Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
godzila's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


godzila's Content

There have been 80 items by godzila (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#227989 impozit la borderou de achizitie?

Postat de godzila on 07 July 2010 - 10:11 AM in Arhiva

Vezi postarearodia, la Jul 6 2010, 03:12 PM, a spus:

Un restaurant care mai cumpara sporadic din piata legume,trebuie sa vireze 2% impozit asupara sumei din borderoul de achizitie? :lnr (1):
Multumesc frumos.
vedeti actul atasat:

Fisiere atasate




#227988 tva in vama

Postat de godzila on 07 July 2010 - 10:05 AM in Arhiva

Vezi postareacornel bors, la Jul 7 2010, 09:52 AM, a spus:

Am o factura de la DHL care factureaza
-transport
-taxe vamale
-tva platit in vama pt marfa mea
Cum inregistrez TVA-ul ? 401 la..... :lnr (1):

Va multumesc anticipat
371= 401 invoice mf,
461 = 401 fa transport dhl
461= 401 txvamale ( plati in numele clientului)
4426 = 401 dhl tva in vama( plati in numele clientului)
371= 461 dhl ( in pretul marfii se inregistreaza transport si taxe vamale)



#227919 facilitati fiscale 6 luni daca angajam someri

Postat de godzila on 06 July 2010 - 02:56 PM in Arhiva

Vezi postareamihaci, la Jun 7 2010, 12:55 PM, a spus:

Vezi postareamihaci, la Jun 2 2010, 08:45 AM, a spus:

Firma a angajat un salariat care era somer si are peste 45ani, ma poate ajuta cineva cu nota contabila si cu modul de intocmire al declaratiilor, in ce rubrici trec scutirile? Care sunt sumele ce tb platite la salariul brut de 720 lei in acest caz, contributie salariat respectiv angajator? In SAGA pot configura asa ceva? Multumesc


Nu stie nimeni cum se intocmesc declaratiile de CAS, sanatate, fd concedii, somaj, AFP in aces caz?
-declaratiile nominale raman neschimbate
- pentru declatia 102- contributiile aferente persoanei angajate diminueaza obligatia de plata angajator
- contarea: 6451,6452,6453 aferent persoanei angajate este contata ca o plata ( 43xx= 74xx)
art1: .... scutire de la plata contributiilor de asigurari sociale pentru aceste persoane



#227769 tva apartament

Postat de godzila on 03 July 2010 - 07:41 PM in Arhiva

Vezi postareaadriana 123, la Jun 29 2010, 07:01 PM, a spus:

Vezi postareaadriana 123, la Jun 29 2010, 07:48 PM, a spus:

Buna ziua la toata lumea.Rog daca se poate sa ma ajutati intr-o problema:
O firma neplatitoare de tva reevalueaza un apartament in luna noiembrie 2009.In raportul de evaluare este prezentat pretul fara tva(96000 lei echivalentul a 22.441 euro).In contabilitate trebuie inregistrat pretul cu tva.
Intrebare: Care este cvota tva pentru apartamente 5% sau 19%.
Va rog daca se poate raspuns urgent si va multumesc mult!
BA DA, DAR VALOAREA TREBUIE ACTUALIZATTA IN BALANTA PENTRU TAXE SI IMPOZITE si cred ca trebuie actualizata la valoaerea cu tva deoarece in raport se precizeaza ca" valorea reevaluata nu contine tva"
de ce trebuie inregistrat pretul cu tva? la o eventuala vanzare fa firmei dvs va fi fara tva ( sunteti neplatitor)



#227768 persoana fizica autorizata

Postat de godzila on 03 July 2010 - 07:36 PM in Arhiva

Vezi postareamihairoxana, la Jun 29 2010, 11:13 PM, a spus:

Buna... Am autorizatie PFA cu cod CAEN 4631: COMERT CU RIDICATA AL LEGUMELOR SI FRUCTELOR din 2009. Am avut un control si mi s a spus ca imi trebuie casa de marcat...unii spun ca imi trebuie casa de marcat altii spun ca nu imi trebuie, nici nu eu nu stiu ce sa mai cred. Achizitionez marfa din UE si as dori sa stiu ce acte imi trebuie ca sa fiu in regula. Va rog sa ma ajutati cu un raspuns. Multumesc !
- Toti agentii economici care efectueaza tranzactii cu persoane fizice sunt obligati sa posede case de marcat fiscale. Daca lucrati doar cu persoane juridice, puteti emite facturi si chitante catre acestia fara a fi nevoiti sa cumparati casa de marcat.
- Nu aveti voie sa incepeti activitatea unui punct de lucru inainte de a avea fiscalizata casa de marcat.
- In termen de 24 de ore de la fiscalizarea casei de marcat trebuie sa va prezentati la Administratia Financiara de care apartine punctul de lucru, cu o Declaratie de Instalare eliberata de unitatea de service, pentru a vi se inregistra fiscalizarea.
- Bonurile emise catre clienti trebuie sa contina descrierea exacta a produselor sau a serviciilor platite. Asadar aveti obligatia de a avea memorate in casa de marcat toate denumirile produselor si serviciilor pe care le comercializati.
- Aveti obligatia de a efectua un raport zilnic de golire la sfarsitul fiecarei zile in care ati folosit casa de marcat (raport Z). Deasemenea lunar trebuie depus un raport fiscal la Administratia Financiara pentru totalul vanzarilor lunii precedente, raport care se scoate de catre personalul de service.
- Aveti obligatia de a avea afisat la vedere textul "Va rugam solicitati si pastrati bonul fiscal".
- Dupa incetarea activitatii unui punct de lucru aveti obligatia de a preda la Administratia Financiara, impreuna cu un reprezentant al unitatii de service, memoria fiscala a casei de marcat.



#227400 TVA extracomunitar

Postat de godzila on 28 June 2010 - 08:30 AM in Arhiva

Vezi postarea1980, la Jun 25 2010, 05:28 PM, a spus:

Buna am o situatie noua. S-a facut un import china mij fixe.
Am inregistrat factura de achizitie fara tva si ulterior firma de transport a emis o factura pe care am achitat-o cash cuprinzand taxe vamale si tva.
Cum fac inregistratea acestei facturi in contabilitate?
va multumesc
cresti valoarea de de intrare a mijlocului fix ( omfp 3055/2009, art 51 (1))- incluzi in valoarea de intrare transportul si taxele nerecuperabile



#227398 factura cu valoare zero

Postat de godzila on 28 June 2010 - 07:52 AM in CONTABILITATE STOCURI

Vezi postarearalsera, la Jun 24 2010, 05:48 PM, a spus:

In ultimul timp primesc de la un furnizor marfuri cu valoare de intrare 0, adica la o anumita cantitate de bax-uri de suc achizitionate, primesc cateva bax-uri de apa gratuit . Apa primita gratuit intra la vanzare . Problema este ca nu imi dau seama cum se inregistreaza , singura idee care mi-a venit a fost sa-i adaug un pret simbolic de 0.01 ron, dar asta imi schimba totalul facturii . Are cineva alta idee ? Multumesc
o varianta: 371 prin 7588, 378,4428,- pentru facturi cu valoare zero



#224519 perisabilitati

Postat de godzila on 20 April 2010 - 07:55 AM in CONTABILITATE STOCURI

Vezi postareaGyGeo_1973, la Apr 20 2010, 06:24 AM, a spus:

un magazin alimetar care a incetat activitatea si o parte din marfa (carne de porc) a fost dusa la gradina zoo pe baza de aviz (nir pe minus ... contract sponsorizare) ... cum trebuie sa descarc marfa respectiva din gestiune (global valoric) ??

multumesc anticipat pt raspunsuri ...
descarci gestiunea cu valoarea de vanzare a marfii, inlocuind ct 607 cu ct 6582; la nivelul acestei chelt colectezi tva



#224417 Impozitare - TVA

Postat de godzila on 17 April 2010 - 09:24 AM in Arhiva

la vanzarea in rate, pentru 2010, se colecteaza tva la valoarea
contractului sau la valoarea ratei?



#222822 Factura import schimba perioada decontului ?

Postat de godzila on 19 March 2010 - 01:05 PM in Arhiva

Vezi postareaPantaleon, la Mar 19 2010, 12:22 PM, a spus:

Am achizitionat in luna februarie unele materiale din import. Firma mea este platitoare de TVA trimestrial. Prin aceasta achizitie ea va deveni platitoare de TVA lunar ? In acest caz, ce declaratii mai trebuiesc depuse ?
092 Declarație de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care efectuează o achiziție intracomunitară taxabilă în România (OPANAF 1165/2009)



#222404 compensare creante datorii partener extern

Postat de godzila on 16 March 2010 - 11:57 AM in Arhiva

Vezi postareadianacry, la Mar 15 2010, 12:38 PM, a spus:

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati cu un raspuns.. As dori sa stiu daca exista un document anume pentru
compensarea datoriilor reciproce intre o firma romaneasca si o firma externa.


Va multumesc!
din cate stiu, nu. doar anx 5- operatiuni nemonetare, raportata la bnr



#219538 Declaratia 392A si Declaratia 392B

Postat de godzila on 18 February 2010 - 03:03 PM in Arhiva

Vezi postarealauradana29, la Feb 17 2010, 02:26 PM, a spus:

Factura contine TVA. Alta este problema mea: in declaratia 392 va aparea CA=0, pt. ca factura aceea s-a inreg. pe 419 si nu pe venituri, iar la total livrari va aparea valoarea facturii respective.(nu va aparea 0 ca si CA). Ma gandeam ca poate cineva a avut un caz asemanator sa ma linisteasca, in sensul ca nu-mi vor respinge declaratia la finante din cauza ca CA nu este egala cu valoaera livrarilor!

O zi placuta!
apare mesaj de atentionare, nu de eroare. declaratia se poate prelucra



#219092 TVA pentru transport aferent importului

Postat de godzila on 13 February 2010 - 12:27 PM in Arhiva

serviciul are loc in Ro: cu tva



#219043 Declaratia 392A si Declaratia 392B

Postat de godzila on 12 February 2010 - 02:21 PM in Arhiva

p.f. profesii liberale depun 392B ?
au cifra de afaceri ?



#216871 trecere de la micro la profit in cursul anului

Postat de godzila on 16 January 2010 - 02:58 PM in Arhiva

nu stornezi imp micro: tii cont doar la plata
definitivare ex fin la 25.02.10: trim IV in d100 nu declari nimic; in 101: cap C II : rd 6- 9
25.04.10: trim IV in d100 imp mimim af CA2008



#216852 piese auto UE: aic sau nu

Postat de godzila on 16 January 2010 - 11:25 AM in Arhiva

factura din ue de piese auto : total fa fara tva
dar, bonul de casa atasat indica faptul ca totalul facturii include tva
este aic sau nu?



#207826 Raport inspectie fiscala

Postat de godzila on 23 July 2009 - 07:24 AM in Arhiva

Vezi postareaanuszka, la Jan 24 2009, 05:06 PM, a spus:

Daca aveti ceva timp pentru urmatoarea problema, v-as fi recunoscatoare daca v-ati da cu parerea:
TVA de recuperat la 30.06.2008 : 1.698
TVA de recuperat la 30.09.2008 : 1.448
Control in oct. 2008 , care s-a oprit la 30.06.2008. TVA suplimentar constatat la control la 30.06.2008 : 1641

Rest de recuperat la 30.06.2008 : 1698-1641 = 57 lei

Daca TVA-ul suplimentar ar fi fost achitat , mi-ar fi simplu sa fac inregistrarea : 658 = 448 si plata: 448 = 5121.
Dar mie doar mi s-a diminuat TVA-ul de recuperat .
Nu am voie sa-l inregistrez in decont .Si totusi, cum diminuez eu TVA-ul de recuperat ( din DECONT ) astfel incat decontul din decembrie sa-mi dea cu balanta ???? M-am blocat !!!!!!
Pentru ca intre timp prin operatiunile curente TVA-ul de recuperat s-a diminuat astfel incat la decembrie sunt de plata 654 lei. In balanta este corect, pentru ca inregistrand RIF-ul, si dand jos suma constatata la control, totul e clar. Decontul insa iese tot de recuperat.
Daca ati avut cazuri...............cum le-ati rezolvat ??
pe baza rif-ului, intergistrezi in decont, la regularizari tva colectat ( rd13)



#205469 Import din zona libera

Postat de godzila on 26 June 2009 - 08:08 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Citeaza

- Cum inregistrez transferul de marfuri intre gestiunea din zona libera si gestiunea din Bucuresti avand in vedere ca dupa import valoarea marfurilor trebuie sa contina si cv accizelor dar si diferentele de curs dintre momentul intrarii in zona libera si momentul importului astfel incat valoarea marfurilor importate sa reprezinte baza TVA?

- intrare marfa in gestiunea Bucuresti: conform DVI, iar in valoarea marfii inregistrezi si valoarea transportului de la zona libera la usa depozitului

Citeaza

- Cum evidentiez acest import in decontul de TVA, avand in vedere ca nu reprezinta o achizitie - nu figureaza in jurnalul de cumparari - ci ste doar un transfer intre gestiuni?
- figureaza la achizitii cu 19%, rd 18



#205037 importuri non ue

Postat de godzila on 22 June 2009 - 07:48 AM in Arhiva

- in costul marfii poti inregistra toate cheltuielile aferente marfii ( taxe nerecuperabile)
- rd 18



#204833 Legislatie Ordin Compensare

Postat de godzila on 19 June 2009 - 08:06 AM in Arhiva

nu am auzit de plafon pentru o operatiune de compensare;
suma de 10000 ron se refera la compensarea prin IMI ( valoare factura > 10.000 ron, scadenta depasita)



#204831 sold negativ client

Postat de godzila on 19 June 2009 - 07:58 AM in Arhiva

verifica in contract sau cere bancii procentul cu care calculeaza comisionul ( in functie de suma tranzactionata)



#204623 proces verbal de compensare

Postat de godzila on 17 June 2009 - 11:11 AM in ALTE DOCUMENTE

comanda, copie CUI
incearca b t sursa transilvana sa ( depinde de localitate)



#198367 Acreditiv in valuta

Postat de godzila on 03 April 2009 - 08:39 AM in MONOGRAFII CONTABILE

banca finantatoare face plata pe baza DVI. pe extrasul aferent acreditivului se opereaza plata la furnizor.

371 la 401 furnizor marfa
401 transport
446- analitic accize
446- analitic birou vamal
4426 401 tva DVI - toate la curs dvi
diferentele de curs intre deschidere acreditiv- plata- curs DVI ai dreptul sa le inregistrezi in valoarea marfii,
inclusiv spezele bancare pentru remiterea de documente si modificarile la acreditiv.



#196915 demisie!

Postat de godzila on 16 March 2009 - 10:02 AM in Arhiva

(1) Prin demisie se înțelege actul unilateral de voință a salariatului care, printr-o notificare scrisă, comunică angajatorului încetarea contractului individual de muncă, după împlinirea unui termen de preaviz.
(2) Refuzul angajatorului de a înregistra demisia dă dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace de probă.
(3) Salariatul are dreptul de a nu motiva demisia.
(4) Termenul de preaviz este cel convenit de părți în contractul individual de muncă sau, după caz, cel prevăzut în contractele colective de muncă aplicabile și nu poate fi mai mare de 15 zile calendaristice pentru salariații cu funcții de execuție, respectiv de 30 de zile calendaristice pentru salariații care ocupă funcții de conducere.
(5) Pe durata preavizului contractul individual de muncă continuă să își producă toate efectele.
(6) În situația în care în perioada de preaviz contractul individual de muncă este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzător.
(7) Contractul individual de muncă încetează la data expirării termenului de preaviz sau la data renunțării totale ori parțiale de către angajator la termenul respectiv.
(8) Salariatul poate demisiona fără preaviz dacă angajatorul nu își îndeplinește obligațiile asumate prin contractul individual de muncă.



#194985 plata unei garantii in vama

Postat de godzila on 23 February 2009 - 03:16 PM in Arhiva

alta parere:
461( analitic birou vamal x) = 5121
la definitivarea importului, cf dvi,
446( tx vamala),4426( tva import la 461




Cometa SQL