Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mihavesa's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mihavesa's Content

There have been 1000 items by mihavesa (Search limited from 18-December 07)



Sort by                Order  

#147801 Zambiti, va rog !

Postat de mihavesa on 14 October 2007 - 08:44 PM in Diverse subiecte

Vezi postareakimba, la Oct 5 2007, 05:56 PM, a spus:

Care este diferenta dintre MITA si DAR?
- Un DAR este atunci cand cel care primeste spune:
"Multumesc!", iar cel care da spune: "Sa nu mai vorbim despre asta!".
O MITA este atunci cand cel care da spune: "Multumesc!", iar cel care
primeste spune: "Sa nu mai vorbim despre asta!".
superrrrr :smile:



#156069 Zambiti, va rog !

Postat de mihavesa on 16 December 2007 - 12:26 PM in Diverse subiecte

merita vizionat filmuletul scurt, Magnifique, de pe http://www.schhh.ro



#155637 www.contajobs.ro

Postat de mihavesa on 11 December 2007 - 10:45 PM in Arhiva

oferte part-time nu exista deloc pe contajobs ..... :smile:



#194794 Wizcount

Postat de mihavesa on 20 February 2009 - 04:54 PM in Arhiva

si mie mi se pare dificil acest program, in schimb wizsalary este cel mai bun soft de salarii pe care am lucrat in domeniul salariilor



#174871 Viteza de rotatie a fondului de rulment

Postat de mihavesa on 12 June 2008 - 07:18 AM in Arhiva

Vezi postareaad, la Jun 11 2008, 11:08 PM, a spus:

ma ajuta cineva cu formula de calcul a (Vr) viteza de rotatie a fondului de rulment referitor la indicatorii care se complecteaza pe formularele de licitatie cunoscand total active ,din care a.circulante , toat pasile, datorii curente,credite ?
ar mai fi lichiditate globala;solvabilitate patrimoniala;rata profit brut
va multumesc

am gasit in Normă metodologică din 13/04/1998 privind conținutul-cadru de organizare a licitațiilor, prezentare a ofertelor, adjudecare, contractare și decontare a execuției lucrărilor, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 230bis din 24/06/1998
Intrare in vigoare: 24/06/1998


active circulante
Lg - lichiditatea globală = ───────────────── x 100 > 100%,
datorii curente

în care:
active circulante = stocuri + alte active circulante;
datorii curente (în termen = furnizori și conturi asimilate + împrumuturi
de până la un an) pe termen scurt + salarii + impozite și taxe;

capitaluri proprii
S(p) - solvabilitatea = ────────────────── x 100% > 30%;
patrimonială total pasiv, mai
puțin clienți
creditori și
conturile de
regularizare și
asimilate

rezultatul brut (profit sau
R(pb) - rata profitului pierdere) al exercițiului financiar
brut = ─────────────────────────────────── > 0;
cifra de afaceri


C(f) - capacitatea financiară = V® x F® + C(n) + D(b) - V(lce) > V(p3),
în care:
V® = viteza de rotație anuală sau semestrială, după caz, a fondului de rulment, calculată pe baza datelor din bilanțul contabil din anul precedent, sau situația patrimoniului pe semestrul I, și reprezintă raportul dintre veniturile din exploatare și fondul de rulment aferent exercițiului financiar exprimat în cicluri pe an sau semestru.

În cazul vitezei de rotație a fondului de rulment, semestrială, în formula de calcul primul termen devine: 2 x V® x F®;
F® = fondul de rulment, calculat pe baza datelor din bilanțul contabil din anul precedent, sau situația patrimoniului pe semestrul I, definit ca diferență între totalul activelor circulante și totalul obligațiilor exigibile sub un an, exprimate în milioane lei;
C(n) = credite neconsumate la data prezentării ofertei, cu confirmări de la bănci;
Db = depozite constituite la data prezentării ofertei, cu confirmări de la bănci;
V(lce) = valoarea actualizată a lucrărilor rest de executat pe următoarele 12 luni, în prețuri la data prezentării ofertei, aferentă lucrărilor în curs de execuție și lucrărilor noi, conform contractelor încheiate și celor în curs de contractare (modelul nr. 10);
V(lce) se determină ca rest de executat pentru următoarele 12 luni față de luna corespunzătoare celei de-a 28-a zi anterioară termenului limită de depunere a ofertei. Actualizarea valorii totale și a valorii executate se face cu coeficienții statistici menționați la pct. 6.2.4, pe intervalul cuprins între luna încheierii contractului, respectiv luna decontării, și luna corespunzătoare celei de-a 28-a zi anterioară termenului limită de depunere a ofertei;
V(p3) = valoarea prezumată a contractului a se realiza pe o perioadă de 3 luni.



#153109 verificare si avizare bilant 12.2007

Postat de mihavesa on 04 December 2007 - 04:14 PM in Arhiva

Vezi postareabianca32, la Nov 22 2007, 07:06 PM, a spus:

Buna,
Sunt expert contabil momentan inactiv (sunt angajata la o singura societate). Am aflat toate bilanturile pentru decembrie 2007, trebuie vizate de catre un expert contabil.
In ultima perioada am fost asaltata cu tot felul ce oferte de la cunostinte pentru a semna bilanturile si chiar pentru a ma asocia intr-o societate de contabilitate.
Va rog sa-mi spuneti unde gasesc legislatia care reglementeaza aceasta situatie si daac stiti exact ce raspundere revine unui expert care semneaza si verifica bilanturile, eventual tarife pentru asa ceva.
O seara placuta,


scuza-mi nedumerirea, dar .... esti expert contabil si nu stii asa ceva ?????????? :smile:
raspunsul il gasesti in legea contabilitatii actualizate ... si, ca fapt divers, nu este obligatoriu sa fie un expert cel care semneaza bilantul, poate fi si o persoana incadrata cu contract de munca si care are studii superioare.....



#101748 venituri de natura salariala sau nu

Postat de mihavesa on 26 September 2006 - 09:40 AM in Arhiva

Vezi postareacarmenion, la Sep 25 2006, 03:57 PM, a spus:

Buna ziua,

2) De ce doar tichetele de masa sunt considerate cheltuieli deductibile.

parerea mea : pt ca sunt luate prin firme autorizate si vor ei sa zica ca ar fi monitorizate in vreun fel.
Sincer, e o prostie, ca multe altele din tara asta



#13208 vector fiscal

Postat de mihavesa on 14 March 2005 - 12:10 PM in Arhiva

buna
eu nu am o problema vreau doar sa va semnalez ca sa aveti grija si voi cat de tampit e sistemul romanesc
deci in vectorul fiscal esti platitor de impozit pe profit dar obtii pierdere nu am stiut ca in decl 100 tb sa trec la impozit profit 0 eu nu l-am trecut deloc si acum primesc notificare ca tb sa fac rectificativa in care sa trec 0 la impozit pe profit!
OAMENI BUNI ATI MAI AUZIT UNDEVA DE RECTIFICATIVA PT SUMA 0?! NU CA ASTIA NU SUNT NORMALI LA CAP



#14689 vector fiscal

Postat de mihavesa on 25 March 2005 - 07:33 PM in Arhiva

lasa-ma ma danae daca e trecut in vectorul fiscal e clar ca sunt platitor iar daca din dec101 rezulta pierdere de ce mai tb sa fac asta la trim.?? :twisted:



#100855 Vechime si adeverinte(??) pt contracte de munca cu t partial

Postat de mihavesa on 17 September 2006 - 09:26 AM in Arhiva

Vezi postarealaurapoenaru, la Apr 6 2006, 08:53 AM, a spus:

Dragii mei, poate ma ajutati...La un moment dat pe parcursul vietii mele de contabi, aveam un contract de munca de 8 ore pe o firma si alte 2 contracte de cate 2 ore fiecare. Firmele erau in cadrul aceluiashi grup. Eu...foarte fericita ca merge vechimea...ca sa am supriza cand am plekat de la respectivii si s-au inchis toate contractele sa vad ca in cartea mea de munca figura doar contractul de 8 ore.Celelalte 2 erau inregistrate bine mersi, chiar eu cu manutza mea virasem contributiile si facusem statele de plata(deci posibilitatea sa nu fie inregistrate pika din start). Din discutia pe care am avut-o cu persoana care se ocupa cu lucrurile astea reiese ca inspectoarea de la camera de munca i-a spus ca pentru cele doua contracte , nu numai ca nu mi le poate trece in cartea de munca, dar nici makar adeverinta de vechime nu imi poate da. A urmat un nefericit concediu medical, la care au intrat in calcul veniturile din acea perioada, si bineinteles ca veniturile aferente celor 2 contracte nu au intrat in calcul. Lamuriti-ma va rog...eu chiar am platit toate contributiile de pomana?

aveai dreptul la cm si contributiile nu s-au platit de pomana, ai aici citat din lege :

Norme OUG 158/2005- "Art. 72. - Pentru persoana asigurata care se afla in doua sau mai multe situatii prevazute la art. 1 alin. (1) lit. A si B din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 si care desfasoara activitatea la mai multi angajatori, la fiecare fiind asigurata conform acestei ordonante de urgenta, indemnizatiile se calculeaza si se platesc, dupa caz, de fiecare angajator. In aceasta situatie primele doua exemplare originale ale certificatului de concediu medical se prezinta spre calcul angajatorului la care asiguratul are venitul cel mai mare, iar la celalalt/ceilalti angajator/angajatori se prezinta cele doua exemplare in copii legalizate. Angajatorii platitori au obligatia respectarii prevederilor art. 1 din prezentele norme. "



#152344 vanzare in rate cu taxare inversa

Postat de mihavesa on 01 December 2007 - 12:49 AM in Arhiva

Vezi postarealaguna, la Nov 19 2007, 10:34 AM, a spus:

daca vand un imobil, iar incasarea se face in 10 rate, sunt corecte inregistrarile?
411=7583 10.000 lei
4426=4427 1.000 lei - timp de 10 luni?
5121=411 1.000 lei- timp de 10 luni?
daca toate conditiile legate de cele doua persoane sunt indeplinite (impozabile, neimpozabile, din UE, sau nu), din punct de vedere strict contabil este corect.



#18677 vanzare in rate

Postat de mihavesa on 29 April 2005 - 05:07 PM in Arhiva

parerea mea este ca vanzarea in rate ar trebui sa urmeze exemplul unui contract de leasing. se face intocmai ca un leasing normal. Iar in cazul leasingului factura se intocmeste pe masura scadentei ratelor din contractul de leasing.



#15658 vanzare in rate

Postat de mihavesa on 02 April 2005 - 11:29 AM in Arhiva

am si eu o intrebare la cei cunoscatori : daca vreau sa vand in rate cum se face? CF art.135 din CF tva pt vanzarile in rate devine exigibila pe masura incasarii ratelor. Clientul meu vrea insa sa intocmeasca initial o factura pe intreaga suma, sa scrie pe factura ca se refera la o vanzare in rate. Iar eu sa trec acel tva pe neexigibil (4428) si sa fac 4428=4427 pe masura incasarii ratelor. Se poate? pe mine ma dezorienteaza factura initiala care e facuta pe toata suma si are tot TVA-ul trecut la colectata.



#176676 vand produse cu pret diferit de cel din NIR

Postat de mihavesa on 27 June 2008 - 11:48 PM in Arhiva

eu fac asa la cele cu amanuntul : am nir il inregistrez in contab. Gestiunea nu se tine in contabilitate pe produse, ci global. Se tine si pe produse, dar nu pt contabilitatea financiara. Descarcarea de gestiune o face programul automat pe baza unui coeficient mediu de adaos. In balanta contul 371 este la pretul din NIR, deci prestabilit. Facand lunar pe baza acestui adaos mediu (netinand pe produse), la data inventarului se constata fapticul cu fizicul.
Eu l-am numit impropriu "pret estimativ" ..... asta pt ca a venit la mine clientul si m-a intrebat cum trebuie "prestabilit" pretul ca el nu stie, dar acum imi dau seama ca nu este vorba de comert cu amanuntul ci .... comert, simplu. Pt ca nu stia sa isi stabileasca pretul sau, spunea el, este greu de calculat, i-am spus sa isi estimeze pretul de vanzare in ideea ca programul meu oricum face media si ajustam la inventar.
Acum imi dau seama ca situatia mea era diferita, aceasta cu "pretul estimat" deoarece nu este comertul cu amanuntul ......



#176516 vand produse cu pret diferit de cel din NIR

Postat de mihavesa on 27 June 2008 - 04:19 PM in Arhiva

de acord ca este un pret prestabilit .... dar prestabilit de cine ? nu de catre tine ? in sensul asta m-am referit ca este estimativ ......... evident ca descarcarea se face cu K ..... si sumele se inregistreaza corespunzator.
Totusi, daca ai intrari in cursul aceleasi luni, de la acelasi produs, la preturi prestabilite diferite ...... descarcarea se va face cu K, care inseamna un adaos mediu .........
normal ca trebuie sa corespunda raportul de gestiune .............. si exact asta am spus si eu despre inventar ........

spuneam acelasi lucru ..... dar altfel .............



#175083 vand produse cu pret diferit de cel din NIR

Postat de mihavesa on 14 June 2008 - 04:21 PM in Arhiva

nu faci alt nir. Pretul inscris pe nir este oricum un pret estimat de tine, nu poate fi pretul real .... dupa cum ai zis si tu, poti negocia sau poti "lasa" la pret .....
Cel mai bine descarcarea de gestiune o faci la un adaos mediu .... iar la inventariere vii si corectezi sumele din soldul 371.



#176392 vand produse cu pret diferit de cel din NIR

Postat de mihavesa on 27 June 2008 - 10:45 AM in Arhiva

Vezi postareatmary, la Jun 18 2008, 06:18 PM, a spus:

nu sunt de acord. daca nu respecti pretul din nir nu o sa-ti bata rap de gestiune cu stocul real niciodata si daca ai un control cum o sa explici diferenta? parerea mea e ca faci factura fiscala cu pretul de pe receptie si scazi pe baza de discount acordat diferenta de pret pe care o scazi din pretul receptiei. poti sa nu respecti preturile doar daca esti in sistem en-gros
pe asta de unde ai scos-o ? daca esti comertul cu amanuntul poti oricand sa vinzi cu alt pret decat cel din nir ..... acela este un pret etimativ. Pt ce se mai calculeaza k de 378 ? acela este un adaos mediu. Diferentele se constata la inventar cand ajustezi adaosul comercial si tva neexigibila



#140209 va rog, ptr expertiza

Postat de mihavesa on 19 August 2007 - 11:00 AM in Arhiva

Vezi postareadanny2222, la Aug 19 2007, 11:56 AM, a spus:

Standardul profesional nr.35 - este la CECCAR spre vanzare si este foarte accesibil.

exista si in format electronic ? un rezumat al standardului unde gasim ? Pt ca nu mai avem timp sa citim cartea .......



#175166 v3.a1.07

Postat de mihavesa on 16 June 2008 - 01:20 PM in Arhiva

aceasta este o mare problema, toata lumea are aceasta problema .... vezi si alte topicuri



#147798 utilizarea POS

Postat de mihavesa on 14 October 2007 - 08:16 PM in Arhiva

Vezi postareaAndrea Shogunabirs, la Oct 14 2007, 05:39 PM, a spus:

Am avut o vanzare achitata cu card bancar, care era pe persoana fizica. Clientul a cerut factura pe firma , am facut factura si am atasat si chitanta de la POS. Insa ne-a cerut si bonul de casa sau chitanta . Daca i-am da inca o chitanta sau bon fiscal noi am avea lipsa in casa. ??? Cel putin asa mi-a spus contabilul, ca nu se poate elibera inca o chitanta sau bon de casa. Mi se pare corect afirmatia lui. Dar totusi ma intreb daca nu cumva sunt si alte situatii ex. posibilitatea eliberarii si unei chitante. Intrebarea ar fi daca am procedat corect sau daca nu care ar fi solutia acceptata de lege?
Mentionez ca POS-ul nu este legat de casa de marcat.
pe viitor sa stiti ca cei care platesc cu cardul nu trebuie sa obtina si bonul fiscal .... am vazut ca hypermarketurile astea dau totusi bon fiscal ca sa poti verifica totusi preturile produselor, dar casele de marcat au aceasta optiune ....
Deci, pt a evita astfel de situatii, aveti 2 variante : sau modificati optiunile casei de marcat sa se poata emite bonul, dar cu mentiunea ca plata s-a facut prin card sau nu emiteti bonul ..... suma platita se va regasi in extrasul de cont (diminuata eventual de un comision), deci ea NU trebuie sa se regaseasca in reg de casa.....
daca ea s-a inreg deja in Z zilei respective trebuie anulata .... se face un proces verbal, se ataseaza bonul gresit si se storneaza din casa de marcat.



#140369 Urmatorul examen pt consultanti fiscali...

Postat de mihavesa on 21 August 2007 - 08:00 AM in Arhiva

si eu ma bag, dar dupa 8-9 septembrie, dupa examenul de la CECCAR
Daca are cineva informatii suplimentare pana atunci, de genul data urmatoarei sesiuni de examene sa ne anunte si pe noi.

AIci se fac cursuri pregatitoare ?



#141687 Urmatorul examen pt consultanti fiscali...

Postat de mihavesa on 01 September 2007 - 10:36 PM in Arhiva

Vezi postareanemrac, la Aug 31 2007, 09:50 AM, a spus:

nu , la inscriere in camera
atunci taxa de 300 lei este anuala ? eu oricum nu indeplinesc conditiile de a avea vechime 5 ani dupa obtinerea licentei, am terminat in 2 ani si am doar 4 ani de vechime .... mai trebuie sa mai stau un an ...



#147736 Urmatorul examen pt consultanti fiscali...

Postat de mihavesa on 13 October 2007 - 06:00 PM in Arhiva

la experti, la consultanti .... nu se procedeaza corect... am impresia ca e un mare secret de stat .... de ce oare nu se precizeaza clar ce si cum ? macar in legatura cu organizarea examenelor ..... auzi 1001 de variante si nu stii care e corecta .... se intelege f prost termenul de democratie ...



#147841 Urmatorul examen pt consultanti fiscali...

Postat de mihavesa on 15 October 2007 - 09:40 AM in Arhiva

Vezi postareamadalinad, la Oct 14 2007, 11:07 AM, a spus:

Urmatoarele examene la consultanti fiscali sunt in decembrie si februarie, va spun din sursa sigura, asa ca SPOR LA INVATAT SI MULTA BAFTA
cat de ... "sigura" e sursa ???? :smile:



#147193 Urmatorul examen pt consultanti fiscali...

Postat de mihavesa on 10 October 2007 - 10:34 AM in Arhiva

o prietena a sunat azi, cica se da examen in decembrie ............




Cometa SQL