru inchirierea lui catre clienti,atunci cred ca situatia ta se incadreaza la art 145-1,alin.1 litera c, si atunci ai avea dreptul de deducere al tva la achizitia lui si ai putea sa il inregistrezi la "Alte mijloace de transport auto neregasite la cap. 2.03.02"



#210011 a fi sau a nu fi platitor de tva

Postat de foxyexp on 01 September 2009 - 02:25 PM in Arhiva

in cazul in care devii platitor de tva ca urmare a depasirii plafonului, esti obligat ca in termen de 10 zile sa te declari prin decl. 010 la finante, ei iti vor emite certificatul de platitor de tva incepand cu data de ....; se pot face in acest caz ajustari la tva pentru marfuri si mijloace fixe, in conditiile art 147 sau 149 din codul fiscal.

daca controlul a fost cel care a anuntat depasirea plafonului, nu ai dreptul de a deduce tva la nimic din urma, ei vor colecta tva-ul la livrarile facute.

de acum inainte, vei avea de facut decont de tva, probabil trimestrial ca nu cred ca ai depasit plafonul de 100.000 euro anul trecut, si incepand cu data de la care devii platitor de tva ( vezi cerificatul de platitor de la finante), iti vei putea deduce tva-ul la achizitii ( cartuse de imprimanta, apa, marfuri, etc.) conform codului fiscal si va trebui sa facturezi cu tva.

daca insa nu prea stii contabilitate, te sfatuiesc sa iti cauti o contabila, cu care sa colaborezi macar sa vezi daca ai facut inregistrari corecte legate de tva( tva-ul la combustibil nu este deductibil in anumite situatii).
succes.



#209746 Depozit bancar - overnight

Postat de foxyexp on 27 August 2009 - 02:14 PM in MONOGRAFII CONTABILE

nu cred ca 2678 ar fi solutia corecta, depozitele overnight sau cu scadente mici ( o luna, o saptamana) sunt depozite care se pot desfiinta daca se doreste inainte de scadenta, binenteles cu dobanda corectata corespunzator; din punctul meu de vedere nu este corecta incadrarea lor la grupa contabila de imobilizari pentru ca sunt lichiditati, deci fac parte din grupa activelor circulante.



#209639 a fi sau a nu fi platitor de tva

Postat de foxyexp on 25 August 2009 - 02:23 PM in Arhiva

nu poti educe tva la achizitii decat cu data de la care esti platitor de tva pe certificatul de la finante. pentru livrari ei vor colecta tva la toate vanzarile facute din 2007 pana in 2009 plus penalitati de intarziere, dar nu poti deduce tva la achizitii.



#208632 Cheltuieli cu chiria - deductibilitate

Postat de foxyexp on 05 August 2009 - 10:21 AM in Arhiva

trebuie incheiat un contract de inchiriere cu proprietarul apartamentului, contract care trebuie declarat de proprietar la finante, dupa care, angajatii ar trebui sa isi faca viza de flotant.
chiria pe care o vei plati fie vei face ordin de plata sau o dispozitie de plata semnata de proprietarul apartamentului, cu mentiunea " plata chirie cfm contract pe luna......",
aceste sume intra sub incidenta titlului III din codul fiscal, care din punctul meu de vedere, sunt avantaje in natura acordate salariatilor si trebuie impozitate.



#206771 Decont TVA

Postat de foxyexp on 10 July 2009 - 02:16 PM in Arhiva

daca scrii manopera pe factura este o prestare de serviciu si nu va aparea in decl.390; iar in decont o vei trece la rd. 3.

ca sa te lamuresti putin, citeste 1746/2008 modificata cu 1166/2009.



#206770 DDA-drepturi de autor, ce si cum platim

Postat de foxyexp on 10 July 2009 - 02:03 PM in Arhiva

citeste cu atentie ceea ce ti s-a gtrimis sau du-te la administratia financiara; daca este pe numele tau, trebuie sa mergi personal cu buletinul.



#206254 exigibilitate TVA si impozit pe profit marfuri date in custodia clientului

Postat de foxyexp on 05 July 2009 - 12:34 PM in Arhiva

cel mai bine ar fi sa faci factura in momentul in catre clientul cumpara produsul, pentru ca cei de finante nu cred ca vor intelege conceptul " custodie" atunci cand este vorba de livrare marfa la clienti. custodie ai can marfa ramane la furnizor sau undeva pentru o perioada de timp pentru ca nu ai spatiu sau asa ceva.

iar daca clientul returneaza marfa, asa cum a spus si mihaela_cva, faci factura de retur si dai banii inapoi pe dispozitie de plata. eu am achizitionat marfa de la supermarket si am returnat-o dupa 24 h ca fiind necorespunzatoare, s-a intocmit un borderou si am primit banii pe dispozitie de plata.

iar la persoane fizice nu ai voie sa vinzi pe factura, decat cu bon fiscal.
mare atentie.



#206253 Deducere tva la combustibil

Postat de foxyexp on 05 July 2009 - 12:28 PM in Arhiva

legat de acest ghid, am constatat ca se vor inregistra bonurile si facturile ca si pana acum, dar se va proceda la ajustare acolo unde este cazul, iar in decontul de tva vom completa ca si pana acum, ( practic jurnalele de tva ar fi ca si cum am avea drept de deducere), insa la randul 23 din decont vom trece o suma mai mica la tva dedus cu acele ajustari conf. og34.

adica, daca am la o firma doar un bon de combustibil de valoare 119 lei, inregistrez bonul normal, cu tva, apoi fac o nota contabila 6022 = 4426 19, pe decontul de tva, la rd. 18 completez 100 la baza si 19 la tva iar la rd. 23 trec 0lei la tva dedusa.
as vrea sa-mi confirmati daca am interpretat bine prevederile ghidului si ale codului fiscal, pentru ca in ultima vreme cam intortocheate sunt caile finantelor.



#206167 impozitul minim

Postat de foxyexp on 03 July 2009 - 02:08 PM in Arhiva

cred ca ar trebui sa faci 691 = 441.1 210 si 691 = 441.2 157 pentru ca acest impozit forfetar tot impozit pe profit este, adr cu analitica poti vedea cat datorezi efectiv si cat trebuie sa platesti in plus .



#206166 Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile

Postat de foxyexp on 03 July 2009 - 02:05 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

documentele contabile si justificative care prevad semnarea lor trebuie listate; gestionarul trebuie sa semneze nir-ul si bonul de consum si raportul de gestiune, casierul trebuie sa semneze registrul de casa, statul de plata sau fluturasul se semneaza de persoana care primeste banii, etc.
cum poti sa spui ca ai lipsa in gestiune si sa il pui pe gestionar sa plateasca daca nu poti face dovada ca el a primit marfa in gestiunea de care raspunde prin semnarea nir-ului; deci mare atentie la ce simplificam si la ce nu.



#205764 PFA - vanzare licente software

Postat de foxyexp on 29 June 2009 - 11:25 PM in Arhiva

as vrea sa adaug ca PFA pe norma de venit nu trebuie sa uite de TVA, respectiv atentie la cifra de afaceri. nu trebuie depasita cifra de 119.000 ron pe an, pentru ca deveniti platitori de tva. chiar daca nu trebuie tinuta contabilitate fiind impozitare pe norma de venit, depasirea cifrei de afaceri inseamna platitor de tva.



#205763 AMORTIZARE mijloace fixe

Postat de foxyexp on 29 June 2009 - 11:09 PM in Arhiva

daca am inteles bine, ai vrea sa faci o stornare a amortizarii pe cele 6 luni din an; nu inteleg motivul, dar parerea mea ar fi ca nu ai proceda corect. in bilantul anual ai obligatia sa prezinti elementele de pasiv si activ la valoarea lor corecta si reala, asa ca, daca nu ai inregistra amortizarea ai prezenta un mijloc fix la o valoarea mai mare decat cea pe care o are efectiv.



#205761 ORDONANTA 34 / 2009

Postat de foxyexp on 29 June 2009 - 10:59 PM in Arhiva

ca si persoana fizica autorizata ai cheltuieli deductibile asa cum sunt ele definite la art.48; la acest articol ai modificarea adusa de og34:
"l^1) in perioada 1 mai 2009-31 decembrie 2010, cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, cu exceptia situatiei in care vehiculele se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: interventie, reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, precum si vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenti de vanzari si de agenti de recrutare a fortei de munca;
2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele utilizate pentru inchirierea catre alte persoane, inclusiv pentru desfasurarea activitatii de instruire in cadrul scolilor de soferi."

te poti incadra la activitatea de interventie, dau autoturismul este folosit si in scop personal, asa ca cheltuiala cu combustibilul it va fi nedeductibila la calculul impozitului pe venit.



#205078 sold negativ client

Postat de foxyexp on 22 June 2009 - 01:58 PM in Arhiva

ca si observatie, daca ar fi sa restitui banii in numerar, nu se face dispozitie de plata ci clientul va trebui sa iti emita chitanta, pe care sa precizeze numarul facturii tale de retur.




Cometa SQL