Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
registrul de bani personali - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


registrul de bani personali


72 replies to this topic

#41 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2015 - 09:34 AM

@georgyc :

- am inteles faza cu bonurile de masa si am extrapolat-o (la bacsis) fiindca mi s-a parut amuzanta.
- registrul era deja facut si postat de mine si te asigur ca este lucrat corect chiar daca-i pe verticala (poate fi pus si pe landscape f usor).
ti-ai pierdut timpul, dar, ma rog ... cum vrei.
- am postat si un model de notificare, aceste docum. sunt pe forum inca de luni
- la unul dintre primele posturi am pus pbl. modalitatilor de depunere si am concluzionat ca raman doar 2 posibilitati : la ghiseu sau la posta, deci exista raspuns si la pbl. asta.

dragilor, daca aveti informatii va rog sa ne spuneti cum mai stau lucrurile pe la administratii cu depunerea notificarilor - nu numai in Bucuresti ...

multumesc.



#42 cristian nastase

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 72 Postari:

Postat 06 May 2015 - 10:13 AM

A depus cineva notificarea privind infiintarea registrului pentru bani personali?
In afara timpului pierdut la coada pentru a depune aceasta notificare, restul e foarte clar, din punctul meu de vedere: voi fi nevoit sa oblig toti angajatii sa isi declare sumele detinute in momentul in care intra in firma, explicandu-le ca daca nu declara suma corecta, ei vor vi amendati daca se constata ca suma reala e mai mare decat cea trecuta in registru.
Revenind, masura mi se pare absurda, consumatoare de timp, nervi si hartie si in cele din urma, ineficienta, avand in vedere lipsa de activitate in combaterea marii evaziuni fiscale.
Ce se intampla totusi daca angajatii nu vin la servici in acelasi timp, ba chiar exista angajati care nu vin in fiecare zi, din lipsa de programari (e vorba de o clinica medicala) chiar daca programul lor implica un numar de x ore/zi?




#43 georgyc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 06 May 2015 - 10:50 AM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 06 May 2015 - 09:34 AM, a spus:

- am inteles faza cu bonurile de masa si am extrapolat-o (la bacsis) fiindca mi s-a parut amuzanta.
- registrul era deja facut si postat de mine si te asigur ca este lucrat corect chiar daca-i pe verticala (poate fi pus si pe landscape f usor).
ti-ai pierdut timpul, dar, ma rog ... cum vrei.
- am postat si un model de notificare, aceste docum. sunt pe forum inca de luni
- la unul dintre primele posturi am pus pbl. modalitatilor de depunere si am concluzionat ca raman doar 2 posibilitati : la ghiseu sau la posta, deci exista raspuns si la pbl. asta.

- da, ai inteles ce-i cu ele si ai glumit, dar am vrut sa confirm ca se trec si tichetele de masa pentru cine are si se folosesc in acea unitate. Altfel cine stie ce intelegea lumea
- stiu, dar administratorul a vrut sa fie cumparat deci a trebuit sa ma duc. N-am pierdut timpul, sunt platit sa fac ce zice administratorul chiar daca insist ca nu-i bine. Iti dai seama ca pana la urma tot la calculator l-am facut, dar a trebuit sa-l impac si pe patron, nu?

Am vazut si exemplul pus de tine (multumesc), dar cum am zis si prima oara, tot a trebuit sa-l bibilesc: pentru crearea multiplelor pagini, pentru a-l face dinamic (nr. paginii si nr. crt), pentru adaugarea antetului corect, pentru pregatirea de imprimare, etc. Si tot pe landscape l-am lasat si eu (ca sa incapa mai multe randuri pe pagina). Deci nu inteleg cu ce-am gresit aici de a fost necesara aceasta liniuta

- am vazut modelul de notificare dar am facut si eu unul pentru ca am unitati cu mai multe puncte de lucru. Ma duc in cateva ore sa le depun, si revin cu noutati.

- am vazut si acea postare, dar acolo a fost doar o presupunere. Intre timp deja lumea a inceput sa duca notificarile si poate a aflat ca pot fi depuse si altfel. Adica poate le accepta si pe e-mail, raspunzand cu un nr. de identificare, ceva. Nici aici nu inteleg cu ce-am gresit cand am intrebat, pentru ca acela n-a fost un raspuns practic, ci unul teoretic, care nu ma incanta (sa stau la cozi) deci cautam informatii suplimentare.

Ca toti credeam ceva la inceput de topic, dar intre timp s-au mai aflat niste lucruri. Ceream doar informatii noi care ne-ar usura un pic munca.



#44 very

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Location:ploiesti

Postat 06 May 2015 - 11:54 AM

Am depus azi la Ploiesti notificarea pt registrul de bani: la persoane juridice nu era coada, la PFA-uri, II-uri era deoarece se depuneau la acelasi ghiseu si cu decl.200 s.a.



#45 JustJohnDoe

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:
  • Gender:Male

Postat 06 May 2015 - 01:34 PM

Am aflat de la cineva ca in Craiova notificarile se depun in sala mare, la gramada cu declaratii si bilanturi si chiar au aparut registre la librarii, cu pretul de 6 lei.



#46 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 06 May 2015 - 02:01 PM

la sect 6 era aglomeratie mare de tot jos dar se depune si la et 2 unde erau in jur de 8 persoane
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#47 mitim

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 06 May 2015 - 05:31 PM

Profesiile liberale trebuie sa aiba Registrul de bani personali, avand in vedere ca nu sunt obligate sa aiba casa de narcat? Multumesc!



#48 georgyc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 06 May 2015 - 08:24 PM

Am fost si eu la Ploiesti. Fata de colegul @very de mai sus, eu am stat 45 minute la coada. Toti erau nemultumiti si injurau de mama focului. Dar informatii suplimentare utile n-am aflat.

Notificarea am facut-o in 2 exemplare, primind numar de inregistrare abia dupa ce a verificat in calculator daca am sau nu casa de marcat in unitatile pentru care am depus notificarea.

Deci @mitim, nu cred. Doar cei care au si case de marcat completeaza acel registru.

Aceasta postare a fost editata de georgyc: 06 May 2015 - 08:25 PM




#49 ciobanu.andreea

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 07 May 2015 - 06:21 AM

Buna ziua,

Acest registru de bani personali trebuie intocmit doar de SC care utilizeaza casa de marcat, right?

Vreau sa ma asigur.

Ma gandeam totusi sa depun notificarea si sa tin si registrul, chiar daca nu am casa de marcat.

Multumesc,

A.



#50 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2015 - 07:20 AM

Da, doar daca exista casa de marcat !
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#51 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 07 May 2015 - 06:35 PM

Daca nu va este cu suparare, nedepunerea notificarii prevazute de Ordinul MFP nr. 513/2015 in completare la OUG 8/2015, la ce articol + litera este prevazuta ca si contraventie ? Am deslusit inteligenta sanctionarii lipsei registrului cu 9.000 lei.

Eu, sincer, nu m-am descurcat prin art.10 litere ii) jj) hh) gg) ... kk).

Multumesc.



#52 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 07 May 2015 - 09:44 PM

Amenda pentru nerespectarea prevederilor referitoare la registrul banilor personali este de 9.000 lei; prevederile se refera si la notificarea constituirii registrului de bani personali
Art. 10
hh) nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a obligatiei prevazute la art. 4 alin. (12) lit. i);



#53 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 07 May 2015 - 10:32 PM

6. La articolul 4 alineatul (12), după litera h) se introduce o nouă literă, litera i), cu următorul cuprins:

"
i) la ora începerii programului de lucru, să asigure înregistrarea sumelor de bani deţinute de personalul operatorului economic care îşi desfăşoară activitatea în unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, într-un registru de bani personali, special întocmit în acest sens. Orice sumă de bani înregistrată în plus faţă de suma înregistrată la ora începerii programului de lucru, nu reprezintă sumă justificată prin registrul de bani personali.

Nerespectarea acestor prevederi este contraventie si ar coincide cu sensul si interpretarea OUG.


Modelul, conţinutul registrului de bani personali, precum şi procedura de înregistrare a acestuia la organul fiscal se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor publice, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă."

Daca ar fi fost ceva contraventie in procedura, trebuia prevazuta expres in ordinul mfp, nu merge prin asimilare, oricum bucatica a doua privea ceea ce trebuia sa faca onor ministerul si nu contribuabilul.

Astazi, Curtea Const. a declarat neconstitutionale prevederile din CP si CPP privind neplata impozitelor si contributiilor "cu retinere la sursa" pe motiv ca nu a fost explicitata in clar si precis infractiunea. Deci nu va mai merge cu asimilari si deductii asa zis logice, trebuie prevazute clar si expres in legislatie incalcarile acesteia.

Imi pare rau de cei care au pierdut timpul pe la cozi, nedepunerea notificarii nu este contraventie si nici nu este prevazuta a fi prezentata la controlul antifrauda, nu este document standardizat, nu este declaratie de tip fiscal. In schimb registrul din Ordinul MFP nr. 513/2015 trebuie prezentat la control : Art. 8. - Registrul de bani personali prevazut la art. 2 se pastreaza la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, in vederea prezentarii acestuia organelor de control.



#54 Rick07

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 08 May 2015 - 09:10 AM

Ei bine am auzit si eu un zvon cand stateam la coada pentru a cumpara registru de bani personali,iar zvonul suna cam asa:
Daca angajatul la ora 08:00 are declarati in reg. de bani personali suma de 30 de lei,iar la ora 13:00 un inspector ANAF vine si i cere sa arate cat are in buzunare iar angajatul mai are doar 15 lei,angajatul trebuie sa prezinte bon sau bonusri fiscale pe ce a cheltuit cei 15 lei.Desi e total aberant si absurd am zis sa intreb.Am impresia ca e adevarat pentru a evita situatia in care un angajat vine cu 10 lei la el,declara ca are 50 de lei in buzunar asa ca mai are unde sa indese 40 de lei in caz de bacsis sau mai stiu eu ce.Stie cineva ceva in acest sens?

Inca o chestie.Unitatea pentru care lucrez are Magazin(unde e casa de marcat) si unde se vand materiale usoare si Depozit(unde nu e casa de marcat) si unde sunt tinute materiale grele pe care clientul vine sa le ridice dupa ce achita in magazin si primeste un bon pentru a ridica din depozit ce a platit.Intrebarea mea este : Trebuie sa trec si manipulantii de marfa din Depozit care n-au treaba cu Magazinul in reg. de bani personali?

Multumesc!
O zi buna!



#55 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 08 May 2015 - 01:42 PM

Singura situatie care ridica probleme este detinerea unei sume mai mari decat a celei inscrise in registru, va fi interpretata ca si contraventie de neeliberare de bon fiscal pentru toate produsele/serviciile comercializate in unitate. Pentru sume prezentate la control mai mici decat cele declarate in registru nu este nicio problema.

Recomandarea mea ar fi ca fiecare angajat sa-si pregateasca un numar de bancnote de valoare egala cu cea inscrisa in registru si sa tina acesti bani intr-un singur buzunar, pentru control. In conditiile in care dreptul de perchezitie corporala este permis numai in anumite situatii specifice cu caracter penal legate mai ales de flagrante de furt, talharie, contrabanda, vamuire si se poate aplica numai de catre "organe" de la Interne si nu de anafura. Se poate prezuma rezonabil ca sumele prezentate la control sunt cele detinute in fapt, restul este abuz in serviciu.

Parerea mea este ca, destul de repede, cel putin partea aceasta din OUG 8/2015 cu registrul va fi declarata neconstitutionala si va disparea ca si in 2009. Intr-o tara normala si democrata ar fi fost in strada sute de mii de angajati si patroni umiliti prin OUG-ul 8/2015 , zbura din functie tot guvernul in cateva ore. Fonta, Orlando si Gelutu ar fi trebuit sa fie inchisi pe viata pentru tratamentul securisto-bolsevic legiferat prin OUG.

Reamintesc ca exista deja numar de telefon verde antifrauda, loterie fiscala, case de marcat fiscal legate online la fisc si de la 1 ian. 2016 numai din acestea, controlul averilor persoanelor fizice, pentru ce trebuie umiliti sute de mii de angajati romani din comert, alimentatie publica, servicii ? (Raspuns partial: pentru ca sunt prosti si stau cuminti, se aseaza la orice coada inventata de securistii care conduc tara, asteapta ca DNA-ul sa rezolve in locul lor soarta acestor nenorociti din politica).

Aceasta postare a fost editata de mutual: 08 May 2015 - 01:43 PM




#56 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2015 - 05:24 PM

@mutual are dreptate 100% !! asa este !!! :angry2:

dupa cum am mai spus, ideea de a aduce mai multi bani la buget poate fi buna fiindca ce tara (guvern) nu-si doreste asta (?), insa modul acesta de punere in practica e de vise rele ...

Vezi postareaRick07, la 08 May 2015 - 09:10 AM, a spus:

Inca o chestie. Unitatea pentru care lucrez are Magazin(unde e casa de marcat) si unde se vand materiale usoare si Depozit(unde nu e casa de marcat) si unde sunt tinute materiale grele pe care clientul vine sa le ridice dupa ce achita in magazin si primeste un bon pentru a ridica din depozit ce a platit.Intrebarea mea este : Trebuie sa trec si manipulantii de marfa din Depozit care n-au treaba cu Magazinul in reg. de bani personali ?

dupa parerea mea, daca in depozit nu este casa de marcat, deci NU se vinde de acolo, ci numai se ridica marfa vanduta in magazin, atunci NU este nevoie de registru in depozit.



#57 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 09 May 2015 - 09:55 AM

Ba este mai rau decat visele rele, Otilia :angry2: :

În sensul prezentei ordonanțe de urgență, prin unitate de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor se înțelege suprafața destinată accesului consumatorilor pentru achiziționarea produsului/serviciului, expunerii/prelucrării/depozitării produselor oferite, prestării serviciilor, încasării contravalorii acestora și circulației personalului angajat pentru derularea activității


Deci tot personalul care lucreaza in magazin,service,bucatarie,laborator,depozit,magazie,casierie,holurile de legatura ...etc.

Deci cam tot personalul , cu exceptia celor care au birouri separate in care nu exista marfa/nu se presteaza (director,contabil, etc).

Daca manipulantii sau femeia de serviciu nu scriu in registru = amenda.

Iar societatea plateste o amenda grasa daca angajatul greseste si nu-si declara corect sumele, in conditiile in care este ilegal sa controlezi in buzunare un angajat si nu ai cum sa te asiguri (ca firma) ca angajatii respecta legea!
Sau se poate trezi si cu firma suspendata.



#58 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 09 May 2015 - 01:36 PM

putem face si altfel
daca un angajat la ora 8 dimineta spune ca are 25 lei in buzunar se mai inregistreaza inca odata in reg bani personai la ora cand are alta suma ora 14 dupa ce a cheltuit ceva

Aceasta postare a fost editata de SERBAN MARIANA: 09 May 2015 - 01:36 PM

RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#59 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 10 May 2015 - 08:43 AM

Sumele in minus nu sunt o problema. Poate cheltui cat vrea!
Doar daca are mai mult este in neregula pentru ca "plusul" se considera "venituri necuvenite".



#60 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 11 May 2015 - 09:10 AM

Sa vezi distractie in ziua cand se platesc salariile.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL