Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
perisabilitati - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


- - - - -

perisabilitati


76 replies to this topic

#41 simo simona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:resita

Postat 12 February 2009 - 07:54 PM

Vezi postareaadymaia, la Feb 12 2009, 07:48 PM, a spus:

Buna seara! In art 12 la Norma din 27.05.2004 spune ca.."normele admisibile se aplica numai persoanelor juridice care sunt obligate, potrivit legii, la plata impozitului pe profiy,.." Insa daca este vorba despre o microintreprindere, aceasta nu are voie sa scada perisabilitati? si in acest caz, ce face cu marfa stricata?
tu te poti scadea cu ele fara sa ai vreo limita stabilita,pt ca fiind platitor de impozit pe venit acesta nu este afectat de nivelul cheltuielilor,deci nu conteaza prea mult ce perisabilitati treci tu pe cheltuieli.



#42 adymaia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta
  • Interests:calatoriile, locurile linistite cu multa verdeata, filmele vechi

Postat 12 February 2009 - 08:05 PM

multumesc frumos de raspuns.se face un proces verbal pentru scaderea lor banui, o sa merg totusi pentru inceput pe limita legala. si inca o intrebare, imi cer scuze..insa nu am lucrat pana acum cu perisabilitati si nu stiu cum se calculeaza: valoarea stocului de marfa se inmulteste cu procentul aferent categoriei de produs?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 13 February 2009 - 07:58 PM




#43 simo simona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:resita

Postat 12 February 2009 - 08:11 PM

uite,poate te pot ajuta astea

Fisiere atasate





#44 adymaia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta
  • Interests:calatoriile, locurile linistite cu multa verdeata, filmele vechi

Postat 12 February 2009 - 08:21 PM

Vezi postareasimo simona, la Feb 12 2009, 08:11 PM, a spus:

uite,poate te pot ajuta astea
multumesc frumos de ajutor! raman datoare! o seara buna!



#45 marprestsrl

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 18 February 2009 - 12:53 PM

ce procent de perisabilitati se poate trece pe cheltuieli?
care este limita legala? multumesc anticipat.
:wink:



#46 cornel bors

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:

Postat 18 February 2009 - 01:10 PM

Buna ziua
trebuie sa te uiti in HG 831/ 2004 pentru ca este in functie de marfa

http://www.documed.r...%20754-2004.pdf

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 18 February 2009 - 07:36 PM




#47 alina0108

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 09 March 2009 - 05:24 PM

Buna ziua.
V-as ruga sa ma ajutati cu o solutie in urmatoarea situatie: statiunea balneoclimaterica la care lucrez nu are turisti in aceasta perioada a anului,dar restaurantul trebuie aprovizionat cu alimente pentru orice eventuala comanda. Din lipsa de clienti alimentele se strica. Cum scad gestiunea pentru produsele deteriorate astfel, avand in vedere ca cheltuielile cu perisabilitatile deductibile acopera o mica parte din valoarea stocurilor? Nu este vina nimanui ca nu am clienti, iar produsele se strica integral nu doar ...%. Multumesc anticipat pentru ajutor. Alina



#48 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 09 March 2009 - 08:18 PM

Conform CF art.20, alin.3, lit.d, chelt.cu perisabilitatile au deductibilitata limitata la niv.prevazut in Hot.831/2004, se scade din gestiune toata marfa stricata dar nu poti deduce decat limitativ cheltuielile si colectezi si TVA aferenta...asta este legea si trebuie respectata. Sfat : decat sa lasati marfa sa se strice ati putea face sponsorizari pe baza de contracte incheiate, inainte de a se strica marfa, normal, si atunci la sf.anului vedeti daca va incadrati in conditiile (2) prevazute in CF art.20, alin.4, litera p., pt. a putea scadea din impozitul pe profit datorat suma aferenta ch.cu sponsorizarea.

Dana




#49 alina0108

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 10 March 2009 - 04:08 PM

Multumesc pentru raspuns Dana42. Societatea este pe pierdere deci nu pot face sponsorizari.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 March 2009 - 10:33 PM
citare mesaj anterior




#50 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 13 March 2009 - 05:13 PM

Vezi postareaDana42, la Mar 9 2009, 08:18 PM, a spus:

Conform CF art.20, alin.3, lit.d, chelt.cu perisabilitatile au deductibilitata limitata la niv.prevazut in Hot.831/2004, se scade din gestiune toata marfa stricata dar nu poti deduce decat limitativ cheltuielile si colectezi si TVA aferenta...asta este legea si trebuie respectata. Sfat : decat sa lasati marfa sa se strice ati putea face sponsorizari pe baza de contracte incheiate, inainte de a se strica marfa, normal, si atunci la sf.anului vedeti daca va incadrati in conditiile (2) prevazute in CF art.20, alin.4, litera p., pt. a putea scadea din impozitul pe profit datorat suma aferenta ch.cu sponsorizarea.
ok, dar tva nu se colecteaza cf. cod fiscal art.128(8)lit.b, cu conditia intocmirii unor doc. din care sa rezulte ca :a) bunurile nu sunt imputabile; b) degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente; c) se face dovada ca s-au distrus bunurile si nu mai intra in circuitul economic.



#51 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 13 March 2009 - 08:57 PM

Pt. Leu: noi discutam despre perisabilitati, deductibilitatea chelt.cu alimentele stricate si TVA colectata aferenta (cnf. art.128, alin.8, lit.c, in sensul ca pt. depasirea limitelor prevazute de Hot.831/2004 se colecteaza TVA).
Solutia ta nu se aplica in acest caz : marfa aprovizionata si stricata datorita lipsei turistilor...nu este o cauza obiectiva...este mai mult o chestiune de administrare, previziune, management defectuos.

Dana




#52 scorpiutza_leny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 100 Postari:

Postat 19 August 2009 - 09:45 AM

Firma la care lucrez transporta peste proaspat din balta la depozitul nostru aflat cam la 40 Km distanta, dupa care il transportam in magazin. Fiind peste proaspat pe timpul transportului, depozitarii scade destul de mult. Am citit H.G. nr. 831 / 2004 insa nu am inteles ce hartii trebuiesc completate. Daca se face inventarul trebuie decezie de inventariere, declaratia gestionarului , valorificarea inventarului. Nirul care se intocmeste in momentul in care pestele ajunge in depozit ar trebui sa fie egal cu avizul de transport+scazamantul reiesit in urma inventarului.
Am gandit corect?

Chiar nimeni nu se confrunta cu asa ceva? Macar o parere daca procedez bine

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 August 2009 - 11:37 AM




#53 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 19 August 2009 - 11:46 AM

Cred ca in momentul inventarelor, daca se constata lipsa la inventar (faptic<scriptic) se deduc si din scriptic scazamintele permise de HG 831, adica 0,8%+0,3% pentru marfurile achizitionate de la ultimul inventar si 0,45% pentru marfurile vandute de la ultimul inventar. Pare mai logic sa se constate lipsa la transport in momentul receptiri, daca se poate face aceasta masuratoare si NIR-ul ar putea fi mai mic decat factura, caz in care se face o Nota de constatare diferente, care se evaluaza daca e scazamant (0,8%) sau reprezinta altceva. In rest aceste calcule se trec in procesul-verbal al comisiei de inventariere.
Vezi si punctul 51 din OMFP 1753 din 2004 privind normele inventarierii.

Aceasta postare a fost editata de nopris: 19 August 2009 - 11:50 AM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#54 jenicutz

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 27 August 2009 - 04:24 PM

Buna ziua,
Va rog frumos daca se poate sa ma ajutati cu o problema, am un SRL pentru care am facut cerere de suspendarea activitatii cu data 01.09.2009 (deschis din 15.12.2008 dar a fost un mare esec :lostit (13): ) insa in magazin mai am marfa pe care nu am reusit sa o vand si distribuitorii nu au vrut sa o ia retur, contabilul spune ca nu s-a mai intanlit cu acesta situatie si nu ma poate ajuta .Ce fac eu cu marfa mai ales ca o mare parte este cu termen de valabilitate, cum justific marfa in acte , care sunt urmatorii pasi , sunt foarte dezamagita de tot ce ma inconjoara :smile:



#55 Alina_C

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 27 August 2009 - 08:28 PM

faci proces verbal de casare si scapi de ele. dar vezi ca in cazul produselor alimentare (presupun ca asta ai daca au termen de valabilitate) ai nevoie si de o viza de la cei de la sanatate cand le casezi si nu stiu exact unde trebuiesc duse, care e procedura. nu ma pricep, nu am avut, dar parca am auzit ceva de asta pe undeva. poate ne ajuta cineva care tine conta la o firma ce comercializeaza produse alimnetare. succes...
Cu respect,
Alinutza



#56 azamfireianamon

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:
  • Location:vulcan
  • Interests:informatii noi si documentare

Postat 02 October 2009 - 11:07 AM

Vezi postarealeu50, la Mar 13 2009, 05:13 PM, a spus:

Vezi postareaDana42, la Mar 9 2009, 08:18 PM, a spus:

Conform CF art.20, alin.3, lit.d, chelt.cu perisabilitatile au deductibilitata limitata la niv.prevazut in Hot.831/2004, se scade din gestiune toata marfa stricata dar nu poti deduce decat limitativ cheltuielile si colectezi si TVA aferenta...asta este legea si trebuie respectata. Sfat : decat sa lasati marfa sa se strice ati putea face sponsorizari pe baza de contracte incheiate, inainte de a se strica marfa, normal, si atunci la sf.anului vedeti daca va incadrati in conditiile (2) prevazute in CF art.20, alin.4, litera p., pt. a putea scadea din impozitul pe profit datorat suma aferenta ch.cu sponsorizarea.
ok, dar tva nu se colecteaza cf. cod fiscal art.128(8)lit.b, cu conditia intocmirii unor doc. din care sa rezulte ca :a) bunurile nu sunt imputabile; b) degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente; c) se face dovada ca s-au distrus bunurile si nu mai intra in circuitul economic.
cum se poate face dovada ca s-au distrus bunurile?

si de asemeni cum dovedim ca se datoreaza unor cauze obiective degradarea bunurilor dovedite cu documente

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 October 2009 - 06:19 PM




#57 katinca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 250 Postari:
  • Gender:Female

Postat 02 October 2009 - 11:34 AM

Cheltuielile privind scoaterea din circulatie a marfurilor degradate precum si taxa aferenta nu sunt cheltuieli deductibile daca nu sunt asigurate cu exceptia degradarii ca urmare a calamitatilor naturale sau unor cauze de forta majore:"epidemii, epizootii, accidente industriale sau nucleare, incendii, fenomene sociale sau economice, conjuncturi externe și în caz de război. Fenomenele sociale sau economice, conjuncturile externe și în caz de război sunt cele prevăzute de Legea privind rezervele de stat nr. 82/1992, republicată, cu modificările și completările ulterioare."
Art.21
(4) Următoarele cheltuieli nu sunt deductibile:
c) cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lipsă din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu au fost încheiate contracte de asigurare, precum și taxa pe valoarea adăugată aferentă, dacă aceasta este datorată potrivit prevederilor titlului VI. Nu intră sub incidența acestor prevederi stocurile și mijloacele fixe amortizabile, distruse ca urmare a unor calamități naturale sau a altor cauze de forță majoră, în condițiile stabilite prin norme
Art. 21 al. 4 c)
41. Cheltuielile cu bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale, constatate lipsă din gestiune sau degradate și neimputabile, inclusiv taxa pe valoarea adăugată aferentă, după caz, pentru care s-au încheiat contracte de asigurare, nu intră sub incidența prevederilor art. 21 alin. (4) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.




#58 ovidiu79b

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:

Postat 05 October 2009 - 02:14 PM

Am aceeasi problema.Cum ati rezolvat-o? Stie cineva cum se poate rezolva?

Tot nu stie nimeni? :lostit (13):

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 06 October 2009 - 01:57 PM




#59 MirceaSCALAT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:RO

Postat 07 October 2009 - 08:32 AM

Vezi postareajenicutz, la Aug 27 2009, 05:24 PM, a spus:

Buna ziua,
Va rog frumos daca se poate sa ma ajutati cu o problema, am un SRL pentru care am facut cerere de suspendarea activitatii cu data 01.09.2009 (deschis din 15.12.2008 dar a fost un mare esec :lostit (13): ) insa in magazin mai am marfa pe care nu am reusit sa o vand si distribuitorii nu au vrut sa o ia retur, contabilul spune ca nu s-a mai intanlit cu acesta situatie si nu ma poate ajuta .Ce fac eu cu marfa mai ales ca o mare parte este cu termen de valabilitate, cum justific marfa in acte , care sunt urmatorii pasi , sunt foarte dezamagita de tot ce ma inconjoara :smile:

Innainte de a se depune actele la ORC pentru suspendarea activitatii TREBUIA SA INTREBI CE SA FACI CU STOCURILE CARE AU TERMEN DE VALABILITATE IN PERIOADA CEA DE MAXIM 3 ANI DE SUSPENDARE.

Daca SUSPENDAREA s-a inregistrat la ORC practic NU MAI POTI FACE NIMIC! Intru-cât după suspendare in contabilitatea societatii nu se mai pot înregistra evenimente patrimoniale, în special FECATURI TRASE și CHEALTUIELI aferente.

Dupa activare vei avea TVA de plata aferent STOCURILOR IMOBILIZATE si iesite din termenul de garantie, precum și CHELTUEILI NEDEDUCTIBILE aferente acestor stocuri.

STOCURILE IN CHESTIUNE TREBUIAU VALORIFICATE INNAINTE DE SUSPENDARE. Prin valorificare se intelege orice actiune prin care se scot din ACTIVUL PATRIMONIAL inclusiv DECLASAREA si VALORIFICAREA lor ca bunuri declasate.



#60 N S

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 08 January 2010 - 03:21 PM

Buna,

Va rog sa-mi spuneti in ce categorie de perisabilitati sa incadrez lumanarile parfumate. Acestea s-au spart in timpul livrarilor catre clienti. Cum inregistrez?

Multumesc frumos.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL