Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Contabilitate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Contabilitate


242 replies to this topic

#1 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 19 August 2008 - 07:08 PM

Am o intrebare in legatura cu problema rezolvata in carte in partea de contabilitate si anume problema 78. Intrebarea ar fi urmatoarea:
Daca in textul problemei nu s-ar fi specificat ca citez ,,societatea isi inchide conturile, in fiecare an, la 31 decembrie" s-ar mai fi inregistrat acea diferenta de curs si la sfarsitul anului sau numai la data plati? Care ar fi baza legalapentru inregistrarea la sfarsitul anului?

M-am elucidat s-ar fi inregistrat oricum conform OMFP1752 art 173 alineat 2. Daca cautam putin mai mult nu va mai deranjam scuze. :biggrin:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 September 2008 - 04:36 AM




#2 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 20 August 2008 - 06:44 PM

La problema cu numarul 96 s-a gresit calculul sumei reprezentand depunerea numerarului in banca (este calculat in rezolvare la cursul de 3.2 lei/USD dar in textul problemei se specifica ca cursul pentru depunerea in cont este de 3.05lei/USD) suma corecta este de 18.300lei.




#3 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 20 August 2008 - 07:43 PM

Omfp1752 art. 222 spune punctul 4:
,, Sumele reprezentand rezerve constituite din profitul exercitiului financiar curent, in baza unor prevederi legale se inregistreaya prin articolul contabil 129=106. Profitul contabil ramas dupa aceasta repartizare se preia in contul 117, de unde urmeaza a fi repartiyat pe celelalte destinatii legale."
Atunci de ce problema 101 este rezolvata prin repartizare din contul 129? :frusty:



#4 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 20 August 2008 - 10:23 PM

Ori eu m-am prostit de tot de cap ori ora tarzie isi spune cuvantul. Problema 111 inregistreaya achitarea unui avans pentru o imobiliyare necorporala prin contul 409 care este un cont de avans intra-devar dar nu pentru imobilizari necorporale. Plata acestui avans trebuia inregistrata prin 401 si facuta eventual inregistrarea aferenta facturi de avans si inregistrat avansul in 234 si TVA aferent sau nu? Contrazice-ti-ma daca gresesc va rog mult.............



#5 lili nicula

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 120 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 20 August 2008 - 11:07 PM

101
au ramas pe vechi! :biggrin: au editat cartea noua fara sa se mai uite ce rezolvari au la probleme, ca s-a mai modificat si ordinul 1752!

111
asa este! de altfel sint mai multe probleme gresite, lucru pe care l-a confirmat si proful la curs! asta e...eu zic sa rezolvam corect, iar la o eventuala depunctare sa le dam cu ordinul 1752 peste ochi!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 September 2008 - 04:50 AM




#6 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 02 September 2008 - 05:54 PM

Problema 175 punctul b dupa parereamea trebuia rezolvat dupa parerea mea dupa cum urmeaza:
-distribuirea echipamentului salariatilor 428=% 11900
758 10000
4427 1900
-descarcarea gestiuni si evidentierea diferentelor 603 20000
308 1000
%=303 21000
Parerea mea este ca nu este corect rezolvata in carte. Sunteti de acord?



#7 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 02 September 2008 - 08:22 PM

parerea mea pt probelma 175 punctul b:

varianta 1:
428=% 11.900
758 10.000
4427 1.900

603=303 10.000
308=303 1.000

varianta 2:

428=% 11.900
303 10.000
4427 1.900

603=303 10.000
308=303 1.000

alte pareri sunt binevenite



#8 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 02 September 2008 - 08:37 PM

u varianta unu sunt perfect de acord fiind practic identica cu cea pe care am sustinut-o si eu varianta doi este insa gresita din urmatoarele motive:
1. daca contravaloarea echipamentului este suportata in proportie de 50% de catre salariati obligatoriu se inregistreaza si venituri
2. daca inregistrezi iesirea prin 303 si mai faci si darea in consum tot prin 303 ai o dublare a sumei iesite in 303



#9 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 02 September 2008 - 08:53 PM

atunci daca ai inregistrat venituri, de ce ai dat in consum toata valoarea lui 303?, problema spune ca 50% este suportata de salariati, 50% de societate...

Aceasta postare a fost editata de marra_2000: 02 September 2008 - 08:57 PM




#10 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 02 September 2008 - 09:08 PM

Imi cer scuze marra daca te-am jignit cumva prin faptul ca te-am contrazis nu am avut nici cea mai mica intentie sa fac acest lucru. O sa incer sa explic pe scurt modul in care am judecat eu problema. Daca respectivele echipamente sunt distribuite salariatilor si incasata o contravaloare a acestora in proportie de 50% este normal sa inregistram venituri (exact ca si cum am vinde de exemplu marfuri se inregistreaza in venituri cont 707). Daca respectivele echipamente sunt date in folosinta (fiind ditribuite salariatilor este evident ca sunt date) atunci trebuie sa inregistram descarcarea evidentelor societatii prin trecerea pe cheltuieli a contravalorii echipamentului la valoarea integrala (revenind la exmplul cu vanzarea de marfuri odata cu vanzarea se inreg. si descarcarea gestiunii prin trecerea contravalorii marfurilor vandute pe cheltuieli inreg. in contabilitate in contul 607) Acesta este punctul meu de vedere iar daca este gresit accept din toata inima sa fiu contazisa. Sper ca nu te-ai suparat.



#11 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 02 September 2008 - 09:15 PM

stai linistita, nu sunt suparata absolut deloc, suntem aici ca sa ne ajutam unii pe altii.......chiar ma bucur ca exista persoane cu care sa pot schimba pareri....am recitit enuntul problemei, spune ca se utilizeaza metoda inventarului permanent iar pretul de evidenta este pretul prestabilit, adica costul standard....nu prea are ce cauta TVA aici, in final inclin spre varianta din carte....pareri?

Aceasta postare a fost editata de marra_2000: 02 September 2008 - 09:19 PM




#12 mihaser

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 142 Postari:

Postat 03 September 2008 - 09:05 AM

Salut!
Eu la pb 195 nu am inteles de ce calculeaza tva-ul ala la suma de 55.200 si nu la 27 600 ptr inreg 4282=4427, in conditiile in care sal suporta 50% dn cost

Vezi postareabetsaida, la Sep 2 2008, 06:01 PM, a spus:

Bine v-am regasit dragilor! :frusty: [...] va rog sa va uitati peste problema 172 de la contabilitate punctul d. Avand in vedere ca se specifica ca transportul este facut de catre o firma specializata si nu de catre firma de la care s-a achizitionat autoturismul nu trebuia facuta inregistrarea prin 624 si 401 cu TVA aferent?
Eu cred ca e bine inreg, insa sunt gresite sumele sunt 1000, 190 si 1190

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 September 2008 - 05:09 AM




#13 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 03 September 2008 - 09:18 AM

Vezi postareamihaser, la Sep 3 2008, 10:05 AM, a spus:

Eu la pb 195 nu am inteles de ce calculeaza tva-ul ala la suma de 55.200 si nu la 27 600 ptr inreg 4282=4427, in conditiile in care sal suporta 50% dn cost

voba colegei noastre lili nicula :"astia au ramas pe vechi"
e logic ca la 27.600 care reprezinta 50% din bunuri suportate de salariati, trebuie sa se calculeze tva-ul

Aceasta postare a fost editata de marra_2000: 03 September 2008 - 09:19 AM




#14 Nicoleta C.

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 10 September 2008 - 12:32 AM

Buna!
La problema 66 - contab -
Rezolvarea din carte:
1. primirea subventiei - 445 = 131 (tinand cont ca se foloseste metoda contabilizarii subventiei la venituri)
2. virarea unei parti din subv la veniturile ex curent 131 = 7588
Parerea mea:
1. 445 = 472
2. 472 = 7584
Ce parere aveti?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 September 2008 - 05:16 AM




#15 lili nicula

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 120 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 10 September 2008 - 08:02 AM

probl. 66
e buna rezolvarea din carte.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 September 2008 - 05:18 AM




#16 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 10 September 2008 - 10:47 AM

Si eu sunt de parere ca este buna rezolvarea din carte.



#17 laura_taby

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:pascani

Postat 10 September 2008 - 09:28 PM

aveti atasate cateva rasp. la conta... nu le-am verifict personal! asa ca ... ABIA LE-AM GASIT! SUCCES

Fisiere atasate





#18 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 11 September 2008 - 07:46 PM

scuze...eu abia am inceput conta, dar daca are cineva timp sa-si dea cu parerea, problema 30 nu e gresit rezolvata??? ...adica...se mentine acel pret de 400.000..care nu e deloc pret mediu ponderat, parerea mea...mai are cineva timp sa si comenteze rezolvarile, sau vi se par perfect rezolvate?

Am participat la rezolvarile de anul trecut...adevarul ca...anul acesta e tare liniste pe aici :cool:

Oouuupss...sorry...nu citisem chiar pana la capat...retrag ce-am spus :wink:



#19 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 11 September 2008 - 08:09 PM

Da intr-adevar asa cum ti-ai dat si singura seama pana la urma problema este corect reyolvata. Detailez pentru cei interesati:- se mentine acel cost mediu ponderat deoarece este considerat un ,,cost standard" pentru perioada viitore costul mediu ponderat al perioadei precedente. Sper ca am fost suficient de explicita. Spor la invatat tuturor.



#20 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 13 September 2008 - 01:28 PM

La conta la 67, mi se pare ceva in neregula.

Daca contabilizam echipamentul la 24.000.000 inseamna ca el ar trebui sa intre in contabilitate la 24.000.000 si nu la 40.000.000, caz in care ar fi o neconcordata intre facturare 24.000.000 si obligatia de plaat care e 40.000.000

Daca contabilizam la 40.000.000, achitam 40.000.000, dar in situatia asta datorita amortizarii cu subventia dedusa, adica la valori de 3.000.000, 6.000.000, 6.000.000, 6.000.000 si 3.000.000 echipamentul va ramane neamortizat cu valoarea subventiei...


Ce parere aveti?

Am cam ametit exprimarea asta...dar sper ca s-a inteles....de fapt, vreau sa spun ca in conformitate cu rezolvarea din carte, echipamentul va inregistra i amortizare de 24.000.000... :thumbup:

oricum...spec ca s-a inteles ce vreau sa spun...






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL