Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
stagiu anul I - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 9

Salt la continut


* * * * * 1 Voturi

stagiu anul I


287 replies to this topic

#161 Mitzurina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2010 - 11:08 AM

Vezi postareacarmenszlwa, la Dec 30 2009, 10:41 PM, a spus:

5. Calculați și interpretați situația netă a unei întreprinderi care prezintă următoarea situație financiară:
Indicator 31.12.n
Imobilizări 1500
Stocuri 400
Creanțe 250
Disponibilități 30
Datorii mai mari de un an 2500
Datorii mai mici de un an 350
Din care datorii bancare pe termen foarte scurt 5

Buna,

am gasit postarea ta si am si eu de rezolvat problema de mai sus; te rog, ai putea sa-mi trimiti si mie rezolvarea ? adresa mea e mitzurina@yahoo.com

multumesc



#162 lup gabriela monica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Baia Sprie

Postat 22 February 2010 - 03:43 PM

2. Să se calculeze fluxul de numerar de gestiune și cel disponibil în cazul unei întreprinderi pentru care se cunosc următoarele elemente: cifra de afaceri 40000 u.m., cheltuieli materiale 20000 u.m., cheltuieli salariale 10000, cheltuieli cu amortizarea 1500 u.m., cheltuieli cu dobânzi 800 u.m., impozit pe profit 1000 u.m.imobilizărila începutul anului 2000 u.m., imobilizări la sfârșitul anului 2100 u.m., creșterea activului circulant net 100 u.m.

3. Să se calculeze marja comercială și valoarea adăugată generate de societatea X despre care se cunosc informațiile financiare din tabelul de mai jos și să se analizeze repartiția valorii adăugate pe destinații.
Indicator u.m.
Venituri din vânzarea mărfurilor 20000
Producția vândută 30000
Producția stocată 1000
Producția imobilizată 200
Cheltuieli cu mărfurile 15000
Cheltuieli cu materii prime 15000
Cheltuieli salariale 12000
Cheltuieli cu amortizarea 3000
Cheltuieli cu chirii 1500
Cheltuieli cu dobânzi 1400
Impozit pe profit 1000

4. Calculați și interpretați situația netă a unei întreprinderi care prezintă următoarea situație financiară:
Indicator 31.12.n
Imobilizări 1500
Stocuri 400
Creante 250
Disponibilități 30
Datorii mai mari de un an 2500
Datorii mai mici de un an 350
Din care datorii bancare pe termen foarte scurt 5

daca aveti rezolvarile la problemele astea va rog mult sa le postati...multumesc anticipat




#163 gabira

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 23 February 2010 - 04:52 PM

Problema 35
Rezolvare partiala ( interpretarea fluxurilor o poti gasi pe net)

A.Activitatea de exploatare
Profit înainte de impozitare 1300 lei
+ cheltuieli cu amortizarea 1000 lei
+ cheltuieli du dobânda 200 lei
= Profitul din exploatare înaintea deducerii variaţiei
necesarului de fond de rulment din exploatare 2500 lei
- creşteri ale creanţelor comerciale (200) lei
+ descreşteri în valoarea stocurilor 100 lei
+ creşteri în valoarea furnizorilor 500 lei
+ cescreşteri în valoarea obligaţiilor fiscale 200 lei
= Numerar generat din activitatea de exploatare 3100 lei
- dobanzi platite (200) lei
- impozit pe profit plătit (200) lei
= FNT din activitatea de exploatare 2700 lei

B. Activitatea de investiţii
- plăţi pentru achizitia de imobilizări (3000) lei
= FNT din activitatea de investiţii (3000) lei

C. Activitatea de finantare
- plati privind reduceri de capitaluri proprii (100) lei
+ cresteri de datorii financiare 500 lei
- rambursare credite de trezorerie (50) lei
= FNT din activitatea de finanţare 350 lei

D. Creşterea netă în valoarea numerarului = 2700–3000+350 = 50 lei



#164 sc78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Galati

Postat 23 February 2010 - 06:29 PM

Buna!
Trebuie sa depun acum 3 lucrari de stagiu cu cate 40 probleme fiecare. Mai am nerezolvate doar 6.
Daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu rezolvarea ar fi super. Le atasez.
Merci.

1. In luna ianuarie 2005 o societate comerciala a livrat un utilaj cu plata in rate in valoare de 150.000 lei, costul sau fiind de 100.000 lei. S-a convenit ca plata sa se faca prin rate lunare de 2.000 lei. Societatea comerciala a optat pentru trecerea pe venituri, respectiv cheltuieli, din punct de vedere fiscal, la scadentafiecarei rate. Care este influenta acestui contract din punctul de vedere al impozitului pe profit in anul 2009?

2. Un agent economic prezinta in anul 2009, conform datelor din bilant, urmatoarea situatie:
capitaluri proprii la inceputul anului 20.000 lei;
capitaluri proprii la sfarsitul trimestrului I 21.000 lei;
capital imprumutat cu scadenta mai mare de 1 an la inceputul anului 50.000 lei;
capital imprumutat cu scadenta mai mare de 1 an la sfarsitul trimestrului I 100.000 lei.
Pe 1 februarie a contractat un imprumut de la o banca in valoare de 20.000 lei pe 2 ani, cu o rata anuala a dobanzii de 25% (dobanda fiind platibila lunar, iar imprumutul rambursabil la scadenta). Tot pe 1 februarie a contractat un imprumut de la un actionar in suma de 30.000 lei, pe 3 ani, rata anuala a dobanzii fiind de 20% (imprumutul se restituie integral la scadenta, iar dobanda se plateste lunar). Rata de referinta a BNR pentru luna martie este de 10%. Sa se analizeze deductibilitatea cheltuielilor cu dobanzile.

3. La data de 15 octombrie 200X se infiinteaza S.C. BETA S.R.L. La infiintare ea estimeaza ca va realiza o cifra de afaceri până la sfârșitul anului de 45.000 lei și opteaza pentru a fi impusa cu impozitul pe profit și pentru a aplica regimul special de scutire de TVA (de a fi neplătitor de TVA). La 31 decembrie 200X societatea constată că a realizat venituri totale în valoare de 86.000 (din care cifra de afaceri 80.000 lei) lei și cheltuieli totale în valoare de 75.000 lei. Se cunosc următoarele elemente referitoare la unele venituri și cheltuieli efectuate:
- în luna noiembrie 200X, societatea înregistrează cheltuieli cu provizioanele de 3.000 lei, pe care nu are dreptul să le deducă. În luna octombrie 1000 de lei sunt reluati la venituri.
- în perioada octombrie - decembrie societatea achiziționează dulciuri și sucuri, reprezentand cheltuieli în sumă de 2.300 lei ce vor fi distribuite clienților la întâlnirile de afaceri
- în luna noiembrie 200X societatea acordă o sponsorizare în bani în sumă de 2.000 lei unui student
- în luna decembrie 200X doi salariați ai unității fac o deplasare de 3 zile în municipiul Cluj pentru negocierea unui contract cu un furnizor. Cheltuielile aferente deplasării sunt: diurnă = 620 lei; cheltuieli transport = 1.000 lei; cheltuieli cazare = 800 lei. (limita cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare la institutii publice este de 13 lei/persoana/zi)
- în cursul anului 200X societatea a înregistrat: 2.000 lei cheltuieli cu amenzi aplicate de Garda Financiară; 500 lei cheltuieli cu penalități pentru neplata la termen datorate furnizorului de servicii de telefonie, conform contractului încheiat cu acesta.
Cerințe:
Identificați veniturile impozabile și veniturile neimpozabile (tip și sume);
Identificați cheltuielile deductibile și cheltuielile nedeductibile (tip și sume);
Determinați impozitul pe profit datorat pentru anul 200X;
Determinați impozitul pe profit de plată pentru anul 200X.

4. Aprovizionarea presupune:
a) Comenzile sa contina produse care indeplinesc specificatiile corespunzatoare;
b) Sa se plateasca preturi corespunzatoare;
c) Comanda sa contina cantitatile de produse si termene de aprovizionare corespunzatoare;
d) Actualizarea informatiilor legate de furnizor astfel incit comanda sa contina date reale;
e) Produsele comandate sa se obtina in timp util;
f) Inregistrarea comenzilor aprobate complet si corect;
g) Prevenirea lansarii comenzilor neaprobate.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

5. Receptia presupune:
a) Asigurarea ca se primesc numai materiale comandate;
b) Asigurarea ca se primesc numai materiale de calitatea specificata in ordinele de achizitii;
c) Asigurarea ca toate materialele receptionate si transmise la alte departamente sunt correct inregistrate;
d) Protejarea materialelor primate;
e) Asigurarea ca informatiile privitoare la facturile de cumparare, stoc si dispozitiile de achizitie sunt consecvente;
f) Returnarea prompte a materialelor necorespunzatoare;
g) Documentarea completa si corecta a tuturor transferurilor catre deposit si de la deposit;
h) Existenta cererilor de transfer in productie si onorarea acestora la timp;
i) Conditii de munca sigure si depozitarea corespunzatoare a materialelor periculoase.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

6. Organizarea contabilitatii de gestiune. Studiu de caz: societate de productie



#165 ionelahh

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 09 April 2010 - 03:35 PM

Buna ziua ,
Sunt anul II de stagiu la Constanta , si as dori daca se poate sa colaboram pentru un schimb de informatii privind modul de rezolvare a problemelor de stagiu. Adresa mea de mail este ihanu85@yahoo.com

Va multumesc!

Vezi postareaLaura Mihaela, la May 7 2009, 02:29 PM, a spus:

Buna!
Si eu stagiara anul II
Ar fi frumos sa colaboram.
Mai am putin si am terminat sa zic asa partea a doua a problemelor de la proiectul anului 1.
O sa incerc sa atasez fisierul.


Si eu stagiara anul II - Constanta si as dori sa colaboram pe seama lucrarii de stagiu, daca faci rost de rezolvari te rog frumos daca se poate sa mi le trimiti si mie. Adresa mea de mail este urmatoarea : ihanu85@yahoo.com



#166 Meliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 16 April 2010 - 03:30 PM

[quote name='ionelahh' date='Apr 9 2010, 04:35 PM' post='224031']
Buna ziua ,
Sunt anul II de stagiu la Constanta , si as dori daca se poate sa colaboram pentru un schimb de informatii privind modul de rezolvare a problemelor de stagiu. Adresa mea de mail este ihanu85@yahoo.com


GRUPAIV CATEGORIA VI- Administrarea si lichidarea intreprinderii- contabili autorizati cine are problema 1 (1)dau in schimb alta de la alta categie deoarece eu am terminat lucrarea dar nu stiu pe aceasta de unde sa iau indicatii. Multumesc.



#167 vladulescumihaela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:

Postat 17 April 2010 - 04:41 PM

Salut! Aveti rezolvarea la vreuna din urmatoarele probleme de stagiu? Anul II, sem I, Constanta:

1. Ati constatat ca in costurile de transformare a stocurilor intreprinderea auditata a cuprins suma de 30.000.000 lei reprezentand costurile unui imprumut aferent stocurilor. Cum retineti aceasta constatare cunoscand ca, potrivit Standardelor Internationale de Contabilitate, integrarea costurilor aferente imprumuturilor in costul de transformare a stocurilor este:
a) Obligatorie;
b) Optionala;
c) Interzisa.

2. Aveti urmatoarele informatii despre intreprindere: cheltuieli de infiintare 5.000, licente 10.000, cladiri 50.000, echipamente 100.000, stocuri 200.000, creante 300.000, banci 10.000, venituri in avans 80.000, capital social 125.000, rezerve 5.000, furnizori 250.000, imprumuturi bancare 150.000 (din care 75.000 pe termen lung), provizioane pentru riscuri si cheltuieli 65.000.
Eliberati bilantul contabil in principalele sale mase, bilantul financiar si bilantul functional si explicati rolul acestora in cadrul diagnosticului de evaluare.

3. O intreprindere prezinta caracteristicile urmatoare:
- capitaluri investite de actionari si creditori: 1.000 milioane u.m.
- rentabilitate minima ceruta de la capitalurile investite pe piata: 7.5%
- rentabilitate asteptata (previzionala) a capitalurilor investite in afacere: 10%
Sa se calculeze goodwill-ul intreprinderii pe baza ipotezelor: superprofitul va creste cu o rata anuala constanta de 5% pe un orizont de 10 ani.

4. Activitatea Departamentului Resurse umane presupune:
a) Respectarea legislatiei si reglementarilor in vigoare precum si a politicilor companiei;
b) Mentinerea de inregistrari care demonstreaza respectarea legilor si reglementarilor;
c) Asigurarea confidentialitatii din cadrul Departamentului Resurse umane;
d) Asigurarea productivitatii muncii la un nivel acceptabil;
e) Angajarea unui numar sufficient si adecvat de personal calificat;
f) Asigurarea ca personalul este pregatit adecvat in scopul indeplinirii responsabilitatilor corespunzatoare;
g) Asigurarea ca personalul primeste informatii cu privire la performantele lor si la dezvoltarea carierei.
Identificati si enumerate riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

5. Se cunosc urmatoare informatii financiare referitoare la o societate comerciala ce activeaza in domeniul comertului cu amanuntul de bunuri de larg consum:

Indicator u.m.
Imobilizari 1500
Stocuri 500
Creante 100
Disponibilitati 100
Capitaluri proprii 700
Datorii financiare 500
Furnizori 500
Datorii salariale 300
Datorii fiscale si sociale 150
Credite de trezorerie 50
Cifra de afaceri 5000

Sa se calculeze si sa se interpreteze duratele de rotatie ale elementelor de activ si pasiv circulant si viteza de rotatie a activului circulant net.

6. Din contul de profit si pierderi al societatii din exercitiul precedent se cunosc urmatoarele informatii:

Indicator u.m.
Cheltuieli de exploatare platibile 1500
Amortizare 100
Cheltuieli cu dobanzi 200
Impozit pe profit 60

Sa se calculeze si sa se interpreteze ratele de solvabilitate si cele de rentabilitate pentru intreprindere.

7. Asociatii societatii”x” au decis dizolvarea acesteia. Situatia patrimoniului conform bilantului contabil la data inceperii lichidarii se prezinta astfel:

Constructii 30.000 lei
Amortizarea constructiilor 20.000 lei
Echipamente tehnologice 15.000 lei
Amortizarea echipamentelor tehnologice 10.000 lei
Materii prime 3.000 lei
Ajustari pentru deprecierea materiilor prime 500 lei
Clienti 2.000 lei
Clienti incerti 700 lei
Ajustari pentru deprecierea clientilor incerti 400 lei
Conturi la banci in lei 1.300 lei
Furnizori 7.000 lei
Provizioane 1.250 lei
Capital subscris varsat 11.000 lei
Rezerve legale 1.850 lei

Operatiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Constructiile au fost vandute cu 11.000 lei, fata de valoarea ramasa neamortizata de 10.000 lei;
b) Echipamentele tehnologice au fost vandute cu 7.000 lei fata de valoarea ramasa neamortizata de 5.000 lei;
c) Materiile prime au fost vandute cu 2.850 lei fata de valoarea e 2.500 lei;
d) In vederea incasarii inainte de scadenta a creantelor certe au fost acordate sconturi in valoare de 100 lei;
e) Din suma clientilor incerti de 700 lei se incaseaza jumatate, restul fiind irecuperabile;
f) Pentru plata inainte de termen a datoriilor catre furnizori, acestia au acordat sconturi in suma de 350 lei;
g) Cheltuielile effectuate cu lichidarea societatii au fost in suma de 900 lei.
Se cere:
a) Inregistrarile contabile aferente operatiilor de lichidare
b) Intocmirea bilantului inainte de partaj
c) Inregistrarile contabile aferente operatiilor de partaj la actionari

8. Dati un exemplu de ajustare a TVA in cazul unui bun imobil ce este folosit in alte scopuri decat activitatile cu drept de deducere daca la achizitionare s-a dedus TVA.

9. O societate comerciala A produce o cantitate de 5.000 sticle de vin spumos a 0.75 l/sticla la un pret de productie de 8 lei/sticla. Societatea A vinde catre societatea B cele 5.000 de sticle. Sa se determine valoarea accizei. Acciza unitara si cursul de schimb sunt cele prevazute de codul fiscal.



#168 Meliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 18 April 2010 - 11:14 AM

Vezi postareavladulescumihaela, la Apr 17 2010, 05:41 PM, a spus:

Salut! Aveti rezolvarea la vreuna din urmatoarele probleme de stagiu? Anul II, sem I, Constanta:

1. Ati constatat ca in costurile de transformare a stocurilor intreprinderea auditata a cuprins suma de 30.000.000 lei reprezentand costurile unui imprumut aferent stocurilor. Cum retineti aceasta constatare cunoscand ca, potrivit Standardelor Internationale de Contabilitate, integrarea costurilor aferente imprumuturilor in costul de transformare a stocurilor este:
a) Obligatorie;
b) Optionala;
c) Interzisa.

2. Aveti urmatoarele informatii despre intreprindere: cheltuieli de infiintare 5.000, licente 10.000, cladiri 50.000, echipamente 100.000, stocuri 200.000, creante 300.000, banci 10.000, venituri in avans 80.000, capital social 125.000, rezerve 5.000, furnizori 250.000, imprumuturi bancare 150.000 (din care 75.000 pe termen lung), provizioane pentru riscuri si cheltuieli 65.000.
Eliberati bilantul contabil in principalele sale mase, bilantul financiar si bilantul functional si explicati rolul acestora in cadrul diagnosticului de evaluare.

3. O intreprindere prezinta caracteristicile urmatoare:
- capitaluri investite de actionari si creditori: 1.000 milioane u.m.
- rentabilitate minima ceruta de la capitalurile investite pe piata: 7.5%
- rentabilitate asteptata (previzionala) a capitalurilor investite in afacere: 10%
Sa se calculeze goodwill-ul intreprinderii pe baza ipotezelor: superprofitul va creste cu o rata anuala constanta de 5% pe un orizont de 10 ani.

4. Activitatea Departamentului Resurse umane presupune:
a) Respectarea legislatiei si reglementarilor in vigoare precum si a politicilor companiei;
b) Mentinerea de inregistrari care demonstreaza respectarea legilor si reglementarilor;
c) Asigurarea confidentialitatii din cadrul Departamentului Resurse umane;
d) Asigurarea productivitatii muncii la un nivel acceptabil;
e) Angajarea unui numar sufficient si adecvat de personal calificat;
f) Asigurarea ca personalul este pregatit adecvat in scopul indeplinirii responsabilitatilor corespunzatoare;
g) Asigurarea ca personalul primeste informatii cu privire la performantele lor si la dezvoltarea carierei.
Identificati si enumerate riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

5. Se cunosc urmatoare informatii financiare referitoare la o societate comerciala ce activeaza in domeniul comertului cu amanuntul de bunuri de larg consum:

Indicator u.m.
Imobilizari 1500
Stocuri 500
Creante 100
Disponibilitati 100
Capitaluri proprii 700
Datorii financiare 500
Furnizori 500
Datorii salariale 300
Datorii fiscale si sociale 150
Credite de trezorerie 50
Cifra de afaceri 5000

Sa se calculeze si sa se interpreteze duratele de rotatie ale elementelor de activ si pasiv circulant si viteza de rotatie a activului circulant net.

6. Din contul de profit si pierderi al societatii din exercitiul precedent se cunosc urmatoarele informatii:

Indicator u.m.
Cheltuieli de exploatare platibile 1500
Amortizare 100
Cheltuieli cu dobanzi 200
Impozit pe profit 60

Sa se calculeze si sa se interpreteze ratele de solvabilitate si cele de rentabilitate pentru intreprindere.

7. Asociatii societatii”x” au decis dizolvarea acesteia. Situatia patrimoniului conform bilantului contabil la data inceperii lichidarii se prezinta astfel:

Constructii 30.000 lei
Amortizarea constructiilor 20.000 lei
Echipamente tehnologice 15.000 lei
Amortizarea echipamentelor tehnologice 10.000 lei
Materii prime 3.000 lei
Ajustari pentru deprecierea materiilor prime 500 lei
Clienti 2.000 lei
Clienti incerti 700 lei
Ajustari pentru deprecierea clientilor incerti 400 lei
Conturi la banci in lei 1.300 lei
Furnizori 7.000 lei
Provizioane 1.250 lei
Capital subscris varsat 11.000 lei
Rezerve legale 1.850 lei

Operatiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Constructiile au fost vandute cu 11.000 lei, fata de valoarea ramasa neamortizata de 10.000 lei;
b) Echipamentele tehnologice au fost vandute cu 7.000 lei fata de valoarea ramasa neamortizata de 5.000 lei;
c) Materiile prime au fost vandute cu 2.850 lei fata de valoarea e 2.500 lei;
d) In vederea incasarii inainte de scadenta a creantelor certe au fost acordate sconturi in valoare de 100 lei;
e) Din suma clientilor incerti de 700 lei se incaseaza jumatate, restul fiind irecuperabile;
f) Pentru plata inainte de termen a datoriilor catre furnizori, acestia au acordat sconturi in suma de 350 lei;
g) Cheltuielile effectuate cu lichidarea societatii au fost in suma de 900 lei.
Se cere:
a) Inregistrarile contabile aferente operatiilor de lichidare
b) Intocmirea bilantului inainte de partaj
c) Inregistrarile contabile aferente operatiilor de partaj la actionari

8. Dati un exemplu de ajustare a TVA in cazul unui bun imobil ce este folosit in alte scopuri decat activitatile cu drept de deducere daca la achizitionare s-a dedus TVA.

9. O societate comerciala A produce o cantitate de 5.000 sticle de vin spumos a 0.75 l/sticla la un pret de productie de 8 lei/sticla. Societatea A vinde catre societatea B cele 5.000 de sticle. Sa se determine valoarea accizei. Acciza unitara si cursul de schimb sunt cele prevazute de codul fiscal.
Din pacate eu nu am aceleasi probleme, am scanat intr-un topic separat lucrarea mea. Cauta-l pe forum.



#169 tuscuta14

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 11 June 2010 - 10:52 AM

Buna! Sunat anul Istagiu Constanta. Are cineva rezolvarile pentru Grupa I - Categoria XI - Tinerea contabilitatii unei entitati ? Mentionez ca lucrarea trebuie predata marti, 15.iunie.2010
Adresa mea de mail este tuscuta14@yahoo.com. Va multumesc anticipat!



#170 edu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 15 June 2010 - 07:22 AM

Vezi postareavladulescumihaela, la Apr 17 2010, 05:41 PM, a spus:

Salut! Aveti rezolvarea la vreuna din urmatoarele probleme de stagiu? Anul II, sem I, Constanta:

1. Ati constatat ca in costurile de transformare a stocurilor intreprinderea auditata a cuprins suma de 30.000.000 lei reprezentand costurile unui imprumut aferent stocurilor. Cum retineti aceasta constatare cunoscand ca, potrivit Standardelor Internationale de Contabilitate, integrarea costurilor aferente imprumuturilor in costul de transformare a stocurilor este:
a) Obligatorie;
b) Optionala;
c) Interzisa.

2. Aveti urmatoarele informatii despre intreprindere: cheltuieli de infiintare 5.000, licente 10.000, cladiri 50.000, echipamente 100.000, stocuri 200.000, creante 300.000, banci 10.000, venituri in avans 80.000, capital social 125.000, rezerve 5.000, furnizori 250.000, imprumuturi bancare 150.000 (din care 75.000 pe termen lung), provizioane pentru riscuri si cheltuieli 65.000.
Eliberati bilantul contabil in principalele sale mase, bilantul financiar si bilantul functional si explicati rolul acestora in cadrul diagnosticului de evaluare.

3. O intreprindere prezinta caracteristicile urmatoare:
- capitaluri investite de actionari si creditori: 1.000 milioane u.m.
- rentabilitate minima ceruta de la capitalurile investite pe piata: 7.5%
- rentabilitate asteptata (previzionala) a capitalurilor investite in afacere: 10%
Sa se calculeze goodwill-ul intreprinderii pe baza ipotezelor: superprofitul va creste cu o rata anuala constanta de 5% pe un orizont de 10 ani.

4. Activitatea Departamentului Resurse umane presupune:
a) Respectarea legislatiei si reglementarilor in vigoare precum si a politicilor companiei;
b) Mentinerea de inregistrari care demonstreaza respectarea legilor si reglementarilor;
c) Asigurarea confidentialitatii din cadrul Departamentului Resurse umane;
d) Asigurarea productivitatii muncii la un nivel acceptabil;
e) Angajarea unui numar sufficient si adecvat de personal calificat;
f) Asigurarea ca personalul este pregatit adecvat in scopul indeplinirii responsabilitatilor corespunzatoare;
g) Asigurarea ca personalul primeste informatii cu privire la performantele lor si la dezvoltarea carierei.
Identificati si enumerate riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

5. Se cunosc urmatoare informatii financiare referitoare la o societate comerciala ce activeaza in domeniul comertului cu amanuntul de bunuri de larg consum:

Indicator u.m.
Imobilizari 1500
Stocuri 500
Creante 100
Disponibilitati 100
Capitaluri proprii 700
Datorii financiare 500
Furnizori 500
Datorii salariale 300
Datorii fiscale si sociale 150
Credite de trezorerie 50
Cifra de afaceri 5000

Sa se calculeze si sa se interpreteze duratele de rotatie ale elementelor de activ si pasiv circulant si viteza de rotatie a activului circulant net.

6. Din contul de profit si pierderi al societatii din exercitiul precedent se cunosc urmatoarele informatii:

Indicator u.m.
Cheltuieli de exploatare platibile 1500
Amortizare 100
Cheltuieli cu dobanzi 200
Impozit pe profit 60

Sa se calculeze si sa se interpreteze ratele de solvabilitate si cele de rentabilitate pentru intreprindere.

7. Asociatii societatii”x” au decis dizolvarea acesteia. Situatia patrimoniului conform bilantului contabil la data inceperii lichidarii se prezinta astfel:

Constructii 30.000 lei
Amortizarea constructiilor 20.000 lei
Echipamente tehnologice 15.000 lei
Amortizarea echipamentelor tehnologice 10.000 lei
Materii prime 3.000 lei
Ajustari pentru deprecierea materiilor prime 500 lei
Clienti 2.000 lei
Clienti incerti 700 lei
Ajustari pentru deprecierea clientilor incerti 400 lei
Conturi la banci in lei 1.300 lei
Furnizori 7.000 lei
Provizioane 1.250 lei
Capital subscris varsat 11.000 lei
Rezerve legale 1.850 lei

Operatiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Constructiile au fost vandute cu 11.000 lei, fata de valoarea ramasa neamortizata de 10.000 lei;
b) Echipamentele tehnologice au fost vandute cu 7.000 lei fata de valoarea ramasa neamortizata de 5.000 lei;
c) Materiile prime au fost vandute cu 2.850 lei fata de valoarea e 2.500 lei;
d) In vederea incasarii inainte de scadenta a creantelor certe au fost acordate sconturi in valoare de 100 lei;
e) Din suma clientilor incerti de 700 lei se incaseaza jumatate, restul fiind irecuperabile;
f) Pentru plata inainte de termen a datoriilor catre furnizori, acestia au acordat sconturi in suma de 350 lei;
g) Cheltuielile effectuate cu lichidarea societatii au fost in suma de 900 lei.
Se cere:
a) Inregistrarile contabile aferente operatiilor de lichidare
b) Intocmirea bilantului inainte de partaj
c) Inregistrarile contabile aferente operatiilor de partaj la actionari

8. Dati un exemplu de ajustare a TVA in cazul unui bun imobil ce este folosit in alte scopuri decat activitatile cu drept de deducere daca la achizitionare s-a dedus TVA.

9. O societate comerciala A produce o cantitate de 5.000 sticle de vin spumos a 0.75 l/sticla la un pret de productie de 8 lei/sticla. Societatea A vinde catre societatea B cele 5.000 de sticle. Sa se determine valoarea accizei. Acciza unitara si cursul de schimb sunt cele prevazute de codul fiscal.
Buna si eu am acelasi probleme ,ai reusit sa rezolvi ceva din ele ? daca da trimite-mi ce ai rezolat la emi21@canals.ro ,si iti trimit si eu ce am reusit sa rezolv.



#171 floriss

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:

Postat 15 June 2010 - 02:05 PM

Va rog frumos ma poate ajuta cineva cu urmatoarele:
4. Realizati o misiune de audit intern cu privire la ciclul Stocuri-Depozitare pina la nivelul intocmirii matricei riscurilor si a raportului intermediar , inclusiv.

6. Realizati o misiune de audit intern cu privire la ciclul Salarii pina la nivelul intocmirii matricei riscurilor si a raportului intermediar , inclusiv.

Multumesc anticipat!
floris19952000@yahoo.com



#172 mihatudoroniu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 16 June 2010 - 10:23 PM

buna
sunt stagiara an I si nu ma descurc la contabilitate.ma poate ajuta cinve va rog frumos
multumesc

1.Se dau următoarele operații:
(1)vânzarea unui teren la prețul de vânzare de 1.000.000 lei, TVA 19% (factură); costul de achiziție al activului vândut este de 800.000 lei;
(2)vânzarea de investiții financiare pe termen scurt achiziționate în cursul anului: 100 acțiuni la cursul bursier de 10 lei/buc; cursul de la data achiziției este de 8 lei/buc;
(3)vânzarea de imobilizări financiare: 1.000 acțiuni la cursul de 15 lei (acestea fuseseră cumpărate anul trecut la cursul de 16 lei și depreciate în bilanțul anului trecut cu 2 lei/acțiune);
(4)la sfârșitul anului întreprinderea deține investiții financiare pe termen scurt cotate: 200 acțiuni; cursul bursier la sfârșitul anului este de 20 lei/acțiune (ele fuseseră cumpărate la cursul de 18 lei în cursul anului);
(5)la sfârșitul anului întreprinderea deține 500 acțiuni reprezentând imobilizări financiare cumpărate în anul anterior; cursul de închidere este de 15 lei/acțiune;
(6)întreprinderea deține o clădire achiziționată în urmă cu 5 ani la costul de 500.000 lei. În bilanțul anului trecut clădirea fusese adusă la valoarea justă de 700.000 lei, reprezentând o rezervă din reevaluare pozitivă de 200.000 lei. Amortizarea anului curent a fost de 70.000 lei. La sfârșitul anului curent, valoarea justă a fost estimată la 300.000 lei. Rezerva din reevaluare disponibilă este de 180.000 lei;
(7)întreprinderea a vândut în cursul anului produse finite la preț de vânzare de 8.000.000 lei, TVA 19%; costul producției vândute este de 5.000.000 lei;
(8)întreprinderea a beneficiat în cursul anului de reduceri comerciale în valoare de 200.000 lei, TVA 19%, primite pe facturi ulterioare pentru materiile prime achiziționate de la furnizori;
(9)întreprinderea a acordat clienților în cursul anului reduceri comerciale de 600.000 lei, TVA 19%, în baza unor facturi ulterioare, pentru vânzările efectuate în anul anterior;
(10)întreprinerea a primit factura privind un contract de leasing financiar. Chiria este de 100.000 lei, din care rambursarea de datorie 80.000 lei, dobânda 20.000 lei, TVA 19%;
(11)la sfârșitul anului întreprinderea înregistrează un provizion pentru litigii estimat la 10.000 lei;
(12)se actualizează soldul contului de provizion pentru dezafectarea unei linii de producție ca urmare a trecerii timpului: soldul contului de provizion în bilanțul anului anterior era de 15.000 lei, rata efectivă a dobânzii pentru o finanțare echivalentă cu rambursare la scadență este de 12%;
(13)se încasează dobâni aferente obligațiunilor achiziționate de la societatea Gama, rambursabile după 5 ani, în sumă de 20.000 lei, din care dobânda cuvenită pentru perioada de deținere a instrumentului purtător de dobândă este de 5.000 lei;
(14)în cursul anului s-au obținut produse finite la costul de 6.000.000 lei;
(15)la sfâșitul anului, întreprinderea decide ca în anul următor să vândă o clădire. Aceasta are un cost de 160.000 lei, amortizare cumulată 40.000 lei. Valoarea justă estimată la 31.12.N este de 110.000 lei iar cheltuielile estimate cu cesiunea sunt de 5.000 lei;
(16)managerii decid ca în anul N+1 să plătească suma de 170.000 lei reprezentând prime privind participarea salariaților la profit;
(17)cheltuiala cu impozitul pe profit este de 842.900 lei.
Se cere:
a)să se contabilizeze operațiile de mai sus;
b)să se prezinte incidența acestor operații asupra contului de profit și pierdere întocmit conform OMFP 3055/2009.

2. La începutul exercițiului N, societatea ALFA a achiziționat un echipament tehnologic la costul de achiziție de 200.000 u.m.
Managerii estimează că durata de utilitate va fi de 5 ani și că, la expirarea acestei perioade, vor fi angajate cheltuieli cu dezafectarea echipamentului tehnologic și refacerea amplasamentului în valoare de 10.000 u.m. Metoda de amortizare utilizată este cea liniară. Pentru o finanțare echivalentă, rata curentă a dobânzi de piață este de 10% La sfârșitul exercițiului N, valoarea de piață a echipamentului este de 150.000 u.m.
La sfârșitul exercițiului N+1, cheltuielile cu dezafectarea echipamentului sunt reestimate la 15.000 u.m. iar rata dobânzii de piață pentru o finanțare echivalentă va fi din exercițiul următor 15%:
La sfârșitul exercițiului N+2, cheltuielile cu dezafectarea echipamentului sunt reestimate la 8.000 u.m. Valoarea de piață la 31.12.N+2 este de la 120.000 u.m.
La sfârșitul exercițiului N+3, cheltuielile cu dezafectarea echipamentului sunt reestimate la 5.000 u.m. iar durata de utilizare a echipamentului este reestimată la 7 ani. Rata curentă de piață este de 25%.
La sfârșitul exercițiului N+4, cheltuielile cu dezafectarea echipamentului sunt reestimate la 7.000 u.m.
a)să se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvării acestui caz;
b)să se prezinte înregistrările contabile.

3. Întreprinderea Alfa vinde societății mamă un stoc de marfă la prețul de 100.000 lei cu opțiunea de a-l putea răscumpăra după 12 luni.
Se cere:
a)să se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvării acestui caz;
b)să se prezinte înregistrările contabile dacă opțiunea de răscumpărare este sau nu exercitată.

4. Întreprinderea Alfa deține un teren evaluat la valoarea justă de 50.000 lei, rezerva din reevaluare disponibilă fiind de 10.000 lei. Pe teren va fi construită o clădire. Costurile construcției se ridică la 200.000 lei.
Se cere:
a)să se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvării acestui caz;
b)să se prezinte înregistrările contabile.

5. Pe 1.07.N, o societate a semnat un contract de leaseback pentru un utilaj, în următoarele condiții: preț de vânzare 42.171 u.m., durata contractului de închiriere 4 ani, chiria trimestrială 3.500 u.m, rata de actualizare este 3,55%. La sfârșitul perioadei de locație, societatea va redeveni proprietara bunului. La data vânzării, utilajul avea o valoare contabilă netă de 34.000 u.m.
Se cere:
a)să se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvării acestui caz;
b)să se prezinte înregistrările privind tranzacția de leaseback și primirea primei facturi de leasing.

6. Pe 1.07.N, o societate a semnat un contract de leaseback pentru un utilaj, în următoarele condiții: preț de vânzare 42.171 u.m., durata contractului de închiriere 4 ani, chiria trimestrială 3.500 u.m, rata de actualizare este 3,55%. La sfârșitul perioadei de locație, societatea nu va redeveni proprietara bunului. Pe durata contractului riscurile semnificative sunt în sarcina locatorului. La data vânzării, utilajul avea o valoare contabilă netă de 34.000 u.m (cost 40.000 u.m., amortizare cumulată 6.000 u.m.).
Se cere:
a)să se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvării acestui caz;
b)să se prezinte înregistrările privind tranzacția de leaseback și primirea primei facturi de leasing.

7. Întreprinderea Alfa achiziționează la începutul exercițiului N un utilaj la costul de 1.000 lei, TVA 19% (factură). Managerii estimează o durată de utilizate de 5 ani și decid să amortizeze liniar activul. La finalul anului N, datorită creșterii valorii juste, managerii decid să reevalueze activul. Valoarea justă la 31.12.N a fost estimată la 1.200 lei. La finalul anului N+1 există indicii că activul a fost depreciat.Valoarea justă a fost estimată la 400 lei. Datorită incertitudinilor de pe piață și a modificărilor procesului de fabricație managerii au decis că o estimare a valorii de utilitate nu este fiabilă. La finalul anului N+2 valoarea justă a fost estimată la 500 lei. Se decide numirea unui evaluator independent care să estimeze valoarea de utilitate a activului. Evaluatorul estimează că în anul N+3 se vor obține încasări de 1.800 lei iar în anul N+4 încasările vor fi de 1.600 lei. Plățile ocazionate de costurile operaționale atașate activului sunt estimate la 1.000 lei în N+3 și respectiv 900 în N+4. Rata de rentabilitate economică așteptată este de 30%. Utilajul a fost finanțat dintr-un credit bancar al cărui cost a fost de 20%. În anul N+3 întreprinderea plănuiește să facă o modernizare a activului, operație din care se speră să se obțină un plus de încasări de 5% față de estimarea evalutorului. Cota de impozit este de 16%.
Se cere:
a)să se înregistreze în contabilitate operațiile de mai sus conform OMFP 3055/2009;
b)să stabilească valoarea în bilanț a activului la sfârșitul fiecărui an.



#173 Mitzurina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 June 2010 - 01:17 PM

Buna,

va rog daca aveti sugestii pt rezolvarea urmatoarelor probleme, spuneti-mi si mie la adresa de mail mitzurina@yahoo.com, pt ca nu sunt sigura ca le rezolv bine.

multumesc anticipat.

75. La sfarsitul anului 2004 era in curs de desfasurare un litigiu avand ca obiect un prejudiciu pretins de o alta societate comerciala in suma de 10.000 lei. Pana in acest moment s-au facut cheltuieli de judecata de 500 lei. Este incerta castigarea procesului.

Sa se efectueze inregistrarile in contabilitate in cele doua cazuri:

a) A - Procesul a fost castigat;

b) B - Procesul a fost pierdut.


82. SC CRISUL SA se afla la sfarsitul exercitiului finaciar 2004 in litigiu cu un client, pentru marfurile livrate si neplatite, in suma de 11.900 lei, din care TVA 1.900 lei. In exercitiul financiar 2005 litigiul este castigat, pentru suma de 8.000 lei care se incaseaza prin banca.


85. SC PLASTOR SA emite si vinde obligatiuni la loterie la valoarea nominala de 1.000 lei, care se rascumpara inainte de scadenta la suma de 1.050 lei. La tragerea la sorti a obligatiunilor castigatoare se acorda castiguri in valoare de 250 lei.



#174 vde

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 12 July 2010 - 10:05 AM

[quote name='mihatudoroniu' date='Jun 16 2010, 11:23 PM' post='227007']
buna
sunt stagiara an I si nu ma descurc la contabilitate.ma poate ajuta cinve va rog frumos
multumesc

1.Se dau următoarele operații:
(1)vânzarea unui teren la prețul de vânzare de 1.000.000 lei, TVA 19% (factură); costul de achiziție al activului vândut este de 800.000 lei;
(2)vânzarea de investiții financiare pe termen scurt achiziționate în cursul anului: 100 acțiuni la cursul bursier de 10 lei/buc; cursul de la data achiziției este de 8 lei/buc;
(3)vânzarea de imobilizări financiare: 1.000 acțiuni la cursul de 15 lei (acestea fuseseră cumpărate anul trecut la cursul de 16 lei și depreciate în bilanțul anului trecut cu 2 lei/acțiune);
(4)la sfârșitul anului întreprinderea deține investiții financiare pe termen scurt cotate: 200 acțiuni; cursul bursier la sfârșitul anului este de 20 lei/acțiune (ele fuseseră cumpărate la cursul de 18 lei în cursul anului);
(5)la sfârșitul anului întreprinderea deține 500 acțiuni reprezentând imobilizări financiare cumpărate în anul anterior; cursul de închidere este de 15 lei/acțiune;
(6)întreprinderea deține o clădire achiziționată în urmă cu 5 ani la costul de 500.000 lei. În bilanțul anului trecut clădirea fusese adusă la valoarea justă de 700.000 lei, reprezentând o rezervă din reevaluare pozitivă de 200.000 lei. Amortizarea anului curent a fost de 70.000 lei. La sfârșitul anului curent, valoarea justă a fost estimată la 300.000 lei. Rezerva din reevaluare disponibilă este de 180.000 lei;
(7)întreprinderea a vândut în cursul anului produse finite la preț de vânzare de 8.000.000 lei, TVA 19%; costul producției vândute este de 5.000.000 lei;
(8)întreprinderea a beneficiat în cursul anului de reduceri comerciale în valoare de 200.000 lei, TVA 19%, primite pe facturi ulterioare pentru materiile prime achiziționate de la furnizori;
(9)întreprinderea a acordat clienților în cursul anului reduceri comerciale de 600.000 lei, TVA 19%, în baza unor facturi ulterioare, pentru vânzările efectuate în anul anterior;
(10)întreprinerea a primit factura privind un contract de leasing financiar. Chiria este de 100.000 lei, din care rambursarea de datorie 80.000 lei, dobânda 20.000 lei, TVA 19%;
(11)la sfârșitul anului întreprinderea înregistrează un provizion pentru litigii estimat la 10.000 lei;
(12)se actualizează soldul contului de provizion pentru dezafectarea unei linii de producție ca urmare a trecerii timpului: soldul contului de provizion în bilanțul anului anterior era de 15.000 lei, rata efectivă a dobânzii pentru o finanțare echivalentă cu rambursare la scadență este de 12%;
(13)se încasează dobâni aferente obligațiunilor achiziționate de la societatea Gama, rambursabile după 5 ani, în sumă de 20.000 lei, din care dobânda cuvenită pentru perioada de deținere a instrumentului purtător de dobândă este de 5.000 lei;
(14)în cursul anului s-au obținut produse finite la costul de 6.000.000 lei;
(15)la sfâșitul anului, întreprinderea decide ca în anul următor să vândă o clădire. Aceasta are un cost de 160.000 lei, amortizare cumulată 40.000 lei. Valoarea justă estimată la 31.12.N este de 110.000 lei iar cheltuielile estimate cu cesiunea sunt de 5.000 lei;
(16)managerii decid ca în anul N+1 să plătească suma de 170.000 lei reprezentând prime privind participarea salariaților la profit;
(17)cheltuiala cu impozitul pe profit este de 842.900 lei.
Se cere:
a)să se contabilizeze operațiile de mai sus;
b)să se prezinte incidența acestor operații asupra contului de profit și pierdere întocmit conform OMFP 3055/2009.

2. La începutul exercițiului N, societatea ALFA a achiziționat un echipament tehnologic la costul de achiziție de 200.000 u.m.
Managerii estimează că durata de utilitate va fi de 5 ani și că, la expirarea acestei perioade, vor fi angajate cheltuieli cu dezafectarea echipamentului tehnologic și refacerea amplasamentului în valoare de 10.000 u.m. Metoda de amortizare utilizată este cea liniară. Pentru o finanțare echivalentă, rata curentă a dobânzi de piață este de 10% La sfârșitul exercițiului N, valoarea de piață a echipamentului este de 150.000 u.m.
La sfârșitul exercițiului N+1, cheltuielile cu dezafectarea echipamentului sunt reestimate la 15.000 u.m. iar rata dobânzii de piață pentru o finanțare echivalentă va fi din exercițiul următor 15%:
La sfârșitul exercițiului N+2, cheltuielile cu dezafectarea echipamentului sunt reestimate la 8.000 u.m. Valoarea de piață la 31.12.N+2 este de la 120.000 u.m.
La sfârșitul exercițiului N+3, cheltuielile cu dezafectarea echipamentului sunt reestimate la 5.000 u.m. iar durata de utilizare a echipamentului este reestimată la 7 ani. Rata curentă de piață este de 25%.
La sfârșitul exercițiului N+4, cheltuielile cu dezafectarea echipamentului sunt reestimate la 7.000 u.m.
a)să se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvării acestui caz;
b)să se prezinte înregistrările contabile.

3. Întreprinderea Alfa vinde societății mamă un stoc de marfă la prețul de 100.000 lei cu opțiunea de a-l putea răscumpăra după 12 luni.
Se cere:
a)să se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvării acestui caz;
b)să se prezinte înregistrările contabile dacă opțiunea de răscumpărare este sau nu exercitată.

4. Întreprinderea Alfa deține un teren evaluat la valoarea justă de 50.000 lei, rezerva din reevaluare disponibilă fiind de 10.000 lei. Pe teren va fi construită o clădire. Costurile construcției se ridică la 200.000 lei.
Se cere:
a)să se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvării acestui caz;
b)să se prezinte înregistrările contabile.

5. Pe 1.07.N, o societate a semnat un contract de leaseback pentru un utilaj, în următoarele condiții: preț de vânzare 42.171 u.m., durata contractului de închiriere 4 ani, chiria trimestrială 3.500 u.m, rata de actualizare este 3,55%. La sfârșitul perioadei de locație, societatea va redeveni proprietara bunului. La data vânzării, utilajul avea o valoare contabilă netă de 34.000 u.m.
Se cere:
a)să se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvării acestui caz;
b)să se prezinte înregistrările privind tranzacția de leaseback și primirea primei facturi de leasing.

6. Pe 1.07.N, o societate a semnat un contract de leaseback pentru un utilaj, în următoarele condiții: preț de vânzare 42.171 u.m., durata contractului de închiriere 4 ani, chiria trimestrială 3.500 u.m, rata de actualizare este 3,55%. La sfârșitul perioadei de locație, societatea nu va redeveni proprietara bunului. Pe durata contractului riscurile semnificative sunt în sarcina locatorului. La data vânzării, utilajul avea o valoare contabilă netă de 34.000 u.m (cost 40.000 u.m., amortizare cumulată 6.000 u.m.).
Se cere:
a)să se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvării acestui caz;
b)să se prezinte înregistrările privind tranzacția de leaseback și primirea primei facturi de leasing.

7. Întreprinderea Alfa achiziționează la începutul exercițiului N un utilaj la costul de 1.000 lei, TVA 19% (factură). Managerii estimează o durată de utilizate de 5 ani și decid să amortizeze liniar activul. La finalul anului N, datorită creșterii valorii juste, managerii decid să reevalueze activul. Valoarea justă la 31.12.N a fost estimată la 1.200 lei. La finalul anului N+1 există indicii că activul a fost depreciat.Valoarea justă a fost estimată la 400 lei. Datorită incertitudinilor de pe piață și a modificărilor procesului de fabricație managerii au decis că o estimare a valorii de utilitate nu este fiabilă. La finalul anului N+2 valoarea justă a fost estimată la 500 lei. Se decide numirea unui evaluator independent care să estimeze valoarea de utilitate a activului. Evaluatorul estimează că în anul N+3 se vor obține încasări de 1.800 lei iar în anul N+4 încasările vor fi de 1.600 lei. Plățile ocazionate de costurile operaționale atașate activului sunt estimate la 1.000 lei în N+3 și respectiv 900 în N+4. Rata de rentabilitate economică așteptată este de 30%. Utilajul a fost finanțat dintr-un credit bancar al cărui cost a fost de 20%. În anul N+3 întreprinderea plănuiește să facă o modernizare a activului, operație din care se speră să se obțină un plus de încasări de 5% față de estimarea evalutorului. Cota de impozit este de 16%.
Se cere:
a)să se înregistreze în contabilitate operațiile de mai sus conform OMFP 3055/2009;
b)să stabilească valoarea în bilanț a activului la sfârșitul fiecărui an.

Buna,

Am aceleasi probleme de rezolvat pentru stagiu si nu ma descurc.Ai resuit sa le rezolvi, poti, te rog, sa ma ajuti si pe mine?


Multumesc



#175 AnaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 215 Postari:

Postat 08 September 2010 - 07:08 PM

[quote name='vde' date='Jul 12 2010, 11:05 AM' post='228228']
[quote name='mihatudoroniu' date='Jun 16 2010, 11:23 PM' post='227007']
buna
sunt stagiara an I si nu ma descurc la contabilitate.ma poate ajuta cinve va rog frumos
multumesc


ai reusit sa rezolvi prima problema?



#176 vde

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 19 September 2010 - 04:53 PM

[quote name='AnaB' date='Sep 8 2010, 08:08 PM' post='230966']
[quote name='vde' date='Jul 12 2010, 11:05 AM' post='228228']
[quote name='mihatudoroniu' date='Jun 16 2010, 11:23 PM' post='227007']
buna
sunt stagiara an I si nu ma descurc la contabilitate.ma poate ajuta cinve va rog frumos
multumesc


ai reusit sa rezolvi prima problema?

Buna,

Nu am facut acesta lucrare si nu am predat-o, dar va trebui sa aloc timp sa o rezolv si sa o dau.
Adresa mea de e-mail este: elena.daniela@gmail.com...poate colaboram



#177 ana.stancu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Pitesti

Postat 22 February 2011 - 08:32 AM

Buna dimineata!

Pana acum nu am gasit nici un topic despre subiectul asta, si am indraznit. Cred (si sper) ca mai exista persoane interesate.
Am creat topicul acesta pentru noi cei care am fost admisi la stagiu in urma examenelor din 25iulie-1 august 2010.

Dupa mult timp in care nu am auzit nici macar o veste mica de la CECCAR, am primit 2 mailuri:
- inscrierea ca programul TIC
- studiile de caz pentru semestril 1 anul 1

Am uitat sa spun ca sunt stagiara la filiala Arges.

In afara de cele doua informatii, a mai primit altcineva ceva?
Optimistul: Paharul e pe jumatate plin.

Pesimistul: Paharul e pe jumatate gol.

Contabilul: Paharul e de doua ori mai mare decat ar trebui!


--------------------------------------------------------------------------------



#178 del28

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 26 February 2011 - 11:16 AM

buna,
In plus ni s-a mai spus ca vom sustine examen semestrial, deci unul in iunie si altul in decembrie, pentru ca astfel se va proceda de acum inainte, nu se vor mai intocmi acele rapoarte ce le faceau stagiarii in anii precedenti.
La noi s-au dat certificatele de promovare a examenului de admitere la stagiu.
Taxa de plata 150 euro.



#179 ana.stancu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Pitesti

Postat 08 March 2011 - 08:47 AM

Vezi postareadel28, la Feb 26 2011, 12:16 PM, a spus:

buna,
In plus ni s-a mai spus ca vom sustine examen semestrial, deci unul in iunie si altul in decembrie, pentru ca astfel se va proceda de acum inainte, nu se vor mai intocmi acele rapoarte ce le faceau stagiarii in anii precedenti.
La noi s-au dat certificatele de promovare a examenului de admitere la stagiu.
Taxa de plata 150 euro.

in arges nu am primit decat setul de subiecte. spre rusinea mea nici nu am avut timp sa ma uit pe ele.
nici o informatie cu privire la examinari, sau certificatele de promovare.

v-au spus mai multe despre examen, in ce ar consta, eventual o bibliografie?
Optimistul: Paharul e pe jumatate plin.

Pesimistul: Paharul e pe jumatate gol.

Contabilul: Paharul e de doua ori mai mare decat ar trebui!


--------------------------------------------------------------------------------



#180 del28

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 28 March 2011 - 11:10 AM

Subiectele sunt exclusiv din cartea de acces stagiu 2010,
Despre asa zisul examen semestrial se pare ca va fi astfel : rezolvarea unei probleme ce ne va fi data cu o saptamana inainte, deci venim cu ea gata invatata si doar o prezentam plus o intrebare de legislatie/teorie tip: ce sunt imobilizarile, ce este cifra de afaceri etc...
Rezolvarea setului de subiecte trebuie depusa la filiala pana la sfarsitul lunii mai.
Ca si bibliografie aceeasi ca pt acces OMFP 3055/2009, 1826/2003, 2861/2009, Lg. 82/1991, Codul Fiscal






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL