Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Monografie constructii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 6

Salt la continut


- - - - -

Monografie constructii

126 replies to this topic

#101 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 17 February 2010 - 05:29 PM

sau 628, 4426=401asa cum la inceput vorbesti de executie lucrari cu o alta firma de constructii.
Ce ai vrut sa spui cu "Produse finite nu sunt pt ca nu este regie proprie "



#102 ropirvulescu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 17 February 2010 - 05:56 PM

Cand am afirmat ca nu este produs finit ma refeream la faptul ca daca am fi realizat casa in regie proprie ,consumul de materii prime , amortizari,chelt.cu pers. , toate aceste chelt. ar fi generat inregistrarea contabila 331=711 si apoi produsul finit.
Daca inregistrez 628=401 , cand vand casa ce descarc ?

331?Credeam ca acest cont poate fi utilizat numai daca as fi realizat casa in regie proprie

331?Credeam ca acest cont il poti utiliza doar daca as fi facut casa in regie proprie




#103 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 17 February 2010 - 06:20 PM

331 este productie in curs, 332 sunt servicii in curs, regie proprie intr-adevar. A gresit colega, poate si datorita intrebarii.
Tu faci 628=401, cheltuiala care face parte din pretul produsului finit pe care il vinzi.
Inteleg ca ai in antrepriza lucrari constructii.



#104 malis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 93 Postari:

Postat 18 August 2010 - 03:13 PM

Buna,imi spune cineva daca va rog ce inregistrari trebuie sa fac in cazul reparatiei teraselor la sediul firmei noastre?
Am factura de demolare,care conta in curatarea materialului care a fost turnat si facturi de materiale achizitionate de catre noi pt firma prestatoare si va urma factura finala.Daca inregistrez ca o modernizare,cum procedez cu demolarea din punct de vedere al valorii cladirii?



#105 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 24 August 2010 - 12:33 AM

costul demolarii se include in costul cladirii, daca din demolare nu rezulta valorificare minim 1 leu



#106 cornell

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Male

Postat 28 September 2010 - 01:00 PM

Vezi postarearopirvulescu, la Feb 17 2010, 03:07 PM, a spus:

O firma de constructii (cod CAEN 4120) incheie un contract de executie lucrari cu o alta firma de constructii in vederea realizarii unor case.Cum inregistrez factura antreprenorului?
% =401
371
4426
Casele sunt destinate vanzarii.Produse finite nu sunt pt ca nu este regie proprie :lnr (1):

buna!
Te rog spune-mi cum ai inregistrat până la urmă? Am și eu o constructie care se finalizează in apartamente spre vanzare și parter comercial care rămâne în firmă. Mă interesează pentru locuințe ai mers pe 371 sau pe alt cont. Mulțumesc!
nu vorbi rau despre tine - vei fi aprobat deindata



#107 ropirvulescu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 28 September 2010 - 01:37 PM

factura am inregistrat-o 628=401 apoi valoarea in 331=711.cand se finalizeaza 345=331.



#108 cornell

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Male

Postat 29 September 2010 - 08:42 AM

multumesc. daca te rog spune-mi ce CAEN ai avut pentru vanzare - 6810? dar pentru "productia" in sine.
sau cine a mai avut ceva legat de aceasta speta.

IATA o abordare primita

e bine prin sistemul de productie din care rezulta un produs finit care ulterior se poate valorifica.

achizitii:
% 401
3021 sau 301
628
consumuri: 6021=3021, concomitent cu 331=711, atentie in 331 trebuie centralizate si orice costuri legate de productia produsului finit (salariati proprii,etc)
la finalitate: 711=331, descarcarea de produse in curs de executie
345=711 receptie produse finite finalizate
212=345 receptie imobilizari daca raman in societate sau 371=345, daca sunt destinate comertului.


In CAEN, ar fi bine sa aveti ca obiect de activitate si 4110:
CAEN 4110 - Dezvoltare (promovare) imobiliara:

Aceasta clasa include:
- dezvoltarea proiectelor de constructii, pentru cladiri rezidentiale si nerezidentiale, prin reunirea mijloacelor financiare, tehnice si fizice pentru realizarea proiectelor de constructii in vederea vanzarii ulterioare.

Aceasta clasa exclude:
- constructia de cladiri, vezi 4120
- activitati de arhitectura si de inginerie, vezi 711
- servicii de management al proiectelor privind constructia de cladiri, vezi 711


precum si 4120.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 01 October 2010 - 04:25 PM

nu vorbi rau despre tine - vei fi aprobat deindata



#109 malis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 93 Postari:

Postat 01 October 2010 - 09:53 AM

Revin iarasi cu problema raparatiei la cladire,momentan se fac reparatii la cladirea,care este sediul firmei noastre,reparatiile constau in dat jos zugraveala de pe peretii exteriori si zugravit din nou,gresia de pe terase reinnoita si tot felul de chestii de reparatii exterioare,nu a fost de la bun inceput finisata bine cladirea.Noi achizitionam diferite materiale(ciment,lavabil,adezive,folii etc.)si firma care ne face reparatia le foloseste la lucrare,iar la sfarsit ne va factura manopera.Cum inregistrez aceste materiale in contabilitate?Va multumesc.

Ma ajuta cineva...va rog. :lnr (1):

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 01 October 2010 - 04:26 PM




#110 siminel88

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 22 October 2010 - 06:28 PM

In anul 2007 am achizitionat un imobil(spatiu comercial la parterul unui bloc cu 8 etaje) de la o persoana juridica platitoare de TVA, iar cel care mi l-a vandut l-a facturat fara TVA deoarece l-a considerat cladire veche aceasta fiind construita in anul 1978, imobilul este considerata nepurtatoare de TVA deoarece au trecut 20 de ani de la constructie. In momentul cand mi l-a vandut adica in aprilie 2007 vanzatorul avea trecut in contabilitate ca fiind valoarea imobilului de 400milioane si ca ar fi facut investitii de 250 milioane, dar el face o reevaluare a cladirii in 2007 totul legal cu toate documentele in regula si valoarea cladirii se ridica la 9 miliarde. Eu il achizitionez de la el cu 9 miliarde mi-l factureaza fara TVA pentru ca el il considera cladire veche dar nu isi inregistreaza in contabilitate aceasta reevaluare. Eu in contabilitate il inregistrez tot fara TVA. Dupa 5 luni de la achizitie adica in decembrie 2007 eu societate comerciala platitoare de TVA vand imobilul fara sa fac nici o investitie in el la acelasi pret la o persoana fizica si tot asa il consider cladire veche si nu il facturez cu TVA. Azi in 2010 vin cei de la finante si imi spun ca trebuie sa platesc TVA pentru ca l-am vandut la acea persoana fizica, si trebuia sa inregistrez TVA deoarece cladirea nu este veche pentru ca primul vanzator are trecut in contabilitate ca fiind valoarea imobilului de 400milioane si investitii de 250milioane, iar in codul fiscal spune ca daca faci investitii de peste 50% din valoarea imobilului este considerat purtator de TVA.
Intrebarea mea este acest imobil este purtator de TVA, daca este nu si primul vanzator ar fi trebuit sa mi-l factureze cu TVA, si nu ar trebui sa fie 50% din valoarea lui de piata(adica daca la reevaluat si a constatat ca valoreaza 9 miliarde atunci investitiile ar trebui sa fie de 4,5 miliarde)?
Cum as putea sa dovedesc ca nu este purtator de TVA sau ce ar trebui sa fac?



#111 biancateodora

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 11 August 2011 - 02:54 PM

am si eu o intrebare. Cumpar materiale de constructii si prestari servicii de constructii si vand clientului acelasi lucru dar cu pret mai mare. Cum as face inregistrare? La furnizor-cumparare bag in 371 marfa si serviciile in 628? La client-vanzare bag marfa in 707 si serviciile in 704? Multumsec!



#112 ramonaspa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:brasov

Postat 21 October 2011 - 05:18 PM

vă rog ajutați-mă (că am albit)!!!!!
am preluat (și rău am făcut) la începutul lui septembrie o firmă de construcții - CAEN 4120 - nou înființată.Practic face lucrării de amenajări.
În cursul lunii are 4 contracte în derulare la care am câte un deviz ( manopera și materialele)
1. a achiziționat materiale 3028 - 401
2. le-am dat în consum pe toate 6028 -3028 conform materialelor din deviz
3. pentru fiecare contract am câte o factură de avans (încasată) 4111-419 ( procedura cu retur avans la finalul lucrării o știu)

Și de aici.........coșmarul!!!!!!!!! Trebuie să închid luna.
Eu m-am gândit că trebuie să înregistrez 332-711 dar la ce valoare? La începutul lunii știu că trebuie să repun 711-332.
Am făcut bine?și ce înregistări ar trebui să mai fac?



#113 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 21 October 2011 - 09:20 PM

Vezi postarearamonaspa, la 21 October 2011 - 05:18 PM, a spus:

vă rog ajutați-mă (că am albit)!!!!!
am preluat (și rău am făcut) la începutul lui septembrie o firmă de construcții - CAEN 4120 - nou înființată.Practic face lucrării de amenajări.
În cursul lunii are 4 contracte în derulare la care am câte un deviz ( manopera și materialele)
1. a achiziționat materiale 3028 - 401
2. le-am dat în consum pe toate 6028 -3028 conform materialelor din deviz
3. pentru fiecare contract am câte o factură de avans (încasată) 4111-419 ( procedura cu retur avans la finalul lucrării o știu)

Și de aici.........coșmarul!!!!!!!!! Trebuie să închid luna.
Eu m-am gândit că trebuie să înregistrez 332-711 dar la ce valoare? La începutul lunii știu că trebuie să repun 711-332.
Am făcut bine?și ce înregistări ar trebui să mai fac?

Da .
Ați făcut bine. 332 = 711 valoarea la cost de producție a lucrărilor în curs de execuție, executate, adică egală cu suma rulajului debitor al conturilor de cheltuieli.
Mai aveți de făcut închiderea lunară 121 = %6xx și %7xx(inclusiv 711) = 121 , vi se-nchid toate conturile de venituri și cheltuieli prin 121.

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 21 October 2011 - 09:22 PM




#114 ramonaspa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:brasov

Postat 21 October 2011 - 09:50 PM

am uitat să specific: totalul devizelor este mai mare ca și rulajul debitor al conturilor de cheltuieli.
Devizele le face șefu iar la manoperă pe metru pătrat are un preț constant, care este mai mare ca și cheltuilile cu salariile de la mine ( ca un fel de adaos). Prețul materialelor este egal cu consumul meu.



#115 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 21 October 2011 - 09:59 PM

Conform Ordinului 3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene :
Venituri din prestarea de servicii
259. - (1) Veniturile din prestari de servicii se inregistreaza in contabilitate pe masura efectuarii acestora. Prestarea de servicii cuprinde inclusiv executarea de lucrari si orice alte operatiuni care nu pot fi considerate livrari de bunuri.
(2) Stadiul de executie al lucrarii se determina pe baza de situatii de lucrari care insotesc facturile, procese-verbale de receptie sau alte documente care atesta stadiul realizarii si receptia serviciilor prestate.
(3) In cazul lucrarilor de constructii, recunoasterea veniturilor se face pe baza actului de receptie semnat de beneficiar, prin care se certifica faptul ca executantul si-a indeplinit obligatiile in conformitate cu prevederile contractului si ale documentatiei de executie.
(4) Contravaloarea lucrarilor nereceptionate de beneficiar pana la sfarsitul perioadei se evidentiaza la cost, in contul 332 "Servicii in curs de executie", pe seama contului 712 “Venituri aferente costurilor serviciilor in curs de executie”.
163. - Valoarea produselor si serviciilor in curs de executie se determina prin inventarierea productiei neterminate la sfarsitul perioadei, prin metode tehnice de constatare a gradului de finalizare sau a stadiului de efectuare a operatiilor tehnologice si evaluarea acesteia la costurile de productie.

Evaluarea la inventar a serviciilor in curs de executie se efectueaza la valoarea pe care societatea o estimeaza ca se va realiza.
In efectuarea evaluarii la costurile de productie, prevederile privind costul de productie se gasesc la pct. 52 din ordin
52.
(3) Costul stocurilor unui prestator de servicii cuprinde manopera si alte cheltuieli legate de personalul direct angajat in furnizarea serviciilor, inclusive personalul insarcinat cu supravegherea, precum si regiile corespunzatoare.




#116 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 21 October 2011 - 11:51 PM

Vezi postareaLexiroxi, la 21 October 2011 - 09:59 PM, a spus:

Conform Ordinului 3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene :
Venituri din prestarea de servicii
259. - (1) Veniturile din prestari de servicii se inregistreaza in contabilitate pe masura efectuarii acestora. Prestarea de servicii cuprinde inclusiv executarea de lucrari si orice alte operatiuni care nu pot fi considerate livrari de bunuri.
(2) Stadiul de executie al lucrarii se determina pe baza de situatii de lucrari care insotesc facturile, procese-verbale de receptie sau alte documente care atesta stadiul realizarii si receptia serviciilor prestate.
(3) In cazul lucrarilor de constructii, recunoasterea veniturilor se face pe baza actului de receptie semnat de beneficiar, prin care se certifica faptul ca executantul si-a indeplinit obligatiile in conformitate cu prevederile contractului si ale documentatiei de executie.
(4) Contravaloarea lucrarilor nereceptionate de beneficiar pana la sfarsitul perioadei se evidentiaza la cost, in contul 332 "Servicii in curs de executie", pe seama contului 712 “Venituri aferente costurilor serviciilor in curs de executie”.
163. - Valoarea produselor si serviciilor in curs de executie se determina prin inventarierea productiei neterminate la sfarsitul perioadei, prin metode tehnice de constatare a gradului de finalizare sau a stadiului de efectuare a operatiilor tehnologice si evaluarea acesteia la costurile de productie.

Evaluarea la inventar a serviciilor in curs de executie se efectueaza la valoarea pe care societatea o estimeaza ca se va realiza.
In efectuarea evaluarii la costurile de productie, prevederile privind costul de productie se gasesc la pct. 52 din ordin
52.
(3) Costul stocurilor unui prestator de servicii cuprinde manopera si alte cheltuieli legate de personalul direct angajat in furnizarea serviciilor, inclusive personalul insarcinat cu supravegherea, precum si regiile corespunzatoare.


Mulțumesc pentru rectificare.
Adică de când cu UE sau cu 3055/2009 avem și 332 și 712!
Pentru acuratețe!
Chiar m-am lăsat dus cu valul.
Din enunțul speței!

Dar văd că mai trebuie să facem precizarea că există diferență și între DEVIZ și SITUAȚIILE DE LUCRĂRI.
Fie preliminare ori definitive!
Adică la întocmirea devizelor folosim prețuri de deviz convenite, acceptate de clienți.
Dar la SITUAȚIILE DE LUCRĂRI EXECUTATE putem folosi fie prețurile de deviz , fie prețurile efective de preț de cost.
Adică cele de achiziție efective(după caz medii ponderate) ale materialelor și transporturilor, respectiv ... estimativ ... cel de calcul al manoperei directe de achitat sub forma salariilor, cu toate acareturile menționate sau incluse!
Dar cand vrem să ne bazăm pe informațiile noastre atunci avem cifrele exacte de preț de cost, în 641 și 645, nu ?
Deci...



#117 ramonaspa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:brasov

Postat 22 October 2011 - 08:50 AM

Mulțumesc pentru raspunsuri și timpul acordat.
Am făcut precizările pentru că găsisem diferite păreri și vroiam să fiu sigură.
Da conform OMFP 3055/2009 „contravaloarea lucrărilor nerecepționate de beneficiar până la sfârșitul perioadei se evidențiază la cost, în contul 332 “Servicii în curs de execuție”, pe seama contului 712 “Venituri aferente costurilor serviciilor în curs de execuție””.



#118 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 22 October 2011 - 10:01 AM

Vezi postarearamonaspa, la 22 October 2011 - 08:50 AM, a spus:

Mulțumesc pentru raspunsuri și timpul acordat.
Am făcut precizările pentru că găsisem diferite păreri și vroiam să fiu sigură.
Da conform OMFP 3055/2009 „contravaloarea lucrărilor nerecepționate de beneficiar până la sfârșitul perioadei se evidențiază la cost, în contul 332 “Servicii în curs de execuție”, pe seama contului 712 “Venituri aferente costurilor serviciilor în curs de execuție””.

Răspunsul dvs. este dezarmant. Eu unul chiar cu plăcere v-am oferit răspunsurile mele. Dar ... mi-a venit o idee ... cu privire la cum ar trebui să fie abordate răspunsurile la întrebările puse. Deci pe de o parte, chiar aici pe site-ul conta, ori chiar în cadrul topicelor de pe Forum să fie postate și accesibile ACTELE NORMATIVE care reglementează domeniile despre care întrebați și posibilele răspunsuri, asd literm, confom legii. Ar fi de o utilitate de neprețuit dacă administratorii ori moderatorii ar facilita creerea acestei BAZE DE DATE LEGISLATIVE specializate pe teme de FISCALITATE, CONTABILITATE, SOCIETĂȚI COMERCIALE, RESURSE UMAME ș.a.m.d.
Adică cum s-antîmplat la acest topic, normal ar fi fost ca persoana care ne-a pus intrebarea să fi știut că la capitolul legislație găsește și legea contabilității, dar și OMFP nr.3055/2009 în întregime, atașat, posibil chiar și de descărcat, deci "luat acasă" și de citit în tihnă. Pe urmă dacă ceva totuși ar fi rămas neînțeleasă, și nici Norme ori Ghiduri de aplicare, explicative nu se găsesc, se poate pune întrebarea. Iar cei dispuși să le citească , să vă și dea răspunsul lor, după cum au priceput dumnealor chestiunea respectivă!
Astfel multe deziluzii ori critici mai mult sau mai puțin întemeiate semănate mai ales fără voie, cred, ar fi prevenite.Și pe acest Forum.
Nu de alta dar unii sunt "tobă de carte" și pur și simplu, neavînd altceva mai bun de făcut, ne citesc și se enervează că ... vorbărie lungă ... pe când dumnealor, din 2-3 mișcări caută, selectează și postează în extras textul de lege, considerat potrivit.De regulă fără probleme: punct ochit, punct lovit. Dar dacă interlocuitorul nu știe ce-i aia țintă, ori pușcă, ori ce-nseamnă să ai carușe cu alice , ori cu gloanțe ?! Dacă are un calculator și un soft de contabilitate potrivit de a face înregistrări contabile , cu mitraliera, dar fără să-ți și dai seama cu ce. în ce ori pentru ce ai tras. Sau ... de aici încolo, ce fac ?! Ce trebuie să fac ?!
Adică dacă e de bal, păi, bal să fie. Dacă vrem să ajutăm, atunci să ajutăm. Dar și să admitem că nu tioți vin cu aceeași bagaj de cunoștințe și nu toți pricep dintrun subiect și predicat... ce au de consumat ?!De priceput ?! Unii trezindu-se cu-n pahar pe jumătate gol, sunt în stare să-l lase acolo neconsumat, pentru că nu știu cine ce a băut din pahar! Alții văzând paharul pe jumătate plin , gustă, consumă, și ne solicită să le umplem paharul din nou. Iarăși și iarăși.
Cum o fi? De bine? De rău? Judecați dvs.



#119 ramonaspa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:brasov

Postat 22 October 2011 - 10:33 AM

Frumoasă pledoarie, dar nu știu de ce răspunsul meu este dezarmant.Am răspuns că am cunoștințe de legislație pentru că am primit referințe legislative, dar pe mine practica mă omoară. Am vrut doar păreri conrete pentru că toți avem aceelași bagaj de cunoștințe,după cum bine ai admis.



#120 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 22 October 2011 - 10:57 AM

Vezi postarearamonaspa, la 22 October 2011 - 10:33 AM, a spus:

Frumoasă pledoarie, dar nu știu de ce răspunsul meu este dezarmant.Am răspuns că am cunoștințe de legislație pentru că am primit referințe legislative, dar pe mine practica mă omoară. Am vrut doar păreri conrete pentru că toți avem aceelași bagaj de cunoștințe,după cum bine ai admis.

Pledoaria mea este justificată și probabil, cred eu, și oportună, zic eu, pentru că eu am ținut și țin să răspund la întrebările puse. Având timp. Și disponibilitate. Acceptând dialogul.
Că răspunsul meu uneori este prea stufos, ori poate dezlânat, admit, dar eu încerc să formulez un răspuns ...așteptat ... inteligibil și pentru un cititor neavizat, deci din care să rezulte un răspuns valabil și pentru cel care a pus întrebarea, dar și un răspuns din care orice cititor să-și poată da seama despre ce vorbim!
Alții, în schimb cunosc, au la îndemână, și caută, selectează și postează textele de lege potrivite, prevederile legale aplicabile ! Și care texte chiar conțin, implicit sau explicit răspunsurile așteptate.
Chiar și un volum mult mai mare de informații, și lasă să se poată identifica sursa, arătând explicit respectiv "unde scrie", că deh, unii înțeleg răspunsul, dar dacă nu spui și unde scrie, atunci ...nu dau doi bani pe logica, elocvența sau raționamentul răspunsului dat!
Dictat uneori și de bunul simț!
Iar alteori doar de necesitatea de a face să înțelegem că legea ... așa prevede.
Fără nici o logică!
Sau totuși ?
Pentru unii direct vizați ?
Poate.
Deci...






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL