Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Control Adm. Fin. - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 7

Salt la continut


Control Adm. Fin.

registru inventar
185 replies to this topic

#121 cornelia.iacob

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:
  • Location:galati

Postat 12 January 2010 - 05:03 PM

In luna dec am solicitat rambursare de tva.Se pare ca va fi un control pe tema asta....dar daca firma e infiiintata din 2002 si nu am avut decat controale de la garda financiara, pe ce perioada s-ar putea extinde acest control...3-5 ani?



#122 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 12 January 2010 - 06:22 PM

de regula ultimii 3 ani.
Asa a fost la mine, societate infiintata in 2002, cerere rambursare sep, control oct pe anii 2006-2008




#123 CLEO

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 12 January 2010 - 10:49 PM

Daca nu ai ati avut niciodata control, se cface controlul pe ultimii 5 ani. Cel putin asa am avut eu in 2008, mi sa facut controlul incepand cu 2003.Se cer toate reg jurnal cumparari si vanzari, facturile emise ,declaratiile lunare, balantele si toate celelalte dosare in care aveti facturile primite. se bifeaza pozitiile din jurnale sa dea cu toate documentele emise , respectiv primite, modul de deducere a TvA. Este destul de stresant controlul pt ca de regula, stau mai mult, pt ca vin in fiecare zi cate 3/4 ore, la ore diferite, dupa cum au ei programul, si din aceasta cauza se lalaie f mult. Daca in contabilitate aveti actele ok, adica daca declaratiile dau cu balantele>Reg jurnal, ar trebuii sa mearga relativ usor. daca mai au obiectii referitor la modul de deducere al TVA ului, vor calcula eventualele diferente pe care le scad/adauga, dupa caz la suma pe care ati cerut-o dvstra.D



#124 maria viorica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 147 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:medias
  • Interests:literatura, jocuri PC

Postat 13 January 2010 - 01:35 PM

si eu am avut anul trecut control pe tema rambursare de tva. societate infiintata in anul 2002, nu am avut inainte alte controale (in afara de garda) si mi-au luat ultimii trei ani anteriori cererii de rambursare, nu mai mult. dar au verificat toate taxele si impozitele datorate! de obicei dureaza... si se "agata" de orice fleac, doar-doar mai pot sa "taie" ceva...
va doresc bafta! :pullhair: si va rog sa ne mai spuneti ce si cum...

Aceasta postare a fost editata de maria viorica: 13 January 2010 - 01:37 PM




#125 cornelia.iacob

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:
  • Location:galati

Postat 13 January 2010 - 10:05 PM

M-au anuntat astazi ca vor verifica o perioada de trei ani.....2006-2009(sunt 4 ani in total,dar considera ca 2009 nu e incheiat).Imi mai puteti spune cam ce verifica...de ex eu sunt firma de transport international (un fel de comisionar )...practic iau marfa de la client(documente sau colete) din orice oras, si o duc pana la Bucuresti , de unde o preia contractorul autorizat ptr transport, el trimitand mai departe marfa cu avionul la destinatie. Am si operatiuni scutite cu drept de deducere- eu facturez direct clientului si la randul meu primesc facturi de la Bucuresti ptr aceste servicii (practic din aceste facturari reiese comisionul meu).

Poate ma mai ajutati cu niste sfaturi :wink:



#126 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 January 2010 - 12:31 AM

De regula se verifica actele ce tin de TVA , dar se uita mai atent la facturile de cheltuieli sa vada daca e corecta deducerea TVA sau nu.



#127 maria viorica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 147 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:medias
  • Interests:literatura, jocuri PC

Postat 14 January 2010 - 09:28 AM

Vezi postareaFlorin_76, la Jan 14 2010, 12:31 AM, a spus:

De regula se verifica actele ce tin de TVA , dar se uita mai atent la facturile de cheltuieli sa vada daca e corecta deducerea TVA sau nu.
da, si in afara de asta, mai verifica modul de declarare si evidentiere in conta pt. toate taxele si impozitele datorate bugetului.
referitor la tva, probabil vor cere toate facturile emise si primite, jurnale tva pt. cumparari si vanzari, deconturi de tva, balante, etc.
referitor la celelalte taxe este bine sa pregatiti: state de plata, declaratii 100, 102, concedii medicale si tot ce tine de calcularea salariilor si a contributiilor aferente. referitor la imp. pe profit vor verifica toate veniturile, cheltuielile, deductibilitati, etc. in cazul in care vor considera ca ati declarat mai putin la una (sau mai multe) din aceste impozite, diminueaza tva-ul cerut la rambursare si il compenseaza cu sumele stabilite de ei in plus.
va doresc succes! :pullhair:

Aceasta postare a fost editata de maria viorica: 14 January 2010 - 09:37 AM




#128 SI-MO

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:CONTABILITATE

Postat 26 January 2010 - 03:56 PM

Si eu am control de fond 2006-2009 la admin olt,nu ne-au zis nimic ce sa pregatim va tin la curent dupa 01.02.2010



#129 SI-MO

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:CONTABILITATE

Postat 01 February 2010 - 02:25 PM

Vezi postareaSI-MO, la Jan 26 2010, 03:56 PM, a spus:

Si eu am control de fond 2006-2009 la admin olt,nu ne-au zis nimic ce sa pregatim va tin la curent dupa 01.02.2010
Asa cum am promis revin cu vesti, au venit astazi si verifica dosar cu dosar, mi-au dat celebrele lor machete de completat ,verifica D394 -caci nu este egal cu ce au declarat clientii si furnizorii,si D390-se pare ca nu am declarat la semestrul 2 o factura externa, au termen de control pana pe 12.02.Daca aveti vreun sfat s-au sugestie,ce ar trebui sa mai pregatesc,eu fiind sub impresia momentului si nu reusesc sa ma concentrez,va sunt recunoscatoare si multumesc frumos



#130 CamiT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 14 February 2010 - 05:51 PM

In ianuarie am avut control pentru rambursare de TVA si s-a constatat ca nu am inregistrat corect avansul pentru o achizitie intracomunitara in octombrie 2008. Din aceasta cauza inspectorii au intocmit un plan de masuri cu mai multe puncte pe care eu sa le duc la indeplinire pana la 25.02.2010. Cele legate de declaratiile 390 le-am rezolvat dar as avea nevoie de un sfat pentru restul, si anume:
Trebuie sa inregistrez taxarea inversa aferenta avansului in evidenta contabila, in jurnalele de TVA si in deconturi.
Deconturile le-am refacut cum ar fii fost corect sa le fac de la inceput, dar inregistrarea in contabilitate nu o pot face decat in 2010, la data controlului ... in acest caz cum pot eu sa le dau jurnalele de TVA corect intocmite la luna octombrie 2008? Jurnale care sa corespunda cu evidenta contabila.

Sper sa fie cineva care sa fii avut o situatie asemanatoare si sa ma lumineze.
Va multumesc.



#131 CamiT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 15 February 2010 - 10:33 AM

Vezi postareaCamiT, la Feb 14 2010, 05:51 PM, a spus:

In ianuarie am avut control pentru rambursare de TVA si s-a constatat ca nu am inregistrat corect avansul pentru o achizitie intracomunitara in octombrie 2008. Din aceasta cauza inspectorii au intocmit un plan de masuri cu mai multe puncte pe care eu sa le duc la indeplinire pana la 25.02.2010. Cele legate de declaratiile 390 le-am rezolvat dar as avea nevoie de un sfat pentru restul, si anume:
Trebuie sa inregistrez taxarea inversa aferenta avansului in evidenta contabila, in jurnalele de TVA si in deconturi.
Deconturile le-am refacut cum ar fii fost corect sa le fac de la inceput, dar inregistrarea in contabilitate nu o pot face decat in 2010, la data controlului ... in acest caz cum pot eu sa le dau jurnalele de TVA corect intocmite la luna octombrie 2008? Jurnale care sa corespunda cu evidenta contabila.

Sper sa fie cineva care sa fii avut o situatie asemanatoare si sa ma lumineze.
Va multumesc.

Vad ca postul meu a fost mutat, inteleg ca nu l-am postat corect. Imi cer scuze si multumesc celui care l-a postat corect. Sper , totusi , sa fie citita postarea si sa se gasesca cineva care sa ma ajute cu un sfat la problema mea.



#132 elian etiy

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 25 March 2010 - 10:12 AM

[quote name='lumi78' date='Mar 22 2010, 07:14 PM' post='223035']
Buna
N-am avut niciodata control de fond, poti sa-mi spui si mie ce ti-au cerut sa le arati? M-ar ajuta foarte mult pentru ca voi avea 2 societati care fuzioneaza prin absorbtie si mi s-a spus ca se face cu control de fond.
Multumesc


La noi au venit cu intentia clara de a verifica in primul rand tva-ul tinand cont ca in 5 ani noi nu am platit nici un leu la stat tva.
Si a inceput prin compararea tva declarat cu tva inregistrat in balantele noastre.Au verificat toate dosarele din toti anii(aprovizionare,casa,vanzari in incercarea de a gasi ceva tva ce trebuie dat jos).Ne-au cerut Registrul Inventar si inventarierea la 31.12.2009,au verificat fisele de magazie,raport productie,contract imprumut(administratorul imprumutase firma cu bani),decizie interna pentru cei care intocmesc facturile;Registrul de evidenta fiscala,Registru jurnal si bineinteles jurnalele de cumparari,vanzari.Au mai cerut balantele si bilanturile si bineinteles imprimatele cu regim special.Ne-au verificat si celelalte contributii ce se platesc la salarii si impozitul pe profit.
Cam asta a fost la noi in linii mari.Bafta si mult curaj.



#133 dedeya

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 07 April 2010 - 02:51 PM

buna ziua
am un control de fond si am ratacit anexa cu documentele cu regim special. trebuie sa o pregatesc pentru maine dimineata. ma poate ajuta cineva cu un formular va rog frumos? nu-s prea indulgenti domnii.. le-as fi cerut altul... dar nu prea se poate...
budai_andreea@yahoo.com



#134 Emily_P

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 14 April 2010 - 12:11 PM

Buna,

In martie 2010 am avut control de fond 2006-2009 si s-a constatat ca in 2008 nu s-a inregistrat corect o factura de la furnizor. Aparatele de pe factura au fost dezmembrate iar piesele rezultate au fost folosite la o reparatie . Factura a fost inreg. in 611 iar veniturile aferente in 704.
Controlul a dat jos factura respectiva si a considerat-o ca fiind cheltuiala nedeductibila calculand astfel majorari . Cum trebuia sa fie inreg. corect?



#135 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 14 April 2010 - 01:47 PM

aparat -factura
301=401
dezmembrare
302=301
602=302
331=711 care include si manopera pt dezmembrare
vanzare
4111=704
711=331

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 15 April 2010 - 08:56 AM
302=301, nu 301=302




#136 CodrutaM

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 29 April 2010 - 02:07 PM

Buna ziua,

Va cer ajutorul in urmatoarea problema: o firma fara salariati, cu tva + profit, declarata inactiva din 06/2009, apare si pe site MF la contribuabili inactivi; din 06/2009 si pana la zi (04/2010), soc. respectiva are activitate, nestiind ca este inactiva (nu a primit nici un fel de notificare de la AFP). Toate decl. fiscale s-au depus in termen prin posta. Acum se fac demersurile necesare pentru activare, se depun declaratiile care nu apar in baza de date (decl.300, pt ca din data declararii ca inactiv, s-a anulat din oficiu inregistrarea in scopuri de tva); pe fisa de platitor nu s-au inreg. decat del.100 cu imp.profit.

Intrebare:
1/ daca se vor depune toate decl. lipsa, trebuie sa avem si control de fond???
2/ se iau in considerarea tranzactiile efectuate in perioada cat a fost inactiva??
Daca ati avut ceva asemanator, va multumesc anticipat pt sfaturi.

Codruta.



#137 VIVI1968

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta
  • Interests:mai multa informare si comunicare

Postat 31 May 2010 - 09:11 AM

Am primit azi un aviz de inspectie fiscala de la Serviciul de impozite si taxe locale .
In aviz imi spun ca verifica declaratiile fiscale si operatiunile relevante si verificarea modului de organizare si conducere a evidentei fiscale si contabile.
Sincer va spun ca in 20 de ani de activitate nu am avut nici un control de la Serviciul de impozite si taxe locale , mai ales ca nu sunt din orasul unde am eu sediul social si domiciliul fiscal.
La primaria respeciva eu platesc doar impozitul pe un teren care il am in zona lor.
Imi puteti spune daca ati mai intalnit asemenea control si daca da ce vor efectiv sa verifice?
Va multumesc

Aceasta postare a fost editata de VIVI1968: 31 May 2010 - 09:12 AM

vivi



#138 VIVI1968

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta
  • Interests:mai multa informare si comunicare

Postat 31 May 2010 - 09:35 AM

Si daca imi puteti spune ce competente de control au cei de la impozite si taxe locale .
vivi



#139 G David

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:

Postat 31 May 2010 - 01:44 PM

In conformitate cu prevederile Codului fiscal si Codului de procedura fiscala, competente de control sunt de verificare a tuturor impozitelor si taxelor locale (impozit cladiri, impozit teren, taxe publicitate, s.a).
Referitor la impozitul pe teren vor verifica realitatea datelor inscrise in declaratia de impozite si taxe, precum si plata impozitului pe teren la termenele legale.

Aceasta postare a fost editata de G David: 31 May 2010 - 01:53 PM




#140 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 August 2010 - 03:37 PM

Controale indirecte ale Fiscului, din toamna

"Trebuie sa avem un control serios al banului public", este de parere premierul. "Toata lumea care realizeaza un venit trebuie sa plateasca toate impozitele si taxele prevazute de lege. Nu vorbesc de partea banala. Nu ne intereseaza partea penala. Este treaba Parchetului. Pe noi ne intereseaza ca orice contribuabil care realizeaza un venit sa nu si-l ascunda sau sa-l transfere prin evaziune fiscala in alte profituri. si sa plateasca conform legii taxele la bugetul de stat."

"Va dau exemplu de metoda indirecta. O persoana care are o brutarie. Are declarat pe actele contabile ca intr-o luna a facut 500 de paini. Dar daca te uiti la consumul de curent electric pentru cuptorul cu paine si faci un calcul elementar, vezi ca a consumat curent electric pentru 1.000 de paini. si punem intrebarea: Ce s-a intamplat? De ce apare aceasta diferenta? si atunci, respectand modalitatile prevazute de lege, eu ca si Fisc, vin si spun ca pentru diferenta de 500 de paini trebuie sa platesti impozit. O metoda indirecta de control pentru a arata ca undeva este o evaziune si ceva s-a intamplat. Nu poti sa pui un functionar de la controlul fiscal in spatele fiecarui agent economic. Dar pe calea controlului indirect se pot reconstitui importante sume de bani la bugetul de stat", apreciaza Emil Boc.

Acest proces al controlului indirect, care poate fi aplicat in orice domeniu, va fi pus in aplicare incepand cu toamna acestui an.

"Cadrul legal deja l-am creat prin OUG de modificare a Codului Fiscal. Urmeaza ca in ordinul presedintelui ANAF sa se concretizeze toate aceste mecanisme si controlul fiscal sa treaca la treaba, dandu-i un instrument suplimentar de lucru si de interventie in sfera activitatii economice" a conchis primul-ministru.

sursa : avocat.net

http://www.avocatnet...ticles?id=20673






Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL