Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Monografie constructii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


- - - - -

Monografie constructii

126 replies to this topic

#41 Puscasu Gabi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 13 August 2008 - 07:32 AM

Buna ziua,

Va rog mult cei care s-au confruntat cu aceasta problema sa ma sfatuiasca cum este corect sa procedez in urmatorul caz:
am incheiat un contract de prestari servicii cu un antreprenor pt construirea unui bloc format din mai multe apartamente , pt ca la finalizarea lor firma urmeaza sa le vanda la persoane fizice si juridice.

Cum este corect sa ma inregistrez cu facturile pe care antreprenorul mi le factureaza, eu am cosiderat ca imobilizari in curs in contul 231=404, dar nu cred este corect .Cum ar trebui sa apara la final acestre apartamente care le voi vinde ca produse finite?



#42 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 13 August 2008 - 09:18 AM

Constructiile cumparate sau construite in scopul de a se vinde nu sunt considerate mijloace fixe ci intra pe stoc.
In OMF 1752 din 2005 (act.) se spune la pct.124:
(2) In categoria stocurilor se cuprind si activele cu ciclu lung de fabricatie, destinate vanzarii (de exemplu, ansambluri sau complexuri de locuinte etc.).

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#43 Puscasu Gabi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 13 August 2008 - 10:20 AM

Asa este, si care sunt iunregistrarile contabile?Este corect asa:
1.Factura primita antreprenor 628=401 10.000 ron-o faza din lucrari
apoi la sfarsitul lunii ramane ca productie neterminata 331=711 10.000

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:24 PM




#44 krina03

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:

Postat 13 August 2008 - 03:41 PM

Da asa.



#45 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 13 August 2008 - 06:04 PM

Vezi postareaPuscasu Gabi, la Aug 13 2008, 08:32 AM, a spus:

am incheiat un contract de prestari servicii cu un antreprenor pt construirea unui bloc format din mai multe apartamente , pt ca la finalizarea lor firma urmeaza sa le vanda la persoane fizice si juridice. Cum este corect sa ma inregistrez cu facturile pe care antreprenorul mi le factureaza, eu am cosiderat ca imobilizari in curs in contul 231=404...
In baza facturilor de la antreprenor inregistrezi 231=404 si 4426=404.
Dupa receptia finala a blocului, trebuie inregistrate apartamentele construite. Trebuie sa determini corect costul fiecarui apartament, pentru a descarca corect cheltuiala aferenta vanzarii, deoarece apartamentele nu se vand toate in acelasi moment, aceste fiind vandute pe rand, mai multor clienti
332=711 si 711=121 la sfarsitul lunii
711=332 (reuare, la inceputul lunii viitoare)
Dupa inregistrarea la primarie blocul trebuie sa iasa din regimul de imobilizare corporala, dobandind caracter de marfa ce urmeaza a fi vanduta.
371=231 sau
212=231 si 371=212
411=%
707
4427
607=371



#46 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 13 August 2008 - 06:28 PM

este corect, si mai adaug un topic pe care l-am gasit pe aceasta problema, cu detalii mai multe, poate te ajuta
http://www.conta.ro/...topic=27357&hl=



#47 Puscasu Gabi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 18 August 2008 - 11:54 AM

Buna ziua,

Chiar este corect asa?
Cine poate sa ma ajute?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:25 PM




#48 criseta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2008 - 01:08 PM

Referitor la inreg 332=711 si la sfarsitul lunii 711=121. Apoi, spune Lexiroxi, se reia la inceputul lunii prin 711=332!
Si atunci la sfarsit, peste 5 luni cand termin constructia, de unde stiu ce valoare totala are daca tot fac in fiecare luna 332=711 si 711=332? Si cum inchid la final?



#49 Puscasu Gabi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 19 August 2008 - 01:11 PM

Ok. Dar totusi cum ar trebuie sa fac?
facturile primite de la antreprenor sa le consider imobilizari in curs si la finalul lucrarii sa le trec pe marfa apartamentele finalizate sau facturile primite de la antreprenor sa le consider lucrari si servicii in curs de executie in contul 332?Este corecta inregistrarea la final: 212=231 si 371=212 , 607=371 cu cheltuiala de falcata pe fiecare apartament in parte?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:25 PM




#50 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 20 August 2008 - 11:05 AM

%=404
231
4426
212=231
371=212
6811=2812
332=711
711=121
121=6811

711=332
332=711 -
411=%
707
4427
2812=482
371=482 -
607=371
711=121
121=607

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:25 PM




#51 criseta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2008 - 01:29 PM

Multumim Lexiroxi. te rog insa explica-ne de ce facem 711=332 si concomitent 332=711 cu (-) si in ce moment? La fiecare inceput de luna sau doar la terminarea lucrarii?
De exemplu:
luna 1: 231=404 1000 (nu mai pun tva pt simplificare)
332=711 1000
711=121 1000
deci voi avea sold la D332=1000, rulaj 711=1000
luna 2: 711=332 1000
332=711 -1000
si inca 231=404 2500
332=711 2500
711=121 -1000-1000+2500=500
sold D332=2500, rulaj 711=-1000-1000+2500=500+1000luna1=1500
si se termina lucrarea, deci 212=231 3500 si 371=212 3500
Fac din nou si 711=332 2500 si 332=711 -2500?
Nu inteleg. te rugam Lexiroxi, explica-ne ca nu stim si nu intelegem principiul!



#52 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 21 August 2008 - 09:46 AM

Vezi postareacriseta, la Aug 20 2008, 02:29 PM, a spus:

de ce facem 711=332 si concomitent 332=711 cu (-) si in ce moment? La fiecare inceput de luna sau doar la terminarea lucrarii?
Functiunea contului 711 „variatia stocurilor” cf. Planului general de conturi cuprins in Anexa OMEF 2374/2007
-in creditul contului se inregistreaza la sfarsitul perioadei costul produselor,lucrarilor si serviciilor in curs de executie (331,332);
-in debitul contului se inregistreaza reluarea produselor, lucrarilor si serviciilor in curs de executie, la inceputul perioadei(331,332);
Exemplu dat:
luna 1: 231=404 1000 (nu mai pun tva pt simplificare)
332=711 1000
711=121 1000
deci voi avea sold la D332=1000, rulaj 711=1000
luna 2: 711=332 1000
si inca 231=404 2500
332=711 2500
711=121 1500
sold D332=3500, rulaj 711=3500
se termina lucrarea, deci 212=231 3500 si 371=212 3500
332=711 -3500 si 711=332 -3500
607=371 3500
121=607 3500



#53 Puscasu Gabi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 25 August 2008 - 09:21 AM

Bine , dar de ce trebuie sa le mai trec prin contul 332 , daca le am in contul 231?Si daca eu nu am intregistrat nimic in contul 332 ce ar trebuire acum sa fac in luna august? mentionez ca am lucrat numai cu contul 231=404

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:26 PM




#54 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2008 - 01:16 PM

Vezi postareaPuscasu Gabi, la Aug 25 2008, 10:21 AM, a spus:

Bine , dar de ce trebuie sa le mai trec prin contul 332 , daca le am in contul 231?Si daca eu nu am intregistrat nimic in contul 332 ce ar trebuire acum sa fac in luna august? mentionez ca am lucrat numai cu contul 231=404
332=711 1000
711=121 1000


Scopul inregistrarii lucrarilor in curs de executie, este acela de a anula cu venituri, CHELTUIELILE INREGISTRATE IN LUNA.Din exemplul dat 231=404; 332=711, reiese clar incarcarea pe venituri a sumei de la antreprenor, care nu se regaseste pe cheltuieli. Aceste inreg se fac de catre antreprenor, cel care executa lucrarile, mai putin inreg 231=404.

Pentru investitiile in regie proprie, atunci cand se regasesc pe costuri, materialele, salariile, cheltuielile pentru avize, autorizatii...etc, situatia cu aceste costuri se tine separat, analitic, si la fiecare sf de luna se inchide pe venituri.
Concluzie:toate chelt inreg in luna D6xxx, aferente investitiei, imobilizari corporale in curs de executie efectuate in regie proprie:
231=722-suma cheltuielilor efectuate in luna
si/sau cu antreprenor:
231=404-suma platita cf contract de antrepriza
la terminarea lucrarilor:
212=231
concomitent
371.analitic numar apartament=212->=pentru a cunoaste costul de intrare pe fiecare apartament(scaderea de gestiune)
la vanzare
4111=707....
607=371.analitic numar ap
omfp 1752/2005 cu modificarile si compl ulterioare
cred ca asa este corect



#55 criseta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2008 - 02:39 PM

Multumim celor care cunosc cum se lucreaza cu 332 si 711 si ii rugam sa aiba rabdare cu noi ca sa intelegem si noi cum functioneaza aceste conturi. Cu 231 stiu sa lucrez, am mai lucrat si nu se repune nimic la inceputul lunii urmatoare, prin urmare nu e nici o problema. La fel cu 345.
Insa cu 332 am probleme!
In exemplul corectat de Lexiroxi, careia ii multumesc, in luna a doua soldul D332 nu este 3500 ci 2500 deoarece soldul din luna 1 se inchide prin repunerea la uinceputul lunii a2a, si la sfarsitul lunii 2 ramane in sold doar ceea ce s-a inregistrat in aceasta a2a luna. Rulajul lui 711 este intradevar 3500 (cumulat pe cele 2 luni).
Prin urmare, la terminarea lucrarii nu putem face 332=711 -3500 ci -2500 si mai ales nu inteleg de ce sa facem in acelasi timp si operatia inversa 711=332 -3500 deoarece in acest caz repunem soldul lui D332=3500 si asa ramane ca nu se mai inchide cu nimic.
Undeva este o greseala, cred ca ar trebui sa fie undeva 121 in loc de 332...
Concluzia este ca nu inteleg functiunea acestui cont (332) si rog pe cei care cunosc si folosesc acest cont sa ne faca un exemplu mai detaliat ca sa intelegem cand se inchide, cand se repune si ce ajunge in final in 121 :frusty: :thumbup: .

Multumesc anticipat celor ce vor avea bunavointa sa ne ajute pe noi cei ce nu cunoastem aceste aspecte dar ne lovim de ele.



#56 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2008 - 04:38 PM

Vezi postareacriseta, la Aug 25 2008, 03:39 PM, a spus:

Multumesc anticipat celor ce vor avea bunavointa sa ne ajute pe noi cei ce nu cunoastem aceste aspecte dar ne lovim de ele.
Eu sunt antreprenor si contractez executarea unei lucrari catre un beneficiar. Lucrarea este pe termen lung(de cateva luni).
In general se incaseaza un avans, stipulat in contract, un anumit procent din valoarea totala, care se inreg in 419, deci nu pe venituri, cu tva colectat. Pentru aceasta lucrare eu am o serie de cheltuieli: salarii, taxe salarii, materiale..., utilitati, telefon...etc.., respectiv costurile mele pentru executarea acestei lucrari, si/sau pot sa execut si cu alte firme care se numesc subantreprenori., La fiecare sf de luna, din contabilitatea analitica, stabilesc costurile efectuate de mine pentru executia lucrarii(care se regasesc pe D6xxx, dupa natura chelt) si inreg 332=711 cu suma chelt efectuate la acea data. Dupa cum obs D6xxx se anuleaza cu C711, deci nu exista nici cost nici venit, ci numai D332=cu suma totala cheltuita pana la sf lunii. In luna urmatoare vin cu repunerea pe costuri, adica 711=332(anulez inreg facuta la sf lunii). In luna urmatoare mai fac o serie de cheltuieli, si se repeta rationamentul..., pana cand termin, iar cand s-a semnat pv de predare a lucrarii, facturez valoarea totala(in baza situatiei de lucrari) care se inreg pe venituri din activ de expl 4111=704 si cu tva(factura este in timpul lunii, deci la sf numai inreg 332=711, pentru ca deja inreg in 704), unde se storneaza si avansul, daca exista, si se poate factura si garantia de buna executie, daca exista, atentie! fara sa mai stornezi tva-ul, precizezi in col de tva "neinclus in baza de impozitare". Facturarile se pot face si pe masura ce se termina parti din lucrare, de obicei asa se face, astea se stabilesc prin contract, iar facturarile partiale se fac tot pe baza de situatii de lucrari partiale terminate.

ex:
am o lucrare de 100000, fara tva, din care av 30%, 5% garantie ptr 1 an ptr buna executie.ptr executie semnez un ctr cu un subantreprenor, de 50000, fara tva, 30%av .
-facturez avansul:
4111-419-30000
4111-4427-5700
-primesc factura de avans de la subantreprenor:
409-401-15000
4426-401-2850
-achizitionez materiale de 2500, fara tva
302-401=2500
4426-401=475
-le dau in consum
602-302=2500
-inreg statul de salarii
641-421=1000
645-431/7/..=800
.......
-inreg telefonul
626-401-200
4426-401-38
-utilitati
605/628-401-300
4426-40157
vine sf primei luni
adun costurile 2500+1000+800+200+300=4800
-si inreg 332-711=4800
-la 1 luna urmatoare anulez
711-332=4800
si fac iar chel, sa zicem tot de 4800
-la sf celei de-a-II-a luni
332-711=9600
se repune pe 1 luna a-III-a
711-332=9600
-in luna a-III-a termin lucrarea si facturez lucrarea totala, si inreg pe costuri tot 4800
4111-704-100000
4111-4427-19000
4111-419=-30000
4111-4427=-5700, deci
profitul brut este 100000-14400(4800x3 luni)-50000subantre= 35600

2678(garantii de buna ex)-4111=5000(dupa 1 an 5121-2678-5000)

-factura de la subantreprenor, in luna a-III-a, daca ti-o transmite mai devreme, se aduna la suma din 332-711
628-401=50000
4426-401=9500
409-401=-15000
4426-401=-2850

Aceasta postare a fost editata de PasareaPhoenix: 25 August 2008 - 04:47 PM




#57 criseta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2008 - 06:01 PM

Multumesc PasareaPhoenix.
Acum pare mai clar. Deci la fiecare sfarsit de luna repun fac 332=711 cu totalul cheltuielilor (costurilor) de pana atunci, adica la sfarsitul lunii a2a fac 332=711 cu 4800(luna1)+4800(luna2)=9600 iar la inecputul lunii a3a fac 711=332 cu 9600 iar la sfarsitul lunii a3a fac 332=711 cu 4800(luna1)+4800(luna2)+4800(luna3)=14400 si asa mai departe in fiecare luna creste valoarea pana cand se termina lucrarea si atunci nu mai fac repunerea in luna urmatoare iar pe 332 il inchid cu un cont de stoc sau de imobilizari in functie de scopul pt care am facut constructia: 371=332 (pt vanzare) sau 212=332 (pt uz propriu).
E corect asa (ca la 231)?



#58 Puscasu Gabi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 26 August 2008 - 07:39 AM

Am inteles ca aceste inregistrari se fac de catre antreprenor cel care imi executa lucrarea.Dar eu voiam sa sti ce inregistrari fac eu beneficiarul acestor lucrari, pt caeu o sa vand la final apartamentele?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:26 PM




#59 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2008 - 12:37 PM

Vezi postareaPuscasu Gabi, la Aug 26 2008, 08:39 AM, a spus:

Am inteles ca aceste inregistrari se fac de catre antreprenor cel care imi executa lucrarea.Dar eu voiam sa sti ce inregistrari fac eu beneficiarul acestor lucrari, pt caeu o sa vand la final apartamentele?
Postare #16

Vezi postareacriseta, la Aug 25 2008, 07:01 PM, a spus:

pana cand se termina lucrarea si atunci nu mai fac repunerea in luna urmatoare iar pe 332 il inchid cu un cont de stoc sau de imobilizari in functie de scopul pt care am facut constructia: 371=332 (pt vanzare) sau 212=332 (pt uz propriu).
E corect asa (ca la 231)?
ce este rosu NU este corect, mai faci mici confuzii.
tu nu vinzi, tu executi, tu esti antreprenor, tu poti fii "antreprenorul" tau, adica executi in regie proprie, aplici Postare #16.
va rog sa-mi acordati putin timp sa expun toate variantele, ce face prestatorul si ce face beneficiarul.
multam

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:27 PM




#60 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2008 - 07:15 PM

Contract de antrepriza
PRESTATOR=ANTREPRENOR->”A”
BENEFICIAR->”B”


in conta A
rationamentul aplicat este cel cu 332=711->care se inreg la fiecare sf de perioada(in cazul nostru luna) si se repune la data de 1 a lunii urmatoare............pana se termina lucrarea, deci INTOTDEAUNA terminarea lucrarilor te “prinde” in momentul cand tu repui, adica inchizi lucrarile in curs de executie, deci raman cheltuielile in clase 6 si veniturile le inreg cf facturii emise la terminarea lucrarilor, sau la terminarea partiala a lucrarilor, depinde de contract.
Acest rationament se aplica in toate cazurile de executare de lucrari, si de constructii, si de instalatii, si de demolare contructii,....etc...orice fel de lucrari si/sau servicii executate.

in conta B
se aplica debitarea ct. 231, respectiv 232-pentru avansuri acordate prestatorului, si creditarea ct. 404, iar in cazul in care faci lucrarea in regie proprie, adica esti in postura de prestatator si beneficiar, inregistrezi tot ce cheltuiesti pentru executarea lucrarii in 722-> 231-722, la fiecare sf de luna, SI NU SE MAI REPUNE(tot ce cheltuiesti inseamna, ca si la conta A, tot ce inregistrezi in clasa 6xxx), iar la terminare se inchide 231 prin 212 si concomitent 371-212, pentru ca le vinzi. Recomandarea este sa dezvolti 371 pe analitic, respectiv numar apartament, pentru ca la vanzare sa scazi corect gestiunea. Obs ca toate cheltuielile pentru executie au fost anulate cu 722, iar la sf, vanzarea se inreg in 707, cu scadere gest 607.
Regula, si-ntr-un caz si-n celalalt, e sa gandesti logic in ce priveste chelt si venitul pentru a nu dubla(denatura) rezultatul.
e mai clarut???!!!daca da, va urez spor la munca!
o seara buna

Aceasta postare a fost editata de PasareaPhoenix: 02 September 2008 - 07:20 PM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL