Situatii financiare anuale la 31.12.2011
#61
Postat 05 April 2012 - 10:27 AM
#62
Postat 08 May 2012 - 08:49 PM
1. se listeaza, se semneaza si se stampileaza anexele la bilant, apoi se scaneaza ALB/NEGRU si se formeaza cu ele un folder.zip < 10MB ( daca nu intra in 10 mb, o solutie ar fi sa redimensionati fisierele scanate la 800X600 - zic cei de la Saga )
2. se genereaza formularul de situatii financiare in format PDF, caruia i se ataseaza acel folder.zip fiindca altfel NU SE POATE VALIDA bilantul (in puii lui !!)
3. in acest stadiu, bilantul poate fi validat, dar este NEsemnat !!! pt a putea fi trimis ONLINE el trebuie semnat doar electronic de catre pers. care are dreptul sa transmita electronic documente.
deci, dupa validare, semnez electronic si salvez totul pe CD sau stick,
4. listez tot bilantul, deci acum am si formatul pe hartie, il semnez ca si contabil sef sau alta pers. ce are dreptul sa intocmeasca bilantul - dar el este inca NEsemnat de administrator sau pers. imputernicita sa gestioneze entitatea
5. dau la semnat bilantul si lui sefu' (... o sa spuna ca m-am tampit daca vin "valuri, valuri" cu documente tot pt bilant... va trebui sa-i explic ca nu eu m-am tampit, ci ... altii)
ok, acum am si bilantul semnat, in format de hartie
dupa toate aceste operatiuni succedate Anormal (il pun pe sefu' sa semneze anexele fara bilant, apoi le atasez bilantului ca sa-l pot valida si sa i-l dau la semnat asa fiindca altfel poate zice ca e gresit de vreme ce nu-i validat), am urmatoarele documente la dosarul proaspat format :
- anexele in format hartie semnate, stampilate + scanate si atasate bilantului PDF
- bilant in format PDF, cu anexele atasate, validat si semnat electronic DOAR de mine - cea care am imputernicirea pt transmiterea electronica
- bilant in format hartie, semnat de sefu' (administratorul sau imputernicitul) + semnatura mea ca si contabil sef + semnatura electronica (intamplator, tot a mea)
- CD-ul sau stick-ul cu fisierele salvate
mai departe, fac asa :
- tot ce este pe hartie pun la dosar, iar daca depun la ghiseu voi mai forma un dosar identic ca sa am unul pt firma, unul pt AF
*** unele AF nu vor dosarul intreg ci doar prima pag. a bilantului si CD-ul (sau stick-ul) pe care am bilantul PDF si folderul ZIP atasat
- bilantul PDF semnat doar electronic si anexele atasate salvate pe CD/stick, impreuna cu unul dintre dosare (sau doar prima pag. a bilantului, cu toate semnaturile pe ea) le depun la AF - imi da nr. de inreg. (pe ex meu - prima pag. din bilant) care imi fol. doar pt. a dovedi ca am depus in termen, dar ATENTIE ca tot recipisa pe care o iau de pe site-ul ANAF (optiunea "depuse la ghiseu") va fi dovada ca bilantul mi-a fost acceptat de catre ANAF
sau
- bilantul PDF + folderul zip in care am anexele atasate (eventual si un scan dupa prima pag. a bilantului, cu toate semnaturile) le trimit ONLINE, pe e-guvernare, listez recipisa (eventual salvez si un print screen la ea, ca sa fiu mai sigura) de la optiunea "trimise online"
......................................................................................................
mai, oameni buni, e corect ce zic eu p-aici ??
... fiindca mai complicat decat ce au "scos" anul asta nu cred ca se poate
#63
Postat 10 May 2012 - 01:59 PM
Din pacate nu au renuntat la regulile corporatiste ( raport consiliu de administratie, hot Aga, note explicative, etc).
Daca cineva ar pune in fisierul zip o poza frumoasa (de ex peisaj din natura), sistemul va valida pdf-ul cu bilantul.
De aici rezulta cat de "important" e continutul fisierului zip.
E IRELEVANT, nimeni nu-l deschide, nimeni nu l verifica.
speram ca bilantul sa devina la un moment dat o declaratie informativa recunoscuta oficial, pt societatile de persoane (asocieri).
speram sa se modifica legea 31, ordonanta 44 si codul fiscal si sa existe o forma juridica corecta si o impozitare corecta pt societatile de persoane (asocieri, snc, srl).
#64
Postat 10 May 2012 - 04:06 PM
... sau trebuie sa mai astept pana pe 27-28-29 mai ???
#65
Postat 12 May 2012 - 05:44 PM
voi inca n-ati depus online bilanturi la 31.12.2011, de nu ziceti daca am inteles bine procedura asta de depunere ??
#66
Postat 13 May 2012 - 09:21 PM
Otilia Alupei, la 12 May 2012 - 05:44 PM, a spus:
voi inca n-ati depus online bilanturi la 31.12.2011, de nu ziceti daca am inteles bine procedura asta de depunere ??
de ce plangeti incercati sa nu mai depindeti de informaticieni
este foarte simplu de salvat un bilant cu atasament zip
lenuta pop a spus:
se completeaza bilantul cu semnaturile celor in drept si ataseaza test.zip
se valideaza si se listeaza, apoi se scaneaza impreuna cu celelalte anexe
pentru fisiere de atasat cu mai putini biti folositi, grayscale picture, sunt vizibile stampila si semnaturile, sau black
mouse pe dreapta pe scanner si alegeti Get picture using Scanner Wizard
in partea stanga este Picture type - color picture, grayscale picture si black and white picture or text
custom settings - alegeti rezolutia cea mai mica (75)
apoi arhivati totul in ANEXE BILANT 2011.zip
DEBLOCATI bilantul si salvati cu atasamentul corect si semnatura electronica
listati prima pagina din bilantul depus si salvati recipisa
p.s. atentie, pentru a nu avea probleme ar fi indicat ca o singura persoana sa lucreze la un bilant
am cerut acordul sa postez
Aceasta postare a fost editata de ali_deia: 13 May 2012 - 09:24 PM
#67
Postat 14 May 2012 - 08:27 AM
Bilantul PDF se poate valida si fara sa atasezi zip-ul , tocmai ca sa poti face dosarul de semnat (dar nu ti-l inregistreaza daca te duci cu el fara zip). De listat poti sa-l listezi in orice faza, nu scrie nicaieri ca la dosar trebuie sa ai formularul semnat electronic.
Am facut si in forma semnat electronic/trimis online si in forma PDF cu zip atasat si pus pe CD.
O singura data am avut probleme, cu un CD, pentru ca se schimbase peste noapte varianta (asa au zis ei, dar nu prea cred ca stiau cu exactitate de ce le dadea eroare).
#68
Postat 15 May 2012 - 02:33 PM
Am si eu o nelamurire: daca un SRL are o cifra de afaceri sub 35.000 euro, bilantul ei poate fi semnat si intocmit de catre administrator? Nu mai e obligatorie semnatura si parafa unui expert ceccar?
Multumesc!
#69
Postat 15 May 2012 - 03:05 PM
ali_deia, la 13 May 2012 - 09:21 PM, a spus:
- tema despre care vb nu privea doar latura strict informatica si drept sa-ti spun, nu asta ma durea ci procedura generala in sine
ali_deia, la 13 May 2012 - 09:21 PM, a spus:
nu aplic metoda Lenutei Pop fiindca nu vreau sa pierd timpul scanand documente in plus, atasand si REincarcand fisiere ... daca pot evita asta.
vreau sa am o procedura cu operatiuni strict necesare - fara alambicari inutile.
ali_deia, la 13 May 2012 - 09:21 PM, a spus:
p.s. atentie, pentru a nu avea probleme ar fi indicat ca o singura persoana sa lucreze la un bilant
ali_deia, la 13 May 2012 - 09:21 PM, a spus:
am cerut acordul sa postez
dar, de curiozitate, cui ai cerut acordul ??
#70
Postat 15 May 2012 - 03:10 PM
mgabi, la 14 May 2012 - 08:27 AM, a spus:
Bilantul PDF se poate valida si fara sa atasezi zip-ul , tocmai ca sa poti face dosarul de semnat (dar nu ti-l inregistreaza daca te duci cu el fara zip). De listat poti sa-l listezi in orice faza, nu scrie nicaieri ca la dosar trebuie sa ai formularul semnat electronic.
Gabi, iti multumesc mult pt raspuns, pana acum e cel mai la obiect si mai folositor pt mine !
Oameni buni, va rog mult de tot sa cititi cu atentie mesajul caruia ii raspundeti, e pacat de timpul si efortul nostru sa scriem/citim mesaje care nu raspund intocmai cerintelor celui care a solicitat un ajutor !!
Numai bine,
O.
#71
Postat 16 May 2012 - 09:01 AM
Dupa completarea bilantului in PDF se poate apasa butonul "validare" pt a se atasa fisierul xml, insa fisierul ramane in continuare nevalidat pana la atasarea fisierului zip.
Fisierul arhivat nu contine si pdf-ul.
Eu asa am facut, l-am depus la ghiseu (la Ilfov), am verificat numarul de inregistrare dat la ghiseu si imi apare pe site bilant valid.
Sper sa va fie de ajutor aceste informatii.
Numai bine.
#72
Postat 17 May 2012 - 01:14 AM
Nu am lucrat cu Saga, doar am vazut la cineva si parea exact cel de pe site, asa ca nu ma pot pronunta in acest caz.
La bilantul PDF de pe site, cel care se poate incarca cu date din programe sau completa manual, cand dai validare, te anunta ca a generat XML-ul, apoi iti cere sa atasezi zip-ul. Daca inchizi de la "X" fereastra in care trabuie sa iti alegi fisierul zip, iti termina validarea si apare "FORMULAR VALIDAT". Am si listat asa, dar nu se va activa semnatura pana nu atasezi si zip-ul.
Eu nu am intalnit pana acum modele de PDF care nu se comporte asa.
Dar asta nu inseamna ca programele pe care la folosesti nu pot "face" PDF-uri putin diferite.
#73
Postat 17 May 2012 - 01:31 PM
credeam ca nu e absolut nicio diferenta intre ele (si chiar n-ar trebui sa fie !! ), dar iata ca aici m-am inselat ... sau poate c-am omis ceva p-acolo, desi nu cred ... whatever.
fiindca mai am doar un bilant in lucru, pt o firma mica, de data asta nu mai are rost sa introduc manual bilantul din Saga in prg. de pe site-ul MFP ... poate la anul ...
deci, o sa fac asa :
- listez anexele si prima pag. din bilant, apoi le dau la semnat (sta omu' langa mine si le semneaza, ce sa-i fac ... asta e ! ... ii dau si-o cafeluta ca sa nu se plictiseasca )
- scanez anexele +prima pag. din bilant, semnate si stampilate toate,
- fac zip-ul si il atasez PDF-ului generat de Saga,
- validez bilantul,
- il semnez electronic
- il trimit online.
- listez formularele de bilant pt a le da la semnat si pe ele, apoi le stampilez
- indosariez totul + recipisa MFP
... si suntem fericiti c-am terminat cu asta !!
fac astfel ca sa economisesc timp si sa scap odata de grija trimiterii acestei raportari anuale.
inca o data iti multumesc, Gabita !!
... si forbidden !!
#74
Postat 19 May 2012 - 04:23 PM
#75
Postat 19 May 2012 - 07:30 PM
spor
#76
Postat 19 May 2012 - 08:39 PM
Asa ma gandisem si eu, pe coloana 1 toate sumele sunt 0, dar totusi aveam unele nelamuriri: la formularul 10, la randul cu pierdere reportata, 117, nu mi`ar da pierderea din 2010, caci coloana 1 e 0 si nu 121 debitor la dec.2010.
La fel, in formularul 40, eu am sold la 01.01.2011 cheltuielilie de constituire, in acest caz va trebui sa trec 0 soldul initial si nu soldul contului 201 la dec.2010. Adica practic nu trebuie sa tin cont de soldurile initiale din balanta, corect? Multumesc mult!
#77
Postat 20 May 2012 - 08:02 AM
#78
Postat 20 May 2012 - 04:47 PM
Astfel, veti avea solduri initiale zero si toate operatiunile se vor reflecta in bilantul aferent anului 2011.
Cel putin eu asa am procedat si nu am avut probleme. In caz contrar, ar fi trebuit depus bilant si la 2010.
#79
Postat 22 May 2012 - 08:07 PM
Doar ca nu pana la anul, ci 1-2 luni din pacate, ca vin bilanturile de semestru (pentru cine are). Sa vedem ce inventeaza domnii vara asta.
Si daca trebuie sa transferi dintr-o versiune in alta, poti da: Document-> Forms -> Export .... intr-un fisier ....., apoi in PDF-ul in care vrei sa le introduci , dai Document -> Forms -> Import.
Daca ai Adobe X, este pe undeva pe la Tools ascunsa optiunea parca, nu mai tin minte exact.
Asta este valabil cu orice declaratie PDF, este pierdere de timp sa se reintroduca date.
Sunt foarte putine cazuri in care se modifica radical versiunile, astfel incat sa nu se poata face import.
#80
Postat 22 May 2012 - 08:53 PM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi