1) "În sensul prezentei ordonanțe de urgență, prin
unitate de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor se înțelege suprafața destinată accesului consumatorilor pentru achiziționarea produsului/serviciului, expunerii/prelucrării/depozitării produselor oferite, prestării serviciilor, încasării contravalorii acestora și
circulației personalului angajat pentru derularea activității;”
Ma cam deruteaza un pic chestia care am scris-o cu bold (daca n-ar fi aia cu circulatie, eu as zice ca nu se incadreaza chiar toti). Pentru ca eu cunosc cazul unui operator economic mare care da doar personalului din compartimentul vanzari (cei care au acces la casa de marcat/de bani/trezorerie) sa completeze registrul de bani. Restul de cativa zeci de angajati nu completeaza nimic.
Chiar daca femeia de serviciu trece pe acolo nu cred ca ar trebui sa completeze acest registru.
Spre exemplu eu care am CIM cu fractiuni de norma (ore/zi) in mai multe locuri, care n-am legatura cu nici un ban si lucrez in biroul administratorului (chiar daca e doar o usa non stop deschisa intre acel birou si spatiul destinat vanzarii), ma gandesc ca nu trebuie sa-l completez nici eu. Nici n-as avea cum. (aici realizez ca metoda asta de ore/zi are lipsuri, iar metoda ta @Otilia, de zile/luna e mai buna
)
2) Apoi, a zis @kmkz ceva, dar a zis bine: daca personalul are si tichete de masa iar unitatea vinde pe tichete, atunci si pe alea trebuie sa le scrii. Si aia sunt bani. Deci @Otilia , el nu se referea la bacsis in tichete de masa, ci la registrul de bani.
3) Apoi, ce-a zis @mgabi despre sume primite in timpul programului de lucru. Chiar ca-i o problema. In cazul in care achizitioneaza ceva, teoretic si logic ar fi sa primeasca bon fiscal pentru acel bun, deci are cum sa demonstreze de unde are mai putini bani decat e scris in registru (suma registru - bonuri/chitante = suma prezentata).
Dar in caz contrar, nici eu nu reusesc sa-mi dau seama cum poate face/daca o poate face. Sa-i obligi sa nu mai primeasca bani? Mi se pare imposibil.
4) @simona_b Salariatul nu are cum sa nu declare sumele primite bacsis pentru a nu plati impozit (daca societatea decide sa-l distribuie angajatilor, in primul rand, printr-un regulament intern). Pentru ca in cadrul OUG 8/2015 e specificat ca aceste bacsisuri sunt justificate prin emiterea de bonuri fiscale distincte, deci aparand pe X/Z. Iar daca pune banii in buzunar fara sa scoata bon fiscal, deja are mai multi bani decat e inscris in registrul de bani personali si iar nu-i bine.
D-aia cred ca au si scos registrul asta de bani personali concomitent cu legiferarea bacsisului.
5) Ca o concluzie, eu cred ca o sa imi fac eu registrul singur, conform anexei OMFP 513/2015, indosariez, semnat de administrator pe ultima fila (sa dau 50 lei pe el? Ha), apoi notific organul fiscal ... nu stiu cum inca, apoi fac si un regulament pentru bacsisuri si registru de bani personali (cu toate ca mi se pare stupid sa scoti bon fiscal de fiecare data cand iti lasa careva 5-10 bani rest
) si Doamne ajuta in rest, ca deja e o aberatie ce-au scos (si cu termene asa scurte).