Aceasta postare a fost editata de madalinab: 18 October 2008 - 03:01 AM
#121
Postat 09 April 2008 - 09:08 AM
#122
Postat 09 April 2008 - 09:10 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 18 October 2008 - 03:01 AM
#123
Postat 09 April 2008 - 09:59 AM
Buna!
Pot doar sa-ti zic ca stiu cateva cazuri asemanatoare cu al tau si tariful e in jur de 150 ron...doar cu atat pot sa te ajut
#124
Postat 09 April 2008 - 10:46 AM
Diferentele sunt:
- cheltuielile cu contabilitatea facute de neangajat fara contract nu sunt deductibile, dar cele facute de angajat sau cu contract sunt deductibile (micsoreaza impozitul pe profit);
- de regula calitatea celor care lucreaza la negru nu se compara cu a celor care lucreaza legal (sunt si exceptii);
- raspunderea pentru contabilitatea la negru revine firmei, iar pentru cea prin contract revine prestatorului;
- amenzile (in general foarte mari) in cazul contabilitatii la negru revine firmei, in celalalt caz revine prestatorului, in limita contractului;
- prin contabilitatea la negru nu ti se pot semna bilanturile semestriale si oricum mai platesti 2x500=1000 lei unui expert sau firme de contabilitate pentru certificarea bilanturilor;
- daca se descopera ca ai afaceri la negru s-ar putea sa existe consecinte neplacute: ITM da amenzi mari pentru asta, dar poate da si fiscul.
La o analiza mai atenta vezi ce e mai bine.
Desigur ca la inceput de cariera aproape orice contabil a lucrat/lucreaza la negru cativa ani. Dupa ce castiga experienta si clienti, nu se mai recomanda sa lucreze in acest fel. Dar, daca nu e expert contabil, adesea nu are o varianta mai buna. Asa ca mai gasiti contabili buni si la negru-gri, dar mai rar.
#125
Postat 09 April 2008 - 11:01 AM
nopris, in parte ai dreptate.Eu sunt in al 2-lea an de contabilitate, sunt la inceput.Am lucrat un an la negru si la soc la care acum am contract de 2ore/saptamana.Dar au mai aparut oferte.Care contabil incepator le poate refuza?Pe langa experienta pe care o capat confruntandu-ma cu situatii diverse (ca in facultate totul e altfel )mai iau si un ban in plus.Fireste, dupa ce-am sa ma consider un contabil bun nu voi mai accepta munca la negru. Dar acum o fac.Deci sa inteleg ca "pretul corect" e undeva intre 150-200 lei?
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 18 October 2008 - 03:02 AM
#126
Postat 09 April 2008 - 11:29 AM
E un castig si de experienta, care conteaza.
#127
Postat 09 April 2008 - 11:32 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 18 October 2008 - 03:02 AM
#128
Postat 09 April 2008 - 12:14 PM
Avand in vedere ca firma ce ne tine momentan contabilitatea doreste sa ridice tarifele, dupa ce am cautat cat de cat pe acest forum , nu m-am lamurit foarte bine.
Daca cineva este dispus sa imi raspunda cam cat se cere in general.Este vorba de un IMM si o micro.IMM are 3 angajati, nr. de facturi si bonuri variaza de la luna la luna dar sa zic ca se aduna peste 50.La micro este doar un angajat si are sub 15 facturi si bonuri lunar.
Banuiesc ca ar trebui mai multe detalii pentru un pret cat mai apropiat de realitate, dar imi este suficent intre x si y lei pt. una si la fel pentru cealalta.
Va multumesc.
#129
Postat 09 April 2008 - 12:14 PM
R. de Niro - A BRONX TALE
#130
Postat 09 April 2008 - 12:44 PM
1) Administratorul raspunde in continuare de "organizarea contabilitatii".
2) Pentru "conducerea contabilitatii" administratorul poate desemna pe cineva, care, de regula, sa conduca un compartiment de contabilitate, sau poate sa faca un contract cu un expert sau cu o firma de contabilitate. Cuvantul "POATE" si expresia "DE REGULA" inseamna ca nu e obligatoriu a face ceea ce scrie in frazele acelea. Deci poate sa nu organizeze un compartiment de contabilitate, poate sa nu angajeze (nu apare obligatia) si poate sa nu faca un contract. Atunci cine mai ramane sa raspunda de "conducerea contabilitatii"? Logic e ca ramane doar cel care se ocupa de "organizarea contabilitatii", adica tocmai administratorul (angajat sau nu).
3) Nu se mentioneaza expres ca bilantul nu poate fi semnat de administrator si la rubrica "intocmit", sau ca administratorul nu are voie sa intocmeasca bilanturi. ANAF refuza abuziv sa accepte intocmirea bilantului de catre administrator (chiar competent). Un administrator poate avea studii si poate fi si un bun contabil. La o firma mica de ce nu ar avea voie sa-si faca singur contabilitatea? Dar, sa zicem ca pune pe cineva (la negru) sa o faca, iar pentru bilant apeleaza la un expert contabil.
4) Nu reiese clar ca angajatul desemnat sa conduca contabilitatea trebuie sa aiba studii economice superioare. Textul poate fi interpretat ca nu conteaza ce studii are sau poate sa nu aibe studii. Doar despre conducatorul compartimentului de contabilitate se spune ca trebuie sa aibe studii economice superioare.
Am pus aici o interpretare putin fortata a legii 82, speculand neclaritatile ei.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 18 October 2008 - 03:02 AM
#131
Postat 09 April 2008 - 12:52 PM
tot ce este mai sus este din ce fac eu.
succes!
#132
Postat 09 April 2008 - 01:20 PM
#133
Postat 10 April 2008 - 07:03 AM
#134
Postat 10 April 2008 - 10:40 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 18 October 2008 - 03:02 AM
#135
Postat 08 May 2008 - 09:42 PM
pentru un SRL nou noutz, platitor de TVA trimestrial, impoz pe profit trim, nu are angajati, primele trei luni activitate relativ putina...
cam cat costa contabilitatea pe luna? multumesc
#136
Postat 09 May 2008 - 07:34 AM
http://www.conta.ro/...showtopic=29741
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 18 October 2008 - 03:03 AM
#137
Postat 09 May 2008 - 09:11 PM
Daca contabilitatea mi-ar tine-o cineva la negru, cine raspunde? administratorul? dar daca in schimb as apela la o firma de conta...raspunde aceasta firma? (ma refer la amenzi daca e cazul..)
#138
Postat 14 May 2008 - 07:41 PM
andur, la Apr 10 2008, 08:03 AM, a spus:
Din nefericire in domeniul nostru de activitate, pt ca nu pot sa spun "in breasla noastra" deoarece o breasla presupune ca toti membrii au aceeasi calificare sau calitate, legislatia permite sa se poata lucra si in zona gri-negru. La avocati si notari nu ai sa vezi asa ceva. De aici si concurenta neloiala dintre cei atestati si cei neatestati care activeaza pe domeniul nostru.
#139
Postat 20 May 2008 - 08:48 PM
Sunt exact in aceeasi situatie, in care se afla ela d, doar ca sunt angajata cu 2 ore ca economist ... eu am o firma care comercializeaza mat de constructii (magazin)... nu stiu ce sau cat face un contabil la amanunt in mod normal, dar eu tin, pe langa toate cele (contab firmei, declaratii, state etc) si conta de gestiune, stocuri scriptice, mai nou particip, teoretic inactiv, si la inventar, reintocmesc si documentele primare (deoarece majoritatea sunt intocmite eronat) si mai fac si treburi de secretara (tehnoredactez tot felul de oferte, etichete cu preturi, liste de produse, inclusiv pe cea pentru casa de marcat) , iar tot ce se intampla in acea firma trece prin mine, fie ca ar trebui sa ma priveasca, fie ca nu... taxa mea este de 100eur in conditiile in care telefonul, hartia, tonerul si alte consumabile mi le platesc singura si telefonul vineeeee, deoarece vanzatorul da beep :wink:, iar de muncitttt... nu pot sa zic ca am zile libere - sunt sute de produse care intra si iasa...
Acum vine partea "frumoasa".... mai vor sa deschidem un pct de lucru si nici macar nu m/au intrebat de pret, dar de restul "treburilor" ce trebuie facute m/au intrebat si m/au pus in garda ca tr sa incepem sa le punem cap la cap...
Cat le cer? ... ca ei nici nu/si inchipuie ca as putea sa le mai cer ceva, citez: "ca doar e aceeasi firma si e infiintata de cateva luni"... intr/adevar nu au cifra de afaceri, dar e de muncaaaa...
Iubesc ceea ce fac, dar vorba aceea dragostea tot ajunge sa treaca prin stomac....
#140
Postat 20 May 2008 - 11:54 PM
42 useri citesc topicul
0 membri, 42 vizitatori, 0 utilizatori anonimi



