Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contabilitate constructii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


contabilitate constructii


90 replies to this topic

#61 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 08 November 2006 - 03:24 PM

Lexiroxi, cunosc aceste lucruri si eu asa lucrez(lucrez la firma de constructii de aproape 10 ani). Intr-un alt topic cred ca am dat un raspuns similar cu al tau, de data aceasta insa eu am inteles ca nu firma respectiva face executia lucrarilor ci un subantreprenor. In concluzie, am raspuns ca se mai practica si acest mod de decontare atunci cand nu pui la dispozitie decat materiale. Si ca o exemplificare suplimentara, am facut o reparatie la un imobil aflat in proprietatea mea astfel: am cumparat materiale de la un furnizor(marfa) si cu altul am incheiat un contract de prestari servicii pe o suma fixa si acesta mi-a executat reparatiile. Fiind vorba de materialele mele, ce cantitati, ce norme de deviz, ce masuratori sa calculeze... Am negociat un pret pentru manopera si asta a fost. Pretul pe care l-am negociat a inclus si cotele de contributii si beneficiul.
Cunosc firme care lucreaza in acest sistem si nu stiu sa fi avut probleme. Lucrurile se complica atunci cand sunt mai multe lucrari.
iuliana



#62 livipetre

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 69 Postari:

Postat 21 February 2007 - 06:10 PM

Vezi postareaMIHAELA NEDELCU, la Jun 30 2005, 06:29 PM, a spus:

:lol: buna seara otilia ,spune-mi pe indelete tot ce vrei sa stii
rogu-te doar sa incepi cu..... inceputul :wink: astept
draga mihaela cum pot sa vorbesc si eu cu tine poate pe messenger




#63 daniboy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 21 February 2007 - 09:03 PM

Vezi postareairodica, la Jul 4 2005, 09:03 AM, a spus:

revin cu problema mea

foloseste cineva 711 si 332 in constructii? sau lucrati doar cu 704?

da...tocmai m-am lovit de problema asta astazi...



#64 constructii-stefan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 23 February 2007 - 10:14 AM

sunt contabil la o firma de constructii si noi folosim urmatoarea metoda: - intocmim o oferta de lucrari la solicitarea clientului sub forma de deviz cu pretul de materiale, manopera, transport avand o valoare totala a ofertei pe care clientul urmeaza sa o accepte

Dupa acceptarea din partea clientului a ofertei facem un contract cu valoarea din ofertei.

La terminarea lucrarii facem o situatie de lucrari dupa preturile din oferta.

Ajungand la compararea sumelor din bonurile de consum de materiale si valoarea materialelor din situatia de lucrari constat diferente (mai mare in situatie de lucrari decat suma bonurilor de consum).

Aceste plusuri le consider ca profit al firmei. Considerati ca este corect? Din moment ce am stabilit valoarea lucrarii in contract?



#65 lucis

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 575 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:lucis

Postat 23 February 2007 - 11:43 AM

Vezi postareaconstructii-stefan, la Feb 23 2007, 11:14 AM, a spus:

sunt contabil la o firma de constructii si noi folosim urmatoarea metoda: - intocmim o oferta de lucrari la solicitarea clientului sub forma de deviz cu pretul de materiale, manopera, transport avand o valoare totala a ofertei pe care clientul urmeaza sa o accepte

Dupa acceptarea din partea clientului a ofertei facem un contract cu valoarea din ofertei.

La terminarea lucrarii facem o situatie de lucrari dupa preturile din oferta.

Ajungand la compararea sumelor din bonurile de consum de materiale si valoarea materialelor din situatia de lucrari constat diferente (mai mare in situatie de lucrari decat suma bonurilor de consum).

Aceste plusuri le consider ca profit al firmei. Considerati ca este corect? Din moment ce am stabilit valoarea lucrarii in contract?
Pai tu de la inceput faci un deiz-oferta estimativ, iar cand te apuci de treaba si efectiv faci lucrarea sigur ca pot sa apara diferente, pentru ca in devizul estimativ zici de exemplu : sapa suprafata=20mp(grosime 5cm) - cantitate materiale(nisip+ciment etc)=sa zicem 1m3, dar dupa ce ai facut sapa vezi de fapt ca a trebuit sa faci sapa de 6cm (a trebuit din diverse motive sa sapi mai mult)si prin urmare a mers mai mult nisip+ciment in acea sapa.Acuma inchei lucrarea conform cu situatia de lucrari efectiv executate. Deacea eu in contract scriu la valoarea contractului-"Conform devizulu si situatiilor de lucrari executate, care fac parte integrala din prezentul contract".Mai vizi pareri.Eu ti-em zis cam cum fac ai mei. :lostit (13):



#66 const.230

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 23 February 2007 - 06:42 PM

Vezi postareaHELGA_DIONISIE, la Oct 10 2006, 07:25 PM, a spus:

Vezi postareastefan mihaela, la Jun 18 2005, 07:59 PM, a spus:

URGENT :!: doresc sa ma consult cu cineva care stie cum se tine contabilitatea la o firma de constructii si documentele aferente acestui domeniu de activitate.multumesc!
doresc acelasi lucru,daca aflati

Si eu doresc sa ma consult cu cineva care tine contabilitatea la o firma de constructii (mansardare blocuri). Stiu si eu foarte multe despre asta si accept si parerea altora. Astept raspunsuri de la voi pentru schimb de experienta.
:lostit (13):



#67 livipetre

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 69 Postari:

Postat 27 February 2007 - 06:34 PM

Vezi postareaMIHAELA NEDELCU, la Jun 30 2005, 06:09 PM, a spus:

daca ai nevoie de ajutor te pot ajuta si eu doar sa-mi spui exact ce anume te intereseaza; eu lucrez la o firma de constructii de 8 ani si pot spune ca m-am intalnit cu tot soiul de situatii .... si controale
stiu ca mesajul este din 2005 dar cum fac si eu sa vorbesc cu tine mihaela, adresa mea demail este livipetre@yahoo.com



#68 const.230

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 28 February 2007 - 08:44 PM

Chiar nu intereseaza pe nimeni constructiile? Problemele in domeniul constructiilor chiar s-au lamurit pe acest forum?
Eu cred ca nu. Este chiar cel mai putin dezbatuta aici. Chiar toti tineti contabilitatea la buticari? :lostit (13):



#69 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 01 March 2007 - 08:43 AM

Vezi postareaconst.230, la Feb 28 2007, 08:44 PM, a spus:

Chiar nu intereseaza pe nimeni constructiile? Problemele in domeniul constructiilor chiar s-au lamurit pe acest forum?
Eu cred ca nu. Este chiar cel mai putin dezbatuta aici. Chiar toti tineti contabilitatea la buticari? :lostit (13):
Cred ca ar trebui sa citesti tot topicul si, daca nu te lamuresti, sa pui intrebari concrete. Formularea ta este generala si cred ca de aceea nu ai fost observat. Asadar, formuleaza o intrebare concreta!
iuliana



#70 geambazumariana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 448 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Calarasi

Postat 04 March 2007 - 01:03 AM

Problema constructiilor este fff frumoasa!As putea spune chiar interesanta!
Lucrez la o firma care printre multele obiecte de activitate are si constructii civile si industrial.
Gestiunea este organizata foarte bine, gestionarii au decizii de gestionare, nu se elibereaza marfa pentru vinzare decit in baza dispozitiei de livrare iar pentru lucrarile executate decit in baza bonului de consum
Pentru lucrarile de constructii documentele sunt semnate de seful de santier, gestionar si cel care le ridica de la magazie.
Bonurile de consum contin un cod al obiectivului construit pentru care se consuma materialele, bonuri care se vor identifica pe fiecare obiectiv.Astfel ca la terminarea lucrarii voi sti care sunt costurile cu materialele pe lucrarea respectiva, ba mai mult ce cantitati s-au folosit si pot face comparativa cu situatia de lucrari emisa de compartimentul tehnic.

La fel procedez cu subantreprenorii,cu prestatiile de utilaje proprii sau inchiriate cheltuiala se inregistreaza in contabilitate tot insotita de codul obiectivului.

La sfirsitul lunii stiu cheltuielile reale ale fiecarui obiectiv construit.

Lucrez cu productie neterminata,pentru ca am lucrari care se executa de-a lungul a doua, trei, patru luni.

Nu este complicat, ba chiar as putea spune ca este o provocare!

Depistez multe erori de ofertare, de raportare a productiei neterminate de compartimentul tehnic si multe altele.

Interesant si placut !



#71 andreipa2003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 297 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:sa pot ajuta cu ce pot si cat mai multi daca doresc -indiferent profesia ce o are

Postat 04 March 2007 - 10:06 AM

[b]Am citit si eu toate intrebarile si raspunsurile voastre privitor la constructii.As putea sa trag niste concluzii ,dar nu inainte de a va spune cateva lucruri cu privire la activitatea de constructii:
1.-activitatea de constructii trebuie tinuta asa cum am remarcat la unii din colegii nostrii ca au scris aici pe site cu NIR,BC,etc.In acest sens am retinut cateva propuneri ff pertinente dintre care as cita pe Dinu,geambazumariana si altii;
2.-evidenta puteti sa o tineti cum vreti,dar totul e ff strict daca faceti lucrari de constructii la institutiile statului.Aici dreptul de control il are si Curtea de Conturi.Si atunci cand te verifica o astfel de institutie este o verificare mai atenta si de regula de oameni profesionisti si pe obiect.Nu e joaca asa cum mentiona cineva aici.Este putin mai multa munca ca trebuie deschise gestiuni,daca e cazul,dar numai asa se poate urmari si compara costurile constructiei,respectiv cele din deviz cu cele efective,nu?In felul acesta putem sa stim cum stam si daca lucram eficient,nu?Cu o evidenta tinuta direct pe cheltuieli-adica fara a se urmari consumurile din deviz cu materialele intrate,nu prea vad a fi o munca de economist,iertati-ma!Este adevarat ca este mai usor de tinut in felul acesta o astefel de evidenta si ca patronii vor sa plateasca mai putin pe cel ce tine evidenta contabila,dar noi trebuie sa tinem la profesionalism,sa nu facem varza in evidenta contabila.
3.-Ii impartasesc intrutotul modul de tinere a evidentei asa cum a precizat colega noastra-geambazumariana-o mentionez expres ca asa vad si eu ca trebuie tinuta evidenta in constructii,si nu trecute materialele ce intra in manopera direct pe cheltuieli.
Cu aceste aspecte zise doresc sa nu supar pe nimeni de aici de pe forum dar nici pe cei ce vor intra.Trebuie sa fim profesionisti si sa aratam asta.
Va multumesc mult![/b]

Vezi postareageambazumariana, la Mar 3 2007, 11:03 PM, a spus:

Problema constructiilor este fff frumoasa!As putea spune chiar interesanta!
Lucrez la o firma care printre multele obiecte de activitate are si constructii civile si industrial.
Gestiunea este organizata foarte bine, gestionarii au decizii de gestionare, nu se elibereaza marfa pentru vinzare decit in baza dispozitiei de livrare iar pentru lucrarile executate decit in baza bonului de consum
Pentru lucrarile de constructii documentele sunt semnate de seful de santier, gestionar si cel care le ridica de la magazie.
Bonurile de consum contin un cod al obiectivului construit pentru care se consuma materialele, bonuri care se vor identifica pe fiecare obiectiv.Astfel ca la terminarea lucrarii voi sti care sunt costurile cu materialele pe lucrarea respectiva, ba mai mult ce cantitati s-au folosit si pot face comparativa cu situatia de lucrari emisa de compartimentul tehnic.

La fel procedez cu subantreprenorii,cu prestatiile de utilaje proprii sau inchiriate cheltuiala se inregistreaza in contabilitate tot insotita de codul obiectivului.

La sfirsitul lunii stiu cheltuielile reale ale fiecarui obiectiv construit.

Lucrez cu productie neterminata,pentru ca am lucrari care se executa de-a lungul a doua, trei, patru luni.

Nu este complicat, ba chiar as putea spune ca este o provocare!

Depistez multe erori de ofertare, de raportare a productiei neterminate de compartimentul tehnic si multe altele.

Interesant si placut !

„Doar doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. In legatura cu universul nu sunt sigur. Albert Einstein " , (attributed)



#72 constructii-stefan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 05 March 2007 - 12:32 PM

Societatea a executat lucrari de reparatii in regie proprie la un depozit.Cum inregistrez in contabilitate cheltuielile cu materiale si manopera pentru regie si daca mai trebuie inregistrat si alte operatii?



#73 funstation

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 27 August 2007 - 01:34 PM

Buna ziua,

Exista posibilitatea sa-mi furnizati si mie intr-o arhiva toate documentele pe care le-ati intocmit pentru angajati pentru protectia muncii? Eventual o indrumare catre cineva care sa imi poata explica ce documente trebuiesc intocmite.

Va multumesc anticipat,
Dan Sasca



#74 micki_maria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 15 September 2007 - 10:50 AM

Dragii mei,
Am citit toate postarile voastre pe subiectul constructii, subiect care ma intereseaza foarte mult, si mi-am lamurit unele dintre intrebarile mele referitore la acest subiect. Pentru acest lucru multumesc tuturor celor care au scris in acest topic.Totusi mai am o problema fara raspuns, deocamdata, si anume: cam cum trebuie sa arate un deviz de lucrari? Ce trebuie sa contina? Va rog pe cei care lucrati cu asa ceva sa ma lamuriti si pe mine. Poate chiar cu un exemplu concret.
Va multumesc.



#75 viorache

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 16 September 2007 - 12:49 AM

Ai un model mai vechi de deviz. Trebuie sa actualizezi procentele de contributii sociale si sa aplici tva-ul la final (era al unui neplatitor de tva).

Fisiere atasate





#76 make

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 21 September 2007 - 01:08 PM

Vezi postareastefan mihaela, la Jun 18 2005, 08:59 PM, a spus:

URGENT :!: doresc sa ma consult cu cineva care stie cum se tine contabilitatea la o firma de constructii si documentele aferente acestui domeniu de activitate.multumesc!




#77 grigore simona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitate

Postat 28 September 2007 - 09:36 AM

buna!
am rugamintea sa ma ajutati si pe mine cu o problema. am o firma care vinde usi metalice si de lemn catre persoane fizice si juridice.
intrebarea mea e daca ii trebuie casa de marcat. am citit in ordonanta de uugenta nr. 28 din 25.martie 1999 actualizata si scrie acolo ca sunt exceptate de la obligatia de a avea casa de marcat societatile care " efectueaza lucrari de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte". vanzarea de usi intra in categoria asta?
mai am o firma care face traduceri catre pers. fizice si juridice. nu-i asa ca asteia ii trebuie casa de marcat?
multumesc mult, mult!!!



#78 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 28 September 2007 - 11:18 AM

Tu nu prestezi servicii in constructii ci vinzi marfuri, adica usi. Chiar daca ele vor fi in final legate de o constructie tot ai nevoie de casa de marcat.
iuliana



#79 Cosma Violeta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 96 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:braila

Postat 03 October 2007 - 02:24 PM

va rog mult , un sfat ptr urmatoarea situatie
firma 1 intermediere mat constructii
firma 2 constructii civile
firma 3 prestari servicii in domeniul constructiilor

soc 1 achizitioneaza si livreaza marfa (cf contr livrare)soc 2 direct pe santier, unde mat sunt luate in primire de soc 3(prestator)
soc 1 factureaza soc 2 zilnic materiale livrate.
intrebarea mea este :ce document insoteste materiale pe santier? aviz initiat de soc 1 sau soc 2(avand in vedere ca in ctr este stipulat faptul ca livrarea se face pe santier)
ce inreg contabile ar presupune soc 2 , avad in vedere ca nu are stoc de materiale-aprovizioanarea se face in limita necesarului .Va multumesc !
Contabilii nu fac audiență. Ei trăiesc în anonimat, nu caută lumina
reflectoarelor.



#80 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 10 November 2007 - 09:15 PM

Vezi postareaviorache, la Sep 16 2007, 01:49 AM, a spus:

Ai un model mai vechi de deviz. Trebuie sa actualizezi procentele de contributii sociale si sa aplici tva-ul la final (era al unui neplatitor de tva).


Lucrati cumva cu 332 = 711 ?






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL