Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contabilitate constructii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


contabilitate constructii


90 replies to this topic

#21 irodica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:

Postat 01 July 2005 - 01:38 PM

la noi toata hartogaraia se face tot din birou....norocul e ca NIR si BC face colega mea care e numita cumva gestinar....
seful vine cu factura, ne spune pe ce santier merge continutul ei....colega mea face NIR si BC cu data facturii si cand are timp seful ii semneaza carnetele.....
eu doar le inregistrez...
mai am o intrebare...furnizorii va dau si avizele? eu nu prea am la toate ca soferii le pierd sau nu stiu ce fac cu ele...



#22 rucsandra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 174 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 01 July 2005 - 09:12 PM

otilia nu stiu de unde cumparati voi ciment si betoane pt constructii dar deja toate firmele mari de betoane au pe formularele de avize si factura si rindul cu OBIECTIV.... unde se trece adresa sau locatia constructiei care pe perioada cit dureaza realizarea ei devine "depozitul" unde se primesc materialele si se dau "in consum"(cele care merg direct la constructie si nu se mai depoziteaza intermediar in alta parte, evident ). de obicei exista un sef de lucrare , angajat, care receptioneaza real materialele si pe care il poti pune o data pe saptamina sa semneze NIR si BC. daca antreprenorul se ocupa de tot(inclusiv achizitia materialelor in numele vostru) ar trebui sa le intocmeasca el pt voi, cu viza lui , oamenii lui trecuti pe acte....




#23 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 July 2005 - 12:47 AM

Ruxi, e f. logic ce zici tu, insa:
- n-am nici un "obiectiv" trecut pe factura, ca aviz nici n-am avut..., dar ce mai conteaza,
- antreprenorul nu ia materiale pt noi, ci noi ii aducem ce are nevoie si nu s-au intocmit/semnat pana acum NIR-uri si alte cele, chiar daca mater. s-au inreg. luni de zile pe 3021 si o parte acolo au intepenit pana in mai cand eu am plans dupa un deviz macar partial pt. ele, sa le pot scade din asa-zisa gestiune unde zaceau desi erau de mult pereti si alte 'anexe'... la o viluta neterminata inca,
- fiindca n-am avut de nici unele necesare unei gestiuni adevarate si firma e asa ... am zis ca e mai bine pt. toata lumea ca din mai (data de la care am preluat firma) sa le trec direct pe consum, ca sa scapam toti de complicatii ...
Problema mea e daca si cat pot fi sanctionata de vre-un control pt. trecerea acestor mater. direct pe chelt. (cont analitic distinct pe obiectiv), in conditiile descrise.
M-am ciocnit cu trenul de la metrou si inca nu-mi dau seama cat sunt de "sifonata"...
Multumesc mult pt. ajutor!



#24 irodica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:

Postat 04 July 2005 - 09:03 AM

revin cu problema mea

foloseste cineva 711 si 332 in constructii? sau lucrati doar cu 704?



#25 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 July 2005 - 02:49 PM

ALUPEI OTILIA a spus:

Problema mea e daca si cat pot fi sanctionata de vre-un control pt. trecerea acestor mater. direct pe chelt. (cont analitic distinct pe obiectiv), in conditiile descrise.
M-am ciocnit cu trenul de la metrou si inca nu-mi dau seama cat sunt de "sifonata"...
Multumesc mult pt. ajutor!

Revin si eu cu problema mea... ziceti ce credeti voi, dragilor... :cry:



#26 Adrian

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 158 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 July 2005 - 03:23 PM

ALUPEI OTILIA a spus:

.
Deci, problema: e OBLIGATORIE trecerea printr-o gestiune, chiar daca ea e fictiva in sensul ca inginerul se aprov., tot el si le da (prin sine insusi)in consum si nu am spatiu de depozitare, ci totul pleaca direct pe santier?

E o problema de procedura as spune eu. Chiar daca nu ai depozit si gestionar eu cred ca e bine sa faci NIR si BC pe care le va semna inginerul de la santierul respectiv. El indeplineste si misiunea de gestionar in cazul asta, chiar daca nu are prevazut in fisa postului (apropo are asa ceva ?). Iar depozitul este considerat santierul. Daca inginerul tau se aprovizioneaza cu BCA si ciment sa zicem si nu il zideste pe tot in ziua respectiva iar tu il treci direct pe cheltuieli atunci acesta apare faptic ca un stoc de materiale. Pe care tu nu il ai reflectat ca atare.
Si eu cu parerea ...



#27 rucsandra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 174 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 04 July 2005 - 04:41 PM

Otilia ma depaseste problema, nu m am confruntat direct si nu vreau sa te incurc, incerc sa ma interesez pt ca stiu ca investitiile de natura "cladiri" au un regim mai special , totusi nu pot sa nu ma intreb din ce vei forma si receptiona la final (valoric) respectivul mijloc fix de natura constructiei si ce vei face cu amortizarea daca tu ai dat tot in consum si ai prins deja pe cheltuiala???



#28 Adrian

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 158 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 July 2005 - 05:08 PM

Rucsandra nu te supara dar esti in eroare totala. Otilia a scris ca lucreaza la o societate de constructii, deci o societate care construieste pentru altii, mai exact este un prestator de astfel de servicii. Si atunci de unde investitii, mijloace fixe, amortizare ??
Si eu cu parerea ...



#29 rucsandra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 174 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 04 July 2005 - 06:32 PM

ai dreptate Adrian, acum am vazut si restul mesajelor, multumesc.



#30 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 July 2005 - 10:32 PM

Multumesc frumos de raspuns, Adi !
Chiar daca as fi facut NIR si BC, ele ar fi fost in aceeasi zi, pt. ca nu sta inginerul sa-mi spuna in fiecare zi daca i-a mai ramas ceva de ieri, exact. Ca si procedura, cum f. bine mi se pare ca ai pus problema, as fi facut intrare/iesire in acelasi timp (asa cum fac si colegele noastre care au avut bunavointa sa-mi rapunda), astfel incat tot pe chelt. ar fi ajuns si tot in aceeasi zi. Asa le-am trecut direct pe chelt., rezultatul fiind acelasi, dar fara a mai tranzita un cont de gestiune si fara atata hartogaraie in plus.
Repet: toate facturile sunt semnate (undeva in partea de sus a facturii) de seful meu fiindca doar asa am voie sa le prind in conta, semnatura lui fiind dovada ce a aprobat chelt. si, deci, stie f. bine de ea.
Ma gandesc ca mai pot face un proces-verbal prin care sa se specifice faptul ca toate mater. se aprov. pt. necesitatile unei zile si, prin urmare, se consuma in aceeasi zi.
Sigur v-ati dat seama ca eu caut argumente in plus pt. un eventual control, fiindca mater. le-am trecut deja pe. chelt. in luna mai si iunie, din considerentele expuse, si daca ar trebui sa devalidez toate inreg. si sa inloc. contul de chelt. cu contul de gestiune 302, ca sa le trec imediat tot pe chelt., deci sa ajung tot acolo, eu imi iau lumea-n cap, dragilor!



#31 O.Dinu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Location:Abrud
  • Interests:Contabilitate

Postat 04 July 2005 - 11:05 PM

Am lucrat in constructii cca. 25 ani ,din care vreo 8 am fost contabil sef. Nu-i de joaca cu evidenta primara la aceste unitati. Facturarea serviciilor se face pe baza de situatie de lucrari ;situatia de lucrari trebuie sa aiba la baza niste cosumuri de materiale,manopera,utilaje, transport, chelt.generale,etc. Cunosc un caz in care garda financiara a pus la plata o firma pt. ca materialele trecute in situatia de lucrari nici macar nu au fost aprovizionate vreodata....Nici vorba sa treci aceste materiale prin 604(in acest ct.se inreg.rechizite,imprimate si alte maruntisuri). Deci atentie la evidenta primara .Dupa cum spune legea ,s-ar putea sa te oblige si la contabilitatea de gestiune...(asta e un fel de ,,copil" al post-calculului).
Succes !



#32 floris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1376 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 05 July 2005 - 12:36 AM

Dinu, dar nu ai putea sa ne arati cum trebuie sa facem?



#33 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 July 2005 - 09:08 AM

O.Dinu a spus:

....Nici vorba sa treci aceste materiale prin 604(in acest ct.se inreg.rechizite,imprimate si alte maruntisuri). Deci atentie la evidenta primara .Dupa cum spune legea ,s-ar putea sa te oblige si la contabilitatea de gestiune...(asta e un fel de ,,copil" al post-calculului).
Succes !

Multumesc pt. raspuns, Dinu!
Permite-mi, te rog, o precizare: in Ord. 306/2002, cel dupa care vietuim marea majoritate, descrierea functiunii contului 604 NU are delimitarea pe care ai mentionat-o. Scrie pur si simplu : " Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta cheltuielilor privind materialele nestocate." si atat, fara nici o restrictie. Deci, aici inreg. toate mater. pe care nu le-am stocat, indiferent de natura lor, inclusiv benzina pusa direct in rezervorul masinii. Ca atare, cu tot respectul cuvenit, eu cred ca functiunea acestui cont este mult mai larga decat ce ai precizat.
Faptul ca devizele intocmite corespund sau nu cu materialele aprovizionate, asta e in primul treaba celui care le intocmeste. N-are decat sa-si tina evidenta intrarilor (pe care pot si eu sa i-o dau) si astfel sa picam pe ce am inreg. in acel 604.analitic. Chiar nu ma pricep daca tot ce se cumpara e necesar constructiei si nici nu cred ca e treaba mea sa stiu.
Din pacate, nu am activitatea organiz. cu gestiune (nici n-am autoritatea sa o organizez asa) si nu as vrea sa-mi asum raspunderea unor inreg. care nu corespund realitatii fiindca sunt direct raspunzatoare de modul in care oglindesc in contabilitate fenomenul economic.
Inca o data multumiri tuturor pt. ajutor.



#34 O.Dinu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Location:Abrud
  • Interests:Contabilitate

Postat 05 July 2005 - 09:09 AM

Fiindca sunt mai mult practician decat teoretician ,n-am sa ma intind la multa teorie ci la partea practica. fiindca am inteles ca firma e relativ mica ,nu cred ca va trebuie pr.complicat de devize si alte alea.
1.Materialele de baza ce intra in lucrare -301=401
2.Mat.auxiliare 302/pe analitice=401
3.Pt.toate materialele se face NIR ,fara adaos.
4.Se deschid fise de magazie pt.fiecare material;
5.Se dau bonuri de consum pe masura consumarii/ridicarii de la magazie;
6.Pe bonurile de consum se trec lucrarile/obiectele unde se vor folosi mat.
7.La finele lunii ,in colaborare cu cel care intocmeste situatia de lucrari,se verifica daca toate materialele bonate au fost cuprinse in sit.de lucrari ,respectiv daca toate mat.incluse in situatia de lucrari au fost bonate-in cazul ca sunt diferente ,fie se boneaza mat. nebonate ,fie se face restituire de pe costuri (b on de restituire) pt.mat. bonate in cursul lunii ,dar neincluse in opera.
8 Consum mat: 601=301 sau 602=302 pe analitice coresp.
9.Daca sunt 2-3 lucrari ,e bine ca la ct 601 sa se dea nalitice:lucr.1 cu an.1 lucr.2 cu an.2. Asta ca sa nu mai tineti si cont.de gestiune,cu cl.ct.9.
La fel se va proceda si cu ct.704-analitice pe lucrari.
Daca am omis ceva ,mai intrebati-ma.



#35 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 July 2005 - 09:15 AM

O.Dinu a spus:

3.Pt.toate materialele se face NIR ,fara adaos.
4.Se deschid fise de magazie pt.fiecare material;
5.Se dau bonuri de consum pe masura consumarii/ridicarii de la magazie;

Asta e problema mea, Dinu: eu NU am magazie si nici gestionar incadrat ca atare, cf. legii! De aceea am optat pt. acest fel de inreg.
Multumim, taticul nostru in ale constructiilor. :P



#36 Aldea ZORILEANU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:cunoasterea

Postat 05 July 2005 - 10:06 AM

Inclin sa-i dau dreptate Otiliei. Materialele care intra direct in opera sunt concomitent achizitionate (platite) si consumate (cheltuite) asa cun sunt energia electrica si apa, carora nu le faci receptie (cu toate ca ar trebui, ca-s de proasta calitate) sau turnarea cimentului (care daca-l depozitezi se intareste). Eu sunt pt. simplificarea la maximum.A.Z.



#37 O.Dinu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Location:Abrud
  • Interests:Contabilitate

Postat 05 July 2005 - 11:04 AM

Pt.Otilia,
Fiindca ati amintit de o.306 in aplicarea L.82,republicata in MO 48/14.01.2005 ,va rog a citi art.12(2) din Lege si art.4.59 al. a si b. din O.306.
Nu stiu de ce considerati ca ,,gestiunea" reprezinta nu stiu ce magazie imprejmuita,cu lacate ,cu gestionar... Materiile prime si materialele aduse in unitate-chiar la locul unde se pun in opera-nu se pun direct in lucrare.Caramida nu se pune direct in zid,ci se depoziteaza la lucrare ,cineva are griaja de ea sa nu se fure, cineva are responsabilitatea acestor materiale.Nu trebuie sa-l fac gestionar pe ing.care executa lucrarea sau pe maistru.Daca el primeste materialele, este normal sa si raspunda de ele.Asta este gestionare a mat. si ii putem spune gestiune.Imi mentin parerea ca trebuie facuta receptie-a se vedea art.din Lege si Ordin 306 mentionate mai sus.Daca cei ce vor verifica ,de la finante, sunt priceputi, s-ar putea sa iasa cu necazuri destul de mari..
MAERIILE PRIME SI MATERALELE NU SE INR. IN CONT 604.
Cine face altfel ,isi asuma niste riscuri destul de mari.
Cu stima ,Dinu



#38 O.Dinu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Location:Abrud
  • Interests:Contabilitate

Postat 05 July 2005 - 12:38 PM

In sustinerea celor spuse in mesajul anterior, va redau doua articole de acte normative:
Codul Fiscal ,TITLU II cap.IV art 21(4) lit.f:...nu sunt deductibile fiscal ..
f)chelt.inreg.in contabilitate care nu au la baza un doc.justificativ,potrivit legii,prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii SAU INTRARII IN GESTIUNE,dupa caz,potrivit normelor."
NORME MET. de apl.Legii 571/2003:art.44-(ref.la art.de mai sus),,Inreg.in evid.contabila se fac cronologic si sistematic,pe baza inscrisurilor ce dobandesc calitatea de doc.justificativ care angajeaza raspunderea persoanelor care l-au intocmit, comform regl.contabile in vigoare"
Nu mai caut acum ce rol are NIR-ul si ,,bonul de consum" in aceasta
problema.
Cred ca ajunge cat s-a dezbatut acest subiect.In final, fiecare face cum crede ca e mai putin riscant sau mai putin de lucru .
Dinu.l



#39 floris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1376 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 05 July 2005 - 07:09 PM

Doamnelor, permiteti-mi sa il felicit pe Dinu.
Pe mine m-a convins ca asa cum spune el este cel mai bine si ca atare asa am sa fac.
Nu spun ca Otilia nu are dreptate. Mi se pare varianta cea mai usoara si atunci cand spune ca nu are depozit si nici gestionar chiar nu vad rostul trecerea materialelor pe stoc. Eram hotarata sa fac la fel ca ea.
Dar, daca Dinu are experienta controalelor ma gandesc sa-mi complic viata cu niste hartii si conturi in plus.



#40 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 July 2005 - 10:18 PM

Dinu, sincer si cu tot respectul iti multumesc inca o data pt. timpul si stiinta acordata. :)

O.Dinu a spus:

Codul Fiscal ,TITLU II cap.IV art 21(4) lit.f:...nu sunt deductibile fiscal ..
f)chelt.inreg.in contabilitate care nu au la baza un doc.justificativ,potrivit legii,prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii SAU INTRARII IN GESTIUNE,dupa caz,potrivit normelor."
1. "sau intrarii in gestiune, dupa caz", deci, daca e cazul...
Factura fiscala e document justificativ. Si sunt micro, deocamdata, asa ca deductibilitatea chelt. nu e o problema. Si nici tva-ul atat timp cat exista fact. fiscala.

O.Dinu a spus:

NORME MET. de apl.Legii 571/2003:art.44-(ref.la art.de mai sus),,Inreg.in evid.contabila se fac cronologic si sistematic,pe baza inscrisurilor ce dobandesc calitatea de doc.justificativ care angajeaza raspunderea persoanelor care l-au intocmit, comform regl.contabile in vigoare"
" doc.justificativ care angajeaza raspunderea persoanelor care l-au intocmit, comform regl.contabile in vigoare", asta as vrea eu sa evit: raspunderea inreg. intr-o gestiune fictiva. Daca intocmesc acele doc. primare aferente unei gestiuni care nu exista imi asum raspunderea lor si chiar nu am de ce. Apoi, nesemnate = zero.
Daca nu ma insel, chiar eu am citat aceste acte normative, intr-un mesaj anterior, ca argument al procedurii de inreg. adoptate.
Ai perfecta dreptate cand spui ca fiecare face cum crede... Eu doar am vrut sa stiu cat de mult poate sta in picioare metoda mea. Astazi am mai discutat cu seful meu despre aceste aspecte, i-am mai explicat o data ca nu sunt probleme d.p.v. fiscal ci doar din cel al unei evidente primare, eventual, si a ramas ca am facut bine ce am facut in conditiile date.

Numai bine, Dinu! :)






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL