Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GeForce's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


GeForce's Content

There have been 132 items by GeForce (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#139520 program saga

Postat de GeForce on 10 August 2007 - 11:17 PM in Arhiva

Daca vrei sa ai soldul la marfuri si pe articole, atunci alege varianta completa Saga C + Saga S. Dar in cazul in care nu vrei prea multe batai de cap, ci doar o evidenta global valorica a stocurilor, atunci varianta ideala e doar Saga C. Daca alegi cea de-a doua varianta, cea intalnita cel mai des, la societatile care desfoara doar activitati de comert, atunci trebuie sa bifezi in ecranul de configurare "Evaluare la pret de vanzare cu amanuntul", si "Gestiuni global-valorice".
Intrarile in gestiune si iesirile se opereaza prin intermediul meniului Operatii, submeniurile Intrari, respectiv Iesiri. De mentionat totusi ca notele de descarcare a gestiunii cu marfurile vandute, se realizeaza la finalul fiecarei luni, din submeniul Inchidere luna, iar in ecranul care apare vei avea "Descarcare marfuri vandute", apoi " Inchidere TVA", "inregistrare amortizare" si " Inchidere conturi de venituri si cheltuieli". Descarcarea gestiunii de marfuri la gestiunile global valorice se face prin calcularea unui coeficient de repartizare a diferentelor de pret la marfuri (k), a carui formula de calcul o vei gasi la Help, in programul mai sus-mentionat, si nicidecum pe baza unor bonuri de consum. Evaluarea la pret de vanzare cu amanuntul mai semnifica si faptul ca vei avea un raport de gestiune, completat pe fiecare zi, cu urmatoarele date: Sold la inceputul zilei, intrari de marfuri (pe baza NIR, intocmite de gestionar la primirea facturilor de aprovizionare), Iesiri de marfuri (pe baza facturilor emise catre clienti sau a raportului zilnic pentru utilizatorii caselor de marcat), si Sold la sfarsitul zilei. Formula este: Sf = Si + I - E.
Sper ca iti este util! Evaluarea la pret de vanzare semnifica utilizarea conturilor de diferente de pret (378) si a TVA nedeductibila (4428). Pretul de vanzare cu amanuntul este format din pret de aprovizionare + cheltuieli de desfacere + adaos comercial + cota TVA (19%, in general). La medicamente exista si TVA redus de 9%.



#147102 program saga

Postat de GeForce on 09 October 2007 - 04:00 PM in Arhiva

in meniul Administrare, din saga, la configurare societati, la campul referitor la TVA normala, treci valoarea Zero.



#155813 program saga

Postat de GeForce on 13 December 2007 - 10:17 AM in Arhiva

Pai cantiataea de faina consumata totala o afli prin insumarea tuturor bonurilor de consum din luna respectiva sau din contul 3021 analitic pentru faina. In Saga S este recomandat sa se lucreze acolo unde exista productie sau constructii deoarece fiind f. multe categorii de bunuri materiale, evidenta acestora poate fi facuta cu ajutorul acestei extrensii a programului de contabiliate. A, si nu in ultimul rand pentru a vedea centralizat pe fiecare tip de produs costurile efective de productie. I-a legatura cu cei de la Saga ca ai sa descoperi multe raspunsuri la intrebarile pe care le ai. Exista si acolo un forum de discutii cu privire la problemele intalnite de utilizatorii programului Saga. :smile:



#146770 program saga

Postat de GeForce on 05 October 2007 - 02:47 PM in Arhiva

In meniul situatii-listari, alegi Registrul jurnal si listezi de acolo inregistrarile din luna care te intereseaza. O observatie as avea de facut si anume ca nu se poate lista note contabile din Saga, ci numai registrul jurnal. Acesta se poate lista si separat pe tipuri de inregistrari: Intrari, Iesiri, Inchidere, Amortizare, Salarii, etc.



#163994 program saga

Postat de GeForce on 25 February 2008 - 08:15 PM in Arhiva

Rezulta o diferenta de 5000 lei pentru care nu exista documente , sa inteleg? Sau te duci in urma si verifici soldul si reglezi in momentul acesta, cand ai descoperit sau inregistrezi pe riscul tau, ceea ce au omis altii sa faca, si este cam riscant!
Eu unul nu inregistrez nimic fara sa aiba la baza un document justificativ! Daca pentru diferenta de 5000 lei existenta nu s-a constituit TVA si /sau venituri! Trebuie verificat pe documente deoarece exista riscul ca clientul tau sa fi modificat suma de pe factura, pentru a "umfla" cheltuielile sale? Cere-i te rog o situatie mai clara pe facturi emise si plati efectuate de el! Ca sa nu ai probleme!
Pana la urma faci cum crezi insa daca eu as fi in locul tau nu as inregistra nimic fara sa fiu sigur ca e as cum spune clientul. Orice inregistrare in conta trebuie dovedita cu acte!



#139521 program saga

Postat de GeForce on 10 August 2007 - 11:37 PM in Arhiva

Pentru niconta:
Ai definit gestiunile de articole, iar apoi fiecarei gestiuni sa ii atribui articolele respective, astfel incat la finalul preluarii datelor sa ai valoarea totala a soldului de marfuri si respectiv stocul cantitativ al acestora.
Daca nu iti apare in meniuri operatiile specifice stocurilor inseamna ca nu ai activat partea de stocuri, ci numai partea de conta. Uita-te in help si vezi ce anume trebuie sa faci.
Articolele contabile se genereaza si se pot vedea in submeniul Articole contabile, din meniul Operatii.
Trebuie sa ai fisa de magazie pentru toate articolele , daca utilizezi varianta cu stocuri, si nu vei avea raport de gestiune zilnic.
daca utilizezi versiunea completa (c+s) atunci in meniul Fisiere trebuie sa ai submeniurile Gestiuni, Articole. apoi tu trebuie sa completezi in configurare societate balanta de preluare a stocurilor, cu denumirea acestora la momentul preluarii, cantitatea si pretul unitar.
Ce vrei sa iti preia daca tu nu i-ai dat informatiile necesare? Crezi ca e robot? El e un soft in care el gestioneaza informatiile introduse de catre tine. daca tu ii dai informatii incomplete, sau gresite, atunci el asta iti va inregistra. :lostit (13):



#139768 program saga

Postat de GeForce on 14 August 2007 - 02:00 PM in Arhiva

Ce versiune utilizezi? E posibil sa fie o eroare a programului. Mie nu imi face probleme de genul asta! Download-eaza inca o data programul pe o alta partitie a computerului, decat aceea in care ai instalat Saga si vezi daca mai ai problemele astea!



#147908 program saga

Postat de GeForce on 15 October 2007 - 07:33 PM in Arhiva

Din meniul Operatii, submeniul Inchidere luna. In ecranul care iti va apare, vei avea mai multe optiuni, in partea de sus. Una din optiuni este declaratia 100 (a treia mi se pare ca este) si de acolo ai buton jos de listare a declaratiei si de listare a ordinelor de plata. Dar inainte de a lista este necesar sa faci o actualizare a D100, vezi ca ai buton de actualizare date. :biggrin:



#157446 OBIECTE DE INVENTAR

Postat de GeForce on 09 January 2008 - 03:01 PM in Arhiva

Ce anume inseamna "pentru nevoi personale"? Daca e pentru firma e ok, daca e pentru patron nu e bine deloc. Deci, concret pentru nevoile personale ale cui? Ale patronului sau ale firmei? Sau ale ambilor? :lostit (13):



#163560 ce program de contabilitate imi recomandati ?

Postat de GeForce on 21 February 2008 - 07:02 PM in Arhiva

http://www.reclama .ro/contact.htm



#163717 acoperire pierdere ani precedenti

Postat de GeForce on 22 February 2008 - 06:52 PM in Impozitare - PROFIT

La calcularea profitului impozabil la trimestrul I 2008, trebuie sa tii seama de pierderea inregistrata in anii anteriori. Apoi pe diferenta rezultata din calcul calculezi impozit pe profit (in caz ca se acopera integral pierderea si mai ramane si putin profit)!



#164381 acoperire pierdere ani precedenti

Postat de GeForce on 28 February 2008 - 09:04 AM in Impozitare - PROFIT

Prima data se acopera pierderea din anii precedenti, apoi sa raportezi profit. Daca in 2007 pe trim. III si IV ai avut profit, inseamna ca nu ai tinut cont de pierderea pe care o aveai inregistrata in anul precedent?
Acoperi pieredera din anii precedenti prin inregistrarea 121 = 1171 cu valoarea pe care o ai in Sfc la ct. 121.
Obs.: Nu ar fi trebuit sa platesti impozit pe profit la trim. III si IV , acoperind la acele termene o parte din pierderea inregistrata in anii precedenti.



#163718 acoperire pierdere ani precedenti

Postat de GeForce on 22 February 2008 - 06:58 PM in Impozitare - PROFIT

Pai daca acoperi pierderea din profit nu vei mai avea impozit de plata si deci la trimestrul I se declara zero in D100! Important de stiut este ca pierderea se recupereaza la fiecare trimestru, prin diminuarea profitului cu pierderea de acoperit si declararea cu valoarea zero a impozitului pe profit datorat! :tongue:



#148164 Registrul de casa

Postat de GeForce on 17 October 2007 - 08:07 PM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Dispozitie de incasare faci daca patronul vine cu bani de acasa. Daca ii dai bani patronului faci dispozitie de plata, in caz ca ii ia ca si avansuri de trezorerie in scopul aprovizionarii unitatii cu diverse bunuri de la furnizori; in caz ca ii dai banii sa se duca sa ii depuna la banca, nu faci nici un document, deoarece vei avea de la banca FV sai Ordin de incasare numerar, document pe baza caruia vei inregistra in reg. de casa viramentul intern (581=5311). :smile:



#145353 model deviz

Postat de GeForce on 29 September 2007 - 09:14 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Pentru cine are va rog frumos sa postati model(e) pentru deviz lucrari in domeniul constructiilor.



#163883 AMORTIZARE mijloace fixe

Postat de GeForce on 24 February 2008 - 08:36 PM in Arhiva

Inchiderea nu era oare 281=213? Parca asa functioneaza conturile! :tongue:



#163716 cheltuieli de protocol

Postat de GeForce on 22 February 2008 - 06:49 PM in Arhiva

Pai si e greu sa postezi si actul respectiv ca sa vada toti romanii acea HG?



#146899 OU 47/2007 - CASA DE MARCAT

Postat de GeForce on 07 October 2007 - 12:37 PM in Arhiva

Erau expuse mai multe modalitati pentru care este util sa se intocmeasca chitanta. :smile:



#160605 OU 47/2007 - CASA DE MARCAT

Postat de GeForce on 30 January 2008 - 04:29 PM in Arhiva

Vezi postareaOlguta, la Jan 30 2008, 01:47 PM, a spus:

Explicati-mi si mie va rog, pentru ca eu nu am mai lucrat cu case de marcat. E vorba de o persoana juridica careia i s-a facut factura si bon pe casa. In cazul asta, cum e afectat Z? E o greseala? Adica sa nu dubleze veniturile?Care ar fi inregistrarile contabile in cazul acesta? Cum introduci acest z si cu ce trebuie sa fie el egal. Va multumesc pentru ajutor si raman recunoscatoare.
Daca unei persoane juridice (si nu numai) i s-a emis factura, care a fost achitata cu bon fiscal, atunci acea suma se scade din Z-ul zilnic (daca folosesti program de conta si tii evidenta pe fiecare client, in analitic).
Ex: Z-ul zilei "N" este de 3000 lei
In ziua "N" s-a uemis urmatoarele facturi, achitate cu Bon fiscal:
a) PF Ionescu , in valoare de 100 lei
b) SC Alfa , in valore de 500 lei
Cand inregistram Z-ul, vom inregistra 5311 = 707, 4427 cu valoarea de 2400 lei, iar apoi pentru facurile emise se inregistreaza incasarea acestora in registrul de casa, astfel : 5311 - 4111.analitic a) - pentru suma de 100 lei si 5311 = 4111.analitic b) cu valorea de 500 lei. Emiterea facturilor catre clienti se inreg. astfel: 4111. analitic a) =707, 4427 cu valorea de 100 lei si 4111.analitic b) = 707, 4427 cu valorea de 500 lei.
In acest mod nu se denatureaza nimic in evidenta contabila, deoarece se vede destul de clar ca pentru suma de 600 lei, au fost emise doua facturi, in ziua respectiva, catre diversi clienti, iar restul de 2400 lei e evidentiat distinct ca incasare din vanzarea marfurilor cu bonuri fiscale (fara a se emite factura). :lostit (13):
Daca e ceva neclar va rog sa spuneti!



#147135 OU 47/2007 - CASA DE MARCAT

Postat de GeForce on 09 October 2007 - 11:17 PM in Arhiva

Cu registru special de declarat banii personali e de coma... Dar daca sunt obligati toti angajatii, inclusiv administratorul societatii sa isi declare banii personali, am ajuns mai rau ca pe vremea comunistilor :smile: Ce interes ar avea un administrator sa isi declare banii personali, daca nu el este cel care incaseaza c-val. bunurilor livrate? Sau soferul societatii care vine dimineata la servici, pleaca cu masina si nu are legatura cu magazinul? Sau poate si contabilul trebuie sa declare sumele de bani, daca se afla in unitate in momentul in care vine controlul :sad:



#157433 Contributiile sociale, achitate printr-un singur OP

Postat de GeForce on 09 January 2008 - 02:31 PM in Arhiva

Nici o problema intalnita in utilizarea programului de Ordine de plata pentru Trezorerie. Adresa oficiala pe care se gaseste este cea a Min. Finantelor. Am efectuat plati inca de la inceput cu acest program (din septembrie 2007) si nimeni nu mi-a returnat nici un OP care a avut pe el specificat plata in cont unic. Mai putine hartii utilizate si comisioane mult mai mici.



#164074 Contributiile sociale, achitate printr-un singur OP

Postat de GeForce on 26 February 2008 - 12:33 PM in Arhiva

La tot ceea ce se declara in D100, D102, D103 se utilizeaza numai conturi unice. Daca aveti restante la TVA nu se includ in conturile unice. La Comsionul datorat ITM deasemenea nu intra in conturi unice.



#157594 Contributiile sociale, achitate printr-un singur OP

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:27 AM in Arhiva

Nu exista mari diferente intre programul vechi (de dinainte de ianuarie 2008) si cel cel actualizat (in 2008). Platile de la 1 ianuarie 2008, se fac in conturile unice, pentru contributiile prevazute in OMEF 1294/10.09.2007. Pentru acele taxe care nu sunt prevazute in ordinul acela, se plateste ca si pana acum. De la 01 ianuarie 2008, indiferent daca ai sau nu ai datorii la Fisc vei achita in conturile unice, toate contributiile urmand a se face repartizarea pe fiecare tip de contributie in parte de catre ANAF.



#157599 bilant la 31.12.2007

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:42 AM in Arhiva

Sau o firma de contabilitate, prin reprezentantii sai, daca exista un contract de prestari servicii incheiat intre firma de contabilitate si societatea careia i se tine evidenta contabila.



#164351 bilant la 31.12.2007

Postat de GeForce on 27 February 2008 - 09:41 PM in Arhiva

"SECȚIUNEA a 2-a
Contabilul autorizat

Art. 10. - Contabilul autorizat poate executa pentru persoanele fizice și juridice următoarele lucrări:
a) ține contabilitatea operațiunilor economico-financiare prevăzute în contract;
b) pregătește lucrările în vederea elaborării situațiilor financiare.
Art. 11. - Contabilii autorizați pot să-și exercite profesia individual ori în societăți comerciale."




Cometa SQL