Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
jandor61's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


jandor61's Content

There have been 50 items by jandor61 (Search limited from 27-November 07)



Sort by                Order  

#250148 CIEL

Postat de jandor61 on 07 September 2012 - 09:56 AM in Arhiva

Programul CIEL are explicatii la rubrica Continut.
Pentru marfa import UE se face taxare inversa.
La Nr doc se introduce mai intai TXI 123 (unde 123 este nr factura) si apoi se fac inregistrarile respective in jurnalul
de cumparari UE . La listarea jurnalelor va apare inregistrarea atat in cel de cumparari cat si in cel de vanzari.

371 = 401
4426=4427
fiecare inregistrare se face pe cate un rand separat
Nu stiu mai babeste sa-ti explic
Cred ca explicatiile date de manualul CIel sunt suficiente



#250147 tva servicii intracomunitare, din Belgia

Postat de jandor61 on 07 September 2012 - 09:45 AM in Arhiva

Se face taxare inversa la cursul BNR din data facturii.
Atentie la impozitul datorat. Se verifica conventia de evitare a dublei impozitari si se solicita
un certificat de rezidenta fiscala a firmei straine.



#250145 decont cheltuieli

Postat de jandor61 on 07 September 2012 - 09:28 AM in Contabilitate PFA

Daca factura este detaliata nu vad rostul unui decont de cheltuieli justificativ.
Daca clientul doreste separat o justificare, atunci la cererea acestuia se poate efectua
si un decont justificativ.



#242059 TVA vanzare teren

Postat de jandor61 on 06 June 2011 - 03:07 PM in Arhiva

Vezi postareawaverider, la 01 June 2011 - 04:55 PM, a spus:

Firma platitoare de TVA a cumparat in 2009 un teren intravilan de la o persoana fizica (fara TVA).

Firma vrea sa vanda terenul respectiv asociatului, mentionez ca asociatul are de recuperat de la firma o anumita suma.
Cum se poate vinde terenul respectiv la costuri cat mai mici?

Trebuie perceput TVA?

Multumesc
Contactati cat mai repede un evaluator. Fara raportul acestuia nu se poate face vanzarea (atentie la pretul pietei). Da, se factureaza cu TVA



#234266 administrator si salariat

Postat de jandor61 on 16 December 2010 - 10:38 AM in CONTRACTE INDIVIDUALE DE MUNCA

Se face modificare la Registrul Comertului, respectiv in Actul constitutiv, unde la articolul privind conducerea si administrarea societatii se mentioneaza ca Dvs sunteti administrator pe o perioada limitata sau nelimitata de timp.



#232654 srl fara activitate

Postat de jandor61 on 03 November 2010 - 10:59 AM in Arhiva

Cel mai indicat ar fi o suspendare a societatii pe o perioada de 3 ani. Se poate obtine o derogare pt depunere declaratii, de la fisc, daca societatea nu are datorii la buget. Recomand sa se solicite intai o "fise sintetica de platitor" de la Administratia Financiara de care apartine firma in vederea efectuarii unui punctaj. Pot apare surprize neplacute.In aceasta perioada, administratorului poate continua demersurile pt recuperarea creantelor.



#231908 inregistrare plati

Postat de jandor61 on 07 October 2010 - 03:56 PM in Arhiva

Vezi postarearodia, la Oct 6 2010, 12:47 PM, a spus:

Va rog sa ma ajutati cu inregistrarile contabile la urmatoarea problema:
Firma A are un contract de leasing iar cateva dintre facturile de leasing au fost platite de catre o alta firma B in contul firmei A.
Pe fisa firmei de leasing apar plati in favoarea firmei A dar facute de firma B(autoturismul in cauza este utilizat de catre firma B,cea care a facut platile dar deocamdata nu s-au facut documentele de preluare a acestuia de catre acestia).
Eu cum inregistrez aceste plati in firma A?
Sper ca m-ati inteles si ma puteti ajuta.
Multumesc.
Corect ar fi fost ca firma A sa refactureze catre B facturile de leasing, avand la baza un protocol din care rezulta ca A va cesiona lui B contractul de leasing



#231907 Novatie contract leasing - trebuie sa platesc ceva?

Postat de jandor61 on 07 October 2010 - 03:53 PM in Arhiva

Vezi postareadds, la Oct 7 2010, 12:18 AM, a spus:

Buna ziua. Am nevoie de un raspuns la urmatoarea situatie:

In februarie 2008 am infiintat un PFA.
In aprilie 2008 am "achizitionat" un autoturism in leasing financiar, pe PFA.
In perioada mai 2008 - iulie 2010 autoturismul a fost amortizat de PFA.
In aceeasi perioada am dedus TVA de pe facturile de leasing (rate + dobanda).

In august 2010 am renuntat la leasing, DIN LIPSA DE INCASARI CA SI PFA, preluand autoturismul pe numele meu (non-PFA) printr-un Act Aditional la Contractul de leasing - semnat evident cu firma de leasing.

Punctul meu de vedere este urmatorul:
- in perioada 2008-2010, in calitate de UTILIZATOR, am avut nevoie de autoturism pentru a ma deplasa in scopul obtinerii veniturilor. In aceasta perioada am dedus TVA din ratele de leasing, am platit asigurari, am amortizat autoturismul;
- incepand cu august 2010, nemaiobtinand venituri ca PFA, am renuntat la Contractul de leasing si l-am preluat eu ca persoana fizica pentru ca il folosesc pentru a merge la serviciu, la firma unde sunt salariat.

INTREBAREA MEA: La finele anului 2010 sau la inchiderea PFA-ului, mi se poate cere sa platesc o anumita suma de bani pentru faptul ca am cedat Contractul de leasing de la PFA catre mine?

In mod normal un contract de novatie trebuie sa aiba si un pret al transmiterii, care se achita.
Multumesc.



#231906 Control Adm. Fin.

Postat de jandor61 on 07 October 2010 - 03:50 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Tva de plata se inregistreaza prin 635=4423. Penalitatile si majorarile direct in contul de penalitati. Pt Impozitul pe profit se inregistreaza datoratul conform PV 691 = 4411, iar majorarile si penalitatile tot in contul de penalitati.
Sumele se inregistreaza chiar daca s-a depus contestatie. Urmare raspunsului pe care il veti primi se storneaza sau se mentin inregistrarile, dupa caz.



#231672 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de jandor61 on 29 September 2010 - 08:48 AM in Arhiva

Incearca sa nu mai calculezi separat fiecare trimestru. Calculul se face cumulat de la inceputul anului; astfel nu mai dubii. Este corect, pierdere fiscala 3000 lei



#231652 cum calculez o suma in functie de indicii preturilor de consum si de coeficie...

Postat de jandor61 on 28 September 2010 - 02:32 PM in Arhiva

Vezi postareacristinapop.73, la Sep 28 2010, 12:15 PM, a spus:

Buna ziua,
La firma unde sunt angajata o persoana fizica cu care aveau contrat de inchiriere ( 14 lei lunar) a dat in judecata societatea pentru neplata chiriei din martie 2000, proces pe care la castigat. Acum eu trebuie sa-i calculez drepturile acestuia actualizate in functie de indicii preturilor de consum si de coeficietii de devalorizare a leului pentru toata perioada martie 2000-iulie 2009.
Am fost la statistica si am luat tabelul cu indicii preturilor de consum si coeficientii de devalorizare a leului dar nu stiu cum anume sa calculez. Va rog mult ajutati-ma cu sfaturi sau formule.Am tot cautat prin cursurile de la statistica dar nu am gasit. Multumesc mult :lnr (1):

In cazul obligatiunilor de stat (emisiuni standard) in care perioada de detinere a obligatiunii de stat pentru care se datoreaza dobanda excede anul calendaristic, iar plata se efectueaza in anul calendaristic urmator, in formula de calcul a dobanzii la numitor se utilizeaza numarul de zile al anului calendaristic in care se efectueaza plata cuponului.
d) pentru obligatiunile de stat pe termen mediu si lung cu dobanda indexata cu indicele preturilor de consum


z
D = VN x d x ---,
365

unde:
D = dobanda (cuponul);
VN = valoarea nominala totala;
z = numarul de zile pentru care se calculeaza dobanda;
d = rata dobanzii, exprimata procentual cu 6 zecimale, pentru fiecare perioada de calcul a cuponului, calculata ca produs anualizat (P) al celor 6 indici ai preturilor de consum lunari publicati de Institutul National de Statistica plus o marja M care se va determina pentru fiecare perioada dupa formula:

365
d = --- [P (IPCi / 100) - 1] x 100 + M,
z

unde:
i = indicii precizati in prospectul de emisiune a titlurilor de stat, in functie de data de plata a cuponului de dobanda;
IPCi = indicele lunar al preturilor de consum, publicat de Institutul National de Statistica; va fi luat in considerare indicele lunar, indiferent de data din luna la care are loc emisiunea;
M = marja, exprimata procentual, reprezinta elementul in functie de care se va face clasificarea ofertelor.
Pentru indicatori urmaresti link-ul
http://www.insse.ro/cms/rw/pages/comunicat...%20consum.ro.do



#231465 rugaminte calcul procent

Postat de jandor61 on 22 September 2010 - 10:04 AM in Arhiva

Vezi postareaandreearebeca, la Sep 21 2010, 04:33 PM, a spus:

Buna,
Sunt si eu la inceput de cariera.
Va rog tare mult sa-mi spuneti si mie cum se procedeaza in urmatorul caz. Banca mi-a cerut pt un credit urmatoarele:
1. suma medie lunara achizitionata de la furnizorul X.
2. procentul lunar pe acest furnizor
3.procentul anual care il are un client Y
4. Procentul lunar care il are un client Y
Unde te uiti in balanta pt a vedea stocul pe care il ai la sf luna,in lei? Dar cata marfa ai vandut in lei?
Unde scrie in balanta datoriile pe care le ai la stat si nu le-ai platit?

Daca ma poate ajuta cineva cu niste raspunsuri, ii multumesc din suflet. Sunt si eu la inceput.

1.Valoarea marfurilor achizitionate de la furnizorul x se poate afla din analiticul contului 401x pe rulaj curent creditor (din care se scade TVA) sau daca marfa se tine pe analitice 371x, 371z, etc., din rulajul debitor curent.
2.Procentul lunar se calculeaza prin impartirea valorii obtinute la punctul 1 la total rulaj curent al contului respectiv (total rulaj curent creditor la 401 fara TVA, sau total rulaj curent debitor la cont 371
3 si 4 la fel ca la punctul 2, doar se schimba perioada.

Stocul de marfa valoric se regaseste in contul 371 sold final debitor.
Valoarea marfii vandute se regaseste pe rulajul curent creditor la cont 371 sau rulaj curent debitor la ct 607
Evidentiarea in balanta a datoriilor la buget neachitate se regaseste in soldul final creditor al conturilor din clasa 442



#231405 Export servicii in afara UE

Postat de jandor61 on 20 September 2010 - 11:07 AM in Arhiva

Daca locul prestarii serviciilor este in Romania conform regulii generale de taxare prevazute la art 133 alin (2) din Codul fiscal, operatiunea va fi impozabila in Romania si in conformitate cu art 150 alin (2) din Legea 571/2003 , TVA este datorata de beneficiar, prin mecanismul taxarii inverse 4426=4427..



#230822 informatii plata op-uri ilfov

Postat de jandor61 on 03 September 2010 - 11:03 AM in Arhiva

Impozitul pe venituri din salarii se achita separat, cotele pentru somaj, sanatate, fd risc, fd garantare, CAS (atat pt salariati cat si pt unitate) se achita impreuna (insumate), iar pt ITM se achita separat. Deci in total 3 OP-uri.
Aceste Op-uri se completeaza si listeaza cu programul gratuit ce se descarca de pe site-ul MF - programe.
Programul pt OPV ofera posibilitatea de a selecta conturile necesare in functie de Trezorerie , oras etc.
Sper sa-ti fie cu folos



#230742 Autorizatii, avize, licente firma

Postat de jandor61 on 01 September 2010 - 10:26 AM in Arhiva

Daca intrati pe site-ul ONRC veti gasi acolo toate indrumarile necesare



#230741 Voucher Rabla 2010

Postat de jandor61 on 01 September 2010 - 10:21 AM in Arhiva

Dupa parerea mea cel mai bine ar fi sa se inregistreze in conturi de venituri financiare



#230740 custodie

Postat de jandor61 on 01 September 2010 - 10:19 AM in PRODUCTIE

Dar nu s-a inregistrat iesirea cantitatii necesara pentru prepararea betonului ?
In mod normal se inregistreaza la pretul de achizitie



#230738 Certificat fiscal in scopuri de TVA

Postat de jandor61 on 01 September 2010 - 10:14 AM in Arhiva

Pentru Dl Ursu : De obicei societatile mai mici, care nu ies in evidenta prea mult nu sunt atat de verificate pe calculator de cei de la Administratie
In momentul cand se solicita eliberarea unui certificat de atestare fiscala, acestia fac verificarile pe ultimii 5 ani atat pentru obligatii de plata cat si din punct de vedere al depunerilor de declaratii.
La constatarea unor nereguli privind nedepunerea declaratiilor, nu se elibereaza certificatul pana cand nu se depun declaratiile respective si se achita amenzile si penalitatile cuvenite.
In certificatul de atestare fiscala se trec toate obligatiile la buget neachitate (daca este cazul).
Curios, pentru platile efectuate in plus niciodata nu se precizeaza nimic.



#229923 registrul unic de control

Postat de jandor61 on 17 August 2010 - 08:36 AM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Din cate stiu registrul unic de control se elibereaza pe baza de cerere, copie CUI, deci in mod normal fiecare registru apartine conform cererii depuse



#229921 Tva din 2010

Postat de jandor61 on 17 August 2010 - 08:33 AM in Arhiva

Se face inregistrarea 635=426. Numai dupa aceasta se inregistreaza inchiderea TVA



#229920 reduceri la facturi de telecomunicatii

Postat de jandor61 on 17 August 2010 - 08:26 AM in Arhiva

In astfel de cazuri, din experienta proprie, inregistrez suma pentru cheltuiala la valoare intreaga si apoi, in rosu, reducerea.
De altfel, asa apare si pe factura, valoarea intreaga si apoi reducerea cu minus.



#229878 Profesiile liberale si OG nr 58/2010

Postat de jandor61 on 16 August 2010 - 11:31 AM in Arhiva

incepand cu data de 1 iulie 2010, beneficiarii veniturilor obtinute in baza conventiilor civile de prestari servicii datoreaza contributiile individuale de asigurari sociale, asigurari sociale de sanatate si asigurari de somaj pana la limita a 5 salarii medii brute pe economie la nivelul salariului mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale.
Aceste contributii se declara, se calculeaza, se retin si se platesc de catre platitorii de venituri.
Modalitatea concreta de aplicare a prevederilor O.U.G nr. 58/2010 urmeaza a fi clarificata de normele metodologice de aplicare, ce urmeaza a fi elaborate in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a ordonantei.



#229356 impozite auto, cladiri, terenuri

Postat de jandor61 on 04 August 2010 - 02:22 PM in Arhiva

In contractul incheiat intre Dvs si scoala este prevazut ca Dvs achitati toate impozitele si taxele ?



#229317 impozite auto, cladiri, terenuri

Postat de jandor61 on 04 August 2010 - 09:13 AM in Arhiva

Ar trebui sa va duceti cu actele doveditoare, respectiv contract de inchiriere sau comodat, din care rezulta cine este proprietarul in drept



#229005 somatie executare silita

Postat de jandor61 on 28 July 2010 - 12:10 PM in Arhiva

Pana nu intrati in audienta la director nu se rezolva.
Am patit ceva asemanator tot la sectorul 4




Cometa SQL