Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
declaratia 101 - IMPOZIT PE PROFIT - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


declaratia 101 - IMPOZIT PE PROFIT

236 replies to this topic

#81 mihails2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 474 Postari:

Postat 24 April 2008 - 07:52 PM

explicati mi si mie clar va rog ce trebuie sa apara in radul 36,37,28
Dc de ex am din anul anterior o pierdere de 2 lei anul acesta inca o pierdere de 10 lei .Cum completez .Va rog



#82 Lilicaa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 29 December 2008 - 11:28 PM

O firma care nu au avut activitate din 2002 pana in 2006 au depus declaratii de neactivitate de la infintare la fiecare termen de bilant (2002-2005). Declaratia 100 cu impozitul pe profit pe zero inclusiv pentru decembrie 2003. 2004 si 2005. Firma a fost infiintata in 2002 si declaratiile s-au depus toate in ianuarie 2006 cu niste amenzi mici (in raport cu cifra de afaceri zero).
Intrebarea mea este daca se mai depune 101? Problema este ca atunci in ian 2006 inspectorul care a verificat declaratiile nu a cerut dec 101, a cerut dec 100 cu impozit pe profit zero pe toate cele 4 semestre iar acuma la fisc cer declaratia 101, cica nu ar fi depusa. Imi scapa mie ceva din legislatie, eu cred ca nu trebuia depusa ca altfel o cerea inspectorul atunci in ianuarie 2006 cand a dat amenzile si a reglat situatia firmei.




#83 brenda_sv_ro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 249 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Suceava
  • Interests:sa invat cat mai multe

Postat 30 December 2008 - 12:31 AM

Declaratia 101 trebuia depusa in fiecare an. Acum, ca inspectorul nu a cerut declaratia 101, asta nu e obligatoriu. Inspectorul iti poate verifica ce vrea (desi probabil a uitat de aceasta declaratie). Ideea e ca nu poti argumenta acum la Finante ca nu ai depus nici in urma, si nici dupa controlul efectuat din cauza inspectorului. Trebuie depuse. Nu stiu cat sunt amenzile la declaratia 101. Sper sa primesti amenzi la fel de mici ca ultimele de care ziceai Bafta!
sunt un mic invatacel, dar o sa cresc si eu mare ca voi



#84 Lilicaa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 30 December 2008 - 01:29 AM

Firma nu are activitate si este in lichidare, la infiintare in 2002 a fost microintreprindere si nu trebuia sa depuna dec 101, apare codul fiscal in 2003 cu aplicare din 2004 in care este conditia ca microintreprinderi sunt firmele care au 1-9 angajati inclusiv (conditie care nu este indeplinita) si de aici incep neclaritatile, fiscul a trecut firma pe profit in baza unui document . Daca nu are activitate ce profit sa regularizez, prin acea declaratie 101, ca nu are activitate de la infiintare nu mai are obligatia sa depune bilanturi, de ce ar fi obligata sa regularizeze profitul din moment ce nu intocmeste in bilant contul de profit si pierderi?
Ma gandesc ca inspectorul respectiv o fi avut vreo circulara ceva in privinta firmelor fara activitate de la infiintare, daca are ceva activitatate atunci apar venituri/cheltuieli si se depune bilant si evident regularizari de impozit. Nu-mi vine sa cred ca nu ar fi cerut dec 101 daca trebuia depusa.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 30 December 2008 - 05:02 PM
citare mesaj anterior




#85 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 December 2008 - 11:26 PM

Declaratia 101 se poate depune si pe 0.

Dar am si eu o nelamurire (nu neaparat catre Lilicaa): Orice societate care se infiinteaza are niste cheltuieli de constituire. Conform legii ctb. toate documentele justificative tb. contate. Deci, macar o data pe an tb. sa existe o balanta a societatii, chiar daca se depune declaratie de inactivitate in loc de bilant (se poate vedea foarte bine din cartea mare ca nu au existat alte operatiuni decat cheltuielile legate de constituire, desi cand depui declaratia la onrc primesti o chitanta, cand cumperi r.u.c., r.e.f., reg.jurnal si inventar, stampila apar alte documente de contabilizat, ''chestiuni'' care se incadreaza totusi la cheltuieli)...deci iata cum apar cheltuieli care tb evidentiate in 101. Si sa nu-mi spuneti ca macar o parte din cele de mai sus nu se trec pe cheltuieli doar pt ca se depune declaratia de inactivitate...am mai citit discutii pe tema asta cum ca inregistrez, de exemplu, cheltuielile de constituire pe 471 sau mai stiu eu in ce cont, altul decat cheltuiala, pana incep activitatea si nu mi se pare atat de corect pe cat se doreste a fi.
Faptul ca nu desfasori activitate nu inseamna derogare de la evidentierea contabila...
Si nelamurirea: de ce se pierd din vedere aceste aspecte?!
Madalina



#86 brenda_sv_ro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 249 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Suceava
  • Interests:sa invat cat mai multe

Postat 31 December 2008 - 12:27 AM

Am si eu pe cineva care si-a facut firma de aproape 2 ani, si nu a avut activitate deloc pana acum, si-a luat un calculator pe firma la inceput, dar mai mult de atat nu a facut mai nimik, iar cine i-a tinut primele luni contabilitatea, i-a calculat amortizarea cheltuielilor de constituire pe 5 ani, si de cand a venit la mine, ii tot listez in fiecare luna notele de amortizare si de inchidere de cheltuieli, registrul jurnal si balanta, dar asociatul firmei se uita mirat la dosarul un pic grosut, si nu intelege de ce in contabilitate au loc inregistrari, cand el nu are deloc activitate (in sensul ca nu are chiar nici un document primar: chitanta, bon, factura, sau altele). Na, unii sunt mai grei de cap. Sau se fac ca ploua cand trebuie sa plateasca o data la jumatate de an, o suma infima pentru asta.
sunt un mic invatacel, dar o sa cresc si eu mare ca voi



#87 iuli73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 148 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Pitesti

Postat 31 December 2008 - 10:15 AM

Neavand deloc activitate chiar ca nu mai trebuie sa calculezi acea amortizare si atunci nu mai listezi decat 2 balante pe an,la bilanturi atat.Eu asa fac la firmele fara activitate,duci frumusel declaratia trim cu o sau fa derogare pe 3 ani si nu mai duci decat bilant



#88 Lilicaa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 01 January 2009 - 06:59 PM

Daca nu poti obtine autorizatiile pentru deschidere firmei nu te mai gandesti sa depui toate hartoagle la fisc stiind ca nu va avea activitate, dar situatiile(planurile) initiale se schimba si firma a functionat pe obiectul secundar de activitate. Corect ca sunt niste cheltuieli de constituire, dar cand te gandesti ca firma nu va functiona niciodata ca nu ai obtinut de la clica birocratica din primarie autorizatiile necesare nu te mai gandesti ca ai deduce din ceva acele cheltuieli, din ce profit deduci cheltuielile si noi romanii ne-am obisnuit sa depunem declaratii peste declaratii in loc sa muncim, ar trebui sa punem accent pe activitate nu sa ne impiedicam in hartoage de nu mai stim de capul nostru, am 40 ani si ,,luminita de la capatul tunelului,, nu o vad, vreau sa vad daca voi prinde schimbarea conceptiilor romanesti de rahat de a pune accent pe coruptie si hartoage nu pe PRODUCTIE/SERVICII.
Corect, declaratia 101 o depun firmele cu impozit pe profit, dar microintreprinderine car aplica impozitul pe venit nu o depun. Fiscul a trecut microintreprinderea in firma cu impozit pe profit in 2006 retroactiv, fara sa anunte contribuabilul(codul fiscal aparut in 2003 era aplicabil de la 01 ian 2004 in care conditia era sa aiba 1-9 angajati inclusiv pentru a ramane microintreprindere. Dar in ian 2006 inspectorul nu a stiut nici el care-i treaba cu codul fiscal, acuma vor sa stiu eu ce au facut ei pe acolo.



#89 QardnA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 117 Postari:
  • Location:Galati

Postat 19 January 2009 - 09:53 PM

Vreau sa completez declaratia 101 ptr o firma fara activitate. Are cheltuieli pe tot anul de 50 ron. Am vrut sa le trec la chelt de exploatare insa m-au incurcat explicatiile din program care apar dupa ce apesi butonul galben cu semnul acela de intrebare unde scrie: Rd.2- Cheltuieli de exploatare"- se inscrie si cheltuiala ..... .In cazul in care se inreg. un rezultat negativ (pierdere), acesta se va inregistra cu semnul minus"

Ce inseamna asta? Ca eu pe randul 2 , la cheltuieli de exploatare trec "-50" , nu "50"?? Sau am inteles eu aiurea?

Aceasta postare a fost editata de QardnA: 19 January 2009 - 09:53 PM




#90 Lilicaa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 20 January 2009 - 01:34 PM

Vezi postareaQardnA, la Jan 19 2009, 10:53 PM, a spus:

Vreau sa completez declaratia 101 ptr o firma fara activitate. Are cheltuieli pe tot anul de 50 ron. Am vrut sa le trec la chelt de exploatare insa m-au incurcat explicatiile din program care apar dupa ce apesi butonul galben cu semnul acela de intrebare unde scrie: Rd.2- Cheltuieli de exploatare"- se inscrie si cheltuiala ..... .In cazul in care se inreg. un rezultat negativ (pierdere), acesta se va inregistra cu semnul minus"

Ce inseamna asta? Ca eu pe randul 2 , la cheltuieli de exploatare trec "-50" , nu "50"?? Sau am inteles eu aiurea?

Descarca SAGA C gratuit si faci declaratia de acolo de pe www.sagasoft.ro.
Am si eu cheltuieli curente (pierdere) de 1500 lei si am trecut suma pe randul 37 si pe randul 38 pierderea din anii precedenti in suma de 776 nu cu semnul minus.
Pe randul 2 le SAGA le preia automat din notele contabile 1500 cu semnul plus nu minus.
Pe randul 3, 10,13,23,36 programul completeaza automat -1500. Si la randul 39 programul completeaza automat suma cu minus -2224 Pierdere fiscala de recuperat in anii urmatori.



#91 QardnA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 117 Postari:
  • Location:Galati

Postat 21 January 2009 - 05:03 PM

ms mult



#92 barbone_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Location:constanta
  • Interests:100% contabilitate

Postat 24 January 2009 - 10:44 AM

Buna ziua. La trim.III al anului 2008, aveam de plata imp pe venitul microintreprinderilor sa zicem 1000 lei. Declar si platesc in oct.2008. La trim. IV 2008, depaseste plafonul de 100.000 euro, depun 010, depun decl.100 cu imp. pe profit 0(zero) lei in ideea ca la trim.III am decl.in 100 imp pe venit 1000 lei. Ce fac mai departe? Depun pina la 15.02.09 decl.101 si platesc impozitul sau , dak am decl.in 100 zero lei, platesc pana la 15.04.2009? Multumesc tutoror.(precizez ca am cautat ceva legat de aceasta in forum dar fara raspuns exact).
barbonemadalina.contabilitate



#93 CristianaC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 53 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate

Postat 27 January 2009 - 10:34 PM

Se pare ca nimeni nu te-a putut ajuta,:(
Aceeasi situatie am avut-o si eu, si m-am dus la administratie cu 3 tipuri de declaratii, una cu impozit pe profit 0, alta cu impozit nedeclarat, si inca una cu impozitul pe venit din trim 3. Nici cele de la administratie nu au stiut sa ma lamureasca. Pana la urma am depus declaratia cu impozit nedeclarat, si intre timp voi mai incerca sa aflu de la cei de la administrati, daca sunt obligata sa depun 101 pana la 25.02.2009, sau o pot depune si in aprilie.
Daca aflu ceva, te anunt si pe tine, sau... daca afli tu ceva, da un semn. :wink:
CristianaC



#94 vulpisor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2009 - 10:58 PM

se depune declaratia 100 fara a trece ceva la impozit pe profit sau la micro si pana la 15 februarie trebuie sa definitivezi bilantul, ceea ce implicit presupune si calculul impozitului pe profit.



#95 barbone_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Location:constanta
  • Interests:100% contabilitate

Postat 28 January 2009 - 10:44 AM

Vezi postareaCristianaC, la Jan 27 2009, 10:34 PM, a spus:

Se pare ca nimeni nu te-a putut ajuta,:(
Aceeasi situatie am avut-o si eu, si m-am dus la administratie cu 3 tipuri de declaratii, una cu impozit pe profit 0, alta cu impozit nedeclarat, si inca una cu impozitul pe venit din trim 3. Nici cele de la administratie nu au stiut sa ma lamureasca. Pana la urma am depus declaratia cu impozit nedeclarat, si intre timp voi mai incerca sa aflu de la cei de la administrati, daca sunt obligata sa depun 101 pana la 25.02.2009, sau o pot depune si in aprilie.
Daca aflu ceva, te anunt si pe tine, sau... daca afli tu ceva, da un semn. :wink:
Multumesc tare mult. Daca aflu ceva exact, va zic si voua.
barbonemadalina.contabilitate



#96 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 28 January 2009 - 10:52 AM

Vezi postareabarbone_2006, la Jan 24 2009, 10:44 AM, a spus:

Buna ziua. La trim.III al anului 2008, aveam de plata imp pe venitul microintreprinderilor sa zicem 1000 lei. Declar si platesc in oct.2008. La trim. IV 2008, depaseste plafonul de 100.000 euro, depun 010, depun decl.100 cu imp. pe profit 0(zero) lei in ideea ca la trim.III am decl.in 100 imp pe venit 1000 lei. Ce fac mai departe? Depun pina la 15.02.09 decl.101 si platesc impozitul sau , dak am decl.in 100 zero lei, platesc pana la 15.04.2009? Multumesc tutoror.(precizez ca am cautat ceva legat de aceasta in forum dar fara raspuns exact).
Mai postez inca o data art.din L571/2003:
" Impunerea microîntreprinderilor care realizează venituri mai mari de 100.000 euro
ART. 107^1
Prin excepție de la prevederile art. 109 alin. (2) și (3), dacă în cursul unui an fiscal o microîntreprindere realizează venituri mai mari de 100.000 euro sau ponderea veniturilor realizate din consultanță și management în veniturile totale este de peste 50% inclusiv, aceasta va plăti impozit pe profit luând în calcul veniturile și cheltuielile realizate de la începutul anului fiscal, fără posibilitatea de a mai beneficia pentru perioada următoare de prevederile prezentului titlu. Calculul și plata impozitului pe profit se efectuează începând cu trimestrul în care s-a depășit oricare dintre limitele prevăzute în acest articol, fără a se datora majorări de întârziere. La determinarea impozitului pe profit datorat se scad plățile reprezentând impozitul pe veniturile microîntreprinderilor efectuate în cursul anului fiscal.
CAP. V
Plata impozitului și depunerea declarațiilor fiscale
...............................
(10) Contribuabilii prevăzuți la alin. (1) lit. b) plătesc pentru ultimul trimestru o sumă egală cu impozitul calculat și evidențiat pentru trimestrul III al aceluiași an fiscal, urmând ca plata finală a impozitului pe profit pentru anul fiscal să se facă până la termenul de depunere a declarației privind impozitul pe profit prevăzut la art. 35 alin. (1).
(11) Contribuabilii prevăzuți la alin. (1) lit. b), care definitivează până la data de 15 februarie închiderea exercițiului financiar anterior, depun declarația anuală de impozit pe profit și plătesc impozitul pe profit aferent anului fiscal încheiat, până la data de 15 februarie inclusiv a anului următor.
Daca ai depus decl.100 cu imp.pe profit 0 , depui pana in 15.04.2009 decl.101 si platesti imp.pe profit tot pana la acea data, daca iti iese de plata. Daca nu treceai nimic in decl.100 la trim.IV, ma refer la imp.pe profit pt.ca ai devenit platitor de impozit pe profit, trebuia sa depui decl.101 sa platesti imp.pe profit si sa definitivezi sit.financiare anuale pana in 15.02.2009. Eu asa inteleg din CF, de fapt ti-a raspuns si Vulpisor la varianta cu 15.02.2009.

Dana




#97 anaarepere1985

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 09 February 2009 - 11:37 PM

Buna

am o situatie si nu stiu sa o descurc, va rog sa ma ajutati:

01.01.2008- Sold Debitor la contul441= 229 ron.
Total impozit profit calculat pt 2008=864.
Declarat in 2008 prin declaratii=143 ron

Acum ar trebui sa declar 721 ron (=864-143) si sa achit 635 ron (=864-229), nu?
La ce pozitie trec in declaratia 101 suma de recuperat cu care vin din 01.01.2008? (cei 229)...

thenkyou!!



#98 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 10 February 2009 - 12:12 AM

1. Da, declari 721 si achiti 635.
2. Nu treci nicaieri in D.101 suma de 229.
- daca pt. 2007 ai avut imp.pe profit datorat (rd.42, D.101 aferenta anului 2007) mai mic decat cel declarat prin D.100 (rd.46, D.101), la randul 49, dif.de imp.de recuperat trebuia sa ai 229.
- daca este vorba de o plata in plus, nu ai treaba nici macar cu decl. 101 pt. anul 2007.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 12 February 2009 - 06:02 PM
citare mesaj anterior

Dana




#99 anaarepere1985

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 10 February 2009 - 12:27 AM

Multumesc, Dana, acum am inteles. Se regularizeaza suma de recuperat direct pe fisa lor, si platesc doar diferenta! :frusty:



#100 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 10 February 2009 - 10:42 AM

Ai grija doar sa completezi corect D.101; la rd.40 :864, iar la rd.46 :143

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 12 February 2009 - 06:02 PM
citare mesaj anterior

Dana







Similar Topics Collapse

99 useri citesc topicul

0 membri, 99 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL