Puscasu Gabi, la Aug 26 2008, 08:39 AM, a spus:
Monografie constructii
#61
Postat 02 September 2008 - 07:36 PM
#62
Postat 03 September 2008 - 08:47 AM
PasareaPhoenix, la Sep 2 2008, 05:15 PM, a spus:
PRESTATOR=ANTREPRENOR->?A? BENEFICIAR->?B? [...]
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:27 PM
#63
Postat 03 September 2008 - 09:20 AM
Puscasu Gabi, la Sep 3 2008, 09:47 AM, a spus:
Sa ai in ob de activ 6810-Cumpararea si vanzarea de bunuri imobiliare proprii
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:28 PM
#64
Postat 04 September 2008 - 09:43 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:28 PM
#65
Postat 04 September 2008 - 12:10 PM
in ct 231 practic ajung sumele din regia proprie si sumele platite la antreprenor.ok!?
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:29 PM
#66
Postat 10 September 2008 - 09:15 PM
O societate care construieste imobile cu scopul de a le vinde se incadreaza in categoria societatilor de constructii imobiliare, care contracteaza, construiesc si vand clientilor.
Lucrarile de constructii, care nu se finalizeaza in cursul unei luni se evidentiaza in contul de "Lucrari si servicii in curs de executie", pe seama veniturilor din productia stocata- cf. OMEF 1752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene.
In acest caz se combina contabilitatea lucrarilor de constructii cu contabilitatea activelor imobilizate deoarece apartamentele care nu se contracteaza apartin proprietarului, care le declara la primarie pentru plata taxelor locale.
Unele societati incadreaza activitatea la productie si o contabilizeaza ca atare, eu consider ca este o activitate de lucrari de constructii pentru obiectivul de investitii, (iar pentru clientii care au contractat apartamente constitui provizioane pentru garantii de buna executie) combinata cu activitatea de constructie active imobilizate pe care le vand ca marfa din stoc.
#67
Postat 16 September 2008 - 08:11 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 22 October 2008 - 02:28 PM
CITARE MESAJ ANTERIOR
#68
Postat 19 September 2008 - 01:55 PM
cand am intrebat-o de ce nu opereaza fiecare produs in parte mi-a spus ca i-ar lua prea mult timp, e corect ce facea pot face si eu asa sau trebuie operat fiecare materilal in parte
multumesc anticipat pt.ajutor
#69
Postat 22 September 2008 - 07:09 PM
eu operez materiile prime separat si bon de consum separat materialele consumabile separat si si celelalte separat ob de inv, piese de schimb. eu zic ca asa e bine poate gresesc
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 22 October 2008 - 02:28 PM
CITARE MESAJ ANTERIOR
#70
Postat 01 October 2008 - 03:37 PM
Vreau si eu ajutor/pareri referitor la cele 2 santiere in curs!
1. Momentan am o lucrare in curs dupa cum urmeaza: in 18.06 s-a facturat avansul (cei cu fundatie+structura au iesit muuult din termen), abia in 10.07.2008 a sosit prima transa de materie prima si s-a depozitat pe santier, undeva in jur de 29.07.2008 s-a inceput lucrarea si inca nu suntem gata mai sunt ultimele retrusuri de facut dar nu pot factura in aceelasi trimestru in care am inceput. Nu pot sa despart cheltuielile de manopera pt ca nu sunt faze de executie, la sfarsit se va factura catre noi manopera conform contract de firma cealalta a patronului care se ocupa de montaj (noi vindem materiale si mai nou am devenit si antreprenori sa putem ramana pe piata). Am deschis o gestiune separata pt aceasta lucrare sa pot urmari materialele consumabile+materia prima. Daca fac bon de consum voi avea doar cheltuieli nu si venit pt aceasta lucrare sau credeti ca trebuie sa inregistrez 332=711 valoarea totala a bonurilor de consum fara sa mai iau in considerare manopera. Mentionez ca nu este vorba de o suma exagerat de mare total in jur de 55.000 euro + tva din care cca 10% este manopera. Manopera se va factura la sfarsit catre noi.
2. A-si vrea sa am o situatie clara pt ca s-a semnat inca un contract pt o alta hala mare unde parca prevad ca in loc de 2 luni vor fi iar 3 caci vine frigul si in acest contract materialele furnizate de noi nu sunt multe doar suruburi si tinichigerie pt inchideri + o groaza de bani se vor duce pe utilajele inchiriate (prevazute in oferta) unul este inchiriat pt o luna iar automacaraua se inchirieaza la nevoie pt o zi si se factureaza a doua zi. Deci voi avea cheltuile cu prestari servicii automacarale+chirie.
Nu-mi este greu sa urmaresc cheltuielile pt fiecare santier pt ca scriu pe fiecare factura unde s-a dus, doar ca mi se pare greu sa urmaresc lucrarile cu ajutorul ctului 332 pt ca nu am mai lucrat cu ea si mi se pare ca doar imi complic existenta unfu rulajele si fac niste inregistrari de dragul de a muncii ca asa s-a preluat din vreame comunismului. Nu am nicio treaba cu Statul sau cu institutii publice ci doar cu societati comerciale. Am un pret de achizitie diferit de cel de vanzare ca sa fiu relevant ar trebui sa inregistrez 332=711 deja cu pretul de vanzare nu cu cel de achizitie
Pana acuma aveam lucrari de 1-2 max 4 saptamani si faceam la final bon de consum pe baza ofertei/devizului de lucrari imi era cel mai simplu dar vad ca am gresit.
Aceasta postare a fost editata de melisch: 01 October 2008 - 03:46 PM
#71
Postat 01 October 2008 - 07:02 PM
Inregistrarea_in_contabilitate_a_proiectelor_imobiliare.doc 40.5K
600 downloadspoate te ajuta cu ceva
Reflectarea_in_contabilitate_a_activitatilor_de_demolare_a_cladirilor_si_constructia_altora_noi.doc 65.5K
400 downloadssau poate aceasta sa va fie de folos
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 22 October 2008 - 02:29 PM
#72
Postat 03 October 2008 - 02:33 AM
Lexiroxi, la Sep 10 2008, 10:15 PM, a spus:
Inreg in contabilitatea executantului este 322-711-10 lei, cu repunere la inceputul lunii, iar in contabilitatea beneficiarului 231-404-10 lei,
Daca beneficiarul construieste in regie proprie, deci fara ajutorul unui constructor: 231-722-10 lei
Ptr ca am senzatia ca se face confuzie am sa revin cu un studiu de caz.
#73
Postat 03 October 2008 - 05:42 PM
Pentru lucrarile neterminate:
331/332=711 si
711=331/332
#74
Postat 06 October 2008 - 11:06 PM
Inreg amintite se fac, cum corect ai spus, de catre cel care executa lucrarile de constructii, respectiv de catre antreprenor.
DECI:
1 antreprenorul inreg in 332=711 si repune 711=332
2 investitorul inreg fact de la antreprenor 231=404, iar daca face si/sau in regie proprie 231=722-cu suma costurilor(toate materialele, taxele, salariile, intr-un cuvant tot ce cheltuie ptr investitie), la sf lucrarii 212=231 si concomitent 371analitic=212, 4111=707 si 607=371analitic
Numai bine.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 12:29 PM
#75
Postat 07 October 2008 - 01:57 PM
#76
Postat 11 October 2008 - 06:41 PM
Inregistrarea in ctb se face prin nota obisnuita de facturare servicii/lucrari: 4111=704 si 4111=4427(daca este cazul), dar tb urmata de scaderea din gestiune a materialelor folosite daca se folosesc consumabile, in baza devizului...
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 October 2008 - 06:44 PM
#77
Postat 15 January 2009 - 01:11 PM
#78
Postat 15 January 2009 - 01:38 PM
Trebuie sa inregistrezi pe investitii .
- achizitia de materiale pentru realizarea investitiei:
% 401
301;3028
4426
-utilizarea materialelor achizitionate pe baza bonurilor de consum ca document justificativ de eliberare din magazie, daca acestea au fost in stoc:
231=301,3028......;
-utilizarea unor servicii prestate de terti
% = 401Furnizori
231 Imobilizari corporale in curs
4426T.V.A. deductibila
-la terminarea lucrarilor constructii se efectueaza receptia acestora, fapt ce trebuie consemnat intr-un proces verbal de receptie finala . Receptia finala a lucrarilor se inregistreaza prin formula contabila:
212 = 231
#79
Postat 15 January 2009 - 02:18 PM
#80
Postat 19 January 2009 - 08:50 PM
Similar Topics
| Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
|---|---|---|---|---|---|
ORDIN Nr. 2734/2022 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat "Granturi pentru investitii in retehnologizare acordate IMM-urilor din domeniile industriei alimentare si constructiilor, precum si alte domenii in legatura cu acestea, ... |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
|
|
Pinned monografie fonduri UE |
CONTABILITATEA FONDURILOR NERAMBURSABILE | Biaconsult |
|
|
|
OMF 1528/2022 privind stabilirea Procedurii de acordare a facilitatilor fiscale în domeniul constructiilor |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
|
|
fisa postului - CONSTRUCTII SI INSTALATIIdiverse fise de post din acest domeniu |
FISA POSTULUI | Welcome |
|
|
|
monografie inregistrare accident munca |
CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE | ANAKINA |
|
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi







