#21
Postat 10 December 2008 - 02:16 PM
#22
Postat 10 December 2008 - 02:23 PM
SI VA MAI INTREB CEVA este deductibil fiscal sau doar 2% din suma?
#23
Postat 10 December 2008 - 02:37 PM
ART. 21*)
Cheltuieli
(1) Pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative în vigoare.
(2) Sunt cheltuieli efectuate în scopul realizării de venituri și:
d) cheltuielile de reclamă și publicitate efectuate în scopul popularizării firmei, produselor sau serviciilor, în baza unui contract scris, precum și costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ în categoria cheltuielilor de reclamă și publicitate și bunurile care se acordă în cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru încercarea produselor și demonstrații la punctele de vânzare, precum și alte bunuri și servicii acordate cu scopul stimulării vânzărilor;
La acest articol m-am referit! Chelt cu reclama sunt deductibile integral, nu au deductibilitate limitata!
#24
Postat 10 December 2008 - 06:45 PM
#25
Postat 10 December 2008 - 06:48 PM
#26
Postat 11 December 2008 - 02:44 PM
am preluat contabilitatea de la o firma si au scriptic pe stoc produse finite, dar faptic ele nu exista
cum pot scapa de aceste stocuri cat mai favorabil pentru firma?
#27
Postat 11 December 2008 - 04:09 PM
totusi ... eu zic asa : scade-le cu proces verbal de degradare, pierzi tva-ul dedus si chelt. e neded.
CF, art. 21 (4)Următoarele cheltuieli nu sunt deductibile:
........
c) cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lipsă din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu au fost încheiate contracte de asigurare, precum și taxa pe valoarea adăugată aferentă, dacă aceasta este datorată potrivit prevederilor titlului VI. Nu intră sub incidența acestor prevederi stocurile și mijloacele fixe amortizabile, distruse ca urmare a unor calamități naturale sau a altor cauze de forță majoră, în condițiile stabilite prin norme;
te rog, anunta cand ai citit acest raspuns, ca sa pot muta posturile la sectiunea cuvenita.
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 11 December 2008 - 04:18 PM
#28
Postat 14 December 2008 - 04:30 PM
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 14 December 2008 - 04:32 PM
#29
Postat 15 December 2008 - 11:42 AM
Otilia Alupei, la Dec 11 2008, 05:09 PM, a spus:
totusi ... eu zic asa : scade-le cu proces verbal de degradare, pierzi tva-ul dedus si chelt. e neded.
CF, art. 21 (4)Următoarele cheltuieli nu sunt deductibile:
........
c) cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lipsă din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu au fost încheiate contracte de asigurare, precum și taxa pe valoarea adăugată aferentă, dacă aceasta este datorată potrivit prevederilor titlului VI. Nu intră sub incidența acestor prevederi stocurile și mijloacele fixe amortizabile, distruse ca urmare a unor calamități naturale sau a altor cauze de forță majoră, în condițiile stabilite prin norme;
te rog, anunta cand ai citit acest raspuns, ca sa pot muta posturile la sectiunea cuvenita.
am citit
#30
Postat 13 January 2009 - 03:25 PM
Am o intrebare: la vanzare cu amanuntul de bauturi alcoolice si nealcoolice in afara de coef. K ce mai trebuie sa calculez.
cum pot sa trec imobilizarile in curs pe cheltuieli la data darii in folosiinta a unui spatiu inchiriat. Nu se vor scadea din chirie
#31
Postat 05 February 2009 - 11:16 PM
De curand lucrez la o firma de constructii care au contract si lucreaza cu si prin antreprenori.
In balanta apar doar ct.3022 si 3028 iar 301 nu si fara solduri .
Va spun cum lucra veshea contabila : facea NIR-uri la materiale dar le dadea pe toate in consum in aceeasi luna.
Va spun si de ce : antrepenorii nu au nevoie de o situatie de lucrari generala si din sit. de lucrari pe care o emite firma de constructii pentru antreprenori
nu se intelege nimic ( situatie inginereasca ).
Dar eu stiu ca trebuie sa existe un deviz pe fiecare lucrare in urma caruia sa putem scadea gestiunea la materii prime sau materiale.
Exista acel deviz dar cum v-am spus sunt nu sunt detaliate si nu inteleg nimic.
Cum as putea proceda?
#32
Postat 06 February 2009 - 03:21 PM
#33
Postat 06 February 2009 - 10:27 PM
Soldurile din balanta la 31.12.2008 la 301,3022 sau 3028 sunt 0.
Nici vechea contabila probabil , de fapt am si vb cu ea , si mi-a spus ca ea nu a stiut cum sa faca in alt fel , pentru ca, devizul lucrarii pe care il necesita antreprenorul nu este unul de care noi sa ne putem folosi pentru scaderea materialelor, desi lucrarea s-a terminat si factura a fost emisa dar fiind insotita de acest deviz ( de numai inginerii stiu sa-l descifreze ).
Bun fac inventar desi nu stiu cum pentru ca , lucrarile sunt in alte localitati decat unde isi are firma sediul.
Dar nici eu nu prea stiu cum sa lucrez dupa modelul acela de deviz.
Ce ma sfatuiti sa fac?
Sa cer inginerului sa faca pentru contabilitate un deviz de lucrari din care sa reiasa materialele folosite?
Ex : nisip si ciment in loc de panouri nu stiu de care cum este dat in acel deviz.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 February 2009 - 02:27 PM
#34
Postat 07 February 2009 - 02:41 PM
In teorie, exista un gestionar care receptioneaza intrarile si completeaza bon de consum sau dispozitie de livrare pt ceea ce iese din magazie. In practica, gestionarul este probabil tot administratorul sau alte persoane care fac si alte lucruri. Dar documente tot tb sa ai pt ca tu, ca si contabil, nu poti sti ce a iesit din acea magazie si inregistrari fara documente justificative nu suna a bine. Felul in care a procedat contabila anterioara este un mod de lucru pe care il practica si alti contabili dar nu este corect pentru ca se incalca legea ctb si nu numai si, acele persoane, sunt pasibile de sanctiuni destul de urate.
In cazul in care nu primesti aceste documente de iesire a materialelor, o solutie, pentru tine, ar fi ca la sfarsit de luna sa prezinti inginerului sau persoanei care raspunde, o lista cu materialele existente in stoc si in baza ei sa completeze un document cu materialele iesite.
#35
Postat 08 February 2009 - 11:17 PM
Ma gandeam ca nu pot face si eu la fel pentru ca un lucru e clar :materialele trebuie scazute in urma devizului lucrarii.
Gestionar nu este dupa cum bine ti-ai inchipuit, deci alta sansa n-am ( si nici n-ar fi alta mai buna ) decat ce mi-ai sugerat.
Multumesc mult !!!!!!!!!!!!!
#36
Postat 18 February 2009 - 12:32 PM
a-ti cere scuze pt. greseala a fost un gest f frumos, l-am apreciat cum se cuvine
#37
Postat 24 April 2009 - 12:52 PM
#38
Postat 24 April 2009 - 02:37 PM
Dar ca sa nu aiba probleme (de evaziune fiscala) sa achite c/v marfii cu tva cu tot (un inventar cu minus si imputare) si apare marfa valorificata (cum de altfel si s-a intamplat).
#39
Postat 24 April 2009 - 02:38 PM
Cheltuiala e deductibila in limitele permise de lege (cauta in forum).
Se constituie TVA de plata pentru partea de cheltuiala nedeductibila. Cheltuiala cu constituirea TVA este, de asemenea , nedeductibila.
#40
Postat 10 June 2009 - 08:33 AM
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi