Daca vrei sa inchei un contract de leasing financiar, este recomandat sa te informezi in prealabil in ce consta acesta, care sunt costurile totale si aspectele esentiale ale metodei de finantare. Doar in acest fel vei putea intelege termenii contractuali si vei gestiona costurile in mod corect. 
	 
	Un prim pas este sa accesezi site-urile companiilor de leasing. Marea majoritate ofera clientilor un instrument usor de folosit prin care poti afla online daca esti eligibil din punct de vedere financiar. Astfel, printr-un 
calculator leasing, vei simula costurile totale si ti se vor prezenta in mod defalcat.
 
	
	Costurile aferente unui leasing financiar
	
	Calculatorul de leasing este o metoda facila pentru a obtine estimarea imediata a costurilor.
	
	Concret, un astfel de calculator va afisa avansul minim, valoarea reziduala, perioada contractuala maxima si valoarea ratei periodice. De asemenea, va calcula pentru tine dobanzile, comisioanele si costul total al contractului.
	 
	Este important de mentionat ca aceste costuri depind unul de celalalt si difera in functie de perioada contractuala. De exemplu, rata lunara este invers proportionala cu avansul si cu valoarea reziduala pentru care optezi.
	
	Perioada de finantare
	
	O durata mai lunga a contractului se traduce printr-o rata lunara mai mica. La prima vedere pare avantajos, insa odata cu perioada contractuala se majoreaza si dobanda. Din acest motiv, o proiectie financiara a veniturilor este decisiva pentru alegerea perioadei de finantare.
	
	Avansul
	
	La incheierea unui contract de leasing financiar, achitarea unui avans este obligatorie. Aceasta este o parte procentuala din valoarea totala a bunului si difera in functie de societatea de leasing.
	 
	De retinut este faptul ca un avans mai mare determina o rata periodica mai scazuta. Poti intelege cu usurinta acest raport invers proportional prin calculatorul de leasing online. 
 
	
	Valoarea reziduala
	
	Este foarte important de mentionat faptul ca valoarea reziduala nu reprezinta un cost suplimentar, ci este parte din pretul total al bunului.
	Acest cost se achita de obicei la finalul perioadei contractuale, dupa plata ultimei rate si determina transferul dreptului de proprietate catre utilizator.
	 
	Valoarea reziduala influenteaza invers proportional suma ratelor lunare. In unele situatii poate fi chiar nula, caz in care este inclusa in ratele de leasing.
	 
	Rata lunara, valoarea minima a avansului, precum si valoarea reziduala variaza in functie de compania finantatoare. Prin urmare, o modalitate simplificata de a estima costul total al unui activ obtinut printr-un leasing financiar este calculatorul de leasing.
	
	Periodicitatea ratelor
	 
	Contractele de leasing financiar au flexibilitate in ceea ce priveste plata in rate. Daca afacerea ta genereaza trimestrial sau sezonier profit, poti ajusta data scadenta in functie de momentul in care sunt colectate veniturile. Aceste optiuni reprezinta un avantaj semnificativ, oferind siguranta si stabilitate atunci cand vine vorba de plata defalcata a bunului solicitat.
	Asadar, poti alege varianta prielnica in functie de circumstantele companiei tale.
	 
	In concluzie, leasingul financiar este o solutie avantajoasa pentru orice societate care nu dispune de capitalul necesar al investitiei. Cu toate astea, inainte de semnarea unui contract de leasing este esential sa te informezi, sa intelegi termenii contractuali si costurile pe care trebuie sa le achiti. Pentru a lua o decizie sigura in acest sens, poti consulta un calculator leasing pe site-ul companiilor ce ofera o astfel de finantare. 
	 
 Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
 Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<  Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia <<  Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia <<  Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia <<  Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului 
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia <<  Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia <<  Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia <<  Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia <<  Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<  Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia <<