Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contabilitate constructii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Jump to content


contabilitate constructii


90 replies to this topic

#1 stefan mihaela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 66 posts
  • Location:bucuresti

Posted 18 June 2005 - 07:59 PM

URGENT :!: doresc sa ma consult cu cineva care stie cum se tine contabilitatea la o firma de constructii si documentele aferente acestui domeniu de activitate.multumesc!

Edited by ALUPEI OTILIA, 08 October 2006 - 09:11 PM.




#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 28 June 2005 - 04:58 PM

Si eu, tot urgent!!! :)




#3 floris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,376 posts
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Posted 28 June 2005 - 09:24 PM

si eu vreau sa stiu.



#4 STEFAN ALINA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 posts
  • Location:MEDIAS

Posted 30 June 2005 - 12:54 PM

TREBUIE SA DETALIEZI PUTIN CE AI DORI SA STII DESPRE FIRMELE DE CONSTRUCTII.
EU TIN CONTABILITATE LA O FIRMA DE CONSTRUCTII DE APROAPE UN AN SI POATE POT SA TE AJUT
ASTEPT RASPUNS



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 30 June 2005 - 05:45 PM

Uff, ce bine !!! :P

Alinus, eu am urmatoare situatie: mater. de constructii merg direct pe santier (mic santier), fara sa mai treaca printr-o magazie. N-am nici gestionar. Inginerul le duce direct acolo si le foloseste imediat. Isi ia cantitati relativ mici, numai cat are nevoie 1-2 zile. Nu se pune problema depozitarii, nici depozit nu am. El raspunde de cat si ce cumpara, evident. In aceste conditii eu trebuie sa le inreg. pe 302 sa fac NIR pt. fiecare factura/material cumparat? Colega mea zice ca da, eu zic ca nu si le-am dat direct pe chelt., in 604. cu analitic santierul respectiv. Asta ma ajuta sa "verific" si daca devizul respecta valoric materialele folosite la constructia respectiva + scap si de intrari pe NIR, iesiri pe BC in aceeasi zi = documente in plus, zic eu... Inginerul ar trebui sa le semneze pe toate, in ambele locuri, numai semnatura lui... ca dracu'..

Ce zici, e ilegal sa sa le duc direct pe chelt.? Firma e micro anul asta, asa ca nu ma afecteaza neconcordanta intre perioadele in care am doar chelt. si cele in care am si venituri. Cand o trece la profit, m-am gandit sa fac aceste chelt. neded. pana la facturarea lucrarii.



#6 mmn

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 85 posts

Posted 30 June 2005 - 05:50 PM

Nu cred ca e nevoie de NIR, iar cu cheltuiala nu vad ce problema ar fi.
Parerea mea...



#7 MIHAELA NEDELCU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
  • Location:Bucuresti

Posted 30 June 2005 - 06:09 PM

daca ai nevoie de ajutor te pot ajuta si eu doar sa-mi spui exact ce anume te intereseaza; eu lucrez la o firma de constructii de 8 ani si pot spune ca m-am intalnit cu tot soiul de situatii .... si controale



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 30 June 2005 - 06:23 PM

Saru'-mana, Mihaela!
"Buna ziua" mi-ai dat, belea ti-ai capatat... :P



#9 MIHAELA NEDELCU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
  • Location:Bucuresti

Posted 30 June 2005 - 06:29 PM

:lol: buna seara otilia ,spune-mi pe indelete tot ce vrei sa stii
rogu-te doar sa incepi cu..... inceputul http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif astept



#10 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 30 June 2005 - 06:41 PM

Am fugit (ca dracu' de tamaie) de firme de constructii si uite ca tot n-am scapat.
Intr-un mesaj de mai sus, am explicat cum se desfasoara activitatea la aceasta firma, FAPTIC si ceva din SCRIPTIC. Eu cu scripticul nu stiu daca stau bine. Ai putea sa-ti spui parerea despre cum inreg. eu cu mater. de constructii, in conditiile date ?

Multumesc mult. :)



#11 floris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,376 posts
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Posted 30 June 2005 - 07:14 PM

Mihaela, te rugam ajuta-ne.
astept si eu nerabdatoare, mesajul tau.



#12 MIHAELA NEDELCU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
  • Location:Bucuresti

Posted 30 June 2005 - 07:54 PM

Am vazut cum ai procedat si nu cred ca este nici un fel de problema doar ca trebuie sa tii cont de cateva mici amanunte:
1. factura (catre client)sa fie intocmita in baza devizului de lucrari
2. consumul total de materiale sa corespunda cu consumurile din deviz
3. cheltuielile cu salariile muncitorilor inregistrate in devizul de lucari sa fie aceleasi cu cele din statele de salarii ;
La firma la care lucrez am 16 santiere si bineinteles ca nici eu nu am gestionari asa ca toate B.C., N.I.R., N.P.,inclusiv Devizele de lucrari sunt semnate de inginerul care rasunde de lucrare. La primul control,am avut norocul sa intalnesc pe cineva de la garda care culmea cunostea contabilitate si,bineinteles ca in schimbul unei amende considerabile si a refacerii arhivei (dupa altcineva care a lucrat inaintea mea in firma )am gasit sa zicem o metoda care sa nu supere ''organele''; daca vrei incearca si tu (ultimul control pe care l-am avut a fost acum doua saptamani si pot sa ma laud ca nu au avut nimic de reprosat.
Uite cum fac eu:
Fiecare santier in parte are echipa lui de muncitori cu statul de plata aferent - iar sumele inregistrate in stat trebuie sa corespunda cu cele din deviz;eu la fiecare sf de luna imi fac un centralizator cu toate devizele si cu toate statele sa vad daca exista neconcordante.

La finalizarea lucrarilor sau la sfarsitul lunii in baza B.C.inginerul intocmeste Devizul de lucrari in baza caruia emit factura si descarc gestiunea; Pentru cazul in care lucrarea respectiva urmeza sa fie finalizata in primele zile ale lunii urmatoare, nu mai intocmesc factura decat luna urmatoare cand apare Devizul de lucrari.

N.I.R. o intocmesc pt fiecare santier in parte ,iar daca am in aceeasi zi mai multe facuri cu cate 1-2 produse le trec pe toate pe un singur N.I.R. iar pe un B.C. trec cat se poate de multe produse;

Am casierii separate pe fiecare santier in parte cu registru de casa separat iar la sfarsitul zilei am doar un registru de casa centralizator pt toate santierele .

Sper ca am reusit sa-ti creionez in mare felul in care mi-am aranjat eu activitatea , daca nu ai inteles ceva da-mi de stire .

Mult succes !



#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 30 June 2005 - 09:57 PM

Daca faci NIR-uri si BC inseamna ca ai un depozit (inchiriat sau proprietate) si un gestionar care iti preia toate aceste mater. , apoi le preda spre folosire. Daca inginerul face asta, el trebuie sa fie angajat ca atare, sa aiba in fisa postului si fct. de gestionar cu tot ce decurge de aici. Pe urma, daca folosesti NIR si BC, trebuie sa faci si FISE DE MAGAZIE, pt. fiecare material, fiindca omu' are gestiune pe mana!!! Chiar daca incarci si descarci gest, in aceeasi zi, tot e valabil ce spun, mai ales la documente, ca sa nu mai zic ca nesemnate la zi nu fac 2 bani, sau, mai bine zis, fac cat o amenda fiindca nu ai doc. primare in regula.
In situatia mea, din pdv fiscal nu sunt probleme, insa din pdv al documentelor primare, nu eram sigura ca nu exista OBLIGATIVITATEA unei gestiuni, cu toate docum. primare implicate.
Ce nu pot sa inteleg este la ce sa mai fac toate aceste docum. primare (NIR,BC, FISE DE MAGAZ.) cand fenomenul economic asta este: mater. nu se stocheaza, se dau direct in consum, deci nu am de ce sa le trec printr-o gestiune care nici nu exista. Toate facturile care ajung la mine sunt semnate de sefu', deci nu exista pericolul ca nu stie de ele. Si banii tot la el sunt, nimeni nu vede un chior pt. chelt. fara justificari drastice si-i f, bine asa.
Deci, problema: e OBLIGATORIE trecerea printr-o gestiune, chiar daca ea e fictiva in sensul ca inginerul se aprov., tot el si le da (prin sine insusi)in consum si nu am spatiu de depozitare, ci totul pleaca direct pe santier?



#14 MIHAELA NEDELCU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
  • Location:Bucuresti

Posted 30 June 2005 - 11:47 PM

Da este obligatorie toata aceasta mascarada dar stiti ce am facut eu? la societatea la care lucrez inginerul este turc si nu intelege o iota romaneste ne intelegem mai mult prin semne asa ca am fost nevoita sa ''numesc'' cate un muncitor la fiecare santier in parte pe post de magazioner,pentru a avea cine sa-mi semneze actele . Nici eu nu am depozite pe santiere ,dar avocatul soc. a facut un act aditional in care a specificat ca toate materialele care se achizitioneaza atat din import cat si de la furnizori interni sunt depozitate mai intai la firma (pe adresa birourilor) iar de aici pleaca toate materialele spre santiere ;
si ca sa imi pot simplifica mai mult munca, am cautat un program de devize care sa scoata singurel si stocurile, si fisele de magazie ,sa-si faca singur inclusiv descarcarea de gestiune ,iar la sfarsit nu fac altceva decat sa transfer datele din programul de devize in cel de contabilitate.
Eu ca program de contabilitate folosesc SIMCOGES ul dar sunt si programe de contabilitate care au si programul de devize inclus.



#15 STEFAN ALINA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 posts
  • Location:MEDIAS

Posted 01 July 2005 - 10:31 AM

NIR TREBUIE INTOCMIT DEOARECE ESTE VORBA DE STOCURI SI TREBUIE SA AI EVIDENTA CANTITATIV VALORICA, LA FEL SI BC SI FISA DE MAGAZIE.

Alinutza, ti-am sters mesajul din greseala, in loc sa dau 'QUOTE' am dat "edit" si din viteza nu mi-am dat seama. Am pastrat din mesaj numai citatul la care vroiam sa fac referie si restul am sters.
Iarta-ma, te rog!!!
Otilia.



#16 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 01 July 2005 - 11:34 AM

STEFAN ALINA a spus:

NIR TREBUIE INTOCMIT DEOARECE ESTE VORBA DE STOCURI SI TREBUIE SA AI EVIDENTA CANTITATIV VALORICA, LA FEL SI BC SI FISA DE MAGAZIE.

De ce trebuie sa am gestiune cantitativ-valorica daca fenomenul economic nu este ca atare?
La depozite de marfa, de ex., unde exista un gestionar si activitatea economica chiar asa se desfasoara, e necesara toata documentatia asta, dar in cazul meu, de ce nu pot transpune in acte DOAR ce se intampla in realitate? De ce sa nu pot inreg. operatiunile CHIAR asa cum au loc cu adevarat?
Am angajat si un antreprenor pt. serv. de constructii (pe baza de contract), fiindca nu am personal specializat in afara de inginer, eu ii furnizez doar materialele pe cheltuiala mea, si mai cumpar cate un utilaj.
Doamne... :cry:



#17 irodica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 posts

Posted 01 July 2005 - 11:52 AM

si eu fac NIR-uri si BC asa aiurea, fara depozit... :(
mai am insa si alte probleme....cheltuielile salariale nu pot sa le urmaresc, seful plimba muncitorii de la o lucrare la alta cum ii vine....

cum verifica garda daca total consum materiale pe o lucrare cosrespunde cu consumul din deviz? faceti un centralizator al BC sau va scoate programul consumul pe santiere?

lucrati cu 711 pentru materiale date pe santier in consum si situatii de lucrari neintocmite?



#18 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 01 July 2005 - 12:03 PM

irodica a spus:

lucrati cu 711 pentru materiale date pe santier in consum si situatii de lucrari neintocmite?
Firma de constructii se asimileaza productiei????

BON DE CONSUM (Cod 14-3-4A)
BON DE CONSUM (colectiv-Cod 14-3-4/aA)
2. Se intocmeste in doua exemplare, pe masura lansarii, respectiv eliberarii materialelor din magazie pentru consum, de compartimentul care efectueaza lansarea, pe baza programului de productie si a consumurilor normate, sau de alte compartimente ale unitatii, care solicita materiale pentru a fi consumate.
REPET: ce consumuri normate? care magazie???? Eu nu am magazie si nici gestionar angajat cf. legii!!!!

Si inca ceva:

NORME LA OMF 1850/2004

NORME METODOLOGICE din 14 decembrie 2004 de întocmire ºi utilizare a registrelor ºi formularelor comune pe economie privind activitatea financiarã ºi contabilã
(A)Normele generale privind documentele justificative ºi financiar-contabile
1.Persoanele prevãzute la art. 1 din Legea contabilitãþii nr. 82/1991, republicatã, consemneazã operaþiunile economico-financiare, în momentul efectuãrii lor, în documente justificative, pe baza cãrora se fac înregistrãri în jurnale, fiºe ºi alte documente contabile, dupã caz.
2.Documentele justificative trebuie sã cuprindã urmãtoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea ºi, dupã caz, sediul unitãþii care întocmeºte documentul;
- numãrul documentului ºi data întocmirii acestuia;
- menþionarea pãrþilor care participã la efectuarea operaþiunii economico-financiare (când este cazul);
- conþinutul operaþiunii economico-financiare ºi, atunci când este necesar, temeiul legal al efectuãrii acesteia;
- datele cantitative ºi valorice aferente operaþiunii economico-financiare efectuate;
- numele ºi prenumele, precum ºi semnãturile persoanelor care rãspund de efectuarea operaþiunii economico-financiare, ale persoanelor cu atribuþii de control financiar preventiv ºi ale persoanelor în drept sã aprobe operaþiunile respective, dupã caz;
- alte elemente menite sã asigure consemnarea completã a operaþiunilor efectuate.
Documentele care stau la baza înregistrãrilor în contabilitate pot dobândi calitatea de document justificativ numai în condiþiile în care furnizeazã toate informaþiile prevãzute de normele legale în vigoare.

Prin urmare, daca doc. NU sunt semnate (NIR-uri, BC, FISE DE MAGAZIE), NU sunt justificative.



#19 irodica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 posts

Posted 01 July 2005 - 12:46 PM

poti sa ma iei si pe mine otilia :P

dupa cele scrise mai sus de o colega a noastra, tocmai am vb cu o doamna care tine de mult timp firma mare de constructii, cu depozit si toate alea.....si ea zice ca nu "trebuie" cel putin la salarii urmarita cosrespondenta pe lucrari si state de plata, pt ca manopera din devize e pusa dupa niste normative in timp ce salariatii tai pot fii mult mai productivi sau mai lenesi si nepriceputi (caz in care poti pierde la manopera, pt ca clientul iti plateste manopera din devize)

nu stiu ce sa mai cred, daca ar fii totul corect si curat cum am invatat la scoala simplu ar mai fii....
din cate am inteles iei amenda de cele mai multe ori daca nu stii sa te impui in fata organului....pt ca in general nu prea stie mai multe ca tine
:(



#20 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 01 July 2005 - 01:02 PM

Daca fac toate aceste doc. primare despre care vorbim, va trebui sa scriu pe formulare si locul unde s-au primit si de unde au plecat. Neavand depozit, ce scriu? sediul firmei, un apartament? depozitez 1.500 kg de ciment in apartament si le eliberez tot de acolo? Si alte materiale: tevaraie, mai stiu ce dracu, ca nici nu ma pricep ce sunt toate alea de pe facturi, fratilor!
Trecem peste toate si zicem ca le fac. Ar trebui sa stea sefu' (sau altcineva din firma) cateva zile sa-mi semneze vraful de documente ca eu nu le semnez, habar n-am de mater. de constructii si nici nu-mi pot asuma responsabilitatea pt. ele !!!






Similar Topics Collapse

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Cometa SQL