search

Verificarea situatiei fiscale personale: ANAF modifica formularul Aviz de verificare

29 Mai 2024, termenul limita pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente anului 2023
ANAF propune modificari la modelul si continutul formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale. Initiatorii precizeaza in Referatul de aprobare a OPANAF nr. 2117/2018 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale ca potrivit prevederilor titlului VI-Cap. IV art. 138 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, organul fiscal central are dreptul de a efectua o verificare fiscala a ansamblului situatiei fiscale personale a persoanei fizice cu privire la impozitul pe venit.

Verificarea situatiei personale: cum se modifica avizul de verificare

In conformitate cu prevederile art. 138 alin. (5) din Legea nr.  207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, inaintea desfasurarii verificarii situatiei fiscale personale, organul fiscal central are obligatia sa instiinteze, in scris, persoana fizica supusa verificarii in legatura cu actiunea care urmeaza sa se desfasoare, prin transmiterea unui aviz de verificare. Elementele cuprinse in acesta sunt prevazute la art. 141 Avizul de verificare din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Pana la adoptarea  O.G. nr. 188/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, articolul 141 alin.(1) lit.e) din actul normativ mai sus mentionat stipula faptul ca avizul de verificare prevazut la art. 138 alin.(5) cuprinde: 
 e) solicitarea de informatii si inscrisuri relevante pentru verificare;
 
Dupa adoptarea O.G. nr. 188/2022 la 28 decembrie 2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, art. 141 alin.(1) lit.e) a fost modificat si completat cu mentiunea privind obligativitatea traducerii in limba romana a documentelor justificative depuse intr-o limba straina, avand urmatoarea formulare:
 
e) solicitarea de informatii si inscrisuri pentru verificare, cu mentiunea ca inscrisurile intr-o limba straina trebuie insotite de traducerea in limba romana, certificata de traducatori autorizati de Ministerul Justitiei, potrivit art. 8;  
 
Prin prezentul proiect de ordin se propune completarea Anexei 1.a  Aviz de verificare la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale.
 
Astfel, in vederea armonizarii legislatiei tertiare, respectiv a prevederilor Anexei 1.a din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale, cu modificarile si completarile ulterioare, cu prevederile legislatiei primare, respectiv art.141 alin.(1) lit.e) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, se propune  completarea Anexei nr. 1.a  Aviz de verificare, inaintea penultimului paragraf, cu un nou paragraf cu urmatorul cuprins:
 
Inscrisurile intr-o limba straina trebuie insotite de traducerea in limba romana, certificata de traducatori autorizati de Ministerul Justitiei, potrivit art. 8 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Foto: pexels.com


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice