Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 9

Salt la continut


NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile


427 replies to this topic

#161 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 09 January 2007 - 12:24 AM

Vezi postareajulia607, la Jan 7 2007, 11:23 PM, a spus:

Am o intrebare: pt cei care nu au calculator, si isi fac formularele la copiator, si am nevoie de 2-3 exemplare, inseamna ca ne intoarcem la "prietenul nostru" indigo-ul? Sau se for putea face comenzi de facturi pe hartie autocopiativa ca pana acum?
Cei care nu au calculator vor trebui sa-si cam cumpere
Si sigur ca se pot comanda facturi pe hartie autocopiativa
La noi deja firmele care tipareau formulare cu reg.special s-au aliniat noilor prevederi si cer firmelor sa-si creeze sistemul propriu de numerotare,iar ei il tiparesc pe documentele pe care deja le-au creat astfel incat sa respecte cerintele codului fiscal.Si desigur si in alte orase este la fel.Ei trebuie sa traiasca in continuare din afacerea lor,deci au tot interesul sa vina in intimpinarea firmelor care doresc sa-si personalizeze documentele si sa-si usureze munca

Vezi postareadoru, la Jan 9 2007, 01:34 AM, a spus:

Ordinul 2226 , asa cum e el formulat , interzice comandarea de FRS vechi si folosirea lor pana se linistesc apele ?
Nu interzice,tocmai de aceea poti comanda in continuare astfel de docum,dar aplicand propriul sistem de numerotare,asa cum prevede anexa 4 din OMFP 2226



#162 ics21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Miercurea Ciuc

Postat 09 January 2007 - 09:01 AM

Vezi postareaEurocontab, la Jan 8 2007, 11:55 PM, a spus:

Abia acum l-am inteles toata miscarea cu facturile si in cateva zile o sa terminam un program de facturare simplu, care sa respecte cerintele legii actuale si pe care o sa il dam gratuit si aici la conta.ro daca se va putea, cand va fi gata.


Asteptam cu nerabdare :good:




#163 leila

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Location:iasi

Postat 09 January 2007 - 09:06 AM

eu nu am inca noul CIF dar daca o sa fiu nevoita zilele astea sa fac facturi si o sa scriu RO in loc de R se "supara"" cineva?



#164 doru

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Location:Suceava

Postat 09 January 2007 - 09:49 AM

da asa e , in baza deciziei interne pentru plaje de serii si numere societatile de profil iau comenzi pentru facturi , monetare , avize , chitantiere , etc...



#165 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 09 January 2007 - 11:04 AM

Si nu mai luati de bune toate stirile de 2 bani (RON?) date la gramada (copiate din fluxul de stiri mediafax sau rompress) de cate un reporteras TV ...care se viseaza redactor de stiri de senzatie!

Aceasta postare a fost editata de LUCK33RO: 09 January 2007 - 11:05 AM

Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#166 kesaruus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:
  • Location:N-N-E

Postat 09 January 2007 - 02:17 PM

Televiziunile si in general media fac parte din trusturi de DEZINFORMARE. Legile pe care trebuie sa le respectam apar de obicei in Monitorul Oficial.
Culmea anul asta Garda Financiara a facut informari despre ultimele modificari in legislatie si umblau sa verifice inventarul anual cu respectarea procedurilor dupa Legea 82 si OMF 1753/2004. Daca nu se respecta inventarierea ca la carte se lasa cu amenda.
Si la mine nu au stat mai mult de o ora.
Teoretic, nu există strategii bune de marketing. Strategiile bune sunt proaste. Şi strategiile proaste sunt bune. Totul depinde de cine le foloseşte.
Al Ries şi Jack Trout



#167 cristalex

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 91 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2007 - 01:10 AM

Despre Ordinele de compensare ce stiti? Se vor achizitiona in continuare numerotate de la Imprimerie sau le tiparim si pe acestea? Eu n-am vazut nimic despre ele.



#168 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 10 January 2007 - 09:40 AM

...am si eu intrebare...Desi nici cei de la Finante nu sunt lamuriti foarte bine...poate totusi ma lamureste si pe mine cineva in legatura cu anumite aspecte ale ordinului 2226:


1 - am carnete din stocul vechi, pe care le voi folosi in continuare cu modificarile aferente facute manual: gen - R devine RO, am inteles...
2 - folosesc un sistem intern de numerotare. Aici am o nelamurire: pot face o nota interna in care specific seria si numerelor facturilor pe care le am deja in stoc, pentru ca este mai simplu deoarece dau mai multe facturiere in consum unor persoane diferite in acelasi timp si astfel nu ma pot incurca cu numerele in vreun fel. Intrebarea mea este urmatoarea: Pot sa specific in nota numerele facturierelor vechi (pentru inceput), cu specificatia ca din momentul epuizarii stocului imi aleg eu o alta serie de numere???? SAu este obligatorie specificarea numarului cu care se emite prima factura si apoi merg asa pana la sfarsitul anului????...eu asa inteleg....
3 - in anexa 4 la ordin se specifica "Anual, se stabileste numarul de la care se va emite prima factura. In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru etc...CE INSEAMNA ASTA? Adica in ce sens se tine seama de gestiuni, ca doar nu dau cate o numerotare pe fiecare gestiune!!??
4 - Si...in sfarsit, daca la epuizarea stocului ma hotarasc sa-mi fac singura facturile, ce fac?? Listez ambele exemplare pt un client in original?? ...pt ca din calculator as putea face oricand modificari...si atunci cine stie ca formularul meu de cel al clientului nu difera????...ca doar nu o fi singura varianta indigo-ul!!?
5 - Si apoi...daca dau in consum in acelasi timp mai multe facturiere unor persoane diferite, cum fac????...in situatia in care eu imi fac listarile din programul de conta??..probabil va trebui oricum sa-mi fac comanda de alte formulare!! :lostit (13): :pullhair:



#169 irina petcu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bistrita
  • Interests:contabilitate

Postat 10 January 2007 - 10:57 AM

Tot nu am inteles ce e cu autofacturarea......... :pullhair:
Bun...Cum stiu eu care e necesarul de facturi pe un an de zile?
Cred ca deja nu mai am materie cenusie... s-a dus... :lostit (13):
irina



#170 ggf

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 397 Postari:

Postat 10 January 2007 - 11:06 AM

Exista totusi un mic clenci , apropo de utilizarea formularelor de facturi pretiparite .

Ordinul 2226/22006 zice ca acestea pot fi folosite pana la epuizarea stocului , in conditiile respectarii prevederilor Codului fiscal .

Ori , in CF la art 155 (1) scrie :
Art. 155. - (1) Persoana impozabilă care efectuează o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decât o livrare/prestare fără drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) şi (2), trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, cel târziu până în cea de-a 15-a zi lucrătoare a lunii următoare celei în care ia naştere faptul generator al taxei, cu excepţia cazului în care factura a fost deja emisă. De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel târziu până în cea de-a 15-a zi lucrătoare a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepţia cazului în care factura a fost deja emisă.
[....]
(5) Factura cuprinde în mod obligatoriu următoarele informaţii:
a) numărul de ordine, în baza uneia sau mai multor serii, care identifică factura în mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) denumirea/numele, adresa şi codul de înregistrare prevăzut la art. 153, după caz, ale persoanei impozabile care emite factura;
d) denumirea/numele, adresa şi codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, în cazul în care furnizorul/prestatorul nu este stabilit în România şi şi-a desemnat un reprezentant fiscal, dacă acesta din urmă este persoana obligată la plata taxei;

Eu inteleg de aici ca , daca factura mea nu contine acel cod de inregistrare in scopuri de TVA cu RO , nu am drept de deducere a TVA .

Tot in OMF 2226/2006 la art.1 alin 3) scrie : "Prefixul R din codul de înregistrare în scopuri de TVA, pretipărit pe facturile fiscale din stoc, va fi înlocuit cu prefixul RO, modificare ce poate fi efectuată fie manual, fie prin aplicarea unei ştampile " .

So , cereti partenerilor dvs. care emit inca facturi pe formular vechi sa inscrie noul cod pe factura si procedati la fel , pentru a fi ok in privinta deductibilitatii TVA .



#171 ics21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Miercurea Ciuc

Postat 10 January 2007 - 11:10 AM

:lostit (13):

Vezi postareaggf, la Jan 10 2007, 11:06 AM, a spus:

Exista totusi un mic clenci , apropo de utilizarea formularelor de facturi pretiparite .

Ordinul 2226/22006 zice ca acestea pot fi folosite pana la epuizarea stocului , in conditiile respectarii prevederilor Codului fiscal .

Ori , in CF la art 155 (1) scrie :
Art. 155. - (1) Persoana impozabilă care efectuează o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decât o livrare/prestare fără drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) şi (2), trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, cel târziu până în cea de-a 15-a zi lucrătoare a lunii următoare celei în care ia naştere faptul generator al taxei, cu excepţia cazului în care factura a fost deja emisă. De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel târziu până în cea de-a 15-a zi lucrătoare a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepţia cazului în care factura a fost deja emisă.
[....]
(5) Factura cuprinde în mod obligatoriu următoarele informaţii:
a) numărul de ordine, în baza uneia sau mai multor serii, care identifică factura în mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) denumirea/numele, adresa şi codul de înregistrare prevăzut la art. 153, după caz, ale persoanei impozabile care emite factura;
d) denumirea/numele, adresa şi codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, în cazul în care furnizorul/prestatorul nu este stabilit în România şi şi-a desemnat un reprezentant fiscal, dacă acesta din urmă este persoana obligată la plata taxei;

Eu inteleg de aici ca , daca factura mea nu contine acel cod de inregistrare in scopuri de TVA cu RO , nu am drept de deducere a TVA .

Tot in OMF 2226/2006 la art.1 alin 3) scrie : "Prefixul R din codul de înregistrare în scopuri de TVA, pretipărit pe facturile fiscale din stoc, va fi înlocuit cu prefixul RO, modificare ce poate fi efectuată fie manual, fie prin aplicarea unei ştampile " .

So , cereti partenerilor dvs. care emit inca facturi pe formular vechi sa inscrie noul cod pe factura si procedati la fel , pentru a fi ok in privinta deductibilitatii TVA .


totul e ok!! perfect! bine zis!



#172 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 10 January 2007 - 11:32 AM

....in anexa 4 nu scrie concret ca trebuie specificat clar intervalul de numere, adifca <<de la....pana la>>. Scrie ca trebuie specificat numarul primei facturi emise...si tot pe acolo pe undeva...ca la inceputul fiecarui an trebuie specificat numarul primei facturi ..in ideea probabil ca se va merge in continuare cu numerele respective pana la sfarsitul anului cand va trebui sa precizezi numerele pentru anul urmator, si ...tot asa...eu asa inteleg...dar...nu stiu, zau...

:lostit (13): :lnr (1): Pe mine ma ajuta cineva? :pullhair:



#173 catalina.niculae

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 10 January 2007 - 11:33 AM

ma gandesc ca dai o plaja de numere (aproximezi cam cate facturi ai avea nevoie pe anul respectiv) si in cazul in care acestea nu ajung suplimentezi cu alte numere (probabil ca aceste numere se vor trece undeva intr-o fisa de magazie a formularelor) sau...daca nu se consuma, la sfarsitul anului le anulezi urmand ca anul urmator sa preiei o alta plaja de numere...nu stiu daca gandesc tocmai corect dar...mai dati si voi alte pareri.
multa bafta (ca avem nevoie )

sau poate ca mirela are dreptate si nu tre sa dam decat [rimul nr de la care pornim :good:

Aceasta postare a fost editata de catalina.niculae: 10 January 2007 - 11:33 AM

Cine se naste - creste; cine creste - iubeste; cine iubeste - sufera; cine sufera - moare; cine moare - scapa.




#174 doru

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Location:Suceava

Postat 10 January 2007 - 11:34 AM

Da , asa am inteles si eu .....doar numarul primei facturi emise.Mai mult , e vorba de facturile emise dupa epuizarea celor vechi din stoc , adica acele emise in baza O 2226 .

Aceasta postare a fost editata de doru: 10 January 2007 - 11:42 AM




#175 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 10 January 2007 - 11:44 AM

...eu am inteles de la furnizorul meu de tipizate, care cine stie pe unde o fi auzit si el, ca si daca se folosesc facturi din vechiul stoc tot trebuie sa existe specificate ca numar in nota interna de numerotare (cu aceleasi numere daca doresti...sau cu altele date de tine), de asta intrebam eu daca dupa epuizarea acestora (pt ca eu voiam sa-mi pastrez numerele astea dar numai pana la epuizare) as putea sa-mi stabilesc o plaja de numere...si apoi doru,,,nu stiu ce sa zic, dar parerea mea este ca ordinul 2226 se aplica de la 01.01.2007 si nu incepand cu data epuizarii stocului de facturi vechi....habar nu am...incep sa vad ceata din ce in ce mai densa.... :lostit (13):

...si pe mine tot nu m-a lamurit nimeni...am postat si eu intrebare cu mai multe neclaritati mai sus...



#176 roninblue

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:

Postat 10 January 2007 - 11:51 AM

Am si eu o intrebare:

daca acum nu se mai semneaza si stampileaza facturile, putem sa le trimitem prin email fara exemplar fizic?



#177 ina78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 10 January 2007 - 12:16 PM

:lostit (13):

Eu in zapaceala mea am inteles asa: la 1.01.2007 am facut o decizie prin care am "ales" o serie si un numar intern de numerotare facturi. (caz seria A numar de inceput 001) - fara imaginatie, dar mai simplu.
De asemenea am inteles ca se pot folosi in continuare vechile facturi, asa ca am luat facturica cu numarul 073864 (ex.) unde ramasesem anul trecut si i-am dat numarul A001 ... si gata.
Ca am gresit, ca nu... o sa vad la un control, la ora asta fiecare da cu presupusul, iar eu aveam de taiat facturi.



#178 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 10 January 2007 - 12:31 PM

:lostit (13): Perfect de acord cu tine...asta este...numai ca oricine poate hotari daca primul numar pt el va fi 001...si merge in continuare, sau va fi 073864...si merge in continuare cu acest numar. Oare daca in nota mea specific ca pana la epuizarea stocului facturile vor fi numerotate (ma folosesc de exemplul tau)..de la 073864 - - 074000( presupunand ca acesta este ultimul carnet din stoc)...si apoi in aceeasi nota imi aleg dupa terminarea acestui stoc o serie din care primul numar va fi 001 este ok? Am fost clara? Scuze ca insist atat cu aceasta intrebare...



#179 doru

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Location:Suceava

Postat 10 January 2007 - 12:40 PM

daca vrei sa stai tu mai linistita poti sa faci si asa....dar eu consider ca se subintelege ca numerotarea va fi decisa pt facturile emise dupa epuizarea celor aflate in stoc , care nu mai trebuiesc nici renumerotate si nici preziate in acea decizie. Dar daca vrei tu musai sa le mentionezi in decizie, nu cred ca te poate oprii cineva.



#180 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 10 January 2007 - 12:45 PM

...citeste totusi ce a scris ina mai sus...sunt de acord cu ea...desi marea mea nelamurire era alta, dar...asta e...voi vedea eu cum voi face pana la urma....merci oricum






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL