Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
nopris's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


nopris's Content

There have been 1000 items by nopris (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#159744 zile lucratoare 2008

Postat de nopris on 24 January 2008 - 05:06 PM in Arhiva

Spuneti-mi si mie la ce va foloseste, ca eu nu am avut nevoie pana acum de acest numar?



#189633 zile libere legale

Postat de nopris on 16 December 2008 - 02:10 PM in Arhiva

Daca ne luam dupa litera legii (prost intocmita si prost votata) ar insemna ca musulmanii au 6 zile libere (religioase) in plus fata de crestini. Dar spiritul legii (intentia legiuitorului) e totusi ca fiecare angajat sa-si sarbatoreasca doar cele 3 sarbatori religioase proprii, indiferent cand au loc acestea. Adica musulmanii ar trebui sa vina la servici de Pasti si de Craciun (daca nu se inchide oricum firma) si sa-si ia libere doar cand sunt sarbatorile lor religioase.
Totusi, in caz de conflict juridic litera legii este, de regula, mai tare decat spiritul legii, mai ales cand e in favoarea omului.
Eu zic sa mergeti pe spiritul Legii, cu exceptia cazurilor unor hotarari judecatoresti definitive. Dar daca firma se inchide oricum de Pasti si de Craciun din decizia conducerii, angajatorul nu trebuie sa-l puna absent pe musulmanul ca nu a venit la servici in acele zile, dar nici nu trebuie sa-l priveze de dreptul lui de a-si lua liber la sarbatorile lui religioase.



#173754 zile libere

Postat de nopris on 30 May 2008 - 12:21 PM in Arhiva

Vezi postareadiana79ion, la May 30 2008, 11:38 AM, a spus:

spuneti mi si mie, va rog, cele 5 zile libere platite de dupa nunta sunt lucratoare sau calendaristice? multumesc frumos
Nu sunt dupa nunta ci cu ocazia nuntii, adica poti sa-ti iei si inainte cateva pentru pregatirea ei. Sunt 5 zile lucratoare deoarece se spune de 5 zile platite:
Art. 61. - (1) Salariatii au dreptul la zile libere platite pentru evenimente deosebite in familie, sau pentru alte situatii, dupa cum urmeaza:
a) casatoria salariatului - 5 zile;
...



#206631 zile concediu de odihna

Postat de nopris on 09 July 2009 - 09:57 AM in Arhiva

Ai dreptul la CO. Nr.de zile CO posibile in primul an raportat la nr.de zile CO pe an este proportional cu durata de la data angajarii pana la sfarsitul anului, raportat la tot anul. Deci daca in an ai dreptul la 21 de zile, din mai pana la sfarsitul anului ai dreptul la 21/4*3=15 zile. Acestea se pot lua si din a doua zi de la angajare, daca contractul individual sau cel colectiv nu prevad altceva si daca sefii sunt de acord.
In caz ca pleci din firma mai repede de sfarsitul anului, CO efectuat in plus se retine din salariu dupa regula alin.(1) din HG 250 din 1992, cu unele exceptii prevazute la alin.(2). Citez doar alin.(1):
"(1) In cazul in care, dupa ce salariatul a efectuat concediul de odihna, contractul sau de munca a incetat din motivele prevazute la art. 130 alin. (1) lit. i), j), k), l) si art. 135 din Codul muncii, acesta este obligat sa restituie unitatii partea din indemnizatia de concediu corespunzatoare perioadei nelucrate din anul pentru care i s-a acordat acel concediu."



#206417 zile concediu de odihna

Postat de nopris on 07 July 2009 - 07:38 AM in Arhiva

CIM trebuie sa ofere conditii cel putin la fel de bune ca si contractele colective. Daca s-a respectat aceasta, mergeti pe 21 de zile, conform CIM. In general la firmele private nu se acorda mai mult decat minimul obligatoriu. Dar la bugetari sau firmele cu capital de stat se acorda CO in functie de vechime, ajungand la 30 de zile. E bine sa va uitati totusi si pe contractul colectiv de ramura. Daca nu sunteti dintr-o ramura cu munca grea (minerit, petrol, metalurgie etc.) probabil ca ramane CO minim obligatoriu de 21 de zile pentru toti angajatii.



#165110 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de nopris on 06 March 2008 - 10:22 AM in Cum poti deveni contabil

CITAT(lucis @ Mar 5 2008, 08:33 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Care e urmatorul pas dupa licenta? :tongue:

Daca termini o facultate economica (ce o fi CIG?) urmatorul pas dupa licenta este sa te angajezi la o firma sau institutie, pe o functie economica, nu neaparat contabilitate. Daca esti mai putin pregatit, cu o medie de absolvire mica, probabil nu o sa poti sa te angajezi decat pe post de contabil de gestiune, operator aplicatii economice, sau contabil de contabilitate primara. Daca esti mai bun poti sa te angajezi economist, contabil , Daca esti AS, te angajezi economist la o firma de contabilitate, sau contabil-sef, sau director economic sau faci contabilitatea la mai multe firme.



#165134 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de nopris on 06 March 2008 - 01:33 PM in Cum poti deveni contabil

Denumirea facultatilor economice difera de la oras la oras, de la institut la institut si de la an la an. Facultatea absolvita de mine (la ASE) si-a schimbat numele de cateva ori iar acum nu stiu cum se mai numeste.
Despre CECCAR nu s-a pomenit aici caci la un proaspat absolvent nu se pune problema. Dupa minim un an de practica avansata ar putea incerca ceva.
Daca ai absolvit o facultate de contabilitate nu inseamna ca esti neaparat un bun contabil. Studenti slabi si chiulangii exista la toate facultatile, mai ales in zilele noastre. Pe vremea studentiei mele absolventii de la orice facutate economica se numeau economisti si puteau face orice profesie economica: contabilitate, finante, comert, sef serviciu aprovizionare sau desfacere etc. Dar e adevarat ca, de regula, erau mai buni in specialitatea absolvita, dar puteau, cu putin efort, sa o faca pe oricare alta. Imi vine greu sa cred ca acum un absolvent de CIG nu stie finante, statistica sau comert. Dar ca un absolvent de contabilitate poate sa practice contabilitate doar din ce a invatat nu prea cred. Invatamantul superior economic a fost departe de practica, din ceea ce stiu.
La angajare reusesti (de regula) angajarea pe un post dupa nivelul cunostintelor (in parte), dar mai ales la nivelul potentialului tau de a deveni rapid cel de care are nevoie firma.
Eu am zis mai sus ca te angajezi in functie nu pentru ca neaparat angajatorul iti cere foaia matricola cu notele ci ca o autoevaluare, daca presupunem ca notele sunt proportionale cu valoarea studentului. De regula, un absolvent cu media sub 7 isi va gasi un servici echivalent cu unul obtinut de un bun absolvent de liceu economic: va face contabilitate primara, operare pe CIEL, gestionar magazie mare. Un student cu medii intre 8-9 va obtine, de regula functii in care poate sa faca contabilitate secundara, sau sef de raion sau sef de serviciu desfacere, sau sef de zona, dar nu va conduce contabilitatea. Un absolvent cu media peste 9 ar putea deveni contabil-sef sau sa riste sa faca singur contabilitatea unei firme medii sau la mai multe firme mici. Excludem din aceasta analiza angajarile pe pile si relatii, inca in procent mare la romani.



#169019 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de nopris on 08 April 2008 - 09:44 AM in Cum poti deveni contabil

De pe forum poti afla multe lucruri bune, dar nu baza contabilitatii, deoarece se presupune ca cei care participa la discutii cunosc un minimum de contabilitate. Inainte de a studia informatiile (cam neordonate) de pe forum se recomanda un curs de contabilitate.
Incearca sa citesti si legislatia de baza a contabilitatii, formata in principal din:
- Legea 82 din 1991 a contabilitatii (actualizata la 10.10.2007);
- OMFP 1752 din 2005 cu reglementari contabile conforme cu directivele europene (actualizat la 14.01.2008);
- Codul fiscal (act.la 1.01.2008)
Daca nua ai studii economice, cel putin medii, sunt cam mici sansele sa faci binisor contabilitatea unei firme.
Nu e usor de gasit nici un contabil bun care sa te accepte sa lucrezi gratuit pentru el, la sediul lui, fara un minim de calificare. Poate daca esti bun operator calculator s-ar mai putea gasi.
Pentru a semna bilant trebuie sa fi expert contabil autorizat CECCAR, cu studii economice superioare.



#168175 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de nopris on 31 March 2008 - 01:26 PM in Cum poti deveni contabil

CITAT(kisfm @ Mar 31 2008, 01:03 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Dupa ce termin facultatea m-am hotarat sa ma inscriu la stagiul pentru expert contabil,sper sa nu fie prea greu si sa nu dureze prea mult.

Daca nu esti expert contabil, dupa terminarea studiilor economice superioare, poti tine contabilitatea firmelor doar angajata.
Ca sa devii expert contabil trebuie sa treci mai intai examenul de acces la stagiu si apoi sa faci 3 ani stagiu. Examenul de acces este insa foarte greu (si inadecvat conceput) si multi contabili cu ani de experienta nu au reusit sa-l treaca.



#161419 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de nopris on 05 February 2008 - 10:15 AM in Cum poti deveni contabil

Si eu sunt de acord cu ce zice Otilia, dar daca tii neaparat sa faci contabilitate normal ca te ajutam un pic ("dandu-ti undita").
Ce s-a facut in contabilitate era inainte destul de departe fata de practica, dar si acum vad niste complicari la notele contabile (cu A+, P- sau A-, P+) care cred ca mai mult incurca.
Am sa-ti spun cateva legi de baza, dar atentie toate au sugerit modificari fata de varianta initiala si trebuie sa cauti versiuni actualizate, la zi.
1) Pentru contabilitate:
- Legea 82 din 1991 a contabilitatii (act.10.10.2007);
- OMFP 1752 din 17.11.2005 reglementarilor contabile con.cu directivele europ. (act.14.01.2008)
- OMFP 2374 din 2007, Anexa, cu reglam.contabile conforme cu directivele europene.
2) Pentru fiscalitate
- Codul fiscal (Legea 571 din 2003, act.1.01.2008);
- Normele metodologice la Codul fiscal;
- Codul de procedura fiscala.
3) La legislatia muncii:
- Codul muncii (Legea 53 din 2003) (act.28.07.2007);
- Contractele colective de munca la nivel national, de ramura si de unitate;
- HG 5 din 1999 cu NM de aplicare a Legii 142 privind tichetele de masa.
3) Pentru contributii privind CAS, somaj, sanatate:
- LEGE nr. 387 din 31 decembrie 2007 bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2008;
- LEGE nr. 388 din 31 decembrie 2007 bugetului de stat pe anul 2008;
- Legea 76 din 2002 privind somajul (valabila din 1.01.2008);
- Legea 200 din 2006 Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale (aplic.din 1.01.2008);
- NM din 21.12.2006 de aplicare a L.200 privind Fondul de garantare a salariilor;
- Legea 346 din 2002 asig.pt.accidente de munca si boli profesionale (aplic.din 1.01.2008);
- Legea 448 din 2006 privind protectia handicapatilor (act.10.01.2008);
- Legea 19 din 2000 privind sistemul public de pensii (aplic.din 1.01.2008);
- Legea 411 din 2004 ® privind fondurile de pensii administrate privat (act.22.10.2007);
- Legea 95 din 2006 privind reforma in domeniul sanatatii (act.26.10.2007);
- OUG 158 din 2005 privind Concediile si indemniz.de santate (act.28.11.2006).

Cred ca acestea sunt cele mai importante, dar nu si suficiente. Sper sa-ti fie de folos! La fel si altora!



#215087 viza declaratia 101

Postat de nopris on 10 December 2009 - 11:15 PM in Arhiva

Raspunsul imi apare in continuare neclar: declaratia trebuie semnata de un consultant fiscal sau doar de un consultant fiscal?
Ti-am fi recunoscatori daca ne-ai atasa raspunsul ca sa ne lamurim asupra exprimarii si sa putem s-o aratam clientilor nostrii.
Daca poti sa o scanezi si sa o atasezi. Daca nu, sa postezi doar continutul.



#202042 Virare sume in cadrul grupului de firme

Postat de nopris on 19 May 2009 - 10:51 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Contul 4551 se foloseste doar intre firma si actionarii ei. Poate voiati sa folositi contul 4511.
Doua firme care au acelasi actionar (sau aceeasi actionari) nu formeaza un grup. Un griup e dintr-o firma mama cu sucursale, filiale.



#190357 verificare calcul concediu prenatal

Postat de nopris on 06 January 2009 - 01:42 PM in Arhiva

Nu stiu cum trebuie procedat in cazul concediului prenatal, dar in cazul indemnizatiei pentru ingrijirea copilului am aflat ca:
"Daca veniturile din ultimele 12 luni anterioare nasterii provin de la mai multi angajatori, este nevoie de o adeverinta vizata de Agentiile fiscale pentru a arata ca veniturile au fost impozate."
Date suplimentare despre aceasta ultima indemnizatie, marita de curand, puteti afla din articolul urmator:
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-53036...ie-depuneti.htm



#158193 vanzari-cumparari autoturisme second-hand

Postat de nopris on 14 January 2008 - 05:52 PM in Arhiva

Vezi postareaAnaB, la Jan 14 2008, 05:28 PM, a spus:

Ma poate ajuta cineva cu articolul din codul fiscal care reglementeaza comertul de masini second hand?Sau ceva informatii despre asta?
Depinde daca sunt luate din tara sau din strainatate, daca vanzarea e directa sau la distanta. Sa va dau cate ceva din CF:
ART. 126
(8) Nu sunt considerate operatiuni impozabile in Romania:
c) achizitiile intracomunitare de bunuri second-hand [...], in sensul prevederilor art. 152^2, atunci cand vanzatorul este o persoana impozabila revanzatoare, care actioneaza in aceasta calitate, iar bunurile au fost taxate in statul membru de unde sunt furnizate, conform regimului special pentru intermediarii persoane impozabile, in sensul art. 313 si 326 din Directiva 112, sau vanzatorul este organizator de vanzari prin licitatie publica, care actioneaza in aceasta calitate, iar bunurile au fost taxate in statul membru furnizor, conform regimului special, in sensul art. 333 din Directiva 112;
ART. 152^2
d) bunurile second-hand sunt bunurile mobile corporale care pot fi refolosite in starea in care se afla sau dupa efectuarea unor reparatii, altele decat operele de arta, obiectele de colectie sau antichitatile, pietrele pretioase si alte bunuri prevazute in norme;
(5) Orice livrare de bunuri second-hand, opere de arta, obiecte de colectie sau antichitati, efectuata in regim special, este scutita de taxa, in conditiile art. 143 alin. (1) lit. a), b), h)-m) si o).

Mai sunt si alte referiri, mai greu de citat caci te trimit de la un articol la altul. Mai bine studiati cu atentie CF, cautand cuvantul "second", inclusiv trimiterile.



#230551 vanzare SRL

Postat de nopris on 27 August 2010 - 04:00 PM in Arhiva

Cred ca are importanta daca firma aplica IAS/IFRS sau nu deoarece fondul comercial se inregistreaza diferit.
In general fondul comercial, daca se inregistreaza (doar la cele cu IFRS din cate imi aduc aminte), se calculeaza ca diferenta pozitiva dintre pretul de vanzare-cumparare si suma activelor. V-am spus ceva din amintiri teoretice deoarece nu am avut o astfel de problema.



#243058 vanzare parti sociale

Postat de nopris on 13 July 2011 - 12:50 PM in MONOGRAFII CONTABILE

O persoana fizica vinde parti sociale unei alte persoane fizice.
Firma nu vinde nimic (ramane cu acelasi capital), deci nu are venituri.
Persoana care vinde are un venit din vanzarea partilor sociale dar nu cred ca e un venit impozabil deoarece isi recupereaza niste bani pe care i-a investit. Poate daca vinde partile sociale la valoare mai mare decat valoarea lor nominala ar fi cu adevarat un venit doar pentru partea care depaseste valoarea nominala.



#200574 vanzare mijloc fix cu valoare mai mica decat in contabilitate

Postat de nopris on 02 May 2009 - 11:21 AM in Arhiva

Nu este chiar asa. Nu am CF la mine acum dar pot spune (din amintiri) ca vanzarea sub valoarea ramasa de amortizat genereaza o cheltuiala nedeductibila. Daca nu ar fi asa, multi patroni si-ar cumpara masini si cladiri pe firma si apoi firma le-ar vinde lor cu 10 lei.



#177702 vanzare mijloc fix

Postat de nopris on 09 July 2008 - 02:04 PM in Arhiva

Va dau si eu niste raspunsuri ANAF mai clare, luate tot de pe-aici.

Fisiere atasate




#207019 vanzare mijl fix sub valoarea ramasa de amortizat

Postat de nopris on 13 July 2009 - 10:52 PM in Arhiva

Diferenta intre valoarea ramasa neamortizata si pretul de vanzare (daca e >0) este o pierdere si nu se considera cheltuiala efectuata in scopul realizarii venitului. Din aceasta cauza aceasta diferenta nu este considerata cheltuiala deductibila din punct de vedere fiscal.
In ce priveste TVA, daca firma e platitoare de TVA atunci se pune TVA pe factura chiar daca a achizitionat fara TVA.



#224605 vanzare marfa din depozit

Postat de nopris on 21 April 2010 - 10:59 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Ne-ati dat date insuficiente. Situatia este cam asa:
1) Daca aveti vanzare cu amanuntul, catre persoane fizice (conform cod CAEN) trebuie sa aveti casa de marcat, emiteti bonuri la pret cu amanuntul, iar 371 se tine la pret cu amanuntul. Se tine evidenta adaosului comercial folosind pretul cu amanuntul din NIR-uri. Descarcarea gestiunii se face dupa un coeficient K dat in reglementari, daca se tine evidenta doar valoric, caz in care contabilitatea poate fi tinuta doar valoric.
2) Daca aveti vanzare cu ridicata, doar catre firme (cum pare ca este situatia aici), se emit facturi, nu trebuie casa de marcat, nu se foloseste notiunea de adaos comercial, preturile de vanzare se tin fara TVA (care se pune separat la facturare), contul 371 se tine la cost de achizitie. Evidenta stocurilor nu se tine doar valoric ci trebuie tinuta si cantitativ, cu fise de magazie. Daca se foloseste metoda inventarului intermitent, se face un inventar cantitativ si valoric la sfarsitul fiecarei perioade. Contabilitatea poate fi tinuta valoric doar daca gestionarul furnizeaza corespondentul valoric al miscarii stocurilor, sau poate fi tinuta cantitativ si valoric.
3) Daca se vinde atat pentru firme cat si pentru populatie, gestiunea stocurilor si vanzarea se fac separat.



#224673 vanzare marfa din depozit

Postat de nopris on 22 April 2010 - 08:07 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareaduelconstruct, la Apr 22 2010, 08:27 AM, a spus:

1. Achizitia bunurilor

371 = 401 100 lei
...
2. Vanzarea marfurilor
...
607 = 371 100
Asa este daca se vinde intr-o luna toata marfa cumparata in acea luna. Daca nu, valoarea lui 607 (a vanzarilor) trebuie stiuta (dar la pret de achizitie), ceea ce nu pare a se putea sti fara o evidenta cantitativa si valorica a miscarii marfurilor.



#169485 vanzare auto

Postat de nopris on 11 April 2008 - 12:51 PM in Arhiva

Nu este abrogata explicit. Este in vigoare daca nu apare o formulare contrara intr-o lege ulterioara, de care nu stiu.
Ordinul vi-l atasez acestui mesaj.



#162195 vanzare auto

Postat de nopris on 11 February 2008 - 04:54 PM in Arhiva

Nu mi-e clar de unde trebuia s-o scoti. Vanzarea in sine (insotita de creditarea lui 212) reprezinta scoaterea din evidenta. Daca mai exista si alte evidente necontabile (fisa mijlocului fix, registrul nr.de inventar etc,) sunt chestii necontabile care nu au legatura cu bilantul. Daca ai contat doar vanzarea (4111) si nu ai inchis 212 cu amortizarea, se poate face si acum, dar inventarul nu o sa se potriveasca cu contabilitate si nici cu bilantul, pana nu faci corectia. Mai bine faci bilantul conform conturilor si spui in nota explicativa ca in realitate, dintr-o scapare de inregistrare, acea masina faptic a iesit dar scriptic nu, eroare care se va corecta in 2008.



#181222 vanzare auto

Postat de nopris on 02 September 2008 - 01:43 PM in Arhiva

In cazul vanzarii, valoarea neamortizata e cheltuiala nedeductibila. Daca "rabla" nu mai merge, e mai bine sa o casezi, caz in care valoarea neamortizata e cheltuiala deductibila. In Procesul-verbal de casare se precizeaza ca rezulta un deseu valorificabil sau unele piese de schimb, pe care le vindeti ulterior cu factura.



#170439 Valabilitate aviz de insotire a marfii

Postat de nopris on 21 April 2008 - 10:39 AM in Arhiva

Vezi postareaNedelcu Mihai, la Apr 21 2008, 09:48 AM, a spus:

Buna ziua, as dori sa stiu si eu daca exista vreo llege referitoare la valabilitatea avizului de insotire a marfii?
La firma unde lucrez a fost prins un sofer cu un aviz emis cu 3 zile in urma, cica acesta ar avea valabilitate 24 ore, este corect, voi stiti ceva de acest lucru?
Factura sau Avizul de insotire a marfii se folosesc si pentru justificarea marfii gasita in masina (faptul ca e o marfa legala, nu furata). Inainte era obligatorie scrierea datei si a orei de plecare a masinii pentru a se justifica faptul ca e transport legal. Nu era valabil 24 de ore ci se calcula logic cam cat timp trecea de la parasirea fabricii pana in locul unde era controlul. Putea sa fie mai putin sau mai mult (daca era distanta de sute de km). Aceasta masura era necesara din cauza evaziunii care se face la romani prin folosirea aceleiasi facturi (sau aviz) pentru mai multe transporturi, evident declarandu-se la fisc doar un singur transport.
Dar din 2007 nu mai e obligatorie scrierea orei plecarii pe facturi. Asa ca nu stiu in ce baza legala a spus controlul ca trebuie facut transportul in 24 de ore. Dar este totusi logic sa fie asa. Cum justifica soferul ca a ridicat marfa acum 3 zile si o transporta in aceeasi localitate, sau in apropiere dupa 3 zile? Nu cred ca exista o limitare legala ci doar una logica. Dar sa asteptam si parerea altora, poate mai informati.




Cometa SQL