Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
trikule's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


trikule's Content

There have been 150 items by trikule (Search limited from 17-December 07)



Sort by                Order  

#283599 REEVALUAREA

Postat de trikule on 27 April 2018 - 06:20 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Spitalul



#282077 Restituire taxa locala platita in exces (salubrizare, mai precis)

Postat de trikule on 29 January 2018 - 01:46 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Fara sa spun ca am dreptate, cred ca taxa se varsa in bugetul de stat iar tariful in bugetul firme (orice regim juridic are ea)



#282055 Restituire taxa locala platita in exces (salubrizare, mai precis)

Postat de trikule on 25 January 2018 - 09:34 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Eu nu cred ca aceea este o taxa ci un tarif, asadar nu cred ca poate fi rectificata.



#281823 control financiar preventiv (CFP)

Postat de trikule on 18 January 2018 - 07:34 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

25%



#279879 investitie sau cheltuiala materiala?

Postat de trikule on 04 September 2017 - 04:15 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Extras din Normele 1917:
"Cheltuielile ulterioare efectuate cu un activ fix corporal dupa achizitionarea, finalizarea acestuia sau primirea cu titlu gratuit care au drept scop mentinerea parametrilor functionali stabiliti initial, se inregistreaza in conturile de cheltuieli atunci cand sunt efectuate (reparatii curente).
Cheltuielile ulterioare vor majora costul activului fix corporal atunci cand au ca efect imbunatatirea performantelor fata de parametrii functionali stabiliti initial (modernizari) sau marirea duratei de viata utile (reparatii capitale) si conduc la obtinerea de beneficii economice viitoare.
Obtinerea de beneficii economice viitoare se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, cresterea potentialului de servicii furnizate, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare.
In cazul cladirilor, investitiile efectuate trebuie sa asigure protectia valorilor umane si materiale si imbunatatirea gradului de confort si ambient sau reabilitarea si modernizarea termica a acestora.
La expirarea contractului de inchiriere valoarea investitiilor efectuate la activele fixe luate cu acest titlu, se scad din contabilitatea institutiei publice care le-a efectuat si se inregistreaza in contabilitatea institutiei care le are in patrimoniu sau a agentului economic, pentru a majora corespunzator valoarea de intrare a activelor fixe respective, potrivit contractelor incheiate."



#279409 control financiar preventiv (CFP)

Postat de trikule on 25 July 2017 - 06:05 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Numirea in scopul exercitarii CFPP se face in baza unui dosar care cuprinde:
- 2-3 recomandari,
- declaratie pe proprie raspundere ca nu esti in stare de incopatibilitate
- CV
numirea se face o singura data si nu cred ca se innoieste la fiecare schimbare o ordonatorului de credite

Exercitarea CFPP se face tinand cont de :
- limitele de competente (de ex. daca sunt mai multe persoane care acorda CFPP fiecare ce documente semneaza)
- vizarea documentelor
- verificarea operatiunilor in baza check-list-urilor, daca este cazul
- inscrierea lor in registru CFPP
acestea se pot schimba in functie de modificarile legislative.



#279351 control financiar preventiv (CFP)

Postat de trikule on 20 July 2017 - 04:49 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Ce dosar CFP? daca e ala ce cuprinde actele referitoare la numire nu ai de ce sa-l refaci.



#279285 diurna institutii publice

Postat de trikule on 15 July 2017 - 04:36 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Masa nu se deconteaza din ce stiu eu. Diurna se da obligatoriu. Singura masa care se deconteaza este micul dejun inclus in valoarea cazarii. Daca pe factura sunt defalcate separat cele doua elemente : cazare si masa, masa se scade din decontare.



#278869 iesire mijloc fix din domeniul public

Postat de trikule on 05 June 2017 - 12:35 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

amortizarea aferenta cred ca trebuie inregistrata in 117 pentru anii anteriori si in 681 pentru anul curent.



#278821 incadrare mijloace fixe

Postat de trikule on 27 May 2017 - 10:55 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Foarte putine detalii, ar trebui sa ne spui mai multe ca sa incercam sa ne dam cu parerea.



#278819 iesire mijloc fix din domeniul public

Postat de trikule on 27 May 2017 - 10:54 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Nu stiu daca am avut vreodata asa ceva dar logic ar trebui sa diminuezi fondul public si sa maresti fondul privat prin intermediul contului 2xx. 101 = 2xx, 2xx = 102.



#278711 investitie sau cheltuiala materiala?

Postat de trikule on 20 May 2017 - 01:09 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Daca nu ai inteles ce a vrut sa spuna kamtech, o sa incerc si eu sa explic. Lucrarile de intretinere sunt acele lucrari care mentin parametrii de functionare ai MIF. Reparatia curenta este activitatea care aduce la valoarile initiale parametrii de functionare ai MIF dar nu influenteaza durata de viata a acestuia. Reparatia capitala este mai complexa si aduce imbunatatiri ale parametrilor intiali ai MIF modificandu-i durata de functionare. Modernizarea inseamna imbunatatirea parametrilor intiali crescand valoarea MIF precum si durata de functionare (in acest caz vor trebui amortizate costurile cu modernizarea). Investitia inseamna crearea unui MIF nou.
Asa stiu eu, sper sa fiu corectat acolo unde gresesc !

Extras din Normele 1917:
"Cheltuielile ulterioare efectuate cu un activ fix corporal dupa achizitionarea, finalizarea acestuia sau primirea cu titlu gratuit care au drept scop mentinerea parametrilor functionali stabiliti initial, se inregistreaza in conturile de cheltuieli atunci cand sunt efectuate (reparatii curente).
Cheltuielile ulterioare vor majora costul activului fix corporal atunci cand au ca efect imbunatatirea performantelor fata de parametrii functionali stabiliti initial (modernizari) sau marirea duratei de viata utile (reparatii capitale) si conduc la obtinerea de beneficii economice viitoare.
Obtinerea de beneficii economice viitoare se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, cresterea potentialului de servicii furnizate, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare.
In cazul cladirilor, investitiile efectuate trebuie sa asigure protectia valorilor umane si materiale si imbunatatirea gradului de confort si ambient sau reabilitarea si modernizarea termica a acestora.
La expirarea contractului de inchiriere valoarea investitiilor efectuate la activele fixe luate cu acest titlu, se scad din contabilitatea institutiei publice care le-a efectuat si se inregistreaza in contabilitatea institutiei care le are in patrimoniu sau a agentului economic, pentru a majora corespunzator valoarea de intrare a activelor fixe respective, potrivit contractelor incheiate."

Aproape ca am stiut !!!!!!!



#278427 transfer activ fix intre institutii publice

Postat de trikule on 26 April 2017 - 06:20 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Tu inregistrezi valoarea de transfer (intrare). Nu cred ca te priveste ce a facut cel de la care primesti MIF-ul. Pentru tine amortizarea incepe de la 01 ale lunii urmatoare .



#278175 incadrare mijloc fix in cont gresit

Postat de trikule on 07 April 2017 - 09:51 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Cu placere, dar nici eu nu sunt vreun specialist, nu vreau sa fie luate "de bun" tot ceea ce spun, inainte de a aplica ce spun altii, verific, asa ca ii rog si pe ceilalti sa verifice.



#278173 Inregistrare

Postat de trikule on 07 April 2017 - 09:39 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Pai i-a dat banii inapoi si si-a reintregit creditele bugetare, si nu prea e nimic de lamurit, a gresit plata. El a afacute deja 404 = 512 ( 770 daca plateste din creditele bugetare) = 6705 lei. Acum trebuie sa inregistreze recuperarea sumelor platite eronat si diminuarea furnizorului, adica 770 (sau 512) = 404 cu 205 lei.



#278139 incadrare mijloc fix in cont gresit

Postat de trikule on 04 April 2017 - 06:04 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Diminuezi fondul public si majorezi fondul privat, de asemenea calculezi amortizarea, daca se amortizeaza.



#278127 Inregistrare

Postat de trikule on 03 April 2017 - 07:34 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

In primul rand trebuie sa stii ce ai platit mai mult, OBI sau MIF. Apoi sunt inregistrarile sunt cele normale pentru achizitie iar pentru ce iti da firma inapoi este reintregierea creditelor. 212 = 404, 404 = 770, 212 = 404 in rosu, 770 = 404 cu difereneta platita in plus, asa cred eu ca trebuie facut.



#278033 Cum stornez o vanzare mijloc fix gresita din anul anterior?

Postat de trikule on 26 March 2017 - 12:40 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Prea putine detalii, ce ai facut si ce trebuia sa faci ?



#268795 materiale de investitii

Postat de trikule on 01 June 2015 - 03:12 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Cel mai lipsit de batai de cap raspuns este NU la ambele intrebari. In nicun caz nu-l poti trece pe 20.01.09.



#267991 ordonantare plata numerar

Postat de trikule on 16 April 2015 - 08:58 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Eu zic ca ar trebui ordonantata factura emisa. Asta insemnand ca se ordonanteaza decontul de cheltuieli.
Parerea mea !



#267895 ordonantare plata numerar

Postat de trikule on 09 April 2015 - 04:45 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Si totusi acordarea unui avans nu respecta conditiile ordonantarii, adica nu sunt certificate livrarile de bunuri caci acestea nu au fost achizitionate deci nu au fost receptionate, de asemenea plata unei achizitii facute din banii proprii ai angajatului ar fi trebuit sa fie ordonantata inainte de decontarea datoriei iar aceasta poate fi facuta cu mult timp dupa ce bunurile au fost livrate. Ca sa rezum:
- avans = lipsa receptie;
- decontare datorie angajat = bunuri deja livrate ce ar fi trebuit ordonantate deja.
- ridicare numerar = lipsa receptie
asadar cand se ordonanteaza numerarul: la ridicare, plata sau decontare, sau in niciuna din situatii ci pur si simplu trebuie ordonanatata achizitia in momentul livrarii bunurilor?



#267847 ordonantare plata numerar

Postat de trikule on 07 April 2015 - 08:08 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

De multa vreme incerc sa gasesc un raspuns corect la intrebarea urmatoare: ridicarile de numerar trebuie ordonantate, avand in vedere ca in contul de executie se regasesc ca plati (581 = 770, 531 = 581) sau trebuie ordonantat avansul (542 = 531) respectiv plata datoriei catre angajat (428 = 531) ? Ordonantarea este faza in executia bugetara care confirma ca bunurile au fost livrate, serviciile au fost prestate si lucrarile executate iar plata poate fi efectuata ori daca vorbim de avans nu sunt indeplinite aceste cereri.



#260839 scrisoare de garantie de participare

Postat de trikule on 21 February 2014 - 07:44 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Sa inteleg ca reprezinti o institutie publica ce doreste patriciparea la o licitatie. Trezoreria nu acorda imprumuturi si nu isi poate lua angajamente de plata care exced creditele bugetare aflate in disponibilul de cont. Deci cererea ta catre trezorerie este nejustificata intrucat scrisoarea de garantie bancara reprezinta oarecum un credit bancar, pe cand trezoreria nu gestioneaza decat fix fondurile repartizate institutiilor publice. Daca ai avea in buget sume destinate platii garantiilor bancare si fondurile ar fi repartizate ai putea sa te folosesti de acesti bani.
Parerea mea !



#259773 noile ordine de plata

Postat de trikule on 16 January 2014 - 06:01 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

pe fiecare capitol bugetar si, in cadrul acestora, pe fiecare alineat bugetar.



#259397 Plati platite in anul precedent si recuperate in anul curent

Postat de trikule on 29 December 2013 - 04:43 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Acelesi ca la orice debit, doar ca folosesti contul 770 titlul 85 in loc de 770 contul de finantare




Cometa SQL