#101
Postat 11 November 2008 - 02:01 PM
#102
Postat 12 November 2008 - 01:12 PM
Dana C., la Oct 8 2008, 11:59 AM, a spus:
inca nu stiu daca la firma de unde primesc comision pt intermedieri de semnari contracte va tb sa duc facturi sau voi fi in continuare platita pe borderou cu retinere 10% impozit la sursa... in acest ultim caz nu stiu cum voi trece in RIP banii incasati.
Pe de alta parte, lucrez la o alta firma cu carte de munca unde se platesc toate darile (impozit, sanatate etc) - mai tb sa platesc ca PFA contrib la sanatate sau alte taxe inafara celor 16% stabiliti de fisc?
Exceptand materialele ce ma ajuta sa desf activ de PFA, pot trece si alte cheltuieli (ex abonamente telefon existent pe PF neinregistrata, ratb/metrou, cheltuieli macar partiale cu utilitati la sediul/locuinta unde am o camera prin contract de comodat, protocol (?? - am nevoie in dese randuri, cred ca depasesc si limita...)?
In Jurnalul inventar ce pot trece si ce regim au respectivele trecute? In cat timp se amortizeaza materialele trecute (aparate) dc se uzeaza/defecteaza si tb sa iau altele?
Acestea ar fi deocamdata urgentele mele de aflat, sper sa ma descurc...
multumesc anticipat,
Dana
Pot primi va rog cateva raspunsuri/sfaturi pt cele de mai sus?
In plus, am primit scrisorica de la fisc cu suma pe care tb sa o platesc ca impozit la valoarea de venit estimat declarata, respectiv 16% din acea valoare. Daca mi s-au retinut pana acum la sursa de fiecare data 10% se va face vreo recuperare a banilor pe care se pare ca tb sa ii platesc in plus? si cand?
va rog un raspuns si pt mine!
multumesc mult.
#103
Postat 16 November 2008 - 08:05 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 December 2008 - 10:22 PM
citare mesaj anterior
#104
Postat 18 November 2008 - 09:48 AM
Sotul meu lucreaza de un an la o societate si a optat ptr PFA. Si-a angajat o contabila care se ocupa de tot.Zilele trecute am primit un plic de la casa de sanatate precum trebuie sa plateasca de cand si-a fcut PFA-ul pana la zi(plus penalizarile bineinteles) .Contabila I-a zis ca nu e obligatoriu sa plateasca aceasta datorie deoarece el e si student. Si i-a zis ca e suficient sa duca o adeverinta de la facultate si gata .Eu nu stiu ce sa mai cred si mi-e frica sa nu-i creasca penalizarile.
#105
Postat 18 November 2008 - 10:06 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 December 2008 - 10:22 PM
citare mesaj anterior
#106
Postat 18 November 2008 - 11:03 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 December 2008 - 10:23 PM
citare mesaj anterior
#107
Postat 18 November 2008 - 11:30 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 December 2008 - 10:23 PM
citare mesaj anterior
#108
Postat 18 November 2008 - 11:55 AM
Multumesc mult ptr raspuns
#110
Postat 19 November 2008 - 03:59 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 December 2008 - 10:23 PM
citare mesaj anterior
#111
Postat 19 November 2008 - 08:46 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 December 2008 - 10:24 PM
citare mesaj anterior
#112
Postat 27 November 2008 - 07:58 PM
Multumesc!
#113
Postat 27 November 2008 - 09:45 PM
#114
Postat 28 November 2008 - 10:09 AM
Daca am cumparat un apartament de 2 camere si am rata la banca, s-ar putea incadra ca si cheltuiala deductibila rata
Va multumesc anticipat?
#115
Postat 28 November 2008 - 11:37 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 December 2008 - 10:25 PM
citare mesaj anterior
#116
Postat 05 December 2008 - 05:46 PM
VA rog sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu situatia urmatoare :
sotul meu la noul serviciu inceput acum, in decembrie, urmeaza sa primeasca salariul o parte pe cartea de munca, si restul pe pfa.
intrebarile mele sunt urmatoarele:
-el trebuie sa se ocupe de toata documentatia aferenta pfa? sau trebuie cineva autorizat, cu drept de semnatura?
- ce cheltuieli poate sa intre pe aceasta pfa? (cineva i-a spus ca mancarea...)
- citeam acum repede pe aici ca poate sa faca contract decomodat pt locuinta si sa deduca o parte din cheltuielile cu intretinerea...
- noi recent ne-am luat o masina, putem sa deducem cheltuielile cu rata?
-de asemenea, ar putea sa inchirieze pfa_ului masina?
-din ce stiam, trebuie depuse niste documente trimestrial (ce doc, unde??? - noi stam in sect6), iar impozitul seplateste anual (care este procentul?)
Imi cer scuze ca va cer mura in gura, insa sunt cu 2 copii mici printre picioare si o sa mai citesc eu oricum pe aici, insa mi-ar prinde bine daca as putea macar pt inceput sa-mi fac o idee.
va multumesc antici[pat
#117
Postat 05 December 2008 - 07:48 PM
#118
Postat 05 December 2008 - 09:07 PM
La un AF cheltuielile cu masini,utilaje sunt deductibile?Daca da ,te rog sa-mi spui si mie in ce limite si ce regim au.Se inscriu in jurnalul de incasari si plati si se deduc integral?
Te rog foarte mult daca poti sa-mi dai si mie niste lamuriri.am nevoie pt tatal meu.Te rog mult :biggrin:
#119
Postat 06 December 2008 - 08:34 AM
#120
Postat 08 December 2008 - 08:09 PM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Radiere PFA 2023 - Cum se completeaza DU rectificativa?pfa, radiere, norma de venit |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | Eduard Stefan |
|
||
Modificare CNP pentru PFA (dupa obtinere de cetatenie) |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | victorpfa |
|
||
Noul plafon PFA de trecere de la norma de venit la sistemul real, 2023-2024 ! |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
||
ONG - Contabilitate |
ONG | SARINA |
|
||
Asigurare sanatate PFA? |
Legislatie specifica PFA | juliafree |
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi