Ce ai vrut sa spui cu "Produse finite nu sunt pt ca nu este regie proprie "
Monografie constructii
#101
Postat 17 February 2010 - 05:29 PM
Ce ai vrut sa spui cu "Produse finite nu sunt pt ca nu este regie proprie "
#102
Postat 17 February 2010 - 05:56 PM
Daca inregistrez 628=401 , cand vand casa ce descarc ?
331?Credeam ca acest cont poate fi utilizat numai daca as fi realizat casa in regie proprie
331?Credeam ca acest cont il poti utiliza doar daca as fi facut casa in regie proprie
#103
Postat 17 February 2010 - 06:20 PM
Tu faci 628=401, cheltuiala care face parte din pretul produsului finit pe care il vinzi.
Inteleg ca ai in antrepriza lucrari constructii.
#104
Postat 18 August 2010 - 03:13 PM
Am factura de demolare,care conta in curatarea materialului care a fost turnat si facturi de materiale achizitionate de catre noi pt firma prestatoare si va urma factura finala.Daca inregistrez ca o modernizare,cum procedez cu demolarea din punct de vedere al valorii cladirii?
#105
Postat 24 August 2010 - 12:33 AM
#106
Postat 28 September 2010 - 01:00 PM
ropirvulescu, la Feb 17 2010, 03:07 PM, a spus:
% =401
371
4426
Casele sunt destinate vanzarii.Produse finite nu sunt pt ca nu este regie proprie
buna!
Te rog spune-mi cum ai inregistrat până la urmă? Am și eu o constructie care se finalizează in apartamente spre vanzare și parter comercial care rămâne în firmă. Mă interesează pentru locuințe ai mers pe 371 sau pe alt cont. Mulțumesc!
#107
Postat 28 September 2010 - 01:37 PM
#108
Postat 29 September 2010 - 08:42 AM
sau cine a mai avut ceva legat de aceasta speta.
IATA o abordare primita
e bine prin sistemul de productie din care rezulta un produs finit care ulterior se poate valorifica.
achizitii:
% 401
3021 sau 301
628
consumuri: 6021=3021, concomitent cu 331=711, atentie in 331 trebuie centralizate si orice costuri legate de productia produsului finit (salariati proprii,etc)
la finalitate: 711=331, descarcarea de produse in curs de executie
345=711 receptie produse finite finalizate
212=345 receptie imobilizari daca raman in societate sau 371=345, daca sunt destinate comertului.
In CAEN, ar fi bine sa aveti ca obiect de activitate si 4110:
CAEN 4110 - Dezvoltare (promovare) imobiliara:
Aceasta clasa include:
- dezvoltarea proiectelor de constructii, pentru cladiri rezidentiale si nerezidentiale, prin reunirea mijloacelor financiare, tehnice si fizice pentru realizarea proiectelor de constructii in vederea vanzarii ulterioare.
Aceasta clasa exclude:
- constructia de cladiri, vezi 4120
- activitati de arhitectura si de inginerie, vezi 711
- servicii de management al proiectelor privind constructia de cladiri, vezi 711
precum si 4120.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 01 October 2010 - 04:25 PM
#109
Postat 01 October 2010 - 09:53 AM
Ma ajuta cineva...va rog.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 01 October 2010 - 04:26 PM
#110
Postat 22 October 2010 - 06:28 PM
Intrebarea mea este acest imobil este purtator de TVA, daca este nu si primul vanzator ar fi trebuit sa mi-l factureze cu TVA, si nu ar trebui sa fie 50% din valoarea lui de piata(adica daca la reevaluat si a constatat ca valoreaza 9 miliarde atunci investitiile ar trebui sa fie de 4,5 miliarde)?
Cum as putea sa dovedesc ca nu este purtator de TVA sau ce ar trebui sa fac?
#111
Postat 11 August 2011 - 02:54 PM
#112
Postat 21 October 2011 - 05:18 PM
am preluat (și rău am făcut) la începutul lui septembrie o firmă de construcții - CAEN 4120 - nou înființată.Practic face lucrării de amenajări.
În cursul lunii are 4 contracte în derulare la care am câte un deviz ( manopera și materialele)
1. a achiziționat materiale 3028 - 401
2. le-am dat în consum pe toate 6028 -3028 conform materialelor din deviz
3. pentru fiecare contract am câte o factură de avans (încasată) 4111-419 ( procedura cu retur avans la finalul lucrării o știu)
Și de aici.........coșmarul!!!!!!!!! Trebuie să închid luna.
Eu m-am gândit că trebuie să înregistrez 332-711 dar la ce valoare? La începutul lunii știu că trebuie să repun 711-332.
Am făcut bine?și ce înregistări ar trebui să mai fac?
#113
Postat 21 October 2011 - 09:20 PM
ramonaspa, la 21 October 2011 - 05:18 PM, a spus:
am preluat (și rău am făcut) la începutul lui septembrie o firmă de construcții - CAEN 4120 - nou înființată.Practic face lucrării de amenajări.
În cursul lunii are 4 contracte în derulare la care am câte un deviz ( manopera și materialele)
1. a achiziționat materiale 3028 - 401
2. le-am dat în consum pe toate 6028 -3028 conform materialelor din deviz
3. pentru fiecare contract am câte o factură de avans (încasată) 4111-419 ( procedura cu retur avans la finalul lucrării o știu)
Și de aici.........coșmarul!!!!!!!!! Trebuie să închid luna.
Eu m-am gândit că trebuie să înregistrez 332-711 dar la ce valoare? La începutul lunii știu că trebuie să repun 711-332.
Am făcut bine?și ce înregistări ar trebui să mai fac?
Da .
Ați făcut bine. 332 = 711 valoarea la cost de producție a lucrărilor în curs de execuție, executate, adică egală cu suma rulajului debitor al conturilor de cheltuieli.
Mai aveți de făcut închiderea lunară 121 = %6xx și %7xx(inclusiv 711) = 121 , vi se-nchid toate conturile de venituri și cheltuieli prin 121.
Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 21 October 2011 - 09:22 PM
#114
Postat 21 October 2011 - 09:50 PM
Devizele le face șefu iar la manoperă pe metru pătrat are un preț constant, care este mai mare ca și cheltuilile cu salariile de la mine ( ca un fel de adaos). Prețul materialelor este egal cu consumul meu.
#115
Postat 21 October 2011 - 09:59 PM
Venituri din prestarea de servicii
259. - (1) Veniturile din prestari de servicii se inregistreaza in contabilitate pe masura efectuarii acestora. Prestarea de servicii cuprinde inclusiv executarea de lucrari si orice alte operatiuni care nu pot fi considerate livrari de bunuri.
(2) Stadiul de executie al lucrarii se determina pe baza de situatii de lucrari care insotesc facturile, procese-verbale de receptie sau alte documente care atesta stadiul realizarii si receptia serviciilor prestate.
(3) In cazul lucrarilor de constructii, recunoasterea veniturilor se face pe baza actului de receptie semnat de beneficiar, prin care se certifica faptul ca executantul si-a indeplinit obligatiile in conformitate cu prevederile contractului si ale documentatiei de executie.
(4) Contravaloarea lucrarilor nereceptionate de beneficiar pana la sfarsitul perioadei se evidentiaza la cost, in contul 332 "Servicii in curs de executie", pe seama contului 712 “Venituri aferente costurilor serviciilor in curs de executie”.
163. - Valoarea produselor si serviciilor in curs de executie se determina prin inventarierea productiei neterminate la sfarsitul perioadei, prin metode tehnice de constatare a gradului de finalizare sau a stadiului de efectuare a operatiilor tehnologice si evaluarea acesteia la costurile de productie.
Evaluarea la inventar a serviciilor in curs de executie se efectueaza la valoarea pe care societatea o estimeaza ca se va realiza.
In efectuarea evaluarii la costurile de productie, prevederile privind costul de productie se gasesc la pct. 52 din ordin
52.
(3) Costul stocurilor unui prestator de servicii cuprinde manopera si alte cheltuieli legate de personalul direct angajat in furnizarea serviciilor, inclusive personalul insarcinat cu supravegherea, precum si regiile corespunzatoare.
#116
Postat 21 October 2011 - 11:51 PM
Lexiroxi, la 21 October 2011 - 09:59 PM, a spus:
Venituri din prestarea de servicii
259. - (1) Veniturile din prestari de servicii se inregistreaza in contabilitate pe masura efectuarii acestora. Prestarea de servicii cuprinde inclusiv executarea de lucrari si orice alte operatiuni care nu pot fi considerate livrari de bunuri.
(2) Stadiul de executie al lucrarii se determina pe baza de situatii de lucrari care insotesc facturile, procese-verbale de receptie sau alte documente care atesta stadiul realizarii si receptia serviciilor prestate.
(3) In cazul lucrarilor de constructii, recunoasterea veniturilor se face pe baza actului de receptie semnat de beneficiar, prin care se certifica faptul ca executantul si-a indeplinit obligatiile in conformitate cu prevederile contractului si ale documentatiei de executie.
(4) Contravaloarea lucrarilor nereceptionate de beneficiar pana la sfarsitul perioadei se evidentiaza la cost, in contul 332 "Servicii in curs de executie", pe seama contului 712 “Venituri aferente costurilor serviciilor in curs de executie”.
163. - Valoarea produselor si serviciilor in curs de executie se determina prin inventarierea productiei neterminate la sfarsitul perioadei, prin metode tehnice de constatare a gradului de finalizare sau a stadiului de efectuare a operatiilor tehnologice si evaluarea acesteia la costurile de productie.
Evaluarea la inventar a serviciilor in curs de executie se efectueaza la valoarea pe care societatea o estimeaza ca se va realiza.
In efectuarea evaluarii la costurile de productie, prevederile privind costul de productie se gasesc la pct. 52 din ordin
52.
(3) Costul stocurilor unui prestator de servicii cuprinde manopera si alte cheltuieli legate de personalul direct angajat in furnizarea serviciilor, inclusive personalul insarcinat cu supravegherea, precum si regiile corespunzatoare.
Mulțumesc pentru rectificare.
Adică de când cu UE sau cu 3055/2009 avem și 332 și 712!
Pentru acuratețe!
Chiar m-am lăsat dus cu valul.
Din enunțul speței!
Dar văd că mai trebuie să facem precizarea că există diferență și între DEVIZ și SITUAȚIILE DE LUCRĂRI.
Fie preliminare ori definitive!
Adică la întocmirea devizelor folosim prețuri de deviz convenite, acceptate de clienți.
Dar la SITUAȚIILE DE LUCRĂRI EXECUTATE putem folosi fie prețurile de deviz , fie prețurile efective de preț de cost.
Adică cele de achiziție efective(după caz medii ponderate) ale materialelor și transporturilor, respectiv ... estimativ ... cel de calcul al manoperei directe de achitat sub forma salariilor, cu toate acareturile menționate sau incluse!
Dar cand vrem să ne bazăm pe informațiile noastre atunci avem cifrele exacte de preț de cost, în 641 și 645, nu ?
Deci...
#117
Postat 22 October 2011 - 08:50 AM
Am făcut precizările pentru că găsisem diferite păreri și vroiam să fiu sigură.
Da conform OMFP 3055/2009 „contravaloarea lucrărilor nerecepționate de beneficiar până la sfârșitul perioadei se evidențiază la cost, în contul 332 “Servicii în curs de execuție”, pe seama contului 712 “Venituri aferente costurilor serviciilor în curs de execuție””.
#118
Postat 22 October 2011 - 10:01 AM
ramonaspa, la 22 October 2011 - 08:50 AM, a spus:
Am făcut precizările pentru că găsisem diferite păreri și vroiam să fiu sigură.
Da conform OMFP 3055/2009 „contravaloarea lucrărilor nerecepționate de beneficiar până la sfârșitul perioadei se evidențiază la cost, în contul 332 “Servicii în curs de execuție”, pe seama contului 712 “Venituri aferente costurilor serviciilor în curs de execuție””.
Răspunsul dvs. este dezarmant. Eu unul chiar cu plăcere v-am oferit răspunsurile mele. Dar ... mi-a venit o idee ... cu privire la cum ar trebui să fie abordate răspunsurile la întrebările puse. Deci pe de o parte, chiar aici pe site-ul conta, ori chiar în cadrul topicelor de pe Forum să fie postate și accesibile ACTELE NORMATIVE care reglementează domeniile despre care întrebați și posibilele răspunsuri, asd literm, confom legii. Ar fi de o utilitate de neprețuit dacă administratorii ori moderatorii ar facilita creerea acestei BAZE DE DATE LEGISLATIVE specializate pe teme de FISCALITATE, CONTABILITATE, SOCIETĂȚI COMERCIALE, RESURSE UMAME ș.a.m.d.
Adică cum s-antîmplat la acest topic, normal ar fi fost ca persoana care ne-a pus intrebarea să fi știut că la capitolul legislație găsește și legea contabilității, dar și OMFP nr.3055/2009 în întregime, atașat, posibil chiar și de descărcat, deci "luat acasă" și de citit în tihnă. Pe urmă dacă ceva totuși ar fi rămas neînțeleasă, și nici Norme ori Ghiduri de aplicare, explicative nu se găsesc, se poate pune întrebarea. Iar cei dispuși să le citească , să vă și dea răspunsul lor, după cum au priceput dumnealor chestiunea respectivă!
Astfel multe deziluzii ori critici mai mult sau mai puțin întemeiate semănate mai ales fără voie, cred, ar fi prevenite.Și pe acest Forum.
Nu de alta dar unii sunt "tobă de carte" și pur și simplu, neavînd altceva mai bun de făcut, ne citesc și se enervează că ... vorbărie lungă ... pe când dumnealor, din 2-3 mișcări caută, selectează și postează în extras textul de lege, considerat potrivit.De regulă fără probleme: punct ochit, punct lovit. Dar dacă interlocuitorul nu știe ce-i aia țintă, ori pușcă, ori ce-nseamnă să ai carușe cu alice , ori cu gloanțe ?! Dacă are un calculator și un soft de contabilitate potrivit de a face înregistrări contabile , cu mitraliera, dar fără să-ți și dai seama cu ce. în ce ori pentru ce ai tras. Sau ... de aici încolo, ce fac ?! Ce trebuie să fac ?!
Adică dacă e de bal, păi, bal să fie. Dacă vrem să ajutăm, atunci să ajutăm. Dar și să admitem că nu tioți vin cu aceeași bagaj de cunoștințe și nu toți pricep dintrun subiect și predicat... ce au de consumat ?!De priceput ?! Unii trezindu-se cu-n pahar pe jumătate gol, sunt în stare să-l lase acolo neconsumat, pentru că nu știu cine ce a băut din pahar! Alții văzând paharul pe jumătate plin , gustă, consumă, și ne solicită să le umplem paharul din nou. Iarăși și iarăși.
Cum o fi? De bine? De rău? Judecați dvs.
#119
Postat 22 October 2011 - 10:33 AM
#120
Postat 22 October 2011 - 10:57 AM
ramonaspa, la 22 October 2011 - 10:33 AM, a spus:
Pledoaria mea este justificată și probabil, cred eu, și oportună, zic eu, pentru că eu am ținut și țin să răspund la întrebările puse. Având timp. Și disponibilitate. Acceptând dialogul.
Că răspunsul meu uneori este prea stufos, ori poate dezlânat, admit, dar eu încerc să formulez un răspuns ...așteptat ... inteligibil și pentru un cititor neavizat, deci din care să rezulte un răspuns valabil și pentru cel care a pus întrebarea, dar și un răspuns din care orice cititor să-și poată da seama despre ce vorbim!
Alții, în schimb cunosc, au la îndemână, și caută, selectează și postează textele de lege potrivite, prevederile legale aplicabile ! Și care texte chiar conțin, implicit sau explicit răspunsurile așteptate.
Chiar și un volum mult mai mare de informații, și lasă să se poată identifica sursa, arătând explicit respectiv "unde scrie", că deh, unii înțeleg răspunsul, dar dacă nu spui și unde scrie, atunci ...nu dau doi bani pe logica, elocvența sau raționamentul răspunsului dat!
Dictat uneori și de bunul simț!
Iar alteori doar de necesitatea de a face să înțelegem că legea ... așa prevede.
Fără nici o logică!
Sau totuși ?
Pentru unii direct vizați ?
Poate.
Deci...
Similar Topics
| Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
|---|---|---|---|---|---|
ORDIN Nr. 2734/2022 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat "Granturi pentru investitii in retehnologizare acordate IMM-urilor din domeniile industriei alimentare si constructiilor, precum si alte domenii in legatura cu acestea, ... |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
|
|
Pinned monografie fonduri UE |
CONTABILITATEA FONDURILOR NERAMBURSABILE | Biaconsult |
|
|
|
OMF 1528/2022 privind stabilirea Procedurii de acordare a facilitatilor fiscale în domeniul constructiilor |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
|
|
fisa postului - CONSTRUCTII SI INSTALATIIdiverse fise de post din acest domeniu |
FISA POSTULUI | Welcome |
|
|
|
monografie inregistrare accident munca |
CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE | ANAKINA |
|
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi







