Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
reevaluare mijloc fix - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 8

Salt la continut


reevaluare mijloc fix

mijloace fixe alte probleme contabile cladire mijloc fix
265 replies to this topic

#141 foxyexp

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:cluj-napoca

Postat 23 April 2009 - 02:33 PM

pentru anul 2008 am primit un raport de reevaluare de la un membru anevar prin care valoarea cladirii era mai mare decat cea din contabilitate; in cursul anului 2008 societatea a facut amenajari la cladire ( termopane, centrala prin pardoseala, gresie, etc), amenajari pe care le-am inregistrat in 231; daca am primit raportul de reevaluare, am considerat ca inainte de a inregistra diferenta reevaluare pe 105 ar trebui sa incorporez in valoarea cladirii suma din contul 231.
respectiv am avut:
valoare initiala cladire 670.000
imobilizari in curs 80.000
amortizare la 31.12.2008 26.800
valoare reevaluata 788.000

asa ca am inregistrat:
212 = 231 80.000
2812 = 212 26800
212 = 105 64.800

a mai avut cineva un caz similar?



#142 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 23 April 2009 - 08:54 PM

Reevaluarea s-a facut dupa amenajari, sau inainte?
Daca s-a facut dupa atunci diferenta o faci intre valoarea reevaluata si valoarea initiala, daca nu cred ca este bine.




#143 foxyexp

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:cluj-napoca

Postat 25 April 2009 - 12:21 PM

referitor la cazul meu, am considerat ca amenajarile facute inainte de reevaluarea expertului evaluator maresc valoarea cladirii; daca nu aveam raportul expertului, majoram oricum valoarea cladirii si declaram la impozite si taxe locale valoarea cea noua, cu balanta in care aveam 212=231 ; expertul evaluator a evaluat cladirea renovata, asa ca mi s-s parut corect ca mai intai sa inregistrez modificarile facute ( 212=231) si apoi sa inregistrez raportul evaluatorului ( 2812 = 212 si 212 = 105) ; lucrarile de renovare si amenajare s-au finalizat in decembrie 2008, iar expertiza s-a facut in 05.01.2009.



#144 spencerul

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 29 April 2009 - 08:31 AM

Pai clar! Tb sa mergi in ordinea cronologica. Yo zic ca ai procedat corect.



#145 mormelvio

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 19 May 2009 - 10:05 PM

Eu sunt evaluator autorizat, membru titular ANEVAR si sunt din Jud. Satu Mare.
Va ajut cu urmatoarele informatii:
In conformitate cu prevederile legale, imobilizarile corporale pot fi supuse reevaluarii. In acest caz, imobilizarile vor fi prezentate in bilant la valoarea reevaluata, si nu la costul lor istoric. Reevaluarea acestora se face, cu exceptiile prevazute de reglementarile legale, la valoarea justa, valoarea care se determina pe baza unor evaluari efectuate de evaluatori
autorizati. Elementele dintr-o clasa de imobilizari corporale sunt reevaluate simultan, pentru a se evita reevaluarea selectiva si raportarea in situatiile financiare anuale simplificate a unor valori care sunt o combinatie de costuri si valori calculate la date diferite.

Daca un activ imobilizat este reevaluat, toate celelalte active din clasa din care face parte trebuie reevaluate, cu exceptia situatiei cand nu exista nici o piata
activa pentru acel activ. Elementele supuse reevaluarii, precum si modul de efectuare a acesteia trebuie prezentate in notele explicative, pentru fiecare element, precum si orice informatii suplimentare care sunt relevante pentru necesitatile utilizatorilor in ceea ce priveste pozitia financiara si rezultatele obtinute.
De asemenea va informez ca in contabilitatea societatii d-voastra trebuie inregistrate separat valorile aferente cladirilor respectiv terenurilor pe care le detineti in proprietate. Din acest motiv, in cazul achizitionarii unei proprietati unde in actul de dobandire (contract de vanzare ? cumparare) valoarea este trecuta pe intreaga proprietate este obligatorie o separare a valorilor pe cladire respectiv teren. In 99% din cazurile de dobandire a proprietatilor de la persoane fizice, in actul de dobandirea valoarea trecuta este cea pe intreaga proprietate. Nu impartiti valorile proportional dupa suprafete sau dupa alte metode!!!
Aceste rapoarte de evaluare, reevaluare sau separare a valorilor se pot face numai de persoane autorizate cu o pregatire speciala in domeniul evalurilor de proprietati imobiliare si in general se fac la sfarsitul anului in vederea inregistrarii in contabilitate a noilor valori si declararii acestora la SERVICIUL DE IMPOZITE SI TAXE LOCALE incepand cu anul urmator. Este posibila si reevaluarea pe parcursul anului, asa ca nu asteptati sfarsitul de an ca sa o faceti pt ca platiti impozite majorate de pomana!!!
Asa cum se specifica peste tot, rapoartele de evaluare si separare a valorilor se fac numai de persoane cu pregatire in domeniu (MEMBRI ANEVAR), asa ca riscati amenzi foarte mari daca le faceti fara a avea aceasta calitate. Hotararea de reevaluare a imobilizarilor corporale se ia de catre Consiliul de administratie al fiecarei societati si dupa primirea raportului de evaluare, acesta trebuie aprobat de administratori si abia apoi il puteti inregistra in contabilitate si depune la impozitele locale.
De obicei la depunerea raportului la impozitele locale vi se mai cere: factura
emisa de evaluator, balanta inainte de evaluare si balanta dupa ce ati inregistrat noile valori.
Pentru neclaritati privind aceste rapoarte, cum se intocmesc, de cine (va pot da nume si nr de telefon ale colegilor care fac astfel de rapoarte in orasul vostru), unde se depun, etc va stau la dispozitie pe adresa de email: mormelvio@yahoo.com, dar nu ma intrebati chestiuni de inregistrare pe note contabile si conturi ca nu sunt specialista si pe acel domeniu, eu sunt expert evaluator in proprietati imobiliare si execut rapoarte de evaluare/reevaluare si separare a valorilor numai la nivelul judetului Satu Mare.
Numai bine.

Aceasta postare a fost editata de mormelvio: 19 May 2009 - 10:15 PM




#146 c_andra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:

Postat 16 June 2009 - 04:07 PM

Buna ziua,
Am un raport de evaluare cladire cu data de 01.06.2009. Cfm acestei date, inregistrez in iunie reevaluarea cladirii, insa am neclaritati cu urmatorele lucruri:
- cand inreg 2812=212, consider amortizarea inreg pana la 31.05.2009?
- si la sf lunii iunie cand inreg amortizarea, ce valoare trec: cea veche sau cea noua, care rezulta dupa evaluare?
In legislatie se precizeaza ca"entitatile pot proceda la reevaluarea imobilizarilor corporale existente la sfârsitul exercitiului financiar, astfel încât acestea sa fie prezentate în contabilitate la valoarea justa, cu reflectarea rezultatelor acestei reevaluari în situatiile financiare întocmite pentru acel exercitiu. Amortizarea calculata pentru imobilizarile corporale astfel reevaluate se înregistreaza în contabilitate începând cu data de 1 ianuarie anul urmator celui pentru care s-a efectuat reevaluarea." Insa in cazul in care evaluarea e facuta la 01.06, care este logica?
Va multumesc.



#147 Andra-Paula

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 18 June 2009 - 12:16 AM

Buna ziua
ma poate ajuta cineva cu o lamurile cu privire la modul de tratare al amortizarii?in functie de ce criterii ar trebui sa se aleaga metoda bruta sau neta la reevaluare?Am gasit in IAS ca metoda valorii brute e utilizată în situația în care activul este reevaluat cu ajutorul unui indice aplicat la costul de înlocuire amortizat si metoda valorii nete se foloseste pentru clădirile care sunt reevaluate la valoarea lor de piață, dar nu m-a lamurit de ce se alege una dintre metode.

Vezi postareabolba, la Feb 28 2009, 01:57 AM, a spus:

Exista 2 posibilitati de inregistrare a evaluarii in contabilitate :
1.Reevaluarea valorii brute si-a amortizarii cumulate ,inregistrate in contabilitate.
2.Reevaluarea valorii contabile nete .

1. Avem:
-valoarea bruta 90032
-am.inregistrata 5251
-valoarea neta 84781
-valoarea justa 130572
-cresterea valorii nete 45791
-indice de crestere a valorii nete 130572:84781=1.54
Valori reevaluate:
-valoarea de inregistrare(bruta) 90032X1.54 =138649, deci o crestere de 48617
-amortizarea reevaluata 5251X 1,54= 8087,deci o crestere de 2836
Inregistrari contabile:
212=105 cu 48617
105=2812 cu 2836

2.Reevaluarea valorii contabile nete
212=105 cu 45791
In acest caz eliminam amortizarea inregistrata
2812=212 cu 5251




#148 isabela vasile

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Targoviste, Dambovita, Romania
  • Interests:Stagiatura experti contabili

Postat 15 July 2009 - 11:10 AM

Va rog frumos, daca poate sa ma ajute cineva cu un raspuns.
Cumva amortizarea aferenta cresterii valorii mijloacelor fixe prin reevaluarile realizate in perioada 01.01.2004 - prezent, este nedeductibila fiscal??
Sau, daca nu, ce se intelege prin textul urmator din OUG34/2009 Art. 32, pct. 5.1? "Prin exceptie de la prevederile alin(5), rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, efectuata dupa data de 01 ianuarie 2004, care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizarii fiscale sau al chetuielilor privind activele cedate si/sau casate se impoziteaza concomitent cu educerea amortizarii fiscale, respectiv la momentul scaderii din gestiune a acestor mijloace fixe, dupa caz."
Multumesc mult!



#149 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 15 July 2009 - 04:34 PM

Vezi postareaisabela vasile, la Jul 15 2009, 12:10 PM, a spus:

Cumva amortizarea aferenta cresterii valorii mijloacelor fixe prin reevaluarile realizate in perioada 01.01.2004 - prezent, este nedeductibila fiscal??
Conf. OG 34 este nedeductibila incapand cu 01.05.2009.



#150 siuca

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 17 July 2009 - 10:14 AM

Vezi postareadeea19, la Feb 27 2009, 02:25 PM, a spus:

va rog daca puteti sa ma ajutati in urmatorul caz:
-cladire construita in 2005
-val.de inv. 90032
-durata 600 luni (50 ani)
-amortiz.la 31.12.2008- 5251
-durata ramasa 564 luni
-in 28.12.2009 a fost reevaluata de un evaluator prin metoda costurilor si a comparatiei la val.de piata de 130572
-in ian.2009 am depus la taxe si impozite declaratia de impunere pe noua valoare
intrebarea mea este cum fac inregistrarile:
-281=212 5251
-212=105 45791 (90032-5251=84781 si 130572-84781=45791)
iar amortizarea o recalculez 130572/564 luni=231.51
SAU
-212=105 40540 (130572-90032)
las amortizarea inregistrata pana la 31.12.2008 si recalculez la durata ramasa si valoarea reevaluata noua amortizare?
in cazul in care am omis ultima nota contabila adica 2812=212 , ce se intampla cu amortizarea?



#151 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 17 July 2009 - 07:54 PM

View Postsiuca, on Jul 17 2009, 11:14 AM, said:

in cazul in care am omis ultima nota contabila adica 2812=212 , ce se intampla cu amortizarea?
O inregistrezi acum, nu are influienta asupra cheltuielilor cu amortizarea.



#152 helenita

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 05 October 2009 - 03:24 PM

Va rog tare mult sa ma ajutati cu urmatoarea problema.
La sfarsitul anului 2007 s-a facut o reevaluare a mijloacelor fixe. Reevaluatorul a dat pentru mijloacele fixe amortizate integral (ca o mentiune si foarte vechi) o valoare reziduala. Acel mijloc fix a intrat in 2008 cu aceasta valoare reziduala trecuta la valoare de inventar avand durata "0" si amortizarea lunara "0". Valoarea reziduala va fi recuperata prin casarea sau vanzarea mijlocului fix.
Va rog sa-mi spuneti daca este corect din punct de vedere legal si care sunt inregistrarile contabile in momentul vanzarii sau casarii mijlocului fix respectiv.
Va multumesc.



#153 rodia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 114 Postari:

Postat 09 October 2009 - 01:10 PM

Buna ziua,

Am achizitionat o cladire in anul 1999 iar in anul 2005 a fost reevaluata.
Amortizarea inainte de reevaluare a fost de 20 lei/luna iar dupa reevaluare 70 lei/luna.
Pana acum am inregistrat amortizarea si am considerat-o deductibila atat inainte de reevaluare cat si dupa reevaluare.
Nu stiu daca am facut bine si de aceea ii rog pe cei care se pricep sa imi explice pt.ca sunt total ,,in ceata" cu aceasta problema :lostit (13): .

1.Cheltuiala cu amortizarea era deductibila si dupa reevaluare sau era deductibila numai suma dinaintea reevaluarii(20 lei) iar diferenta de 50 lei era nedeductibila?
2.Daca am considerat-o deductibila si nu trebuia ce mai pot face acum?
3.Ce se intampla cu suma din ct.1065, ramane acolo pana la vanzarea cladirii sau se inregistreaza lunar si in acest cont o suma???

In speranta ca m-ati inteles va multumesc anticipat. :smile:



#154 mariana07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:

Postat 12 October 2009 - 08:43 AM

Banuiesc ca amortizarea de 70 lei/luna de care vorbesti este cea contabila, caz in care trebuie sa ne spui cat este amortizarea fiscala. Daca este egala cu cea contabila, atunci cei 70 lei/luna sunt deductibili; daca este mai mare, la fel, iar daca este mai mica, atunci diferenta dintre amortizarea contabila si cea fiscala este nedeductibila. Revino cu precizari legate de amortizarea fiscala.



#155 rodia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 114 Postari:

Postat 12 October 2009 - 10:56 AM

Cladirea a fost cumparata in luna noiembrie 1999(valoarea de achizitie=12.800 lei).Din luna decembrie a inceput calculul amortizarii(12800/40 ani=27 lei/luna).
S-a inregistrat 6811=2812=1627 lei(pana in momentul reevaluarii).
In luna ianuarie 2005 s-a facut reevaluarea iar noua valoare de inventar a cladirii a fost 32.072 lei.
S-a inregistrat 212=105=19272 lei
Amortizarea a fost calculata astfel:32072 lei/35 ani=76 lei/luna.
Suma de 76 lei s-a inregistrat 6811=2812=76 lei incepand cu luna februarie 2005 si pana in prezent.
Nu stiu care este diferenta intre amortizarea contabila si cea fiscala(27 lei este amortizarea contabila iar diferenta pana la 76 lei adica 49 lei este amortizarea fiscala?).V-as ruga mult sa-mi spuneti daca asa este.
In speranta ca am detaliat amanuntele care va folosesc pt.a ma putea ajuta cu aceasta problema, va multumesc mult de tot si astept un raspuns de la dvs. legat de intrebarile mele.

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 12 October 2009 - 01:53 PM




#156 mariana07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:

Postat 15 October 2009 - 08:27 AM

Amortizarea fiscala reprezinta recuperarea din punct de vedere fiscal a valorii de intrare a mijloacelor fixe si se calculeaza in functie de duratele de utilizare stabilite prin H.G. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe. Amortizarea contabila se calculeaza pe baza duratelor de utilizare a mijloacelor fixe stabilite, de regula, de catre o comisie tehnica din cadrul firmei, care stabileste cam cat este "durata de viata" a acelor mijl. fixe. Aceste durate pot fi diferite de cele prevazute de H.G. 2139 si prin urmare amortizarea contabila poate fi diferita de cea fiscala.
In cazul tau banuiesc ca nu exista "doua" amortizari - una contabila si una fiscala - ci una singura stabilita pe baza H.G. 2139/2004. Prin urmare, conf. Codului Fiscal, amortizarea dinaintea reevaluarii, in suma de 1627 lei, a fost integral deductibila. In urma reevaluarii insa, conf. art. 24 alin. 15 : " deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul orice reevaluare contabila a acestora", aveai drept de deducere doar a amortizarii dinaintea reevaluarii (27 lei/luna), diferenta pana la 76 lei/luna (49 lei/luna) fiind nedeductibila fiscal. Acest lucru a fost valabil doar pana la 31.12.2006 deoarece incepand cu 01.01.2007, prin modificarea Codului Fiscal, s-a permis deducerea din punct de vedere fiscal si a amortizarii aferente reevaluarii din 2005. Insa lucrurile nu se sfarsesc aici pt. ca incepand cu 1 mai 2009, conf. celebrei O.G. 34/2009, concomitent cu deducerea amortizarii aferente reevaluarii din 2005 societatea va trebui sa reia aceasta suma ca un element similar veniturilor impozabile.
Te doare capul, asa-i?!



#157 rodia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 114 Postari:

Postat 15 October 2009 - 09:17 AM

Multumesc frumos mariana :pullhair: .
Te-as ruga sa imi spui daca asa trebuie facut:
Incepand cu 1 mai 2009 o sa inregistrez pe amortizare deductibila 6811=2812=76 lei iar suma de 49 lei cand calculez profitul in registrul de evidenta fiscala o sa o trec si ca venit impozabil.
Deci practic ca si cheltuiala deductibila voi avea suma de 76 lei iar ca si venit impozabil suma de 49 lei.
In declaratia 101 se trece distinct suma care se reia la venituri(cei 49 lei) sau nu?
Inca o intrebare daca nu te-am stresat prea tare....
Ce fac cu suma din 105 ramane pur si simplu acolo pana se vinde cladirea?Pana atunci nu trebuie sa fac nici o inregistrare pe contul acesta?
Inca o data multumesc pentru ajutor :frusty: si astept un raspuns sa fiu sigura ca am inteles bine sau nu.

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 15 October 2009 - 02:01 PM




#158 mariana07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:

Postat 20 October 2009 - 08:48 AM

Da, ai inteles foarte bine, suma de 76 lei este cheltuiala deductibila, iar 49 lei este suma similara veniturilor impozabile, se trece separat in Declaratia 101 (e un rand distinct, parca 11).
Suma din 105 ramane asa pana la scoaterea din evidenta a mijlocului fix, cand faci inregistrarea 105=1065, tratamentul fiscal al surplusului din rezerve urmand sa-l stabilesti atunci (probabil ca pana la acea data Codul fiscal se va mai modifica de cateva ori!).



#159 alexa1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Gender:Female

Postat 06 November 2009 - 02:58 PM

Va rog mult sa ma ajutati in urmatoarea problema:
Am o cladire reevaluata in octombrie, iar din reevaluare a rezultat o valoare mai mica decat valoarea neta contabila cu 2000 de lei. Nu am rezerve din reevaluare, iar cladirea a fost amortizata doar 3 ani, deci mai am 37 de ani de amortizat.
Cum inregistrez suma de 2000 de lei, pe ce cont de cheltuiala si in corespondenta cu ce cont? Este o cheltuiala deductibila? :pullhair:
Din inregistrarile pe care le-am citit mai sus in topic ar fi posibil:6813=291 (dar cu contul 291 ce fac apoi, asta ar fi creearea unui provizion in cazul in care deprecierea este reversibila!)
Multumiri!



#160 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 08 November 2009 - 01:54 PM

Daca rezultatul reevaluarii este o descrestere a valorii contabile nete, aceasta se trateaza ca o cheltuiala cu intreaga valoare a deprecierii, atunci cand in rezerva din reevaluare nu este inregistrat un surplus din reevaluare sau ca o scadere a rezervei din reevaluare prezentata in cadrul elementului „Capital si rezerve“, cu minimul dintre valoarea acelei rezerve si valoarea descresterii, iar eventuala diferenta ramasa neacoperita se inregistreaza ca o cheltuiala conform Ordinului 1752/2005 reglementari contabile conforme cu directivele europene.






Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL