Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contabilitate primara AJUTOR! - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


contabilitate primara AJUTOR!


28 replies to this topic

#1 mowglina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 02 June 2009 - 01:32 PM

buna
sunt noua pe aici si nici experienta in contabilitate nu am.
prietenul meu are un srl (magazin cu articole de pescuit) nu are cine sa se ocupe de conta primara si m-am oferit eu dar eu ce am invatat am invatat singura intreband in stanga si in dreapta.
problemele mele sunt urmatoarele:
-registrul de casa nu e facut de prin august anul trecut, iar contabila nu vrea sa-l dea pe cel scos din programul de conta
-inventar oficial nu este facut deloc, cum procedez ca sa nu fie probleme la un control?(exista marfa fara factura)
-au doua facturi din aprilie pe care nu le-au predat la contabila ne avand receptia facuta, am facut receptia cu data facturilor- le mai poate introduce in contabilitate?
-cum se face registru de gestiune periodic
-ce acte de conta primara mai trebuie facute ca sa fie totul in ordine in caz de control(spre surprinderea noastra nu am avut inca unul pana acum dar ne asteptam)
mentionez ca magazinul e deschis din martie anul trecut(2008)
va rog mult sa ma ajutati
tare as vrea sa fie tot in regula
multumesc anticipat

va rog tare mult am nevoie de ajutor urgent

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 June 2009 - 07:48 AM




#2 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2009 - 01:46 PM

-registrul de casa nu e facut de prin august anul trecut, iar contabila nu vrea sa-l dea pe cel scos din programul de conta
Il poti reface pe baza documentelor de incasari si plati.

-inventar oficial nu este facut deloc, cum procedez ca sa nu fie probleme la un control?(exista marfa fara factura)
Trebuie facut cel putin un inventar la sf anului; il poti face acum.

-au doua facturi din aprilie pe care nu le-au predat la contabila ne avand receptia facuta, am facut receptia cu data facturilor- le mai poate introduce in contabilitate?
Intr-un fel sau altul trebuie inregistrate.

Dragos



#3 Ligia Georgescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 403 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2009 - 03:02 PM

Eu zic sa insistati la contabila sa va dea registrul facut de ea, macar pentru comparatie. E destul de dificil sa incepi sa faci acum registrul din august si sa ai pretentia sa fie exact ca cel facut de contabila... In plus, cred ca toate actele sunt la contabila.



#4 mowglina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 03 June 2009 - 08:38 AM

multumesc pt raspunsuri, dar mai am o intrebare
registru de gestiune periodic trebuie sa-l fac tot eu?
cum se face?
in rest m-am lamurit in mare parte



#5 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2009 - 10:02 AM

Raportul zilnic de gestiune il face de regula gestionarul, el se tine la evidenta global valorica.
In raport se trec intrarile si iesirile de marfa la valoarea de vanzare.



#6 mowglina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 03 June 2009 - 01:28 PM

nu m-ai lamurit de loc.
nu este gestionar, e un mic magazin cu articole pt pescuit si nu are angajati.
daca se poate sa-mi spui mai detaliat cum se completeaza exact ca nu are cine sa-l faca
multumesc anticipat

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 June 2009 - 07:56 AM




#7 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 03 June 2009 - 02:34 PM

Daca aveti o contabila pe care o platiti, ea trebuie sa va dea lunar sau trimestrial (dupa cum ati convenit in contract si dupa cum o platiti) toate actele facute de ea pentru firma. Actele firmei trebuie sa stea la sediul firmei si nu la contabil, cu exceptia perioadei cand se prelucreaza (adica actele lunii anterioare). Vedeti ce acte ati prevazut in contract sa vi se dea. Daca nu e mentionat in contract un registru lunar (sau trimestrial) al casei atunci cereti sa va faca, iar la nevoie faceti act aditional la contract sau schimbati contabilul. Desigur ca si administratorul firmei (daca nu are angajati) trebuie sa completeze zilnic registrul casei (manual sau pe calculator). Modul de completare al unei pagini este cam asa:
- se trece sus data si soldul de sfarsit al casei zilei anterioare (care trebuie stiut);
- in ziua curenta se trec toate incasarile (pe o coloana) si platile cu numerar (pe alta), punand in tipul si nr.document; in cazul casei de marcat se trece totalul din raportul Z;
- la sfarsitul zilei se pune un rand cu 2 totaluri pe coloane: total incasat, total platit;
- la sfarsitul paginii se pune soldul de sfarsit al zilei = soldul de inceput+total incasari - total plati.
Am notat din memorie, deci sper ca am spus corect.
Daca faceti rost de un registru casa de la contabila o sa vedeti cam cum se completeaza.

Aceasta postare a fost editata de nopris: 03 June 2009 - 02:43 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#8 mowglina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 03 June 2009 - 08:44 PM

mersi pt deranj dar eu am intrebat de registrul de gestiune periodic, registrul de casa stiu sa-l fac.REGISTRUL DE GESTIUNE PERIODIC nu stiu cum se face (a nu se intelege nir-si pe ala stiu sal fac)

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 June 2009 - 07:56 AM




#9 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2009 - 09:20 PM

Registru periodic de gestiune = Raport zilnic de gestiune.
In el se inregistreaza marfa intrata in gestiune la pret de vanzare si marfa iesita din gestiune tot la pret de vanzare.
El mai cuprinde si soldul initial de marfa al zilei precedente.
Ex:
Sold initial marfa 500
Intrari marfa 200
Iesiri marfa 100
Sold final marfa 600
Cam asa se completeaza acest registru, el se completeaza in fiecare zi in care exista rulaj de marfa.



#10 mowglina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 04 June 2009 - 11:27 AM

multumesc frumos acum cred ca m-am lamurit, sper ca ma voi descurca
dar mai am o intrebare: nu a fost facut de un an de zile ce fac?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 June 2009 - 07:56 AM




#11 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 04 June 2009 - 12:50 PM

Incearca sa faci intr-un fisier xls pe ultimele 6luni. Fiecare luna pe alt 'sheet'.



#12 mowglina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 05 June 2009 - 07:52 AM

Vezi postareaa.d.n., la Jun 4 2009, 01:50 PM, a spus:

Incearca sa faci intr-un fisier xls pe ultimele 6luni. Fiecare luna pe alt 'sheet'.

mersi adn, nu mi-ar fi greu sa-l fac nici de mana cel putin pana termin tipizatul, dar dupa ce il fac?



#13 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 05 June 2009 - 11:55 AM

Fa-l pe invers, ca sa-ti iasa soldul. De aceea zic eu ca ar fi mai usor intr-un xls.
Iregistreaza toate intrarile si toate iesirile de marfa in conta la zi.
Fa un inventar la sange! Vezi ce diferente sunt. Daca sunt, inregistreaza-le in conta.
De la soldul(stocul) care ti-a iesit, mergi pe invers, pentru fiecare zi in parte, asa:
04.06.2009
SF=2000
+iesiri(vanzari) 300
-plus de inv. 100
-intrari 400
SI=1800

03.06.09
SF=1800
+iesiri 650
SI=2450

02.06.09
SF=2450
.....
Numai ca rap.de gest. ('pe curat') nu trebuie sa apara pe invers, ci pornesti cu el de la 01.12.2008....pana la zi.

Sper ca ai inteles.

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 05 June 2009 - 11:56 AM




#14 mowglina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 05 June 2009 - 01:17 PM

am priceput ceva dar nici inventar nu este facut deloc si de facut acum la sange e cam greu pt ca este multa marfa fara fct si multe maruntisuri, pe scurt magazinu asta e in ilegalitate totala :sad: alte variante ce mai am?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 June 2009 - 07:57 AM




#15 butelie

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 188 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Slatina
  • Interests:timpul liber

Postat 05 June 2009 - 03:02 PM

Pana la urma aveti contabil sau nu aveti ?
L-ati si platit ?
Si eu am firme care isi tin evidenta primara si i-am sfatuit ce si cum sa faca , chiar daca a trebuit sa le spun de mai multe ori ! :sad:
Una e cand discuti la concret , si iti explica cineva , care este de preferat sa stea langa tine , si alta este atunci cand inveti de pe forum .
M-as mira sa inveti contabilitate de pe forumul asta , din moment ce nu ai raspuns la intrebarile esentiale .



#16 lilianarodica

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1548 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 06 June 2009 - 06:55 PM

Adevarat graieste proverbul GREU LA DEAL CU BOII MICI.....am spus si repet contabilitate nu se invata pe Forum, poti rezolva neclaritati, te poti sfatui virtual, dar in niciun caz curs de contabilitate .Raspunsurile colegilor iti sunt de folos partial,dar tot ce faci este mecanic si nu-ti ajuta,spetele trebuie intelese.Incerca sa faci un curs contacare te ajuta putin.
Succes



#17 mowglina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 07 June 2009 - 10:26 AM

da avem contabila dar nu are rabdare sa explice si nici cand explica nu explica calimea.eu am cerut niste sfaturi nu vreau sa invat conta pe acest forum.as vrea sa descurc acele acte si sa ajung cu ele la zi, dupa aceea ma voi descurca.
multumesc oricum pentru ajutor si cred ca nu o sa mai revin cu intrebari ca vad ca deranjez.

multumesc inca o data



#18 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 June 2009 - 11:01 AM

Nu cred ca deranjezi, dar e cam greu de invatat contabilitate primara asa pe forum.
Te-as sfatui sa iei o carte de contabilitate pentru incepatori, sa o studiezi si sa revii cu intrebari la ce nu intelegi.



#19 mowglina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 09 June 2009 - 08:11 AM

mersi de sfat florin, era buna ideea cu inventarul dar neavand nici un inventar facut pica aceasta idee.eu de aceea am insistat pt ca este marfa pe care nu am factura si sincer cred k mi-ar lua secole sa aleg sute de maruntisuri care sunt pe fct si care nu eu de aceea am intrebat ce alte optiuni mai am.nu cred ca as putea invata asa ceva din carte.



#20 cam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:

Postat 09 June 2009 - 08:16 AM

eu ti-as sugera sa faci un inventar acum si sa treci pe plus de inventar diferenta fata de valoarea inregistrata pe 371 in contabilitate asa poti sa mergi de acum incolo in clar cu totul






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL