Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Registrul de casa - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Page 4

Jump to content


- - - - -

Registrul de casa

registru de casa
154 replies to this topic

#61 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,733 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 14 March 2009 - 05:55 PM

Florin, tu ai mare dreptate dar nu cred ca pot imparti mesajul lui L79, asa ca nu-mi ramane decat sa-l avertizez pe L79.

L79, te rog sa ai in vedere aceasta observatie, pentru urmatoarele postari. Dupa cum ai vazut deja, forumul este structurat pe categorii si una din datoria membrilor este de a respecta aceasta organizare postand fiecare problema in sectiunea corespunzatoare. Daca mai ai nelamuriri, poti consulta si Regulamentul forumului si/sau poti cere unui moderator, pe pm sau email, sa-ti clarifice unele aspecte.

Multumesc pt. intelegere.
Madalina



#62 Kladdy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 18 March 2009 - 11:19 AM

Buna ziua,
As avea si eu o nelamurire, va rog.
De putin timp am preluat o firma, pe care o lucrez "cap-coada" si referitor la registrul de casa, va intreb, daca incasarile zilnice in numerar sunt neplafonate, atunci plafonul soldului de casa, zilnic, este nelimitat?
Multumesc anticipat pentru raspuns.




#63 studenta IV

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 posts
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Posted 18 March 2009 - 12:11 PM

Vezi postareaKladdy, la Mar 18 2009, 11:19 AM, a spus:

Da! :sad:



#64 marietadragos

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 posts
  • Gender:Female
  • Location:ZALAU
  • Interests:contabil autorizat

Posted 18 March 2009 - 03:20 PM

Nu prea, am avut recent un control de la garda, si au spus ca nu e voie sa faci plati mai mari de 5000 la acelasi furnizor si total plati inafara de depuneri la banca sa fie pina la 100.000.



#65 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,733 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 18 March 2009 - 03:49 PM

Draga Marieta, intrebarea se referea la incasari si la plafonul de casa.
Madalina



#66 csllngy

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 posts

Posted 24 March 2009 - 10:36 AM

Buna ziua
poate sa-mi spuna si mie cineva in registrul de casa care nr de chitanta trecem? Cel deja imprimat pe tipizata sau cel interior. Sunt facturi si chitante care sunt deja numerotate inca din tipografie. Eu am chitante cu 2 numere. Pe care il trec la nr document? La fel si la facturi...
Multumesc



#67 MARYSA ST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 231 posts

Posted 24 March 2009 - 11:23 AM

Treceti numerele stabilite prin decizia interna emisa la inceputul anului conform prevederilor O.M.F.P. nr.2226 din 27.12.2006 si:

ORDIN Nr. 3512 din 27 noiembrie 2008
privind documentele financiar-contabile*)
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ȘI FINANȚELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 870 bis din 23 decembrie 2008

17. Persoanele prevăzute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicată, vor asigura un regim intern de numerotare a formularelor financiar-contabile, astfel:
- persoanele care răspund de organizarea și conducerea contabilității vor desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuții privind alocarea și gestionarea numerelor aferente;
- fiecare formular va avea un număr de ordine sau o serie, după caz, număr sau serie ce trebuie să fie secvențial(ă), stabilit(ă) de societate. În alocarea numerelor se va ține cont de structura organizatorică, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
- persoanele prevăzute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicată, vor emite proceduri proprii de stabilire și/sau alocare de numere ori serii, după caz, prin care se va menționa, pentru fiecare exercițiu financiar, care este numărul sau seria de la care se emite primul document.



#68 csllngy

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 posts

Posted 24 March 2009 - 11:26 AM

Va multumesc mult



#69 dpopescu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 posts

Posted 02 July 2009 - 06:24 PM

Am o mare problema.In acelasi punct de lucru vand atat piese auto cat si asigurari(acum este legal,si nu mai este domeniu unic) pe aceeasi firma.Pentru a tine o evidenta cat mai precisa ma intereseaza daca pot tine in acelasi punct de lucru doua registre de casa: unul pentru asigurari si unul pentru piese auto.



#70 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,575 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Posted 02 July 2009 - 08:24 PM

Mai ai registru de casa si in alte locuri (sediul social)? Intrebarea e de ce vrei sa ai mai multe caci uneori e o complicare. Pentru unele puncte de lucru nu se permite registru de casa, cu atat mai putin doua registre. La un punct de lucru se permite tinerea registrului de casa doar daca (citez din alt topic al acestui forum): "AM AVUT CONTROL DE LA GARDA SI AU SPUS CA AI VOIE SA TII ATATEA REGISTRE DE CASA CATE PUNCTE DE LUCRU AI , DACA , PENTRU FIECARE PUNCT DE LUCRU AI SI CONT IN BANCA DESCHIS , IAR SOLDUL ZILEI ADUNAT PE TOATE PUNCTELE DE LUCRU SA NU DEPASEASCA PLAFONUL LEGAL". (scuze pt.literele mari; am facut copy-paste)
Concluzia: daca la acea adresa ai de fapt doua puncte de lucru, cu doua conturi bancare (unul pentru fiecare), atunci se pare ca se poate, altfel nu.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#71 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,579 posts
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Posted 02 July 2009 - 08:34 PM

Am mai auzit si eu astfel de exprimari de la Garda, si de la fisc, si i-am rugat sa scrie in proces verbal asa ceva ca sa am eu ce contesta. Au renuntat, ulterior mi-au dat dreptate.
Deci daca ai punct de lucru declarat ai dreptul la casierie, gestiune, angajati etc fara a avea cont la banca separat pentru punctul de lucru. Nu imi amintesc unde scrie, dar o sa revin.
Situatia ta, in care ai un singur punct de lucru cu doua activitati, banuiesc cu un singur casier si o singura casa de marcat, nu ai motiv sa ai doua registre de casa. Ai delimitarea spatiului pentru fiecare activitate, doi casieri?
Sigur insa nu stiu daca legea interzice.



#72 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,080 posts
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Posted 03 July 2009 - 08:11 PM

Conform Ordonantei Guvernului nr. 15/1996 si a Normelor metodologice evidenta contabila se conduce centralizat la sediul social, punctele de lucru declarate, care au deschis cont bancar si au caserie proprie intocmesc Registre de casa si aplica individual prevederile art. 5 referitoare la operatiunile de incasari si plati, daca nu indeplinesc cumulativ aceste doua conditii (caserie proprie+cont bancar), prevederile art. 5 se aplica centralizat pentru intreaga societate.

ORDONANTA 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare
ART. 5
(1)Pentru intarirea disciplinei financiare si evitarea evaziunii fiscale, operatiunile de incasari si plati intre persoanele juridice se vor efectua numai prin instrumente de plata fara numerar.
................................
(8) Subunitatile economice ale persoanelor juridice care au cont intr-o societate comerciala bancara si casierie proprie aplica in mod corespunzator prevederile acestui articol.
ART. 9
In vederea gestionarii corecte a patrimoniului agentilor economici si al altor persoane juridice si fizice, se stabilesc urmatoarele:
a) Persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 organizeaza si conduc evidenta contabila la sediul de pe teritoriul Romaniei, in conformitate cu prevederile art. 3 si 11 din lege.
......
b) Persoanele juridice sunt obligate sa pastreze, la sediul declarat, documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate, precum si registrele contabile legale si sa le puna la dispozitia organelor in drept in cadrul exercitarii atributiilor lor legale.

HG 2185/2004 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din OG15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare
9. Subunitatile economice ale persoanelor juridice, respectiv sucursale, filiale, agentii, puncte de lucru, prevazute in actul constitutiv al persoanelor juridice, care au deschis cont intr-o societate comerciala bancara si casierie proprie, aplica individual prevederile art. 5 din ordonanta.



#73 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,579 posts
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Posted 03 July 2009 - 10:34 PM

am citit, dar..
Am sediu si puncte de lucru in acelasi oras. Am case de marcat si casieri la fiecare punct lucru+casier central.
Am un singur cont bancar.
Asta inseamna ca trebuie sa am un singur registru de casa? Toti casierii + casierul central vor veni sa scrie pe rand, zilnic in acelasi registru? Doar pentru ca nu am cont bancar pentru fiecare punct de lucru? Absurd.
Sunt multe alte situatii care pot fi mentionate.

am gasit un vechi Regulament din 01/08/1976 al operatiunilor de casa ale unitatilor socialiste Publicat in BOF nr. 64 - 06/07/1976, care nu apare abrogat pe programul meu legislativ. Aici explica cel mai clar cum se organizeaza casieria.

Art. 1. - Unitatile socialiste efectueaza operatiile de incasari si plati in numerar prin casierie, care se organizeaza si functioneaza potrivit prevederilor prezentului regulament si normelor de organizare si functionare a unitatilor.
In unitatile socialiste care au un volum mare de operatii de incasari si plati, in functie de specificul si complexitatea activitatii, se pot organiza mai multe casierii, ghisee sau puncte de incasari si plati, a caror activitate este coordonata de catre un casier central.
Art. 2. - Operatiile de incasari si plati in numerar se efectueaza de casieri. La unitatile socialiste care nu au functia de casier prevazuta in statul de functii, atributiile acestuia se indeplinesc de o alta persoana imputernicita de conducatorul unitatii.
In prezentul regulament denumirea de casier se refera si la persoana imputernicita sa efectueze operatii de incasari si plati in numerar.
Imputernicirea de casier poate fi data oricarei persoane incadrate in unitate sau in subunitatile acesteia, care indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a fi gestionar. Personalul cu atributii de control financiar si contabilii pot indeplini atributia de casier numai cu aprobarea expresa data de ministere, celelalte organe centrale ori de comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti, dupa caz, in conditiile legii.
Art. 3. - Casierii sint gestionari de mijloace banesti si alte valori, potrivit legii.
Art. 4. - Casierul nu are dreptul sa incredinteze exercitarea atributiilor sale altor persoane.

Edited by madalinab, 04 July 2009 - 09:55 AM.




#74 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,575 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Posted 04 July 2009 - 09:08 AM

Acest regulament mentioneaza chiar el ca se aplica unitatilor socialiste, care nu mai exista (sper). Totusi una din legile bugetare a stabilit ca aceasta lege-regulament se va aplica in continuare unitatilor bugetare. Deci pentru firmele private a ramas un gol legislativ in probelma casieriei. Chiar si pentru bugetari, nu mi-e clar daca mentiunea dintr-o lege bugetara se mai aplica dupa ce a aparut alta lege bugetara (pe anul urmator). Un jurist ar putea sa ne lamureasca.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#75 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,080 posts
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Posted 04 July 2009 - 02:20 PM

Vezi postareamihaela_cva, la Jul 3 2009, 11:34 PM, a spus:

am citit, dar..
Am sediu si puncte de lucru in acelasi oras. Am case de marcat si casieri la fiecare punct lucru+casier central.
Am un singur cont bancar.
Asta inseamna ca trebuie sa am un singur registru de casa? Toti casierii + casierul central vor veni sa scrie pe rand, zilnic in acelasi registru? Doar pentru ca nu am cont bancar pentru fiecare punct de lucru? Absurd.
Analiza trebuie facuta luaind in considerare operatiunile de incasari si plati efectuate in decursul unei zile la punctulele de lucru respective, pentu aplicarea individuala sau centralizata a plafonul zilnic maxim de plati in numerar impuse de alin. (2) lit. c) al art. 5 si a restrictiilor de incasare/plata de la/catre peroane juridice.
In cazul in care se impune aplicarea individuala a limitarilor respective atunci punctul de lucru respectiv trebuie sa aiba caserie si cont bancar individual.
In cazul tau limitarile respective se aplica centralizat, la nivelul unitatii, pentru toate punctele de lucru cu caserie proprie dar cu un singur cont bancar, deci este necesara existenta unui Registru de casa centralizator al registrelor de casa ale puntelor de lucru si al societatii.

ORDONANTA 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare
ART. 5
(1)Pentru intarirea disciplinei financiare si evitarea evaziunii fiscale, operatiunile de incasari si plati intre persoanele juridice se vor efectua numai prin instrumente de plata fara numerar.
(2) Prin exceptie de la prevederile alineatului precedent, persoanele juridice pot efectua plati in numerar in urmatoarele cazuri:
a) plata salariilor si a altor drepturi de personal;
b) alte operațiuni de plati ale persoanelor juridice cu persoane fizice;
c) plati catre persoane juridice in limita unui plafon zilnic maxim de 10.000 lei, platile catre o singura persoana juridica fiind admise in limita unui plafon zilnic in suma de 5.000 lei. Sunt interzise platile fragmentate in numerar catre furnizorii de bunuri si servicii, pentru facturile a caror valoare este mai mare de 5.000 lei. Se admit plati catre o singura persoana juridica in limita unui plafon zilnic in numerar in suma de 10.000 lei, in cazul platilor catre retelele de magazine de tipul Cash&Carry, care sunt organizate si functioneaza in baza legislatiei in vigoare. Sunt interzise platile fragmentate in numerar catre astfel de magazine, pentru facturile a caror valoare este mai mare de 10.000 lei.
(3) De la prevederile alin. 2 lit. c) sunt exceptate urmatoarele operatiuni:
- depunerile in conturile persoanelor juridice, deschise la societatile comerciale bancare, care pot fi facute si de alte persoane juridice, neplafonat;
- cheltuielile de deplasare in interes de serviciu, in limita sumelor cuvenite pentru plata transportului, a diurnei, a indemnizatiei si a cazarii pe timpul deplasarii, precum si a cheltuielilor neprevazute, efectuate in acest sens;
- cheltuielile de protocol ocazionate de organizarea de conferinte, de simpozioane si de alte asemenea actiuni, in conditiile baremurilor stabilite de normele legale in vigoare.
(4) La acordarea avansurilor spre decontare, in scopul efectuarii de plati catre persoane juridice, se vor respecta cerintele prevazute la alin. 2 lit. c).
(5) Este interzisa acordarea unor facilitati de pret clientilor, persoane juridice, care efectueaza plata in numerar.
(6) Abrogat.
(7) Abrogat.
(8) Subunitatile economice ale persoanelor juridice care au cont intr-o societate comerciala bancara si casierie proprie aplica in mod corespunzator prevederile acestui articol.



#76 elian etiy

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 posts

Posted 18 July 2009 - 09:55 AM

stie cineva cumva cum se inregistreaza in registru de casa bonurile fiscale de cheltuieli facute sambata si duminica.
se pot baga in registrul de luni fara nici un fel de alta problema sau trebuie facut un decont catre cel ce a facut cheltuiala in interesul firmei(angajat al firmei )sau ceva de genul asta?


multumesc!



#77 claudiaionela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 319 posts
  • Gender:Female
  • Location:PITESTI

Posted 18 July 2009 - 02:59 PM

De ce nu faci scriptic casa in zilele respective?



#78 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 posts

Posted 18 July 2009 - 08:42 PM

Parerea mea, faci decont, pentru ca probabil in aceste zile caseria nu lucreaza.



#79 brandy

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 posts

Posted 11 August 2009 - 04:10 PM

Buna,am si eu o nelamurire!!registrul de casa se completeaza in dublu exemplar ,adik cu indigo?la fel se procedeaza si cu raportul de gestiune zilnic?



#80 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Posted 11 August 2009 - 07:41 PM

Decretul referitor la regulamentul de casa se aplica inca la unitatile bugetare.Societatile comerciale urmeaza intocmai ordonanta 15.Corect ar fi sa se faca incasari pe borderou si la sfarsitul zilei sa se depuna incasarile in casieria centrala.
Si pentru brandy: daca intocmesti registru de mana, se face in dublu exemplar.






Similar Topics Collapse

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Cometa SQL