Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
remus2009's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


remus2009's Content

There have been 39 items by remus2009 (Search limited from 03-December 07)



Sort by                Order  

#265611 "compensare" indemnizatie CM

Postat de remus2009 on 10 December 2014 - 02:29 PM in Arhiva

Buna ziua,
va rog sa-mi spuneti, daca ati fost in aceasta situatie, cum se procedeaza atunci cand indemnizatia de boala (CM) de recuperat de la Fnuass depaseste valoarea contributiei unitatii la Fnuass din luna respectiva dar in acelasi timp unitatea nu poate solicita recuperarea sumei deoarece are restanta la plata contributiei la Fnuass.
Concret, in ultimul an unitatea nu a platit contributia la Fnuass, soldul contului 4316 din balanta fiind 1000 lei. Angajatorul a platit CM (datorat din Fnuass, e vorba de concediu prenatal) 673 lei in luna noiembrie, iar contributia unitatii la Fnuass pt noiembrie este 36 lei. Diferenta nu o poate recupera, deoarece are nevoie si de certificat fiscal si de acolo rezulta datoria de 1000 lei. In declaratia 112, este prins acest CM, se compenseaza cei 36 lei, dar cu diferenta ce facem?

Multumesc!



#257361 Tva vanzare constructii

Postat de remus2009 on 10 September 2013 - 08:49 AM in Arhiva

Va rog sa ma lamuriti in urmatoarea problema:
O societate detine 2 constructii, realizate in regie proprie in anul 2007, respectiv 2010, pentru care a achizitionat materiale de constructii cu facturi si a dedus la momentul respectiv tva. Acum doreste sa le vanda. Am inteles corect: vanzarea constructiilor care nu sunt la prima utilizare este scutita de tva, cf art 141 din Codul Fiscal?



#255349 Declaratia 394

Postat de remus2009 on 29 May 2013 - 09:10 PM in Arhiva

Si totusi, noi cum procedam? Ne intoarcem la d394 din martie si aprilie ca sa rectficam?

Si inca ceva, oare cum vor face asta Lukoil sau Petrom sau alte companii din acesta ramura? Doar daca softul le permite sa centralizeze pe coduri fiscale, bonurile de achizitie din toata tarisoara, ale unei firme (noi suntem 6 sucursale in toata tara si cam batem tara in lung si-n lat, din fericire lucram pe carduri dar tot mai depasim) . Altfel, cine poate sta sa veirifice manual cine- cat combustibil a luat.



#255327 D205 ( in loc de fise fiscale)

Postat de remus2009 on 29 May 2013 - 09:51 AM in Arhiva

Cum se poate lista declaratia 205 doar pentru un salariat?



#255309 D112 / topic 2013

Postat de remus2009 on 28 May 2013 - 09:02 AM in Arhiva

Invatatura sa fie si altora. Motivul pentru care D112 nu aparea in baza lor de date era ca nu avea decat impozitul pe salarii si nu toate contributiile (chiar daca erau cu valoarea zero ele tot trebuiau incluse). Dar intamplarea ma determina sa nu mai iau de bun mesajul de validare pe care il primesc la verificarea depunerii. Ma gandesc acum, in special la declaratia 101, acolo se intampla mai des sa fie diferente. Oare cum putem verifica corectitudinea declaratiilor transmise electronic, caci dupa ceea ce am patit, eu nu mai am siguranta ca acel mesaj de validare chiar este de validare.

Iar "aventura" nu s-a terminat aici, am depus in graba o noua declaratie cu toate contributiile incluse, am primit iar mesaj de validare, intru in biroul dnei, triumfatoare ca am depus declaratia 112 corecta, iar femeia imi taie elanul: nu ii aparea declaratia. Cu laptopul in fata deschid d112 sa-i arat si culmea, in d112 a mea nu mai era nicio contributie. Sa lesin!!!!!!!!!!!!!!! Unde era "chichita"? Odata cu inchiderea pdf-ului creantele fiscale se stergeau, ramanea doar impozitul pe salarii, si asta pentru ca eu am activat butonul "adauga cele 10 creante", cand de fapt trebuia sa adaug fiecare creanta prin butonul care are semnul "plus"....... :rolleyes:



#255237 D112 / topic 2013

Postat de remus2009 on 24 May 2013 - 09:41 AM in Arhiva

Scuze pentru "ggg" -iala de mai sus, din neatentie mi-a ramas degetul pe tasta respectiva.
Va solicit sprijinul intr-o problema legata de completarea D112. Am avut 3 angajati la o societate, carora le-a incetat CIM (tuturor) la 5 martie 2013. In perioada 1-5 martie niciunul nu a fost pontat, astfel ca ficare dintre ei are venit brut realizat 0(zero) lei. Am depus D112 cu data incetarii tuturor CIM la 5 martie, venit realizat 0 lei la fiecare si toate creantele fiscale cu 0 lei. Mesajul de raspus la D112 a fost ca nu exista erori de validare DAR CEI DE LA FINANTE SPUN CA NU S-A INREGISTRAT DECLARATIA LA EI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! desi le-am pus declaratia in fata si raspunsul de validare !!!!!!!!!!!!!!!!! Este vreo optiune de bifat, vreo "chichita", ca sincer nu stiu cum sa rezolv situatia. Cum e posibil sa am mesaj de validare si ei sa spuna ca nu au primit declaratia?



#255235 D112 / topic 2013

Postat de remus2009 on 24 May 2013 - 09:32 AM in Arhiva

ggg



#246397 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de remus2009 on 05 December 2011 - 09:07 PM in Arhiva

Pai nu prea a fost corect intocmita, deoarece nu e inregistrat in ROI si trebuia sa factureze cu tva



#246396 firma inactiva

Postat de remus2009 on 05 December 2011 - 09:00 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

O firma infiintata in 2009 nu a desfasurat activitate pana in 2011 (perioada in care s-a declarat inactiva la Reg comertului si regim derogatoriu la finante). In aceasta perioada am depus decl101 in zero si declaratie proprie raspundere in loc de bilant.
De mentionat ca pana la momentuldeclararii inactivitatii la Reg comertului firma nu a desfasurat ncio activitate.
In iulie 2011 firma isi inceteaza inactivitatea,face modificarile la Reg comertului se anunta si finantele si deci apare ca fiind activa.
Pana in prezent ca si operatiuni economice nu are decat o factura de achizitie a unui camion si atat, nici macar plata lui nu s-a facut. Intentia e sa se vanda camionul.
Pentru acest motiv se considera ca are activitate si va trebui sa depuna bilant, sau poate sa ramana tot cu declaratia pe propria raspundere? Cu alte cuvinte e musai sa ne apucam de evidenta contabila completa sau poate ramane asa cum a fost cand s-a infiintat,fara activitate si deci fara evidenta contabila?
Ce ma sfatuiti?



#244301 instalare REVISAL

Postat de remus2009 on 07 September 2011 - 07:52 PM in Arhiva

multumesc, imi da acelasi mesaj "Firefox nu gaseste pagina microsoft.com" :angry:



#244248 instalare REVISAL

Postat de remus2009 on 06 September 2011 - 08:06 PM in Arhiva

Vreau sa instalez noul Revisal, fara a prelua baza de date veche. Pe inspectiamuncii.ro la modul de instalare spune ca trebuie instalat revisal.msi; asa am facut doar ca printr-un mesaj imi cere sa instalez mai intai Net Framework 3.5 si chiar ma conduce spre microsoft.com pentru a instala acest net framework. Problema e ca de dimineata tot incerc sa accesez pagina microsoft.com si nu e disponibila. Ati avut o astfel de problema? cum ati rezolvat-o?



#243585 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de remus2009 on 04 August 2011 - 08:01 PM in Arhiva

Firma din Romania,platitoare de tva in tara dar neinscrisa in Registrul operatorilor intracomunitari, a prestat servicii unei firme din Spania, cod valid de tva, factura fiind intocmita fara tva. Clar nu trebuia procedat asa, dar acum ce se mai poate repara, ca factura e din 2010. Eu m-am gandit ca macar sa nu "maniem" statul roman sa scot tva din valoarea facturii si sa-l trec la tva colectat. Ce sfaturi imi dati?



#241099 casa de marcat sau chitantier?

Postat de remus2009 on 09 May 2011 - 08:42 PM in CASA DE MARCAT

Recent am vazut la cineva care a mers la un spital privat(functioneaza in cadrul unui SRL) ca a primit chitanta pentru serviciile primite acolo si nu bon fiscal. Eu stiu ca la exceptii de la obligatia utilizarii casei de marcat este prestarea de servicii medicale la domiciliul sau locul de munca al clientului si doar atat. Stie cineva daca mai sunt alte exceptii privind serviciile medicale sau ei risca si nu aplica legea?



#240780 Neplatitor TVA

Postat de remus2009 on 02 May 2011 - 10:36 AM in Arhiva

In codul fiscal spune ca o SC neplatitoate de tva in Ro trebuie sa se inregistra in scopuri de Tva regim special daca face achizitii intracomunitare ce depasesc 10.000 euro. Dar daca achizitiile respective nu depasesc 10.000 euro, SC respectiva se poate inregistra in scopuri de tva de buna voie,asta pentru a evita plata tva in tara din care se face livrarea intracomunitara?



#240339 norme legea pensiilor

Postat de remus2009 on 12 April 2011 - 08:37 PM in Arhiva

Art 7 alin (2) spune ca "Se pot asigura în sistemul public de pensii, pe baza de
contract de asigurare sociala, si persoanele care, asigurate fiind
în temeiul art. 6 alin. (1) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul
unitar de pensii publice, denumita în continuarelege, doresc sa
î.i completeze venitul asigurat pâna la plafonul prevazut de
lege."
Adica, eu salariat cu CIM ma pot duce la casa de pensii sa platesc suplimentar pentru a avea o pensie mai mare?
Si daca ma poate lamuri cineva ca normele tot nu m-au lamurit: in cazul PFA, care e momentul stabilirii faptului ca am obtinut venituri de peste 4 ori castigul salarial mediu brut astfel incat sa am obligatia de a ma asigura la casa de pensii? Spune in norme ca daca faci dovada ca nu ai obtinut acest cuantum al venituri poti sa soliciti incetarea contractului de asigurare,dar eu nu sunt lamurit care e momentul din care obligatoriu trebuie sa inchei acest contract.



#239840 semnatura bilant

Postat de remus2009 on 29 March 2011 - 10:33 AM in Arhiva

Vezi postareacristina5859, la Aug 6 2010, 01:29 PM, a spus:

Bilantul poate fi semnat de :
- o firma de contabilitate;
- un expert contabil activ;
- directorul economic sau contabilul sef angajat al firmei;
- o alta persoana imputernicita.
Prin alta persoana imputernicita se intelege persoana angajata, cu studii superioare economice, desemnata de administrator, in lipsa unui director economic/contabil sef.


Daca esti amabila, in ce act normativ regasim ultimul tau paragraf? Pentru ca art 10 din Legea contabilitatii nu spune asa ci doar ca trebuie sa aiba studii superioare. O fi pe undeva specificat sintagma "imputernicita conform legii"?



#239645 raportari contabile 2011

Postat de remus2009 on 22 March 2011 - 11:53 AM in Noutati legislatie

Conform ART. IV din OMFP 2869/2010
" Începând cu data de 1 ianuarie 2011, entitățile care în exercițiul financiar precedent au înregistrat o cifră de afaceri sub echivalentul în lei al sumei de 35.000 euro nu mai depun la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice raportări contabile în cursul exercițiului financiar. Pentru determinarea plafonului cifrei de afaceri se utilizează cursul de schimb valutar comunicat de Banca Națională a României, valabil la data încheierii exercițiului financiar precedent."
Prin asta inteleg ca firmele cu CA< 35.000 euro nu vor mai depune bilantul la 30 iunie (semestrial).
Inteleg bine?



#239261 Calcul contributii PFA 2011

Postat de remus2009 on 10 March 2011 - 11:09 AM in Arhiva

Vezi postareaPopu, la Feb 19 2011, 08:50 PM, a spus:

Vezi postareasorinela, la Feb 19 2011, 04:56 PM, a spus:

PFA-aurile sunt obligate sa plateasca minim cei 222 leila pensii? Mi-a spus cineva care este PFA ca a intrebat la Casa de Pensii daca este obligatoriu si i-a spus ca numai daca are venit anual de minim 8.000 lei, intelegand prin asta un venit net anual de 8.000 lei. Ce ziceti? Multumesc.

Legea pensiilor vorbeste acolo de un venit BRUT de 8088 RON. Poti deci sa ai incasari (venit brut) = 10.000 RON, cheltuieli deductibile(fara contributii) 7.000 RON, venit net de 3000 RON. Platesti la sanatate 5.5% din asta, mai platesti si la pensii 222*12 si ramii cu multumirea ca o sa ai pensie la batranete.

Am 2 intrebari referitoare la art 6 din Legea pensiilor,acolo unde spune de venitul brut de minim 4 castiguri salariale medii brute :
1. in fuctie de care venituri sunt obligate PFA sa contribuie: anticipeaza pt anul 2011 sau compara cu anul anterior sa vada daca au obtinut venituri brute de 8.088 lei?
2. sa inteleg ca PFA cu venit brut mai mic de 8.088 lei nu sunt obligati sa contribuie?



#239105 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de remus2009 on 05 March 2011 - 03:57 PM in Arhiva

Modificarea in 2010 a regulilor de taxare in cazul prestarilor de servicii dupa regulile B2B si B2C ne-au cam ametit. As intreba moderatorii daca am putea deschide un topic separat in care sa explicam fiecare functionarea lor si inregistrarea taxei, chiar cu exemple din activitatea noastra.



#238457 cosmetizare cheltuieli - FACTURI ... SUPERBE !

Postat de remus2009 on 23 February 2011 - 09:41 PM in Arhiva

Sa ma scuzati daca nu postez unde trebuie, dar am citit prin 2006 pe acest forum un topic despre inregistrarea unui caine in contabilitate, care ajunsese la un moment dat un subiect foarte amuzant. Din pacate nu-l mai gasesc pentru ca as vrea sa-l recitesc din nou, eu m-am distrat enorm atunci. Din acest motiv as intreba moderatorii: mai stiti ceva de discutia despre inregistrarea cainelui, exista pe undeva arhivat? Mie mi s-a parut mai tare decat toate bancurile de pe acest forum.



#238324 Cerere corectie erori materiale decont tva

Postat de remus2009 on 22 February 2011 - 09:28 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Intrucat nu am gasit in OMEF 179/2007 vreun model, poate ma ajuta cineva cu un astfel de model. Cautand pe internet am gasit ceva dar am constatat ca fiecare cu modelul lui, fiecare insemnand fiecare judet sau administratie financiara(nu de alta dar nu mai am timp sa ajung sa iau model si as vrea sa ma duc cu el gata completat).Multumesc!



#237854 reprezentanta CAFR la Iasi

Postat de remus2009 on 17 February 2011 - 11:24 AM in Arhiva

am observat ca s-a deschis la Iasi prima reprezentanta CAFR, are cineva idee cu ce se ocupa, ce atributii are, poate organiza examene de acces sau de aptitudini si la Iasi?



#237727 decl. 300 decont TVA - topic 2011

Postat de remus2009 on 15 February 2011 - 08:22 PM in Arhiva

[quote name='Lexiroxi' date='Feb 15 2011, 05:16 PM' post='237700']
In noul Decont de TVA s-au introdus randurile 34 si 37
- rd.34 - se preia suma reprezentand diferenta de TVA de plata stabilita de organele de inspectie fiscala prin decizie comunicata persoanei impozabile, si neachitata pana la data depunerii decontului de TVA;
- rd. 37 - se preia suma reprezentand diferenta negativa de TVA stabilita de organele de inspectie fiscala prin decizie comunicata persoanei impozabile, pana la data depunerii decontului de TVA.
Multumesc, acolo nu ma uitasem. Eu am urmarit randurile referitoare la operatiuni intracomunitare atat pe 4427 cat si pe 4426 si nu vedeam diferente.



#237665 TVA firma cu activitatea suspendata

Postat de remus2009 on 15 February 2011 - 11:16 AM in Arhiva

Cum procedez in urmatoarea situatie?
SC activitate suspendata, scoasa din evidenta TVA din oficiu in iulie 2010, hartie de la Administratia financiara primita in septembrie 2010, are in balanta tva de recuperat 331 lei. Acest tva nu provine din operatiuni legate de bunuri de capital ci din achizitii de obiecte de inventar sau materiale nestocate/consumabile (de dinainte de suspendarea activitatii).
Ar fi trebuit depus decont cu tva ajustat? Am verificat in fisa platitorului si suma apare ca fiind tva de recuperat.



#237663 decl. 300 decont TVA - topic 2011

Postat de remus2009 on 15 February 2011 - 11:03 AM in Arhiva

Ce are diferit decontul de tva actual prin Ordinul 183 fata de decontul vechi? Nu am sesizat diferente si as vrea sa stiu caci ma intereseaza unde completez sume reprezentand achizitii de servicii intracomunitare,prestatorul avand cod tva valid in tara de unde presteaza iar eu sunt beneficiar cu cod valid in Romania.




Cometa SQL