Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
INCADRARE MIJLOC FIX - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


INCADRARE MIJLOC FIX


253 replies to this topic

#61 raluk_krmen

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 11 January 2008 - 09:52 PM

am si eu o problema:

1 cum se inregistreaza cumpararea de geamuri termopan pt firma?
valoarea este mai mare de 1800ron.

2 asociatul cumpara diverse lucruri in interes personal. Pot sa le pun pe ch nedeductibile, sa nu imi deduc tva -ul? In ce cont sa le duc?


multumesc



#62 miha m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 223 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Postat 12 January 2008 - 11:49 AM

Vezi postarearaluk_krmen, la Jan 11 2008, 09:52 PM, a spus:

am si eu o problema:

1 cum se inregistreaza cumpararea de geamuri termopan pt firma?
valoarea este mai mare de 1800ron.

2 asociatul cumpara diverse lucruri in interes personal. Pot sa le pun pe ch nedeductibile, sa nu imi deduc tva -ul? In ce cont sa le duc?


multumesc
1.Depinde cine este proprietarul cladirii unde se pun geamurile. Daca este patronul,tb sa existe un contract de comodat sau inchiriere si atunci de inregistreaza pe mijloace fixe si se amortizeaza pe durata contractului. Unii le mai inregistreaza pe chelt in avans si se dau pe cheltuieli pe durata contractului.
2. Nu ajunge sa le pui pe ch nedeductibile si sa nu deduci tva-ul. Exista un art nu mai stiu exact prin care lege, care spune ca orice cheltuiala facuta in favoarea asociatului sau a administratorului va fi tratata ca dividend. Ceea ce presupune impozitarea cu 16% a sumei respective. E logic , fiindca introducerea de astfel de cheltuieli micsoreaza profitul contabil (nu si pe cel fiscal) si in felul acesta asociatul nu mai trebuie sa ridice dividende (care se impoziteaza) pt cheltuielile lui personale.




#63 biga12564

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 19 January 2008 - 12:00 AM

In situatia in care nu exista o evidenta scriptica la ob de inventar,cum se poate ea constitui?
E posibil o inventariere faptica in locatiile respective fara insa a se trece si valoarea pretului de intrare in conta?(sau e musai sa caut toate facturile ptr orice salopeta,acm-uri,dispozitive,etc)
Cum se evidentiaza ele dupa ce au intrat in societate......?
Sper sa fi fost coerent,ptr ca sunt pus in situatia de a inventaria mijl fixe(aici e ceva mai limpede)si ob de inventar avand in vedere ca nu am pregatire in acest domeniu ,dar incerc sa invat din mers....,n-am incotro !
Eu am facut asa:inventar la m.f. scriptic si faptic cu const de diferente,iar la ob de inv urmeaza sa merg pe teren si sa "vad"
Multumesc pt rabdarea acordata



#64 floriflorina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 53 Postari:
  • Gender:Female

Postat 20 January 2008 - 07:12 PM

Vezi postareabiga12564, la Jan 19 2008, 12:00 AM, a spus:

In situatia in care nu exista o evidenta scriptica la ob de inventar,cum se poate ea constitui?
E posibil o inventariere faptica in locatiile respective fara insa a se trece si valoarea pretului de intrare in conta?(sau e musai sa caut toate facturile ptr orice salopeta,acm-uri,dispozitive,etc)
Cum se evidentiaza ele dupa ce au intrat in societate......?
Sper sa fi fost coerent,ptr ca sunt pus in situatia de a inventaria mijl fixe(aici e ceva mai limpede)si ob de inventar avand in vedere ca nu am pregatire in acest domeniu ,dar incerc sa invat din mers....,n-am incotro !
Eu am facut asa:inventar la m.f. scriptic si faptic cu const de diferente,iar la ob de inv urmeaza sa merg pe teren si sa "vad"
Multumesc pt rabdarea acordata

NU , trebuie sa sa ai evidenta scriptica , ca dupa ce faci inventarierea faptic sa ai cu ce confrunta, iar valorile iti trebuies la finalizarea inventarului. Ptr. obiectele de inventar se fac 2 liste: 1 ptr ob.inv. aflate in gestiune, noi, si a 2-a lista cu obiecte date in folosinta.
Inregistrarea ob. de inventar la intrare in societate: 303=401 si 603=303 dare in folosinta (daca este cazul). Si concomitent in cont 8039.



#65 chilom

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:slatina

Postat 23 January 2008 - 04:40 PM

Vezi postareaadi_lazar, la Dec 28 2007, 08:07 AM, a spus:

Multumesc Mirela de raspuns.
Sunt mai norocos: am microintreprindere si nu platesc impozit pe profit, doar pe venit.

Sarbatori fericite la toti !


Vezi postareaadi_lazar, la Dec 28 2007, 08:07 AM, a spus:

Multumesc Mirela de raspuns.
Sunt mai norocos: am microintreprindere si nu platesc impozit pe profit, doar pe venit.

Sarbatori fericite la toti !


poate cineva sa-mi spuna actul normativ care reglementeaza valoarea minima a mijloacelor fixe la 1800ron



#66 mari75

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2008 - 10:05 PM

Anul trecut, in vara, ni s-au montat repartitoare de incalzire la un spatiu inchirat de la o persoana fizica. Contractul pentru repartitoare (pentru tot blocul) a fost incheiat intre firma care a furnizat repartitoarele si asociatia de proprietari. In luna decembrie, am primit o somatie prin care firma de repartitoare solicita achitarea contravalorii repartitoarelor si a montajului acestora (specificand suma totala, fara a o defalca). Astfel, plata repartitoarelor am facut-o direct catre firma care a montat repartitoarele, dar aceasta a refuzat sa intocmeasca si factura, deoarece au eliberat o factura globala asociatiei de proprietari.
Ar trebui sa solicit asociatiei o copie dupa factura sau este de ajuns chitanta eliberata pe numele proprietarului pentru a le inregistra in contabilitate? Eu le-as inregistra pe obiecte de inventar cu valoare achitata, desi o parte din suma achitata reprezinta manopera pt montarea lor, este corect?

Multumesc pentru ajutor.



#67 ioana.d

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 175 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Alba Iulia

Postat 25 January 2008 - 09:47 PM

Vezi postareaadi_lazar, la Dec 11 2007, 04:57 PM, a spus:

Salutare,

Vreau sa cumpar un laptop care cu discount < 1800 ron. Il pot inregistra ca mijloc fix ?

val fara tva = 1.900,00 ron > 1.800 = limita maxima !!!
discount(x%) = - 150,00 ron

total factura fara tva= 1.750,00 ron
total factura cu tva = 2.082.50

Daca discount apare pe aceasi factura cu laptopul, ceea ce ai obtinut tu se numeste discount comercial si inregistrarea se face diminuand valoarea laptopului (ajungi la 1750) si este obiect de inventar.
Daca apare pe o factura separata, este un discount financiar si atunci inregistrezi laptopul ca mijloc fix cu valorea de 1.900 ron.
Chiar daca esti micro, daca inreistrezi ca obiect de inventar ai avantajul ca iti diminuezi mai repede dividendele si deci impozitul pe dividende va fi mai mic.



#68 alinad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 76 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 01 February 2008 - 10:57 AM

Buna,

Firma unde lucrez a cumparat un container tip birou pentru punctul de lucru. Problema este ca nu stiu unde sa-l incadrez in grupa mijloacelor fixe. Ma poate ajuta cineva cu un raspuns?

Multumesc anticipat,



#69 lavigh

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 05 February 2008 - 11:12 AM

Vezi postareaalinad, la Feb 1 2008, 10:57 AM, a spus:

Buna,

Firma unde lucrez a cumparat un container tip birou pentru punctul de lucru. Problema este ca nu stiu unde sa-l incadrez in grupa mijloacelor fixe. Ma poate ajuta cineva cu un raspuns?

Multumesc anticipat,
eu le-am incadrat la 1.5.12



#70 mari.a

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:

Postat 14 February 2008 - 08:12 PM

Buna,
Sunt intr-un impas si va rog mult sa ma ajutati.
Firma unde lucrez de curand nu are absolut nici o evidenta a mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar si eu trebuie sa fac asta acum, nu gasesc note contabile sa-mi dau seama din ce este format soldul conturilor de imobilizari si atunci am luat fiecare act din dosare - pe perioada 2002 - 2007.

Am gasit un telefon mobil facturat la 2419.21 lei. Pe aceeasi factura, este facturat un discount de achizitie pentru acest mobil de 1757.77 lei. Am considerat ca pretul de achizitie este 2419.21 lei si ca discountul a fost contabilizat la timpul respectiv (nu eram in firma atunci) ca un venit si am trecut tel pe 214. Problema este ca nu stiu cum sa-l incadrez in catalog, nu stiu daca este corect pe grupa 2.1.22.6. cu o durata normala de functionare intre 5 - 9 ani.
Celelalte tel mobile cu valori mai mici decat limita pentru mijl fixe le-am trecut pe obiecte de inventar, daca sunt date in consum, le pot casa doar pe baza unui PV aprobat de comisia de inventariere?
Every thing happens for a reason.



#71 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 15 February 2008 - 11:09 AM

-daca telefonul a avut discount el se inreg la valoarea la care a fost platit si este obiect de inventar
- discountul nu este considerat venit ci diminueaza valoarea produsului la intrarea in gestiune
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#72 mari.a

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:

Postat 15 February 2008 - 01:43 PM

Vezi postareaSERBAN MARIANA, la Feb 15 2008, 11:09 AM, a spus:

-daca telefonul a avut discount el se inreg la valoarea la care a fost platit si este obiect de inventar
- discountul nu este considerat venit ci diminueaza valoarea produsului la intrarea in gestiune



Multumesc, parerile colegilor mei erau impartite si nu stiam ce sa fac...
Every thing happens for a reason.



#73 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 16 February 2008 - 12:56 PM

Vezi postareamari.a, la Feb 15 2008, 01:43 PM, a spus:

Vezi postareaSERBAN MARIANA, la Feb 15 2008, 11:09 AM, a spus:

-daca telefonul a avut discount el se inreg la valoarea la care a fost platit si este obiect de inventar
- discountul nu este considerat venit ci diminueaza valoarea produsului la intrarea in gestiune



Multumesc, parerile colegilor mei erau impartite si nu stiam ce sa fac...
-daca discountul se acorda direct, pe aceeasi factura, se considera ca pretul corect de inregistrare este cel diminuat
( e valabil pentru orice achizitii)
- nu se inregistreza discountul pe venit financiar in cazul acesta.
Eu cred, totusi, ca trebuie sa tii cont de modul in care s-au facut inregistrarile atunci. De cand e achizitionat? Doar nu stornezi ce s-a inregistrat acum nu stiu cati ani?!



#74 mari.a

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:

Postat 17 February 2008 - 12:10 AM

Vezi postareaa.d.n., la Feb 16 2008, 12:56 PM, a spus:

Vezi postareamari.a, la Feb 15 2008, 01:43 PM, a spus:

Vezi postareaSERBAN MARIANA, la Feb 15 2008, 11:09 AM, a spus:

-daca telefonul a avut discount el se inreg la valoarea la care a fost platit si este obiect de inventar
- discountul nu este considerat venit ci diminueaza valoarea produsului la intrarea in gestiune



Multumesc, parerile colegilor mei erau impartite si nu stiam ce sa fac...
-daca discountul se acorda direct, pe aceeasi factura, se considera ca pretul corect de inregistrare este cel diminuat
( e valabil pentru orice achizitii)
- nu se inregistreza discountul pe venit financiar in cazul acesta.
Eu cred, totusi, ca trebuie sa tii cont de modul in care s-au facut inregistrarile atunci. De cand e achizitionat? Doar nu stornezi ce s-a inregistrat acum nu stiu cati ani?!

S-a intamplat in decembrie 2006. Am gasit pe rulajul debitor al contului 214 suma de 2419.21 lei, a fost inregistrat deci 214 = 401 cu 2419.21 lei. Mie mi s-a cerut sa operez mijloacele fixe si obiectele de inventar in programul de imobilizari...
Colegul meu imi spune sa operez in programul de imobilizari ceea ce gasesc efectiv in conturile respective la 31 dec. 2007 si sa nu-mi mai bat capul cu felul in care au ajuns acolo, insa sunt mai multe greseli de inregistrare in perioada de care trebuie sa ma ocup, de exemplu nici licentele pentru prg de conta sau cele pentru windows nu sunt in 205...

Culmea este ca inaintea noastra, contabilitatea firmei a fost tinuta de catre un expert contabil... :tongue:
Every thing happens for a reason.



#75 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 February 2008 - 10:17 AM

Vezi postareamari.a, la Feb 17 2008, 12:10 AM, a spus:

Vezi postareaa.d.n., la Feb 16 2008, 12:56 PM, a spus:

Vezi postareamari.a, la Feb 15 2008, 01:43 PM, a spus:

Vezi postareaSERBAN MARIANA, la Feb 15 2008, 11:09 AM, a spus:

-daca telefonul a avut discount el se inreg la valoarea la care a fost platit si este obiect de inventar
- discountul nu este considerat venit ci diminueaza valoarea produsului la intrarea in gestiune



Multumesc, parerile colegilor mei erau impartite si nu stiam ce sa fac...
-daca discountul se acorda direct, pe aceeasi factura, se considera ca pretul corect de inregistrare este cel diminuat
( e valabil pentru orice achizitii)
- nu se inregistreza discountul pe venit financiar in cazul acesta.
Eu cred, totusi, ca trebuie sa tii cont de modul in care s-au facut inregistrarile atunci. De cand e achizitionat? Doar nu stornezi ce s-a inregistrat acum nu stiu cati ani?!

S-a intamplat in decembrie 2006. Am gasit pe rulajul debitor al contului 214 suma de 2419.21 lei, a fost inregistrat deci 214 = 401 cu 2419.21 lei. Mie mi s-a cerut sa operez mijloacele fixe si obiectele de inventar in programul de imobilizari...
Colegul meu imi spune sa operez in programul de imobilizari ceea ce gasesc efectiv in conturile respective la 31 dec. 2007 si sa nu-mi mai bat capul cu felul in care au ajuns acolo, insa sunt mai multe greseli de inregistrare in perioada de care trebuie sa ma ocup, de exemplu nici licentele pentru prg de conta sau cele pentru windows nu sunt in 205...

Culmea este ca inaintea noastra, contabilitatea firmei a fost tinuta de catre un expert contabil... :tongue:
E f. greu ce ai de facut. Am trecut si eu prin asta. Si eu zic sa lasi asa ce gasesti in solduri la 31 dec.07, dar exista lucruri care pot fi modificate, de exemplu de pe un cont de imobilizari pe altul. La mine am avut si acest caz. Cu licentele e altceva. Trebuie sa inregistrezi in 205. Si eu am avut acest caz, dar a trebuit sa stornez din 2132, din valoarea sistemului de calcul.



#76 malegna

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 18 February 2008 - 10:17 PM

Daca a fost ibregistrat ca mijloc fix, a fost calculata si amortizare? Daca da, poti sa-l lasi ca mijloc fix si calculezi amortizare in continuare. Oricum cheltuiala este reprezentata de amortizare. Daca ar fi sa-l inregistrezi ca omv, ar trebui sa-l treci integral pe cheltuiala, iar valoarea de inventar data este a unui mijloc fix.



#77 mari.a

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:

Postat 19 February 2008 - 12:08 AM

Vezi postareamalegna, la Feb 18 2008, 10:17 PM, a spus:

Daca a fost ibregistrat ca mijloc fix, a fost calculata si amortizare? Daca da, poti sa-l lasi ca mijloc fix si calculezi amortizare in continuare. Oricum cheltuiala este reprezentata de amortizare. Daca ar fi sa-l inregistrezi ca omv, ar trebui sa-l treci integral pe cheltuiala, iar valoarea de inventar data este a unui mijloc fix.


Daca as fi gasit undeva o nota contabila sau macar o notita cu ceea ce reprezinta total amortizare dintr-o luna, se mai facea cat de cat lumina...
Nu am gasit nici o Fisa a mijl fix, nici un tabel de amortizare, nimic, pentru nici unul din elemente :tongue:

Ma puteti ajuta cu incadrarea? Nu stiu in ce grupa sa-l incadrez, la 2.1.22.6. sau 2.1.22.6.4 receptoare tel mobila? Am citit undeva pe forum ca ar trebui incadrat la 3.2.2. dar acolo sunt aparate de telecomunicatii pentru birou.

De asemenea, server-ul si laptop-ul e ok daca le incadrez la 2.2.9. ?

Multumesc mult,
Maria
Every thing happens for a reason.



#78 mari.a

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:

Postat 22 February 2008 - 07:53 PM

Buna seara,

Spuneti-mi va rog daca gresesc, am considerat ca transpaleta manuala hidraulica este un utilaj, o pot inregistra in contul 2131 "echipamente tehnologice - masini, utilaje si instalatii de lucru" si sa o incadrez in grupa 2.3. cod de clasificare 2.3.6.8. "alte utilaje, instalatii si echipamente de transportat si de ridicat, neregasite in cadrul clasei 2.3.6." ?

Sau, trebuie sa inregistrez in contul 2133 "mijloace de transport" ? Acolo am inregistrat si motostivuitorul.
Every thing happens for a reason.



#79 vgiani

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 28 February 2008 - 10:39 AM

buna!
ajutati-ma si pe mine va rog:in ce clasa de mijloace fixe as putea sa trec un utilaj de facut stampile?
merci mult!



#80 CorinaCristina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 87 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2008 - 11:05 AM

Vezi postareavgiani, la Feb 28 2008, 10:39 AM, a spus:

buna!
ajutati-ma si pe mine va rog:in ce clasa de mijloace fixe as putea sa trec un utilaj de facut stampile?
merci mult!

Masini, ultilaje si instalatii de lucru (2131. Echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru)






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL