Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Contabilitate PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 11

Salt la continut


Contabilitate PFA

rambursare imprumut pfa
260 replies to this topic

#201 rradu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Gender:Male

Postat 09 April 2013 - 08:08 AM

Buna dimineata!
Spuneti-mi va rog, daca in registrul jurnal de incasari si plati pentru un P.F.A. neplatitor de T.V.A. se trece valoarea totala a ratei bancare (inclusiv dobanda) la un credit, conform extrasului de cont sau trebuie trecut sub o alta forma (impartit in rata si dobanda), avand in vedere faptul ca din suma totala platita lunar doar o parte din aceasta reprezinta cheltuiala P.F.A.-ului, respectiv dobanda aferenta ratei.
Va multumesc anticipat!



#202 simona_b

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 14 May 2013 - 07:40 AM

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema, complicata de contabilitatea in partida simpla:

- un pfa cu obiect de activitate prestari servicii emite o factura catre o primarie in luna aprilie 2012;
- factura a fost platita in contul bancar la sfarsitul lunii in care a fost emisa, iar la inceputul lunii urmatoare este platita din nou in contul bancar, plata avand aceeasi explicatie (cv factura nr. .... din ........);
- aceasta plata dubla a fost observata doar la inchiderea anului 2012.

Va multumesc anticipat pentru ajutor!




#203 DanaDeni

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 14 May 2013 - 03:00 PM

Buna ziua.
In anul 2010 am infiintat un PFA in sistem real platitor de TVA. Dupa un an, am trecut la PFA neplatitor de TVA. Initial mi s-a spus ca nu mai am nevoie de registrul de vanzari si cumparari, dar ulterior am aflat ca acestea sunt obligatorii; Intrebarile mele sunt urmatoarele: am nevoie de alte registre de cumparari si vanzari? Si cum se completeaza aceste registre acum, avand in vedere faptul ca nu mai sunt platitor de tva? Mai completez coloana cu baza de impozitare si tva sau completez doar coloana cu TOTAL?



#204 serseb

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 14 May 2013 - 03:04 PM

Buna ziua!

In prezent sunt PFA in sistem real timp in care am achizitionat mai multe obiecte care sunt trecute in registrul de incasari si plati. Intrebarea mea este daca trebuie sa platesc impozit pentru ele daca le vand anul viitor, catre propria persoana, in conditiile in care voi trece la norma, deci impozit fix.

Cel mai mult ma intereseaza daca va trebui sa platesc impozit la vanzarea autoturismului trecut pe PFA, in conditiile in care nu pot sa-l vand pe un pret simbolic pentru ca inca nu va fi amortizat complet.

Va multumesc pentru suport si astept cu interes un raspus clarificator.



#205 Kristina Drienovski

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Nadlac

Postat 14 May 2013 - 05:48 PM

Buna ziua

Avand in vedere modificarile art. 71 - 74 l. 571/2003 privind Codul Fiscal apare urmatoarea chestiune:

in fapt P.F.A X ,:
- de la infiintare pana la 31.01.2013 a desfasurat venituri din activitati agricole, cod CAEN 0111 - Cultivarea cerealelor
- pana la 31.01.2013 a fost impus in sistem real
- pana la data de 31.01.2013 a avut toate documentele necesre evidentei contabile in partida simpla inclusiv documente specifice ptr agricultura: balanta prod agricole, raportul de productie al culturilor, dar si fise magazie, etc..
- de la 01.02.2013 trece la norma pe venit.

In drept:

Norme la CF ptr art. 71: "149^9. Contribuabilii care obțin doar venituri din activități agricole pentru care au fost stabilite norme de venit nu au obligații contabile."

Nelamurire:
- daca nu au obligatii contabile inseamna ca nu exista obligativitatea completarii RJIP, facturi, avize, etc?
- daca nu exista RJIP de unde se stabileste depasirea plafonului de la TVA trimestrial la TVA lunar

- daca nu exista RJIP in cazul neplatitorilor de TVA, de unde se stabileste daca au depasit pragul si trebuie sa fie platitori de TVA, cu mentiunea ca, inspectorii ANAF au luat listele existente la APIA s-au pus pe controale si cine nu era autorizat si dupa calculele lor conform listelor si preturilor si productiilor medii a depasit plafonul de TVA, l-au pus sa se autorizeze ca platitor de TVA

- neexistand obligativitatea contabilitatii inseamna ca isi plateste norma pe venit si poate vinde cerealele fara acte, fara factura sau borderou (in cazul celor neautorizati), si din aceasta situatie au de profitat tot felul de intermediari, care pot vinde fara nici un act si "painea noastra cea de toate zilele" este faultata din nou??

Multumesc,



#206 dutzic

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 07 August 2013 - 01:30 AM

Va rog sa-mi spuneti, daca in calitate de PFA am dobandit o cladire, impozitul pe cladire imi este calculat similar persoanelor juridice sau celor fizice?



#207 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 12 August 2013 - 08:31 AM

Pentru dutzic: Impozitul pe cladire vi se va calcula ca la persoanele juridice.



#208 dutzic

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 13 August 2013 - 12:21 AM

Bine, dar conform conform punctului 12 alin (1), (2) din normele metodologige de aplicare ale art 248 Cod Fiscal, PFA- urile sunt contribuabili persoane fizice:
(2) Contribuabilii, persoane fizice, care desfășoară activități economice pe baza liberei inițiative, precum și cei care exercită în mod autonom sau prin asociere orice profesie liberă sunt:
a) persoanele fizice care exercită activități independente în mod autonom sau asociate pe baza unui contract de asociere încheiat în vederea realizării de activități, cum sunt: asociațiile familiale, asociațiile agricole sau altele asemenea și care nu întrunesc elementele constitutive ale contribuabilului - persoană juridică;



#209 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 19 August 2013 - 07:35 AM

Vezi postareadutzic, la 13 August 2013 - 12:21 AM, a spus:

Bine, dar conform conform punctului 12 alin (1), (2) din normele metodologige de aplicare ale art 248 Cod Fiscal, PFA- urile sunt contribuabili persoane fizice:
(2) Contribuabilii, persoane fizice, care desfășoară activități economice pe baza liberei inițiative, precum și cei care exercită în mod autonom sau prin asociere orice profesie liberă sunt:
a) persoanele fizice care exercită activități independente în mod autonom sau asociate pe baza unui contract de asociere încheiat în vederea realizării de activități, cum sunt: asociațiile familiale, asociațiile agricole sau altele asemenea și care nu întrunesc elementele constitutive ale contribuabilului - persoană juridică;

citeste cu atentie textul de mai sus in care scrie clar ca un contribuabil poersoana fizica este considerat persoana juridica daca desfasoara activitati economice , atentie la semnele de ortografie care dau sensul frazelor
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#210 barbucosmin1984

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 25 October 2013 - 09:01 AM

buna ziua
de curand mi-am deschis PFA neplatitoare de tva avand codul caen 7711 respectiv inchirierea de autoturisme rent a car
va rog sa ma ajutati !!! nu vreau sa gresesc completarea actelor sa iau vreo amenda
cazul meu este urmatorul : cand vine clientul sa inchirieze o masina fac un contract de inchiriere auto ..pana aici cred ca procedez bine
apoi trebuie sa ii tai factura si chitanta respectiva ,

intrebarea mea este : CE SCRIU PE FACTURA LA DENUMIRE PRODUSE SAU SERVICII CA SA FIE CORECT ??

DE EXEMPLU CLIENTUL VA LUA MASINA TIMP DE 3 ZILE CU PRETUL DE 100 RON .PE CONTRACT SCRIU LUCRUL ASTA ( DATA INCHIRIERII XXX DATA RESTITUIRII XXX+ 3 ZILE CUM VOI FACE FACTURA IN CAZUL ASTA ?

VA ROG TARE MULT SA MA AJUTATI

am cumva nevoie de casa de marcat ?



#211 snow2133

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 13 November 2013 - 02:13 PM

Buna ziua si bine v-am gasit!
Am un pfa (cod caen principal 9001) infiintat de foarte scurt timp. Lucrez foarte mult cu persoane fizice. Mi s-a spus de la finainte, ca pentru a factura serviciile este suficient sa le tai chitanta. Asadar mi-am cumparat un chitantier, l-am numerotat si m-am apucat sa tai deja cateva chitante. Din pacate nu am fost atent sa-i dau si o serie. Cum pot proceda in cazul de fata? Pot continua sa dau chitante doar cu numar, sau ar trebui sa-l si inseriez.

Alte nelamuriri sint cele legate de cheltuielile deduse 50% cu auto (am contract de comodat). Am inteles ca ar trebui sa trac in RJIP toata suma platita pentru factura respectiva. Cum fac in cazul asta la calculul final al cheltuielilor. Imi va iesi o suma mai mare decat am eu voi sa decontez.

Obiectele de inventar se trec in registrul inventar, atunci cand le achizitionez sau la sfarsit de an. La data iesirii din folosinta ce trec? Data cand le expira garantia? Sint obiecte cu valori de 100 de lei, garantie un an.
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!



#212 snow2133

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 16 November 2013 - 08:30 AM

Nimeni? :)



#213 anaionescu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 December 2013 - 02:11 PM

Buna ziua!

Daca am omis pe luna noiembrie sa inregistrez o chitanta in Registrul de Incasari si Plati, as putea sa fac o nota in josul paginii sa nu mai fie nevoie sa anulez o luna intreaga?

Va multumesc mult!



#214 andrei_m89

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 30 December 2013 - 10:28 AM

Buna ziua! Mi-am infiintat de curand PFA avand cod CAEN 4772 - comert cu amanuntul al incaltamintei si articolelor din piele, in magazine specializate. Am cateva intrebari daca ma puteti ajuta.

1. Cum scriu in monetar daca in ziua respectiva am incasat bani si cu cardul ?

2. Daca la plata unei facturi am dat 3 bilete la ordin cu date diferite, la acea factura atasez extrasurile de cont pe cele 3 date ?

3. Cum trebuie sa procedez in cazul aplicarii unor reduceri in NIR ?

Multumesc anticipat.



#215 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 30 December 2013 - 05:04 PM

In monetar treceti totalul banilor in numerar din ziua respectiva, fara cei din contul bancar. Incasarea cu cardul duce in final la regasirea acelor bani in cont. In RJIP ii treceti la data din extrasul de cont.
Incasarea facturilor va intereseaza in cazul pfa pentru ca sumele incasate in numerar sau in cont le treceti in RJIP si la data pe care o regasiti pe chitanta, monetar sau in extrasul de cont.
Pentru reducerile de pret ulterioare primirii facturii si intocmirii nir, intocmiti un proces verbal de reducere pret in care treceti denumire produs, cantitate, pret vechi, pret nou, valoare, total. Totalul il treceti in registrul de gestiune zilnic.



#216 webber

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 02 January 2014 - 05:04 PM

As avea cateva intrebari legate de contabilitatea pentru un PFA neplatitor de TVA:
  • Daca realizez venituri dintr-un singur tip de activitate (prestari servicii informatice) mai trebuie sa intocmesc fisa operatiuni diverse pentru venituri (din moment ce toate veniturile vor fi oricum inregistrate in registrul de incasari si plati) ?
  • Daca toate cheltuielile vor fi fie integral deductibile, fie nedeductibile (aici intrand doar impozitul platit) mai trebuie sa intocmesc fise operatiuni diverse si jurnale operatiuni diverse pentru fiecare tip de cheltuiala (in OMFP 1040/2004 aceasta situatie pare sa intre la exceptii) ?
  • Daca am emis o singura factura in anul 2013 dar nu a fost incasata inca, ce cifra de afaceri voi avea pentru anul 2013 (pentru declaratia 392B), suma de pe factura emisa dar neincasata sau zero ?
Multumesc anticipat.



#217 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 02 January 2014 - 05:39 PM

La punctul 40 din OMFP 1040/2004 – Reglementari contabile in partida simpla

"Contribuabilii care încaseaza în numerar toate veniturile realizate pot sa evidentieze aceste venituri numai în Registrul-jurnal de încasari si plati, nemaifiind obligatorie întocmirea Fisei pentru operatiuni diverse si, implicit, a Jurnalului privind operatiuni diverse".
si la 46 :"Contribuabilii care nu efectueaza cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat pot sa evidentieze aceste cheltuieli numai în Registrul-jurnal de încasari si plati, nemaifiind obligatorie întocmirea Fisei pentru operatiuni diverse si, implicit, a Jurnalului privind operatiuni diverse. "
Cifra de afaceri in cazul pfa o reprezinta totalul veniturilor incasate pe anul 2013.

Aceasta postare a fost editata de GEORGE NEAGU: 02 January 2014 - 05:41 PM




#218 webber

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 02 January 2014 - 07:19 PM

Multumesc pentru raspunsuri.

Legat de 1, daca am incasari prin si banca atunci am nevoie de fisa de operatiuni diverse pentru venituri ?

Legat de 3, deci cifra de afaceri pentru 2013 va fi zero, chiar daca in declaratia 392B voi avea o suma mai mare decat zero la sectiunea Prestari Servicii ?



#219 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 02 January 2014 - 08:26 PM

Deschideti ordinul si vedeti la acel punct 40 toate precizarile.
Zero la cifra de afaceri si treceti valorile din factura la livrari catre .....



#220 incepator21

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 25 January 2014 - 11:05 AM

Buna ziua.

Am o firma de webhosting si am unele nelamuriri:
1. Daca un client plateste prin depozit bancar pentru servicii, cum voi trece asta in RJIP? Imi puteti da un exemplu? Va trebui sa trec in RJIP toate platile facute prin depozit/transfer bancar? Nu pot folosi un extras de cont de la banca ce cuprinde toate platile prin depozit/transfer bancar dintr-o luna si sa trec in RJIP ceva de genul 'plati depozit bancar luna februarie 2014'?
2. RJIP trebuie dus la sfarsitul anului pentru a fi verificat sau este verificat doar in cazul unui control? Este posibil sa angajez un contabil care sa completeze registrul pe un an la sfarsitul anului?

Multumesc!






Similar Topics Collapse

22 useri citesc topicul

0 membri, 22 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL