Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Monografie agentie de turism - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 6

Salt la continut


* * * * * 1 Voturi

Monografie agentie de turism

agentie turism
118 replies to this topic

#101 Ramonita

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 16 June 2010 - 05:56 PM

Revin cu alte nelamuriri:

1. Daca am alte cheltuieli (de exemplu, achizitie birotica,achizitia unui laptop, sau a unei masini, cheltuielile cu chiria) aceste cheltuieli se scad din 704 si la diferenta se calculeaza impozitul pe profit de 16%, iar TVA-ul aferent acestor facturi am voie sa il deduc?

2. La art.152 alin.5 scrie "In cazul in care livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in beneficiul direct al clientului sunt realizate in afara Comunitatii serviciul unic al agentiei de turism este considerat un serviciu prestat de un intermediar si este scutit de taxa ".
As vrea sa stiu daca serviciul este scutit de taxa in cazul in care emit o factura unei persoane juridice/fizice din afara Comunitatii sau in cazul in care emit o factura unei persoane fizice/juridice din Romania, dar serviciul (cazarea) este in afara Comunitatii.

3. Ce declaratii trebuie sa depuna o agentie de turism (care se depun lunar si care trimestrial)?
Sper ca mi-am exprimat intrebarile clar si ma poate ajuta cineva cu niste raspunsuri.

Am rugamintea daca vrea cineva, care tine conta la o agentie de turism, sa imi dea un ID de mess sa mai apelez la el din cand in cand.

Multumesc!



#102 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 16 June 2010 - 07:26 PM

un sfat cat se poate de prietenesc: luati-va contabil!!!




#103 Ramonita

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 16 June 2010 - 10:01 PM

O sa imi iau un contabil, dar pana sa gasesc unul as vrea sa stiu cum sa fac, deoarece putini contabili stiu cum sa tina contabilitatea, corect, la o agentie de turism.
As fi recunoscatoare daca as primi niste raspunsuri.

Multumesc!



#104 barbuta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:

Postat 06 July 2010 - 05:21 PM

Sint mai nou pe ac site!
Am mai apelat la ajutorul dvs,acum citeva luni si am rezolvat cu succes o problema delicata si pe care o inregistrasem gresit

As dori ajutor din nou!
Desfasor activitate de turism ,dar pt.intreprinderi,nu pt.persoane fizice si sint neplatitor de tva.
In situatia in care anul trecut am fost platitor de impozit pe venit si am inreg.pierdere,am citit ca ac.o pot recupera doar contabil.

Executind lucrari pe baza de comision,contul meu de profit si pierdere(704),inregistra pina acum doar comisionul,adica aveam urmatoarele inregistrari:

411=473 1000 ..facturile facute clientilor
473=401 800 ..facturile furnizorilor
473=704 200 ..venitul meu ,adica comisionul,obtinut ca diferenta intre creditul si debitul contului 473

Intrebarea mea este,daca in 2010 am trecut la plata impozitului pe profit,inregistrarile mele sufera ceva modificari?
Eu am calculat asa:profitul tot pe baza calcului de mai sus,din care apoi voi scadea toate celelalte cheltuieli aflate in conturile de cheltuieli..6.
Este corect?..ar trebui sa mai tin cont de ceva ,si nu realizez?

Va multumesc anticipat pt.ajutor!



#105 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 July 2010 - 09:52 PM

Nu inteleg de ce mergeti cu 473, care e cont pt. diferente in curs de clarificare.
Eu as merge astfel.
4111=704 1000
6xx = 401 800

Comisionul " profitul " de 200 lei se va regasi in contul 121 " profit si pierdere ".



#106 jenifer

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 24 July 2010 - 10:01 AM

Biletele de avion trebuie musai inregistrate pe 628 (factura furnizor) si 704(factura client),sau se pot inregistra pe 462 si la sfarsit trecem marja de profit pe 704?Va rog tare mult sa ma ajutati ca mai tare m-am zapacit citind topicul asta :lnr (1):



#107 barbuta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:

Postat 28 July 2010 - 05:06 PM

Am explicat de ce!
Fiindca pina acum am fost platitor de impozit pe venit,si nu puteam sa aplic 3% la contul 704,unde inregistram,valoarea totala a facturilor..eu aveam venit doar comisionul..si a trebuit sa-l separ.



#108 mirelaangela

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 11 October 2010 - 09:51 AM

Vezi postareajenifer, la Jul 24 2010, 11:01 AM, a spus:

Biletele de avion trebuie musai inregistrate pe 628 (factura furnizor) si 704(factura client),sau se pot inregistra pe 462 si la sfarsit trecem marja de profit pe 704?Va rog tare mult sa ma ajutati ca mai tare m-am zapacit citind topicul asta :lnr (1):

Am vazut pe forum atatea cereri de monografii pentru agentiile de turism. Nu stiu daca s-au pus undeva dar as avea nevoie si eu tare mult de una. Am citit legea si normele de aplicare pentru agentiile de turism dar ca de obicei in Romania nu intelegi aprope nimic sau dimpotriva te ameteste si mai mult. Nu am gasit nicaieri exemple concrete de inregistrari.
Intrebare: pentru facturile de la furnizori pe care am TVA inclusa (ex. un bilet de avion pe care am pretul biletului cu TVA scutit si o cazare cu TVA inclusa) cum inregistrez cazarea????

Daca ma poate ajuta cineva va multumesc mult!



#109 yoele

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 18 January 2011 - 01:03 PM

as avea si eu nelamuriri in legatura cu calculul tva ului: de ex daca pt o anumita destinatie am tva de plata 100 lei lar pentru alta destinatie veniturile aferente acesteia minus cheltuiala aferenta este o suma negativa iar tva ar fi minus 50, din cei 100 ii scad pe cei 50?

va multumesc



#110 arisa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 19 March 2012 - 04:34 PM

Buna ziua ,

Intelesesem ca in turism se poate aplica un regim de taxare special si ca tutistilor straini nu li se percepe tva de catre agentia de turism decat pentru cota de comision .(asemeni si romanilor care calatoresc in strainatate )

Nu prea inteleg la care tva se refera aceasta propunere legislativa ?

Va multumesc

Noul ministru de turism nu mai vrea TVA pentru agentiile de turism
Noul ministru de turism nu mai vrea TVA pentru agentiile de turism

1 de InfoTva.ro la 20 Feb. 2012 Exclusiv


Noul ministru al Dezvoltarii Regionale si Turismului, Cristian Petrescu.are in vedere o propunere pentru Ministerul Finantelor astfel incat sa se aplice TVA zero cel putin pentru cazarea turistilor straini, masura care va duce la scaderea tarifelor si la cresterea numarului de turisti.


Astfel, acesta a facut referire la eliminarea TVA-ului la incoming (aducerea turistilor straini in Romania):

"O masura importanta pentru turism ar fi sa nu mai existe TVA la incoming. Este o neintelegere legislativa la mijloc, pentru ca incoming-ul inseamna export de servicii turistice, iar firmele romanesti nu platesc TVA pentru exporturi".

Acesta a mai precizat ca va initia un studiu pe aceasta tema si il va prezenta Ministerului Finantelor, astfel incat, "atunci cand economia o va permite", statul sa scuteasca de plata TVA pe exportatorii de servicii turistice, adica pe turoperatorii care aduc turisti straini in Romania.

In prezent, TVA pentru serviciile de incoming este de 9% pentru hoteluri si 24% pentru agentiile de turism.

"O asemenea masura ar fi benefica pentru operatorii de turism, care ar scadea preturile, facand astfel destinatia Romania mai atractiva. Odata cu scaderea preturilor s-ar majora numarul de turisti si cred ca incasarile aduse de aceste cresteri ar compensa reducerea TVA", a mai declarat Cristian Petrescu.

Reprezentantii agentiilor de turism specializate in incoming spun ca reducerea TVA la zero fata de 24%, cat este in prezent, ar fi urmata de scaderea tarifelor. In anii 90 acestea nu plateau TVA la incoming, pentru ca se considera ca fac export. In Romania vin anual circa 1,3 milioane de turisti straini.



#111 raluka_ioa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 23 March 2014 - 06:07 PM

am un client care imi plateste in valuta eur.numerar
eu fac plata in contul furnizorului la ghiseu
cum fac inregistrarea contabila?
pot plati mai mult de 5000 lei la ghiseul bancii in contul furnizorului?



#112 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1259 Postari:
  • Gender:Female

Postat 27 March 2014 - 09:12 AM

Depunerea de numerar la banca (indiferent daca depui in contul tau sau in contul IBAN al unui furnizor/client) nu este plata in numerar ci este considerata operatiune bancara.

In concluzie, nu intra in calculul acelei limite de 5000 (10.000 pe total)



#113 ANTIC2018

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 04 February 2018 - 04:46 PM

Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in clarificarea urmatoarei spete:
Am inceput sa tin evidenta contabila la o agentie de turism,microintreprindere si este platitoare de TVA.
Agentia primeste facturile pentru biletele de avion vandute de la compania aeriana WIZZ AIR Ungaria
pe care este inscrisla CUI: HU 13122605,iar la rubrica TVA: Total TVA: 0,00.
Exemplu: Valoarea facturii este de 11o EURO,Total TVA: 0,00 EURO; agentia de turism vinde biletul de avion
unui client,persoana fizica,incasand de la acesta 120 euro.
Care sunt inregistrarile contabile in cazul in care clientul este o persoana fizica,neinregistrata in scopuri de TVA ?
Care sunt inregistrarile contabile in cazul in care clientul este o persoana juridica cu sediul in Romania si este
inregistrata in scopuri de TVA ?
Unde se raporteaza in decontul de TVA cod 300 si in declaratia cod 390 ?
Va multumesc pentru raspuns,
Toate cele bune,



#114 Aglaie

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 25 March 2018 - 01:11 PM

Daca mai este de actualitate...........D.p.d.v. al TVA, banuiesc ca agentia aplica regimul mixt(majoritatea aplica), adica si regimul marjei si regimul normal de taxare. In cazul biletelelor de avion externe se aplica SDD(scutit cu drept de deducere) si faci urmatoarele inregistrari:
Factura de la furnizor(in cazul tau WIZZ AIR Ungaria): 462.analitic distinct(bilete de avion externe)-401.wizz=110euro
Factura emisa clientului:4111.analitic-462.analitic distinct(bilete de avion externe)=120euro
Diferenta, reprezentand comisionul agentiei: 462.analitic distinct(bilete de avion externe)-704=10euro
Atentie!!!!Nu se raporteaza in 390VIES nicio achizitie sau livrare aferente activitatii de comisionar servicii turistice.
Toate cele bune.



#115 claudia69

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 April 2018 - 12:01 PM

Este un SRL micro infiintat in 2017 ce are ca obiect de activitate intermediere servicii pe teritoriul Austriei, si are 2 situatii
1. achizitie de bilete la opera Viena pentru care primeste un commission de vanzare
NC: 462 -401
facturare comision
2. achizitie de bilete la opera Viena. Revanzare catre o firma din Spania. Nu mai primeste commission de vanzarede la Opera Viena
NC: 602 - 401 411 - 704
Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila si ce declaratii se depun? 390, 301?
Multumesc



#116 Grigore98

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 05 December 2018 - 06:37 PM

Am cateva intrebari la care sper sa ma ajutati, va rog, fiindca nu sunt de specialitate:
1. In 2018, o agentie de turism care s-a infiintat de curand, este micro si platitor TVA prin optiune, se incadreaza la regimul special al agentiilor de turism daca intentioneaza sa ofere programe turistice create personalizat pentru fiecare client? Deci firma nu va fi un revanzator al unor pachete turistice. Ce demersuri trebuie facute la ANAF pentru a aplica regimul special? Sau poate nu e nevoie?
2. Inteleg ca regimul marjei e optional? Adica daca vreau sa deduc si sa colectez integral TVA atunci nu optez pentru marja si am voie sa fac asta, legal?
3. La cheltuielile cu utilitatile, mobilierul, masina (care e cu contract de comodat), se poate deduce TVA-ul?
4. Voi plati impozit la venit sau la profitul din marja?
Multumesc pentru raspunsurile care sper sa urmeze :smile:



#117 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13479 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 December 2018 - 12:17 PM

Intrebarile dvs necesita (cantitativ si calitativ) raspunsuri de un nivel mai ridicat decat se acorda, de obicei, in mod gratuit pe forumurile de specialitate. Prin urmare si fara suparare, dupa parerea mea, aveti 2 optiuni, mai ales ca ati infiintat firma deja :
- va angajati un contabil
sau
- apelati la servicii financiar-contabile online personalizate, dar si cu plata, iar aici va sugerez www.portalcontabilitate.ro

Spor mare ! :smile:



#118 Grigore98

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 11 December 2018 - 07:36 PM

Va multumesc pentru faptul ca ati mutat postarea mea in acest topic, pe care l-am citit cap-coada cu aceasta ocazie, desi poate unele dintre raspunsuri nu mai sunt de actualitate in 2018. Oricum, am apreciat disponibilitatea utilizatorilor care, de-a lungul anilor din 2006 cand a fost initiat topicul si pana acum, au dat raspunsuri aici, dornci sa ii ajute pe ceilalti. Pana la urma acesta e rolul forumurilor si de aceea ne regasim aici, nu-i asa?
Nu e nicio suparare, n-as vrea sa fiu gresit inteles, pentru ca inteleg ratiunea financiara a raspunsului dvs, dar am observat citind acest topic ca si dvs ati fost intr-o situatie similara cu a mea in anul 2006, iar forumistii v-au ajutat... gratuit si dezinteresat.
Puteti sterge acest raspuns, daca considerati de cuviinta.
Va doresc numai bine si succes in continuare.



#119 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13479 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 December 2018 - 05:30 PM

Vezi postareaGrigore98, la 11 December 2018 - 07:36 PM, a spus:

... am observat citind acest topic ca si dvs ati fost intr-o situatie similara cu a mea in anul 2006, iar forumistii v-au ajutat... gratuit si dezinteresat.

De dragul argumentarii, cred ca nu ai citit cu atentie fiindca te-ai fi prins ca nu pt mine personal am cerut monografia ci, in calitate de moderator, am "stimulat" oferta de informatii pt forum. Nu ma interesa personal acea monografie, ci am vrut-o pt cei care o cereau - era normal sa impulsionez postarea ei.
Tot de dragul argumentarii, nu ai nimerit-o cu mine ca exemplu pt ca din cele peste 13.000 mesaje ale mele, cred ca 0,2 -0,3% (adica vreo 30 de mesaje cu tot cu discutii) sunt acelea in care am cerut ajutor pt mine; circa 10% sa zic ca sunt mesaje de moderare, iar restul sunt raspunsuri la intrebari si pareri la diferite discutii cu impact contabil si fiscal, adica in cea mai mare parte am dat informatii gratuite (cu miile), nu le-am primit gratuit (am fost profesorul, nu elevul :smile: ) !!

In alta ordine de idei, in 2006 era alta viata, intre timp lucrurile s-au schimbat si tot mai multi colegi ofera informatii exclusiv contra cost, mai ales cand ele sunt cantitativ si calitativ mai substantiale. Dupa cum cred ca ai observat, aici rar mai raspunde cineva in afara de mine si asta pt ca disponibilitatea profesionistilor de a da consultanta gratuita a scazut f mult in ultimii ani, vremurile sunt dure si fiecare vrea sa-si vanda cunostintele, nu sa le ofere gratis. Cu toate acestea, inca se da consultanta gratuita, dar nu de complexitate mai ridicata fiindca, sa fim sinceri, informatiile de specialitate de nivel mai ridicat este firesc sa fie platite, sunt niste costuri pe care orice intreprinzator /doritor trebuie sa si le asume. Mai mult, noi nu intentionam sa inlocuim contabilul unei entitati economice - ar insemna sa sabotam chiar breasla din care facem parte - ci vrem sa ajutam in limite rezonabile !!

Nu am niciun motiv sa-ti sterg mesajele fiindca ai fost politicos si ai scris despre probelme specifice contabilitatii/fiscalitatii, insa nu esti primul care solicita gratis informatii de specialitate de nivel mai ridicat si care se supara ca nu le primeste desi zice ca nu s-a suparat .... probabil nu vei fi nici ultimul ... Inteleg f bine dorinta intreprinzatorilor/doritorilor de a-si optimiza costurile, insa unele cheltuieli, dupa cum am spus, trebuie asumate.

Mult succes ! :smile:






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL