Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ATAPELEA - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


ATAPELEA

Inregistrat la: 04 Feb 2008
Offline Ultimul click: Oct 07 2016 11:07 PM
-----

Topicele mele

Deducere TVA contract factoring

09 June 2015 - 01:46 PM

Buna ziua.
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema.
REPREZINT O SOCIETATE CU TVA LA INCASARE.
Am un contract de factoring cu o banca, adica eu cesionez bancii, o factura emisa de mine catre un client in valoare de 100 lei cu tot cu TVA.
Banca imi da 80% din valoarea facturii (80 lei) imediat.
Banca urmeaza sa se incaseze in 60 de zile, intr-un cont special suma de 100 lei. Banca face un fel de plata in avans de 80% din valoarea facturii.
Banca va opri comisionul aferent si imi va vira restul de bani.

INTREBARE
Eu cum deduc TVA-ul :
-partial deoarece am incasat 80% din facura urmand ca restul sa il deduc peste 60 de zile cand primesc restul de bani?
-tot deoarece am cesionat intreaga factura bancii (desi in contul meu au intrat doar 80%)?
Puteti sa Imi spuneti si articolul de lege aferent acestei spete .

Impozit profit inregistrat eronat

20 February 2015 - 02:31 PM

Buna ziua.
Am urmatoare sitiatie:
-in anul 2013 prin declaratia 100 (depusa in cele 3 trimestre) am avut de plata un impozit 50.000 lei
am facut inregistrarea 691=441 10.000 lei (timestru 1-2013)
am facut inregistrarea 691=441 20.000 lei (timestru 2-2013)
am facut inregistrarea 691=441 20.000 lei (timestru 3-2013)
-in anul 2014 am depus decatatia 101 (aferenta exercitiului fin. 2013) cu o suma de recuperat -10.000 lei
am facut inregistrarea 691=441 -10.000 (in luna martie 2014 ?!?! :angry2: :wacko: -din greseala )

Deci:
- declaratiile 100 si 101 sunt depuse corect
- fisa de la administratie are sume corecte in ia
- contul 441 pe total are un sold corect si un rulaj corect (soldul de la sfarsitul anului 2013 se reporteaza in anul 2014 si impreuna cu rulajul din 2014 da un rezultat corect)
-contul 441 bate cu fisa de la administratie

PROBLEMA:
-contul 691 care are un rulaj in anul 2014 aferent anului 2013
-acesta influenteaza contul 121
-influenteaza calculul impozitului pe profit (declaratia 101 cred ca o "rezolv" eu sa fie bine)
-si cel mai deranjant este ca influenteaza bilantul

CE DORESC:
- "SA DISPATA" suma de -10.000 lei din contul 691 fara sa influenteze alte conturi (in special 441 care este corect)

Multumesc anticipat si va doresc sanatate.

ANTET FACTURA ( CUPARATOR )

06 October 2010 - 11:15 AM

Va salut si sper sa fi postat acolo unde trebuie (am cautat problema asta pe net si forum si nu prea am gasit un raspuns)

Amanunte
Sunte o firma de prestari servicii (instalatii gaze) si facem lucrari de gaze si proiectarea acestora. Inainte de a face lucrarea se face un proiect (dosar tehnic) care est avizat de furnizorul de gaze iar in baza proiectului tehnic se face executia lucrarii receptionata de furnizorul de gaze.
Proiectul si executia lucrarii se face unui client persoana fizica care in prealabil a depus o cere la furnizorul de gaze (cerere insotita de un act de proprietate prin care sa dovedeasca ca este proprietarul loctiei unde se baga gaze) care ia emis un accept in sistemul de gaze pe numele lui.

Problema
Dupa executai lucrarii i se face o SITUATIE DE PLATA si FACTURA si BON, pentru lucrarea executata.
Individul are spatiul inchiriat (CONTRACT INCHIRIERE) unei firme care vrea sa isi deduca costul lucrarii (realitatea este ca firma vrea acea lucrare si ia o si plateste) si incepe tambalau :lnr (1):
Imi cere ca in antetul facturii la cumparator sa scriu asa: ION ION / S.C. XXX S.R.L. sau ION ION PRIN S.C. XXX S.R.L.
Mentionez ca:
-proiect tehnic intocmit pe numele lu ION ION
-dosar tehnic de lucrare facut pe numele lui ION ION
-receptie tehnica pe numele lui ION ION

-situatie de plata ------ vrea sa scriu ION ION / S.C. XXX S.R.L. sau ION ION PRIN S.C. XXX S.R.L.
-factura fiscala -------- vrea sa scriu ION ION / S.C. XXX S.R.L. sau ION ION PRIN S.C. XXX S.R.L.

ESTE LEGAL ASA CEVA ???
POT SA FAC ASA CEVA ???
EU PE CINE TREC IN CONTABILITATE LA CLIENT ??? : PE ION ION (CU C.N.P.-UL LUI) SAU PE S.C. XXX S.R.L. (CU CUI-UL EI)
DAR LA PLATITOR ???

Daca asa nu se poate (este ilegal) cu se poate face pana la urma ca acea lucrare facuta in casa lu ION ION sa o suporte fima chiriasa (ia beneficiaza de acea investitie)

Va multumesc anticipat.

Cometa SQL