Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Contabilitate PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


Contabilitate PFA

rambursare imprumut pfa
260 replies to this topic

#81 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 29 September 2008 - 11:38 PM

Pai chitantele sunt pastrate in calculator si inregistrate in RJIP cu seria si nr. primite, gata de printare la un eventual control sau cand va fi nevoie! De ce intrebi?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:08 AM




#82 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2008 - 12:01 AM

Intrebam si eu, asa, din curiozitate...
Chitantele inregistrate in RJIP le listezi doar la un eventual control :tongue: Faci la fel si cu facturile?!
Tu n-ai primit in viata ta chitante de la un furnizor de-al tau? Cum era daca si el le-ar fi 'pastrat in calculator'?! :thumbup:

N-ar fi mai intelept sa te documentezi inainte de a te apuca sa faci ceva?! De ex. despre modul in care se completeaza si circulatia documentelor contabile...
Ca sa nu mai spun de Contabilitatea in Partida Simpla, in ansamblu...

Have fun!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:09 AM

Dan



#83 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 30 September 2008 - 12:23 PM

Stai ca nu e chiar asa....
Colaboratorii care m-au platit cash, evident ca au primit o chitanta semnata/stampilata de mine. Dar pt. exemplarele mele si pt. cele "taiate" aiurea(pt banii incasati in cont) nu vad de ce nu le-as tine in calculator. Suntem in era multimedia si cred ca trebuie sa profitam la maximum de ea. Cand va fi nevoie de ele in forma scrisa se pot printa si stampila in cateva minute.

Documentare am facut, la un nivel mediu, e drept, mai am si 4ani de contabilitate in liceu, pentru un PFA simplu este de ajuns. Insa apar spete ca cea de care vorbesc de cateva posturi, la care vad ca nimeni nu a dat o solutie clara.
IN concluzie, in cazul "taierii" de chitante pt sumele incasate in cont urmate de inregistrarea acestora in RJIP (fara a comite o dubla inregistrare sau o raportare eronata la stat), care ar fi solutia de corectare a Registrului si implicit de indreptare a situatiei?



#84 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2008 - 01:06 PM

Vezi postareaLyvyoo, la Sep 30 2008, 01:23 PM, a spus:

Dar pt. exemplarele mele si pt. cele "taiate" aiurea(pt banii incasati in cont)...
IN concluzie, in cazul "taierii" de chitante pt sumele incasate in cont urmate de inregistrarea acestora in RJIP (fara a comite o ...dubla inregistrare sau o raportare eronata la stat), care ar fi solutia de corectare a Registrului si implicit de indreptare a situatiei?
In cazul in care ai taiat chitanta de incasare numerar cand de fapt factura respectiva a fost incasata prin banca, sa stii ca ai o problema serioasa. Din cate am inteles chitantele le-ai facut cu ajutorul tehnicii de calcul, astfel nu poti, nici macar, demonstra ca toate exemplarele(albastru,rosu,verde) sunt in posesia ta.Deci, tu trebuie sa demonstrezi cu documente ca acele chitante emise aiurea sunt bani incasati prin banca.
Sumele, specificatia incasarii si numele clientului corespunde in chitanta cu extrasul de banca?Daca Nu corespund inseamna ca banii sunt incasati, Daca Da, sa zicem, ca faci o nota explicativa, in care-ti expui "povestea" si obtii si de la clintii respectivi confirmare scrisa ca ti s-a platit in perioada de colaborare si pana in prezent, suma totala de ...., reprezentand....



#85 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 30 September 2008 - 03:40 PM

Merci de raspuns,
Ma aflu in cazul doi, unde datele de pe chitanta corespund cu cele din extras (sume, firma, data).
Din cate se vede, cea mai buna metoda ar fi sa nu corectez nimic in RJIP, sa nu anulez chitantele si sa fac o nota interna in care sa explic cele cele intamplate, precizand probabil ca declaratiile depuse la finante contin cifrele corecte.....
Sper sa invete si altii din prostiile unora :thumbup:



#86 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2008 - 12:00 AM

Atentie!IN RIPL NU trebuiesc inregistrate.Daca le-ai inreg, singura solutie este sa le stornezi(pe baza notei explicative si a confirmarilor scrise de la clienti).IN RIPL totalul trebuie sa corespunda cu declaratia, respectiv cu realitatea.Eu am inteles ca numai documentele de incarsare s-au dublat.



