Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:08 AM
#81
Postat 29 September 2008 - 11:38 PM
#82
Postat 30 September 2008 - 12:01 AM
Chitantele inregistrate in RJIP le listezi doar la un eventual control Faci la fel si cu facturile?!
Tu n-ai primit in viata ta chitante de la un furnizor de-al tau? Cum era daca si el le-ar fi 'pastrat in calculator'?!
N-ar fi mai intelept sa te documentezi inainte de a te apuca sa faci ceva?! De ex. despre modul in care se completeaza si circulatia documentelor contabile...
Ca sa nu mai spun de Contabilitatea in Partida Simpla, in ansamblu...
Have fun!
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:09 AM
#83
Postat 30 September 2008 - 12:23 PM
Colaboratorii care m-au platit cash, evident ca au primit o chitanta semnata/stampilata de mine. Dar pt. exemplarele mele si pt. cele "taiate" aiurea(pt banii incasati in cont) nu vad de ce nu le-as tine in calculator. Suntem in era multimedia si cred ca trebuie sa profitam la maximum de ea. Cand va fi nevoie de ele in forma scrisa se pot printa si stampila in cateva minute.
Documentare am facut, la un nivel mediu, e drept, mai am si 4ani de contabilitate in liceu, pentru un PFA simplu este de ajuns. Insa apar spete ca cea de care vorbesc de cateva posturi, la care vad ca nimeni nu a dat o solutie clara.
IN concluzie, in cazul "taierii" de chitante pt sumele incasate in cont urmate de inregistrarea acestora in RJIP (fara a comite o dubla inregistrare sau o raportare eronata la stat), care ar fi solutia de corectare a Registrului si implicit de indreptare a situatiei?
#84
Postat 30 September 2008 - 01:06 PM
Lyvyoo, la Sep 30 2008, 01:23 PM, a spus:
IN concluzie, in cazul "taierii" de chitante pt sumele incasate in cont urmate de inregistrarea acestora in RJIP (fara a comite o ...dubla inregistrare sau o raportare eronata la stat), care ar fi solutia de corectare a Registrului si implicit de indreptare a situatiei?
Sumele, specificatia incasarii si numele clientului corespunde in chitanta cu extrasul de banca?Daca Nu corespund inseamna ca banii sunt incasati, Daca Da, sa zicem, ca faci o nota explicativa, in care-ti expui "povestea" si obtii si de la clintii respectivi confirmare scrisa ca ti s-a platit in perioada de colaborare si pana in prezent, suma totala de ...., reprezentand....
#85
Postat 30 September 2008 - 03:40 PM
Ma aflu in cazul doi, unde datele de pe chitanta corespund cu cele din extras (sume, firma, data).
Din cate se vede, cea mai buna metoda ar fi sa nu corectez nimic in RJIP, sa nu anulez chitantele si sa fac o nota interna in care sa explic cele cele intamplate, precizand probabil ca declaratiile depuse la finante contin cifrele corecte.....
Sper sa invete si altii din prostiile unora
#86
Postat 03 October 2008 - 12:00 AM
#87
Postat 03 October 2008 - 11:55 AM
#88
Postat 03 October 2008 - 12:42 PM
alicedragomir, la Oct 3 2008, 12:55 PM, a spus:
Ai inchis RIPL anul 2007?
Mai multe info.., ideea e ca faci rectificativa pe 2007.Dar sa vedem cum o inreg in conta
#89
Postat 03 October 2008 - 11:05 PM
In mod normal RJIP ar trebui sa fi fost inchis pe 2007, nu?! Suntem totusi in octombrie 2008
O solutie ar fi totusi sa faci o nota, un referat, sau ceva din care sa reiasa ca ai primit factura de abia in 2008... In acest caz pune-l macar in ianuarie, nu la jumatatea anului
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:10 AM
citare mesaj anterior
#90
Postat 06 October 2008 - 05:51 PM
Am si eu vreo 2 intrebari,contul bancar deschis pe PFA poate fi folosit la viramente cu scopuri personale?Plat online a impozitului pe venit se poate plati si pentru PFA,am auzit de la cineva ca numai bucurestiul are acest prilej,adica deocamdata numai cei din Bucuresti o pot folosi,este adevarat?
Va multumesc!
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:10 AM
#91
Postat 06 October 2008 - 07:07 PM
1. PF dispune liber, fara nici o justificare, de veniturile obtinute ca PFA. Deci nu ai de dat socoteala nimanui ce faci cu banii, fie cash, fie din cont.
2. Daca intri pe site-ul ANAF gasesti un raspuns imediat. Sau incearca direct la Plati online
Have fun!
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:11 AM
citare mesaj anterior
#92
Postat 07 October 2008 - 07:16 AM
Multumesc pentru raspuns!
Cu respect,
Krisztina
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:11 AM
citare mesaje anterioare
#93
Postat 07 October 2008 - 04:43 PM
Sotul este PFA neplatitor de TVA. De luna viitoare v-a lucra cu o firma dintr-o tara membra UE si v-a incasa prin banca euro. Cum trebuie sa procedam?
- trebuie deschis cont pe PFA?
- cum inregistram in RJIP incasarile in euro? la ce curs?
- trebuie sa tinem si registrul de casa in valuta?
Va multumesc anticipat pt raspunsuri.
#94
Postat 07 October 2008 - 09:03 PM
2. Factura o emiti in EURO, dar treci si val. in RON, intre paranteze, sub fiecare suma, la cursul BNR din ziua emiterii facturii. Sa treci in subsol cursul BNR din ziua respectiva. Aceste sume, in RON, le treci in RJIP.
2. bis. Probabil nu e cea mai ortodoxa solutie la pct.2... dar eviti astfel balamucul cu diferentele de curs valutar, diferente ce apar intre cursul din ziua emiterii facturii si cursul din ziua incasarii efective e banilor. Daca vrei sa fii 100% in regula ar fi indicat sa procedezi astfel.
3. PFA nu tine evidenta casa/banca. Dispune de bani dupa bunul plac.
Succes!
PS. Cred ca se scrie: ''va lucra, va incasa''...
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:12 AM
citare mesaj anterior
#95
Postat 08 October 2008 - 11:59 AM
inca nu stiu daca la firma de unde primesc comision pt intermedieri de semnari contracte va tb sa duc facturi sau voi fi in continuare platita pe borderou cu retinere 10% impozit la sursa... in acest ultim caz nu stiu cum voi trece in RIP banii incasati.
Pe de alta parte, lucrez la o alta firma cu carte de munca unde se platesc toate darile (impozit, sanatate etc) - mai tb sa platesc ca PFA contrib la sanatate sau alte taxe inafara celor 16% stabiliti de fisc?
Exceptand materialele ce ma ajuta sa desf activ de PFA, pot trece si alte cheltuieli (ex abonamente telefon existent pe PF neinregistrata, ratb/metrou, cheltuieli macar partiale cu utilitati la sediul/locuinta unde am o camera prin contract de comodat, protocol (?? - am nevoie in dese randuri, cred ca depasesc si limita...)?
In Jurnalul inventar ce pot trece si ce regim au respectivele trecute? In cat timp se amortizeaza materialele trecute (aparate) dc se uzeaza/defecteaza si tb sa iau altele?
Acestea ar fi deocamdata urgentele mele de aflat, sper sa ma descurc...
multumesc anticipat,
Dana
#96
Postat 30 October 2008 - 10:39 AM
1) Vreau sa cumpar o soba metalica pe care o instalez in punctul de lucru (magazin alimentar) la valoarea de 500 RON. Din cate stiu eu ar trebui sa intre la obiecte de inventar, insa cum o inregistrez in cotabilitate? Am inteles ca se face o dispozitie de plata cu valoarea de pe factura, dispozitie ce se inregistreaza in RJIP. Sau inregistrez direct chitanta?
2) PFA nu are angajati, in cazul asta am vreo obligatie de plata la CAS sau pensie?
3) Am introdus cam multe facturi, ceea ce a determinat un stoc destul de mare (asta din calculele mele) In cazul unui control, cum se poate verifica stocul scriptic de marfa (mentionez ca este un magazin alimentar). Se face invetar pe stocul de marfa la PFA?
Multumesc
#97
Postat 30 October 2008 - 11:56 AM
- daca nu ai angajati trebuie sa platesti doar contributia de sanatate la valoarea din declaratia estimativa pentru inceput si apoi la eliberarea declaratiei de impunere anuala faci regularizarea cu platile efectuate
- eu te sfatuiesc sa platesti si 0.85% contrib pt concedii medicale
- trebuie sa tii obligatoriu evidenta stocului de marfa intr-un registru unde operezi toate intrarile si iesirile de marfa la pret cu amanuntul.
Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres
#98
Postat 30 October 2008 - 02:36 PM
1. Ce trebuie sa fac ca sa platesc CAS si care este procentul? Oare o sa primesc penalizari?
2. Care este registrul pentru toate intrarile si iesirile de marfa? Este un document prevazut in lege? Exista o corelatie intre acest registru si RJIP?
Am nevoie de un raspuns
Multumesc
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:13 AM
citare mesaj anterior
#99
Postat 10 November 2008 - 11:40 PM
tot citesc aici si unele le gasesc interesante. Eu am o alta nelamurire, mai ales ca o sa incep si eu sa tin o astfel de evidenta contabila.
Acest Registru Jurnal de Incasari si Plati il completati manual sau cu ajutorul unui program informatic? Vin cu aceasta intrebare stiind ca el a trebuit cumparat si inregistrat la finante, dar eu am facturi multe si marunte si nu prea am tragere de inima sa tot scriu acolo pe ele cu manuta.
Eu ma gandeam sa trec in registru totalurile lunare, asa cum se trec la SC in registrul Jurnal general.
Astept opiniile voastre.
#100
Postat 11 November 2008 - 12:20 PM
Aceasta postare a fost editata de PasareaPhoenix: 11 November 2008 - 12:21 PM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Radiere PFA 2023 - Cum se completeaza DU rectificativa?pfa, radiere, norma de venit |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | Eduard Stefan |
|
||
Modificare CNP pentru PFA (dupa obtinere de cetatenie) |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | victorpfa |
|
||
Noul plafon PFA de trecere de la norma de venit la sistemul real, 2023-2024 ! |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
||
ONG - Contabilitate |
ONG | SARINA |
|
||
Asigurare sanatate PFA? |
Legislatie specifica PFA | juliafree |
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi