Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mgabi's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mgabi's Content

There have been 1000 items by mgabi (Search limited from 12-December 07)



Sort by                Order  

#251695 D205 ( in loc de fise fiscale)

Postat de mgabi on 10 January 2013 - 11:12 PM in Arhiva

In realitate se depun intr-o forma simplificata (dpdv al informatiilor), doar ca nu-i mai zice 210 ci s-au mutat in 205.

Modificarea importanta este ca nu trebuie sa mai listezi fisele individuale decat daca iti cere salariatul hartia.



#255341 D205 ( in loc de fise fiscale)

Postat de mgabi on 29 May 2013 - 02:35 PM in Arhiva

Nu se poate, 205-ul este format din multe tabele de fapt :))

Pentru un salariat se da o adeverinta de venit/retineri, o faci cum te taie capul.



#253373 D205 ( in loc de fise fiscale)

Postat de mgabi on 20 March 2013 - 08:33 PM in Arhiva

Rectificativa se trimite cu pozitiile corectate/noi (nu cu toate).

Daca vrei sa stergi o pozitie (un cnp adica) treci la sume 0 (zero).



#257067 0,5 % impozit pe exploatarea resurselor naturale.

Postat de mgabi on 24 August 2013 - 01:14 PM in Arhiva

Te-au cam zapacit cu formularile lor pe care trebuie sa faci analiza gramaticicala si semantica sa poti intelege ceva
:laugh:

In ordonante scrie asa :

ART. 3
(1) Impozitul prevăzut la art. 1 alin. (1) este de 0,5% și se aplică asupra veniturilor obținute de operatorii economici prevăzuți la art. 2 alin. (1), (2) și (3) care sunt luate în considerare la stabilirea cifrei de afaceri potrivit reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, respectiv veniturilor din activitățile principale pentru operatorii care aplică reglementările contabile conforme cu standardele internaționale de raportare financiară.


"Care sunt luate in considerare in cifra de afaceri" nu este ecelasi lucru cu "care reprezinta cifra de afaceri".
Pana si din titlu, se intelege la ce se referea og-ul.

In traducere, baza de calcul se compune din veniturile obtinute din acele activitati care intra in cifra de afaceri, nu si cele care sunt obtinute din acele activitati , dar nu intra in cifra de afaceri (de ex.veniturile din variatia stocurilor obtinute din activitatile specificate nu intra in calcul)



#256973 0,5 % impozit pe exploatarea resurselor naturale.

Postat de mgabi on 20 August 2013 - 04:08 PM in Arhiva

Impozitele si taxele specifice se platesc doar pentru acele "specialitati".

Trebuie doar sa ai evidentiate distinct in contabilitate activitatile si nu vei avea probleme.



#288365 21 ian. 2020 - data intrarii in vigoare a noii legi pt prevenirea și com...

Postat de mgabi on 14 January 2020 - 02:31 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

Pai cel de la oficiu cam avea dreptate :)))

Entitatile raportoare sunt, potrivit legii
....
i) alte entitati si persoane fizice care comercializeaza, in calitate de profesionisti, bunuri sau presteaza servicii, in masura in care efectueaza tranzactii in numerar a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni care au o legatura intre ele.

Fara suparare, dar care "comerciant" poate efectua tranzactii in numerar peste 10.000 euro (adica 477000 lei per tranzactie!!!) .... atata timp cat platile/incasarile numerar pe fiecare tranzactie nu pot depasi 10000 lei ???

Sincer, nu stiu cine s-ar incadra la litera i). Poate doar cei care incaseaza/platesc (numerar!) sume mari in relatie cu entitati din afara tarii, unde nu se aplica aceast plafon de numerar.



#288380 21 ian. 2020 - data intrarii in vigoare a noii legi pt prevenirea și com...

Postat de mgabi on 17 January 2020 - 10:48 AM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

Nu, nu ai aceasta obligatie si nu trebuie sa te inregistrezi acum, pentru ca nu esti entitate raportoare.
Doar daca ai clienti externi de ex. care iti platesc 20.000 euro in numerar (iti doresc sa ai multi :laugh: de genul!).

Mie personal legea mi se pare destul de clara, nu stiu de ce a inceput toata nebunia asta.
La platile/incasarile din exterior nu se aplica plafonul de numerar, nici la vanzarile in rate , dupa cate stiu eu ... asa ca pot exista si comercianti care se incadreaza la i).
PS: Daca iti apar asemenea situatii, va trebui sa te inregistrezi intai si abia apoi sa efectuezi tranzactia numerar.



#277899 Achizitie cereale de la persoane fizice - procedura legala, documente necesare

Postat de mgabi on 11 March 2017 - 09:07 AM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Carnetele agricole sunt obligatorii de ceva vreme/ani, nea cutare sigur stie de ele (se face doar ca n-a auzit!).
Contract de v/c nu mai face nimeni cand cumpara pe fila de carnet agricol (pentru ca acestea au regim special si se folosesc ddoar la vanzarea de produse) ... decat daca vrea sa apara anumite clauze specifice.
La fel cand cumperi din piata produse agricole (pentru restaurant de ex.) primesti fila de CA completata si pe baza ei faci nir-ul.

Este ca si cum ai primi o factura de fapt.



#269887 Achizitie din Ungaria

Postat de mgabi on 18 August 2015 - 10:22 AM in Arhiva

Cam putine date despre achizitii pentru un raspuns exact.
De principiu taxare inversa, daca sunteti in vies.

Atentie la tipul facturii, ce scrie la tva scutit conf .... , sa nu fie vorba de masini sh in regim second-hand, astea au alt regim, sunt fara tva si nu se raporteaza in 390.



#260001 Achizitie Gazduire web in SUA - impozit pe venitul Nerezidentilor

Postat de mgabi on 24 January 2014 - 05:33 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Interesanta intrebarea ... si extrasul.

Sa inteleg ca orice inchiriere (cu exceptia imobilelor) catre un strain este redeventa ....
d) orice echipament industrial, comercial sau ştiinţific, orice bun mobil, mijloc de transport ori container

O diferenta din puntul meu de vedere:
Un serviciu de hosting nu presupune doar inchirierea spatiului negociat pe calculator, ci si servicii de mentenanta, legatura internet , asistenta etc. Ca sa nu mai vorbim ca nici macar nu este un spatiu rezervat fix si invariabil ... ci mai degraba o obligatie de a-ti aloca necesarul (pana la un maxim contractual) atunci cand ai nevoie (dar unde vor ei , pe ce harddisk vor ei)
Altfel spus nu este chiar "dreptul de folosinta", ci mai degraba un serviciu de transfer de date si stocare. Si cel mai important aici este transferul de date (up-time-ul si viteza). Ca degeaba stochezi ceva care nu se poate accesa!



#255855 achizitie intracomunitara

Postat de mgabi on 18 June 2013 - 11:34 PM in Arhiva

Ce bine ar fi fost daca inspectorii ar avea macar 1/2 din cunostintele tale!
Exact facturi scanate in format pdf si trimise pe mail au fost "date jos".

Si unii au acceptat , culmea ca exact cei care incearca sa fie "legali" :angry2:

Oricum, eu chiar folosesc verianta cu facturi scanate trimise pe mail in attach.



#255761 achizitie intracomunitara

Postat de mgabi on 13 June 2013 - 12:34 PM in Arhiva

"Indiferent de forma in care este emisa/primita factura, si factura stocată in forma pentru care a optat persoana impozabila se considera exemplar original, in sensul pct. 46 alin. (1)."

Dupa cum ai subliniat aici eu inteleg ca pot lista mail-ul si se considera factura originala.
Dar sa stii ca am auzit pe multi ca le-au "dat jos" facturile primite pe mail.

In concluzie, voi cum credeti, daca cineva scaneaza factura si o trimite pe mail este sau nu originala? Eu personal inteleg ca trebuie sa pastrez si mail-ul sau pfd-ul/jpg-ul.
(Daca este emisa electronic, fisier si trimisa asa cum a fost emisa, nu scanata hartia ... atunci este clar originala)



#271603 achizitie intracomunitara ?

Postat de mgabi on 20 December 2015 - 08:22 PM in Arhiva

Otilia, el a primit o factura cu tva de la furnizor, eu asa inteleg din exprimarea lui ambigua : "preturile hainelor au tva".

Daca este asa cum am inteles eu, se schimba datele problemei:

... nu aplica regimul special (care este optional de altfel) ... pentru ca a primit o factura CU TVA , iar asta inseamna ca furnizorul lui nu este o persoana neimpozabila si nici o persoana impozabila care aplica regimul special:

Art.152^2
(2) Persoana impozabilă revânzătoare va aplica regimul special pentru livrările de bunuri second-hand, opere de artă, obiecte de colecție și antichități, altele decât operele de artă livrate de autorii sau succesorii de drept ai acestora, pentru care există obligația colectării taxei, bunuri pe care le-a achiziționat din interiorul Comunității, de la unul dintre următorii furnizori:
a) o persoană neimpozabilă;
b) o persoană impozabilă, în măsura în care livrarea efectuată de respectiva persoană impozabilă este scutită de taxă, conform art.141 alin. (2) lit. g);
c) o întreprindere mică, în măsura în care achiziția respectivă se referă la bunuri de capital;
d) o persoană impozabilă revânzătoare, în măsura în care livrarea de către aceasta a fost supusă taxei în regim special.
.....
(7) Persoana impozabilă revânzătoare poate aplica regimul normal de taxare pentru orice livrare eligibilă pentru aplicarea regimului special, inclusiv pentru livrările de bunuri pentru care se poate exercita opțiunea de aplicare a regimului special prevăzut la alin. (3).
.....
(12) Persoana impozabilă revânzătoare nu are dreptul să înscrie taxa aferentă livrărilor de bunuri supuse regimului special, în mod distinct, în facturile emise clienților.

Firma din RO nu aplica regimul special ci face o vanzare obisnuita, cu TVA, deci pentru @adichirila este o achizitie obisnuita de marfuri.

PS: Ar fi bine sa clarifici daca ai tva inscris pe factura sau nu, pentru ca in realitate toate preturile marfurilor au un tva in ele (intr-o forma sau alta!) ... undeva pe lantul: materie prima-producator-depozitar-magazin tot s-a platit un tva la stat :laugh:

PS2: Chiar daca furnizorul tau a aplicat regimul, poti opta sa nu aplici regimul special ca sa nu te incurci (daca iti convine!) , si vei considera ca ai o achizitie fara tva, asa cum apare si in factura.



#272023 achizitie lemn rotund persoane fizice fara taxare inversa si vanzare catre pe...

Postat de mgabi on 20 January 2016 - 09:41 PM in Impozitare - TVA

Da, este contarea care apare la cumparator , cred ca a scris din viteza si aceasta contare.

Potrivit codului fiscal, vanzatorul nu are voie sa scrie in factura tva-ul si nici nu se inregistreaza in contabilitate. (doar ca despre chestia asta nu au auzit la ANAF si vor in D394 valoarea tva la vanzarile cu taxare inversa :blink: )



#272607 achizitie lemn rotund persoane fizice fara taxare inversa si vanzare catre pe...

Postat de mgabi on 12 February 2016 - 02:24 PM in Impozitare - TVA

Factura este intocmita gresit si trebuie refacuta si platita diferenta (de tva).

Tu direct nu vad de ce ai avea probleme, dar furnizorul tau da si probabil se va trezi la un moment dat si va cere diferenta (cu o factura de corectie probabil)



#272171 achizitie si vanzare produse promotionale

Postat de mgabi on 26 January 2016 - 02:52 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Vezi postareaniki, la 26 January 2016 - 01:48 PM, a spus:

Dar pentru afise, banere, flyere, carti vizita, unde nu am decat printingul, restul este munca personalului (grafica)?

Daca ai noroc si factura pe printuri o primestei cu produsele insirate, atunci poti sa le consideri marfuri. Iar salariile angajatilor sunt cheltuieli care se scad din adaos.
Daca factura vine cu servicii (printare carti de vizita) atunci nu prea mai merge ... picioarele in apa rece si faci productie :sad:



#271665 achizitie si vanzare produse promotionale

Postat de mgabi on 29 December 2015 - 03:27 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Personal as merge pe varianta de productie (chiar daca sunteti mai mult agenti)

Adica pixul este materia prima, care se consuma si apoi rezulta in urma prelucrarii un produs finit: pixul inscriptionat.

Deci:
300=401 - cumperi pixul
600=300 - il dai il lucru
... aici ai si alte cheltuieli 6xx, cu salarii, cu serviciile prestate de firma care inscriptioneaza etc.
345=711 - primesti pixul "desenat"

4111=701 - vanzarea catre client
711=345 - descarcarea in urma vanzarii.

Banuiesc ca nu vrei sa facturezi pix separat si servicii de personalizare separat (ar fi fost mult mai simplu si mai aproape de realitate :laugh: )



#272061 achizitie si vanzare produse promotionale

Postat de mgabi on 22 January 2016 - 12:07 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Nu este chiar simplu, ce-i drept trebuie sa faci o mie de acte pentru productie (iar activitatea ta se incadreaza la productie publicitara).

Iata un exemplu:

301 =401 cu 100 lei (si 4426=401 daca ai si tva) la achizitia pixurilor (sa zicem 100 buc)

Din pixurile cumparate, folosesti 50 de bucati pentru un produs personalizat asa cum a vrut clientul; faci bon de consum:
601=301 cu 50 lei

Inregistrezi eventualele facturi cu serviciile (inscriptionare de ex.):
628=401 cu 70 lei

Cand ai pixurile gata, le inregistrezi ca si produs finit:
345=711 cu pretul de cost (eu te sfatuiesc aici sa lucrezi cu preturi de cost prestabilie/estimate pentru ca este dificil sa calculezi exact cheltuielile ... gandeste-te ca trebuie sa incluzi in costuri si chiria si salariile si contabilul ... etc )
Aici ar trebui sa ai si un raport de productie unde se specifica produsul finit si consumurile aferente lui.

sa zicem :
345=711 125 lei

Apoi vinzi produsele cu 200 lei:
4111=701 cu 200 lei
si descarci gestiunea :
711=345 cu 125lei (acelasi pret de cost prestabilit mai sus)

Astfel 711 si 345 se "sting", in conturile de 6xx ai cheltuielile toate iar in contul 701 ai valoarea de vanzare.

In 301 vei ramane cu 50 lei (pixurile inca nefolosite).



#272131 achizitie si vanzare produse promotionale

Postat de mgabi on 25 January 2016 - 06:21 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Din pacate nu prea ai scapare, corect este sa lucrezi pe productie (materialele sunt achizitionate de voi am inteles), pentru ca sufera o transformare calitativa ireversibila.

Ti-am dat solutia cea mai simpla pentru o evidenta de productie, si anume aceea cu pret de cost prestabilit/estimat.
(oricum nu conteaza de fapt pretul de cost pentru ca intra si iese, deci se anuleaza la final)
Asta inseamna ca nu stai sa calculezi la fiecare bucatica pretul de cost ci faci o estimare intiala pe fiecare categorie si mergi pe ea.

Problema este ca voi vindeti/facturati produse (pix,calendar,etc) nu servicii si in acest caz este cam dificil sa justifici inregistrarile altfel.

Iar Olimpia are dreptate , nici nu stii la ce te-ai inhamat! Productia este stufoasa si (parerea mea!) enervanta.
Iar daca mai ai si productie in curs (ca-n agricultura) ... te dai cu capul de pereti.

Poti sa intinzi coarda putin si sa le consideri marfuri ... dar orice control se va lega de asta daca culoarea ochilor tai nu corespunde :biggrin: .



#272169 achizitie si vanzare produse promotionale

Postat de mgabi on 26 January 2016 - 02:46 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Vezi postareaOtilia Alupei, la 25 January 2016 - 06:49 PM, a spus:

Vezi postareamgabi, la 25 January 2016 - 06:21 PM, a spus:

Iar Olimpia are dreptate
mieluuu', vreau mielu' de Paste, nasico ! :wub: :laugh: :laugh:

Hi,hi ... viteza bat-o vina ...
Care Paste? Mai vine Pastele anul asta cu cate avem pe cap ???



#258799 Achizitie UE cu tva inclus. Cum procedez ?

Postat de mgabi on 26 November 2013 - 12:08 PM in Arhiva

Este o aberatie ce ti-au spus cei din Ungaria (sau poate n-ati inteles voi bine!). Colectarea si virarea tva-ului nu este conditionat de locul de achizitie (intern,import, CE ..).

Pentru recuperarea tva din Ungaria trebuie sa faci D318 (studiaza putin declaratia) , vei primi poate la anu' banii.

PS: Orice stat este interesat sa descurajeze vanzarile fara tva in UE pentru ca astfel vor primi un TVA (un fel de imprumut) pe care il vor returna peste un an cumparatorului :))



#265925 acoperire pierdere ani precedenti

Postat de mgabi on 04 January 2015 - 02:07 PM in Impozitare - PROFIT

O firma pe minus are de obicei datorii, chiar si numai catre asociati (si alea tot datorii sunt).
Ar fi bine sa iei legatura cu un consultant in situatia ta, daca nu vrei sa ai surprize neplacute.

PS: Sper ca esti constienta ca preiei o "evaziune fiscala" si o vei duce mai departe tot furand :))



#273075 Acoperire program de lucru de catre asociati

Postat de mgabi on 07 March 2016 - 11:05 AM in ITM, Inspectia Muncii

Munca se presteaza doar cu acte legale.
Daca exista un administrator, acesta nu este angajat sa vanda ci este numit sa administreze.

Ramane putin neclara doar situatia in care vinde unul dintre asociati la tejghea.



#273069 Acoperire program de lucru de catre asociati

Postat de mgabi on 07 March 2016 - 10:45 AM in ITM, Inspectia Muncii

La acest program, sigur muncesc doi oameni (pe putin).
Deci ii pontezi pe cei doi, daca unul dintre ei este administratorul, atunci trebuie sa aiba si el carte de munca.

Aici apare o situatie: daca 2-3 asociati muncesc in firma lor , trebuie sa fie neaparat angajati ... ??? Atata timp cat societatea este infiintata "in scop lucrativ" ...
Ca sa nu mai vorbesc de asociatul unic.



#273125 Acoperire program de lucru de catre asociati

Postat de mgabi on 08 March 2016 - 10:27 PM in ITM, Inspectia Muncii

Pai n-am iesit din topic, pentru 16ore/zi trebuie sa lucreze 2 persoane obligatoriu! Nu poti ponta un angajat cu 16ore/zi.

Problema era daca a 2-a persoana poate fi administratorul cu mandat sau asociatul (in acest caz nu este cazul de CIM si in consecinta nici de revisal)

Tu ai intrebat de administrator (noi am extins si la asociati) ... daca poate fi a 2-a persoana.




Cometa SQL