#87 alicedragomir

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 03 October 2008 - 11:55 AM

sunt pfa am un calculator cumparat in 2007 dar nu l-am prins in 2007. pot sa-l mai prind pe chelt in 2008?



#88 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2008 - 12:42 PM

Vezi postareaalicedragomir, la Oct 3 2008, 12:55 PM, a spus:

sunt pfa am un calculator cumparat in 2007 dar nu l-am prins in 2007. pot sa-l mai prind pe chelt in 2008?
Ce valoare are?
Ai inchis RIPL anul 2007?
Mai multe info.., ideea e ca faci rectificativa pe 2007.Dar sa vedem cum o inreg in conta



#89 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2008 - 11:05 PM

Eu nu as risca sa-l 'prind' pe anul 2008...
In mod normal RJIP ar trebui sa fi fost inchis pe 2007, nu?! Suntem totusi in octombrie 2008 :thumbup:
O solutie ar fi totusi sa faci o nota, un referat, sau ceva din care sa reiasa ca ai primit factura de abia in 2008... In acest caz pune-l macar in ianuarie, nu la jumatatea anului :tongue:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:10 AM
citare mesaj anterior

Dan



#90 petworld

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 06 October 2008 - 05:51 PM

Buna seara tuturor,

Am si eu vreo 2 intrebari,contul bancar deschis pe PFA poate fi folosit la viramente cu scopuri personale?Plat online a impozitului pe venit se poate plati si pentru PFA,am auzit de la cineva ca numai bucurestiul are acest prilej,adica deocamdata numai cei din Bucuresti o pot folosi,este adevarat?
Va multumesc!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:10 AM




#91 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 October 2008 - 07:07 PM

Nu prea inteleg de ce ai citat in postul tau niste intrebari ce nu au nici o legatura cu problema ta, dar sa trecem...

1. PF dispune liber, fara nici o justificare, de veniturile obtinute ca PFA. Deci nu ai de dat socoteala nimanui ce faci cu banii, fie cash, fie din cont.
2. Daca intri pe site-ul ANAF gasesti un raspuns imediat. Sau incearca direct la Plati online

Have fun!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:11 AM
citare mesaj anterior

Dan



#92 petworld

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 07 October 2008 - 07:16 AM

Buna Dan,

Multumesc pentru raspuns!

Cu respect,
Krisztina

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:11 AM
citare mesaje anterioare




#93 adnas1974

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 07 October 2008 - 04:43 PM

Mai intai as dori sa-mi cer scuze pt mesajul anterior dar imi joaca calculatorul feste.
Sotul este PFA neplatitor de TVA. De luna viitoare v-a lucra cu o firma dintr-o tara membra UE si v-a incasa prin banca euro. Cum trebuie sa procedam?
- trebuie deschis cont pe PFA?
- cum inregistram in RJIP incasarile in euro? la ce curs?
- trebuie sa tinem si registrul de casa in valuta?
Va multumesc anticipat pt raspunsuri.



#94 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 October 2008 - 09:03 PM

1. Ar fi cel mai indicat sa deschizi cont pe PFA
2. Factura o emiti in EURO, dar treci si val. in RON, intre paranteze, sub fiecare suma, la cursul BNR din ziua emiterii facturii. Sa treci in subsol cursul BNR din ziua respectiva. Aceste sume, in RON, le treci in RJIP.
2. bis. Probabil nu e cea mai ortodoxa solutie la pct.2... dar eviti astfel balamucul cu diferentele de curs valutar, diferente ce apar intre cursul din ziua emiterii facturii si cursul din ziua incasarii efective e banilor. Daca vrei sa fii 100% in regula ar fi indicat sa procedezi astfel.
3. PFA nu tine evidenta casa/banca. Dispune de bani dupa bunul plac.

Succes!

PS. Cred ca se scrie: ''va lucra, va incasa''...

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:12 AM
citare mesaj anterior

Dan



#95 Dana C.

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 08 October 2008 - 11:59 AM

Buna ziua, sunt noua pe acest forum, cu un proaspat PFA pe care nu stiu de unde sa-l apuc... Rog ajutor pt cateva dileme:
inca nu stiu daca la firma de unde primesc comision pt intermedieri de semnari contracte va tb sa duc facturi sau voi fi in continuare platita pe borderou cu retinere 10% impozit la sursa... in acest ultim caz nu stiu cum voi trece in RIP banii incasati.
Pe de alta parte, lucrez la o alta firma cu carte de munca unde se platesc toate darile (impozit, sanatate etc) - mai tb sa platesc ca PFA contrib la sanatate sau alte taxe inafara celor 16% stabiliti de fisc?
Exceptand materialele ce ma ajuta sa desf activ de PFA, pot trece si alte cheltuieli (ex abonamente telefon existent pe PF neinregistrata, ratb/metrou, cheltuieli macar partiale cu utilitati la sediul/locuinta unde am o camera prin contract de comodat, protocol (?? - am nevoie in dese randuri, cred ca depasesc si limita...)?
In Jurnalul inventar ce pot trece si ce regim au respectivele trecute? In cat timp se amortizeaza materialele trecute (aparate) dc se uzeaza/defecteaza si tb sa iau altele?
Acestea ar fi deocamdata urgentele mele de aflat, sper sa ma descurc...
multumesc anticipat,
Dana



#96 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 30 October 2008 - 10:39 AM

Am si eu cateva intrebari privind contabilitatea PFA:

1) Vreau sa cumpar o soba metalica pe care o instalez in punctul de lucru (magazin alimentar) la valoarea de 500 RON. Din cate stiu eu ar trebui sa intre la obiecte de inventar, insa cum o inregistrez in cotabilitate? Am inteles ca se face o dispozitie de plata cu valoarea de pe factura, dispozitie ce se inregistreaza in RJIP. Sau inregistrez direct chitanta?

2) PFA nu are angajati, in cazul asta am vreo obligatie de plata la CAS sau pensie?

3) Am introdus cam multe facturi, ceea ce a determinat un stoc destul de mare (asta din calculele mele) In cazul unui control, cum se poate verifica stocul scriptic de marfa (mentionez ca este un magazin alimentar). Se face invetar pe stocul de marfa la PFA?

Multumesc



#97 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 30 October 2008 - 11:56 AM

-soba o inregistrezi in RJIP pe plati in baza chitantei si a facturii
- daca nu ai angajati trebuie sa platesti doar contributia de sanatate la valoarea din declaratia estimativa pentru inceput si apoi la eliberarea declaratiei de impunere anuala faci regularizarea cu platile efectuate
- eu te sfatuiesc sa platesti si 0.85% contrib pt concedii medicale
- trebuie sa tii obligatoriu evidenta stocului de marfa intr-un registru unde operezi toate intrarile si iesirile de marfa la pret cu amanuntul.
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#98 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 30 October 2008 - 02:36 PM

Am PFA deja de 2 ani si nu stiam lucrurile astea.

1. Ce trebuie sa fac ca sa platesc CAS si care este procentul? Oare o sa primesc penalizari?

2. Care este registrul pentru toate intrarile si iesirile de marfa? Este un document prevazut in lege? Exista o corelatie intre acest registru si RJIP?

Am nevoie de un raspuns

Multumesc

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:13 AM
citare mesaj anterior




#99 jaja

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 10 November 2008 - 11:40 PM

Buna

tot citesc aici si unele le gasesc interesante. Eu am o alta nelamurire, mai ales ca o sa incep si eu sa tin o astfel de evidenta contabila.

Acest Registru Jurnal de Incasari si Plati il completati manual sau cu ajutorul unui program informatic? Vin cu aceasta intrebare stiind ca el a trebuit cumparat si inregistrat la finante, dar eu am facturi multe si marunte si nu prea am tragere de inima sa tot scriu acolo pe ele cu manuta.

Eu ma gandeam sa trec in registru totalurile lunare, asa cum se trec la SC in registrul Jurnal general.

Astept opiniile voastre.



#100 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2008 - 12:20 PM

DA, poti intocmi RIPL cu ajutorul tehnicii de calcul si la sf lunii listezi si treci totalurile in registru.

Aceasta postare a fost editata de PasareaPhoenix: 11 November 2008 - 12:21 PM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL