NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile
#101
Posted 05 January 2007 - 11:32 AM
#102
Posted 05 January 2007 - 01:22 PM
#103
Posted 05 January 2007 - 02:01 PM
Am si eu o intrebare: am inteles ca a aparut o lege sau o reglementare intr-un monitor oficial din data de 30.12.2006, care face referire la aspecte legate de functionarea facturilor si chitantelor ca documente justificative incepand cu ianuarie 2007. Are cineva aceasta lege?
#104
Posted 05 January 2007 - 02:11 PM
Attached Files
#105
Posted 05 January 2007 - 02:54 PM
#106
Posted 05 January 2007 - 04:23 PM
Am avut astazi GF in control si unul din lucrurile pe care le-au explicat a fost exact continutul OMF 2226/2006.
Daca am terminat facturile fiscale cumparate anul trecut te apuci usurel si ti le tiparesti singur.
Respecti procedura descrisa la anexa 4 din ordin.
Seria si numerotarea dupa cum va trece prin cap. Nu exista nici o restrictie.
Bafta!
Al Ries ºi Jack Trout
#107
Posted 05 January 2007 - 04:43 PM
Sunt multe semne de intrebare. Am sperat ca lucrurile sa se simplifice dar
#108
Posted 05 January 2007 - 05:03 PM
#109
Posted 05 January 2007 - 05:11 PM
kesaruus, la Jan 5 2007, 04:23 PM, a spus:
mare atentie, sa aveti inventarele FAPTICE facute !!!
ce au mai vrut, ce ti-au cerut la control ??
#110
Posted 05 January 2007 - 05:25 PM
eu ii am de 6 luni in control dar nici ei nu stiu ce vor! ma plimba de la o situatie la alta si nici raspunsuri nu au.
#111
Posted 05 January 2007 - 05:35 PM
Eu va propun ceva...mergeti in weekend la Cora, Carrefour sau Metro luati si factura si asa veti gasi un exemplu, pe care-l ajustati si modoficati in excel...
O problema o constituie emiterea facturilor de catre cei care desf. activitati independente, si care incepand cu 01 ian, nu mai functioneaza in baza CNP-ului, ci a CIF-ului.
Deja am inceput sa primesc facturi de la avocati, traducatori, notari, care folosesc vechile facturi fiscale dar pe care nu apar CIF-urile, ci CNP-urile.
Desi majoritatea nu sunt platitori de tva, ca sa imi pun problema deducerii tva-ului, consider ca poate fi o problema in acest sens.
E un dezastru...au scos niste legi ca sa creeze un haos general.
#112
Posted 05 January 2007 - 10:06 PM
flexi, la Jan 5 2007, 05:03 PM, a spus:
Formularele de facturã, facturã fiscalã ºi aviz de însoþire a mãrfii, pretipãrite, înseriate ºi numerotate sub supravegherea Companiei Naþionale "Imprimeria Naþionalã" - S.A. sau editate cu ajutorul tehnicii de calcul, în baza art. 2 alin. (1) din Ordinul ministrului finanþelor nr. 1.177/1998 privind aplicarea prevederilor art. 1 alin. (4) ºi (10) paragraful 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 831/1997, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, vor putea fi utilizate ºi dupã data de 1 ianuarie 2007, pânã la epuizarea stocului existent. Utilizarea formularelor cu seriile ºi plajele de numere alocate în cursul anului 2006 se va efectua în condiþiile respectãrii prevederilor Codului fiscal.
Art. 6. - (1) Persoanele care nu au obligaþia, în conformitate cu prevederile legale, de a emite facturã vor înregistra veniturile realizate zilnic utilizând monetarul, chitanþa sau alte documente specifice, dupã caz.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplicã operatorilor economici care au obligaþia sã utilizeze aparatele electronice de marcat fiscale.
ce nu se intelege ????
#113
Posted 06 January 2007 - 11:03 AM
flexi, la Jan 5 2007, 05:25 PM, a spus:
eu ii am de 6 luni in control dar nici ei nu stiu ce vor! ma plimba de la o situatie la alta si nici raspunsuri nu au.
#114
Posted 06 January 2007 - 11:32 AM
#115
Posted 06 January 2007 - 12:00 PM
#116
Posted 06 January 2007 - 02:10 PM
#117
Posted 06 January 2007 - 02:35 PM
Cristi_C, la Jan 6 2007, 02:10 PM, a spus:
depinde de domeniul de activitate a firmei.
#118
Posted 06 January 2007 - 04:00 PM
Edited by ALUPEI OTILIA, 09 January 2007 - 02:14 PM.
#119
Posted 06 January 2007 - 04:19 PM
Sa aiba la el un buletin, stampila si codul vechi de inregistrare(ala cu CNP)
Plus o delegatie pentru ridicare de marfuri sau ordin de deplasare.
#120
Posted 06 January 2007 - 08:31 PM
vulpisor, la Jan 6 2007, 04:00 PM, a spus:
Pot sa-ti spun pentru un SCA.
Daca doresti obtinerea CIF-ului pt asociati (parteneri), depui declaratia 080, pe care o completezi in 2 ex. cu datele SCA-ului, si nu ale fiecarui partener.
Pentru avocati colaboratori se depune declaratia 070, impreuna cu copie dupa decizia de barou si dupa buletin.
Pentru traducatori, aceeasi declaratie 070, la care se adauga copia dupa buletin si dupa atestarea profesionala.
Presupun ca si pt un birou notarial e la fel.
Edited by ALUPEI OTILIA, 09 January 2007 - 02:16 PM.
Similar Topics
5 user(s) are reading this topic
0 members, 5 guests, 0 anonymous users