- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Andi_cmn's Content
Andi_cmn's Content
There have been 67 items by Andi_cmn (Search limited from 25-November 07)
By content type
See this member's
#97694 registru de evidenta a salariatilor
Postat de Andi_cmn on 22 August 2006 - 11:03 AM in Arhiva
Stie cineva d eunde se poate lua programul?
Multumesc ! B)
#97358 consultant fiscal - examen nov. 2006
Postat de Andi_cmn on 15 August 2006 - 01:30 PM in Arhiva
M-ar interesa si pe mine cum se poate optine calitatea de CONSULTANT FISCAL si care sunt materiile de studii pt sustinerea respectivelor examene. :unsure:
MULTUMESC ANTICIPAT :)
#112245 registrul de evidenta fiscala
Postat de Andi_cmn on 15 December 2006 - 02:58 PM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII
#116349 Declaratia 101
Postat de Andi_cmn on 16 January 2007 - 02:02 PM in Arhiva
NICOLETA p, la Jan 16 2007, 03:12 AM, a spus:
de fat ce inseamna "care au definitivat inchiderea exercitiului"?
Din cate am ințeles eu, este vorba despre institutiile publice.
#111054 Fără facturi fiscale că-s complicate!
Postat de Andi_cmn on 06 December 2006 - 01:41 PM in Arhiva
Facturile fiscale nu vor mai fi obligatorii din 1 ianuarie 2007. Schimbarea va provoca pierderi de milioane de euro tipografiilor acreditate și distribuitorilor, și riscă să semene harababură în sistem. Chiar și Imprimeria Națională își va diminua cifra de afaceri cu 6-7,5%.
„Cifra de afaceri pe care o realizăm din tipărirea formularelor cu regim special reprezintă în acest moment aproximativ 30% din total. Ponderea a scăzut de-a lungul anilor. În parte, a fost o diminuare voită, pentru că știam că, odată cu 1 ianuarie 2007, se va renunța la această formă a formularelor fiscale“, spune Cristina Stan, reprezentanta tipografiei Publirom.
„Și noi suntem afectați de noile modificări de natură fiscală. Tipărirea formularelor personalizate cu regim special are o pondere, pentru imprimeria noastră, de 16% din totalul cifrei de afaceri, ceea ce înseamnă 500.000 de lei“, declară Camelia Butu, director imprimeria Mirton din Timișoara. Silviu Verba, administrator la GrafoPrint Timișoara, este mult mai drastic: „Noi facem 4% din totalul facturilor din România. Pierdem bani, dar mai grav este că, de la 1 ianuarie, se va deschide sezonul la evaziune fiscală. Sistemul actual care implică sectorul privat în combaterea infracțiunilor economice va fi distrus.“
Începând cu data aderării, dispare regimul special al facturilor fiscale. Prin urmare, acestea nu vor mai fi obligatorii. Ceea ce înseamnă că facturile fiscale nu vor mai fi tipărite doar cu avizul Imprimeriei Naționale. Mai mult, acestea pot fi tipărite pe imprimantă, în orice birou, de către firma emitentă.
Să fim bine înțeleși, facturile în sine nu dispar! Ele vor putea fi emise electronic sau pe hârtie, cu respectarea unor cerințe cuprinse în legislație. La achizițiile intracomunitare, se vor folosi facturile electronice, în vreme ce la tranzacțiile locale se vor utiliza facturile fiscale obișnuite. Este de presupus că o mare majoritate a firmelor vor lucra cu facturi tipărite. „Este o măsură care ne aliniază la normele UE. Dar nu știu în ce măsură nu atât firmele, cât inspectorii fiscali se vor obișnui să lucreze în noul sistem“, a spus Daniel Anghel, director Tax & Legal services, PriceWaterhouseCoopers.
Garda Financiară afirmă că, deși va presupune un volum mai mare de lucru, controlul agenților economici nu va fi afectat. „Vom avea o perioadă cu controale încrucișate (și la furnizor, și la cumpărător, n. red.) mai multe“, a declarat Adrian Cucu, comisar-șef Garda Financiară.
Din anul 2003, piața formularelor tipizate în regim special de tipărire privind activitatea financiară și contabilă s-a liberalizat, în prezent fiind peste 50 de tipografii abilitate, dintre care cinci sunt cu capital de stat „Imprimeria Băncii Naționale“, Fabrica de Timbre, Poligrafia „Bucureștii Noi“, Tipografia Filaret și imprimeria „Coresi“ Ardealul. Imprimeria Națională gestionează sistemul național de înseriere și numerotare. De asemenea, deține din 2005 baza de date a agenților economici și a delegaților care cumpără facturi. Baza de informații este accesată de ANAF, Garda Financiară, Poliție, Parchet. „Sistemul în sine a permis oprirea de la achiziția de formulare a agenților economici inactivi, comunicați lunar de ANAF“, spune Dan Docan, directorul general al Imprimeriei Naționale. Inactivii au fost considerați principala sursă de facturi în alb, folosite pentru acoperirea unor cheltuieli nejustificate. „Piața neagră a dat înapoi în ultimii ani“, afirmă Adrian Cucu, fără să precizeze însă gradul de reușită sau dimensiunile pieței în discuție.
Soluții
de criză
Potrivit unor surse din industrie, cele peste 50 de imprimerii care tipăresc facturi fiscale realizează, din această activitate, o cifră de afaceri de 30 de milioane de euro anual. Chiar dacă lovitura pare teribilă, foarte puțini trăiesc numai din facturi, majoritatea anticipând sincopa și pregătindu-se pentru a contracara scăderea veniturilor. „Ne-am orientat deja spre investiții în utilaje pentru tipărituri cât mai variate“, a spus Camelia Butu, director la Imprimeria Mirton. „Formularele fiscale se vor păstra, și o parte din clienți vor alege în continuare să tipărească la noi, însă nu se va mai utiliza hârtia securizată și înserierea centralizată la Imprimeria Națională“, a conchis Cristina Stan, de la Publirom.
La o cifră de afaceri de 160 de milioane lei, pentru a recupera pierderile de 10-12 milioane după dispariția facturilor, Imprimeria Națională participă la licitația organizată de Casa Națională de Asigurări de Sănătate pentru Cardul European de Asigurări. De asemenea, în perioada imediat următoare, participă la două licitații internaționale, împreună cu corporația americană 3M, pentru tipărirea marcajelor la băuturi alcoolice și țigarete în Mexic, Turcia și Pakistan.
Amenințați serios, tipografii și-au strâns rândurile și susțin că este necesar în continuare un sistem de monitorizare a facturilor fiscale emise de agenții economici pe suport de hârtie, cu tehnică de calcul proprie. Măsura se poate implementa astfel încât sistemul actual și cel nou să funcționeze în paralel, perioadă în care Ministerul Finanțelor poate organiza activitatea după noile reguli.
Țările europene stopează evaziunea prin diverse metode, de exemplu, în Italia, există tipografii abilitate pentru realizarea facturilor cu sistem monitorizat de înseriere, în Grecia se instalează o „memorie fiscală“ între calculator și imprimanta care tipărește facturile, iar în Germania, există un sistem informatic care raportează seriile utilizate. Ministerul Finanțelor trebuie să intervină.
Sursa: Capital. ro /06.12.2006
#111391 returnare bani platiti eronat de client
Postat de Andi_cmn on 08 December 2006 - 12:00 PM in Arhiva
473 = 5121 restituire suma necuvenita .
Presupun ca incasarea si returnarea sumei necuvenite s-a facut in aceeasi luna. ar fii bine sa fie asa.
Aceasta este opinia mea in aceasta problema.
5121 = 473 pt incasare sume in curs de clarificare
473 = 5121 restituire suma necuvenita .
Presupun ca incasarea si returnarea sumei necuvenite s-a facut in aceeasi luna. ar fii bine sa fie asa.
Aceasta este opinia mea in aceasta problema.
#112086 REGISTRUL DE EVIDENTA FISCALA
Postat de Andi_cmn on 14 December 2006 - 11:24 AM in Arhiva
pentru modificarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 870/2005 privind Registrul de evidență fiscală
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 954 din 27 noiembrie 2006
În temeiul art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice și a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,
în baza dispozițiilor pct. 15 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului II din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările și completările ulterioare,
ministrul finanțelor publice emite următorul ordin:
ART. 1
Articolul 12 din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 870/2005 privind Registrul de evidență fiscală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 549 din 28 iunie 2005, cu completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins:
"ART. 12
(1) Prin derogare de la prevederile art. 1 alin. (1), contribuabilii înregistrați ca plătitori de impozit pe profit pot ține Registrul de evidență fiscală în formă electronică, cu respectarea modelului și conținutului prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
(2) Derogarea se acordă conform competențelor de către direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București și Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, cu respectarea condițiilor prevăzute la lit. G și H din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.850/2004 privind registrele și formularele financiar-contabile."
ART. 2
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanțelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Andi_cmn's Content
- Regulament