Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
care ar fi tarifele / salariu ...? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 12

Salt la continut


care ar fi tarifele / salariu ...?


431 replies to this topic

#221 mirela 13

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 298 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2009 - 04:16 PM

Sunt tare curioasa cati din membrii corpului vor aplica aceste onorarii minime. Macar pe cele minime.
Si stiti de ce nu le pot aplica? Pentru ca sunt multi pe piata care cer mult mai putin. Inca se mai tine contabilitate pe raspunderea administratorului " la greu", si nu numai la " firmulite" ci si la clienti mai seriosi, cu activitate mare, sau cu vreun contract de munca de 2 ore; apeleaza la persoane autorizate doar pentru bilanturi.
Si atunci, ridici pretul si pierzi clientii.
Am o cunostinta care a vrut sa aplice noile tarife minime de la 01.01.2009. La multe firme se dubla tariful lunar. Stiti ce au facut majoritatea? I-au spus ca vor sa rezilieze contractul, ca au gasit mai ieftin. Si asa au facut. Chiar nu stie ce sa faca, ramane cu mai putin de jumatate din clienti...nu se stie pana cand, si aceia sunt nemultumiti.
miri



#222 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 02 March 2009 - 06:33 PM

Știți care sunt cele minime-minime ?! Păi cele stsbilite sau convenite în prealabil cu clientul "în sumă fixă, între un minimum și un maximum, fără referire la vreun parametru constând în valori sau altă entitate cifrică". Adică poate tocmai suma care aveți deja în contract, dacă aveți contract! Dar acest secret nu trebuie să-i spuneți nici unui client! Iar dacă ne citește, îi spun eu: Nici eu nu mai știu ce spun! Darmite să se bazeze pe argumentația mea pentru acel minim!
Și dacă vrea să știe părerea mea, atunci îi spun: Sigur cu cel puțin 5% mai puțin decât are dumnealui, directorul general, dar nici întrun caz nu vă poate da mai puțin de 80% din ce are dumnealui! Dar dvs. îi puteți dovedi cât are dumnealui?! Pe lună. Ca timp. Și pe pământ. Ca loc.

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 02 March 2009 - 06:37 PM




#223 eugen ursache

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 517 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:agricultura, lemne fiare si motoare

Postat 02 March 2009 - 06:48 PM

Daca discutam de DG, se poate afla salariul, cu tot cu bonusuri, dar in cele mai multe cazuri daca indraznesti sa ceri asa ceva, ti se va raspunde ca in fabula:" noi vrem egalitate, dar nu pentru catei".
Daca discutam despre asociat(ti), nu prea mai merge sa-i ceri 80% din cat ia el, nu?
Motan m-as fi dorit sa fiu / cu gheare si mustete lungi, / cu coada-n sus, cu blana-n dungi, / c-un ochi verzui si-un ochi capriu. // Pisicile de prin vecini / sa le gonesc pe la pricini, / sa-mi fete fiecare-un fiu / c-un ochi verzui si-un ochi capriu (Nichita Stanescu)



#224 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 02 March 2009 - 08:00 PM

Scuze, nu pot fi de acord. Contabilul trebuie să vadă toate ștatele de plată! Și salariul pentru DG trebuie să fie stabilită prin hotărâre AGA (-cționarilor sau asociaților)! Și să figureze pe un ștat de plată. Unde este numai dumnealui. Vedeți poate tocmai pagina aceea a uitat-o acasă. Dar v-a adus centralizatorul. Și restul actelor.i Contabilul trebuie să știe toate implicările conducerii, directorilor, administratorilor în relații de încasări și plăți cu firmsa, indiferent că sunt cu numerar, prin caserie sau ridicate din bancă sau cu OP-uri ori carduri sau privind angajamentele de cheltuieli în intersul lor personal. Doar așa ca să găsiți toate portițele care sunt oferite de lege cu generozitate. Circuitul documentelor privind operațiile prin bancă (bănci) sau caserie și preluarea extraselor de cont și a registrului de casă cu toate documentele anexate este o regulă de AUR! Că deciziile le ia singur, treaba lui, dar cum sunt folosiți banii firmei deja este și treaba contabilului, liber prestator, care este asigurat și garantează pentru calitatea prestațiilor sale. Altfel...
Cât despre asociați, tocmai pentru că iau avansuri, încasează dividende, își decontează cheltuielile, păi ...toate acestea le consideră RENTĂ VIAGERĂ?! Păi spuneți că și dvs. vreți... o bursă! DAr totul cu TACT. Fără a-i jigni!
Fără a-i încălca INTIMITATEA sau desconsidera INTELIGENȚA. Dar nici să-le lăsați impresia că cifrele lui sunt inexpresive, moarte, pentru dvs. Și că vă poate duce de nas, iertată-mi să fie expresia!



#225 IanyG

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 16 May 2009 - 10:38 AM

Buna ziua,

Stiu ca s-a mai scris pe aceasta tema, dar vreau daca se poate sa primesc un raspuns "personalizat".
Cand mi-a fost lumea mai draga, luna trecuta contabilul cu care lucram s-a gandit sa se reprofileze. Imi era un bun amic asa ca nu ma pot indruma dupa suma care i-o acordam Dansului pentru urmatoarea colaborare. Am nevoie sa incep o colaborare cu un alt contabil si din cate am intrebat pana acum am ramas un pic speriata in legatura cu preturile unor persoane cu care am vorbit pana acum si m-am gandit sa va intreb si pe dumneavoastra ca poate is eu nebuna si chiar astea sunt preturile.
Firma pe care o detin este o firma mica, impozit pe profit, deschisa de 9 luni de zile, declaratiile depuse la zi pana acum acestea fiind odata la 3 luni(le-am depus personal pana acum), se ocupa cu importul si distributia, fara angajati, volumul de facturi emise pe luna variaza intre 20-100, nu am magazin deschis sau puncte de lucru ci doar sediul social, nu am asociati iar cumpararea de marfa se face aproximativ odata la 2 luni. Preturile de-a lungul timpului au variat din cauza cresterii valutei, dar in medie sunt practicate 2 preturi(exceprie facand reducerile periodice care mai introduc inca 3 tipuri de preturi). Mai mult de atat sincer nu stiu ce alte informatii a-si putea sa mai ofer.

Intrebarea mea la Dumneavoastra este: cat ar trebui sa platesc un contabil pentru ca acesta sa se ocupe de contabilitatea firmei mele?

Pana acum am primit raspunsur(prin telefon ce-i drept) de ordinul 400-700 ron lunar, sincer mi se pare exagerat, luna trecuta a trebuit sa imi depun singura declaratiile(de nevoie pentru ca depaseam termenul) si mi-a luat 2 zile pana am bagat datele in programul de contabilitate dar nu am pic de experienta contabila si nici nu vreau sa mai am, singurul lucru care m-a ajutat sa ma misc repede a fost programul f bun de contabilitate care imi dadea mura in gura cu tot ce trebuie sa fac. Va intreb si pe Dumneavoastra pentru ca stiu ca o sa primesc raspunsuri corecte, macar sa stiu cum sta treaba si poate, daca se poate sa imi permiteti, ca dupa ce postati sa intru si in legatura cu Dumneavoastra.

O zi buna si va multumesc anticipat pentru raspunsuri!



#226 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 16 May 2009 - 11:21 AM

Sunt sigura ca prietenul lua putin pt. contabilitate. Spun asta pt. ca si eu am avut astfel de cazuri (acum a suspendat activitatea)si am rasuflat usurata ca am scapat. ...Oricum sumele primite difera pt.ca una este sa fie un contabil singur (autorizat sau nu )si alta este sa fie firma cu salariati..
Acum ca ex.eu ceream 100 Euro. (asta pt. ca nu ai salariati si ca e criza)
Pe forum nu ai voie sa -ti faci reclama, dar ai lista cu contabili la reclama Conta . Eu te sfatuiesc sa-l rogi pe fostul contabil sa-ti recomande pe cineva cunoscut.
Nu se poate sa nu aibe cunostinte printre contabili



#227 vioreld

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Buzau
  • Interests:Informare

Postat 16 May 2009 - 02:24 PM

Vezi postareaIanyG, la May 16 2009, 11:38 AM, a spus:

Buna ziua,
Am nevoie sa incep o colaborare cu un alt contabil si din cate am intrebat pana acum am ramas un pic speriata in legatura cu preturile unor persoane cu care am vorbit pana acum si m-am gandit sa va intreb si pe dumneavoastra ca poate is eu nebuna si chiar astea sunt preturile.

Puteti consulta tabloul membrilor CECCAR de la sediul CECCAR din localitatea dvs.
Sau dati acolo un telefon si spuneti-le problema dvs.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 18 May 2009 - 02:23 PM

vioreld



#228 vioreld

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Buzau
  • Interests:Informare

Postat 16 May 2009 - 02:31 PM

Vezi postareaIanyG, la May 16 2009, 11:38 AM, a spus:

Pana acum am primit raspunsuri (prin telefon ce-i drept) de ordinul 400-700 ron lunar, sincer mi se pare exagerat, luna trecuta a trebuit sa imi depun singura declaratiile (de nevoie pentru ca depaseam termenul) si mi-a luat 2 zile pana am bagat datele in programul de contabilitate dar nu am pic de experienta contabila si nici nu vreau sa mai am, singurul lucru care m-a ajutat sa ma misc repede a fost programul f bun de contabilitate care imi dadea mura in gura cu tot ce trebuie sa fac.

De ce e exagerat ? Nu e o munca usoara. Sa stiti.
Cineva spunea ca un contabil ar trebui sa fie platit si cand se pare ca sta. Atunci el gandeste. Pentru firma. Plus ca trebuie sa fie tot timpul conectat la legislatia foarte schimbatoare. Tot pentru firma.
Unui notar sau unui avocat cat i-ati fi dat pe luna ? Dar unui medic sau unui arhitect ?

Programul de contabilitate e ceva iar contabilitatea e altceva.
vioreld



#229 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 16 May 2009 - 02:34 PM

Draga doamna, acum Doina P este draguta pt. ca e ,,criza'' in schimb eu consider ca v-ati speriat degeaba de preturi.
E alegerea dumneavoastra in final, pe cine alegeti si ce pret platiti, in schimb sa nu patiti ca altii care s-au zgarcit la faina si au dat mult pe tarate iar aici ma refer la nenumarate situatii cand o treaba de 5lei in final a costat 10lei sau mai mult, adaugand penalitatile si majorarile de la bugete. Nu va doresc asa ceva, ci doar va atentionez avand in vedere ca aveti o societate ,,tanara'' de numai 9luni. Ah si altceva un sfat de viitor,, a nu se amesteca prietenia sau rudenia cu valoarea muncii". :sad:
Va urez mult succes!
%%%




***



#230 IanyG

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 16 May 2009 - 08:20 PM

Eu sunt cat se poate de constienta ca daca vrei sa ai o situatie contabila buna iti trebuie un om pe treaba lui care sa stie ce face, dar sunti sigura ca orice padure are si buruienile sale si de aceea am decis sa va intreb si pe Dumneavoastra pentru ca sincer increderea in orice inseamna prestari de servicii fara a avea in prealabil informatiile necesare minime( de ordinul "cu ce se manaca"), cel putin din punctul meu de vedere, este nula.
Va multumesc pentru raspunsuri si sfaturi si sper ca voi face o alegere favorabila si stabila pe termen lung.
O seara buna tuturor!

p.s. tot respectul fata de persoanele competente din domeniul contabilitatii, apreciez responsabilitatea pe care v-o asumati si seriozitatea cu care tratati munca pe care o prestati.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 18 May 2009 - 02:24 PM




#231 mamy

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 06 June 2009 - 04:08 PM

Buna ziua.... am si eu o dilema si sper sa gasesc aici raspunsuri care sa ma lamureasca intr= oarecare masura. Sunt contabil sef la o firma de prestari servicii, cu o cifra de afaceri anuala de peste 1.5 mil euro, cu 250 angajati. De facturare se ocupa cineva insa eu verific inregistrarea contabila a veniturilor pe tipuri de activitati. Restul inreg contabile ( cumparari, banca, casa, imobilizari,stocuri) le fac eu , plus verificari tot pana la balanta si bilant ( pe care le fac impreuna cu un expert contabil- nu ca n-as fi putut face asta, dar asa a fost conventia). Pe langa astea, adaug depunerea declaratiilor si obtinerea de certificate pt licitatii, reglarea fisei cu administratia, intocmirea de situatii, analize lunare. Mentionez ca firma a schimbat mereu contabilii, iar acum in momente de ragaz stau sa corectez prostiile facute de altii ( solduri la clienti si furnizori nereale, inreg omise sau eronate care au denaturat rezultatele, etc), confirmari de solduri cu tertii, adrese,scrisori.etc. De salarii ( state, decl)nu ma ocup eu, singura mea grija e inreg in ctb a raportului de viramente . In mare cam asta ar fi treaba pt care primesc 2000 lei+bonuri. Intrebarea este urmatoarea : din iulie volumul de munca se va dubla datorita unei asocieri la un contract a carei ctb va trebui tinuta distinct si cu cea mai mare atentie; ma gandesc ca este justificata o renegociere a salariului, mai ales in conditiile in care CA lunara practic se va dubla( si nu doar printr-o simpla facturare) iar volumul de munca va creste considerabil. Cam ce suma ar fi corecta?



#232 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 June 2009 - 05:16 PM

5.000 ron :sad:

net, evident !



#233 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 08 June 2009 - 06:42 PM

Vezi postareamamy, la Jun 6 2009, 05:08 PM, a spus:

In mare cam asta ar fi treaba pt care primesc 2000 lei+bonuri. Intrebarea este urmatoarea : din iulie volumul de munca se va dubla datorita unei asocieri la un contract a carei ctb va trebui tinuta distinct si cu cea mai mare atentie; ma gandesc ca este justificata o renegociere a salariului, mai ales in conditiile in care CA lunara practic se va dubla( si nu doar printr-o simpla facturare) iar volumul de munca va creste considerabil. Cam ce suma ar fi corecta?

Ceva este in neregula cu salariul tau, este mult prea mic dinaintea asocierii, trebuia sa ai cel putin 2.000 euro net la asa o firma, desi cifra de afaceri este in sine mica pentru 250 de angajati. Salariul normal pe care ar trebui sa-l ai este destul de simplu de calculat: pentru o firma cu 25 de angajati si care functioneaza la parametri, tariful practicat de contabili independenti, pe care il stiu eu este de 300-500 de euro, inmultit cu 10 = 3.000 - 5.000 euro lunar din care ai costuri salariale, materiale, taxe, impozite apreciez la 1.000 - 2.000 euro, rezulta un net de peste 2.000 euro. In cazul tau trebuie luat in considerare ca esti la sediu permanent, oricand poti rezolva probleme financiar-contabile pe loc si oarecum in regim de urgenta. In practica din 10 firme cu peste 25 de angajati gasesti 2-3 care platesc foarte bine, peste 500 euro lunar, sau se face numai o verificare finala si/sau cite un control prin sondaj la soldurile de terti, gestiuni - munca mai putina ca ore si la nivel de contabil sef.

Pe de alta parte iti stii mai bine contextul, relatiile, libertatea ta personala si un 4.000 - 5.000 lei lunar net sa fie multumitor. Nu ar fi rau sa calculezi tariful orar pe care il obtii intr-o luna si te poti orienta dupa manopera de la service-urile auto unde se percep 15-40 euro/ora - un expert contabil, contabil sef, director economic ar trebui sa realizeze minim 30 euro/ora, de la 50 de euro/ora in sus este o medie corecta.

Iti doresc mult succes!



#234 IANT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 09 June 2009 - 10:09 AM

Ma bag si eu in discutia asta, pentru ca incep sa cred ca noi contabilii am ajuns de rasul tuturor.
Eu sunt expert contabil de 15 ani si lucrez independent numai de vreo 2.
Probabil ca si zona noastra e una saraca, dar preturle de peste 100 euro pe care le aud, ma fac sa ajung la concluzia pe care am mentionat-o anterior.

Sunt tare nemultumita ca unii din clienti isi inchipuie ca platesc contabilul pentru ca acesta sa faca tot - inclusiv treaba de secretariat.
Am rasuflat si eu ca voi, usurata ca in sfarsit se reglementeaza si la noi niste tarife omenesti,

Am anuntat clientii mei ca vom renegocia contractele in spiritul noului regulament, cu "reducerile" de rigoare evident. Cand au auzit, toti, dar absolut toti clientii mei cu afaceri infloritoare (care nu sunt putini) au spus ca isi inchid afacerile, ca renunta la tot, etc.

Am spus atunci in sinea mea, ca eu am fost mai ghinionista, sa am asa clienti cu mana "larga". Dar din pacate am auzit peste tot in jurul meu intre colegii de breasla ca s-au lovit de aceleasi probleme.

La noi daca prinzi 500 lei pe o firma cu 10 angajati, alti vreo 15 cu contract de comision, banci vreo 3, valute si destule acte, e mare lucru. Daca clientul intra in colaps financiar, contabilul e primul care simte. Atunci cand patronul incepe sa stranga cureaua, incepe cu contabilul.
Indiferent cat de bine ii reprezentam si cat de multe facem pentru ei, patronilor de firme li s-a dezvoltat un ego de-a dreptul megaloman. Isi inchipuie ca ei sunt buricul pamantului, si ca daca ei nu ar munci "sa aduca" bani in firma, noi am fi muritori de foame.

Sunt foarte trista si de-a dreptul dezgustata de lipsa de respect pe care clientii nostri o au fata de noi.

Ei nu constientizeaza ca depind foarte mult de ceea ce facem noi, si de profesionalismul cu care o facem, se multumesc sa spuna doar ca li se pare prea mult cand le ceri un anume tarif (si ala de 400 lei), cum spunea doamna care isi cauta contabil.

Ei ne evalueaza fara sa stie cu ce se mananca ce facem noi, dar daca se duc la doctor scot banii de consultatie fara sa comenteze ca tariful e piparat sau nu, ca de' e dl. doctor si ii da reteta, ca daca se duc la mecanic si acesta cere 20-30 euro pe ora, platesc repede ca au nevoie de masina, dar cand e vorba de contabil se tiganesc mai ceva ca la piata.

Eu de asta sunt trista... ca tot neica nimeni din tara asta isi permit sa ne comenteze tarifele, ca suntem o breasla impartita in trei(asta pana ce unora le mai vin idei sa puna de vreun corp, camera sau cine stie cum), de parca nu toti am fi facut aceeasi facultate, nu am avea aceeasi pregatire.

Bine ca notarii sunt notari - nu mai multe feluri de notari, avocatii la fel, si noi ne batem intre noi, pentru ce?
Pe noi ne ataca Consiliul concurentei de parca am fi ultimii infractori ca deh am indraznit sa ne facem si noi niste tarife...
Ce sa mai lungesc vorba....e trist ce ni se intampla, si degeaba ne lamentam.



#235 vioreld

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Buzau
  • Interests:Informare

Postat 09 June 2009 - 02:25 PM

Just.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 10 June 2009 - 09:10 AM

vioreld



#236 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 09 June 2009 - 03:16 PM

Mai Viorele! Nu mai esti asa nou pe forum. Ca sa ajung sa citesc cuvantul tau "Just" am facut febra musculara navigand in jos ca sa vad ce ai scris. Nu era cazul sa lasi tot citatul acela lung. Foloseste butonul de jos ADDREPLY ca sa nu mai citezi. Sau citeaza esenta.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#237 vioreld

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Buzau
  • Interests:Informare

Postat 09 June 2009 - 06:21 PM

Vezi postareanopris, la Jun 9 2009, 04:16 PM, a spus:

Mai Viorele! ... citeaza esenta.

Imi cer scuze. O sa incerc sa ma conformez :sad: Sper ca nu te-ai suparat.
vioreld



#238 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 09 June 2009 - 07:51 PM

Nu m-am suparat, mai ales ca ai inteles din prima cum e cu "citat esenta". Problema e ca uneori noi preluam anumite topicuri si le salvam pe calculatorul nostru pentru a le avea la indemana la nevoie. Cautarea pe forum este cam neperformanta. Daca topicul e prea lung, ocupa spatiu disc si e greu de parcurs.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#239 catavasilescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 10 June 2009 - 09:12 PM

Buna,

Ma puteti ajuta va rog cu un tarif aproximativ in cazul unei PFA?
Ma refer la clienti notari, medici, etc.
Daca se poate variante in functie de complexitatea activitatii.

Acest aspect se discuta primul.
Eu nu am inca firme cliente si de accea nu pot face o oferta pe baza experientei.

Va multumesc!



#240 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 10 June 2009 - 09:24 PM

am auzit ca 200, altii ia chiar 400 ..la Craiova
personal nu am clienti pf-am refuzat si le-am spus sa isi faca singuri, ca ii invat eu
mare greseala pentru mine





14 useri citesc topicul

0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL