Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
stagiu anul II - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


- - - - -

stagiu anul II

contabilitate inventar evaluare contabiliate evaluare contabiliate
167 replies to this topic

#81 sc78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Galati

Postat 26 March 2010 - 12:55 PM

Am o mare rugaminte daca ma puteti ajuta cu aceasta problema:
In luna ianuarie 2005 o societate comerciala a livrat un utilaj cu plata in rate in valoare de 150.000 lei, costul sau fiind de 100.000 lei. S-a convenit ca plata sa se faca prin rate lunare de 2.000 lei. Societatea comerciala a optat pentru trecerea pe venituri, respectiv cheltuieli, din punct de vedere fiscal, la scadentafiecarei rate. Care este influenta acestui contract din punctul de vedere al impozitului pe profit in anul 2009?

Multumesc mult!



#82 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 06 April 2010 - 08:31 PM

Buna ziua,
Am nevoie de un sfat pentru urmatoarele probleme:

37. pentru o întreprindere se cunosc următoarele informații financiare:
Indicator N ‐1 N
Imobilizări 500 550
Stocuri 500 470
Creanțe 100 200
Disponibilități 50 60
TOTAL ACTIV 1150 1280
Capitaluri proprii 400 420
Datorii financiare 300 330
Furnizori 200 250
Datorii salariale și fiscale 240 250
Credite de trezorerie 10 30

Indicator u.m.
Cifra de afaceri 2000
Cheltuieli materiale 600
Cheltuieli salariale 1000
Cheltuieli fiscale și sociale 150
Cheltuieli cu amortizarea 100
Cheltuieli cu dobânda 50
Impozit pe profit 25


Să se calculeze fluxul de numerar de gestiune și disponibil și să se explice destinațile acestuia din urmă.

CFG=RN+Ch dob+Ch amortizare=75+50+100= 225
CFD=CFD act+ CFD cred
CFD act=RN-(K pr1- K pr0) = 75-(420-400)=55
CFD cred=Ch dob -(Dat fin1- dat fin0)= 50-(330-300)= 22
CFD au 2 destinatii pe actionari si pt creditori.


38. Să se calculeze fluxul de numerar disponibil pentru acționari în cazul unei intreprinderi despre care se cunosc următoarele: cifra de afaceri 10000 u.m., cheltuieli materiale 4500 u.m., cheltuieli salariale 4000, cheltuieli cu amortizarea 500 u.m., cheltuieli cu dobânzi 300 u.m., impozit pe profit 200 u.m., cumpărări de mijloace fixe pe parcursul anului 1000 u.m., venituri din vânzarea mijloacelor fixe 500 u.m., creșterea activului circulant net 200 u.m., datorii financiare la începutul anului 1000, datorii financiare la sfârșitul anului 1200 u.m..




#83 raynaliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Neamt

Postat 08 April 2010 - 08:42 AM

..
Fisier atasat  audit.doc   76K   1234 downloads</p>



#84 luciana_p

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 08 April 2010 - 08:03 PM

Multumim :frusty:



#85 mihaelasorinel

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 08 April 2010 - 10:20 PM

Ma puteti ajuta cu cateva idei pt. intrebarile de control intern de mai jos?

1. Receptia presupune:
a) Asigurarea ca se primesc numai materiale comandate;
b) Asigurarea ca se primesc numai materiale de calitatea specificata in ordinele de achizitii;
c) Asigurarea ca toate materialele receptionate si transmise la alte departamente sunt correct inregistrate;
d) Protejarea materialelor primate;
e) Asigurarea ca informatiile privitoare la facturile de cumparare, stoc si dispozitiile de achizitie sunt consecvente;
f) Returnarea prompte a materialelor necorespunzatoare;
g) Documentarea completa si corecta a tuturor transferurilor catre deposit si de la deposit;
h) Existenta cererilor de transfer in productie si onorarea acestora la timp;
i) Conditii de munca sigure si depozitarea corespunzatoare a materialelor periculoase.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

2. Activitatea de vinzare , la nivelul unei entitati, presupune:
a) Implementarea strategiilor de marketing;
b) Atingerea sau depasirea vinzarilor intr-o maniera eficienta;
c) Predarea in timp util a comenzilor de la clienti departamentului care se ocupa cu prelucrarea lor.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

3. Activitatea de dezvoltare a tehnologiei in cadrul unei entitati presupune:
a) Identificarea tehnologiilor existente sau dezvoltarea unei noi tehnologii in vederea satisfacerii cererii reclamate de studiile de marketing;
b) Mentinerea unui nivel inalt al cunoasterii legate de dezvoltarea actuala a tehnologiilor care ar putea afecta entitatea;
c) Asigurarea ca dezvoltarea tehnologiilor este in spiritual sustinerii licentelor sau patentelor existente;
d) Repartizarea resurselor pentru cele mai eficiente proiecte.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.
Va rog sa trimiteti raspunsurile pe mailul: sorincagiorgiana@yahoo.com



#86 g_dani

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 08 April 2010 - 10:44 PM

Cine ma poate ajuta cu cateva idei pt. problemele de mai jos ?

1. Receptia presupune:
a) Asigurarea ca se primesc numai materiale comandate;
b) Asigurarea ca se primesc numai materiale de calitatea specificata in ordinele de achizitii;
c) Asigurarea ca toate materialele receptionate si transmise la alte departamente sunt correct inregistrate;
d) Protejarea materialelor primate;
e) Asigurarea ca informatiile privitoare la facturile de cumparare, stoc si dispozitiile de achizitie sunt consecvente;
f) Returnarea prompte a materialelor necorespunzatoare;
g) Documentarea completa si corecta a tuturor transferurilor catre deposit si de la deposit;
h) Existenta cererilor de transfer in productie si onorarea acestora la timp;
i) Conditii de munca sigure si depozitarea corespunzatoare a materialelor periculoase.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

2. Activitatea de vinzare , la nivelul unei entitati, presupune:
a) Implementarea strategiilor de marketing;
b) Atingerea sau depasirea vinzarilor intr-o maniera eficienta;
c) Predarea in timp util a comenzilor de la clienti departamentului care se ocupa cu prelucrarea lor.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

3. Activitatea de dezvoltare a tehnologiei in cadrul unei entitati presupune:
a) Identificarea tehnologiilor existente sau dezvoltarea unei noi tehnologii in vederea satisfacerii cererii reclamate de studiile de marketing;
b) Mentinerea unui nivel inalt al cunoasterii legate de dezvoltarea actuala a tehnologiilor care ar putea afecta entitatea;
c) Asigurarea ca dezvoltarea tehnologiilor este in spiritual sustinerii licentelor sau patentelor existente;
d) Repartizarea resurselor pentru cele mai eficiente proiecte.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.



#87 sc78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Galati

Postat 09 April 2010 - 08:42 AM

Sper sa va fie de folos: :frusty:

1. Receptia presupune:


2. Activitatea de vinzare , la nivelul unei entitati, presupune: .........

Raspuns:
Riscuri posibile:
- Comunicarea insuficienta la nivelul strategiilor de marketing
- Gestionarea ineficienta a relatiilor cu clientii/furnizorii
- Nerespectarea termenelor de finalizare a comenzilor
- Erori in documentele de vanzare

Proceduri:
- Se verifica periodic daca fiecare salariat isi cunoaste atributiile postului, norma de lucru, regulamentul intern
- Se verifica respectarea legislatiei la intocmirea documentele de vanzare si de transport
- Se verifica implementarea corecta a strategiilor de marketing

3. Activitatea de dezvoltare a tehnologiei in cadrul unei entitati presupune: ............

Raspuns:
Riscuri posibile:
- Riscul de a folosi la nivelul entitatii a echipamentelor tehnologice uzate moral
- Neefectuarea de studii de piata pentru a identifica cerintele clientilor
- Lipsa unui program adecvat de formare profesionala la nivelul personalului
- Competența și performanța nu sunt susținute de instrumente adecvate, care includ tehnica de calcul, software-urile, brevetele, metodele de lucru etc.;
- Lipsa de comunicare cu celelalte departamente la nivelul entitatii

Proceduri
- se verifica periodic fisele tehnice ale echipamentelor si modul de functionare
- se verifica daca sunt respectate termenele privind reviziile tehice periodice
- se verifica si se analizeaza costurile implicate pentru piese de schimb si reparatii
-se verifica modul in care este adus la cunostinta personalului modul de utilizare si functionare a echipamentelor, procesele verbale privind instructajul tehnic periodic



#88 raynaliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Neamt

Postat 10 April 2010 - 10:30 AM

Vezi postarealuciana_p, la Apr 8 2010, 09:03 PM, a spus:

Multumim :frusty:

Cu multa placere....nu se stie niciodata cand voi avea si eu nevoie de ajutorul vostru!! :laugh: , :laugh:



#89 g_dani

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 10 April 2010 - 04:40 PM

Vezi postarearaynaliv, la Mar 24 2010, 09:23 AM, a spus:

Afiseaza o adresa de mail, sa-ti trimit raspunsurile. E mult de scris la aceste subiecte.



Poti sa-mi trimiti si mie raspunsul la urmatoarele probleme la adresa sorincagiorgiana@yahoo.com?

1. Aprovizionarea presupune:
a) Comenzile sa contina produse care indeplinesc specificatiile corespunzatoare;
b) Sa se plateasca preturi corespunzatoare;
c) Comanda sa contina cantitatile de produse si termene de aprovizionare corespunzatoare;
d) Actualizarea informatiilor legate de furnizor astfel incit comanda sa contina date reale;
e) Produsele comandate sa se obtina in timp util;
f) Inregistrarea comenzilor aprobate complet si corect;
g) Prevenirea lansarii comenzilor neaprobate.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

2. Activitatea de dezvoltare a tehnologiei in cadrul unei entitati presupune:
a) Identificarea tehnologiilor existente sau dezvoltarea unei noi tehnologii in vederea satisfacerii cererii reclamate de studiile de marketing;
b) Mentinerea unui nivel inalt al cunoasterii legate de dezvoltarea actuala a tehnologiilor care ar putea afecta entitatea;
c) Asigurarea ca dezvoltarea tehnologiilor este in spiritual sustinerii licentelor sau patentelor existente;
d) Repartizarea resurselor pentru cele mai eficiente proiecte.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

3. Activitatea de vinzare , la nivelul unei entitati, presupune:
a) Implementarea strategiilor de marketing;
b) Atingerea sau depasirea vinzarilor intr-o maniera eficienta;
c) Predarea in timp util a comenzilor de la clienti departamentului care se ocupa cu prelucrarea lor.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

Multumesc!!!!!!!!!!!!

Buna,
Ma poate ajuta cineva cu rezolvarea la urmatoarele probleme, adresa de mail sorincagiorgiana@yahoo.com

1. Din contul de profit și pierderi al societății din exercițiul precedent se cunosc următoarele informații:
Indicator
u.m.
Cheltuieli de exploatare platibile
1500
Amortizare
100
Cheltuieli cu dobânzi
200
Impozit pe profit
60
Să se calculeze și să se interpreteze ratele de solvabilitate și cele de rentabilitate pentru întreprindere.

2. Se cunosc următoarele informații financiare referitoare la o societate comercială ce activează în domeniul industriei constructoare de mașini:
Indicator
u.m.
Imobilizări
2000
Stocuri
1000
Creanțe
900
Disponibilități
100
Capitaluri proprii
1700
Datorii financiare
1000
Furnizori
700
Datorii salariale
400
Datorii fiscale si sociale
100
Credite de trezorerie
100
Cifra de afaceri
2000
Să se calculeze și să se interpreteze duratele de rotație ale elementelor dee activ și pasiv circulant și viteza de rotație a activului circulant net .

3. Se cunosc următoarele informații financiare referitoare la o societate comercială ce activează în domeniul consultanței financiare pentru investiții directe:
Indicator
u.m.
Imobilizări
1000
Stocuri
300
Creanțe
800
Disponibilități
100
Capitaluri proprii
700
Datorii financiare
500
Furnizori
500
Datorii salariale
300
Datorii fiscale si sociale
150
Credite de trezorerie
50
Cifra de afaceri
5000
Să se calculeze și să se interpreteze duratele de rotație ale elementelor dee activ și pasiv circulant și viteza de rotație a activului circulant net .


Multumesc mult



#90 AnaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 215 Postari:

Postat 13 April 2010 - 08:49 AM

Ma poate ajuta cineva si pe mine cu aceasta grila?

13. Activitatea Departamentului Resurse umane presupune:
a) Respectarea legislatiei si reglementarilor in vigoare precum si a politicilor companiei;
b) Mentinerea de inregistrari care demonstreaza respectarea legilor si reglementarilor ;
c) Asigurarea confidentialitatii din cadrul Departamentului Resurse umane;
d) Asigurarea productivitatii muncii la un nivel acceptabil;
e) Angajarea unui numar sufficient si adcvat calificat de personal;
f) Asigurarea ca personalul este pregatit adecvat in scopul indeplinirii responsabilitatilor corespunzatoare;
g) Asigurarea ca personalul primeste informatii cu privire la performantele lor si la dezvoltarea carierei.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.


Multumesc frumos



#91 sc78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Galati

Postat 13 April 2010 - 08:52 AM

Vezi postareaAnaB, la Apr 13 2010, 10:49 AM, a spus:

Ma poate ajuta cineva si pe mine cu aceasta grila?

13. Activitatea Departamentului Resurse umane presupune:
a) Respectarea legislatiei si reglementarilor in vigoare precum si a politicilor companiei;
b) Mentinerea de inregistrari care demonstreaza respectarea legilor si reglementarilor ;
c) Asigurarea confidentialitatii din cadrul Departamentului Resurse umane;
d) Asigurarea productivitatii muncii la un nivel acceptabil;
e) Angajarea unui numar sufficient si adcvat calificat de personal;
f) Asigurarea ca personalul este pregatit adecvat in scopul indeplinirii responsabilitatilor corespunzatoare;
g) Asigurarea ca personalul primeste informatii cu privire la performantele lor si la dezvoltarea carierei.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.


Multumesc frumos

Raspuns:
Riscurile posibile ce pot să apară :
• neconcordanțe între atribuții și competența profesională;
• neconformitatea cu legile, regulamentele, regulile și politicile specifice;
• nerespectarea confidențialității informațiilor;
• caracterul incomplet și inexact al operațiilor și documentațiilor;
• modul profesional de abordare a informațiilor financiare;
• nerespectarea atribuțiilor din fisa postului
• suprasolicitarea personalului
• nerespectrarea normelor privind securitatea muncii

Proceduri de control intern care pot diminua apariția riscurilor:
- Atribuțiile entității pot fi realizate numai dacă sunt cunoscute de salariați și aceștia acționează concertat;
- Fiecare salariat are un rol bine definit în entitatea publică, stabilit prin fișa postului;
- Sarcinile sunt încredințate și rezultatele sunt comunicate numai în raportul manager – salariat – manager (șef – subaltern – șef);
- Managerul trebuie să susțină salariatul în îndeplinirea sarcinilor sale.
- Managementul entității publice va comunica tuturor angajaților care sunt sarcinile entității, rezultate din actul normativ de organizare și funcționare. Totodată, se va îngriji că aceste sarcini să se regăsească în Regulamentul de organizare și funcționare a entității publice, la care să aibă acces toți salariații. Se vor întocmi și se vor actualiza, ori de câte ori necesitățile o vor cere, fișele postului pentru toți funcționarii publici și personalul contractual din entitatea publică. Aceasta este o obligație permanentă a fiecărui nivel de management.
- Managerul asigură ocuparea posturilor de către persoane competente, cărora le încredințează sarcini potrivit competențelor și asigură condiții pentru dezvoltarea capacității profesionale a salariatului.
- Managerul și salariații au acele cunoștințe, abilități și experiența care fac posibilă îndeplinirea eficientă și efectivă a sarcinilor;
- Competența angajaților și sarcinile încredințate trebuie să se afle în echilibru permanent, stabil. Acțiuni pentru asigurarea acestuia:
a) definirea cunoștințelor și deprinderilor necesare pentru fiecare loc de muncă;
b) conducerea interviurilor de recrutare, pe baza unui document de evaluare definit;
c) identificarea planului de pregătire de bază a noului angajat, încă din timpul procesului de recrutare;
d) revederea necesităților de pregătire, în contextul evaluării anuale a angajaților și urmărirea evoluției carierei;
e) asigurarea faptului că necesitățile de pregătire identificate sunt satisfăcute;
f) dezvoltarea capacității interne de pregătire, complementară formelor de pregătire externe entității publice;
g) definirea politicii de pregătire / mobilitate;
h) se verifică dacă se respectă programul de lucru, norma de lucru.
- Performanțele angajaților se evaluează cel puțin o dată pe an și sunt discutate cu aceștia de către realizatorul raportului;
- Competența și performanța trebuiesc susținute de instrumente adecvate, care includ tehnica de calcul, software-urile, brevetele, metodele de lucru etc.;
- Se verifică listele de pontaj, întocmirea corectă a statelor de plată și a celorlalte documente privind asigurările sociale.



#92 AnaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 215 Postari:

Postat 13 April 2010 - 09:16 AM

Multumesc frumos



#93 raynaliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Neamt

Postat 13 April 2010 - 06:14 PM

Vezi postareaAnaB, la Apr 13 2010, 10:16 AM, a spus:

Multumesc frumos
sau
RISCURI POSIBILE

Managementul sau personalul de supraveghere nu cunoaște legile și reglementările în vigoare și politicile unității
Managementul sau personalul de supraveghere ignora legile și reglementările în vigoare și politicile unității.
Personalul de la Departamentul de Resurse Umane nu cunosc inregistrarile care trebuie facute astfel incat sa se demonstreze respectarea legilor si reglementarilor
Inregistrarile sunt pierdute sau distruse prematur
Informatia receptionata si inregistrata este incorecta si incopleta
Cerintele de inregistrare si pastrare nu sunt luate in considerare
Informatiile din Departamentul de Resurse Umane nu beneficiaza de proceduri adecvate de securitate
Personalul Departamentului de Resurse Umane divulga informatii confidentiale
Compensatiile si beneficiile sunt mai scazute decat cele oferite de alte companii similare
Personalul poate simti ca eforturile lui nu sunt observate si apreciate
Recrutarea de personal supra sau sub calificat
Necunoasterea potentialilor candidati pentru un anumit post din propria firma
Absenta candidatilor calificati
Unitatea nu constientizeaza necesarul viitor de personal
Organizarea muncii sa duca la greve sau incetinirea muncii
Cerintele legate de pregatirea personalului pot fi identificate incorect.
Personalul nu este evaluat periodic


PROCEDURI DE CONTROL INTERN
Personalul de supreveghere și managementul de personal trebuie să participe la cursuri legate de legile și reglementările muncii precum și politicile unității
Revizuirea periodică a politicilor și procedurilor de către un consiliu legal în scopul respectării aplicarii legilor și reglementarilor în vigoare
Incurajarea personalului de a raporta orice posibile violări a legilor, reglementărilor precum și politicile unității în vigoare
Luarea de măsuri disciplinare pentru acei care încalcă legile și reglementările în vigoare

Personalul de la Departamentul de Resurse Umane trebuie sa participe periodic la cursuri de specialitate privind legile si reglementarile in vigoare
Recrutarea de personal calificat si cu experienta in Departamentul de Resurse Umane

Dosarele si fisierele trebuie tinute si inregistrate conform legislatiei in vigoare
Jurnalele si listele de verificare sau alte intrumente specifice trebuie folosite pentru asigurarea ca inregistrarile si documentele sunt receptionate si pastrate corespunzator
Accesul la inregistrarile si documentele Departamentului de Resurse Umane este restrictionat si accesat doar persoanelor autorizate
Revizuirea si aprobarea tuturor fisierelor selectate pentru dispozitii

Revizuirea informatiei receptionate si inregistrata astfel incat sa fie valida corecta si completa

Luarea de masuri disciplinare pentru acei care incalca legile si reglementarile in vigoare

Restrictionarea accesului la inregistrarile Deparetamentului de Resurse Umane. Accesul la informatiile confidentiale doar a personalului autorizat
Aplicarea unor parole de acces fisierelor confidentiale mentinute in format electronic si schimbarea periodica a acestora
Monitorizarea accesului personalului la inregistrarile Departamentului de Resurse Umane

Identificarea si luarea masurilor de disciplina persoanelor care au furnizat informatii confidentiale persoanelor neautorizate
Restrictionarea accesului la informatiile confidentiale a acelor persoane care s-ar putea folosi de ele in scopul eliberarii de responsabilitati

Revizuirea si evaluarea compensatiilor si beneficiilor in functie de date reale si exacte
Comparati compensatiile si beneficiile acordate de alte companii din industrie si din aceeasi zona geografică
Dialog cu personalul pentru a afla nevoile si nemultumirile lor.

Evaluarea periodica a performantelor personalului
Implementarea unui program de compensare cre sa reflecte performanta personalului cat si capacitatea de dezvoltare in viitor
Revizuirea informatiei receptionate si inregistrata astfel incat sa fie valida corecta si completă
Luarea de masuri disciplinare atunci cand legile, reglementarile in vigoare sau politicile firmei nu sunt luate in considerare
Restrictionarea accesului la inregistrarile Deparetamentului de Resurse Umane. Accesul la informatiile confidentiale doar a personalului autorizat
Aplicarea unor parole de acces fisierelor confidentiale mentinute in format electronic si schimbarea periodica a acestora
Monitorizarea accesului personalului la inregistrarile Departamentului de Resurse Umane.

Restrictionarea accesului la informatiile confidentiale a acelor persoane care s-ar putea folosi de ele in scopul eliberarii de responsabilitati

Revizuirea si evaluarea compensatiilor si beneficiilor in functie de date reale si exacte
Comparati compensatiile si beneficiile acordate de alte companii din industrie si din aceeasi zona geografica
Dialog cu personalul pentru a afla nevoile si nemultumirile lor

Evaluarea periodica a performantelor personalului
Implementarea unui program de compensare cre sa reflecte performanta personalului cat si capacitatea de dezvoltare in viitor

Evaluarea periodica a performantelor si furnizarea de consultanta pentru cariera



#94 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 25 April 2010 - 01:37 PM

Buna,
Cine ma poate ajuta cu raspunsurile la urmatoarele intrebari de la Administrarea si lichidarea intreprinderilor.

23. În cazul creanțelor subordonate, care va fi ordinea de preferință?
28. Ce se înțelege prin procedura falimentului?




#95 raynaliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Neamt

Postat 25 April 2010 - 10:03 PM

Vezi postareakristin27, la Apr 25 2010, 02:37 PM, a spus:

Buna,
Cine ma poate ajuta cu raspunsurile la urmatoarele intrebari de la Administrarea si lichidarea intreprinderilor.

23. În cazul creanțelor subordonate, care va fi ordinea de preferință?
28. Ce se înțelege prin procedura falimentului?
Raspuns 23.
Răspuns:
a) creditele acordate persoanei juridice debitoare de către un asociat sau acționar deținând cel puțin 10% din capitalul social, respectiv din drepturile de vot în adunarea generala a asociaților, ori, după caz, de către un membru al grupului de interes economic;
b) creantele izvorand din acte cu titlu gratuit.

Potrivit dispozițiilor art 124 din Legea nr 85 / 2006, sumele de distribuit între creditori în același rang de prioritate vor fi acordate proporțional cu suma alocată pentru fiecare creanță, prin tabelul definitiv consolidat, menționat la art 108 alin 2 lit. d) din lege .
În temeiul legii, titularilor de creanțe dintr-o categorie li se vor putea distribui sume numai după deplina îndestulare a titularilor de creanțe din categoria ierarhic superioară, potrivit ordinii prevăzute la art 123 din Legea nr 85 / 2006.
În cazul insuficienței sumelor necesare acoperirii valorii integrale a creanțelor cu același rang de prioritate, titularii acestora vor primi o cotă falimentara, reprezentând suma propoțtionala cu procentul pe care creanța lor îl deține în categoria creanțelor respective.

Raspuns 27
Procedura reorganizării judiciare și a falimentului este prevăzută de Legea 64/1995.
Art. 2 prevede că scopul legii este instituirea unei proceduri pentru plata pasivului debitorului, aflat în încetare de plăți, fie prin reorganizarea întreprinderii și a activității acestuia sau lichidarea unor bunuri din averea lui, până la acoperirea pasivului, fie prin faliment. Deci scopul este de a reglementa o procedură judiciară prin care să se asigure plata pasivului debitorului aflat în încetare de plăți.
Căile prin care se realizează scopul acestei legi sunt procedura reorganizării judiciare și procedura falimentului.



#96 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 26 April 2010 - 07:40 PM

Multumesc mult pentru ajutor.
Mai am o problema la fiscalitate, daca ma poate ajuta cineva:

6. Prezentati modul de determinare al avantajului luat in calculul salariului brut in cazul in care un salariat foloseste autoturismul angajatorului in interes personal.



#97 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 26 April 2010 - 09:33 PM

Va rog mult sa ma ajutati cu problema de la analiza.Am atasat documetul cu aceasta problema.
Multumesc

Fisiere atasate





#98 raynaliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Neamt

Postat 27 April 2010 - 02:37 PM

Vezi postareakristin27, la Apr 26 2010, 08:40 PM, a spus:

Multumesc mult pentru ajutor.
Mai am o problema la fiscalitate, daca ma poate ajuta cineva:

6. Prezentati modul de determinare al avantajului luat in calculul salariului brut in cazul in care un salariat foloseste autoturismul angajatorului in interes personal.
raspuns:
Avantajele acordate angajatilor se evalueaza si se impoziteaza in luna in care au fost primite de salariati. Documentele referitoare la calculul contravalorii veniturilor si avantajelor in natura primite de angajat se vor anexa la statul de plata.
Venitul brut din salarii reprezinta totalitatea veniturilor realizate, precum si a avantajelor primite de o persoana fizica, pe fiecare loc de realizare, indiferent de denumirea acestora sau de forma sub care sunt acordate. Codul fiscal face referire la art. 55 alin. (1) – (3). Veniturile in natura se considera platite la ultima plata a drepturilor salariale pentru luna respectiva. Impozitul aferent avantajelor in natura se retine din salariul primit de angajat in numerar pentru aceeasi luna.
Avantajele in bani si echivalentul in lei al avantajelor in natura sunt impozabile la nivelul salariatului, indiferent de forma organizatorica a angajatorului care le acorda.
Anumite avantaje fac obiectul unei evaluari forfetare, in timp ce altele sunt estimate in functie de valoarea lor pe piata. Avantajele in natura primite cu titlu gratuit sunt evaluate la pretul pietei la locul si data acordarii avantajului. Avantajele primite cu plata partiala sunt evaluate ca diferenta intre pretul pietei la locul si data acordarii avantajului si suma reprezentand plata partiala. Evaluarea utilizarii in scop personal a bunurilor din patrimoniul afacerii cu folosinta mixta se face proportional cu utilizarea in scop personal a bunului sau serviciului.
1. Masina de serviciu folosita in interes personal
Autovehiculele acordate de angajator nu vor genera avantaje in natura decat in situatia in care sunt folosite in interes personal. Asadar, chiar daca acordarea unui vehicul salariatului reprezinta un beneficiu pentru acesta, va fi considerat avantaj, respectiv venit impozabil numai daca este utilizat si in interes personal.
In cazul autovehiculelor, evaluarea avantajului se face astfel:
• aplicand pentru fiecare luna procentul de 1,7%, la valoarea de intrare a autovehiculului, in cazul evaluarii folosintei cu titlu gratuit a autovehiculului din patrimoniul afacerii numai in scop personal;
• proportional cu numarul de kilometri parcursi in interes personal din valoarea de intrare x 1,7%, in cazul utilizarii mixte (in interes personal si in interesul serviciului) a vehiculelor din patrimoniul afacerii, justificat cu foaia de parcurs; si de data aceasta, se va impozita drept avantaj numai cuantificarea folosintei in interes personal;
• la nivelul chiriei, in cazul in care vehiculul folosit numai in scop personal este inchiriat de la o terta persoana;
• proportional cu numarul de kilometri parcursi in interes personal din nivelul chiriei, in cazul in care vehiculul folosit in interes personal si in interesul serviciului este inchiriat de la o terta ersoana.
Persoanele juridice detinatoare de vehicule au obligatia sa elibereze foaie de parcurs sau de serviciu pentru vehiculele care pleaca in cursa.
a) Modul de calcul al avantajului lunar impozabil in cazul folosintei autovehiculului numai in interes personal
Exemplu
Angajatorul acorda unui salariat in folosinta personala in totalitate a unui autoturism care are o valoare de intrare de 105.000 lei.
Avantajul lunar impozabil, in situatia in care, potrivit foii de parcurs, este evidentiata numai folosinta in interes personal, se determina inmultind valoarea de intrare cu procentul de 1,7%, astfel:
105.000 lei x 1,7% = 1.785 lei.
Suma de 1.785 lei reprezinta venit al lunii in care avantajul este primit si se cumuleaza in vederea impunerii cu celelalte venituri salariale platite in acea luna salariatului.
Problema la analiza, nu este grea. Trebuie sa aplici doar niste formule.....l-as face cu placere dar sincer nu am timp. Am de terminat doua lucrari la dizertatie.



#99 mussette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 27 April 2010 - 07:03 PM

Vezi postareamarce52003, la Oct 27 2009, 10:33 PM, a spus:

Va rog foarte mult daca ma poate ajuta cineva si pe mine cu rezolvarile la probl. urmatoare:

1. Din contul de profit și pierderi al societă?ii din exerci?iul precedent se cunosc următoarele informa?ii:

Indicator u.m.
Cheltuieli de exploatare platibile 1500
Amortizare 100
Cheltuieli cu dobânzi 200
Impozit pe profit 60
Să se calculeze și să se interpreteze ratele de solvabilitate și cele de rentabilitate pentru întreprindere.



1. Activitatea de dezvoltare a tehnologiei in cadrul unei entitati presupune:
a) Identificarea tehnologiilor existente sau dezvoltarea unei noi tehnologii in vederea satisfacerii cererii reclamate de studiile de marketing;
b) Mentinerea unui nivel inalt al cunoasterii legate de dezvoltarea actuala a tehnologiilor care ar putea afecta entitatea;
c) Asigurarea ca dezvoltarea tehnologiilor este in spiritual sustinerii licentelor sau patentelor existente;
d) Repartizarea resurselor pentru cele mai eficiente proiecte.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.


2. Activitatea Departamentului Resurse umane presupune:
a) Respectarea legislatiei si reglementarilor in vigoare precum si a politicilor companiei;
b) Mentinerea de inregistrari care demonstreaza respectarea legilor si reglementarilor ;
c) Asigurarea confidentialitatii din cadrul Departamentului Resurse umane;
d) Asigurarea productivitatii muncii la un nivel acceptabil;
e) Angajarea unui numar sufficient si adcvat calificat de personal;
f) Asigurarea ca personalul este pregatit adecvat in scopul indeplinirii responsabilitatilor corespunzatoare;
g) Asigurarea ca personalul primeste informatii cu privire la performantele lor si la dezvoltarea carierei.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.



5. Societatea Stirex SA, auditată de dumneavoastră, a achiziționat la 1 iulie 2003 un ansamblu imobiliar spre renovare și a efectuat următoarele cheltuieli:
prețul de cumpărare al terenului ................................... 30.000 lei
prețul de cumpărare al construcției ............................. 125.000 lei
taxe de înregistrare ....................................................... 12.000 lei
alte cheltuieli cu actele....................................................... 800 lei
onorarii notar .................................................................. 1.500 lei
(din care TVA 240 lei)
comisioane ..................................................................... 1.800 lei
(din care TVA 290 lei)
cheltuieli arhitecți ........................................................... 3.600 lei
(din care TVA 575 lei)
cheltuieli renovare ........................................................ 85.000 lei
(din care TVA 13.500 lei)

Societatea a înregistrat în cheltuielile perioadei suma de 90.095 lei, la terenuri 30.000 lei și la construcții 125.000 lei. Care este suma corectă ce trebuia contabilizată în cheltuielile perioadei?




6. O întreprindere prezint? caracteristicile urm?toare:
? capitaluri investite de actionari si creditori: 1.000 milioane u.m.;
? rentabilitate minim? cerut? de la capitalurile investite pe piat?: 7,5%;
? rentabilitate asteptat? (previzional?) a capitalurilor investite în afacere: 10%.
S? se calculeze goodwill-ul întreprinderii pe baza ipotezelor: superprofitul va creste cu o rat? anual? constant? de 5% pe un orizont de prognoz? de 10 ani.


mersi anticipat!
BUNA, MARCE52003,

MA NUMESC ALINA COMSA, SUNT DIN CTA SI AM VAZUT CA AI AVUT ANUL TRECUT IN LUCRAREA TA MAI MULTE PROBLEME CARE LE AVEM SI NOI ACUM LA CTA.

TE DERANJEZ CU MAREA RUGAMINTE DACA IMI POTI TRIMITE SI MIE PE EMAIL LUCRAREA TA ... MI-AI FI DE MARE AJUTOR ... PT. CA TREBUIE SA O PREDAM PANA PE 15.05.10

email: alina_comsa_rcs@yahoo.com

CU MII DE MULTUMIRI,

ALINA COMSA

DE EXP MA INTERESA IN MOD SPECIAL:

1. Din contul de profit și pierderi al societă?ii din exerci?iul precedent se cunosc următoarele informa?ii:

Indicator u.m.
Cheltuieli de exploatare platibile 1500
Amortizare 100
Cheltuieli cu dobânzi 200
Impozit pe profit 60
Să se calculeze și să se interpreteze ratele de solvabilitate și cele de rentabilitate pentru întreprindere.



#100 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 27 April 2010 - 09:08 PM

Multumesc mult oricum. Pana vineri cand depun lucrarea trebuie sa ii dau de cap.






Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL