Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GEORGE NEAGU's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


GEORGE NEAGU's Content

There have been 268 items by GEORGE NEAGU (Search limited from 02-January 08)



Sort by                Order  

#222476 contract de comodat!!!!

Postat de GEORGE NEAGU on 16 March 2010 - 06:50 PM in CONTRACTE comerciale

Vezi ce tipuri de cheltuieli, care se pot suporta de firma, sunt trecute in contractul de comodat pe care-l aveti. Daca se poate, atunci decontezi dar polita trebuie facuta pe numele proprietarului asa cum apare pe talon.



#222645 ONG - Contabilitate

Postat de GEORGE NEAGU on 17 March 2010 - 10:46 PM in ONG

Ce ai auzit tu se refera la deducerea tva. De aceea trebuie factura la sumele peste 100 ron, dar doar in unele cazuri. Dar acum vorbim de cotizatii. E o mica mare diferenta. Ele nu sunt purtatoare de tva. Membrii unei asociatii pot fi persoane fizice sau juridice dar la capitolul platii cotizatiilor ei sunt egali. Poate sa-si plateasca cotizatia in numerar prin casa pentru care tai chitanta sau cu ordin de plata prin banca.
5311 = 731 sau 5121 = 731
Diferenta nu trebuie sa apara in contabilitate ci la nivelul politicii organizationale atunci cand te gandesti ca nu toti membrii cotizanti isi si platesc aceste cotizatii.



#222874 nu exista contul 101 capital in balanta

Postat de GEORGE NEAGU on 20 March 2010 - 11:37 AM in ONG

Vezi postareaAVADANI ELENA GABRIELA, la Mar 19 2010, 06:00 PM, a spus:

Am preluat de curand contabilitatea la un ong si nu este in balanta contul 101 CAPITAL ci doar cel de rezerve 1061.
Este normal? E diferit tratamentul capitalului social fata de societati comerciale?Nu cred ca este corect. Poate imi raspunde cineva care tine contabilitatea la ong.
Multumesc
Se numeste petrimoniul initial al asociatiei si se regaseste in contul 102 aporturi. Cauta sa vezi prin actele de la infiintare si prin primele balante. L-o fi bagat prin alte conturi. Succes.



#222875 inregistrare fonduri UE la asoc. nonprofit

Postat de GEORGE NEAGU on 20 March 2010 - 11:59 AM in CONTABILITATEA FONDURILOR NERAMBURSABILE

Vezi postareaAVADANI ELENA GABRIELA, la Mar 19 2010, 05:53 PM, a spus:

Cum ar trebui sa inregistrez fondurile nerambursabile primite de o asociatie fara scop lucrativ pentru a desfasura activitati de cultura si educatie?
Am gasit in ord 1969 2 solutii:
1. 445=132
5124=445
6xx=5311
132=7392
sau
2. 5124=472
6xx=5311
472=7392

Voi ce credeti? Multumesc
In 736 bagi sumele reprezentand fonduri nerambursabile de la bugetele locale sau bugetul centrul prin ministere. Articolul contabil este 5121=736
In 7392 bagi sumele reprezentand fonduri nerambursabile de la UE sau alti finantatori straini. Articolul contabil este 5121 = 7392
Daca fondurile nerambursabile vin dupa ce asociatia desfasoara o parte din activitati, deci face o serie de cheltuieli din fonduri proprii sau atrase de la terti si apoi trimite copii de pe documentele justificative spre decontare, se trec prin conturile de cheltuieli aferente. Daca ai fonduri in valuta atentie la diferenta de curs.
E bine daca ai in derulare mai multe proiecte cu fonduri nerambursabile sa faci analitice distincte pentru fiecare proiect ca sa te ajute la confruntarea cu situatia pe care o face cel cu raportare financiara pe fiecare proiect.



#223808 IMPOZIT PROFIT - Noutati 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 05 April 2010 - 07:12 AM in Arhiva

Pentru ca pana acum nu a aparut nimic oficial ci a ramas la nivel de discutii informale treaba cu restrangerea forfetarului la cateva domenii susceptibile de " ghidonari financiare", pentru primul trimestru din 2010 ne intoarcem tot la impozitul minim ca si anul trecut. Ori ai profit si platesti impozitul pe profit, ori nu ai si platesti impozitul minim in functie de grila cu cifra de afaceri din anul precedent. Succes.



#223859 Incasare numerar pentru o factura storno de la furnizor

Postat de GEORGE NEAGU on 06 April 2010 - 09:18 PM in Arhiva

Vezi postareaeu_2006, la Apr 6 2010, 03:08 PM, a spus:

Buna ziua,
Am primit o factura de servicii de la furnizor pe care am achitat. Nu au mai putut sa-mi presteze serviciul si mi-au stornat factura si vor chitanta de la mine, ca vor sa-mi achite numerar. Trebuie sa le emit eu chitanta?
Da furnizorului chitanta cu valoarea din factura de stornare, cu data cel putin data de pe aceasta factura.



#223980 Plati in avans doar conform unui contract?

Postat de GEORGE NEAGU on 08 April 2010 - 08:13 PM in Arhiva

Poti plati avans pentru un serviciu care urmeaza sa ti se faca sau pentru bunuri care ti se vor da asa cum ati stabilit intr-un contract. Adevarat este ca ar fi de preferat ca pe OP sa scrii ca aceasta suma este avans pentru serviciul sau bunurile respective.Acum nu e obligatoriu sa ti se dea factura pentru partea de avans. Nu este cont de avansuri, Aceasta evidenta o tii tu, sa vezi cat ai platit in fiecare etapa si sa vezi ce mai ai rest de plata cand primesti factura. Eventual roaga sa ti se faca o factura proforma cu valoarea estimativa a sumei pe care o s-o platesti iar la final vei primi factura in original cu suma finala.
Daca e avans , nu poti stinge alte facturi. Pe OP se scrie ce reprezinta acea suma, ce factura se plateste.
Cauta sa te intelegi cu cel care emite aceste facturi. Succes.



#223982 impozitul minim

Postat de GEORGE NEAGU on 08 April 2010 - 08:21 PM in Arhiva

Vezi postareav-alin, la Apr 8 2010, 07:08 PM, a spus:

Va rog, pana la urma cum inchidem trim. I 2010? Care sunt societatile care platesc impozit minim? O societate de constructii plateste in anul 2010 impozit minim? Sau se asteapta precizari? Va multumesc!
Din pacate continui si anul acesta tot cu maximul dintre impozitul pe profit trimestrial si patrimea din impozitul rezultat din grila cu cifra de afaceri pe 2009. Succes.



#224086 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 10 April 2010 - 05:53 PM in Arhiva

Vezi postareadenisa86, la Apr 10 2010, 01:23 PM, a spus:

1. In anul 2009 o sc a platit impozit pe profit 16%, aceasta fiind infiintata in iunie 2009.
In primul trimistrul al anului 2010 firma este pe pierdere, cum calculez impozitul forfetar? La cifra de afaceri pe anul 2009 pe perioada iunie-decembrie 2009? sau iulie -dec 2009 inmultit cu 2?
2. Ch de protocol trebuie sa reprezinte 2% din profitul brut, avand in vedere ca este pe pierdere cum calculez acesti 2%?din pierderea bruta?
Astept raspuns. Va multumesc anticipat!

1.E vorba de cifra de afaceri realizata in 2009. Reala.
2.Au deductibilitate limitata "cheltuielile de protocol în limita unei cote de 2 % aplicata asupra diferentei rezultate dintre totalul veniturilor impozabile si totalul cheltuielilor aferente veniturilor impozabile, altele decât cheltuielile de protocol si cheltuielile cu impozitul pe profit".



#224148 Impozit profit - Sponsorizare

Postat de GEORGE NEAGU on 12 April 2010 - 06:53 PM in Arhiva

Vezi postareaALINA BUBU, la Apr 12 2010, 10:50 AM, a spus:

As avea si eu nevoie de o informatie legata de o sponsorizare pe care societatea noastra a efectuat-o.
Este vorba de o sponsorizare in val de 1.500 lei catre o asociatie de investitori care numara 25 de firme din care face parte si firma noastra patronul nostru fiind vicepresedinte in consiliul director al asociatiei. Mentionez ca obiectivul asociatiei este protejarea si promovarea intereselor fiecarui membru si atragerea de resurse financiare din fonduri europene pentru dezvoltarea firmelor membre si creearea unui climat adecvat infiintarii de noi firme si colaborarii directe intre acestea.
Cunosc faptul ca aceste ch. de sponsorizare sunt nedeductibile dar as vrea sa stiu daca in conditiile expuse mai sus si in conformitate cu codul fiscal si legea sponsorizarii pot fi scazute din impozitul pe profit. As dorii sa stiu si la ce rand se trec in declaratia 101.

Va multumesc anticipat pentru raspuns
Potrivit prevederilor art.21 alin (4) lit. p. din Codul Fiscal, cheltuielile de sponsorizare efectuate potrivit legii sunt cheltuieli nedeductibile fiscal, dar pot fi scazute din impozitul pe profit datorat daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

1. sunt in limita a 3 la mie din cifra de afaceri;

2. nu depasesc mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.



#224205 decl. 100 - anul 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 13 April 2010 - 02:12 PM in Arhiva

Vezi postareacristian nastase, la Apr 13 2010, 09:47 AM, a spus:

Pana la urma, din cate inteleg, nu se actualizeaza impozitul minim cu rata inflatiei.
Actualizarea cu rata inflatiei era valabila doar daca se aplica plata anticipata a impozitului pe profit, lucru care s-a mai amanat cativa ani.



#224372 ONG care face cursuri de dans

Postat de GEORGE NEAGU on 15 April 2010 - 09:12 PM in ONG

Vezi postareaAnita1, la Apr 15 2010, 05:13 PM, a spus:

Buna ziua tuturor,

Am si eu o micuta problema: preiau o scoala de dans si nu stiu cat sa cer pentru contabilitate. Are un angajat si este asociatie. Nu este platitoare de tva.

Multumesc anticipat.
Intrii in lumea ong-urilor. Ce ai zice daca pentru inceput ai face-o gratis. Voluntariat.



#224374 bilant 31.12.2009

Postat de GEORGE NEAGU on 15 April 2010 - 09:21 PM in Arhiva

Vezi postareav-alin, la Apr 15 2010, 08:17 PM, a spus:

Va rog sa ma ajutati si pe mine intr-o problema: am un credit pe termen mediu in valuta pe care l-am trecut in bilantul din iunie 2009 la credite pe termen lung in lei in loc de in valuta cum era corect, si nu stiu cum sa fac acum: sa-l trec in continuare la rubrica in lei sau sa-l trec la rubrica in valuta. Credeti ca as avea probleme din cauza aceasta? Si la formularul 30 se cer si dobanzile la credite dar eu inregistrez dobanzile extrabilantier. Avand in vedere ca intre formularul 30 si 10 trebuie sa fie corelatii, credeti ca trebuie sa adunam si valoarea dobanzilor ? Multumesc anticipat pentru sfaturi!
Doar pentru prima parte a intrebarii. Baza e bilantul anual la 31 decembrie. Asa ca trece-l corect acum.



#224728 Vanzare coduri reincarcare telefoane prin PAYZONE

Postat de GEORGE NEAGU on 22 April 2010 - 10:00 PM in Arhiva

Ca pe niste servicii prestate pentru care dai bon de la casa de marcat cand dai si hartia cu acel cod la client.Deci ai venitul din care deduci tva. Cand vine factura , o inregistrezi ca o cheltuiala, si cu tva aferent. Diferenta e acel comision care va ramane. Succes.



#224813 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 25 April 2010 - 12:10 PM in Arhiva

Vezi postareaaly32, la Apr 25 2010, 01:07 PM, a spus:

Cand stabilesc impozitul de plata aferent trim.I an 2010 ma raportez la cifra de afaceri a anului 2009 sau doar la trim I an 2009?
Multumesc.
La cifra de afaceri pe tot anul 2009 din balanta la 31 decembrie.



#224821 monografie mijloc fix . achizitie , plata , amortizare si vanzare

Postat de GEORGE NEAGU on 25 April 2010 - 12:47 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareaasdf2009, la Apr 25 2010, 12:37 PM, a spus:

s-a achizitionat in 2008 un autovehicol . 15000 din care 2394.96 tva
cu plata prin banca

s-a inregistrat : 2133=401 12605.04
4426=401 2394.96
401=5121 15000
apoi amortizarea liniara : 15000/5ani/12 luni = 250 lei / luna

la aproape un an se vinde la pret de 4000

Intrebare : - cum fac inregistrarile avand in vedere ca se vinde sub valoarea amortizata .
- Amortizarea este calculata corect ??? daca da , valoarea ramasa neamortizata este de 9250 iar autoveh s-a vandut la 4000 . cum procedez corect ??

VA MULTUMESC DIN SUFLET .
Baza de calcul pentru calculul amortizarii e valoarea fara tva. Refa planul de amortizare.
Ai vandut autovehicolul cu factura? Atunci ai un tva pe care-l scazi si discutam deci in continuare de valoarea de vanzare fara tva.
Operatiunile de vanzare si scoatere din gestiune:
-vanzarea 461= %
7583. Venituri din vanzarea activelor si alte operatii de capital
4427

-descarcarea din gestiune % =2133
(valoarea amortizata) 2813
(valoarea neamortizata) 6583 Cheltuieli privind activele cedate si alte operatii de capital
Cam atat. Succes.



#225032 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de GEORGE NEAGU on 29 April 2010 - 02:43 PM in Arhiva

Vezi postareaeugenia popescu, la Apr 29 2010, 12:23 PM, a spus:

As ruga frumos daca ma mai poate ajuta cineva cu o informatie:

-daca in anul 2008 am avut pierdere fiscala,si in 2009 profit putin,pot sa nu recuperez pierderea din 2008 in anul 2009?,,sa astept pt.urmatorii..4 ani..poate vor fi mai buni! :biggrin:
-ideea era daca este legal sa se procedeze asa.!..doar ca informare


MULTUMESC!
Nu e corect. Acoperi pierderea cu profitul rezultat chiar din urmatorul an.



#225033 repartizarea profitului la ONG

Postat de GEORGE NEAGU on 29 April 2010 - 02:53 PM in ONG

Vezi postareasimonaluiza, la Apr 28 2010, 07:31 PM, a spus:

Daca am excedent din activitatea fara scop patrimonial si pierdere din activitatea economica, pot repartiza excedentul pentru acoperirea pierderii sau trebuie sa merg in continuare cu ele separat, pierderea o recuperez in anii urmatori din profiturile activitatii economice si excedentul activ fara scop patrimonial il repartizez la alte rezerve, spre exemplu?
Nu mergi separat. De fapt trebuie sa vorbesti de o singura valoare pentru rezultatul exercitiului pe care poti sa-l lasi nerepartizat sau sa-l repartizezi dupa cum hotaraste Adunarea Generala a membrilor asociatiei daca e pozitiv sau daca e negativ tot Adunarea hotaraste cum il acopera.



#225132 demisie!

Postat de GEORGE NEAGU on 03 May 2010 - 08:20 PM in Arhiva

Daca angajatorul a respectat toate obligatiile lui , prevazute in contractul de munca, atunci , cand iti dai demisia, trebuie sa tii cont de un preaviz. In aceste zile de preaviz tu trebuie sa te prezinti la locul de munca si sa-ti desfasori programul normal. Daca nu angajatorul poate lua masuri impotriva ta.Trebuie sa depui o cerere de demisie.



#225514 acte la ITM pt. incetare contract de munca

Postat de GEORGE NEAGU on 07 May 2010 - 08:19 PM in ITM, Inspectia Muncii

O poti duce in termen de 5 zile de la incetarea contractului individual de munca.



#227112 descarcarea gestiunii formula de calcul coeficient K

Postat de GEORGE NEAGU on 20 June 2010 - 12:48 PM in CONTABILITATE STOCURI

Vezi postarearona, la Jun 19 2010, 10:58 AM, a spus:

Sa-mi spuna cineva daca e corect cum fac eu

Dupa ce calculez coeficientul k

% = 371 ( vanzarile din luna cu tva = 707 cu tva )
4428 ( tva aferent vanzarilor din luna respectiva )
378 ( 707 din luna * k)
607 ( diferenta)

Va rog sa-mi spuneti daca e corect
La 378 treci suma rezultata astafel: vanzarile din luna cu tva = 707 cu tva * k



#228793 declaratii firma colectare deseuri (ne)feroase

Postat de GEORGE NEAGU on 23 July 2010 - 02:26 PM in Arhiva

Daca are angajati, trebuie sa depui in aceasta luna declaratia 010 la finante, pentru luare in evidenta. Formularul il poti lua de la finante in dublu exemplar.

..................
editat de moderator cf. extras regulament : "Nu citati integral mesajul anterior! Daca este necesar, citati portiunea de text la care faceti referire. Citarea integrala a unui post este acceptata daca mesajul citat nu este vizibil si nu se mai intelege altfel contextul. "
CITESTE REGULAMENTUL !!



#229280 punct de lucru (sediu secundar)

Postat de GEORGE NEAGU on 03 August 2010 - 02:36 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Vezi postareapetree, la Aug 3 2010, 01:45 PM, a spus:

Punct de lucru vanzare carti cu casa de marcat (service casa de marcat), fara angajati pe punct. Suntem in alta localitate fat de centru.
Scot zilnic raportul Z, fac monetar, mi se taie chitanta (eu sunt gestionar). Se intocmeste registru de casa la punct de lucru.
In registru se mentioneaza
- chitantele zilnice de la vanzare707 si 4427(daca vanzarea e exclusv cu bonuri pe casa de marcat),
- facturile clientilor 411 (daca am emis si factura - inregistrarea facturii o face centrul si el primeste exemplarul rosu),
- plata in numerar a service-ului lunar 401 (factura in original o inregistreaz centrul - eu am chitanta in original),
- plata salariatilor 421 (suntem cativa care lucram la punct dar avem contractele la centru).
Intrebare:
Ce documente in original trebuie sa ramana la punct?
Cotorul registrului de casa, si chitanta zilnica taiata gestionarului.
Dar raportul Z, monetarul, chitanta service-ului, fluturasii semnati in original????


Multumesc!
Toate documentele enumerate de tine, mai devreme sau mai tarziu trebuie sa ajunga la sediul central al firmei pentru ca acolo se tine arhiva. Poate cel mai bine ar fi ca la finele fiecarei luni sa le indosariezi, sa faci un opis cu ce ai predat si sa le trimiti la centru.



#229282 Bilant 30.06.2010

Postat de GEORGE NEAGU on 03 August 2010 - 02:42 PM in Arhiva

Vezi postareagabriela berciu, la Aug 3 2010, 02:55 PM, a spus:

buna ziua,
sunt disperata....................

ma poate ajuta cineva cu modul de completare al bilantului.
am completat bilantul si imi da 2 erori de corelare

la toate conturile se trec soldurile finale?
la cheltuieli si venituri se trec rulajele?
ma refer acolo unde nu este specificat sold debitor sau creditor.

:lnr (1):

multumesc mult de ajutor
La formularul 10 solduri finale iar la formularul 20 rulajele. Poate nu ai adunat bine. Succes.



#229931 preluare firma

Postat de GEORGE NEAGU on 17 August 2010 - 12:44 PM in Arhiva

Vezi postarearedsmile, la Aug 16 2010, 05:26 PM, a spus:

Buna ziua! Am si eu o dilema! Firma la care lucrez e pe pierdere de 2 ani, acesta fiind al 3-lea, avand si datorii foarte mari. O persoana este dispusa sa plateasca aceste datorii cu o conditie. Sa i se cedeze actiunile tuturor actionarilor firmei, aceasta firma fiind in trecut SA. Firma fiind pe pierdere, ce actiuni vrea el acum ca poate sunt eu grea de cap si nu pricep. Multumesc mult de tot!
Presupun ca si acum e societate pe actiuni. Asta nu are legatura cu faptul ca are sau nu datorii. Cel care doreste preluarea pachetelor de actiuni de la ceilalti actionari vrea poate sa decida singur ce sa se intample in firma in viitor ca nu degeaba imprumuta firma pentru a se putea stinge datoriile.




Cometa SQL