MARIA-CARMEN, la Dec 6 2008, 08:34 AM, a spus:
#121
Postat 08 December 2008 - 11:27 PM
#122
Postat 09 December 2008 - 09:03 AM
#123
Postat 09 December 2008 - 09:04 AM
#124
Postat 09 December 2008 - 10:02 AM
#125
Postat 09 December 2008 - 10:43 AM
#126
Postat 09 December 2008 - 12:46 PM
#127
Postat 09 December 2008 - 01:09 PM
mih, la Dec 9 2008, 12:46 PM, a spus:
si v-a dat un act in baza caruia face afirmatiile?
#128
Postat 09 December 2008 - 04:53 PM
#129
Postat 14 December 2008 - 01:31 PM
MARIA-CARMEN, la Dec 9 2008, 09:04 AM, a spus:
Aceasta postare a fost editata de PasareaPhoenix: 14 December 2008 - 01:34 PM
#130
Postat 14 December 2008 - 10:46 PM
"50. Evidenţa contabilă în partidă simplă a bunurilor din patrimoniu se ţine în conformitate cu prevederile normelor metodologice de întocmire şi utilizare a formularelor tipizate comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiară şi contabilă, aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice.
51. Orice sumă plătită, respectiv încasată, în numerar sau prin bancă se va înregistra în mod obligatoriu, cronologic, în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi (cod 14-1-1/b).Cheltuielile deductibile plafonate se stabilesc astfel încât la sfârşitul anului fiscal să se încadreze în prevederile legale.
52. Venitul net sau pierderea fiscală se calculează astfel: din totalul sumelor încasate, evidenţiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscală a bunurilor şi drepturilor, evidenţiate în Fişa pentru operaţiuni diverse, şi totalul sumelor plătite, evidenţiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, şi se adună sumele plătite pentru cumpărarea bunurilor amortizabile şi totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ."
Si iti pot da si un exemplu cum interpretez eu ultimul paragraf:
Exemplu cum ziceti dvs:
Venituri 100.000
chelt. 50.000
bunuri achitate (de amortizat) 10.000
amortizare (facuta pe fisa de amortizare - 2500 (primul an)
Dupa cum ziceti dvs. pe decl. 200 trec la venituri 100.000 si la cheltuieli 50.000 platile diverse plus 2500 amortizarea (total cheltuieli 52.500), de unde rezulta un venit brut impozabil de 47.500 (adica 100.000-52.500=47.500) inmultit cu 16% egal 7600 ron impozit.
Eu trec la plati in RJIP cei 10.000 lei achitati pe bunul respectiv, deci am la plati 60.000 nu 50.000. Fiind o plata-facuta prin banca nu am de ce sa o sar! Si fac calculul cum zice in norma la art. 52: din total venit scad amortizarea (cei 2500 ron) si totalul sumelor platite (in cazul meu 60.000) si adun sumele platite pentru cumpararea bunurilor amortizabile: 100.000 -2500-60.000+10.000 = 47.500 inmultit cu 16% rezulta 7600 ron de plata.
Si asa eu zic ca respect si legea si ies la acelasi rezultat...altfel mi s-ar parea un pic ilegal sa nu trec ceva platit, ca asta ar insemna, nu? Sau unde evidentiez plata respectiva?
Aceasta postare a fost editata de MARIA-CARMEN: 14 December 2008 - 10:49 PM
#131
Postat 03 January 2009 - 03:26 PM
Pentru o prestare de servicii din decembrie 2008 si o incasare a banilor in ianuarie 2009, cum vom face inregistrarile contabile in conditiile in care anexa la contractul de colaborare si factura au fost emise in decembrie? Veniturile PFA-ului sunt recunoscute la date emiterii facturii sau a intrarii banilor in cont?
Cu alte cuvinte, banii acestia ii vom trece in declaratia de venit pe 2008/decont tva decembrie sau sumele apartin anului 2009?
#132
Postat 05 January 2009 - 12:56 PM
Lyvyoo, din cite stiu eu, se ia in consideratie data chitantei sau data la care au intrat banii in cont care se regaseste in extrasul de cont. Eu si firma de conta care imi completeaza registrul de casa asa am facut. Din pacate nu pot spune sigur unde gasesti scris acest lucru (legi, norme, cod fiscal...).
Acum, o intrebare. La inceperea unui an nou, continui cu numaratoarea facturilor de anul trecut (le fac singura cu ajutorul unui programel) sau trebuie sa o iau de la capat cu alta serie si de la 1?
Multumesc mult!
#133
Postat 06 January 2009 - 09:48 AM
Am si eu cateva intrebari daca ma puteti ajuta.
1. Sediul PFA-ului este un apartament cumparat prin credit ipotecar. Rata lunara pe care o plataesc la banca o pot pune ca si cheltuiala?
2. Apartamentul nu este cumparat prin PFA, mai trebuie sa fac contract de comodat intre mine si mine PFA ?
3. Pot deduce toata cheltuelie de intretinere ale apartamentului?
4. Am facut un contract de comodat cu un prieten pe o masina. Acea masina este in leasing. Pod deduce si rata lunara de leasing?
Multumesc
#134
Postat 06 January 2009 - 10:29 AM
Mihaela Laura, la Jan 6 2009, 10:48 AM, a spus:
Am si eu cateva intrebari daca ma puteti ajuta.
1. Sediul PFA-ului este un apartament cumparat prin credit ipotecar. Rata lunara pe care o plataesc la banca o pot pune ca si cheltuiala?
2. Apartamentul nu este cumparat prin PFA, mai trebuie sa fac contract de comodat intre mine si mine PFA ?
3. Pot deduce toata cheltuelie de intretinere ale apartamentului?
4. Am facut un contract de comodat cu un prieten pe o masina. Acea masina este in leasing. Pod deduce si rata lunara de leasing?
Multumesc
In cazul in care ai fi avut tu leasingul pe persoana fizica autorizata puteai sa deduci numai amortizarea. Atentie nu rata de leasing. In conditiile in care tu ai contract de comodat nu poti sa deduci nici amortizare si nici rata de leasing. Contractul de comodat in esenta lui este un contract cu cedarea gratuita a folosintei. Ca urmare tu nu ai nici o cheltuiala !
Aceeasi situatie este si la apartament : atata timp cat nu este proprietar persoana fizica autorizata (PFA) nu poti deduci. Ar trebuii sa ai contract de inchiriere declarat la Administratie.
#135
Postat 07 January 2009 - 11:37 AM
Prietenul meu si-a deschis PFA si ma rugat sa ii fac contabilitatea, dar habar nu am cun sa ma apuc, am citit pe forum, dar inca am nelamuriri, daca ma poate ajuta cineva cu informatii detaliate telefonic sau sa ne intalnim. Va rog sa imi trimite-ti un nr de tel la adresa clauduma@yahoo.com si va contactez eu. Eu locuiesc in Cluj.
Multumesc anticipat.
Fisiere atasate
#136
#137
Postat 03 February 2009 - 12:36 PM
Lyvyoo, la Jan 3 2009, 03:26 PM, a spus:
#138
Postat 04 February 2009 - 01:04 PM
Citeaza
Nu trebuie sa amestecam treburile - putea sa-i zica contabila ca trebuie sa treaca pe la Casa de sanatate; asta nu inseamna ca facea "alte activitati"!
Aceasta postare a fost editata de MARIA-CARMEN: 04 February 2009 - 01:06 PM
#139
Postat 09 February 2009 - 01:26 PM
Va rog frumos ,daca imi poate raspunde cineva la intrebare..ce se poate intampla strict dpdv fiscal cu un PFA ce nu-si plateste contributia la sanatate?vorbescde genul amenzi, executii?!(asa apar oricum asigurata ca si pensionara)..caci mi-a venit instiintarea..mi-au calculat doamnele si e o suma destul de maricica..si acum in plina criza imi vine tot mai greu sa o platesc..plus ca am stat linistita ca sunt asigurata ca si pensionara..va rog mult daca ma puteti ajuta
Multumesc
#140
Postat 17 February 2009 - 09:48 PM
1. Am primit ceva banuti prin virament bancar, c/v unei facturi de prestari servicii. Daca am retras bani de la bancomat din acel cont, trec aceasta operatiune in RJIP ? Eu tind să cred că nu, dar dacă răspunsul e da, cum anume trec în RJIP?
2. Mai mult o dezvaluire decat o nelamurire: am cont la Crediteuropebank pe PF. Am primit astazi banii de mai sus, contravaloarea unei facturi, dar plata s-a facut pentru PFA, continand si CUI. Ma suna o d-na foarte amabila, sa-mi spuna ca "avem" o problema cu primirea banilor.
Eu zic "Ce problema?"
"Pai stiti, aveti cont de PF, nu de PFA, iar in operatiune apare CUI-ul, introdus de cel care face plata."
"Asa, si care e problema? Eu sunt PFA, adica fara personalitate juridica. Banca d-voastra ma incadreaza la PJ si imi ia comisioane prea mari, la fel ca la un SRL. Atata timp cat eu nu am personalitate juridica, nu pot sa-mi fac un cont pe PJ doar ca voi sa luati comisioane mai mari. PFA-ul incadrat la persoane juridice este pur si simplu o gaselnita de-a bancilor, pt a stoarce si mai multi bani de la clienti."
"Da, va inteleg, dar nu stiu cum sa facem. Haideti ca vorbesc cu D-na Directoare si revin cu un telefon".
20 de minute mai tarziu, plata era confirmată ?i urmată de rugamintea ca la următoarele plă?i să se men?ioneze decât numele PFA-ului, iar la mentiuni "C/V fact. nr din..." ?i să nu se mai mentioneze CUI-ul.
Aceasta postare a fost editata de Zzuper: 17 February 2009 - 09:48 PM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Radiere PFA 2023 - Cum se completeaza DU rectificativa?pfa, radiere, norma de venit |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | Eduard Stefan |
|
||
Modificare CNP pentru PFA (dupa obtinere de cetatenie) |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | victorpfa |
|
||
Noul plafon PFA de trecere de la norma de venit la sistemul real, 2023-2024 ! |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
||
ONG - Contabilitate |
ONG | SARINA |
|
||
Asigurare sanatate PFA? |
Legislatie specifica PFA | juliafree |
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi