Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Monografie constructii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


- - - - -

Monografie constructii

126 replies to this topic

#61 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 02 September 2008 - 07:36 PM

Vezi postareaPuscasu Gabi, la Aug 26 2008, 08:39 AM, a spus:

Am inteles ca aceste inregistrari se fac de catre antreprenor cel care imi executa lucrarea.Dar eu voiam sa sti ce inregistrari fac eu beneficiarul acestor lucrari, pt caeu o sa vand la final apartamentele?
In cazul in care societatea construieste prin anteprenori valoarea contului 332 (debit) este egala cu valoarea contului 231, dar lucrarile neterminate (societatea ta fiind constructorul apartamentelor ce se vor vinde) au fost inregistrate lunar si s-a calculat impozitul pe profit aferent (contul 711 se inchide prin 121).



#62 Puscasu Gabi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 03 September 2008 - 08:47 AM

Vezi postareaPasareaPhoenix, la Sep 2 2008, 05:15 PM, a spus:

Contract de antrepriza
PRESTATOR=ANTREPRENOR->?A? BENEFICIAR->?B? [...]
Multumesc mult de ajutor. Sa inteleg ca eu trebuie sa fac inregistrarile din conta B?fiind benefeciarul lucrarii de antreprenor.si apoi eu vand apartamentele.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:27 PM




#63 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 03 September 2008 - 09:20 AM

Vezi postareaPuscasu Gabi, la Sep 3 2008, 09:47 AM, a spus:

Multumesc mult de ajutor. Sa inteleg ca eu trebuie sa fac inregistrarile din conta B?fiind benefeciarul lucrarii de antreprenor.si apoi eu vand apartamentele.
Corect! E mai simplu daca construiesti cu un antreprenor, ptr ca inreg numai 231-404(232-avansuri), dar, pe langa facturile de la antreprenor si contract si toate modificarile la contract(daca e cazul), trebuie sa-ti faci dosare cu toata documentatia care tine de contructia in sine(autorizatii, avize, planuri tehnice, devize de lucrari->partiale/finale, procese verbale de terminare lucrari->partiale/finale, proces verbal de receptie finala, si nu in ultimul rand contracte de V-C cu cei carora le vinzi si de asemenea, procese verbale de predare primire) si altele.........Banuiesc ca exista si alte persoane care se ocupa de aceasta investitie, cum ar fi un inginer constructor si care trebuie sa te spijine, pentru ca DOCUMENTATIA ESTE FOARTA IMPORTANTA.

Sa ai in ob de activ 6810-Cumpararea si vanzarea de bunuri imobiliare proprii

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:28 PM




#64 Puscasu Gabi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 04 September 2008 - 09:43 AM

Multumesc de raspuns.Am in ob de activitate 6810 deci este in regula.Spuneti-m va rog daca eu in afara de ce imi factureaza antreprenorul, mai achizitionez si eu alte materiale( gresie, Faiananta........) aceste facturi cum le inregistrez? LE considere realizare in regie proprie?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:28 PM




#65 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 September 2008 - 12:10 PM

DA. Sa faci nir-uri la toata materia prima, iar daca, spre ex, gresia o pun muncitorii tai, si chelt cu salariile, si toate cheltuielile aferente "regiei proprii", se totalizeaza la sf lunii si inreg suma totala 231-722, care atentie NU SE MAI REPUNE, ptr ca practic anulezi cheltuiala cu venitul si suma se aduna in 231, care la sf lucrarii se inchide cu 212...mai vizualizeaza odata ce-am scris cu A si B....
in ct 231 practic ajung sumele din regia proprie si sumele platite la antreprenor.ok!?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:29 PM




#66 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 10 September 2008 - 09:15 PM

Din punct de vedere contabil, o societate care construieste imobile le trateaza diferit, in functie de specificul activitatii si in functie de scopul pentru care sunt construite: utilizate in interes propriu, in scopul inchirierii sau pentru a le vinde.
O societate care construieste imobile cu scopul de a le vinde se incadreaza in categoria societatilor de constructii imobiliare, care contracteaza, construiesc si vand clientilor.
Lucrarile de constructii, care nu se finalizeaza in cursul unei luni se evidentiaza in contul de "Lucrari si servicii in curs de executie", pe seama veniturilor din productia stocata- cf. OMEF 1752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene.
In acest caz se combina contabilitatea lucrarilor de constructii cu contabilitatea activelor imobilizate deoarece apartamentele care nu se contracteaza apartin proprietarului, care le declara la primarie pentru plata taxelor locale.
Unele societati incadreaza activitatea la productie si o contabilizeaza ca atare, eu consider ca este o activitate de lucrari de constructii pentru obiectivul de investitii, (iar pentru clientii care au contractat apartamente constitui provizioane pentru garantii de buna executie) combinata cu activitatea de constructie active imobilizate pe care le vand ca marfa din stoc.



#67 mona.nt

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 16 September 2008 - 08:11 PM

buna. am si eu o problema lucrez la o firma de constructii de o saptamana si au apartamente terminate in regie proprie si vor sa le vanda au clienti, se face contract cu clienti dar cum inregistrez vanzarea ca nu pot sa le fac factura. cum fac? multumesc.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 22 October 2008 - 02:28 PM
CITARE MESAJ ANTERIOR




#68 silviu1996

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 19 September 2008 - 01:55 PM

am citit ce s-a scris pana acum si am o singura intrebare, precizez ca m-am angajat la o firma de constructii si contabila care a lucrat inainte opera totalul facturilor pe o gestiuni numite gest.santier sc vasile srl sau pf......, fara a opera materialele din factura, iar nirul si bc era scos din prog. de contab. cu o singura pozitie in care scria simplul materiale
cand am intrebat-o de ce nu opereaza fiecare produs in parte mi-a spus ca i-ar lua prea mult timp, e corect ce facea pot face si eu asa sau trebuie operat fiecare materilal in parte
multumesc anticipat pt.ajutor



#69 mona.nt

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 22 September 2008 - 07:09 PM

eu stiu ca se opereaza fiecare in parte si se da in consum.
eu operez materiile prime separat si bon de consum separat materialele consumabile separat si si celelalte separat ob de inv, piese de schimb. eu zic ca asa e bine poate gresesc :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 22 October 2008 - 02:28 PM
CITARE MESAJ ANTERIOR




#70 melisch

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 01 October 2008 - 03:37 PM

Si eu fac NIR pt fiecare pozitie in parte si fac bon de consum pozitie cu pozitie.

Vreau si eu ajutor/pareri referitor la cele 2 santiere in curs!
1. Momentan am o lucrare in curs dupa cum urmeaza: in 18.06 s-a facturat avansul (cei cu fundatie+structura au iesit muuult din termen), abia in 10.07.2008 a sosit prima transa de materie prima si s-a depozitat pe santier, undeva in jur de 29.07.2008 s-a inceput lucrarea si inca nu suntem gata mai sunt ultimele retrusuri de facut dar nu pot factura in aceelasi trimestru in care am inceput. Nu pot sa despart cheltuielile de manopera pt ca nu sunt faze de executie, la sfarsit se va factura catre noi manopera conform contract de firma cealalta a patronului care se ocupa de montaj (noi vindem materiale si mai nou am devenit si antreprenori sa putem ramana pe piata). Am deschis o gestiune separata pt aceasta lucrare sa pot urmari materialele consumabile+materia prima. Daca fac bon de consum voi avea doar cheltuieli nu si venit pt aceasta lucrare sau credeti ca trebuie sa inregistrez 332=711 valoarea totala a bonurilor de consum fara sa mai iau in considerare manopera. Mentionez ca nu este vorba de o suma exagerat de mare total in jur de 55.000 euro + tva din care cca 10% este manopera. Manopera se va factura la sfarsit catre noi.

2. A-si vrea sa am o situatie clara pt ca s-a semnat inca un contract pt o alta hala mare unde parca prevad ca in loc de 2 luni vor fi iar 3 caci vine frigul si in acest contract materialele furnizate de noi nu sunt multe doar suruburi si tinichigerie pt inchideri + o groaza de bani se vor duce pe utilajele inchiriate (prevazute in oferta) unul este inchiriat pt o luna iar automacaraua se inchirieaza la nevoie pt o zi si se factureaza a doua zi. Deci voi avea cheltuile cu prestari servicii automacarale+chirie.

Nu-mi este greu sa urmaresc cheltuielile pt fiecare santier pt ca scriu pe fiecare factura unde s-a dus, doar ca mi se pare greu sa urmaresc lucrarile cu ajutorul ctului 332 pt ca nu am mai lucrat cu ea si mi se pare ca doar imi complic existenta unfu rulajele si fac niste inregistrari de dragul de a muncii ca asa s-a preluat din vreame comunismului. Nu am nicio treaba cu Statul sau cu institutii publice ci doar cu societati comerciale. Am un pret de achizitie diferit de cel de vanzare ca sa fiu relevant ar trebui sa inregistrez 332=711 deja cu pretul de vanzare nu cu cel de achizitie :thumbup:
Pana acuma aveam lucrari de 1-2 max 4 saptamani si faceam la final bon de consum pe baza ofertei/devizului de lucrari imi era cel mai simplu dar vad ca am gresit.

Aceasta postare a fost editata de melisch: 01 October 2008 - 03:46 PM




#71 elagn

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female

Postat 01 October 2008 - 07:02 PM

Fisier atasat  Inregistrarea_in_contabilitate_a_proiectelor_imobiliare.doc   40.5K   600 downloads
poate te ajuta cu ceva

Fisier atasat  Reflectarea_in_contabilitate_a_activitatilor_de_demolare_a_cladirilor_si_constructia_altora_noi.doc   65.5K   400 downloads
sau poate aceasta sa va fie de folos

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 22 October 2008 - 02:29 PM




#72 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2008 - 02:33 AM

Vezi postareaLexiroxi, la Sep 10 2008, 10:15 PM, a spus:

Lucrarile de constructii, care nu se finalizeaza in cursul unei luni se evidentiaza in contul de "Lucrari si servicii in curs de executie", pe seama veniturilor din productia stocata- cf. OMEF 1752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene.
Corect, dar acest rationament este valabil pentru contabilitatea celui care EXECUTA lucrarea.
Inreg in contabilitatea executantului este 322-711-10 lei, cu repunere la inceputul lunii, iar in contabilitatea beneficiarului 231-404-10 lei,

Daca beneficiarul construieste in regie proprie, deci fara ajutorul unui constructor: 231-722-10 lei

Ptr ca am senzatia ca se face confuzie am sa revin cu un studiu de caz.



#73 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 03 October 2008 - 05:42 PM

In cazul discutat era vorba despre o societate comerciala in calitate de executant, care construieste apartamente prin anteprenori si prin forte proprii, destinate vanzarii. In acest caz considera ca executa lucrari de constructii la un santier de constructii si apartamentele se vand printr-un cont cuprins in CA.
Pentru lucrarile neterminate:
331/332=711 si
711=331/332



#74 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 06 October 2008 - 11:06 PM

Fara suparare, faci confuzie, societatea nu executa lucrari de constructii, ci investeste in constructii, respectiv in apartamente noi, in vederea revanzarii lor.
Inreg amintite se fac, cum corect ai spus, de catre cel care executa lucrarile de constructii, respectiv de catre antreprenor.
DECI:
1 antreprenorul inreg in 332=711 si repune 711=332
2 investitorul inreg fact de la antreprenor 231=404, iar daca face si/sau in regie proprie 231=722-cu suma costurilor(toate materialele, taxele, salariile, intr-un cuvant tot ce cheltuie ptr investitie), la sf lucrarii 212=231 si concomitent 371analitic=212, 4111=707 si 607=371analitic
Numai bine.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:29 PM




#75 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 07 October 2008 - 01:57 PM

Asa este, societatea respectiva are calitatea de constructor pentru investitia proprie, prin antreprenori si in regie proprie



#76 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 October 2008 - 06:41 PM

Draga mea, trebuie sa ai in prealabil un contract in care se specifica la obiect lucrarile efectuate. Factura poate sa contina fie ''servicii/lucrari cf contract nr.../data:...'', la care se anexeaza si devizul de lucrari, fie precizezi fiecare lucrare efectuata cu nr de ore, tarif/ora sau ce alta unitate de masura se doreste, dar neaparat cu mentiunea ''cf contract nr/data''.
Inregistrarea in ctb se face prin nota obisnuita de facturare servicii/lucrari: 4111=704 si 4111=4427(daca este cazul), dar tb urmata de scaderea din gestiune a materialelor folosite daca se folosesc consumabile, in baza devizului...

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 October 2008 - 06:44 PM

Madalina



#77 malis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 93 Postari:

Postat 15 January 2009 - 01:11 PM

Va rog sa ma ajutati cu o problema,seful meu vrea sa construiasca un gard,o parte as zice mai bine,doar partea comuna cu unul dini vecini si s-au inteles ca seful meu cumpara betonul si vecinul se ocupa de constructia gardului si cumpara stalpii,eu am primit o factura pe beton in val de 36.000.Cum inregistrez in contabilitate?



#78 mihaelas_78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Gender:Female

Postat 15 January 2009 - 01:38 PM

BUNA
Trebuie sa inregistrezi pe investitii .

- achizitia de materiale pentru realizarea investitiei:
% 401

301;3028

4426

-utilizarea materialelor achizitionate pe baza bonurilor de consum ca document justificativ de eliberare din magazie, daca acestea au fost in stoc:
231=301,3028......;
-utilizarea unor servicii prestate de terti
% = 401Furnizori

231 Imobilizari corporale in curs

4426T.V.A. deductibila

-la terminarea lucrarilor constructii se efectueaza receptia acestora, fapt ce trebuie consemnat intr-un proces verbal de receptie finala . Receptia finala a lucrarilor se inregistreaza prin formula contabila:
212 = 231



#79 malis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 93 Postari:

Postat 15 January 2009 - 02:18 PM

Probabil doar cu factura de beton voi ramane,celelalte facturi nu vor fi pe firma,atunci pe baza acestei facturi fac toate inregistrarile?



#80 Bajinaru Ramona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 77 Postari:

Postat 19 January 2009 - 08:50 PM

Buna seara! As avea nevoie de putin ajutor in ceea ce priveste contabilitatea unei constructii.Firma are in derulare un contract pentru o hala care se intinde pe 2 ani si pe 6 faze de lucrare ( fundatiestalpi, zidarie, etct).Fiecare faza dureaza in functie de complexitate aceasta fiind foarte mare cam 3 sau 4 luni. Are stipulat un avans de 50% care s-a facturat si un pret de 400 eur/mp. Tot firma de constructii achizitioneaza materialele de constructii.In fiecare zi se receptioneaza materialele care se scot pe baza bonului de consum de cel care se ocupa de lucrare.In fiecare luna adun bonurile de consum si fac inregistrarea 332-711. Trebuie sa adun aici si cheltuiala cu salariile?Ce alte cheltuieli trebuie sa mai prind in 332 ca sa nu denaturez rezultatul?Cel care se ocupa de devize imi spune ca pe langa materiale mai adauga cota de transport materiale, manipulare materiale (pt ca devizul la valoare materiale nu pica cu valoarea materialelor din contabilitateiar iar manopera nu pica cu valoarea cheltuielilor cu salariile ) si ca el trebuie sa imparta valoarea contractului pe diverse faze ca sa pice pe pretul pe metru patrat negociat in contract. Cum sa tin evidenta corect sa nu am probleme. Ce inregistrari trebuie sa fac lunar?Va multumesc.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL