Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Mares Stefan's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Mares Stefan's Content

There have been 502 items by Mares Stefan (Search limited from 23-November 07)



Sort by                Order  

#246118 Factura protocol partial suportata angajat

Postat de Mares Stefan on 19 November 2011 - 11:31 AM in Arhiva

Da ?!
Dacă iau în considerare numărul controalelor efectuate, din care cele soldate cu amenzi contravenţionale cel puţin, atunci îmi rezultă că ponderea agenţilor economici care au avut abateri contravenţionale, ori au săvârşit fapte cu nerespectarea prevederilor legale, mai ales în domeniul financiar contabil şi fiscal, ori au omis să şi facă ceea ce legea prevedea să facă, atunci îmi rezultă că majoritatea agenţilor economici verificaţi au administratori ori/şi contabili care pe ici, colo, din neştiinţă ori cu bună ştiinţă mai încalcă legea!
Iar aceeaşi pondere reflectând numărul inspectorul fiscali care au găsit motive de a încheia Proceswe Verbale pentru contravenţiile constatate, îmi indică ... câţi ... ca pondere ... sunt competenţi şi eficienţi.
Ei că de multe ori ajungem în situaţia şi dumnealor în postura că , dumnealor ne zic, pentru această chestiune trebuie să vă amendez, iar noi replicăm că ba nu, noi am procedat conform legii! Ei :,. unde scrie ?! Noi căutăm, găsim, le citim lor, facem copie xerox să-şi pună şi-n mapă şi poate sub pernă, şi ... controlul continuă! După o săptămână de control, cu durata de 2-4 ore pe zi, întrerupte, finalizate zilnic, dopar pentru că Hai să servim şi masa de prânz, concluzia unu patron care ţinea să participe la tot controlul (i-a instalat pe inspectori chiar în biroul său! iar contabilul tot acolo aducea toate documentele solicitate la control) şi efectiv a fost prezent la toate discuţiile purtate, în final a concluzionat: Păi după câte explicaţii le-ai dat şi eu am învăţat ce, unde, de ce pot găsi, şi cum trebuie să fie completate ori de cine trebuie să fie semnate toate documentele pe care le contabilizezi!
dar conlucrarea a avut şi un alt rezultat benefic: Ani de zile , trimestrial primeam câte un circular xeroxat, din care pe lângă inspectori şi eu aflam cam ce s-a putut constata pe la unii agenţi economici, şi drept urmare ce anume şi cum se va trebui verificat! Care sunt constatările care sunt în regulă, care merită doar avertismente şi care sunt abaterile de constatat şi , după caz , de sancţionat cu amenzi!
Deci că sunt sau nu competenţi este discutabil, dar sigur sunt instruiţi!
Şi asmuţiţi! Nu, nu asupra oricui. Ci selectiv. Aleatoriu, tocmai pe la firmele care sunt ... vizate.
Doar că acum , spre exemplu, directivele sună cam aşa: Se verifică toţi agenţii economici care se ocupă de construcţii şi de comercializarea materialelor de construcţii!
Cu excepţia următoarelor firme, ca lumea să nu-şi dea seama că oricând toţi constructorii de vile dintrun cartier sau chiar localitate, pot fi verificate. Fără excepţie! Doar pentru a le dovedi că sigur nu avem ce a avea cu ele! Că p-acolo au şi unii fiscalişti vile ?! Păi, da, dar ...în cazul lor totul este O.K.!
(mai puţin sursele de finanţare dacă nu şi-au găsit încă pe mătuşa Tamara! De la care să moştenească o saltea plină de cash! Pe care dormea bătrâna!))



#246107 Factura protocol partial suportata angajat

Postat de Mares Stefan on 18 November 2011 - 08:45 PM in Arhiva

Inspectorii fiscali sunt profesionişti. Nu vă amendează decât dacă dvs. vreţi să nu-i mai reţineţi pe motiv că oricum nu ar avea ce abatere ori contravenţie să mai descopere.
Dar dacă vreţi să respectaţi întocmai normele, înregistraţi toate facturile integral la cumpărări-achiziţii, şi partea nedeductibilă o imputaţi şi o facturaţi salariatului dvs. Deci cheltuielile în cauză integral vor fi generatoare de venituri! Pentru firma dvs.



#246102 URGENT. Inregistrari contabile ale asigurarilor de viata

Postat de Mares Stefan on 18 November 2011 - 07:32 PM in Arhiva

613 = 462 Cu prima de asigurare suportată integral de firmă.
% (613, 427) = 462 dacă 50 % din primă suportă firma, şi 50% se reţine din salariul angajatului
421 = 427 cu prima reţinută de la salariaţi şi 427 =5121 pe baza OP viramentului privind prima reţinută
Înregistrările sunt aceleaşi şi-n cazul plăţii primelor de asigurare în rate. Lunar se vor înregistra ratele.
Este o chestiune diferită deductibilitatea primelor de asigurare de viaţă. Dar p-aceasta sigur o ştiţi.



#246100 Apel la bunavointa

Postat de Mares Stefan on 18 November 2011 - 07:08 PM in Arhiva

Sponsorizările , donaţiile în limita plafonului stipulat în Codul fiscal este chiar "recomandat" pe de o parte, iar faptul că firma-şi permite, denotă că este una rentabilă. Cadourile de Crăciun ori de Paşti oferite salariaţilor , copiilor acestora, la fel. Şi se dovedeşte chiar un instrument de sudare a colectivităţii, al echipei.
După cum chiar fiscul ne permite redirecţionarea a 2% din impozitul pe venit, nu ? Cui vrem dintre potenţialii beneficiari!
Deci firmele care se respectă chiar în CCM şi-n CIM prevăd POSIBILITATEA acordării unor bonusuri salariaţilor. Legate, condiţionate de profitabilitatea firmei. Şi implicit salariatul va fi nu doar cointeresat să-şi obţină, să-şi negocieze un salariu "bun" ci chiar să facă totul să li se acorde toate facilităţile, bonusurile "enunţate", nicidecum neapărat promise!
Nu uitaţi dacă vreţi să primiţi, atunci învăţaţi să daţi!
Să oferiţi şi din puţinul pe care-l aveţi altora pe care-i vedeţi mai nevoiaşi decât dvs.
Vă veţi simţi mai bine!
Chiar superior lor!
Şi parcă nici nu vă mai stresaţi într-asemenea hal că fiind acum în criză , iaca nu mai primiţi nici al 13-lea salariu ! Bine că aţi primit toate cele 12!



#246099 Registrul de casa

Postat de Mares Stefan on 18 November 2011 - 06:44 PM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Da, există un cont contabil 4551 Decontări cu asociatii (contul curent al asociatului) .
Deci prima operaţie evidenţiată în registrul de casă se contabilizează după formula 5311 = 4551 1400 lei. Se eliberează şi chitanţă, drept dovadă a depunerii, încasării sumei.
Restituirea fondurilor rămase necheltuite restituite din caserie pe baza Dispoziţiei de plată-n numerar către caserie înregistraţi după formula 4551 = 5311 500 lei



#246098 Verificare inregistrare contract individual de munca

Postat de Mares Stefan on 18 November 2011 - 06:18 PM in Arhiva

La Casa Judeţeană de Pensii (la Bucureşti tot la Case de Pensii...) vă puteţi interesa, solicitând fişa dvs. de venituri salariale purtătoare de CAS, respectiv pentru care au fost achitate contribuţiile.
Pe ultima pagină veţi găsi ultimul angajator al dvs, şi salariile dvs. declarate pe ultimile luni.
Neavând vârsta de pensionare poate că vă este suficient ca funcţionara să vă spună ceea ce vă citeşte de pe monitor.



#246078 Monografie avans

Postat de Mares Stefan on 17 November 2011 - 07:35 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareaLexiroxi, la 16 November 2011 - 06:41 PM, a spus:

La reflectarea in contabilitate a operatiunilor economice derulate se are in vedere continutul economic al acestora, cu respectarea principiilor, bazelor, regulilor si politicilor contabile permise de reglementarea contabila aplicabila.”
Incasare avansuri de la clienti reprezinta sume incasate in contul comenzilor, care apoi se deconteaza clientilor si reprezinta in Bilant o datorie.
Venituri in avans reprezinta veniturile incasate in perioada curenta, dar care sunt aferente unei perioade urmatoare
În bilanţ avansul încasat rămas în sold se regăseşte în Capitolul D . Datorii .pct.3 rândul 39 sold cont 419 .
Iar avansul plăitit la capitolul B Active circulante pct.4 rând 23.
Iar veniturile în avans sold cont 472 figurează la fel în bilanţ la capitolul I. rând 62, cu defalcare de reluare întrun an rd.63 sau intro perioadă mai mare de un an rd.64.
Iar la capitolul C figurează cheltuieli in avans soldul contului 471 rd.36.
La 31 decembrie orice avans plătit, încasat în cursul anului, încă nedecontat, devine ori un venit ori o cheltuială în avans, nu ?!

Adică ... despre ce vorbim ?! Care reglementare ... potrivnică ?! Dvs. o ştiţi ?! Eu , nu.
P.S. Lexical orice avans denotă semnifică un venit (fie o obligaţie) de realizat în viitor(de onorat mai târziu), dar care este deci efectuat în avans.



#246076 Factura protocol partial suportata angajat

Postat de Mares Stefan on 17 November 2011 - 06:28 PM in Arhiva

Diferenţa care nu se poate deconta ca şi cheltuială deductibilă, se impută salariatului, inclusiv TVA aferent.(461=%7581,4427), situaţie în care toate documentele prezentate la decontare se iau în considerare, sunt contabilizate integral ca şi cheltuieli-achiziţii, iar TVA-ul deductibil este şi de dedus!
Varianta a II-a ar fi ca să luaţi în considerare din documente doar valoare ce se poate deconta ca şi cheltuială deductibilă, inclusiv doar cotă parte din TVA-ul deductibil, de dedus, efectiv.
Factura fiind plătită integral de salariat, de fapt şi datoria sa ca debitor este deja ... achitată.Doar că partea nedecontată nu i se rambursează.



#246074 datorii sanatate

Postat de Mares Stefan on 17 November 2011 - 06:14 PM in Arhiva

Soluţia cea mai potrivită este să mergeţi direct la Administraţia financiară de care aparţineţi şi consultaţi-vă fişa fiscală şi dacă p-acolo se practică, chiar pe inspectorul fiscal care se ocupă de contribuabilii care vor facilităţile de acest gen.Este indicat să ştiţi ce sumă în ce termen puteţi achita, dacă-i cazul înainte de depunerea documentaţiei pentru eşalonarea datoriei, şi după caz după aprobarea cererii dvs.



#246065 Razboi politic pe banii de pensii

Postat de Mares Stefan on 17 November 2011 - 12:51 PM in Arhiva

Suntem pur şi simplu de râsul lumii! De ce ? Păi pentru că întro ţară care încă nu e republică prezidenţială şi nici măcar semiprezidenţială, preşedintele ales de popor în loc să se-ngrijească ca puterea executivă, guvernul, chiar să fie unul în folosul poporului, şi să pretindă atât celor aflaţi la putere - politic, cât şi opoziţiei, că sarcina lor este să asigure luarea măsurilor necesare ONORĂRII tuturor obligaţiilor de plată legale ale statului!
În care scop ca "ţară să aibă banii necesari" , sigur că "ţara se poate împrumuta" !
Nu neapărat de la alţii, FMI, BM ori BCE etc.etc. ci domnilor incompetenţi habarnişti aflaţi vremelnic pe scaunele, fotoliile dvs. ... guvernul se poate împrumuta şi de la propriu său popor!
Prin Trezoreria statului se pot vinde potenţialilor cumpărători diverse hârtii de valoare, scadente la plată prin răscumpărare de stat peste 10-20 de ani!
Dar care să fie purtătoare de dobânzi acordate anual la nivelul dobânzii de referinţă stabilit de BNR! Adică cu mult sub nivelul datoriei dobânzii pretinse de marii bancheri ai lumii.
Sau dacă se vrea, se pot găsi alte 5-6 dacă nu chiar o duzină de măsuri care să asigure finanţarea ţării pe termen scurt!
Dar măscăricii care ne vorbesc parca-r deţine adevărul absolut şi care de fapt tocmai în vremurile acestea de restrâşte s-au îmbogăţit în văzul tuturor, consideră că-n loc de pâine şi siguranţa zilei de mâine, mai bine ne oferă CIRC! Circ politic. Circ la DNA. Mă mir că cum de se mulţumesc să ne dea doar frânturi de stenograme din convorbirile telefonice şi de ce nu aruncă pe piaţă şi filmuleţele XXX produse de aceeaşi organe care ne ascultă, cu sau fără aprobare judecătorească. Pentru că prima dată ne ascultă şi chiar ne filmează fără aprobare şi chiar pe oricine, considerat ...interesant pentru organe, şi când organele au sesizat ceva cu cheag, consistent şi răumirositor aleargă şi după mandat! Şi la şefi! Iar cel luat la obiectiv constatând că spre exemplu de 6 luni nimeni nu l-a băgat în seamă nici măcar vorbele sale provocatoare nici tot ce a putut produce în faţa oglinzii , chiar că se crede întro ţară liberă unde poţi încălca şi legea în picioare.
Numai că ...dacă şefii nu te mai au la suflet, poporul sigur va afla de toate matrapazlâcurile tale.
Întrun mod în care chiar şi cei care te trădează ţin să apară ca nişte fecioare neprihănite!
Dar pentru toate acestea trebuiesc bani!
Şi ţara, da, le are!
Şi li se aprobă!
În parlament.
Are şi pentru parlamentarii săi. Şi pentru tot ce vrea Ciciolina noastră să mai facă! Sau a promis acoliţilor săi şi ai Cocoşului.
Doar pentru pensionarii şi bolnavii săi ori pentru artă şi instruire zice-se, ţara n-are bani!.



#246035 e-Fantezie cu bani europeni

Postat de Mares Stefan on 16 November 2011 - 12:16 PM in Arhiva

Un adagio de loc de prisos ori fără importanţă!
Mai nou sunt o persoană foarte importantă.
Primesc invitaţii aproape de 2 ori pe lună.
Să mă duc în diverse localuri ori chiar restaurante.
Pentru că poate că am diabet, pentru că poate că sunt hipertensiv, sau poate că încă nu am descoperit cât de benefice pot fi nişte lenjerii din lână australiană sau nu am aflat de multe alte produse care pentru mine ar fi indispensabile!... Sau, etc.etc.etc.
Şi toate mi se oferă la un preţ rezonabil: Doar 20% din acel preţ de piaţă enunţat de domnul sau doamna care se-nvârte printre noi ca un titirez! Dovedindu-ne că de când se ocupă de aceste produse chiar că nu mai suferă de nimic!
Deci prin bunăvoinţa dumneaei că mă cunoaşte şi că m-a invitat, pot cumpăra nişte substanţe în flacoane la doar 200-400 lei în loc să dau pe ele 1000 sau chiar 1500 lei, care ar fi preţul lor "real".
Dar la care preţ desigur nu se vând nici pe reţete nici la liber nici măcar în farmacii! de ce aşa ieftin ?!
Păi pentru că diferenţa suportă Europa!
Eu doar trebuie să mă trec întrun registru sau pe o listă şi să comand nişte produse la un preţ ... bagatel, şi dacă nu sunt servit pe loc, în şapte zile , zice-se că primesc coletul comandat acasă!
Şi pentru că banii Europei chiar că sunt număraţi şi trebuie chibzuiţi, doar cei care aţi cumpărat câte ceva, sunteţi invitaţi să rămâneţi pe loc, pentru a servi o cină frugală, modestă dar sănătoasă, biztos, oferită cu amabilitate de gazdele dvs!
Şi dacă vreţi nu apă de la robinet ci chiar o sticlă de apă plată sau minerală, le puteţi comanda şi plăti ... la bar.Dvs.
Probabil că nu sunt cheltuieli eligibile ?!
Aiurea.
Sunt.
Gazda dvs. este-n schimb un zgârcit cum rar aţi mai putut cunoaşte!
Aşa că... onoraţi-le invitaţiile ei şi ale altora asemenea ei, şi camandaţi-vă, cumpăraţi-vă toate produsele, "la preţ redus" şi pe care doar aşa pe mâna reprezentanţilor firmelor în cauză, cu finanţări de la Europa aprobate, le puteţi obţine!



#246033 e-Fantezie cu bani europeni

Postat de Mares Stefan on 16 November 2011 - 10:28 AM in Arhiva

Iată modelul clasic de a (s)mulge banii europei nu doar aparent ci chiar efectiv şi pe just temei!
Că doar Europa este convinsă de aplicanţii români că pe la noi "copii tâmpiţi" şi funcţionari angajaţi pe pile şi pe relaţii de rubedenie, sunt cu sutele de mii! De către sau cel puţin cu corcursul celor care au deja 20 de ani vechime pe post în instituţiile unde au fost găsiţi poate chiar de evenimentele din decembrie 1989, şi care, conservatori sadea în comportament, nu s-au mai putut dezlipi de acele instituţii.Până azi! Sau eventual cel mult, s-au lăsat rotiţi, pe orizontală sau pe verticală, dar rămânând tot timpul " în lumea lor".
Chiar dacă din când în când au fost angajaţi şi noii lor colegi, pentru a înlocui pe cei pensionaţi sau ... În care scop când era suficient angajarea unei singure persoane, dar deseori, primul angajat demonstra că pentru a putea lucra "eficient", rodnic, mai are nevoie de 4-5 noi colaboratori dacă nu şi de nişte birouri noi!Dar tot poporul şi guvernaţii lor şi-au dat seama că de la an la an, coeficientul de inteligenţă a funcţionarilor publici ori nepublici, a învăţătorilor şi profesorilor, a personului sanitar sau a celor din armată, jandarmerie şi poliţie etc. scade,vertiginos atât în privinţa cunoştinţelor lor profesionale cât şi/sau despre lume ori societate ... şi a ajuns la nivelul memoriei exprimabil simplu ...vax!
Adică sub fundul broaştelor , dacă mai reuşesc chiar să le mai recunoască şi pe acestea.Privind de jos în sus!
Deci potrivit unui asemenea nivel de competenţă al funcţionarilor publici şi ai celorlaţi bugetari ai ţării , nişte cursuri de formare "fără scoatere din producţie" la locul de muncă, în faţa calculatorului , chiar că este o realizare europeană.
Zic în faţa calculatorului, dar nu, nu al celui propriu,cumpărat cu 1000 de euro, ci în faţa celui aflat în instituţie, că acasă îl are pe acela care a fost casat de instituţie acum 2-3 ani.(Sau cumva i-au încurcat şi a rămas la birou monitorul nou LCD, cu calculatorul vechi, iar acasă pe un alt birou al său, se află calculatorul cel nou cu monitorul vechi?!
Dar de ce vă miraţi ?!
Şi acest amănunt, fapt, întâmplare a fost şi este acceptat şi nicidecum nu doar tolerat. Chiar este promovat pentru că pe funcţionarii noştrii mai degrabă copiii şi nepoţii îi învaţă cum să folosească calculatorului!
Internetul.
Google .
Messengerul.
Ş.a.m.d.
Nu, nu jocuri.
Şi nici, nici, nici!
Dar microsoft - office-ul, da!
Deci conform acestui program de facilitare a procedeului e-learning pe teme de e-Guvernare efectuat de sau prin e-Academie toţi funcţionarii statului , adică cei 1.200.000 parcă, remunerate lună de lună pe ştatele de plată ale armatei,ale jandarmeriei şi ale poliţiei tradiţionale şi naţionale ori şi ale celei locale. Cum fie şi pe cei din sănătate, respectiv din invăţământul de stat şi din cultură, ori din închisori şi , bine-nţeles chiar şi din administraţia locală, municipală, ori şi judeţeană, şi din administraţia centrală de la guvern ori ministere sau de la Agenţiile şi Oficiile sau Autorităţile Naţionalei ş.a.m.d. vor fi REINSTRUITE ANUAL în loturi de câte 60000 pe an, deci în 20 de ani chiar toţi cei 1.200.000 de persoane odată sigur vor putea beneficia de foloasele acelor bani oferiţi nouă de Europa.
Sună bine. Prezentarea. Dar depinde de fapt cine de la Ministerul Comunicaţiilor cum şi la ce va folosi concret banii obţinuţi. Cât despre în folosul cui, este simplu: al celora care au scris proiectul şi răspunde pentru realizarea lui. Condiţia europei?! O listă cu 60000 nume, prenume, anual, care au accesat prin internet e-Academia şi au descărcat lecţiile, temele scrise şi răsplătite cu drepturi de autor din acest program generos, şi cei care au şi completat inclusiv formularul de testare! Ca să se vadă că nu au fost înscrişi pe degeaba! Nu?
Deci chiar de ce cred unii că noi românii nu ştim să gestionăm nişte bugete în care alocaţiile vin de la alţii iar noi doar trebuie să ştim să le şi cheltuim, consumăm. Toţi banii. Avem şi metode brevetate. A la Nicolaiciuc! Sau a la Loteria Naţională. Dar iată că acum aplicată deja peste tot!
La noi de orice preţ întrebi, primeşti drept nu un răspuns ci nişte întrebări: Cine întreabă? Cine va fi achizitorul ? Ce lor vă-ntresează ? Comisionul dvs.dacă ne-nţelegem unde doriţi să vă virăm ?
În contul fiicelor dvs. ? La Strassburg ? La Viena? Sau la Cucuiete?
Deci ... să vină banii Europei!



#246032 e-Fantezie cu bani europeni

Postat de Mares Stefan on 16 November 2011 - 09:06 AM in Arhiva

Iat[



#246007 contul 4551

Postat de Mares Stefan on 15 November 2011 - 06:56 PM in Arhiva

Vezi postareaanita.t, la 15 November 2011 - 03:29 PM, a spus:

Buna ziua,
Si eu as vera sa fac majorare de capital cu suma aflata in contul 455 dar in OMFP 3055 contul 455 nu are corespondenta cu 456, a facut cineva de curand o astfel de majorare?

Faceţi "plata" către asociat(ţi) 455 = 5311 suma cu care vreţi să majoraţi capitalul, care se şi depune imediat în caserie , deci
5311 = 456.
Dacă cumva suma cu care vreţi sî majoraţi capitalul este mai mare de 5000 lei, atunci faceţi această operaţiune un număr de zile cu câte 5000 lei zilnic, până când transferaţi suma necesară majorării capitalului social de subscris şi de vărsat, din 455 în 456.
Şi iată că şi OMFP nr.3055/2009 va fi respectat.
Ad literam.
Întocmai.
O. K. ?!



#246006 cum inregistrez

Postat de Mares Stefan on 15 November 2011 - 06:41 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareaanca lavinia, la 15 November 2011 - 05:31 PM, a spus:

1)Se da urmatorul bilant de deschidere:
ACTIV:
-213, mijloace fixe 1800
-301,materii prime 400
-3021,materiale consumabile 400
-4111,clienti 600
-5311,casa 900
Total 4000

PASIV:
-1012,capital social 2100
-1621,imprumuturi pe termen lung 1000
-401, furnizori 200
-421, salariati 700
Total 4000

Inregistrati prin formule contabile operatiunile de mai jos:

1-se vinde un mijloc fix la pretul de vanzare de 1200 lei valoarea de achizitie fiind de 6000 lei
4111 = 7583 suma de 1200 lei, concomitent cu 2813 = 213 6000 lei
2-se incaseaza prin banca contravaloarea mijlocului fix
5121 = 4111 1200 lei
3-se restituie bancii prin contul de la banca imprumutul de 1000 lei
1621 = 5121 1000 lei
4-se dau in consum materii prime 100 lei si materiale consumabile in valoare de 150 lei
601 = 301 100 lei
6021 = 3021 150 lei
5-se plateste prin contul de la banca datorii la furnizori de 300 lei
401 = 5121 300 lei
6-se achizitioneaza pe credit comercial ambalaj de 500 lei
381 = 403 500 lei
7-se primeste de la banca credit pe termen scurt de 100 lei
5121 = 5191 100 lei
8-se inregistreaza salariile datorate de 700 lei
cheltuieli cu salarii 641 = 421 700 lei
9-se inchid conturile,se face balanta de verificare si bilantul contabil
7583 = 121 1200 lei
121 = % 950 lei
601 100 lei
6021 150 lei
641 700 lei

Având soldurile iniţiale şi rulajele conform înregistrărilor în sumă totală de 13400 lei , faceţii dvs. balanţa contabilă şi determinaţi soldurile finale ca să puteţi întocmi şi bilanţul, cu solduri iniţiale şi cu solduri finale.

Cu plăcere
Mares Stefan



#245999 investitie spatiu inchiriat

Postat de Mares Stefan on 15 November 2011 - 03:10 PM in Arhiva

Cum de nu ati amortizat integral ? Ca ati tratat modernizarea ca o investitie din care rezulta un mijloc fix de amortizat in perioada cat contractul de inchiriere a fost in vigoare, valabil incheiat, de derulat?!
Daca s-a reziliat contractul inainte de termen, fara vreo vina a firmei dvs., dar pe just temei, atunci diferenta de anortizare treceti pe costuri si tratati ca si cheltuiala deductibila. Dupa aprecierea mea nici TVA nu trebuie ajustata.Altfel trebuie sa pretindeti proprietarului despagubiri pentru prejudiciul ce vi l-a provocat!



#245970 Intreprindere Individuala. Titular si angajat in acelasi timp

Postat de Mares Stefan on 14 November 2011 - 02:03 PM in Legislatie specifica I.I.

Vezi postareadanyR, la 21 March 2011 - 02:23 PM, a spus:

asta cu "nu se poate" am auzit si eu dar as fi interesata in baza a ce articol de lege nu se poate?totul trebuie sa aiba o logica nu?imi pot plati contributiile la pensii si sanatate, dar as dori de exemplu sa ma angajez pe meseria pe care o am. Am si eu cazuri de intreprindere individuala la care titularul lucreaza cot la cot cu angajatii si nu inteleg de ce nu il pot angaja. Nici pe mine ITM-ul nu m-a lamurit, nici ei cred ca nu stiu vreo lege care sa interzica acest lucru. Este cineva pe forum care ne poate clarifica acest aspect, va rugam sa ne raspundeti. :wink:
Istoric: Onor ITM acum vreo 10-15 ani a născocit că asociatul unic poate fi admiinistratorul propriei societăţi dar nu şi propriul său salariat, spre exemplu în funcţia de director. Pentru că ... cum să semneze aceaşi persoană şi ca angajator şi ca angajat ?!
Dar pentru că p-atunci toată lumea , inclusiv fiscaliştii concepeau ca orice asociat unic-administrator să se poată folosi de resursele băneşti ale firmei , după bunul plac ,fără restricţii, totul a fost O.K. Cei în cauză fiindcă îşi dădeau seama că este indicat, este corect , este avantajos să fie asiguraţi şi pentru asigurări sociale şi pentru sănătate, şi-au încheiat contracte de asigurări cu CJP sau/şi cu CJAS şi-şi plăteau contribuţiile din contul firmei. Anual, cu ocazia întocmirii bilanţului, unii-şi regularizau aceste plăţi pe seama dividendelor, alţii pe seama costurilor.
Numai că fiscul a născocit şi a fost modificat Codul fiscal ca să fie clar tuturor că dividende se pot distribui doar din profituri certe , rezultate prezentate în bilanţurile contabile. Timp de vreo un an doi unele firme au avut întocmite vreo 6-7 bilanţuri. Până când şi acest obicei a fost interzis. Bilanţ se face de atunci anual , respectiv doar în cazurile prevăzute de lege.
Şi atunci iarăşi s-a pus problema angajării ca salariat a asociaţilor şi/sau administratorilor. Şi ITM cred că a dat un fel de circulară, din care rezulta că în calitate de asociat unic pot numi o altă persoană în funcţia de administrator şi care administrator mă angajează în funcţia de director. Cu salar.Cu toate contribuţiile calculate şi plătite atât de angajator cât şi din reţinerile din salariul directorului.
Cu II şi PFA eu nu am avut experienţe, dar nu văd ce obiecţii poate avea ITM-ul dacă li se prezintă un CIM în care un administrator legal numit, încadrează un oarecare salariat, fie şi-n funcţia de director sau de îngrijitor, fie chiar pe unul sau singurul asociat al firmei!
Mai ales de când cu "munca dependentă" chiar cine vă refuză acest CIM ?!
Cât despre indemnizaţiile pre şi postnatale, respectiv şi pentru îngrijirea şi creşterea copilului, eu ştiam că şi CPJ şi CJAS acceptă încheierea contractelor de asigurare retroactiv pe un an, iar în cazul celor plecaţi în străinătate, Casele de Pensii Judeţene acceptă retroactivitatea pe toată perioada cât persoana în cauză face dovadă, declară că a lucrat în străinătate. Nivelul contribuţiei este corespunzător cuantumului însumat al celui datorat de angajator şi de asigurat ce se aplică cel puţin asupra nivelului minim al salariului stabilit pe economie.Atenţie că pentru cei cu studii superioare acest nivel este chiar de 1200 lei. Dar ... poate şi pentru a plăti o contribuţie mai mică, unii au renunţat să mai declare că sunt chiar licenţiaţi! Şi şi-au prezentat doar diplomele de bacalaureat!

Sau cumva din 2010 şi aceste reguli, prevederi legale s-au schimbat ?!



#245961 bonuri motorina cash

Postat de Mares Stefan on 14 November 2011 - 10:58 AM in Arhiva

1000 litri de motorină fac peste 5000 lei, şi sunt depozitate îm 5 butoaie de 200 litri. Numai că eu ştiu că este interzis chiar şi TIR-urilor să transporte motorină în butoaie. Pe de o parte. Iar pe de altă parte ... mie-mi miroasă şi prin internet toată afacerea a vânzare de motorină la negru !
Dar revin şi nu pricep, de ce plătesc şoferii cu cash, numerar, şi nu cu card?!



#245960 achizitii intracomunitare / topic 2011

Postat de Mares Stefan on 14 November 2011 - 10:50 AM in Arhiva

PFA prestator de servicii curierat EMITE FACTURI, către dvs. conform contractului încheiat, negociat, convenit între dvs. şi PFA.
Şi PFA îşi suportă ... propriile sale cheltuieli.
Dacă cumva prestaţiile sale implică nişte cheltuieli speciale, acestea majorează valoarea prestaţiilor sale, şi ... majorarea pretinsă ... vi le poate justifica cu documente primare din care rezultă justeţea pretenţiilor sale.
Modalitatea descrisă de dvs. denotă cum că ar fi chiar salariatul dvs. şi-şi face şi vă prezintă spre însuşire şi aprobare deconturile sale, periodic.
Deci cum că nu ar fi pentru dvs. o PFA.



#245958 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de Mares Stefan on 14 November 2011 - 10:40 AM in Arhiva

1. Da.
2. Da.
Fiscalizarea unei noi case de marcat la punctul de lucru respectiv acum, după 2 luni, trebuie justificată şi explicată cum că aţi vrut să vă convingeţi că acel punct de lucru are viitor! Şi pentru că da, v-aţi hotărât să faceţi o nouă învestiţie întro nouă, altă casă de marcat.
Iar cel "volant" îşi va continua menirea volantă!



#245957 bonuri motorina cash

Postat de Mares Stefan on 14 November 2011 - 10:26 AM in Arhiva

Fiind firmă de transport , rezultă că alimentarea autovehicolelor pe traseu este ceva normal, just, admisibil şi de Codul fiscal.
Problema pe care eu unul nu pricep că dacă şoferii au crad , de ce mai ridică cash de pe acestea în loc să plătească ... cu card ?!
Că altfel se pune problema depăşirii plafonului de 5000 lei.
Nu neapărat pe firmă în aceeaşi zi, pentru că mai mulţi şoferi pot alimenta în aceeaşi zi în diverse puncte -staţii de carburanţi amplasate pe traseul de parcurs.
Dar de ce neapărat cu cash şi chiar în sumă mai mare de 5000 lei ?! ...nu pricep!
Şi consider că nici nu trebuie să riscaţi ca ... poate peste 4 ani , în urma unui control de fond ,fiscul să vă confişte aceste sume!



#245951 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de Mares Stefan on 13 November 2011 - 11:36 PM in Cum poti deveni contabil

Scuzele mele, dar chiar cineva va rămâne cu impresia că amândoi am învăţat contabilitatea de pe Google,
Eu sigur nu!
Eu am învăţat că această disciplină chiar se vrea şi este ştiinţă care are obiect şi are metodă.
Dar am mai învăţat că este un instrument, o metodă de reflectare în exprimare bănească a tuturor activităţilor social-economice, care trebuiesc finanţate şi ...decontate.
Şi dacă cuiva îi place sistematizarea categorisirea ori structurarea ,atunci trebuie să se priceapă că nu se poate concepe contabilitatea ca primară, secundară, ori terţiară, ci doar eventual ca un tot ce se poate împărţi pe felii . Astfe3l deosebim contabilitatea capitalurilor proprii şi atrase, a imobilizărilor, a stocurilor, a decontărillor, respectiv a cheltuielilor şi venititurilor, de unde ne-ntoarcem prin rezultate ...la contabilitatea capitalurilor.
De asemenea am mai auzit de contabilitate de angajamente sau de contabilitatea trezoreriei ori de contabilitatea de gestiune.
Că cineva ... pe Google ... a simplificat expresia de contabilizare ori evidenţă contabilă condusă pe bază de documente primare, justificative, în contabilitate primară, o consider greşită, sinonimă cu cele uzate de cei care popularizează ştiinţele! Prost.
Şi ca să ne-nţelegem, în contabilitate sunt documentele primare justificative, şi documente derivate, contabile, ceea ce cred că toţi cei implicaţi de mult le ştim.
După cum ştim că există reglementări privind forma, titlul, conţinutul şi circulaţia documentelor justificative prin care sunt consemnate diverse operaţiuni economice, fie că sunt ori nu contabilizate.
După cum există şi reglementări privind organizarea şi conducerea contabilităţii , bazată pe înregistrarea contabilă a operaţiunilor economice consemnate în documentele primare justificative legal întocmite şi certificate pentru realitate, legalitate, oportunitate şi dispunere prin semnătură de persoanele implicate.
Deci ... cel puţin noi, profesioniştii contabili să stăpânim conţinutul şi corecta utilizare a termenilor folosiţi.
Nu de alta dar un contabil trebuie să ştie dacă-n mapa cu documentele primare justificative le-a primit pe toate sau nu!
Adică este inpardonabil să accepţi scuza că în "contabilitatea primară" au fost înregistrate toate documentele primare, doar că ...spre exemplu, de extrase de cont s-a uitat, ori operaţiile prin bancă de plăţi ori încasări fie-n lei fie-n valută, reflectate în extrasele băncii nu au toate anexate ... documente justificative.
Sau că amortizarea pe ce bază să înregistrăm?! Sau unde-i documentul justificativ privind impozitele şi taxele ori/şi contribuţiile datorate, calculate, de contabilizat , dacă nu au fost nici declarate, nici plătite ?!
Etc.etc.etc.



#245942 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de Mares Stefan on 13 November 2011 - 02:24 PM in Cum poti deveni contabil

În dicţionarul conta.ro. eu am găsit, printre altele , următorul text:
"contabilitate: înregistrarea documentelor primare în conturile aferente operaţiunilor unei companii" - evident o definiţie cam incompletă. dar nicidecum dată contabiltăţii primare.
Deci cuvântul primară nicidecum nu figurează după expresia contabilitate şi drept urmare stimată Lexiroxi, citarea dvs. din dicţionar cu modificarea - adăugirea - făcută este INADMISIBILĂ!
Da, nici eu nu am respectat regulile citării, dar modificările mele sunt menite să evidenţieze, despre ce vorbim!
Cât despre cei care vor să devină contabili, să conducă evidenţe contabile de la A la Z-t, sau numai anumite secţiuni ale acesteia , pot întreba cu încredere, probabil că cineva se va găsi să dea şi răspunsuri competente, fără substraturi primare, secundare ori terţiare!



#245939 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de Mares Stefan on 13 November 2011 - 12:00 PM in Cum poti deveni contabil

Că unor le place "teoria" ştiu de mult, că altora le place "definirea termenilor", de asemenea. Numai că vedeţi dvs. "contabilitatea primară" parcă se cunoaşte de toţi. Aplici programul informatic, indici felul, numărul şi data documentului, respectiv fie conturile corespondente creditoare sau debitoare, fie toată formula completă, eventual complexă, şi document cu document ... te trezeşti că ai înrregistrat TOT!
Întri în meniu şi ceri: EFECTUAREA ÎNCHIDERII LUNARE, se face.
O validezi, şi ceri BALANŢA , o primeşti, după caz şi o printezi. Şi de acum ai tot.
Ceri, Fişa Contului ... , o primeşti, ceri Jurnalul X de la data de .... până la data de ..., o primeşti.
Şi fie ceri BILANŢUL fie întroduci datele balanţei în programul de BILANŢ,şi .., ai şi BILANŢUL!
Şi cel care a asigurat conducerea evidenţei contabile primare, chiar se-ntreabă Cine mai are nevoie de ...un contabil ?! Fie el şi expert!
Adică după mine " vreau să fiu contabil, de unde să-ncep" , parafrazând pe Lexiroxi, aş spune că de la ... dicţionar.
Adică să pricepi ce este un cont, ce semnifică fie debitul, fie creditul, ori soldul?
Fie debitor, fie creditor!
Sau chiar şi-n funcţie că acel cont ar fi ... de activ ... sau ... de pasiv, sau poate chiar bifuncţional!
Şi continuând cu toate cuvintele, noţiunile, categoriile economice, expresiile , care pentru cei nefamiliarizaţi cu ele ne fac ... de nepătruns, de neînţeles, nişte ... străini!
Ei, da , cifrele imortalizate de contabilul "primar" mai trebuie să fie şi pricepute, înţelese, şi ... judecate!
Dacă ... sunt corecte.
Şi dacă mai sunt ori nu de efectuat nişte operaţiuni!
Fie şi numai pur contabile, fie că ... de competenţa administratorilor ori proprietarilor.
Etc.etc.etc.



#245938 model raspuns obiectiuni expertiza contabila judiciara

Postat de Mares Stefan on 13 November 2011 - 11:32 AM in Arhiva

Răspunsul expertului contabil judiciar la obiecţiunile părţilor , se formulează după acelaşi model, respectiv cele trei capitole consacrate ale expertizei: cap.I.Întroducere, cap.II. Descrierea analizei întreprinse, şi cap.III.Concluzii. În faza de obiecţiuni nu mai este cazul să aveţi "consideraţii personale", că doar tot răspunsul dvs. constituie în această fază nu atât o opinie , cât mai ales doar o consideraţie personală!
În întroducere lămuriţi cine sunteţi şi în ce bază bază răspundeţi la obiecţiunile aflate, formulate de părţi.
În capitolul II. indicaţi fiecare obiecţiune în parte şi consideraţiile dvs. referitoare la aceste obiecţiuni.
Fie că le consideraţi întemeiate şi oferiţi lămuririle solicitatea, sau efectuaţi chiar analize, cercetări suplimentare şi după caz vă reconsideraţi sau nu concluziilem opiniile iniţial exprimate.
În capitolul final de concluzii, sintetizaţi opinia dvs. despre obiecţiunile exprimate fie că le acceptaţi şi vă conformaţi pentru a oferi satisfacţie părţilor care au obiectat, fie că nu le acceptaţi şi vă susţineţi, argumentat opinia iniţială, şi dovediţi argumentat şi pe just temei netemeinicia obiecţiunilor în cauză.
Ceea ce este deosebit de important constă în faptul că acest RĂSPUNS LA OBIECŢIUNILE FORMULATE trebuie să stea mărturie competenţei şi capacităţii dvs. de a vă exprima o opinie calificată manifestând explicit ori implicit echidistanţa aşteptată, scontată din partea dvs. cu ocazia efectuării expertizei.
Respectiv chiar şi a capacităţii dvs. de a vă reconsidera pe just temei opinia iniţială, în cazul în care din obiecţiuni aţi aflat că iniţial aţi fost indus în eroare şi/sau nu vi s-au pus la dispoziţie toate documentele necesare efectuării expertizei. Sau , chiar că nu aţi avut în vedere chiar toate şi întocmai, ad literam, prevederile legale în vigoare
la data faptelor analizate.




Cometa SQL